Jawel veel ervaring. Maar geen eigen camping. Seizoenswerk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:49 schreef Lunatiek het volgende:
Maar je broer heeft dus geen ervaring met het runnen van een camping? Nooit gewerkt op een camping?
Je hebt zeg maar een hele grote tuin om te verzorgen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:49 schreef Plumooh het volgende:
Camping in Nederland wilt hij.
Maar wat moet er dan gebeuren allemaal op een camping qua onderhoud?
Moet toch wel een boel zijn om een paar maanden mee vooruit te kunnen
Heeft hij dan nooit met de eigenaar gekletst over de bedrijfsvoering, met name in de winter?quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:51 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Jawel veel ervaring. Maar geen eigen camping. Seizoenswerk.
Onderhoud, onderhoud en onderhoud. En misschien zelf ook nog eens 2 of 3 weekjes op vakantie. Reken dat na een paar maanden intensief gebruik alles wel aan een kleine opknapbeurt toe is. Kitranden vervangen in het sanitair, nieuwe toiletbrillen, al het hang- en sluitwerk nalopen, hier en daar een likje verf en natuurlijk al het reguliere terreinonderhoud. Snoeien, maaien, rooien. Dat kan buiten het seizoen wel op een iets lager pitje, maar als je niks doet en pas in maart alles weer gaat maaien en snoeien, dan ligt het er in april als je weer open gaat echt niet meer zo fris bij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:26 schreef Plumooh het volgende:
Mijn broer wilt graag een camping overnemen en heeft er al diverse op het oog.
Ik heb beloofd om hem met een en ander te helpen.
Waar hij tegen aan loopt is dat vrij veel campings maar tot bv 1 oktober open mogen zijn,
en dan zo rond maart / april weer open.
Maar wat doe je dan in de winter maanden als eigenaar?
Lijkt me best pittig om in de zomer je salaris te verdienen voor de winter?
het komt allemaal wel over alsof het in een 'ik vertrek' uitzending zou kunnen zitten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:43 schreef Bucketlist het volgende:
Ook al ben je in de winter open, verdienen doe je niet. Je broer moet eigenlijk eens wat afleveringen van ik vertrek gaan kijken. Dan zie je tegen wat voor problemen je aan kan lopen.
En dan im Friesland en de taal niet sprekenquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 20:18 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
het komt allemaal wel over alsof het in een 'ik vertrek' uitzending zou kunnen zitten.
Na een tijdje komen ze er achter dat het toch behoorlijk hard werken is als je om 7:00 al de broodjes moet halen en je tot 21:00 eigenlijk continue aan het werk bent in de zomer
Prima investering inddquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:37 schreef Roces18 het volgende:
Je kan ook zo'n uitkeringsgerechtigden slash criminelen camping beginnen die dan wordt overgekocht door de gemeente voor 10 miljoen
Tja, je dacht toch niet dat een camping beheren een soort permanente vakantie was? Het is gewoon echt keihard werken voor relatief weinig opbrengstenquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:40 schreef Plumooh het volgende:
Ik heb net een aantal campings gelezen die begin januari sluiten en eind maart weer open gaan. Dan moeten die toch hard ploeteren om alles weer klaar te hebben voor volgend seizoen, of je zit in de werkzaamheden als je daar op de camping vakantie staat te vieren .....
Het is niet dat het onderhoud stopt in het seizoen. Zeker in het voor- en naseizoen kun je als kampeerder volop genieten van werkzaamheden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:40 schreef Plumooh het volgende:
Ik heb net een aantal campings gelezen die begin januari sluiten en eind maart weer open gaan. Dan moeten die toch hard ploeteren om alles weer klaar te hebben voor volgend seizoen, of je zit in de werkzaamheden als je daar op de camping vakantie staat te vieren .....
Je moet gewoon de hele camping van stevig plastic maken. Dan hoef je niks aan onderhoud te doen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 23:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja, je dacht toch niet dat een camping beheren een soort permanente vakantie was? Het is gewoon echt keihard werken voor relatief weinig opbrengsten
Beurzen bezoeken om klanten binnen te halen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je hebt zeg maar een hele grote tuin om te verzorgen.
Met daarbij intensief gebruikt sanitair dat geen eeuwig leven heeft.
Speeltoestellen misschien, zandbak. Moet allemaal aan regeltjes voldoen.
Parkeerterrein.
Je eigen huis. Want in het seizoen kun je geen vakantie vieren, je moet altijd klaarstaan voor je gasten.
Kijken of alle kabels nog wel oké zijn voor het komend seizoen. Waterleidingen controlren en waar nodig repareren.
Je website onderhouden. Folders drukken.
Zorgen dat je vergunningen voor het komend seizoen op orde zijn.
De banden met ondernemers in de buurt onderhouden.
Innoveren.
In elk geval voorlopig. En als hij het niet definitief afwijst, is het aan te raden om komende tijd zeer veel in voor- en naseizoen te gaan kamperen op campings die kwa voorzieningen en omvang gelijk zijn aan wat men op het oog heeft om te kopen. En dan goed je ogen de kost geven wat het personeel allemaal doet.quote:Op zondag 27 augustus 2017 14:12 schreef TechTraveler het volgende:
Als al deze vragen echt spelen bij je broer, dan zou ik hem ten strengste afraden een camping over te nemen.
quote:En wat doe je dan overdag ?
ik mag aannemen dat je niet de hele winter slaapt.quote:Op maandag 28 augustus 2017 13:32 schreef Treinhomo het volgende:
Deze vraag komt een beetje hetzelfde op me over als wat je regelmatig hoort als je nachtdiensten werkt:
[..]
Dan ben je druk met groot onderhoud.. en.. je raad het al: dan ga je zelf op vakantie...quote:Op maandag 28 augustus 2017 20:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik mag aannemen dat je niet de hele winter slaapt.
Wat zijn reizigers in deze context precies?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Andere optie die ook zeer lucratief kan zijn is gewoon een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers. Dat doet een andere camping hier in de buurt en die loopt helemaal binnen. Voordeel is dat het ook nog eens grotendeels zwart is. Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben..
Is dit serieus een vraag die je moet stellen gast?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat zijn reizigers in deze contact precies?
Dit is echt een geniale uitvinding! Dat geen enkele andere camping dit ooit bedacht heeft.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers
Dames en heren in het Amsterdamse OV.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat zijn reizigers in deze contact precies?
Ja, dat is serieus. Een camping verhuurt per definitie stukken van de camping aan gasten (of reizigers, als sommigen kampeerders zo wensen te noemen). Dat heet een standplaats of kampeerplek. Het verhuren van die delen is hun verdienmodel. Dus mijn veronderstelling was dat er wat anders bedoeld of gesuggereerd werd...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 12:05 schreef MCH het volgende:
[..]
Is dit serieus een vraag die je moet stellen gast?
Je weet wel wat reizigers nog meer zijn?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, dat is serieus. Een camping verhuurt per definitie stukken van de camping aan gasten (of reizigers, als sommigen kampeerders zo wensen te noemen). Dat is hun verdienmodel. Dus mijn veronderstelling was dat er wat anders bedoeld of gesuggereerd werd...
Kennelijk niet, vandaar mijn (serieus bedoelde) vraag.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:32 schreef MCH het volgende:
[..]
Je weet wel wat reizigers nog meer zijn?
Kampvolk woonwagenbewoners.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, dat is serieus. Een camping verhuurt per definitie stukken van de camping aan gasten (of reizigers, als sommigen kampeerders zo wensen te noemen). Dat heet een standplaats of kampeerplek. Het verhuren van die delen is hun verdienmodel. Dus mijn veronderstelling was dat er wat anders bedoeld of gesuggereerd werd...
zigeunersquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Kennelijk niet, vandaar mijn (serieus bedoelde) vraag.
quote:
Dank voor de toelichtingquote:
Hier ging het misquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben..
Woonwagenbewoners in Nederland zijn geen zigeuners, zigeuners komen uit landen als Roemenië enzo, de mensen die hier op woonwagenkampen wonen zijn gewoon Nederlanders.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:38 schreef baskick het volgende:
[..]
[..]
Dank voor de toelichting
[..]
Hier ging het mis
Moet je niet bij mij zijn...quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 13:41 schreef 8777 het volgende:
[..]
Woonwagenbewoners in Nederland zijn geen zigeuners, zigeuners komen uit landen als Roemenië enzo, de mensen die hier op woonwagenkampen wonen zijn gewoon Nederlanders.
Je camping vol wiet en permanente bewoning is niet toegestaan.. Dus dat geld wat je ermee verdient zul je ook heel hard nodig hebben voor alle boetes die binnen gaan komen zodra ze er lucht van krijgen bij de gemeente..quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Andere optie die ook zeer lucratief kan zijn is gewoon een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers. Dat doet een andere camping hier in de buurt en die loopt helemaal binnen. Voordeel is dat het ook nog eens grotendeels zwart is. Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben..
Mag dit? Permanente bewoning is toch meestal niet toegestaan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Overigens kun je in de wintermaanden ook gewoon caravans verhuren zonder Fort Oranje taferelen te kweken, dat heb je helemaal zelf in de hand. Hier zit ook een kleine camping met een plaats of 30 en tien stacaravans die verhuurd worden aan mensen die tijdelijke woonruimte zoeken als hun huis al verkocht is maar het nieuwe nog niet beschikbaar. Hoef je over je inkomen in de winter geen zorgen te maken en kun je lekker relax je onderhoud en andere zaken doen waar je in het hoogseizoen geen tijd voor krijgt, zoals leven.
En ... zelf een paar weken welverdiende vakantie.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 18:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je hebt zeg maar een hele grote tuin om te verzorgen.
Met daarbij intensief gebruikt sanitair dat geen eeuwig leven heeft.
Speeltoestellen misschien, zandbak. Moet allemaal aan regeltjes voldoen.
Parkeerterrein.
Je eigen huis. Want in het seizoen kun je geen vakantie vieren, je moet altijd klaarstaan voor je gasten.
Kijken of alle kabels nog wel oké zijn voor het komend seizoen. Waterleidingen controlren en waar nodig repareren.
Je website onderhouden. Folders drukken.
Zorgen dat je vergunningen voor het komend seizoen op orde zijn.
De banden met ondernemers in de buurt onderhouden.
Innoveren.
Je kan wel verhuren aan mensen die in een scheiding liggen.quote:Op dinsdag 5 september 2017 23:00 schreef Plumooh het volgende:
Zag vandaag een programma over die zgn ierse travellers. Die wil je toch ook niet op je camping hebben
Dat ligt aan de gemeente. De een wel de ander niet.quote:Op dinsdag 5 september 2017 14:02 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Mag dit? Permanente bewoning is toch meestal niet toegestaan?
Oké er zijn dus toch gemeentes waar je je in mag schrijven en je dus 365 dagen mag blijven wonen?quote:Op woensdag 6 september 2017 15:36 schreef Lunatiek het volgende:
Dat ligt aan de gemeente. De een wel de ander niet.
In theorie klopt dat. Elke gemeente maakt zelf bestemmingsplannen waarin voor elk kavel een bestemming wordt vastgelegd. Sommige kavels krijgen meerdere bestemmingen toegewezen. Een mogelijke bestemming is 'recreatie'. Dan mag niemand er permanent wonen. Dat mag namelijk alleen als het perceel de bestemming 'wonen' heeft.quote:Op woensdag 6 september 2017 22:48 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Oké er zijn dus toch gemeentes waar je je in mag schrijven en je dus 365 dagen mag blijven wonen?
Zal wel afhankelijk zijn van de oppervlakte van je camping.quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:46 schreef Plumooh het volgende:
Voor het onderhoud:
Neem je dan een hoveniersbedrijf in handen of een tuinman in vast dienstverband?
Heeft die tuinman dan het hele jaar wat te doen?
19 hectarequote:Op zaterdag 16 september 2017 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zal wel afhankelijk zijn van de oppervlakte van je camping.
Tuinman/klusjesman heeft het hele jaar wel iets te doen hoor, als is het maar de ingang aanvegen.quote:Op zaterdag 16 september 2017 12:46 schreef Plumooh het volgende:
Voor het onderhoud:
Neem je dan een hoveniersbedrijf in handen of een tuinman in vast dienstverband?
Heeft die tuinman dan het hele jaar wat te doen?
Dan heb je aan 1 tuinman niet genoeg.. beetje regen en overal is het direct een bende.. gras wat stuk gereden word.. zand wat overal heen spoelt..quote:
Dat klopt. Maar je hebt dan toch niet werk voor een aantal personen bv? Zomer en winter?quote:Op zaterdag 16 september 2017 13:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan heb je aan 1 tuinman niet genoeg.. beetje regen en overal is het direct een bende.. gras wat stuk gereden word.. zand wat overal heen spoelt..
Het is een grote tuin waar continue onophoudelijk mensen gebruik van maken hè.. zie het als een attractiepark.. kijk eens hoeveel mensen daar bezig zijn om het netjes te houden..
Dat ligt helemaal aan het type terrein.. als je alles bestraat hebt hoef je alleen maar onkruid te wieden idd..quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:14 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je hebt dan toch niet werk voor een aantal personen bv? Zomer en winter?
In de zomer is 1 man inderdaad niet genoeg
Maar een tuinman repareert niks? Daarvoor heb je dan toch een klusjesman nodig?quote:Op zaterdag 16 september 2017 17:17 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar meestal ben je de hele winter wel zoet om alles wat kapot en versmeerd is te repareren/herstellen.. en in je eentje kun je bovendien een hele hoop klussen niet doen..
Klusjesman, tuinman.. je moet mensen hebben die van alles een beetje kunnen.. Want wat heb je aan een tuinman die alle plantennamen op kan dreunen?quote:Op maandag 18 september 2017 20:42 schreef Plumooh het volgende:
[..]
Maar een tuinman repareert niks? Daarvoor heb je dan toch een klusjesman nodig?
Ik begrijp dat je in de zomer veel personeel nodig hebt voor het groenonderhoud en gewoon de dagelijkse klusjes op gebied van technische dienst.
Maar in de winter, op een camping waar veelal eigen caravans staan, hoef je toch niet fulltime een klusjesman in dienst te hebben? Of zie ik werkzaamheden over het hoofd? (die in de winter moeten plaats vinden). Een tuinman kan ik me nog wel indenken zomer/winter.
quote:Op dinsdag 5 september 2017 23:00 schreef Plumooh het volgende:
Zag vandaag een programma over die zgn ierse travellers. Die wil je toch ook niet op je camping hebben
Je bedoelt na een tent een weekje, is net zo dood, zo niet dooier.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 21:31 schreef Plumooh het volgende:
Wat doe je tegen het gras wat helemaal kapot is nadat er een caravan van maar tot oktober heeft gestaan? Zaaien of grasmatje?
Dat zou je aan de gemeente moeten vragen.. waarschijnlijk hebben ze geen belang bij teveel activiteit buiten die tijden..quote:Op donderdag 5 oktober 2017 22:53 schreef Plumooh het volgende:
Oké zaaien dus.
Ander vraagje voor mijn broer:
persoon X is een vrachtwagenchauffeur. Is normaal alleen het weekend thuis. In het bestemmingsplan staat dat er niet permanent gewoond mag worden op de camping maar alleen in de weekenden en wettelijke schoolvakanties.
Mag persoon X in zijn weekje vakantie, die buiten een wettelijke vakantie valt, dan ook niet verblijven doordeweeks? Of moet/kun je zoiets aanvragen bij de gemeente?
Dat klopt sowieso, maar er staat ook nadrukkelijk dat er vanaf 31 okt tot het voorjaar alleen mag worden gewoond in de weekenden/wettelijke vakanties.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat zou je aan de gemeente moeten vragen.. waarschijnlijk hebben ze geen belang bij teveel activiteit buiten die tijden..
Niet permanent wonen houd in mijn ogen in dat je er niet inschreven mag staan en een adres hebben..
Zijn enkel slagbomen. Met de auto kom je er dus niet door. Maar te voet kan altijd wel.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Controle door de eigenaar is makkelijk. In de periode dat er alleen weekend recreatie is toegestaan, sluit je doordeweeks de poort.
Is de camping magisch gegroeid? Een paar posts eerder was het nog 19 HAquote:Op donderdag 5 oktober 2017 23:27 schreef Plumooh het volgende:
2) hoe je dit als camping eigenaar kan controleren (27 HA camping)
Wat ik het meeste zie is dat er een open kast is waar de campingeigenaar de aan gasten geadresseerde post neerlegt en waar gasten het zelf kunnen ophalen. Eventueel met alfabetische onderverdeling zodat je niet hoeft te zoeken.quote:Op woensdag 20 september 2017 20:28 schreef Plumooh het volgende:
Je leest wel eens dat campings een brievenbus voor gasten hebben. zodat ze post kunnen ontvangen.
Geldt dit dan voor alle seizoens en jaarplaatsen normaliter?
Of hoort dit niet standaard bij een plek maar kun je zo'n brievenbus huren als je dat wilt?
Dat houdt in dat je dus 5 dagen per week post moet controleren en verdelen in de postvakken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat ik het meeste zie is dat er een open kast is waar de campingeigenaar de aan gasten geadresseerde post neerlegt en waar gasten het zelf kunnen ophalen. Eventueel met alfabetische onderverdeling zodat je niet hoeft te zoeken.
Als iemand weet dat iemand op een camping verblijft stuurt die daar de post heen, of de campingeigenaar daar nu voorzieningen voor heeft gemaakt of niet. En als eigenaar kan je die post niet zomaar weigeren.
Op de campings waar ik was, werd nooit veel post voor kampeerders bezorgd. De meeste zaken gaan gewoon naar het huisadres.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 17:33 schreef FF het volgende:
[..]
Dat houdt in dat je dus 5 dagen per week post moet controleren en verdelen in de postvakken.
Je moet ook 6 dagen per week beschikbaar zijn voor pakketpost.
Klopt. En de receptie is dan ook open.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 09:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat ik het meeste zie is dat er een open kast is waar de campingeigenaar de aan gasten geadresseerde post neerlegt en waar gasten het zelf kunnen ophalen. Eventueel met alfabetische onderverdeling zodat je niet hoeft te zoeken.
Als iemand weet dat iemand op een camping verblijft stuurt die daar de post heen, of de campingeigenaar daar nu voorzieningen voor heeft gemaakt of niet. En als eigenaar kan je die post niet zomaar weigeren.
Als er wilde zwijnen in de omgeving zijn wel.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:30 schreef Plumooh het volgende:
Zijn campings meestal omheind? Dmv hekwerk
Hij vraagt het dan ook voor "zijn broer" hé.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:00 schreef baskick het volgende:
Het niveau van de vragen van TS wekt op mij niet echt een serieuze, voorbereide indruk of enige kennis van campings en ondernemen.
Natuurlijk. Die broer wil van alles, maar weet niets. En die vroeg het aan TS, en die weet 't ook niet. Gedoemd een succes te worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:41 schreef miro86 het volgende:
[..]
Hij vraagt het dan ook voor "zijn broer" hé.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |