abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 17:44:33 #1
269689 crew  Viv
pi_173346192
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_173348044
Q waterpokken, bah. Hopelijk krijgt hij er niet zo veel last van.

Het was een hele drukke, maar leuke dag. Op het einde had hij ook wel door dat er in dat papier iets leuks zat, dus kom maar door met die pakjes, mama pakt wel uit. Heel veel leuke dingen gekregen maar half 7 was de koek echt op. Lekker naar bed gebracht en hij sliep gelijk. Hij heeft zelf overdag echt fijn kunnen spelen en gek genoeg ging hij ook zelf naar mensen toe om aandacht te vragen, normaal doet hij dat niet. Alsof hij door had dat de dag om hem draaide vandaag en iedereen wilde bedanken.
pi_173348948
Klinkt als een goede dag Nazil, gefeliciteerd nog met je dreumes! O+

Wat goed van het slapen Franny!

L. pikt elk verkoudheidje ook wel mee bij het kdv, gelukkig is ze er meestal wel gewoon vrolijk onder.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:13:47 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173351703
Heerlijk Nazil! Fijn dat hij er zelf ook van lijkt te hebben genoten.

Mmm... de gastouderorganisatie wil geen opvang bieden voor kindjes met waterpokken. Ik wilde het met mijn goede gedrag toch even melden aan ze. Incubatietijd is natuurlijk al daarvoor, maar goed, de blaasjes blabla. Het is maar goed dat ik flexibel werk heb. Morgen dus plakbaby thuis! :P en dat vind ik wel een goede reden
pi_173351790
Bedankt voor alle felicitaties!

Q pff dat vind ik wel suf. De kinderen die het zouden krijgen zullen nu toch al wel besmet zijn. Nou heb jij het nog flexibel maar ik zou daar dus echt niet blij mee zijn. - edit- tenzij hij echt ziek er van is, dan is het wat anders.

[ Bericht 12% gewijzigd door Nazil op 23-08-2017 22:21:42 ]
pi_173352364
Nazil gefeliciteerd O+ tot over een ruime 4 mnd :X

En ook nog even Dobbey O+ *O* eindelijk jullie minimensje

En random O+ en *O* en :* voor sneuneusjed met pokken, kegelende kids :X , ontwikkelende babies, nieuwe features, mooie foto's enz enz
pi_173352490
Gefeliciteerd Nazil *O* klinkt als een geslaagde dag!

Ik vind dat ook een rare regel Quoi, maar hij is redelijk standaard. Geen idee hoe die regels bij onze opvang zijn btw. Neefjes en nichtje hadden het hier laatst en daar had O mee gespeeld, maar die had nergens last van helaas. Nu zou de tweeling er nog geen last van hebben, en straks doen die dus ook fijn mee :( En als ze het voor ze 1 zijn krijgen, kunnen ze het nog een keer krijgen (al heb ik dat alleen van horen zeggen). Maar toch ook wel fijn dat je zelf voor hem kunt zorgen idd!

Ik heb vandaag geen leuke baby's. Ik vermoed een regel nacht/dag. Niet heel praktisch met 2 plus nog een peuter... was er vanmiddag al helemaal klaar mee, maar had de hoop dat het beter zou gaan als m'n man thuis kwam en O op bed lag, maar ze blijven piepen. Ik kijk nu al uit naar het half uurtje consultatiebureau met O morgen :')
  Manager PR/Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 22:46:59 #8
269689 crew  Viv
pi_173352510
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:13 schreef Quoi het volgende:
Mmm... de gastouderorganisatie wil geen opvang bieden voor kindjes met waterpokken. Ik wilde het met mijn goede gedrag toch even melden aan ze. Incubatietijd is natuurlijk al daarvoor, maar goed, de blaasjes blabla. Het is maar goed dat ik flexibel werk heb. Morgen dus plakbaby thuis! :P en dat vind ik wel een goede reden
Wat stom zeg, ze mogen dit zelf bepalen maar het advies van het RIVM en de GGD is dat het weren van kinderen met waterpokken niet nodig is, omdat ze al dagen besmettelijk zijn voordat de pokjes zichtbaar worden. Ik hoefde ZZ ook niet thuis te houden, alleen als ze te ziek/hangerig zou zijn omdat ze dan handen tekort komen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:53:46 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173352652
Yep, ik had het zelf nog even opgezocht, want vanmiddag ging ik naar de bieb, waar hij altijd in een speelhoekje speelt met andere kindjes. Maar goed, prima, ik maak me er niet te lang druk om. Vanwege hangerigheid mag hij morgen een dagje hangen bij mij :P Verklaart trouwens heel goed de afgelopen week en het gevoel dat hij nog niet zichzelf was.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:30 schreef Nazil het volgende:
Q waterpokken, bah. Hopelijk krijgt hij er niet zo veel last van.

Het was een hele drukke, maar leuke dag. Op het einde had hij ook wel door dat er in dat papier iets leuks zat, dus kom maar door met die pakjes, mama pakt wel uit. Heel veel leuke dingen gekregen maar half 7 was de koek echt op. Lekker naar bed gebracht en hij sliep gelijk. Hij heeft zelf overdag echt fijn kunnen spelen en gek genoeg ging hij ook zelf naar mensen toe om aandacht te vragen, normaal doet hij dat niet. Alsof hij door had dat de dag om hem draaide vandaag en iedereen wilde bedanken.
Had je nog een leuke taart en vond L het leuk om 'm te eten? Vanwege een voorliefde voor yoghurt hier ga ik denk ik een yoghurt/kwarktaart maken.
  Manager PR/Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 22:58:07 #10
269689 crew  Viv
pi_173352732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:53 schreef Quoi het volgende:
Verklaart trouwens heel goed de afgelopen week en het gevoel dat hij nog niet zichzelf was.
Ja! Dacht je dat het nog van de valpartij was, zat hij stiekem pokjes uit te broeden. :D Veel plezier met hem morgen.
pi_173355324
Ik vind het ook een stomme regel, maar hier gaat het ook zo. Waterpokken heerst hier op het kdv en ik ben eigenlijk ook aan het wachten totdat Willem het krijgt. Ik wil er van af.
Knuffel ze vandaag Quoi!

Het KDV avontuur van Kevin ging perfect! Trotse mama hier 😊

Klinkt als een super dag gisteren Nazil!
pi_173355679
Quoi gewoon slagroomtaart :+ ik wist dat L slagroom wel lekker vond. Hij heeft een paar hapjes gehad en toen was het goed, toen hoefde hij niet meer.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 08:38:29 #13
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_173355736
Dames ik lees wel mee op de achtergrond maar kan moeilijk dingen onthouden momenteel en ik weet nog niet wie bij wie en welk kindje hoort dus sorry voor het niet inhoudelijk reageren nog.

Ik heb wel even een vraag...... wij hebben een fantastische kraamverzorgster (incl buiten stofzuigen

8)7 _O- ) en we willen haar morgen graag wat geven als ze weg gaat. Hebben jullie ideeën wat evt handig of leuk is voor een kraamverzorgster om te krijgen?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 08:42:44 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_173355779
Wij gaven altijd een mooie grote bos bloemen dobbey. Die mensen zitten echt niet te wachten op blijvende aandenkens en zo'n bos houdt het ongeveer tot aan het volgende afscheidskado ;)
disclaimer
pi_173355835
Wij deden ook een plantje/bloemetjes :Y en een geboortekaartje, die spaarde ze van al haar adressen dus dat wilde ze wel :D

Verjaardag, ik moet er niet aan denken! Ik wil dat ze nog lang m'n mini is O+ ik droomde vannacht dat ze staand aan een komkommer stond te knagen :') _O-

Qoui wil de gastouder zelf ook niet dat Max komt? Ik ben ook gastouder en ik liet ze altijd gewoon komen eigenlijk :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_173355996
Wij gaven haar zes komkommers, nadat ze vertelde dat bij haar thuis er elke dag wel een komkommer doorheen ging met twee puberzonen. _O- En een standaard cadeausetje met wat bad/douchespul er in, dat kreeg onze tweede kraam ook. Voor hen was het natuurlijk een gewone werkweek, maar voor ons waren ze zo speciaal. O+
pi_173356045
Kraamhulp gaf ik een doosje bonbons. Ook al riep ze nog zo hard dat ze op dieet was. }) .

Y lag gisteravond zo blij te kijken naar het behang in zijn kamertje. O+ . Slapen daar ging weer goed, nu een ruk gemaakt van 20:00 tot 03:30. En ik vind het toch wel heel fijn om mijn slaapkamer weer voor mijzelf te hebben (oh ja, en vriend natuurlijk :+ .). Nu liggen de beide kinders op de bovenste verdieping *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173356046
Onze kraam kreeg een boekenbon dit keer, omdat ze graag boeken las :)

Fijn dat her goed ging Adrian!
pi_173356055
Ik had dit keer een pot met chocoladerepen voor de kraam. Met de wetenschap dat dat in goede handen kwam ;)
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:12:41 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173356088
Sja, wij hadden 4 kramen 8)7 Ik weet niet eens meer of we iets hebben gegeven.
pi_173356236
Mijn kraamverzorgster kreeg niks, alleen een klacht bij het kraambureau.

Hier ook 4 verschillende gehad waarvan de slechte het langst. De andere 3 waren wel leuk maar bleven maar 1 dagje omdat het kerst was.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_173356326
Gelukkig is vriend weer thuis vandaag, O heeft nu de laatste luier in huis aan :') Na het ontbijt maar even een ritje naar de winkel :+
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:01:46 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173356812
Onze kraamverzorgster bij Kuiken had hele schrale/droge handen en aangezien ik handcrčme verkoop, kreeg ze daar een potje van. Wat we de kraam bij Guppy gegeven hebben, weet ik niet meer :@ :').
KuikenGuppy
pi_173356894
Mijn Bibi heeft geslapen van 01:20 uur (fles) tot 08:20 uur O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_173356958
4 kraamverzorgsters? :o Wat slecht!
pi_173357285
Mijn kraamverzorgster hadden we een doos chocolaatjes gegeven en een bioscoopbon, omdat ze vertelde dat de kinderen met opa en oma op vakantie waren en ze alleen met haar man thuis was. De kraamverzorgster die bij M. kwam kreeg wat Woezel&Pip-spul. Ze was in verwachting en helemaal gek van Woezel&Pip.

Selv die komkommers! :D

Fijn dat het goed ging Adrian! Hoe was jouw eerste werkdag weer?

Beterschap voor Max Q!

Ik zag vorige week bij het cb hier een briefje hangen dat je in geval van de waterpokken eerst moest bellen voordat je op de afspraak kwam. Ik vraag me eigenlijk nog steeds af waarom. Te groot besmettingsgevaar voor de vele kinderen ofzo? Ons kdv doet in ieder geval niet moeilijk over de waterpokken.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:54:37 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173357800
:O Ik begin te begrijpen waarom mensen soms komen melden dat ze wel lezen maar geen tijd hebben voor reageren... Baby wil het liefste continu tegen me aangeplakt zitten, anders is het huilen. En 's avonds moet dat dan ook nog verticaal en zelfs dat maakt 'm niet altijd blij. Basale dingen als eten maken en de was ophangen moet ik strategischer plannen dan de eerste weken. We redden ons wel hoor. Ik vind het vooral zielig voor J, en soms ook wel een beetje voor mezelf... -O- c_/

Om nog een beetje mee te doen: ik gaf de kraamhulp iets lekkers en een geboortekaartje met achterop wat persoonlijke woorden over hoe blij ik met haar was. Ik hoop dat dat minstens zoveel telt. Als ik matig blij was geweest zou ik vast ook iets geven als bloemen/lekkers, maar het belangrijkste vond ik nu om mijn dank over te brengen.

Die heisa over waterpokken snap ik ook niet. En ik lees met ongeloof mee over jullie baby's die al bijna of helemaal 1 zijn. Dat gaan we hier misschien ook ooit meemaken :o
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173358128
Het vocht uit die blaasjes is ook besmettelijk. Ik snap wel dat ze er (in ieder geval bij het CB) voorzichtig mee zijn, daar komen ook heel jonge baby's, en de ziekte is vaak heftiger bij kinderen onder de 3 maanden.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_173358666
Hier mocht dreumes wel komen op het kdv, maar liever niet als de blaasjes nog niet ingedroogd waren. & dat waren ze nog niet, dus haar toen maar een dagje thuis gehouden. Ik was toch thuis ivm verlof, dus dat maakte op dat moment ook niet zo veel uit.

Kraamhulp hebben we ook bonbons gegeven deze keer. Bij de eerste een uit eten bon en het geboortekaartje.
pi_173358753
Lemijn, herkenbaar van het plakken de eerste weken! Dat is echt even zwaar, maar voor je het weet is het voorbij. Hoewel het natuurlijk ook heel fijn is om te knuffelen met je baby. Maar het kan ook een beetje een beklemmend gevoel geven, dat gevoel had ik tenminste wel soms.
F plakte ook nogal in het begin en ik was dat helemaal niet gewend van L, dus ik kon er ook moeilijk aan wennen, maar we zijn nu een aantal weken verder en nu kan ze lekker zelf liggen in de box of in haar bedje.
Maar voor nu even een :* !
pi_173358761
Fijn dat het goed was gegaan met Kevin op het kinderdagverblijf, Adrian!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:09:09 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173359278
Dank, vieve! In vlagen is het beklemmend ja, maar vooral is het nogal onhandig, omdat ik alleen woon. Er is nog steeds wel veel aanloop, maar toen ik zelf weer fitter werd ging ik automatisch minder hulp vragen. Denk dat dit ook weer een goede reden is om dat toch wat meer te doen... dan kan ik me veel makkelijker overgeven aan het geplak. Want inderdaad, het is ook gezellig en van korte duur. En blijkbaar gewoon nodig, dus dan wil ik het graag voor 'm doen.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:15:16 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173359430
Lekker efficient zo met die luiers Fazzo :D

Sja, die 4 kraamverzorgers. We hebben toen nog wel excuus en een kadootje gehad. Ze waren allemaal lief en leuk, maar de wisselingen maakten het suboptimaal, met een understatement gezegd.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:54 schreef Lemijn het volgende:
En ik lees met ongeloof mee over jullie baby's die al bijna of helemaal 1 zijn. Dat gaan we hier misschien ook ooit meemaken
Misschien wel ooit? Ik denk zeker wel ooit. Nu lekker een plakbaby tegen je aan. Sterkte daarmee! Lief wel, maar ook zwaar natuurlijk. Heb je een draagdoek/zak?

Hier gaat alles eigenlijk prima. Sommige blaasjes open, sommige niet, sommige ingedroogd. Zijn er niet meer geworden en behalve wat hangerig is hij niet ziek. Lekker een dagje spelen en knuffen.

Luxeprobleem, want hij is weer aan zo'n 3-urige tuk begonnen en ik moet me maar weer vermaken :')
pi_173360109
Lemijn, wat leuk om weer van je horen. Best heftig ja, zo'n plakbaby. Het is inderdaad wel fijn als mensen om je heen dan wat eten brengen of zoiets. Verder veel aan het lezen en netflixen? 😀.

Ik was net op het cb. Mijn baby van drie maanden weegt gewoon al 6880! Hij heeft ook weer een prikje gekregen. Vind het zo grappig: bij I werkte bv geven altijd heel goed als troost op zulke momenten. Maar Y moet daar niets van hebben, werd echt boos toen ik hem de borst aanbood. Hij gaat er gewoon heel efficiënt mee om. Bij honger graag, geen honger dan mag ik ze houden. 😀❤.

Fazz, hopelijk niet net toen er nog geen nieuwe luiers waren die ene mega poepluier die er al dagen zat aan te komen? 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173360123
Ik word echt helemaal gek van mijn baby. Afgelopen 2 maanden nog geen 4 uur per nacht geslapen, hij gilt de hele fucking dag, wil steeds maar hele kleine beetjes eten elke fucking 20 minuten en niks is goed.

Ook heel fijn dat we geen familie of oppas hebben die hem even over kan nemen en hij gewoon echt even een halve dag moet wieberen zodat we ons nog enigsins mens kunnen voelen.
pi_173360159
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:31 schreef Fazzoletti het volgende:
Gelukkig is vriend weer thuis vandaag, O heeft nu de laatste luier in huis aan :') Na het ontbijt maar even een ritje naar de winkel :+
Het is zo grappig te lezen dat dit jullie regelmtig overkomt :D
pi_173360215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik word echt helemaal gek van mijn baby. Afgelopen 2 maanden nog geen 4 uur per nacht geslapen, hij gilt de hele fucking dag, wil steeds maar hele kleine beetjes eten elke fucking 20 minuten en niks is goed.

Ook heel fijn dat we geen familie of oppas hebben die hem even over kan nemen en hij gewoon echt even een halve dag moet wieberen zodat we ons nog enigsins mens kunnen voelen.
Je zit er zo te horen flink doorheen. Kan jij niet zelf alleen even een dagje weg of een nachtje slapen bij een vriendin? Heb je het idee dat hij ergens last van heeft, iets lichamelijks? Misschien langs cb voor advies? Hoe dan ook: sterkte 😘
pi_173360217
4 kraamhulpen, daar zou ik ook niet blij van worden.
Wij hadden bij de oudste er 2, omdat ze met de zomervakanties zaten. Dat vond ik al wat onrustig, laat staan 4 :o

De eerste keer hebben we een cadeaupakketje van Sabon gegeven, omdat ze daar van hield. De kraam van Ella kreeg een bioscoopbon. Hele jonge meid en ik had eigenlijk verder niet echt een idee wat ze leuk zou vinden.

Sjeez Q, wat een luxeprobleem 3 uur zelf vermaken }:| :D
Ik krijg het de laatste weken niet voorelkaar om Ella langer dan 30min te laten slapen :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173360267
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:48 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het is zo grappig te lezen dat dit jullie regelmtig overkomt :D
Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukken :')
pi_173360293
RF, dat klinkt niet tof :{

Ella is gisteren in de avond een paar uur geweest bij een 24-uurs opvang. Man was er niet en wij hebben geen familie in de buurt en ik moest echt ergens heen. Je kan daar dus ook kiezen voor incidentele opvang. Is er bij jullie in de buurt niet zo iets?
pi_173360379
Wow Franny, 6880gram :o Netjes!
Ik weet niet precies hoeveel Ella nu weegt, maar volgens mij is ze een kilo lichter en 2 maanden ouder :D Mijn krielkipje :P
pi_173360452
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja typisch hč? Planmatig werken lukt prima op kantoor, maar thuis wil het maar niet lukken :')
Haha herkenbaar! Op het werk zijn wij ook allebei super gestructureerd en precies. Met de dochters ook nog wel redelijk. Maar alles erom heen zoals het huishouden en buiten (tuin enzo) is meestal een zooitje! Daar zijn we allebei veel minder gestructureerd en perfectionistisch :p.
pi_173360479
Jeej RF. Wat heftig zo! Heb je een idee hoe het zou kunnen komen?

Veel sterkte in ieder geval!
  Manager PR/Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 13:07:42 #44
269689 crew  Viv
pi_173360512
Fazz living on the edge! :D

RF in welke regio woon je? Misschien kun je een minimeet regelen hier en Goedzakje even uitbesteden. :*

Onze kraam kreeg het geboortekaartje, een chocoladeletter van ZZ's eerste letter (het was eind oktober), een cadeaubon voor een fijn winkeltje bij haar in de buurt, en onze eeuwige dank voor een hele fijne kraamweek! O+
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:18:44 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173360731
RF, wat kut ;( Ik denk ook: hulptroepen zoeken. Het leven is zoveel fijner als je op z'n minst een klein beetje kan genieten, en daarvoor heb je slaap nodig volgens mij.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:54 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

:o Herkenbaar. Mijn theorie is dat ik al mijn vermogen tot orde en planning onder werktijd opgebruik. Nu ik niet werk probeer ik het alsnog thuis door te voeren, met wisselend succes... (maar ik wil het zo graag gezien onplanbare baby)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:46 schreef Franny_G het volgende:
Lemijn, wat leuk om weer van je horen. Best heftig ja, zo'n plakbaby. Het is inderdaad wel fijn als mensen om je heen dan wat eten brengen of zoiets. Verder veel aan het lezen en netflixen? 😀.

Ik was net op het cb. Mijn baby van drie maanden weegt gewoon al 6880! Hij heeft ook weer een prikje gekregen. Vind het zo grappig: bij I werkte bv geven altijd heel goed als troost op zulke momenten. Maar Y moet daar niets van hebben, werd echt boos toen ik hem de borst aanbood. Hij gaat er gewoon heel efficiënt mee om. Bij honger graag, geen honger dan mag ik ze houden. 😀❤.
_O- Leuk, zo'n baby met een mening. Ik moet echt elke dag lachen om J's samengeperste lipjes als hij genoeg heeft gedronken en ik dat waag te betwijfelen. Vooral als hij zijn hoofd nog even naar achteren gooit erbij.

Ik spel dagelijks de krant en ga weer in een nieuw boek beginnen inderdaad. Ik had verwacht te zullen netflixen maar dan moeten we wel in de buurt van de laptop landen en dat lukt niet zo vaak. Ik had me nog wel verheugd op Call the Midwife in deze weken... binnenkort eens beginnen *)

quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:51 schreef Sylver_ het volgende:
Ik krijg het de laatste weken niet voorelkaar om Ella langer dan 30min te laten slapen :{
Oh bah. 's Nachts wel hoop ik?
pi_173360868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:18 schreef Lemijn het volgende:
RF, wat kut ;( Ik denk ook: hulptroepen zoeken. Het leven is zoveel fijner als je op z'n minst een klein beetje kan genieten, en daarvoor heb je slaap nodig volgens mij.

[..]

:o Herkenbaar. Mijn theorie is dat ik al mijn vermogen tot orde en planning onder werktijd opgebruik. Nu ik niet werk probeer ik het alsnog thuis door te voeren, met wisselend succes... (maar ik wil het zo graag gezien onplanbare baby)

[..]

_O- Leuk, zo'n baby met een mening. Ik moet echt elke dag lachen om J's samengeperste lipjes als hij genoeg heeft gedronken en ik dat waag te betwijfelen. Vooral als hij zijn hoofd nog even naar achteren gooit erbij.
Ohja, de samengeperste lipjes. Herkenbaar :)
Ik stop ook regelmatig een tepel in d'r oor, omdat ze dan doet alsof ze nog wil aanhappen, maar dan op het laatst snel d'r hoofd wegdraait.

quote:
Oh bah. 's Nachts wel hoop ik?
Ja, dat wel. En overdag zou ook wel lukken als ik er naast blijf liggen, maar dat lukt niet met nog een kleuter erbij.
Nu probeer ik te sussen, maar als ze dan weer gaat slapen is het maar voor 10min
pi_173361795
Ik heb niet het idee dat hij ziek is. Maar hij is zo huilerig en zeurderig de laatste tijd.

Sinds zijn 2 tanden door zijn is uit de fles drinken een probleem. Hij wil het gewoon bijna niet. Dus heeft hij steeds honger en raakt dan weer overstuur als ik weer een fles geef want hij wil geen fles.
Vervolgens is hij nog meer overstuur want hij heeft honger en kan dus niet slapen. Snachts wij allemaal overstuur want niemand kan slapen.

Banaan gaat er nog wel in, pap ook wel en kale groente ook. Maar owee als er aardappels, rijst, quinoia of wat dan ook bij zit. Ook als het helemaal fijn geblenderd is.

Ook huilen dat hij zelf wil eten met een lepel, wat niet lukt en dus weer ontroostbaar.

Omdat de circel bijna niet te doorbreken is blijven we dus hangen, al heb ik hem nu volgelaxen met pap. Baby blijkt ook een behoorlijk kort lontje te hebben terwijl hij normaal super relaxt is.
pi_173362402
Wat zwaar RF. :* Lukt het jullie om 's nachts om en om te doen, zodat je even ergens anders kan liggen en om de nacht even lekker bij kan tanken? Man en ik doen dat momenteel zo, ooit zullen we weer samen in ons bed liggen. Voor nu maken we het maar gezellig 's avonds op de bank. :')

Ipv een fles kan je hem misschien melk geven in een tuitbeker die hij zelf vast kan houden? Of tijdens de maaltijden gewoon stukken aanbieden die hij zelf kan eten?

Misschien is er hier inderdaad wel iemand die een paar uurtjes op zou kunnen passen. Ik zou het ook wel willen, maar de ervaring leert dat ik meestal precies aan de andere kant van het land woon. :+

Haha Fazz! Ik word altijd al kriebelig als ik de laatste 'verdieping' van het paarse oak luiers aanbreekt. Net als met het laatste pak toiletpapier overigens. Is het nog goedgekomen?

Lastig van het slapen Sylver. L. kan sinds een week of zo heel erg goed zelf in slaap vallen en slaapt dan ook meestal wel 1-1,5 uur, maar dat heeft dus ook bijna 7 maanden geduurd. Geen tips, mijn motto is altijd gewoon "go with the flow", maar daar heb je natuurlijk niks aan.

Lemijn, de eerste weken dat ik alleen was met mijn eerste baby maakte man (had ook best zelf gekund, maar mijn man O+ ) in de ochtend een stapel boterhammen voor me en die zette ik dan in een trommel naast me in de vensterbank of bij ons in bed. Net als een waterfles. Zo at en dronk ik zelf tenminste fatsoenlijk, wat ook echt wel nodig was icm het geven van bv. Verder is het wel heel herkenbaar van baby1 wat je schrijft. Voor je het weet is hij een stuk groter en vermaakt hij zich zo een half uurtje of langer in de box of op de grond. :*

Daarover gesproken:
Wat kan mijn baby goed zelf spelen, niet te geloven. :o Vanochtend zijn we van 10 tot 12 bij een van de meiden van de zwangerschapsgym van mijn peuter geweest. Er waren nog drie andere kindjes en ik heb L. neergelegd en ze speelde er gewoon lekker tussen en ik heb haar twee uur nauwelijks gehoord. :D Dan tijgerde ze weer naar de Duplo, dan weer naar het keukentje en sloeg ze wat pannetjes tegen elkaar, wat heerlijk! Vervolgens heb ik thuis twee prevakantie-wassen gedraaid en opgehangen en al die tijd speelde ze met haar zus op hun kamertje. Deze fase mag van mij wel duren tot ze op kamers gaat. :P

Nu slapen ze allebei, vandaar deze monsterpost. :+
pi_173362912
O ja: vanaf wanneer kan een baby verantwoord in een buggy die helemaal plat kan? Wij gaan zaterdag op vakantie, en zouden alleen twee draagzakken meenemen. Nou krijst L. sinds gisteren alles bij elkaar in de zak. Ik heb het nu weer verschillende keren geprobeerd: moe/niet moe, lopend/stilstaand, alles resulteert gelijk en armpjes eruit wringen afzetten en enorm hard krijsen.

Ze is zeven maanden en zit al goed rechtop in de kinderstoel, kan ze al voorzichtig plat vervoerd worden?

Echt vet handig dit. :')
pi_173362934
Om en om doen we wel maar maakt niet heel veel uit. Hij huilt zo hard dat het beneden op de bank ook herrie maakt.

Ik weet trouwens niet hoe het zit bij jullie maar als ik mijn baby hoor huilen dan krijg ik enorm veel adrenaline wat niet echt helpt als je weer in slaap wil vallen.

Tuitbeker is trouwens nog niet gelukt. Die smijt hij of op de grond of het wordt gebruikt als douchekop. Weet ook zeker dat ik dat kind heb wat zijn kommetje spaghetti ondersteboven als hoedje op zn kop zet.

Gelukkig ligt hij nu in pap coma.
pi_173362968
Selv: goedzakje zit vanaf 5 maanden in een buggy. Maar toen alleen in de supermarkt en echt helemaal plat.

Nu met 8 maanden lounge stand in de buggy.

Vanaf wannneer kunnen babies eigenlijk rechtop in de buggy of kinderwagen?
pi_173363072
Er zit ook nog een verschil tussen buggy en wandelwagen, toch?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:05:50 #53
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173363132
kinderwagen plat vanaf 6 maand, rechtop vanaf dat ze zelf tot zit kunnen komen vanuit lig,
ik zou buggy zoveel mogelijk uitstellen ivm schokdemping enzo maar ik zou zeggen klaar voor de fiets is klaar voor de buggy
pi_173363291
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:03 schreef Sylver_ het volgende:
Er zit ook nog een verschil tussen buggy en wandelwagen, toch?
Ja, ik bedoel echt de buggy, aangezien die gratisch mee mag. :@ De wandelwagen inchecken is eigenlijk sowieso geen optie, niet zozeer door de kosten, maar aangezien ons appartement zich op een bovenverdieping (2e,3e?) bevindt.

Hmm, wordt dus toch lastiger dan ik had gehoopt. :{
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:16:51 #55
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173363403
wandelwagen mag vaak ook gewoon gratis mee.. als het tot 1 deel in te klappen valt mag hij mee tot aan de gate. klm is iig niet streng. ik zou het wel doen op vakantie. :Y
pi_173363531
Selveria, wij hebben ook een paar keer met de wandelwagen gevlogen (het zitgedeelte van de wandelwagen dan, niet de bak). Geen enkel probleem!
pi_173363593
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:09 schreef Lemijn het volgende:
Dank, vieve! In vlagen is het beklemmend ja, maar vooral is het nogal onhandig, omdat ik alleen woon. Er is nog steeds wel veel aanloop, maar toen ik zelf weer fitter werd ging ik automatisch minder hulp vragen. Denk dat dit ook weer een goede reden is om dat toch wat meer te doen... dan kan ik me veel makkelijker overgeven aan het geplak. Want inderdaad, het is ook gezellig en van korte duur. En blijkbaar gewoon nodig, dus dan wil ik het graag voor 'm doen.
Heb je al een draagdoek geprobeerd? Plakken met je handen vrij! O+
pi_173364118
Ik weet niet wat voor buggy je hebt maar ik zou met 7 maanden met een degelijke buggy gewoon op vakantie gaan.

Als hij maar helemaal plat kan en een goede klep heeft tegen de zon.
pi_173364150
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Selveria, wij hebben ook een paar keer met de wandelwagen gevlogen (het zitgedeelte van de wandelwagen dan, niet de bak). Geen enkel probleem!
Ja, daar ben ik na een hoop gegoogle wel achter inmiddels. :D

Wij vliegen met Ryanair, ik lees wisselende verhalen over het wel/niet mee mogen nemen tot aan de gate, maar dat is het grootste probleem niet. :)

Hebben jullie de wagen destijds beschermd met een hoes? Ik ben zo bang dat ik hem (op de heenweg) kapot terugkrijg, maar ik heb geen idee of ik nu nog een hoes kan regelen.
pi_173364183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:47 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik weet niet wat voor buggy je hebt maar ik zou met 7 maanden met een degelijke buggy gewoon op vakantie gaan.

Als hij maar helemaal plat kan en een goede klep heeft tegen de zon.
We hebben een Koelstra die vrijwel helemaal plat kan, maar we gaan wel naar Toscane, met haar enorme hobbelstraatjes. Ik peins nog even verder. :P
pi_173364351
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 09:05 schreef Selvaria het volgende:
Wij gaven haar zes komkommers, nadat ze vertelde dat bij haar thuis er elke dag wel een komkommer doorheen ging met twee puberzonen. _O- En een standaard cadeausetje met wat bad/douchespul er in, dat kreeg onze tweede kraam ook. Voor hen was het natuurlijk een gewone werkweek, maar voor ons waren ze zo speciaal. O+
Haha ik wachtte bij mijn kraam op zoiets dan was ik er ook op ingehaakt. Maar te uitgeput om te socializen. Uiteindelijk ook niks gegeven :').
pi_173364607
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:48 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik na een hoop gegoogle wel achter inmiddels. :D

Wij vliegen met Ryanair, ik lees wisselende verhalen over het wel/niet mee mogen nemen tot aan de gate, maar dat is het grootste probleem niet. :)

Hebben jullie de wagen destijds beschermd met een hoes? Ik ben zo bang dat ik hem (op de heenweg) kapot terugkrijg, maar ik heb geen idee of ik nu nog een hoes kan regelen.
Nee, geen hoes. Mankeerde niets aan. Wij mochten hem meenemen naar de gate elke keer. Dat maakte dat dan iemand hem van de gate naar het vliegtuig brengt enzo, en dan komt hij dus niet op lopende banden terecht. Wellicht dat dat scheelt...
pi_173364651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, geen hoes. Mankeerde niets aan. Wij mochten hem meenemen naar de gate elke keer. Dat maakte dat dan iemand hem van de gate naar het vliegtuig brengt enzo, en dan komt hij dus niet op lopende banden terecht. Wellicht dat dat scheelt...
Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.

Dan staat nu alleen nog het argument van wel/niet 3 verdiepingen de kwagen omhoog slepen elke keer. :')
pi_173364791
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:10 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt hoopvol.. Ik zit te twijfelen of we dat ook maar gewoon moeten doen. Als hij op de terugweg kapot gaat geloof ik dat wel met de verzekering en zo, maar ik ben een beetje huiverig voor de heenweg.

Dan staat nu alleen nog het argument van wel/niet 3 verdiepingen de kwagen omhoog slepen elke keer. :')
Je hebt een Joolz toch? In Pistoia zit een babyzaak die Joolz in het assortiment hebben. Toen van onze Joolz vorig jaar beide banden explodeerden, zochten we contact met Joolz in Nederland en konden we de dag erna (uiteraard kostenloos) reservewielen ophalen bij die betreffende babyzaak. De Italiaanse consulente van Joolz woont ook in Pistoia en spreekt vloeiend Nederlands.
Wat ik ermee wil zeggen: mocht er iets sneuvelen, dan heeft Joolz ook in Italië goede hulptroepen.
Eenmaal in NL hebben we weer twee nieuwe wielen gekregen, omdat de in Italië gekregen reservewielen een andere velgkleur hadden. Onze Italiaanse wielen liggen nu als reserve op zolder.

Uiteraard niet te hopen dat het nodig is, zeker omdat jullie met OV reizen. Maar er gaat een trein van Lucca naar Pistoia.
pi_173364849
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:10 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Dat kan je man toch doen? En misschien is er wel een gang waar hij in kan staan. Dan zou ik wel een slot meenemen.
pi_173364891
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Je hebt een Joolz toch? In Pistoia zit een babyzaak die Joolz in het assortiment hebben. Toen van onze Joolz vorig jaar beide banden explodeerden, zochten we contact met Joolz in Nederland en konden we de dag erna reservewielen ophalen bij die betreffende babyzaak. De Italiaanse consulente van Joolz woont ook in Pistoia en spreekt vloeiend Nederlands.
Wat ik ermee wil zeggen: mocht er iets sneuvelen, dan heeft Joolz ook in Italië goede hulptroepen.

Uiteraard niet te hopen dat het nodig is, zeker omdat jullie met OV reizen. Maar er gaat een trein van Lucca naar Pistoia.
Ik herinner me jullie verhaal inderdaad nog, dankjewel voor de tip!

Als man het er ook mee eens is gaan we het denk ik maar gewoon zo doen. :)
pi_173364924
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Dat kan je man toch doen? En misschien is er wel een gang waar hij in kan staan. Dan zou ik wel een slot meenemen.
Dat had ik net zelf ook bedacht inderdaad. Hopelijk is dat een optie. :)
pi_173365171
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:22 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Dat had ik net zelf ook bedacht inderdaad. Hopelijk is dat een optie. :)
Je kunt ook het onderstel inklappen en beneden laten staan (evt. met slot inderdaad) en wieg mee naar boven nemen. Tussenvorm :P Zo deden wij het toen we nog op twee hoog met smalle gang beneden woonden.
pi_173365401
Gaat heel OUD trouwens naar Pistoia? Ik had nog nooit van die plaats gehoord tot afgelopen week.

Nou wil ik ook...
pi_173365874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:38 schreef ingee het volgende:
Gaat heel OUD trouwens naar Pistoia? Ik had nog nooit van die plaats gehoord tot afgelopen week.

Nou wil ik ook...
Tikkeltje toeval maar Toscane is O+ ! En Pistoia ligt toevallig redelijk centraal ;).
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:12:06 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173366183
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:38 schreef ingee het volgende:

Nou wil ik ook...
Ja, ik ook! Valt het te rijden?
Selv, Kuiken was 6 maanden toen we hem op vakantie in de buggy deden. Bij erg hobbelige stukken haalde ik hem er dan wel uit.
KuikenGuppy
pi_173366653
Nou hier nog eentje die spontaan zin heeft om naar Italië te gaan O+ Maar goed, wij houden het dit jaar maar bij een midweekje Nederland in september :P

Balen zeg Selv dat L. de draagzak ineens niks vindt!

Nu het zo over wandelwagens en buggy's gaat, zit ik me ineens af te vragen hoe lang J. in de reiswieg gaat passen. M. was er met een maand of 5 echt al uitgegroeid en J. lijkt vooralsnog nog sneller te groeien. (De Mutsy die we hebben heeft een nogal kleine bak. Mijn man wilde wel een nieuwe kinderwagen kopen, maar ik vond het onzin.) Dat wordt dan maar weer veel de draagzak gebruiken vermoed ik..
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:05:47 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173367161
Italië O+
Snap je dilemma Selvaria. Blij dat we zeker zijn van de keuze voor de buggy voor onze eerste keer vliegen over een maandje.

Oh en het ligt er natuurlijk ook gewoon aan hoe ze zit, los van alle genoemde termijnen.

Ik ben met 2 kadootjes onderweg naar 2 zwangere vriendinnetjes. Eén had net nog de 20w echo en die was goed. Hoezee! En nu willen ze van mij 'alles' weten 8)7

Thuis schijnt Max al 2 grote gehaktballen op te hebben. Oja, en een stukje bloemkool. Dat kind eet vlees, niet normaal! Ook met oerkreten erbij hoe lekker hij het wel niet vindt :') O+

RF je klinkt blehhg. Lijkt alsof hij honger heeft, als ik goed lees? Lastig om de juiste handleiding te vinden. "Zeg het maar gewoon wat je wil," zeg ik weleens tegen mijn goedzak. Heb je anders iets bij de hand dat hij altijd lust? Wij hebben altijd yoghurt/kwark achter de hand voor als hij slecht eet. Het enige dat nog met een lepel naar binnen gaat trouwens. De rest with bare hands.
pi_173369033
Quoi: hij heeft gelukkig net goed gegeten EN zijn laatste fles helemaal leeg. Hij was na zijn flinke bord eten ook weer helemaal happy.

Maar overdag wil hij dus geen fles drinken en niks eten. Ja 2 slokjes of 2 hapjes en dan is het huilen. Ook yogurt wil hij dan niet terwijl hij daar normaal wild van is.

Geen idee waarom. Maar frustrerend voor ons allemaal.
pi_173369730
Geen keelpijn? Heerst nu ook wel. Vindt hij ijsjes (zelfgemaakte) lekker?
pi_173369876
RF, R was moeilijk met eten en drinken als er tandjes door kwamen, zit er niet zoiets dwars? Is Goedzakje elke dag thuis trouwens of gaat hij nog wel eens naar een kdv? Ik kan me voorstellen dat zo'n periode een stuk zwaarder is als je er 24/7 middenin zit. ;(

Babymeet in Toscane! *O* Wie regelt de touringcar vol Maxi-Cosi's?
pi_173370189
Ijsjes nog niet geprobeerd, zal ik morgen eens doen.

Hij gaat niet naar het kdv, wij werken beide vanuit huis en familie woont van beide kanten in het buitenland. Vrienden met kinderen werken en vrienden zonder kinderen trekken ook geen huilbaby.

Normaal vind ik het heerlijk dat hij niet naar de kdv gaat, maar in deze periods is het best heftig.

Maar gelukkig slaapt hij van 19u tot 2u altijd goed dus we kunnen savonds altijd weer even opladen en vannacht sliep hij weer tot 4.30. Dus wie weet is het zo stom kriegelig "sprongetje".
pi_173370376
Ik vond het ook altijd vooral frustrerend als ik niet wist wat er aan de hand was. Als ze nou konden zeggen 'ik heb last van doorkomende tandjes', of 'ik heb oorpijn' of desnoods een 'ik ben gewoon sjagguhrijnug! :(', dan vind ik het een stuk beter te behappen. Wat dat betreft is een kleuter toch makkelijker.
pi_173370407
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:09 schreef ingee het volgende:
RF, R was moeilijk met eten en drinken als er tandjes door kwamen, zit er niet zoiets dwars? Is Goedzakje elke dag thuis trouwens of gaat hij nog wel eens naar een kdv? Ik kan me voorstellen dat zo'n periode een stuk zwaarder is als je er 24/7 middenin zit. ;(

Babymeet in Toscane! *O* Wie regelt de touringcar vol Maxi-Cosi's?
Oeh, kan ik daar gewoon mijn baby's aan meegeven en dan zelf met ander vervoer gaan? Dan klinkt het wel relaxt!

RF, ik zou ook denken aan iets van pijn bij het eten. Maar meestal hebben ze dan wel interesse in koud vloeibaar eten zoals yoghurt. Sterkte iig, het lijkt me best pittig idd. En anders wellicht zelf even naar een hotel, jij de ene nacht, je man de andere nacht? Even één nacht bijtanken kan al verschil maken.

Wij gingen toen O 8 maanden was op vakantie en daar ging een buggy mee, alleen tijdens de wandelingen door de natuur ging hij in een draagzak. Maar toen zat hij ook allang in het zitje van de kinderwagen. We hebben wel bewust een buggy die plat kon genomen en die goedkoop was (afgeprijsd oud model) ivm mogelijke beschadiging in het vliegtuig. Daar was overigens totaal geen sprake van.

Mijn meiden hadden vandaag weer goede zin! Ze hebben alleen opa een vuurdoop gegeven toen ik met O naar het cb was. Erger dan toen kon het niet worden aldus mijn schoonvader, maar toen ik thuis kwam lagen ze beiden te slapen en hebben dat nog een uur vol gehouden :D

En die interactie tussen twee kinderen O+ O wil zijn zusjes graag op schoot. Em vindt dat maar mwah, maar Lala is echt fan van haar broer. Ze zit hem lachend bijna verliefd aan te kijken, en dat vindt O dan ook weer geweldig. En dat terwijl wij nog echt moeite moeten doen om een lachje te krijgen... Helaas nog geen goede foto's van kunnen maken, alleen met boos kijkende Em.
pi_173370800
M. doet momenteel ook heel moeilijk met eten. Vooral avondeten wil ze niet eens proeven. Fruit gaat nog redelijk, brood ook niet echt. Denk echt dat het bij haar tandjes zijn.
Volgens mij zit haar eerst tandje eraan te komen. Niet gewoon een voortand, maar een hoektand :?

Het klinkt enorm zwaar RF. Je zult zien dat het ook ineens weer over is, maar tot die tijd is het echt heel pittig. Ik vind wat FF zegt wek een goed idee: desnoods een nachtje in een hotel. Even bijtanken. Aan twee overspannen ouders heeft niemand iets.
pi_173371476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:29 schreef ReginaFalange het volgende:
Quoi: hij heeft gelukkig net goed gegeten EN zijn laatste fles helemaal leeg. Hij was na zijn flinke bord eten ook weer helemaal happy.

Maar overdag wil hij dus geen fles drinken en niks eten. Ja 2 slokjes of 2 hapjes en dan is het huilen. Ook yogurt wil hij dan niet terwijl hij daar normaal wild van is.

Geen idee waarom. Maar frustrerend voor ons allemaal.
Tandjes? Koud/lauw nat washandje geven om op te sabbelen?
pi_173372570
Of in bad met bekertje laten spelen en uit laten drinken. Dat vindt hij ook lekker hier.
pi_173379798
Loop ik hier gisteren zo te klagen over mijn baby, slaapt hij gewoon van 19u tot 6.50. O+
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:17:21 #84
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173379978
Fok!wet ftw! *O*
pi_173379986
Wat fijn RF!!!

Wij hebben het wiegje van F een stukje van het bed af gezet om een beetje te wennen. Ze werd om kwart voor 4 wakker even het speentje gegeven en toen sliep ze weer verder. Maar ik niet :(. Dus niet echt uitgerust. Hopelijk vannacht beter!
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:21:12 #86
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173380043
Oh balen Vieve. Wel goed van F!
Ik had Ella in de cosleeper gelegd ipv bij ons in bed. Maar na 3x door haar gewekt te worden nadat ik nét weer in slaap was gevallen, heb ik d'r toch maar weer bij ons in bed genomen. Dan slapen we iig lekker door :)

Ze heeft tegenwoordig haar biologische klokje op 06.30u staan, dus ben bang dat mijn uitslaapdagen in het weekend voorbij zijn :P
pi_173380129
En wat hebben we lekker geslapen vannacht in ons nieuwe bed. O+

Aah Vieve, 4 uur is altijd zo'n rot tijd. Dan heb je al best even geslapen en heeft je lichaam niet zo'n haast om weer terug in slaap te vallen.
pi_173380257
Wat fijn RF! Als ik het niet meer zie zitten kom ik vaak ook even hier klagen, mijn baby is daar heel gevoelig voor. :+

Goed van je baby Vieve! Jammer van jezelf. Ik heb dat ook zo vaak, waarom dan? :')

Mijnes slaapt heerlijk trouwens, al meldt ze zich nog wel steeds voor drie nachtvoedingen, zowel als ze van mijn man de fles krijgt als van mij de borst. Ik hoop dat de komende vakantie zorgt voor een verandering daarin, want ik moet over een week weer voor de klas en de ervaring leert dat ik dat niet zo heel denderend handle icm zoveel nachtelijke onderbrekingen. :P

Nog even over dat buggy/wagendilemma: ik heb de verhuurder geappt en de wagen kan inderdaad gewoon op een lagere verdieping blijven staan. Ik haal dan de wielen eraf, komt vast goed. *O*
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:16:23 #89
269689 crew  Viv
pi_173381134
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:05 schreef ReginaFalange het volgende:
Loop ik hier gisteren zo te klagen over mijn baby, slaapt hij gewoon van 19u tot 6.50. O+
Oh heerlijk zeg! O+ Wie weet is hij daardoor vandaag overdag ook beter in zijn hum.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:34 schreef Selvaria het volgende:
Nog even over dat buggy/wagendilemma: ik heb de verhuurder geappt en de wagen kan inderdaad gewoon op een lagere verdieping blijven staan. Ik haal dan de wielen eraf, komt vast goed. *O*
Ah mooi zo. :Y) Die L maakt het wel spannend steeds hč, draagweigeren, flesweigeren, flesweigeren-als-er-moedermelk-in-zit.. :')
pi_173381321
Trouwens, waar kopen jullie baby schoentjes?
Ik zie eigenlijk nooit leuke, althans niet met zachte zooltjes, OF ze zijn te klein want Goedzakje heeft sokken in maat 12-18 maanden en dat wordt ook al krap. }:| :')
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:30:02 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173381379
https://baby-schoenen.nl/shop/
Aapies, superstomme naam maar die zaten hier prima en zitten nog wel leuke tussen vind ik.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173381390
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef ReginaFalange het volgende:
Trouwens, waar kopen jullie baby schoentjes?
Ik zie eigenlijk nooit leuke, althans niet met zachte zooltjes, OF ze zijn te klein want Goedzakje heeft sokken in maat 12-18 maanden en dat wordt ook al krap. }:| :')
waarom zou je baby die nog niet kan lopen shcoentjes dragen?

Mijnes droeg toen van die leren sloffen toen het kouder werd...
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:30:47 #93
269689 crew  Viv
pi_173381392
Mijn baby heeft geen schoentjes. :Y) Thuis meestal blote voetjes, buitenshuis meestal sokjes of een maillotje.
pi_173381478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:30 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

waarom zou je baby die nog niet kan lopen shcoentjes dragen?

Mijnes droeg toen van die leren sloffen toen het kouder werd...
Omdat het weer snel kouder wordt en hij er een sport van maakt om zijn sokken uit te trekken en op straat te gooien.

Thuis heeft hij altijd blote voetjes.
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:38:11 #95
269689 crew  Viv
pi_173381514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:36 schreef ReginaFalange het volgende:
Omdat het weer snel kouder wordt en hij er een sport van maakt om zijn sokken uit te trekken en op straat te gooien.

Thuis heeft hij altijd blote voetjes.
Maillotjes dus :Y)
pi_173381541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:38 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maillotjes dus :Y)
Dat past niet :') Hij heeft veeels te grote voeten voor zijn lichaam, dus moet hij een maillot aan in maat 92 terwijl hij net maat 72 heeft.
Hij heeft ook nooit in die pakjes met voeten eraan gepast, dan zaten zijn tenen helemaal dubbel gevouwen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:43:03 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173381585
Kniekousen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173381601
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh heerlijk zeg! O+ Wie weet is hij daardoor vandaag overdag ook beter in zijn hum.

[..]

Ah mooi zo. :Y) Die L maakt het wel spannend steeds hč, draagweigeren, flesweigeren, flesweigeren-als-er-moedermelk-in-zit.. :')
Ze houdt ons wel scherp ja. :D Het is dat het verder zo'n ontzettend lekker kind is, want anders.. :{w :P

Ik zou ook voor slofjes gaan RF. Als het echt kouder wordt doe ik ook weer een voetenzak in de wagen en maxicosi. Als ze tegen die tijd weer gedragen wil worden krijgt ze beenwarmers en slofjes aan. :)
pi_173381671
Ja, leren slofjes is wat ik zoek. Maar die zijn of heel stom, of heel duur of niet in zijn maat verkrijgbaar. Harde zooltjes heeft hij niks aan.

Anders moet hij maar zoals onderstaande foto.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:48:21 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173381687
Wij hebben sinds we fietsen slofjes met zachte zolen, want in de zomer vrijwel altijd blote voetjes. Blote voeten O+ En dat is voor als ze gaan staan ook veel fijner :)

Iemand hier raadde die van het Kruidvat aan en ik moet zeggen: topdingen! ^O^ Blijven goed zitten.

Fijn van de goede nacht, RF. Dat geeft de burger moed.

Wij hadden een hoop gedoe afgelopen week en zien nu ineens: hij kwijlt niet meer! Er gingen wel 4 kwijlslabben per dag mee en nu niks meer. Waterpokken gaat nog steeds door voor een milde variant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')