Je loopt lekker met je gezin op de Ramblas, iemand roept Allah Akbar en je 7 jarige zoon wordt opzettelijk doodgereden samen met nog 13 anderen...quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zit een stelletje in het park waar het vrij druk is. Vrouw verteld dat ze na lang proberen eindelijk zwanger is, aanstaande vader is helemaal blij en roept Allah akhbar en wordt doodgeschoten.
Op een terrasje zitten wat moslims met ernaast wat relpubers. De relpubers roepen Allah akhbar en de moslims worden doodgeschoten.
Dronken gast loopt te klieren met zijn dronken maten, roept Allah akhbar, dood.
Nee, perfecte maatregel, kan niets fout mee gaan!
dronken kerels en relpubers moeten gewoon een beetje nadenken, als ze dat niet kunnen gaan we ook weinig missen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zit een stelletje in het park waar het vrij druk is. Vrouw verteld dat ze na lang proberen eindelijk zwanger is, aanstaande vader is helemaal blij, roept Allah akhbar en wordt doodgeschoten.
Op een terrasje zitten wat moslims met ernaast wat relpubers. De relpubers roepen Allah akhbar en de moslims worden doodgeschoten.
Je gaat met vrienden naar een concert in de bataclan, iemand roept allahakber en 89 mensen zijn dood.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Zit een stelletje in het park waar het vrij druk is. Vrouw verteld dat ze na lang proberen eindelijk zwanger is, aanstaande vader is helemaal blij, roept Allah akhbar en wordt doodgeschoten.
Daarom moet je hardrijders en verkeersovertreders ook niet beboeten..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je loopt lekker met je gezin op de Ramblas, iemand roept Allah Akbar en je 7 jarige zoon wordt opzettelijk doodgereden samen met nog 13 anderen...
Dit. Context en zoquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 01:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alleen als het luidkeels groepen wordt in drukke gebieden, het is niet dat elke biddende moslim nu ineens een legitieme schietschijf is.
Dat neemt niet weg dat die uitroep voor 1001 andere dingen ook gebruikt wordt. Naar schijt lollig proberen te zijn nog vele andere redenen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je loopt lekker met je gezin op de Ramblas, iemand roept Allah Akbar en je 7 jarige zoon wordt opzettelijk doodgereden samen met nog 13 anderen...
Ja. Indien iemand bewust op een heel druk plein of in de metro of weet ik veel waar die strijdkreet scandeert mag het bevoegd gezag zo iemand van mij per direct neerschieten. Sterker nog, dat verwacht ik ook van ze. Of moeten we eerst afwachten of de roeper zijn bidkleedje uitrolt of aan zijn ontstekingsmechanisme trekt?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat die uitroep voor 1001 andere dingen ook gebruikt wordt. Naar schijt lollig proberen te zijn nog vele andere redenen.
Maar jij vindt het dus wel best als iemand die helemaal geen aanslag wilde plegen afgeschoten wordt?
Ik niet eigenlijk nee, moet je dat maar niet zeggen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat die uitroep voor 1001 andere dingen ook gebruikt wordt. Naar schijt lollig proberen te zijn nog vele andere redenen.
Maar jij vindt het dus wel best als iemand die helemaal geen aanslag wilde plegen afgeschoten wordt?
Het gaat over een zeer drukke toeristische plek in venetie, waarom zou iemand daar hard dit soort oorlogskreten gaan roepen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja, maar als een blond meiske van vijf dat roept is er natuurlijk wel een kans dat ze twintig jaar later aanslagen gaat plegen! Wil jij dat risico nemen? Of wil je onze hardwerkende bevolking niet beschermen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:42 schreef Duveldrinker het volgende:
Dan krijg je straks dat Marokkaanse kinderen het leren aan kleine Nederlandse kindjes zodat ze worden neergeknald, nieuwe vorm van terrorisme geboren.
tuurlijk joh, overdrijf lekker. Het is een maatregel tegen terrorisme door volwassen gewapende mannen, de schutters gaan geen ongewapend blond kind doodschieten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:42 schreef Duveldrinker het volgende:
Dan krijg je straks dat Marokkaanse kinderen het leren aan kleine Nederlandse kindjes zodat ze worden neergeknald, nieuwe vorm van terrorisme geboren.
Het is geen strijdkreet, dat is juist het probleem waar ik op wijs.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja. Indien iemand bewust op een heel druk plein of in de metro of weet ik veel waar die strijdkreet scandeert mag het bevoegd gezag zo iemand van mij per direct neerschieten. Sterker nog, dat verwacht ik ook van ze. Of moeten we eerst afwachten of de roeper zijn bidkleedje uitrolt of aan zijn ontstekingsmechanisme trekt?
Als ik als agent een gewapende baardmans zie zou ik niet wachten tot hij Alluh -Akbar roept maar gelijk schieten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
tuurlijk joh, overdrijf lekker. Het is een maatregel tegen terrorisme door volwassen gewapende mannen, de schutters gaan geen ongewapend blond kind doodschieten.
Zie volgende reactie en vorige reacties.quote:
geen domme dingen roepen dus in Venetiëquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:52 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Als ik als agent een gewapende baardmans zie zou ik niet wachten tot hij Alluh -Akbar roept maar gelijk schieten.
Maar wat als een dronken toerist het zegt en dood wordt geschoten? Of een stoere tiener met een Arabisch uiterlijk, wat veel Italianen hebben.
Dus gewapend zijn, maar geen Allah akhbar roepen is wel prima?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
tuurlijk joh, overdrijf lekker. Het is een maatregel tegen terrorisme door volwassen gewapende mannen, de schutters gaan geen ongewapend blond kind doodschieten.
En bij terroristisch aanslagen, door IS, door jihadisten, door geweldadige menigten en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is geen strijdkreet, dat is juist het probleem waar ik op wijs.
Het wordt ook gebruikt door terroristen, dat is een heel ander verhaal dan iets dat enkel een strijdkreet is.
Allah akhbar betekend simpelweg God is groot. En wordt echt voor vanalles gebruikt. Het komt voor in volksliederen, wordt als uitroep van blijdschap gebruikt, uitroep voor rouw, tijdens het bidden gebruikt en ga zo maar door.
Ja, dat weet ik. Het wordt voor van alles gebruikt. Onder anderen als strijdkreet. Daarom kunnen we niet rustig afwachten tot de intenties van de roeper duidelijk zijn, geen risico nemen, direct handelen. Er is geen enkele noodzaak om “god is groot” op de openbare weg te roepen. Laat het dus maar achterwege en riskeer anders een schotwond.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het is geen strijdkreet, dat is juist het probleem waar ik op wijs.
Het wordt ook gebruikt door terroristen, dat is een heel ander verhaal dan iets dat enkel een strijdkreet is.
Allah akhbar betekend simpelweg God is groot. En wordt echt voor vanalles gebruikt. Het komt voor in volksliederen, wordt als uitroep van blijdschap gebruikt, uitroep voor rouw, tijdens het bidden gebruikt en ga zo maar door.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:55 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
En bij terroristisch aanslagen, door IS, door jihadisten, door geweldadige menigten en ga zo maar door.
Je zou bijna denken dat mensen het begrip context niet (willen) snappen of zoquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Het wordt voor van alles gebruikt. Onder anderen als strijdkreet. Daarom kunnen we niet rustig afwachten tot de intenties van de roeper duidelijk zijn, geen risico nemen, direct handelen. Er is geen enkele noodzaak om “god is groot” op de openbare weg te roepen. Laat het dus maar achterwege en riskeer anders een schotwond.
geen idee, vraag het de burgemeester van Venetië.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dus gewapend zijn, maar geen Allah akhbar roepen is wel prima?
Als iemand gewapend rondloopt is afwachten tot ze dat roepen een beetje laat...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |