Wat stom zeg, ze mogen dit zelf bepalen maar het advies van het RIVM en de GGD is dat het weren van kinderen met waterpokken niet nodig is, omdat ze al dagen besmettelijk zijn voordat de pokjes zichtbaar worden. Ik hoefde ZZ ook niet thuis te houden, alleen als ze te ziek/hangerig zou zijn omdat ze dan handen tekort komen.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:13 schreef Quoi het volgende:
Mmm... de gastouderorganisatie wil geen opvang bieden voor kindjes met waterpokken. Ik wilde het met mijn goede gedrag toch even melden aan ze. Incubatietijd is natuurlijk al daarvoor, maar goed, de blaasjes blabla. Het is maar goed dat ik flexibel werk heb. Morgen dus plakbaby thuis!en dat vind ik wel een goede reden
Had je nog een leuke taart en vond L het leuk om 'm te eten? Vanwege een voorliefde voor yoghurt hier ga ik denk ik een yoghurt/kwarktaart maken.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 19:30 schreef Nazil het volgende:
Q waterpokken, bah. Hopelijk krijgt hij er niet zo veel last van.
Het was een hele drukke, maar leuke dag. Op het einde had hij ook wel door dat er in dat papier iets leuks zat, dus kom maar door met die pakjes, mama pakt wel uit. Heel veel leuke dingen gekregen maar half 7 was de koek echt op. Lekker naar bed gebracht en hij sliep gelijk. Hij heeft zelf overdag echt fijn kunnen spelen en gek genoeg ging hij ook zelf naar mensen toe om aandacht te vragen, normaal doet hij dat niet. Alsof hij door had dat de dag om hem draaide vandaag en iedereen wilde bedanken.
Ja! Dacht je dat het nog van de valpartij was, zat hij stiekem pokjes uit te broeden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:53 schreef Quoi het volgende:
Verklaart trouwens heel goed de afgelopen week en het gevoel dat hij nog niet zichzelf was.
Misschien wel ooit? Ik denk zeker wel ooit. Nu lekker een plakbaby tegen je aan. Sterkte daarmee! Lief wel, maar ook zwaar natuurlijk. Heb je een draagdoek/zak?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:54 schreef Lemijn het volgende:
En ik lees met ongeloof mee over jullie baby's die al bijna of helemaal 1 zijn. Dat gaan we hier misschien ook ooit meemaken
Het is zo grappig te lezen dat dit jullie regelmtig overkomtquote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Gelukkig is vriend weer thuis vandaag, O heeft nu de laatste luier in huis aanNa het ontbijt maar even een ritje naar de winkel
Je zit er zo te horen flink doorheen. Kan jij niet zelf alleen even een dagje weg of een nachtje slapen bij een vriendin? Heb je het idee dat hij ergens last van heeft, iets lichamelijks? Misschien langs cb voor advies? Hoe dan ook: sterkte 😘quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik word echt helemaal gek van mijn baby. Afgelopen 2 maanden nog geen 4 uur per nacht geslapen, hij gilt de hele fucking dag, wil steeds maar hele kleine beetjes eten elke fucking 20 minuten en niks is goed.
Ook heel fijn dat we geen familie of oppas hebben die hem even over kan nemen en hij gewoon echt even een halve dag moet wieberen zodat we ons nog enigsins mens kunnen voelen.
Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukkenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:48 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Het is zo grappig te lezen dat dit jullie regelmtig overkomt
Haha herkenbaar! Op het werk zijn wij ook allebei super gestructureerd en precies. Met de dochters ook nog wel redelijk. Maar alles erom heen zoals het huishouden en buiten (tuin enzo) is meestal een zooitje! Daar zijn we allebei veel minder gestructureerd en perfectionistisch :p.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukken
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukken
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:46 schreef Franny_G het volgende:
Lemijn, wat leuk om weer van je horen. Best heftig ja, zo'n plakbaby. Het is inderdaad wel fijn als mensen om je heen dan wat eten brengen of zoiets. Verder veel aan het lezen en netflixen? 😀.
Ik was net op het cb. Mijn baby van drie maanden weegt gewoon al 6880! Hij heeft ook weer een prikje gekregen. Vind het zo grappig: bij I werkte bv geven altijd heel goed als troost op zulke momenten. Maar Y moet daar niets van hebben, werd echt boos toen ik hem de borst aanbood. Hij gaat er gewoon heel efficiënt mee om. Bij honger graag, geen honger dan mag ik ze houden. 😀❤.
Oh bah. 's Nachts wel hoop ik?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik krijg het de laatste weken niet voorelkaar om Ella langer dan 30min te laten slapen
Ohja, de samengeperste lipjes. Herkenbaarquote:Op donderdag 24 augustus 2017 13:18 schreef Lemijn het volgende:
RF, wat kutIk denk ook: hulptroepen zoeken. Het leven is zoveel fijner als je op z'n minst een klein beetje kan genieten, en daarvoor heb je slaap nodig volgens mij.
[..]Herkenbaar. Mijn theorie is dat ik al mijn vermogen tot orde en planning onder werktijd opgebruik. Nu ik niet werk probeer ik het alsnog thuis door te voeren, met wisselend succes... (maar ik wil het zo graag gezien onplanbare baby)
[..]Leuk, zo'n baby met een mening. Ik moet echt elke dag lachen om J's samengeperste lipjes als hij genoeg heeft gedronken en ik dat waag te betwijfelen. Vooral als hij zijn hoofd nog even naar achteren gooit erbij.
Ja, dat wel. En overdag zou ook wel lukken als ik er naast blijf liggen, maar dat lukt niet met nog een kleuter erbij.quote:Oh bah. 's Nachts wel hoop ik?
Ja, ik bedoel echt de buggy, aangezien die gratisch mee mag.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:03 schreef Sylver_ het volgende:
Er zit ook nog een verschil tussen buggy en wandelwagen, toch?
Heb je al een draagdoek geprobeerd? Plakken met je handen vrij!quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:09 schreef Lemijn het volgende:
Dank, vieve! In vlagen is het beklemmend ja, maar vooral is het nogal onhandig, omdat ik alleen woon. Er is nog steeds wel veel aanloop, maar toen ik zelf weer fitter werd ging ik automatisch minder hulp vragen. Denk dat dit ook weer een goede reden is om dat toch wat meer te doen... dan kan ik me veel makkelijker overgeven aan het geplak. Want inderdaad, het is ook gezellig en van korte duur. En blijkbaar gewoon nodig, dus dan wil ik het graag voor 'm doen.
Ja, daar ben ik na een hoop gegoogle wel achter inmiddels.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Selveria, wij hebben ook een paar keer met de wandelwagen gevlogen (het zitgedeelte van de wandelwagen dan, niet de bak). Geen enkel probleem!
We hebben een Koelstra die vrijwel helemaal plat kan, maar we gaan wel naar Toscane, met haar enorme hobbelstraatjes. Ik peins nog even verder.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik weet niet wat voor buggy je hebt maar ik zou met 7 maanden met een degelijke buggy gewoon op vakantie gaan.
Als hij maar helemaal plat kan en een goede klep heeft tegen de zon.
Haha ik wachtte bij mijn kraam op zoiets dan was ik er ook op ingehaakt. Maar te uitgeput om te socializen. Uiteindelijk ook niks gegevenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:05 schreef Selvaria het volgende:
Wij gaven haar zes komkommers, nadat ze vertelde dat bij haar thuis er elke dag wel een komkommer doorheen ging met twee puberzonen.En een standaard cadeausetje met wat bad/douchespul er in, dat kreeg onze tweede kraam ook. Voor hen was het natuurlijk een gewone werkweek, maar voor ons waren ze zo speciaal.
Nee, geen hoes. Mankeerde niets aan. Wij mochten hem meenemen naar de gate elke keer. Dat maakte dat dan iemand hem van de gate naar het vliegtuig brengt enzo, en dan komt hij dus niet op lopende banden terecht. Wellicht dat dat scheelt...quote:Op donderdag 24 augustus 2017 15:48 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik na een hoop gegoogle wel achter inmiddels.![]()
Wij vliegen met Ryanair, ik lees wisselende verhalen over het wel/niet mee mogen nemen tot aan de gate, maar dat is het grootste probleem niet.![]()
Hebben jullie de wagen destijds beschermd met een hoes? Ik ben zo bang dat ik hem (op de heenweg) kapot terugkrijg, maar ik heb geen idee of ik nu nog een hoes kan regelen.
Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee, geen hoes. Mankeerde niets aan. Wij mochten hem meenemen naar de gate elke keer. Dat maakte dat dan iemand hem van de gate naar het vliegtuig brengt enzo, en dan komt hij dus niet op lopende banden terecht. Wellicht dat dat scheelt...
Je hebt een Joolz toch? In Pistoia zit een babyzaak die Joolz in het assortiment hebben. Toen van onze Joolz vorig jaar beide banden explodeerden, zochten we contact met Joolz in Nederland en konden we de dag erna (uiteraard kostenloos) reservewielen ophalen bij die betreffende babyzaak. De Italiaanse consulente van Joolz woont ook in Pistoia en spreekt vloeiend Nederlands.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:10 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.
Dan staat nu alleen nog het argument van wel/niet 3 verdiepingen de kwagen omhoog slepen elke keer.![]()
Dat kan je man toch doen? En misschien is er wel een gang waar hij in kan staan. Dan zou ik wel een slot meenemen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:10 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.
Dan staat nu alleen nog het argument van wel/niet 3 verdiepingen de kwagen omhoog slepen elke keer.![]()
Ik herinner me jullie verhaal inderdaad nog, dankjewel voor de tip!quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:17 schreef Malteser het volgende:
[..]
Je hebt een Joolz toch? In Pistoia zit een babyzaak die Joolz in het assortiment hebben. Toen van onze Joolz vorig jaar beide banden explodeerden, zochten we contact met Joolz in Nederland en konden we de dag erna reservewielen ophalen bij die betreffende babyzaak. De Italiaanse consulente van Joolz woont ook in Pistoia en spreekt vloeiend Nederlands.
Wat ik ermee wil zeggen: mocht er iets sneuvelen, dan heeft Joolz ook in Italië goede hulptroepen.
Uiteraard niet te hopen dat het nodig is, zeker omdat jullie met OV reizen. Maar er gaat een trein van Lucca naar Pistoia.
Dat had ik net zelf ook bedacht inderdaad. Hopelijk is dat een optie.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat kan je man toch doen? En misschien is er wel een gang waar hij in kan staan. Dan zou ik wel een slot meenemen.
Je kunt ook het onderstel inklappen en beneden laten staan (evt. met slot inderdaad) en wieg mee naar boven nemen. Tussenvormquote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:22 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Dat had ik net zelf ook bedacht inderdaad. Hopelijk is dat een optie.
Tikkeltje toeval maar Toscane isquote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:38 schreef ingee het volgende:
Gaat heel OUD trouwens naar Pistoia? Ik had nog nooit van die plaats gehoord tot afgelopen week.
Nou wil ik ook...
Ja, ik ook! Valt het te rijden?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:38 schreef ingee het volgende:
Gaat heel OUD trouwens naar Pistoia? Ik had nog nooit van die plaats gehoord tot afgelopen week.
Nou wil ik ook...
Oeh, kan ik daar gewoon mijn baby's aan meegeven en dan zelf met ander vervoer gaan? Dan klinkt het wel relaxt!quote:Op donderdag 24 augustus 2017 20:09 schreef ingee het volgende:
RF, R was moeilijk met eten en drinken als er tandjes door kwamen, zit er niet zoiets dwars? Is Goedzakje elke dag thuis trouwens of gaat hij nog wel eens naar een kdv? Ik kan me voorstellen dat zo'n periode een stuk zwaarder is als je er 24/7 middenin zit.
Babymeet in Toscane!Wie regelt de touringcar vol Maxi-Cosi's?
Tandjes? Koud/lauw nat washandje geven om op te sabbelen?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 19:29 schreef ReginaFalange het volgende:
Quoi: hij heeft gelukkig net goed gegeten EN zijn laatste fles helemaal leeg. Hij was na zijn flinke bord eten ook weer helemaal happy.
Maar overdag wil hij dus geen fles drinken en niks eten. Ja 2 slokjes of 2 hapjes en dan is het huilen. Ook yogurt wil hij dan niet terwijl hij daar normaal wild van is.
Geen idee waarom. Maar frustrerend voor ons allemaal.
Oh heerlijk zeg!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 09:05 schreef ReginaFalange het volgende:
Loop ik hier gisteren zo te klagen over mijn baby, slaapt hij gewoon van 19u tot 6.50.
Ah mooi zo.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Nog even over dat buggy/wagendilemma: ik heb de verhuurder geappt en de wagen kan inderdaad gewoon op een lagere verdieping blijven staan. Ik haal dan de wielen eraf, komt vast goed.
waarom zou je baby die nog niet kan lopen shcoentjes dragen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef ReginaFalange het volgende:
Trouwens, waar kopen jullie baby schoentjes?
Ik zie eigenlijk nooit leuke, althans niet met zachte zooltjes, OF ze zijn te klein want Goedzakje heeft sokken in maat 12-18 maanden en dat wordt ook al krap.![]()
Omdat het weer snel kouder wordt en hij er een sport van maakt om zijn sokken uit te trekken en op straat te gooien.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
waarom zou je baby die nog niet kan lopen shcoentjes dragen?
Mijnes droeg toen van die leren sloffen toen het kouder werd...
Maillotjes dusquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:36 schreef ReginaFalange het volgende:
Omdat het weer snel kouder wordt en hij er een sport van maakt om zijn sokken uit te trekken en op straat te gooien.
Thuis heeft hij altijd blote voetjes.
Dat past nietquote:
Ze houdt ons wel scherp ja.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:16 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh heerlijk zeg!Wie weet is hij daardoor vandaag overdag ook beter in zijn hum.
[..]
Ah mooi zo.Die L maakt het wel spannend steeds hč, draagweigeren, flesweigeren, flesweigeren-als-er-moedermelk-in-zit..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |