Wat stom zeg, ze mogen dit zelf bepalen maar het advies van het RIVM en de GGD is dat het weren van kinderen met waterpokken niet nodig is, omdat ze al dagen besmettelijk zijn voordat de pokjes zichtbaar worden. Ik hoefde ZZ ook niet thuis te houden, alleen als ze te ziek/hangerig zou zijn omdat ze dan handen tekort komen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:13 schreef Quoi het volgende:
Mmm... de gastouderorganisatie wil geen opvang bieden voor kindjes met waterpokken. Ik wilde het met mijn goede gedrag toch even melden aan ze. Incubatietijd is natuurlijk al daarvoor, maar goed, de blaasjes blabla. Het is maar goed dat ik flexibel werk heb. Morgen dus plakbaby thuis!en dat vind ik wel een goede reden
Had je nog een leuke taart en vond L het leuk om 'm te eten? Vanwege een voorliefde voor yoghurt hier ga ik denk ik een yoghurt/kwarktaart maken.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 19:30 schreef Nazil het volgende:
Q waterpokken, bah. Hopelijk krijgt hij er niet zo veel last van.
Het was een hele drukke, maar leuke dag. Op het einde had hij ook wel door dat er in dat papier iets leuks zat, dus kom maar door met die pakjes, mama pakt wel uit. Heel veel leuke dingen gekregen maar half 7 was de koek echt op. Lekker naar bed gebracht en hij sliep gelijk. Hij heeft zelf overdag echt fijn kunnen spelen en gek genoeg ging hij ook zelf naar mensen toe om aandacht te vragen, normaal doet hij dat niet. Alsof hij door had dat de dag om hem draaide vandaag en iedereen wilde bedanken.
Ja! Dacht je dat het nog van de valpartij was, zat hij stiekem pokjes uit te broeden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:53 schreef Quoi het volgende:
Verklaart trouwens heel goed de afgelopen week en het gevoel dat hij nog niet zichzelf was.
Misschien wel ooit? Ik denk zeker wel ooit. Nu lekker een plakbaby tegen je aan. Sterkte daarmee! Lief wel, maar ook zwaar natuurlijk. Heb je een draagdoek/zak?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:54 schreef Lemijn het volgende:
En ik lees met ongeloof mee over jullie baby's die al bijna of helemaal 1 zijn. Dat gaan we hier misschien ook ooit meemaken
Het is zo grappig te lezen dat dit jullie regelmtig overkomtquote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Gelukkig is vriend weer thuis vandaag, O heeft nu de laatste luier in huis aanNa het ontbijt maar even een ritje naar de winkel
Je zit er zo te horen flink doorheen. Kan jij niet zelf alleen even een dagje weg of een nachtje slapen bij een vriendin? Heb je het idee dat hij ergens last van heeft, iets lichamelijks? Misschien langs cb voor advies? Hoe dan ook: sterkte 😘quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik word echt helemaal gek van mijn baby. Afgelopen 2 maanden nog geen 4 uur per nacht geslapen, hij gilt de hele fucking dag, wil steeds maar hele kleine beetjes eten elke fucking 20 minuten en niks is goed.
Ook heel fijn dat we geen familie of oppas hebben die hem even over kan nemen en hij gewoon echt even een halve dag moet wieberen zodat we ons nog enigsins mens kunnen voelen.
Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukkenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:48 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Het is zo grappig te lezen dat dit jullie regelmtig overkomt
Haha herkenbaar! Op het werk zijn wij ook allebei super gestructureerd en precies. Met de dochters ook nog wel redelijk. Maar alles erom heen zoals het huishouden en buiten (tuin enzo) is meestal een zooitje! Daar zijn we allebei veel minder gestructureerd en perfectionistisch :p.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukken
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukken
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:46 schreef Franny_G het volgende:
Lemijn, wat leuk om weer van je horen. Best heftig ja, zo'n plakbaby. Het is inderdaad wel fijn als mensen om je heen dan wat eten brengen of zoiets. Verder veel aan het lezen en netflixen? 😀.
Ik was net op het cb. Mijn baby van drie maanden weegt gewoon al 6880! Hij heeft ook weer een prikje gekregen. Vind het zo grappig: bij I werkte bv geven altijd heel goed als troost op zulke momenten. Maar Y moet daar niets van hebben, werd echt boos toen ik hem de borst aanbood. Hij gaat er gewoon heel efficiënt mee om. Bij honger graag, geen honger dan mag ik ze houden. 😀❤.
Oh bah. 's Nachts wel hoop ik?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik krijg het de laatste weken niet voorelkaar om Ella langer dan 30min te laten slapen
Ohja, de samengeperste lipjes. Herkenbaarquote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:18 schreef Lemijn het volgende:
RF, wat kutIk denk ook: hulptroepen zoeken. Het leven is zoveel fijner als je op z'n minst een klein beetje kan genieten, en daarvoor heb je slaap nodig volgens mij.
[..]Herkenbaar. Mijn theorie is dat ik al mijn vermogen tot orde en planning onder werktijd opgebruik. Nu ik niet werk probeer ik het alsnog thuis door te voeren, met wisselend succes... (maar ik wil het zo graag gezien onplanbare baby)
[..]Leuk, zo'n baby met een mening. Ik moet echt elke dag lachen om J's samengeperste lipjes als hij genoeg heeft gedronken en ik dat waag te betwijfelen. Vooral als hij zijn hoofd nog even naar achteren gooit erbij.
Ja, dat wel. En overdag zou ook wel lukken als ik er naast blijf liggen, maar dat lukt niet met nog een kleuter erbij.quote:Oh bah. 's Nachts wel hoop ik?
Ja, ik bedoel echt de buggy, aangezien die gratisch mee mag.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:03 schreef Sylver_ het volgende:
Er zit ook nog een verschil tussen buggy en wandelwagen, toch?
Heb je al een draagdoek geprobeerd? Plakken met je handen vrij!quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:09 schreef Lemijn het volgende:
Dank, vieve! In vlagen is het beklemmend ja, maar vooral is het nogal onhandig, omdat ik alleen woon. Er is nog steeds wel veel aanloop, maar toen ik zelf weer fitter werd ging ik automatisch minder hulp vragen. Denk dat dit ook weer een goede reden is om dat toch wat meer te doen... dan kan ik me veel makkelijker overgeven aan het geplak. Want inderdaad, het is ook gezellig en van korte duur. En blijkbaar gewoon nodig, dus dan wil ik het graag voor 'm doen.
Ja, daar ben ik na een hoop gegoogle wel achter inmiddels.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Selveria, wij hebben ook een paar keer met de wandelwagen gevlogen (het zitgedeelte van de wandelwagen dan, niet de bak). Geen enkel probleem!
We hebben een Koelstra die vrijwel helemaal plat kan, maar we gaan wel naar Toscane, met haar enorme hobbelstraatjes. Ik peins nog even verder.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik weet niet wat voor buggy je hebt maar ik zou met 7 maanden met een degelijke buggy gewoon op vakantie gaan.
Als hij maar helemaal plat kan en een goede klep heeft tegen de zon.
Haha ik wachtte bij mijn kraam op zoiets dan was ik er ook op ingehaakt. Maar te uitgeput om te socializen. Uiteindelijk ook niks gegevenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:05 schreef Selvaria het volgende:
Wij gaven haar zes komkommers, nadat ze vertelde dat bij haar thuis er elke dag wel een komkommer doorheen ging met twee puberzonen.En een standaard cadeausetje met wat bad/douchespul er in, dat kreeg onze tweede kraam ook. Voor hen was het natuurlijk een gewone werkweek, maar voor ons waren ze zo speciaal.
Nee, geen hoes. Mankeerde niets aan. Wij mochten hem meenemen naar de gate elke keer. Dat maakte dat dan iemand hem van de gate naar het vliegtuig brengt enzo, en dan komt hij dus niet op lopende banden terecht. Wellicht dat dat scheelt...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:48 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik na een hoop gegoogle wel achter inmiddels.![]()
Wij vliegen met Ryanair, ik lees wisselende verhalen over het wel/niet mee mogen nemen tot aan de gate, maar dat is het grootste probleem niet.![]()
Hebben jullie de wagen destijds beschermd met een hoes? Ik ben zo bang dat ik hem (op de heenweg) kapot terugkrijg, maar ik heb geen idee of ik nu nog een hoes kan regelen.
Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, geen hoes. Mankeerde niets aan. Wij mochten hem meenemen naar de gate elke keer. Dat maakte dat dan iemand hem van de gate naar het vliegtuig brengt enzo, en dan komt hij dus niet op lopende banden terecht. Wellicht dat dat scheelt...
Je hebt een Joolz toch? In Pistoia zit een babyzaak die Joolz in het assortiment hebben. Toen van onze Joolz vorig jaar beide banden explodeerden, zochten we contact met Joolz in Nederland en konden we de dag erna (uiteraard kostenloos) reservewielen ophalen bij die betreffende babyzaak. De Italiaanse consulente van Joolz woont ook in Pistoia en spreekt vloeiend Nederlands.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:10 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.
Dan staat nu alleen nog het argument van wel/niet 3 verdiepingen de kwagen omhoog slepen elke keer.![]()
Dat kan je man toch doen? En misschien is er wel een gang waar hij in kan staan. Dan zou ik wel een slot meenemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:10 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.
Dan staat nu alleen nog het argument van wel/niet 3 verdiepingen de kwagen omhoog slepen elke keer.![]()
Ik herinner me jullie verhaal inderdaad nog, dankjewel voor de tip!quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:17 schreef Malteser het volgende:
[..]
Je hebt een Joolz toch? In Pistoia zit een babyzaak die Joolz in het assortiment hebben. Toen van onze Joolz vorig jaar beide banden explodeerden, zochten we contact met Joolz in Nederland en konden we de dag erna reservewielen ophalen bij die betreffende babyzaak. De Italiaanse consulente van Joolz woont ook in Pistoia en spreekt vloeiend Nederlands.
Wat ik ermee wil zeggen: mocht er iets sneuvelen, dan heeft Joolz ook in Italië goede hulptroepen.
Uiteraard niet te hopen dat het nodig is, zeker omdat jullie met OV reizen. Maar er gaat een trein van Lucca naar Pistoia.
Dat had ik net zelf ook bedacht inderdaad. Hopelijk is dat een optie.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat kan je man toch doen? En misschien is er wel een gang waar hij in kan staan. Dan zou ik wel een slot meenemen.
Je kunt ook het onderstel inklappen en beneden laten staan (evt. met slot inderdaad) en wieg mee naar boven nemen. Tussenvormquote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:22 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Dat had ik net zelf ook bedacht inderdaad. Hopelijk is dat een optie.
Tikkeltje toeval maar Toscane isquote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:38 schreef ingee het volgende:
Gaat heel OUD trouwens naar Pistoia? Ik had nog nooit van die plaats gehoord tot afgelopen week.
Nou wil ik ook...
Ja, ik ook! Valt het te rijden?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:38 schreef ingee het volgende:
Gaat heel OUD trouwens naar Pistoia? Ik had nog nooit van die plaats gehoord tot afgelopen week.
Nou wil ik ook...
Oeh, kan ik daar gewoon mijn baby's aan meegeven en dan zelf met ander vervoer gaan? Dan klinkt het wel relaxt!quote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:09 schreef ingee het volgende:
RF, R was moeilijk met eten en drinken als er tandjes door kwamen, zit er niet zoiets dwars? Is Goedzakje elke dag thuis trouwens of gaat hij nog wel eens naar een kdv? Ik kan me voorstellen dat zo'n periode een stuk zwaarder is als je er 24/7 middenin zit.
Babymeet in Toscane!Wie regelt de touringcar vol Maxi-Cosi's?
Tandjes? Koud/lauw nat washandje geven om op te sabbelen?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 19:29 schreef ReginaFalange het volgende:
Quoi: hij heeft gelukkig net goed gegeten EN zijn laatste fles helemaal leeg. Hij was na zijn flinke bord eten ook weer helemaal happy.
Maar overdag wil hij dus geen fles drinken en niks eten. Ja 2 slokjes of 2 hapjes en dan is het huilen. Ook yogurt wil hij dan niet terwijl hij daar normaal wild van is.
Geen idee waarom. Maar frustrerend voor ons allemaal.
Oh heerlijk zeg!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 09:05 schreef ReginaFalange het volgende:
Loop ik hier gisteren zo te klagen over mijn baby, slaapt hij gewoon van 19u tot 6.50.
Ah mooi zo.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Nog even over dat buggy/wagendilemma: ik heb de verhuurder geappt en de wagen kan inderdaad gewoon op een lagere verdieping blijven staan. Ik haal dan de wielen eraf, komt vast goed.
waarom zou je baby die nog niet kan lopen shcoentjes dragen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef ReginaFalange het volgende:
Trouwens, waar kopen jullie baby schoentjes?
Ik zie eigenlijk nooit leuke, althans niet met zachte zooltjes, OF ze zijn te klein want Goedzakje heeft sokken in maat 12-18 maanden en dat wordt ook al krap.![]()
Omdat het weer snel kouder wordt en hij er een sport van maakt om zijn sokken uit te trekken en op straat te gooien.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom zou je baby die nog niet kan lopen shcoentjes dragen?
Mijnes droeg toen van die leren sloffen toen het kouder werd...
Maillotjes dusquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:36 schreef ReginaFalange het volgende:
Omdat het weer snel kouder wordt en hij er een sport van maakt om zijn sokken uit te trekken en op straat te gooien.
Thuis heeft hij altijd blote voetjes.
Dat past nietquote:
Ze houdt ons wel scherp ja.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh heerlijk zeg!Wie weet is hij daardoor vandaag overdag ook beter in zijn hum.
[..]
Ah mooi zo.Die L maakt het wel spannend steeds hč, draagweigeren, flesweigeren, flesweigeren-als-er-moedermelk-in-zit..
Net een kalkoenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ja, leren slofjes is wat ik zoek. Maar die zijn of heel stom, of heel duur of niet in zijn maat verkrijgbaar. Harde zooltjes heeft hij niks aan.
Anders moet hij maar zoals onderstaande foto.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ja, leren slofjes is wat ik zoek. Maar die zijn of heel stom, of heel duur of niet in zijn maat verkrijgbaar. Harde zooltjes heeft hij niks aan.
Anders moet hij maar zoals onderstaande foto.
[ afbeelding ]
Ja, in het eerste "Baby's voor dummies"-topic was dat het enige waar echt iedereen het over eens was, dat Bambino-sokjes de allerfijnste zijn.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:57 schreef Sylver_ het volgende:
Sowieso wel fan van de voeten-'mode' van Kruidvat. De sokjes van hen (Bambino) zijn ook nu weer de enige die goed blijven zitten.
Hadden jullie niet slofjes van Lodger?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:04 schreef Quoi het volgende:
Nadat ik te vaak hele hippe slofjes van de grond heb moeten rapenDan maar praktisch.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:04 schreef Quoi het volgende:
Als ik ze aan Max geef doet hij zijn voetje al omhoog en houdt het slofje ertegenaan
O zeker, maar die vind ik in de zomer een beetje te warm. Die zijn ook fijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, in het eerste "Baby's voor dummies"-topic was dat het enige waar echt iedereen het over eens was, dat Bambino-sokjes de allerfijnste zijn.Ik had eerst van een ander merk wollen sokjes, en toen ging ze als Kapitein Eensok door het leven.
[..]
Hadden jullie niet slofjes van Lodger?
Leuk je weer te zien!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:40 schreef PiperMaru het volgende:
Ik ga weer proberen aan te haken. Voor degenen die me nog niet kennen: ik heb kort meegeschreven toen mijn O. net geboren was maar alweer een flink aantal maanden in de lurkstand. Maar toch ongezellig om met iedereen mee te leven maar niet mee te schrijven!
Ben je er nou al achter of hij zelf ook iets stouts gedaan had?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:06 schreef ReginaFalange het volgende:
Morgen komt mijn vader alle lampen ophangen en dan is onze huis makeover helemaal klaar.
Woonkamer, badkamer, slaapkamer en man-cave helemaal opnieuw gedaan zonder dat vriend ook maar 1 x heeft gevraagd of dat nou wel nodig was en wat die grap nou gekost heeft.![]()
Ik heb nog steeds niks ontdekt. Maar hij heeft nu wel een man cave gekregen dus misschien dat hij daarom zo meegaand was. Of hij heeft het inmiddels gewoon opgegeven en geaccepteerd dat er regelmatig nieuwe interieur spullen, schoenen en kleding binnen stromen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 15:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Leuk je weer te zien!ZZ is ook alweer ruim 10 maanden.
[..]
Ben je er nou al achter of hij zelf ook iets stouts gedaan had?
Is uiteindelijk gewoon de schuld van de kindjes, want geen mens bewaart normaal gesproken hun vaatwastabletten in het bovenste kastje.quote:
Haha, dat was ook mijn reactie inderdaad, als jullie er niet waren!..quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is uiteindelijk gewoon de schuld van de kindjes, want geen mens bewaart normaal gesproken hun vaatwastabletten in het bovenste kastje.Beterschap Selv!
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Is uiteindelijk gewoon de schuld van de kindjes, want geen mens bewaart normaal gesproken hun vaatwastabletten in het bovenste kastje.Beterschap Selv!
nee joh vers gekookt en licht geprakt met mn vork. Het moet wel verantwoord blijven natuurlijkquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 21:07 schreef ReginaFalange het volgende:
SQ: Jouwes kon toch ook rollen? Lasagne Bolognese, zo'n kant en klaar bakje uit de oven en dan in de blender?![]()
Mijne heeft vandaag verrassend goed gegeten. Anderhalve portie avond eten mét een flinke bak volle yogurt, een banaan, havermout en 3 flessen.
Hij ging zelfs om 19:10 huilen omdat hij nog 10 cc ...... wilde drinken terwijl ik toch echt wel had verwacht dat hij genoeg had gehad.
En Max mag altijd zo'n gezellige dingen doen.![]()
Goedzakje mocht vandaag mee naar de Plus en het postkantoor.![]()
Hier wilde ik nog op reageren. Ik vind goed knopen een stuk lastiger dan de video's doen vermoeden. Ik zou eigenlijk eens een draagconsult moeten regelen. Heeft iemand van hier dat toevallig al eens gedaan in Amsterdam?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:25 schreef ingee het volgende:
[..]
Heb je al een draagdoek geprobeerd? Plakken met je handen vrij!
Soksloffenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef ReginaFalange het volgende:
Trouwens, waar kopen jullie baby schoentjes?
Ik zie eigenlijk nooit leuke, althans niet met zachte zooltjes, OF ze zijn te klein want Goedzakje heeft sokken in maat 12-18 maanden en dat wordt ook al krap.![]()
Noesssquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 19:54 schreef Selvaria het volgende:
In de categorie we houden de vakantie wel spannend: ik mag straks zelf naar de HAP omdat het volle doosje vaatwastabletten net heel ongelukkig uit het bovenste keukenkastje viel en mijn ringvinger en pink heel onnatuurlijk mee naar beneden trok. Hopelijk niks gebroken, maar damn wat een pijn.![]()
L. viel net wel zelf in slaap, dus hopelijk heeft man straks alles gewoon onder controle.
Ik las vluchtig en dacht ook dat 1 van de kinderen de vaatwastabletten had opgegeten. En toen dacht ik 'ohnee, ze moest zelf naar de hap. Waarom heeft Selv de vaatwastabletten opgegeten?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 22:27 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Noesss
Ik schrok eerst omdat ik dacht dat L of N ze daardoor opgegeten had ofzo toen was ik een soort van opgelucht dat dat niet zo maar toch ook weer niet.. Ongemakkelijk misplaatst gevoel. Sterkte!
Hihi!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 22:33 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik las vluchtig en dacht ook dat 1 van de kinderen de vaatwastabletten had opgegeten. En toen dacht ik 'ohnee, ze moest zelf naar de hap. Waarom heeft Selv de vaatwastabletten opgegeten?'
![]()
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 22:33 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik las vluchtig en dacht ook dat 1 van de kinderen de vaatwastabletten had opgegeten. En toen dacht ik 'ohnee, ze moest zelf naar de hap. Waarom heeft Selv de vaatwastabletten opgegeten?'
![]()
Mijnes kauwt er niet echt op. Dus die kun je uit de luier afspoelen en hergebruikenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 22:32 schreef WupWup het volgende:
Ik was vandaag verbaasd hoeveel blauwe bessen er in een zesmaander passenwéér zo'n vreetkees afgeleverd. We gaan er nog eens failliet op.
Consultenquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 21:36 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hier wilde ik nog op reageren. Ik vind goed knopen een stuk lastiger dan de video's doen vermoeden. Ik zou eigenlijk eens een draagconsult moeten regelen. Heeft iemand van hier dat toevallig al eens gedaan in Amsterdam?
We lopen nu dus weer buiten een rondje in de Bondolino. Overdag vind ik dat te warm maar nu gaat het wel. En optimaal zit het nog niet maar hij slaapt tenminste even. Jacobs kwaliteiten van de laatste dagen: spugen en poepen over diverse plekken, avondlijke onrust, groeien.
Als hij in doek of zak tegen me aangeplakt zit, heeft ie tegenwoordig trouwens het liefste zijn hoofd recht naar voren ipv opzij gedraaid. Lekker zichzelf smoren in de luchten tussen mijn borsten ofzo? Het ziet er niet comfortabel uit maar hij wil het echt graag. En slaapt, dus hee, ik klaag niet.
Franny, ik hoop dat je snel wat hoorde en lekker hebt gezwommen! Wel een goed idee.
SQ kom je al een klein beetje tot rust nu je al even niet werkt?
Dat je de hele dag al zin hebt in een stuk Tony Chocolonely maar wacht tot de kinderen naar bed zin omdat je niet wilt delen en je dan uiteindelijk toch weer op een vaatwastablet zit te sabbelen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 22:38 schreef Unihipili het volgende:
Hahaha ja die ook, ik probeerde er al een mental image bij te krijgen hoe dat dan per ongeluk gebeurt.
Ik ga meestal rond 19:00/19:30 met Y naar boven (mijn vriend blijft dan bij peuter en doet met haar de naar bed gaan rituelen). Ik speel dan nog een beetje met hem bij ons op bed. Vaak is de drukte die o.a. peuter veroorzaakt voor, tijdens en na het eten voor hem wat teveel, dus daarom trek ik me met hem terug. Ook om te werken naar de rust van het slapengaan. Even voor 20:00 doe ik hem om de dag in de tummy tub (heel kort maar). Rond die tijd komt ook zijn zusje nog even voor een knuffel en een kus. Daarna maak ik de kamer donker en geef ik hem de laatste voeding. Na die voeding valt hij in een diepe slaap, en dat is meestal rond 20:30. Hij slaapt dan door tot 01:00 ongeveer. Soms ook wel eens tot uurtje of drie. Overdag is er nog weinig ritme, maar dit avondritme is wel heel fijn. Vanaf 20:30 hebben vriend en ik de rest van de avond voor onszelf.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 05:57 schreef Vieve6 het volgende:
Franny dat is inderdaad niet leuk. Leggen jullie Y al vroeg op de avond boven in bedje?
F is nu vaak nog beneden bij ons tot de laatste fles ongeveer. Ook omdat ze dan vaak wat wakkerder is. maar misschien is het goed om wat meer ritme te gaan creëren en haar na de fles van 20u naar boven te brengen. Dan hoop ik alleen dat ze snachts niet eerder wakker wordt. Gisteravond ging ik zelf om 21u slapen en nu was ze om 23.45 en om 5.30 dus misschien toch maar eens proberen.
Heerlijk hč? Doe ik ook nog steeds op vrije dagen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 08:15 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb de middagdutjes geherintroduceerd. Vrijwel elke middag lig ik 1 of 2 uur mee te slapen.
Mooi te zien hoe je er je lering uit haaltquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 07:06 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb gelukkig erg lekker geslapen. S deed een nieuwe mijlpaal: slaaps tm 5.30! En viel daarna weer in slaap. Goede timing van dat ventje
En ik heb geleerd dat toeteren allen zin heeft in gevaarlijke situaties, niet om irritaties te uiten. En dat ik niet zo opgefokt moet doen en mijn vinger op moet steken. Je hebt er allemaal niets aan. /weerwatgeleerd
Bij gebrek aan tijd om te douchen maar goed van binnen schoonmaken, want hoe je je van binnen voelt dat straal je uit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 09:23 schreef ReginaFalange het volgende:
[..]
Dat je de hele dag al zin hebt in een stuk Tony Chocolonely maar wacht tot de kinderen naar bed zin omdat je niet wilt delen en je dan uiteindelijk toch weer op een vaatwastablet zit te sabbelen.
Goed zo! Zo denken we toch maar aan elkaar hier. Ik dacht aan Selvaria toen ik vaatwastabletten kocht vanmiddag. Ik ben er tot nu toe vanaf geblevenquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 21:28 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn Quoi! Dat voelt vast ietsjes prettiger. Had S en O laatst op de fiets en moest aan je denken. Liet mijn fiets geen seconde los.
Volgens mij is bijna iedere dag bij jullie wel een horecadagje?quote:
Bij mij hielp het als ik een rugzak op mijn rug deed die even zwaar was als Sjaak, als tegengewicht. Rugdragen kon ik wel prima, buikdragen was heel pijnlijk. Het is dus zeker niet onmogelijk!quote:Op zondag 27 augustus 2017 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Volgens mij is bijna iedere dag bij jullie wel een horecadagje?
Hier speelt mijn bekken weer op.In het laatste trimester last van gehad en na de bevalling niet meer, maar nu wordt ZZ kennelijk te zwaar om te tillen. En het duurt nog wel even tot ze gaat lopen en zo.
En ik wilde haar aankomende vakantie (eind september) veel dragen.
De BabyDan Guard Me. Vouwbaar dus neemt weinig ruimte in en met één hand te openenquote:Op zondag 27 augustus 2017 08:06 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor een goed traphekje voor boven?
Vrienden van ons hebben traphekjes van A3, die voelen heel stevig aan en zijn met één hand makkelijk te openen/sluiten. Eerder hadden ze traphekjes van Ikea (die teruggeroepen zijn), die waren heel wiebelig en lastig te openen/sluiten (vaak klikte de sluiting niet goed dicht). Wij hebben nog niks, want onze baby blijft nog netjes liggen waar je haar parkeert.quote:Op zondag 27 augustus 2017 08:06 schreef Burdie het volgende:
Iemand tips voor een goed traphekje voor boven?
Die ziet er exact hetzelfde uit als die van de IKEA die destijds is teruggeroepen omdat die open kon schieten (wat bij ons dus gebeurd isquote:Op zondag 27 augustus 2017 10:11 schreef Molo het volgende:
[..]
De BabyDan Guard Me. Vouwbaar dus neemt weinig ruimte in en met één hand te openen
Oh dat klinkt wel tegenstrijdig om ook nog een rugzak van 8+ kg te dragen vanwege pijn, dan ben ik toch geneigd om juist zo min mogelijk te belasten. Maar er zit wel wat in, bij symmetrisch belasten dacht ik alleen aan rechts/links (dus niet heupdragen ofzo), maar je hebt ook nog voor/achter.quote:Op zondag 27 augustus 2017 08:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Bij mij hielp het als ik een rugzak op mijn rug deed die even zwaar was als Sjaak, als tegengewicht. Rugdragen kon ik wel prima, buikdragen was heel pijnlijk. Het is dus zeker niet onmogelijk!
Diitttt! En dingen als: hoe is je eigen houding tijdens het dragen? Kun je je bekken ondersteunen door een specifieke knoop of de positie van de drager?quote:Op zondag 27 augustus 2017 12:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik zou eerder kijken naar de knooptechniek, of draagtechniek.
Zit de doek wel op de juiste plek, zit de drager wel strak genoeg, moet de pfa strakker of juist niet.
Hoger, lager van de chestbelt etc etc ik denk dat een consult daarin een wereld van verschil zou maken.
Hij kwam dit jaar nog als veiligste uit de Consumentenbond test?quote:Op zondag 27 augustus 2017 11:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die ziet er exact hetzelfde uit als die van de IKEA die destijds is teruggeroepen omdat die open kon schieten (wat bij ons dus gebeurd is).
Hij moet op voldoende afstand zitten van de opening naar beneden om doorbuigen te voorkomen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
Vouwbare of oprolbare hekjes zijn ook niet geschikt voor bovenaan de trap. Tenminste, dat was nog zo toen ik babyspullen verkocht.
Even voor de duidelijkheid: mijn bekken doet niet-dragend al zeer, als ik bijvoorbeeld op de grond zit en overeind wil komen splijt het voor mijn gevoel in tweeën bij mijn linker SI-gewricht.quote:Op zondag 27 augustus 2017 12:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik zou eerder kijken naar de knooptechniek, of draagtechniek.
Zit de doek wel op de juiste plek, zit de drager wel strak genoeg, moet de pfa strakker of juist niet.
Hoger, lager van de chestbelt etc etc ik denk dat een consult daarin een wereld van verschil zou maken.
quote:Op zondag 27 augustus 2017 15:47 schreef Memoru het volgende:
Hii ik mag me hier melden![]()
Het gaat momenteel heel erg goed! Meneer huilt alleen als hij honger heeft, ook 's nachts.
Met mij gaat het ook goed alleen zit ik zwaar onder hormonen.
Zo kon ik net niet slapen omdat ik me realiseerde dat ik ook een........ tandarts voor hem moet regelen.![]()
Kind heeft nog lang geen tanden![]()
Dus mijn 1e vraag voor dit topic: Wanneer regel je tandarts?
Ik ga me best doen om wat terug te lezen
Juist als ze dat kunnen accepteren ze de box helemaal niet meer is mijn ervaring.quote:Op zondag 27 augustus 2017 17:02 schreef Nazil het volgende:
Ik zet 'm ook nooit in de box, man af en toe (lees:10 minuten per 2 weken). Elke keer laten we 'm staan voor als hij gaat kruipen (pas) of als hij gaat lopen. Maar dan nog zie ik het niet gebeuren. Die box is echt een slechte investering geweest.
Vervelend allemaal. ZZ kan helaas nog niet op de rug, laatst even in huis geprobeerd maar dat grote hoofd van haar wiebelt alle kanten op.quote:Op zondag 27 augustus 2017 15:19 schreef Quoi het volgende:
Vivi, hier ook bekkengedoe. En ik hoor toch ook meer moeders hierover. Niet dragen en niet sporten is mijn tijdelijke oplossing en dan heb ik minder last. Hoe ik ook zal knopen of dragen, 12 kg dragen daar wordt het niet beter van. Op de rug gaat wel beter![]()
Wij zouden echt failliet gaan als we zo vaak als jullie in de horeca te vinden waren.quote:Vivi, ja horeca is een hobby hier, vooral in de zomer. Het is vaak waar we mensen ontmoeten.
vermoed ik ookquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:07 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Juist als ze dat kunnen accepteren ze de box helemaal niet meer is mijn ervaring.![]()
Sylver, voor dat boxspeelgoed hebben wij nu een rieten wasmand (kraammand die we kregen van mans
werk, toen gevuld) in gebruik en een speelgoedkist van het merk 3 sprouts. Super leuk is die en heel erg ruim en functioneel.Al dat babyspeelgoed kan sowieso binnenkort weg, L. speelt het liefst met / likt het liefst aan de Duplo van haar zus. Sowieso doet ze eigenlijk niks met zacht speelgoed.
Nee, niet van OITNB, van X-Files, dat was in 2002 toen ik user werd nog heel hipquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 22:52 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt inderdaad pittig Piper! Hopelijk is hij snel weer meer tevreden.
waar komt je naam vandaan? vast niet van OITNB?
Hier met 11 maanden de box nog in gebruik. Hij staat wel op wieltjes dus gaat de hele kamer door. Ze is zo snel en kunnen de keuken niet handig veilig afsluiten dus dan maar box. Of hele tijd op scherp staan al ze dat niet pikt.quote:Op zondag 27 augustus 2017 14:57 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik heb 0 ervaring met draagzakken en draagdoeken.
Maar we zijn ons hier wel aan het orienteren op traphekjes / baby gevangenis. Maar moeilijk want onze trapopening boven en onder is 110.
Over baby gevangenis gesproken, wanneer doen / deden jullie de box weg? Ik erger me zo erg aan dat ding in de woonkamer en eigenlijk gebruiken we hem maar 10 minuutjes per dag. Hij speelt meestal gewoon op het kleed bij de bank.
Goedzakje is vanaf nu officieel op ontdekkingstocht in eigen huis. Hij lag vanmorgen in het tv meubel en heeft net zijn gordijnen met rails en al van de muur getrokken.
Balen zeg!quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Hier ook bekkenissues zoals jij beschrijft Vivi. Ben bang dat het ook niet meer over gaat omdat Sjuul al 11 maanden is. Gister van 14.00 - 21.30 gestaan in Goffertpark en tussendoor ook gezeten. Je kon me aan het eind van de avond opvegen
Mijn 2e komt ergens eind dec. dus ik wil dit gedaan hebben want zodra nr 2 komt, komt het er nooit meer van.quote:Op maandag 28 augustus 2017 11:17 schreef BlueEyes het volgende:
Ingeplakt in plakboeken.
Bij de 1e tenminste, nummer 2 loopt wat achter in plakboeken en bijschrijven van alles wat er gebeurd is of mijlpaaltjes
Ingescand en daarna afgedrukt. Nog geen idee verder wat ik ermee ga doen, de kaarten zelf liggen hier ook nog in een kastje.quote:Op maandag 28 augustus 2017 11:10 schreef vencodark het volgende:
Wat hebben jullie gedaan met de felicitatie-kaartjes van iedereen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig maar dat alles goed was! Toen we erlangs vaarden bedacht ik me nog dat ik eens naar die Paleistuinen moet. Stukjes van DH gezien die ik nog niet goed kende. Tofquote:Op maandag 28 augustus 2017 14:27 schreef Franny_G het volgende:
Hee, dat is bij mij om de hoek Quoi. Leuke foto. 😀. Ik zit nu in paleistuinen nadat we in het ziekenhuis de heupjes van Y hebben laten checken. Alles was goed gelukkig.
Ik word hier zo blij vanquote:Op maandag 28 augustus 2017 14:49 schreef Selvaria het volgende:
L. heeft vandaag kennis gemaakt met het strand en de zee. Lekker op een handdoekje gespeeld met stapelbekers en heel Italië laten horen dat koud water aan je voetjes níet leuk is. Gillen joh.![]()
Nu lekker met papa knock-out op bed en ik lig te chillen naast mijn peuter die zich wel vermaakt met de tebbejet.Ze doen het beide zo goed hier.
Dat heb ik ook gedaan. Eerste kleertjes zitten er ook in. Wil er ook kleine briefjes in die met de verklaring van wat iets is (kleertjes bv). Ik heb zelf nml een hoop kleding van dien ik klein was maar heb geen idee wat de nostalgie er van is.quote:Op maandag 28 augustus 2017 12:46 schreef CassElliot het volgende:
Ik heb een geboortedoosje voor mini gemaakt met de zwangerschapstest, zwangerschapskaart, geboortedossier, het geboortekaartje, haar mutsje uit het ziekenhuis, het navelstompje en ook de kaartjes van belangrijke mensen. Ik heb zelf vroeger uren door mijn eigen album met kaartjes gespitIk ben zelf alleen te slordig om een album te maken
Dit was een fijne tussenweg.
Ik heb de eerste kleertjes in een soort alles-wat-me-herinnert-aan-de-bevalling-moet-weg-woede weggedaanquote:Op maandag 28 augustus 2017 15:42 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan. Eerste kleertjes zitten er ook in. Wil er ook kleine briefjes in die met de verklaring van wat iets is (kleertjes bv). Ik heb zelf nml een hoop kleding van dien ik klein was maar heb geen idee wat de nostalgie er van is.
Balen Buddha. Lekker idd als je je 's ochtends wel ok voelt. Beterschap!
Achquote:Op maandag 28 augustus 2017 15:49 schreef CassElliot het volgende:
[..]
Ik heb de eerste kleertjes in een soort alles-wat-me-herinnert-aan-de-bevalling-moet-weg-woede weggedaanM'n eerste doek ook en die werden ook niet meer gemaakt, maar daar heb ik gelukkig een exemplaar van teruggevonden. Dus nog een kleine tip voor alle net-mama's met eenzelfde soort neerslachtige gevoelens of met hormonale opruimwoede: berg dat soort spulletjes lekker op, ergens ver weg, en kijk er na een jaartje weer naar.
Och kan me indenken dat dat nu 'pijn' doetquote:Op maandag 28 augustus 2017 15:49 schreef CassElliot het volgende:
[..]
Ik heb de eerste kleertjes in een soort alles-wat-me-herinnert-aan-de-bevalling-moet-weg-woede weggedaanM'n eerste doek ook en die werden ook niet meer gemaakt, maar daar heb ik gelukkig een exemplaar van teruggevonden. Dus nog een kleine tip voor alle net-mama's met eenzelfde soort neerslachtige gevoelens of met hormonale opruimwoede: berg dat soort spulletjes lekker op, ergens ver weg, en kijk er na een jaartje weer naar.
Volg je gevoel, echt. Ik leg(de) ook bij elke piep aan, zowel bij peuter als bij L. Inmiddels is ze zo groot dat ze ook even lekker alleen of juist samen met haar zus kan spelen en niet meer elke keer wil drinken. Dat ging echt helemaal vanzelf.quote:Op maandag 28 augustus 2017 20:25 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb me trouwens onzeker laten maken door ongevraagd advies van kraambezoek.Deze vrouw zei dat als ik Jacob telkens de borst aanbied als hij piept het logisch is dat hij zo hard groeit, en dat hij vaak gewoon alleen wil zuigen. Maar ik had in mijn hoofd dat overvoeren niet kan met bv, en dat je zuigbehoefte gewoon kan laten stillen aan de borst en dat een speen ook nadelen heeft. Maar nou vraag ik me af of ik er toch een uit de kast moet trekken
Hoe zit het ook alweer met die zuigbehoefte...
Maar ze zei eerder al dat een kind vanaf 7 maanden van je kamer af moet zodat ze het niet normaal gaan vinden om bij hun ouders te slapen. Dus ik aarzel ook wel weer hoe serieus ik het moet nemen allemaal want wennen aan nabijheid van ouders lijkt me nou niet heel vreselijk. Niet dat hij perse eindeloos bij me moet slapen, maar ik wou gewoon maar zien wanneer dat niet meer fijn is voor één van ons.
Ik hoop dat hij snel weer went, Quoi! Lijkt me inderdaad niet fijn achterlaten zo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:53 schreef Quoi het volgende:
De 3 L's kende ik trouwens nog niet![]()
Man man man, dat wegbrengen naar de gastouder (hij mag weer, hoera) .... Groot Verdriet bij het weggaan, huilen tot hij paars aanloopt. Ik moet er ook aan wennen, want ik ben bijna in staat om een potje mee te doen. Maar goed, het zal ook wel weer wat minder worden, toch? Sowieso is het ook weer een beetje wennen zo na de vakantie. Hij heeft haar lang niet gezien.
Dus:en wachten op een fotootje waar hij lachend op staat en check
![]()
Hier zag ik mezelf ook wel voor aan, dus ook niet aan begonnen. Hetzelfde met die milestone cards. Maar hey, we kunnen altijd nog de OUD-topics uitprinten want daar staan de meeste hoogtepunten en dieptepunten ook wel in.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
ik hou helemaal geen babyboeken bij. Bij nummer 1 wel meermaals geprobeerd maar het enige wat het me opleverde was stress en schuldgevoelens dus ik heb het bij noud niet eens geprobeerd.
Hoe ziet dat eruit?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 15:44 schreef ReginaFalange het volgende:
Vriend vind trouwens ook nog dat Goedzakje beter Olaf of Bjorn had kunnen heten want hij vind dat ik hem nogal roggebroderig aankleed.
ja precies, of de Whatsapp historie van je vriendinnengroepjequote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:34 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier zag ik mezelf ook wel voor aan, dus ook niet aan begonnen. Hetzelfde met die milestone cards. Maar hey, we kunnen altijd nog de OUD-topics uitprinten want daar staan de meeste hoogtepunten en dieptepunten ook wel in.
Ik ook niet. Volgens mij doen mensen dat ook vooral om uit te rekenen hoe oud baby A dan was bij mijlpaal X en dan te kunnen vergelijken met hun vorige/volgende kind of met die van de buurvrouw.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
Het enige wat ik dan nog wel bijhoud is het doorkomen van tanden. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom dát welmaar ik denk ook niet dat míjn levenskwaliteit er op vooruit gaat als ik over 15 jaar in mijn boekje teruglees dat noud op 17 juni 2017 voor het eerst omrolde ofzo
Idem. Net als die zwangerschapsdagboeken. Ik heb het heus geprobeerd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 22:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben een hele slechte moeder, ik hou helemaal geen babyboeken bij. Bij nummer 1 wel meermaals geprobeerd maar het enige wat het me opleverde was stress en schuldgevoelens dus ik heb het bij noud niet eens geprobeerd.
Ik heb het logboek van de kraamhulp en verder maak ik gewoon veel foto's. Ik merk vanzelf wel of het me een breuk met mn kinderen oplevert later
heb ik ook geprobeerd. Ķķk schuldgevoel en totaal vergeten om het te doen. Het ligt me gewoon niet vrees ik, hoe ontzettend leuk ik het idee ok vindquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:32 schreef Burdie het volgende:
Voor beide jongens heb ik naast een babyboek een schriftje waar ik af en toe zelf wat in schrijf. Grappige uitspraken, woordjes, anekdotes, dingen waarvan ik denk dat ze het leuk vinden later misschien terug te lezen over zichzelf. Afgewisseld met af en toe een foto, tekening of gedichtje. Is een stuk vrijblijvender.
Een schattig tuinbroekje met okergeel gebreid truitje voor de winter is al afgekeurd. Dikke pech want ik heb de kaartjes er daarna gewoon afgetrokken.quote:
Ja een babyboek is met voorgedrukte vragen en vakjes waar je foto's in moet plakken en zo. En als je dan het antwoord op zo'n vraag niet weet omdat je het achteraf invult voel je je een faalmoeder.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:39 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh een babyboek is iets anders dan een schriftje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wacht, babytopic![]()
Oh wat klinkt dat heerlijk zeg. Italiaanse stadjes zijn zo heerlijk vertoeven. Geniet ervan!quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:46 schreef Selvaria het volgende:
Oh, dat is een goed idee Room! Dat zie ik mezelf ook wel even snel doen. En ach, ik postte gisteren per ongeluk mijn baby in het peutertopic en ik ben ook niet gelyncht.![]()
Het hele huis slaapt. Wat een luxe.Vanochtend heb ik met L. wat rondgestruind en wat kerkjes bezocht terwijl man met peuter aan het fietsen was. Wat heerlijk, dat rondlopen zonder doel en af en toe een tentje binnenlopen voor een lekker broodje of een pizzapunt. #nooitmeernaarhuis
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:56 schreef Quoi het volgende:
Wat een tof idee, Room! Nu ook nog even de vertaling?
Selvaria, wat klinkt je vakantie geweldig! Heerlijk!
Wij zijn vanmorgen in de baby- en peuterhel beland. Het baby- en peuterfeest van de bieb was nog erger dan 3 indoorspeelparadijzen bij elkaar. Er waren ZOveel mensen op af gekomen, dat we hutje mutje zaten en het nogal warm was. Niks intieme voorleessfeer. Max én ik werden er een beetje ongelukkig van, dus zijn we maar snel weggegaan. Samen met iemand anders een bakkie gedaan ergens met een leuk speelhoekje voor de jongens. Helemaal goed. Op de terugweg in de draagzak viel hij lekker in slaap (hoe lang is dát geleden!)
Hier op het kdv hadden ze eerst een schriftje, daarin hielden ze dan de flessen, dutjes en poepluiers bij en schreven ze iedere week wel een verhaaltje. Nu zijn ze bij wijze van pilot overgestapt op een app met dezelfde functies, maar het verhaaltje typen is kennelijk te veel gedoe want die staan er bijna nooit meer bij.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:29 schreef Quoi het volgende:
Ik merk alleen dat er steeds meer dagen leeg blijven.
quote:Op woensdag 30 augustus 2017 13:29 schreef Roomsnoes het volgende:
Boekjes zijn ook echt niets voor mij, maar ik wil mooie uitspraken of situaties wel graag onthouden. Maar eer ik dan een papiertje heb gevonden, ben ik het al weer vergeten.
Dus nu maak ik een foto van de situatie en dan bewerk ik die foto even snel met een tekst. Snel en makkelijk terug te zoeken later.spreek jij noors met je kleine?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh wacht, babytopic![]()
Aaah dat is jammer. Ik zou weleens om het hoekje willen kijken gedurende de dag. Juist wat anecdotes zijn leuk. Gastouder doet het hier dus nog wel, alleen ik niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier op het kdv hadden ze eerst een schriftje, daarin hielden ze dan de flessen, dutjes en poepluiers bij en schreven ze iedere week wel een verhaaltje. Nu zijn ze bij wijze van pilot overgestapt op een app met dezelfde functies, maar het verhaaltje typen is kennelijk te veel gedoe want die staan er bijna nooit meer bij.
In principe spreek ik Nederlands tegen ze, maar aangezien man en ik Noors spreken samen en er in het kdv uiteraard Noors gesproken wordt, spreekt ze vooral Noors tegen ons. Daarom dus de quote in het Noorsquote:Op woensdag 30 augustus 2017 14:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
spreek jij noors met je kleine?
Hoe is het Nederlands van je man?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:30 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
In principe spreek ik Nederlands tegen ze, maar aangezien man en ik Noors spreken samen en er in het kdv uiteraard Noors gesproken wordt, spreekt ze vooral Noors tegen ons. Daarom dus de quote in het Noors
Wel grappig, want we hebben dus een gesprek in twee talen.
O, wil je een broek of een rok aan?
-Kjole! (=jurk)
De rode of de blauwe?
-Den blå! (de blauwe)
Hier, doe maar aan.
-Nei kan du gjøre det? (Nee kun jij dat doen?)
Die verstaat alles in principe, maar kan maar weinig terug zeggen. Eigenlijk moet ik tegen hem ook NL praten zodat O het meer hoort, maar dat vind ik heel lastig. Ben het niet gewendquote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoe is het Nederlands van je man?
Zo praten wij hier aan tafel altijd in drie talen. Nederlands en Duits met t, en Engels tussen de duutser en mezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |