abonnement Unibet Coolblue
pi_173406582
Mijn broer wilt graag een camping overnemen en heeft er al diverse op het oog.
Ik heb beloofd om hem met een en ander te helpen.

Waar hij tegen aan loopt is dat vrij veel campings maar tot bv 1 oktober open mogen zijn,
en dan zo rond maart / april weer open.

Maar wat doe je dan in de winter maanden als eigenaar?
Lijkt me best pittig om in de zomer je salaris te verdienen voor de winter?
pi_173406666
Het noodzakelijke onderhoud misschien? En dan in de zomermaanden genoeg verdienen zodat je de rest van de tijd kunt uitzitten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173406705
Camping in het buitenland toevallig?
pi_173406735
Afhankelijk van hoeveel geld je binnenhaalt in de zomer moet je broer in de winter misschien uitzendwerk doen. Je hebt ook tijd nodig voor onderhoud, reparaties etc. Bovendien heb je in het hoogseizoen geen tijd voor vakantie etc.. dat moet ook allemaal in de winter.

Ook al ben je in de winter open, verdienen doe je niet. Je broer moet eigenlijk eens wat afleveringen van ik vertrek gaan kijken. Dan zie je tegen wat voor problemen je aan kan lopen.
pi_173406795
Camping in Nederland wilt hij.

Maar wat moet er dan gebeuren allemaal op een camping qua onderhoud?
Moet toch wel een boel zijn om een paar maanden mee vooruit te kunnen ;)
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:49:50 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173406803
In de winter naar vakantiebeurzen en zo om te zorgen dat de klanten komen.
Onderhoud doen, zorgen dat het gazon herstelt.

Maar je broer heeft dus geen ervaring met het runnen van een camping? Nooit gewerkt op een camping?
pi_173406819
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:49 schreef Lunatiek het volgende:
Maar je broer heeft dus geen ervaring met het runnen van een camping? Nooit gewerkt op een camping?
Jawel veel ervaring. Maar geen eigen camping. Seizoenswerk.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:55:53 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173406874
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:49 schreef Plumooh het volgende:
Camping in Nederland wilt hij.

Maar wat moet er dan gebeuren allemaal op een camping qua onderhoud?
Moet toch wel een boel zijn om een paar maanden mee vooruit te kunnen ;)
Je hebt zeg maar een hele grote tuin om te verzorgen.
Met daarbij intensief gebruikt sanitair dat geen eeuwig leven heeft.
Speeltoestellen misschien, zandbak. Moet allemaal aan regeltjes voldoen.
Parkeerterrein.
Je eigen huis. Want in het seizoen kun je geen vakantie vieren, je moet altijd klaarstaan voor je gasten.
Kijken of alle kabels nog wel oké zijn voor het komend seizoen. Waterleidingen controlren en waar nodig repareren.
Je website onderhouden. Folders drukken.
Zorgen dat je vergunningen voor het komend seizoen op orde zijn.
De banden met ondernemers in de buurt onderhouden.
Innoveren.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 18:56:36 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173406882
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:51 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Jawel veel ervaring. Maar geen eigen camping. Seizoenswerk.
Heeft hij dan nooit met de eigenaar gekletst over de bedrijfsvoering, met name in de winter?
pi_173407019
Als je hier al mee moet beginnen! is er geen ondernemingsplan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173407135
Ik geloof dat de meeste in buitenland in de winter gaan tuinieren, grasmat herstellen enzo of ergens heen trekken voor seizoenswerk.

Denk aan een oliebollenkraam of op de ijsbaan werken.
.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 19:37:28 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_173407370
Je kan ook zo'n uitkeringsgerechtigden slash criminelen camping beginnen die dan wordt overgekocht door de gemeente voor 10 miljoen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_173407584
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:26 schreef Plumooh het volgende:
Mijn broer wilt graag een camping overnemen en heeft er al diverse op het oog.
Ik heb beloofd om hem met een en ander te helpen.

Waar hij tegen aan loopt is dat vrij veel campings maar tot bv 1 oktober open mogen zijn,
en dan zo rond maart / april weer open.

Maar wat doe je dan in de winter maanden als eigenaar?
Lijkt me best pittig om in de zomer je salaris te verdienen voor de winter?
Onderhoud, onderhoud en onderhoud. En misschien zelf ook nog eens 2 of 3 weekjes op vakantie. Reken dat na een paar maanden intensief gebruik alles wel aan een kleine opknapbeurt toe is. Kitranden vervangen in het sanitair, nieuwe toiletbrillen, al het hang- en sluitwerk nalopen, hier en daar een likje verf en natuurlijk al het reguliere terreinonderhoud. Snoeien, maaien, rooien. Dat kan buiten het seizoen wel op een iets lager pitje, maar als je niks doet en pas in maart alles weer gaat maaien en snoeien, dan ligt het er in april als je weer open gaat echt niet meer zo fris bij.
Daarnaast zul je ook elke winter een deel van de faciliteiten grondig moeten opknappen/vernieuwen.

Ja, je moet het geld in een paar maanden verdienen. Als de camping in Nederland gevestigd is, moet je omzet komen uit de meivakantie en de maanden juli en augustus. Totaal 10 weken moeten genoeg inkomsten opleveren om het jaar rond te komen. De rest wat je nog binnen weet te sprokkelen in het voor en naseizoen is na aftrek van onkosten (energie- en waterverbruik, administratiekosten) slechts een paar stuivers waard. Leuk extraatje om het er zelf eens van te nemen of te investeren in een vernieuwing.

Daarnaast als het geen heel groot terrein is (en er dus nog wat tijd over blijft naast alle klussen op de camping) wat uurtjes elders aan de slag.

April tot oktober is het 7 dagen per week werken van 7uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds, tenzij de camping groot genoeg is om receptionisten, een groenbeheerder/hovenier, klusjesman en schoonmakers in te huren. In oktober moet je dan ook vrijwel zeker even bijkomen en het rustiger aan doen.
pi_173408016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:43 schreef Bucketlist het volgende:
Ook al ben je in de winter open, verdienen doe je niet. Je broer moet eigenlijk eens wat afleveringen van ik vertrek gaan kijken. Dan zie je tegen wat voor problemen je aan kan lopen.
het komt allemaal wel over alsof het in een 'ik vertrek' uitzending zou kunnen zitten.

Na een tijdje komen ze er achter dat het toch behoorlijk hard werken is als je 7 dagen per week om 7:00 al de broodjes moet halen en je tot 21:00 eigenlijk continue aan het werk bent gedurende de gehele zomer _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2017 20:24:34 ]
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:26:10 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173408150
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 20:18 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

het komt allemaal wel over alsof het in een 'ik vertrek' uitzending zou kunnen zitten.

Na een tijdje komen ze er achter dat het toch behoorlijk hard werken is als je om 7:00 al de broodjes moet halen en je tot 21:00 eigenlijk continue aan het werk bent in de zomer _O-
En dan im Friesland en de taal niet spreken :')
It kin net oer de wei.

Maar als campingbeheer ben je 24/7 verantwoordelijk voor je gasten, en na 21:00 kun je niet zomaar een tukje doen tot 7:00. Als er iets is midden in de nacht moet je er gewoon zijn voor je gasten.
pi_173409057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 19:37 schreef Roces18 het volgende:
Je kan ook zo'n uitkeringsgerechtigden slash criminelen camping beginnen die dan wordt overgekocht door de gemeente voor 10 miljoen
Prima investering indd
pi_173412287
Ik heb net een aantal campings gelezen die begin januari sluiten en eind maart weer open gaan. Dan moeten die toch hard ploeteren om alles weer klaar te hebben voor volgend seizoen, of je zit in de werkzaamheden als je daar op de camping vakantie staat te vieren .....
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 23:43:05 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173412348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:40 schreef Plumooh het volgende:
Ik heb net een aantal campings gelezen die begin januari sluiten en eind maart weer open gaan. Dan moeten die toch hard ploeteren om alles weer klaar te hebben voor volgend seizoen, of je zit in de werkzaamheden als je daar op de camping vakantie staat te vieren .....
Tja, je dacht toch niet dat een camping beheren een soort permanente vakantie was? Het is gewoon echt keihard werken voor relatief weinig opbrengsten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173412393
HIer mooie blog over winterwerkzaamheden:
https://hertshoorn.wordpress.com/2014/11/27/39/
  zondag 27 augustus 2017 @ 02:39:31 #20
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173413788
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:40 schreef Plumooh het volgende:
Ik heb net een aantal campings gelezen die begin januari sluiten en eind maart weer open gaan. Dan moeten die toch hard ploeteren om alles weer klaar te hebben voor volgend seizoen, of je zit in de werkzaamheden als je daar op de camping vakantie staat te vieren .....
Het is niet dat het onderhoud stopt in het seizoen. Zeker in het voor- en naseizoen kun je als kampeerder volop genieten van werkzaamheden.
  zondag 27 augustus 2017 @ 03:38:37 #21
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173414027
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 23:43 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Tja, je dacht toch niet dat een camping beheren een soort permanente vakantie was? Het is gewoon echt keihard werken voor relatief weinig opbrengsten
Je moet gewoon de hele camping van stevig plastic maken. Dan hoef je niks aan onderhoud te doen.
  Redactie Frontpage zondag 27 augustus 2017 @ 13:37:22 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_173420572
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je hebt zeg maar een hele grote tuin om te verzorgen.
Met daarbij intensief gebruikt sanitair dat geen eeuwig leven heeft.
Speeltoestellen misschien, zandbak. Moet allemaal aan regeltjes voldoen.
Parkeerterrein.
Je eigen huis. Want in het seizoen kun je geen vakantie vieren, je moet altijd klaarstaan voor je gasten.
Kijken of alle kabels nog wel oké zijn voor het komend seizoen. Waterleidingen controlren en waar nodig repareren.
Je website onderhouden. Folders drukken.
Zorgen dat je vergunningen voor het komend seizoen op orde zijn.
De banden met ondernemers in de buurt onderhouden.
Innoveren.
Beurzen bezoeken om klanten binnen te halen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_173421303
Als al deze vragen echt spelen bij je broer, dan zou ik hem ten strengste afraden een camping over te nemen.
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
pi_173439318
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 14:12 schreef TechTraveler het volgende:
Als al deze vragen echt spelen bij je broer, dan zou ik hem ten strengste afraden een camping over te nemen.
In elk geval voorlopig. En als hij het niet definitief afwijst, is het aan te raden om komende tijd zeer veel in voor- en naseizoen te gaan kamperen op campings die kwa voorzieningen en omvang gelijk zijn aan wat men op het oog heeft om te kopen. En dan goed je ogen de kost geven wat het personeel allemaal doet.
  maandag 28 augustus 2017 @ 11:01:35 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173439442
Laat hem eerst maar een ehbo cursus doen.. en houd ie van babysitten op volwassenen?
Die twee zaken zijn namelijk waar je 24u per dag mee bezig bent in het seizoen..
Verder natuurlijk alle drama oplossen van vergeten spullen.. kwijtgeraakte mensen/kinderen.. etc..
Er word verwacht dat je alles oplost..

Verder is alles altijd stuk en ben je hele dagen met afval, sanitair, en de campingwinkel bezig..
Hoe leuker de mensen het hebben, hoe harder jij moet werken..

En met hoeveel man had hij een camping willen bestieren? In zn eentje?
  maandag 28 augustus 2017 @ 12:11:40 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173440276
Zat "ik vertrek" afleveringen over campings. Die zijn dan wel in het buitenland maar goed grasmaaien in viva La France is hetzelfde grasmaaien als in Camping Duinzicht in Westkappelle.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173441285
Deze vraag komt een beetje hetzelfde op me over als wat je regelmatig hoort als je nachtdiensten werkt:
quote:
En wat doe je dan overdag ?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 28 augustus 2017 @ 20:08:57 #28
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_173448419
quote:
6s.gif Op maandag 28 augustus 2017 13:32 schreef Treinhomo het volgende:
Deze vraag komt een beetje hetzelfde op me over als wat je regelmatig hoort als je nachtdiensten werkt:

[..]

ik mag aannemen dat je niet de hele winter slaapt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 28 augustus 2017 @ 21:37:21 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173451038
quote:
99s.gif Op maandag 28 augustus 2017 20:08 schreef Nizno het volgende:

[..]

ik mag aannemen dat je niet de hele winter slaapt.
Dan ben je druk met groot onderhoud.. en.. je raad het al: dan ga je zelf op vakantie... :P
pi_173458839
Jammer dat het in NL is anders had je mooi Ik Vertrek de FOK!editie kunnen doen :(
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 11:51:35 #31
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173459056
Overigens kun je in de wintermaanden ook gewoon caravans verhuren zonder Fort Oranje taferelen te kweken, dat heb je helemaal zelf in de hand. Hier zit ook een kleine camping met een plaats of 30 en tien stacaravans die verhuurd worden aan mensen die tijdelijke woonruimte zoeken als hun huis al verkocht is maar het nieuwe nog niet beschikbaar. Hoef je over je inkomen in de winter geen zorgen te maken en kun je lekker relax je onderhoud en andere zaken doen waar je in het hoogseizoen geen tijd voor krijgt, zoals leven.

Andere optie die ook zeer lucratief kan zijn is gewoon een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers. Dat doet een andere camping hier in de buurt en die loopt helemaal binnen. Voordeel is dat het ook nog eens grotendeels zwart is. Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben. :P.
And so is the past
pi_173459222
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Andere optie die ook zeer lucratief kan zijn is gewoon een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers. Dat doet een andere camping hier in de buurt en die loopt helemaal binnen. Voordeel is dat het ook nog eens grotendeels zwart is. Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben. :P.
Wat zijn reizigers in deze context precies?

[ Bericht 75% gewijzigd door baskick op 29-08-2017 13:32:08 (typo) ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173459268
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat zijn reizigers in deze contact precies?
Is dit serieus een vraag die je moet stellen gast?
pi_173459607
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers
Dit is echt een geniale uitvinding! Dat geen enkele andere camping dit ooit bedacht heeft.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:43:05 #35
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173459975
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Wat zijn reizigers in deze contact precies?
Dames en heren in het Amsterdamse OV. :').
And so is the past
pi_173460769
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 12:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Is dit serieus een vraag die je moet stellen gast?
Ja, dat is serieus. Een camping verhuurt per definitie stukken van de camping aan gasten (of reizigers, als sommigen kampeerders zo wensen te noemen). Dat heet een standplaats of kampeerplek. Het verhuren van die delen is hun verdienmodel. Dus mijn veronderstelling was dat er wat anders bedoeld of gesuggereerd werd...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173460779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, dat is serieus. Een camping verhuurt per definitie stukken van de camping aan gasten (of reizigers, als sommigen kampeerders zo wensen te noemen). Dat is hun verdienmodel. Dus mijn veronderstelling was dat er wat anders bedoeld of gesuggereerd werd...
Je weet wel wat reizigers nog meer zijn?
pi_173460796
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:32 schreef MCH het volgende:

[..]

Je weet wel wat reizigers nog meer zijn?
Kennelijk niet, vandaar mijn (serieus bedoelde) vraag.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173460804
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, dat is serieus. Een camping verhuurt per definitie stukken van de camping aan gasten (of reizigers, als sommigen kampeerders zo wensen te noemen). Dat heet een standplaats of kampeerplek. Het verhuren van die delen is hun verdienmodel. Dus mijn veronderstelling was dat er wat anders bedoeld of gesuggereerd werd...
Kampvolk woonwagenbewoners.
pi_173460805
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:33 schreef baskick het volgende:

[..]

Kennelijk niet, vandaar mijn (serieus bedoelde) vraag.
zigeuners
pi_173460878
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:34 schreef 8777 het volgende:

[..]

Kampvolk woonwagenbewoners.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:34 schreef MCH het volgende:

[..]

zigeuners
Dank voor de toelichting :X

quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben. :P.
Hier ging het mis O-)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_173460936
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:38 schreef baskick het volgende:

[..]


[..]

Dank voor de toelichting :X

[..]

Hier ging het mis O-)
Woonwagenbewoners in Nederland zijn geen zigeuners, zigeuners komen uit landen als Roemenië enzo, de mensen die hier op woonwagenkampen wonen zijn gewoon Nederlanders.
pi_173460973
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 13:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Woonwagenbewoners in Nederland zijn geen zigeuners, zigeuners komen uit landen als Roemenië enzo, de mensen die hier op woonwagenkampen wonen zijn gewoon Nederlanders.
Moet je niet bij mij zijn...

Overigens kunnen zigeuners best op een woonwagenkamp wonen, maar niet alle kampers zijn zigeuner.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 16:06:20 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173463571
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

Andere optie die ook zeer lucratief kan zijn is gewoon een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers. Dat doet een andere camping hier in de buurt en die loopt helemaal binnen. Voordeel is dat het ook nog eens grotendeels zwart is. Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben. :P.
Je camping vol wiet en permanente bewoning is niet toegestaan.. Dus dat geld wat je ermee verdient zul je ook heel hard nodig hebben voor alle boetes die binnen gaan komen zodra ze er lucht van krijgen bij de gemeente..

Daarbij.. kampers hebben niets met campings.. :N
pi_173599681
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 11:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Overigens kun je in de wintermaanden ook gewoon caravans verhuren zonder Fort Oranje taferelen te kweken, dat heb je helemaal zelf in de hand. Hier zit ook een kleine camping met een plaats of 30 en tien stacaravans die verhuurd worden aan mensen die tijdelijke woonruimte zoeken als hun huis al verkocht is maar het nieuwe nog niet beschikbaar. Hoef je over je inkomen in de winter geen zorgen te maken en kun je lekker relax je onderhoud en andere zaken doen waar je in het hoogseizoen geen tijd voor krijgt, zoals leven.

Andere optie die ook zeer lucratief kan zijn is gewoon een afgelegen stuk van je camping verhuren aan reizigers. Dat doet een andere camping hier in de buurt en die loopt helemaal binnen. Voordeel is dat het ook nog eens grotendeels zwart is. Al moet je daarvoor wellicht wel affiniteit met dat volk hebben. :P.
Mag dit? Permanente bewoning is toch meestal niet toegestaan?
pi_173612305
Zag vandaag een programma over die zgn ierse travellers. Die wil je toch ook niet op je camping hebben
  dinsdag 5 september 2017 @ 23:03:51 #47
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_173612353
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 18:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je hebt zeg maar een hele grote tuin om te verzorgen.
Met daarbij intensief gebruikt sanitair dat geen eeuwig leven heeft.
Speeltoestellen misschien, zandbak. Moet allemaal aan regeltjes voldoen.
Parkeerterrein.
Je eigen huis. Want in het seizoen kun je geen vakantie vieren, je moet altijd klaarstaan voor je gasten.
Kijken of alle kabels nog wel oké zijn voor het komend seizoen. Waterleidingen controlren en waar nodig repareren.
Je website onderhouden. Folders drukken.
Zorgen dat je vergunningen voor het komend seizoen op orde zijn.
De banden met ondernemers in de buurt onderhouden.
Innoveren.
En ... zelf een paar weken welverdiende vakantie.
  woensdag 6 september 2017 @ 15:30:07 #48
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173621586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 23:00 schreef Plumooh het volgende:
Zag vandaag een programma over die zgn ierse travellers. Die wil je toch ook niet op je camping hebben
Je kan wel verhuren aan mensen die in een scheiding liggen.
  woensdag 6 september 2017 @ 15:36:40 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173621693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 14:02 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Mag dit? Permanente bewoning is toch meestal niet toegestaan?
Dat ligt aan de gemeente. De een wel de ander niet.
  woensdag 6 september 2017 @ 15:41:28 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173621777
Je hebt kampers (van het woonwagenkamp, die niet kamperen) en campers (die een camper hebben om mee te kamperen). Een kamperplek is dus niet voor campers en een camperplek niet voor woonwagenbewoners.
pi_173630739
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 15:36 schreef Lunatiek het volgende:
Dat ligt aan de gemeente. De een wel de ander niet.
Oké er zijn dus toch gemeentes waar je je in mag schrijven en je dus 365 dagen mag blijven wonen?
pi_173631489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 22:48 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Oké er zijn dus toch gemeentes waar je je in mag schrijven en je dus 365 dagen mag blijven wonen?
In theorie klopt dat. Elke gemeente maakt zelf bestemmingsplannen waarin voor elk kavel een bestemming wordt vastgelegd. Sommige kavels krijgen meerdere bestemmingen toegewezen. Een mogelijke bestemming is 'recreatie'. Dan mag niemand er permanent wonen. Dat mag namelijk alleen als het perceel de bestemming 'wonen' heeft.

In praktijk zijn de gemeenten waar je op een plek die oorspronkelijk bedoeld is voor kamperen/recreatiewoningen de bestemming 'wonen' vindt, zéér schaars.

In dunbevolkt gebied vindt je nog wel eens huisjes waar je permanent zou mogen wonen, maar die door hun formaat, ligging en gebrek aan voorzieningen niet zo geschikt zijn voor het dagelijks leven. En die om die reden alleen voor recreatie doeleinden gebruikt worden. Denk aan gebrek aan telecom aansluitingen, gas, elektra, water en/of riool. Voor een weekend kun je nog wel drinkwater in flessen aanslepen, douchen/opfrissen met gefilterd water uit de regenton en met een zonnepaneel+accu en een lampje laten branden. Maar een huishouden draaien wordt tamelijk middeleeuws zonder nutsvoorzieningen.

En Nederland zijn bovengenoemde huisjes overigens erg schaars. Duitsland, Frankrijk of de Belgische zijn ze wel te vinden.
pi_173807956
Voor het onderhoud:

Neem je dan een hoveniersbedrijf in handen of een tuinman in vast dienstverband?
Heeft die tuinman dan het hele jaar wat te doen?
pi_173808086
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:46 schreef Plumooh het volgende:
Voor het onderhoud:

Neem je dan een hoveniersbedrijf in handen of een tuinman in vast dienstverband?
Heeft die tuinman dan het hele jaar wat te doen?
Zal wel afhankelijk zijn van de oppervlakte van je camping. :D
pi_173808214
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zal wel afhankelijk zijn van de oppervlakte van je camping. :D
19 hectare
pi_173808301
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:46 schreef Plumooh het volgende:
Voor het onderhoud:

Neem je dan een hoveniersbedrijf in handen of een tuinman in vast dienstverband?
Heeft die tuinman dan het hele jaar wat te doen?
Tuinman/klusjesman heeft het hele jaar wel iets te doen hoor, als is het maar de ingang aanvegen.
.
pi_173808718
Lijkt me wel dat je een tuinman fulltime bezig kan houden op zo'n terrein. Zeker als die bereid is om ook kleine onderhoudsklusjes te doen als het vervangen van een lampje of vastzetten van een deurkruk of wc-bril. Al is dit wel enigszins afhankelijk van hoe het terrein is ingericht / zal worden ingericht. Is elke plaats omringd door struiken of een heg, of is het voornamelijk een open veld waar je alleen af en toe met de grasmaaier overheen moet?

Maar vraag vooral ook eens bij de oude eigenaar hoe die alles nu geregeld heeft.

Groot kans dat wanneer je het bedrijf overneemt en voortzet, je al het personeel in vaste dienst en langlopende contracten met dienstverleners er 'gratis' bij krijgt.
  zaterdag 16 september 2017 @ 13:46:15 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173808855
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 12:58 schreef Plumooh het volgende:

[..]

19 hectare
Dan heb je aan 1 tuinman niet genoeg.. beetje regen en overal is het direct een bende.. gras wat stuk gereden word.. zand wat overal heen spoelt..

Het is een grote tuin waar continue onophoudelijk mensen gebruik van maken hè.. zie het als een attractiepark.. kijk eens hoeveel mensen daar bezig zijn om het netjes te houden..
pi_173812027
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 13:46 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan heb je aan 1 tuinman niet genoeg.. beetje regen en overal is het direct een bende.. gras wat stuk gereden word.. zand wat overal heen spoelt..

Het is een grote tuin waar continue onophoudelijk mensen gebruik van maken hè.. zie het als een attractiepark.. kijk eens hoeveel mensen daar bezig zijn om het netjes te houden..
Dat klopt. Maar je hebt dan toch niet werk voor een aantal personen bv? Zomer en winter?
In de zomer is 1 man inderdaad niet genoeg
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:17:46 #60
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173812044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:14 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar je hebt dan toch niet werk voor een aantal personen bv? Zomer en winter?
In de zomer is 1 man inderdaad niet genoeg
Dat ligt helemaal aan het type terrein.. als je alles bestraat hebt hoef je alleen maar onkruid te wieden idd..
Maar meestal ben je de hele winter wel zoet om alles wat kapot en versmeerd is te repareren/herstellen.. en in je eentje kun je bovendien een hele hoop klussen niet doen..

Daarbij, als je alles uitbesteed ben je afhankelijk van wanneer een ander kan komen.. Als je het in eigen beheer doet kun je werkzaamheden veel makkelijker op gewenste tijdstippen uitvoeren
(met machines alleen tijdens de vorst over het terrein ipv dwars door de modder met een heleboel nawerk etc)
pi_173813216
Gewoon een naturistencamping beginnen en het hele terrein volhangen met camera's. Campingplekken gratis en binnenlopen met online streams. Wat lustopwekkers in het leidingwater en binnen een half jaar miljonair.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_173859459
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:17 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar meestal ben je de hele winter wel zoet om alles wat kapot en versmeerd is te repareren/herstellen.. en in je eentje kun je bovendien een hele hoop klussen niet doen..
Maar een tuinman repareert niks? Daarvoor heb je dan toch een klusjesman nodig?

Ik begrijp dat je in de zomer veel personeel nodig hebt voor het groenonderhoud en gewoon de dagelijkse klusjes op gebied van technische dienst.
Maar in de winter, op een camping waar veelal eigen caravans staan, hoef je toch niet fulltime een klusjesman in dienst te hebben? Of zie ik werkzaamheden over het hoofd? (die in de winter moeten plaats vinden). Een tuinman kan ik me nog wel indenken zomer/winter.
  maandag 18 september 2017 @ 21:13:23 #63
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173860316
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 20:42 schreef Plumooh het volgende:

[..]

Maar een tuinman repareert niks? Daarvoor heb je dan toch een klusjesman nodig?

Ik begrijp dat je in de zomer veel personeel nodig hebt voor het groenonderhoud en gewoon de dagelijkse klusjes op gebied van technische dienst.
Maar in de winter, op een camping waar veelal eigen caravans staan, hoef je toch niet fulltime een klusjesman in dienst te hebben? Of zie ik werkzaamheden over het hoofd? (die in de winter moeten plaats vinden). Een tuinman kan ik me nog wel indenken zomer/winter.
Klusjesman, tuinman.. je moet mensen hebben die van alles een beetje kunnen.. Want wat heb je aan een tuinman die alle plantennamen op kan dreunen?

Zonder te weten hoe je inrichting en caravans en dergelijke uitgevoerd zijn kan niemand daar niets nuttigs over zeggen..
  Redactie Frontpage dinsdag 19 september 2017 @ 09:09:29 #64
38148 crew  Innisdemon
pi_173865879
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 23:00 schreef Plumooh het volgende:
Zag vandaag een programma over die zgn ierse travellers. Die wil je toch ook niet op je camping hebben
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_173897255
Je leest wel eens dat campings een brievenbus voor gasten hebben. zodat ze post kunnen ontvangen.

Geldt dit dan voor alle seizoens en jaarplaatsen normaliter?
Of hoort dit niet standaard bij een plek maar kun je zo'n brievenbus huren als je dat wilt?
pi_174221076
Wat doe je tegen het gras wat helemaal kapot is nadat er een caravan van maar tot oktober heeft gestaan? Zaaien of grasmatje?
pi_174223879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:31 schreef Plumooh het volgende:
Wat doe je tegen het gras wat helemaal kapot is nadat er een caravan van maar tot oktober heeft gestaan? Zaaien of grasmatje?
Je bedoelt na een tent een weekje, is net zo dood, zo niet dooier.

Harken, zaaien, water geven.
.
pi_174223953
Oké zaaien dus.

Ander vraagje voor mijn broer:
persoon X is een vrachtwagenchauffeur. Is normaal alleen het weekend thuis. In het bestemmingsplan staat dat er niet permanent gewoond mag worden op de camping maar alleen in de weekenden en wettelijke schoolvakanties.

Mag persoon X in zijn weekje vakantie, die buiten een wettelijke vakantie valt, dan ook niet verblijven doordeweeks? Of moet/kun je zoiets aanvragen bij de gemeente?
  donderdag 5 oktober 2017 @ 23:02:19 #69
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174224238
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:53 schreef Plumooh het volgende:
Oké zaaien dus.

Ander vraagje voor mijn broer:
persoon X is een vrachtwagenchauffeur. Is normaal alleen het weekend thuis. In het bestemmingsplan staat dat er niet permanent gewoond mag worden op de camping maar alleen in de weekenden en wettelijke schoolvakanties.

Mag persoon X in zijn weekje vakantie, die buiten een wettelijke vakantie valt, dan ook niet verblijven doordeweeks? Of moet/kun je zoiets aanvragen bij de gemeente?
Dat zou je aan de gemeente moeten vragen.. waarschijnlijk hebben ze geen belang bij teveel activiteit buiten die tijden..

Niet permanent wonen houd in mijn ogen in dat je er niet inschreven mag staan en een adres hebben..
pi_174224452
De gemeente is de enige die het juiste antwoord kan geven, maar ik vermoed dat het antwoord is "Campinggasten mogen hun hoofdverblijf niet vestigen op de camping".

Een (internationaal) vrachtwagenchauffeur die vanwege werk doordeweeks niet 'thuis' is, heeft zijn hoofdverblijf op het adres waar hij de meeste van zijn weekenden doorbrengt en van waaruit hij "zijn leven leeft". Dus waar hij zijn post ontvangt, belangrijkste privé-spullen heeft staan etc. In jouw voorbeeld wil de chauffeur daar de camping voor gebruiken en dat mag niet.

Neemt niet weg dat als hij zich inschrijft op het adres van zijn ouders of broer, zus, vrienden etc het niet snel door controleurs zal opvallen dat iemand die doordeweeks zelden aanwezig is er eigenlijk permanent woont en zijn hoofdverblijf heeft.

Als een en ander uitkomt, kan dat uiteraard wel nadelige gevolgen hebben voor de vergunningen van de camping. Daarnaast loop je met dit soort gedoogbeleid kans op Fort Oranje toestanden.
pi_174224925
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat zou je aan de gemeente moeten vragen.. waarschijnlijk hebben ze geen belang bij teveel activiteit buiten die tijden..

Niet permanent wonen houd in mijn ogen in dat je er niet inschreven mag staan en een adres hebben..
Dat klopt sowieso, maar er staat ook nadrukkelijk dat er vanaf 31 okt tot het voorjaar alleen mag worden gewoond in de weekenden/wettelijke vakanties.

De chauffeur in kwestie heeft elders een postadres. Heeft gekozen om op de camping te wonen om toch iets van natuur te zien, snel contact kan maken met andere mensen op de camping en omdat een chalet goedkoper is dan een flat.
Chauffeur is geadviseerd om met de gemeente te bellen. Op hun site staat namelijk wel dat permanent wonen niet mag maar als je dat wel wilt je contact op moet nemen met gemeente.

De vraag is:
1) hoe snel een gemeente erachter komt dat er iemand incidenteel een weekje woont in een periode dat het niet mag
2) hoe je dit als camping eigenaar kan controleren (27 HA camping)
pi_174225087
Controle door de eigenaar is makkelijk. In de periode dat er alleen weekend recreatie is toegestaan, sluit je doordeweeks de poort.

De gemeente komt meestal via tips achter dit soort situaties. Een andere vaste gast die het niet kan vinden met de betreffende bewoner of die ontevreden is over de camping als geheel. 1 telefoontje met gerichte informatie is genoeg.
pi_174225448
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:33 schreef Ivo1985 het volgende:
Controle door de eigenaar is makkelijk. In de periode dat er alleen weekend recreatie is toegestaan, sluit je doordeweeks de poort.
Zijn enkel slagbomen. Met de auto kom je er dus niet door. Maar te voet kan altijd wel.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:20:06 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174230791
Ook in de winter als je "gesloten" bent zul je toch regelmatig over de camping moeten lopen om te controleren of alles in orde is. Doe het elke dag een keer aan het eind van de middag rond etenstijd en je ziet aan de brandende lampen of tv waar "stiekem" mensen wonen, of aan rook/stoom van de verwarming en/of koken.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:52:05 #75
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_174233954
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:27 schreef Plumooh het volgende:
2) hoe je dit als camping eigenaar kan controleren (27 HA camping)
Is de camping magisch gegroeid? Een paar posts eerder was het nog 19 HA
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_174313214
27 HA is het.
Niet gegroeid. Wel niet allemaal bezet. Zit ook veel grond bij waar je geen tent of caravan op kan zeten: bosgebied.

De vraag is in hoeverre je dit bosgebied mag afzetten met een hekwerk? Is opzich eigen grond.
Hou je ook de wilde varkens en wilde paarden op veilige afstand.

En dan natuurlijk hekwerk onder open laten voor klein vee zoals konijntjes.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 02:38:34 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174317878
Wilde paarden? Die lopen toch niet los buiten hun eigen gebied waar iemand al een hek om heeft gezet? Lijkt me ook sterk dat iemand een camping neerzet in zo'n gebied.

Voor het weren van everzwijnen is het genoeg een laag hek neer te zetten.
Maar kijk ook in de contracten van de camping en vraag na bij de gemeente.

Konijnen etc die graven zich vanzelf wel onder een hek door.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:08:31 #78
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_174318585
Zijn vakanties wettelijk geregeld? Als werknemer pak je vakantie wanneer jou dat uitkomt, niet wanneer het via de wet mag. Het is hier godverdomme geen dictatuur.

Wanneer "jouw broer" met dezelfde vragen zit als jou zal ik het hem afraden om een camping over te nemen.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 09:13:00 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174319067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:28 schreef Plumooh het volgende:
Je leest wel eens dat campings een brievenbus voor gasten hebben. zodat ze post kunnen ontvangen.

Geldt dit dan voor alle seizoens en jaarplaatsen normaliter?
Of hoort dit niet standaard bij een plek maar kun je zo'n brievenbus huren als je dat wilt?
Wat ik het meeste zie is dat er een open kast is waar de campingeigenaar de aan gasten geadresseerde post neerlegt en waar gasten het zelf kunnen ophalen. Eventueel met alfabetische onderverdeling zodat je niet hoeft te zoeken.
Als iemand weet dat iemand op een camping verblijft stuurt die daar de post heen, of de campingeigenaar daar nu voorzieningen voor heeft gemaakt of niet. En als eigenaar kan je die post niet zomaar weigeren.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:33:32 #80
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174328763
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat ik het meeste zie is dat er een open kast is waar de campingeigenaar de aan gasten geadresseerde post neerlegt en waar gasten het zelf kunnen ophalen. Eventueel met alfabetische onderverdeling zodat je niet hoeft te zoeken.
Als iemand weet dat iemand op een camping verblijft stuurt die daar de post heen, of de campingeigenaar daar nu voorzieningen voor heeft gemaakt of niet. En als eigenaar kan je die post niet zomaar weigeren.
Dat houdt in dat je dus 5 dagen per week post moet controleren en verdelen in de postvakken.
Je moet ook 6 dagen per week beschikbaar zijn voor pakketpost.

Sommige campings hebben wel eens diverse groene buitenbussen langs de weg staan, met huisletters erbij.
Alleen is de post niet verplicht hier iets in te gooien als dit geen echte huisnummers zijn (dus niet vastgelegd bij de gemeente).
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:17:40 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174335336
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 17:33 schreef FF het volgende:

[..]

Dat houdt in dat je dus 5 dagen per week post moet controleren en verdelen in de postvakken.
Je moet ook 6 dagen per week beschikbaar zijn voor pakketpost.
Op de campings waar ik was, werd nooit veel post voor kampeerders bezorgd. De meeste zaken gaan gewoon naar het huisadres.

De pakketpost kan wel een probleem zijn. Tegenwoordig bestellen mensen doorlopend zaken online, ook voor de op de camping en dat laten ze dan op de camping bezorgen. Hele stoelensets en zo, koelkasten, barbecue's etc etc. Daar is meestal geen plaats voor op een camping (in elk geval niet ergens binnen waar het relatief veilig staat). Ik weet niet of de campingbeheerders hier al een oplossing voor hebben gevonden.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:58:31 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_174337051
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 09:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat ik het meeste zie is dat er een open kast is waar de campingeigenaar de aan gasten geadresseerde post neerlegt en waar gasten het zelf kunnen ophalen. Eventueel met alfabetische onderverdeling zodat je niet hoeft te zoeken.
Als iemand weet dat iemand op een camping verblijft stuurt die daar de post heen, of de campingeigenaar daar nu voorzieningen voor heeft gemaakt of niet. En als eigenaar kan je die post niet zomaar weigeren.
Klopt. En de receptie is dan ook open.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_174358845
Zijn campings meestal omheind? Dmv hekwerk
  donderdag 12 oktober 2017 @ 00:32:58 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174364783
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 20:30 schreef Plumooh het volgende:
Zijn campings meestal omheind? Dmv hekwerk
Als er wilde zwijnen in de omgeving zijn wel.
pi_174370286
Het niveau van de vragen van TS wekt op mij niet echt een serieuze, voorbereide indruk of enige kennis van campings en ondernemen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174372518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 12:00 schreef baskick het volgende:
Het niveau van de vragen van TS wekt op mij niet echt een serieuze, voorbereide indruk of enige kennis van campings en ondernemen.
Hij vraagt het dan ook voor "zijn broer" hé.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_174374360
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2017 13:41 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hij vraagt het dan ook voor "zijn broer" hé.
Natuurlijk. Die broer wil van alles, maar weet niets. En die vroeg het aan TS, en die weet 't ook niet. Gedoemd een succes te worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')