Naja niet alles is aan Renault te wijtenquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:36 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
nee dat was t niet. Dat moesten we geloven. Probleem was er al in de q
Bron? Ik had nl ook begrepen dat het kwam door de oververhitting.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:36 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
nee dat was t niet. Dat moesten we geloven. Probleem was er al in de q
Net de top 10 binnen rijden vind ik niet meevallenquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, Monza kan ie in elk geval ingaan met 0,0 verwachtingen. Kan het alleen maar meevallen.
Ik weet niet hoeveel gridpenalty Max krijgt? Maar top 8 zou haalbaar moeten zijn als hij achteraan start.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Net de top 10 binnen rijden vind ik niet meevallen
P8 is toch net de top 10 binnen rijden?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel gridpenalty Max krijgt? Maar top 8 zou haalbaar moeten zijn als hij achteraan start.
Ik gok op podium omdat Ricciardo Raikkonen en Bottas eraf kegelt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, Monza kan ie in elk geval ingaan met 0,0 verwachtingen. Kan het alleen maar meevallen.
Als dat gaat gebeuren ga ik mezelf in slaap huilen in foetushouding.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
P8 is toch net de top 10 binnen rijden?
Zal je zien dat dit weer zo een race gaat zijn waarbij Lewis en Vettel elkaar eraf tikken, Kimi een belabberde strategie heeft en Bottas zich simpelweg laat piepelen. En om het dan allemaal nog erger te maken was Max in alle sessies sneller dan Ricciardo.
!
Ik ook.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als dat gaat gebeuren ga ik mezelf in slaap huilen in foetushouding.
Of Max rijdt zich binnen de P3 na die crashes en wordt alsnog laatste vanwege een lekke band 3 rondes voor het einde.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
P8 is toch net de top 10 binnen rijden?
Zal je zien dat dit weer zo een race gaat zijn waarbij Lewis en Vettel elkaar eraf tikken, Kimi een belabberde strategie heeft en Bottas zich simpelweg laat piepelen. En om het dan allemaal nog erger te maken was Max in alle sessies sneller dan Ricciardo.
!
Ik hoop van nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:08 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of Max rijdt zich binnen de P3 na die crashes en wordt alsnog laatste vanwege een lekke band 3 rondes voor het einde.
Hij heeft nog geen lekke band gehad dit seizoen toch?... dusquote:
Haha.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:20 schreef THEFXR het volgende:
een probleem is met dat uitvallen is dat de waarde van de coureur daalt, dus Max en Alonso hebben een waardedaling
Dat Verstappen, aangezien hij beter kwalificeert, in de beginfase voor Ricciardo reed is niet zo gek. Dat zegt niets over hoe ze zouden finishen. Dat is echt koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Scorebord journalistiek. Als je kijkt hoe Ricciardo in die positie kwam zie je iets heel anders, namelijk dat in al die GP's waarin Ricciardo dat deed dat was omdat Max uitviel in een positie waarin hij voor Ricciardo lag of omdat hij geslachtofferd werd door het team om Ricciardo naar voren te helpen (Monaco).
In races die ze allebei finishten staat het 2-1 voor Verstappen en die ene waarin Ricciardo voor Max eindigde was dus Monaco.
Je gaat nu verdacht hard op weg naar: alles wat Ricciardo bereikt is geluk en Max heeft alleen maar pech. Zo simpel is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is een heel vaag iets wat je nu probeert te schetsen.
Zo heb je bijvoorbeeld Monaco, Max was daar superieur het hele weekend, echter omdat hij de undercut in ging met Bottas, kon Ricciardo profiteren. Max kon nog makkelijk flink wat rondes rijden, echter roept zijn team hem naar binnen. Natuurlijk een knappe prestatie van Ricciardo, maar Max die sneller was, werd geofferd daar. Waardoor Ricciardo een resultaat neerzet, die jij nu ongetwijfeld bij die 5 "boven verwachting resultaten" rekent.
Resultaten heb je het over, alles leuk en aardig, maar hoe kun je resultaten neerzetten als je auto ermee kapt?
Je zegt daarnaast dat je door de cijfers heen kijkt, maar je redeneert puur en alleen uit cijfers.
Maar je mag wel zeggen welke GP's Ricciardo in jouw ogen boven verwachting gepresteerd heeft, vaak is het (als je door de cijfers heen kijkt) wel te verklaren.
Wat Ricciardo zondag deed was knap, maar als Max niet was uitgevallen, had hij dan nog steeds zo'n "boven verwachting resultaat" geboekt? Of waren zowel Kimi als Max voor hem gefinisht denk je?
Hoe vaak is Ricciardo al voorbij Max gegaan gedurende de race?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat Verstappen, aangezien hij beter kwalificeert, in de beginfase voor Ricciardo reed is niet zo gek. Dat zegt niets over hoe ze zouden finishen. Dat is echt koffiedik kijken.
Leg uit waarom jij dat denkt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet hoe kansberekening werkt.
Wat gaat jouw punt nu worden? Dat Max kwa pure snelheid beter is?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoe vaak is Ricciardo al voorbij Max gegaan gedurende de race?
En dan doel ik niet op de undercut streek van Monaco. maar gewoon inhalen op de baan?
En andersom?
iedereen vergeet ook altijd de kwalificatie in China, max had toen ook motorproblemen waardoor hij op 4 cilinders reed ipv 6. wat mij betreft is de kwalificatiebattle tussen Ric en Max daarom ook 8-3 en geen 8-4 zoals hij overal staat aangegeven (max was in de 2 vrije trainingen ook sneller dan Ric dus dikke kans dat Max ook daar hoger had gekwalificeert, en ook met de race in acht genomen).quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 14:44 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Naja niet alles is aan Renault te wijten
Ricciardo:
-Australie: Versnellingsbak sensor (RBR)
-Rusland: Remmen (RBR)
Verstappen:
-Bahrein: Remmen (RBR)
-Spanje: Crash
-Canada: ERS (Renault)
-Baku: Olie druk (door whatever > Renault)
-Oostenrijk: Koppeling (RBR) + crash
-Belgie: Sensor (Renault)
Maar Renault maakt er dit seizoen wel een potje van.... als je alle problemen van Renault F1 en STR er ook nog eens bij pakt.
Palmer en Sainz hebben ook tig motor en bak problemen gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door JayHovah op 29-08-2017 16:25:38 ]
Monaco is hier al besproken, dat was de undercut waarmee Bottas gepakt kon worden. Knap van Ricciardo, maar zonder die undercut was hij ook niet voorbij Bottas en Max geraakt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je gaat nu verdacht hard op weg naar: alles wat Ricciardo bereikt is geluk en Max heeft alleen maar pech. Zo simpel is het allemaal niet.
Verder: Monaco, Canada, Baku, A1 en Spa.
Wat mijn punt gaat worden, dat zonder al die pech gevallen van andere rijders, Ricciardo NOOIT zoveel punten had kunnen halen als dat hij nu heeft. Ondanks dat het een hele goede coureur is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat gaat jouw punt nu worden? Dat Max kwa pure snelheid beter is?
Had ik dat niet ook al gezegd?
Of wil je ergens anders naartoe?
dus verklaar ik hoe het komt dat hij zijn punten bij elkaar heeft kunnen sprokkelen.quote:Zijn 'op alle fronten mindere' teamgenoot staat 4e in het kampioenschap.
Ja, plaats 5-6 tenzij Ferrari of Mercedes een probleem heeft.quote:Dat de auto toch aardig mee kan komen.
Monaco ging Max de undercut in, althans zo stelt het Horner.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |