abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:54:00 #1
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173338937
Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; CryptoCurrency Market Capitalizations. Bitcoin is bedoeld als betaalmiddel, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus.
In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
De blockchain wordt bijgehouden door zogeheten 'miners'. Deze (groepen van) pc's stoppen transacties in een block en voegen die toe aan de blockchain. De miner die het block uiteindelijk maakt wordt beloond met Bitcoin.
Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en (Leased) Proof of Stake (LPoS of PoS). Wil je meer weten hierover dan ga je dit maar Googlen. :P

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
De verschillen tussen al die coins zijn soms minimaal en soms gigantisch groot. Op de verschillende websites van de coin is informatie te vinden over de technische werking of de visie van het team erachter.

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via bedrijven of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een bedrijf. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer 3rd party wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitcoins Kopen en Verkopen met iDEAL, Bancontact of SEPA | LiteBit
https://bitonic.nl/
Bitcoins kopen - iDEAL, Banktransfer of Creditcard | BTC Direct

Sites;
CryptoCurrency Market Capitalizations
https://cointelegraph.com/
Bitcoin Block Explorer - Blockchain
https://blockexplorer.com/

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen.

Luister naar Crypto Fever - Faberyayo & Abel
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_173338948
TT :D

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:52 schreef Sosa het volgende:

[..]

Ik lees nu al een paar dagen 'shill'

wat houdt dat nou in? Shillen?

Met google kom ik niet verder dan een foutieve schrijfwijze van chillen.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/shill
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:55:42 #3
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173338979
pi_173338996
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:55 schreef Sosa het volgende:

[..]

aah ik snap het

TT 8-)
Nog iets meer achtergrond: https://en.wikipedia.org/wiki/Shill
quote:
A shill, also called a plant or a stooge, is a person who publicly helps or gives credibility to a person or organization without disclosing that they have a close relationship with the person or organization. Shills can carry out their operations in the areas of media, journalism, marketing, confidence games, or other business areas.
pi_173339457
quote:
thx
Lambo of Rekt
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:34:18 #6
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173339735
Ok dus tot morgen lijkt XRP nog wel even te pieken, daarna waarschijnlijk weer omlaag?
Misschien toch nog wel handig om even te houden als er in q3 en q4 nog wat leuke dingen aan zitten te komen.
Sowieso zou 2018 een goed jaar voor Ripple kunnen worden.

Op zich is het netwerk van Ripple en de coin 2 losstaande dingen, maar het zou me niets verbazen dat als Ripple met interessante dingen komt, de coin ook wel omhoog gaat.
Iemand die zich er in kan vinden? (buiten dat het een glazen bol is ;) )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:34:58 #7
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173339746
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nog iets meer achtergrond: https://en.wikipedia.org/wiki/Shill

[..]

ja I get the picture

zoals Mand voor XRP

of MagNeT voor Waves
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:42:31 #8
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_173339872
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:34 schreef Komakie het volgende:
Ok dus tot morgen lijkt XRP nog wel even te pieken, daarna waarschijnlijk weer omlaag?
Misschien toch nog wel handig om even te houden als er in q3 en q4 nog wat leuke dingen aan zitten te komen.

Op zich is het netwerk van Ripple en de coin 2 losstaande dingen, maar het zou me niets verbazen dat als Ripple met interessante dingen komt, de coin ook wel omhoog gaat.
2 weken geleden gekocht, ik blijf ook nog even! :)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:31:08 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173340755
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:42 schreef maffemaniak het volgende:

[..]

2 weken geleden gekocht, ik blijf ook nog even! :)
Paar maanden geleden gekocht.
Ik vind Ripple op zich wel een mooi initiatief (hoewel het tegen het principe van Crypto in druist) maar de munt staat daar eigenlijk los van. Dat is wel jammer.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_173341978
Waves mooi gestaag omhoog sinds gisteren. Netjes
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:09:49 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173342572
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 13:36 schreef Kale het volgende:
Waves mooi gestaag omhoog sinds gisteren. Netjes
Elke dag een paar % omhoog en ik ben een blij man :)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 14:15:28 #12
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_173342683
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:30 schreef Scrummie het volgende:
Weet iemand zo het juiste ID van de (verified) MobileGo asset in de Waves client?
Ik zie ineens dat ik 2 keer MobileGo heb gekregen, 1 keer (eerder) zo'n 700 drop, maar die bleek fake te zijn. Ik verwacht dat deze ook fake is, maar beter even zeker weten.
Er moet een groen vinkje bij staan, dan is het een verified coin.
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_173343623
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Het verzenden van crypto direct vanuit Bittrex naar Bitonic bleek eerder vanavond dus geen ideale route. Beter kan er dus sprake zijn van een eigen wallet als soort van 'tussenstation'. Ik heb altijd mijn bescheiden hoeveelheid coins opgeslagen op online exchanges (ook niet ideaal) en heb dus verdraaid weinig verstand van eigen BTC-wallets.

Wat is voor mij de beste en handigste manier om een eigen wallet op te zetten? Er worden geen grote hoeveelheden BTC bewaard en dient eigenlijk alleen als tussenstation om transacties tussen exchanges en Bitonic beter te laten verlopen.
Ik zit met hetzelfde dilemma (behalve dan dat ik naast BTC meerdere coins wil holden) en ik vond dit wel een duidelijke uitleg van de verschillende beschikbare opties:

Naast de wallet van Bittrex ga ik nu voor de wallet van Exodus (https://www.exodus.io/).
En als ik grotere hoeveelheden aan enkel BTC zou willen holden, ga ik voor deze methode:

Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 15:28:25 #14
163650 Greys
pi_173343943
Oh hallo NEO *;
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:42:59 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173344226
Market Cap van Ripple is weer (even) groter dan die van Bitcoin Cash
pi_173344390
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:28 schreef Greys het volgende:
Oh hallo NEO *;
Op het moment dat ik hem opgegeven heb en in andere altcoins ben gaan zitten :'(
pi_173344542
quote:
Oh hallo NEO *;
hiya eindelijk 11% winst gepakt...
nu de daling maar afwachten en weer inkopen?!?!? :)
pi_173344859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:34 schreef Komakie het volgende:

Banken zijn niks verplicht, maar met het gebruik van XRP schijnt er nog zo'n 30% bespaard kunnen worden op transacties. Nogal wat als je als bank miljarden verstuurd.

Waarbij dus de aankondiging die komende maanden moet komen specifiek gaat om het gebruik van XRP, en niet ripple-software.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:48:32 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173345268
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:20 schreef stijn_ het volgende:

[..]

Banken zijn niks verplicht, maar met het gebruik van XRP schijnt er nog zo'n 30% bespaard kunnen worden op transacties. Nogal wat als je als bank miljarden verstuurd.

Waarbij dus de aankondiging die komende maanden moet komen specifiek gaat om het gebruik van XRP, en niet ripple-software.
Ik doelde meer op 2018. Ik heb begrepen dat er meer met de software gewerkt gaat worden door banken (of dat is het doel) en dat zou ook een positieve invloed op de coin kunnen hebben.
  Moderator woensdag 23 augustus 2017 @ 16:49:42 #20
42184 crew  DaMart
pi_173345283
quote:
Oh hallo NEO *;
Heb ik mijn terugkooporder toch iets te laag gezet :D.
Sowieso zijn er de afgelopen dagen weinig orders aangetikt. Dat wordt dus wachten op de weekenddip ;) O-).
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:53:03 #21
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173345336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:53 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Op het moment dat ik hem opgegeven heb en in andere altcoins ben gaan zitten :'(
Neo nooit opgeven. HODL!!!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173345815
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:34 schreef Sosa het volgende:

[..]

ja I get the picture

zoals Mand voor XRP

of MagNeT voor Waves
:@
pi_173346255
Is NEO nu decentraal? Ja of nee? Ik las er wat gezeik over tijdens mijn verkansie.
pi_173346940
Lekker groen dagje, ben mooi de Blockfolio app aan het swaffelen zo lang het duurt :D
pi_173347967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:41 schreef SMS303 het volgende:

[..]

Mijn ervaringen na een week schipperen....
- koop geen bitcoin (BTC) ik betaalde bij litebite.eu eur1,46 transactie kosten (voor de andere coins is dat meestal eur0,42 of 0,46)
- maak een account op een exchange (bittrex.com bijvoorbeeld)
- op de exchange kan je handelen maar ook je gekochte coin ontvangen
- zoek in de wallet van de exchange de coin die je wil kopen en op de exchange wil ontvangen
- klik op het plustekentje voor toevoegen, er verschijnt een pop up scherm waar je op new address moet drukken om je ontvangadres voor die coin op de exchange te ontvangen
- dit adres kopieer je en vul je bij de online coinboer als ontvangadres in en dan kan je de aankooptransactie op de koopsite afronden
- op de site van de exchange, bittrex even als voorbeeld, zie je in je wallet scherm bij deposit op een gegeven ogenblik je gekochte coin van de online coinboer verschijnen
- nu kan je beginnen met handelen door voor je aangekochte coin een sell order te plaatsen
- let op met de sell prijs die je instelt (TEL VOOR DE ZEKERHEID HET AANTAL NULLETJES NA DE KOMMA) voordat je de sell order plaats

De private wallet op je computer kan je vergelijken met een kluisje bij de bank. Je leg er iets in wat je niet snel nodig hebt. Heb je veel succes met traden en haal je veel binnen dan is het verstandig om regelmatig af te romen en dit naar je private wallet sturen.
Thanks! ga eens bekijken op die bittrex.com ziet er goed uit om te beginnen denk ik. ik koop nog niks :P

De private wallet is verstandig toch om je wachtwoord/key elders te bewaren?

En ik las ergens in de topic reeks dat Electrum een goede wallet is, klopt dat?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef edcetera het volgende:

[..]

Begin met een betrouwbaar en jarenlang actief NL platform/bedrijf als Bitonic om je daar te registreren en verifieren: Eenmaal daar Bitcoins gekocht te hebben (via iDEAL): Registreer op een/meerdere exchanges om je BTC (bitcoins) gedeeltelijk naartoe te sturen om ermee te handelen in ander coins (zie openingpost voor een overzicht van exchanges): Als je daar hulp bij nodig hebt en hoe "coins in een eigen digitale wallet, PC/mobiel/online, te houden voor langere termijn/ eigen veiligheid" kun je hier altijd terecht :)
Ja bij bitonic had ik gisteren bijna gekocht, tot dat ik bij verifieren kwam en wat verder in de bitcoins en andere "currencies" dook, maar je adviseert dus daar toch te kopen? :)

Ik ga eerst nog ff het wallet gedeelte induiken tot dat ik dit echt 100% begrijp. Ben bang dat ik of een soort key vergeet of iets dergelijks waardoor ik alles kwijt raak :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 19:25:38 ]
pi_173348006
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:28 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Lekker groen dagje, ben mooi de Blockfolio app aan het swaffelen zo lang het duurt :D
Moest lachen. Maar klopt, gaat de goede kant op na het dipje van gisteren.
Om kacheldik te zijn, heb je geen kachel nodig.
pi_173348408
pi_173348638
okay spannend heb net 20euro bitcoins gekocht :p en heb mijn private wallet gebruikt via electrum, Zie iets gebeuren, wellicht ben ik te snel geweest, het gaat wel goed maar snap er nog niks van :D
pi_173348710
Anderen hier op de whitelist gekomen van Kyber? Ik heb 1 uur voor het sluiten (was voor de wekker wakker, wat een mazzel) van de inschrijving in kunnen schrijven via Google Forms die werd gepubliceerd in Telegram :)
pi_173348984
Is blockchain ook een goede/betrouwbare wallet?

Wil eens proberen om aantal bitcoins van mn private wallet naar blockchain wallet te verzenden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 20:15:47 ]
pi_173349060
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:14 schreef Syd het volgende:

Wil eens proberen om aantal bitcoins van mn private wallet naar blockchain wallet te verzenden
Wat
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173349110
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Wat
zak patat
pi_173349218
Volgen jullie deze gozer al?

Vooralsnog veel geleerd m.b.t. NEO!
pi_173349301
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:14 schreef Syd het volgende:

Bedoel je blockchain.info? Als je maar voor ¤20 aan bitcoin hebt zou ik het niet voor de lol verzenden momenteel gezien de hoge fees, je bent dan gelijk bijna de helft weer kwijt aan de fee. :P
pi_173349350
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Bedoel je blockchain.info? Als je maar voor ¤20 aan bitcoin hebt zou ik het niet voor de lol verzenden momenteel gezien de hoge fees, je bent dan gelijk bijna de helft weer kwijt aan de fee. :P
Ja shit zoiets lijkt het, zo noob ben ik dus. 0.8 mBTC zegt die terwijl ik 0.006 wil overmaken.

dan maar direct via blockchain.info, in iedergeval heb die app nu op mijn telefoon.

Wist niet exact hoe dat zat met "fees" eens daarin duiken.

/edit

ach nee ik snap het, mBTC= een duizendste dus die 0.006, dus heb ik 6 mBTC, dat kan ik niet gezien de fees, en dus 5 mbtc kost me 0.88mbtc aan fees.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 20:37:20 ]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 20:34:24 #36
163650 Greys
pi_173349408
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:25 schreef DutchieBre het volgende:

Hij is nogal zeker van z'n voorspellingen. Is hij de enige met een écht werkende glazen bol? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173349442
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij is nogal zeker van z'n voorspellingen. Is hij de enige met een écht werkende glazen bol? :o
Haha, true! Maar vooralsnog heeft hij wel gelijk :@
pi_173349481
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:31 schreef Syd het volgende:

[..]

Ja shit zoiets lijkt het, zo noob ben ik dus. 0.8 mBTC zegt die terwijl ik 0.006 wil overmaken.

dan maar direct via blockchain.info, in iedergeval heb die app nu op mijn telefoon.

Wist niet exact hoe dat zat met "fees" eens daarin duiken.
Ik zou me eerst een weekje flink inlezen inderdaad. Het is nogal Wild West daarbuiten. ;)

Dit topic een paar delen teruglezen bijvoorbeeld (vergeet de OP niet) en neem de OP van het topic op Tweakers ook even mee. Verder is Reddit ook handig om een tijdje in de gaten te houden (bijv. https://www.reddit.com/r/Bitcoin/ en https://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/ ). Voor altcoins zijn er weer andere fora.

Om een idee te krijgen wat een cryptocurrency eigenlijk is en hoe het "onder de motorkap" werkt kan ik deze video aanraden:

pi_173349631
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik zou me eerst een weekje flink inlezen inderdaad. Het is nogal Wild West daarbuiten. ;)

Dit topic een paar delen teruglezen bijvoorbeeld (vergeet de OP niet) en neem de OP van het topic op Tweakers ook even mee. Verder is Reddit ook handig om een tijdje in de gaten te houden (bijv. https://www.reddit.com/r/Bitcoin/ en https://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/ ). Voor altcoins zijn er weer andere fora.

Om een idee te krijgen wat een cryptocurrency eigenlijk is en hoe het "onder de motorkap" werkt kan ik deze video aanraden:

Thanks voor de links! ergens een start tussen het "wilde westen" :D

Ik heb de OP meerdere malen op me genomen laatste week, maar nog niet bij Tweakers dus nogmaals thanks.

Ik begrijpt het nu een klein beetje, denk 40%:P gezien ik succesvol een betaling heb gedaan en daarvoor bitcoins ontvangen heb. Is het verstandig de BLOCKTRAIL link te posten? Dan zie je wellicht wat ik gedaan heb en of het inderdaad goed is?

/edit

ik ga ondertussen het filmpje ff checken :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 20:46:33 ]
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 21:01:40 #40
163650 Greys
pi_173350025
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:36 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Hoe lang volg je hem al?

Hij heeft het bij de door hem aangekondigde NEO pump over 300-500 procent profit straks, over een uur of drie. Dat lijkt me vrij bizar. :D
Ben benieuwd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173350056
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe lang volg je hem al?

Hij heeft het bij de door hem aangekondigde NEO pump over 300-500 procent profit straks, over een uur of drie. Dat lijkt me vrij bizar. :D
Ben benieuwd.
Eh? Neo dus even x3 tot x5? Lijkt me vrij onrealistisch maar mag van mij, ik hold er 225 :D
pi_173350103
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe lang volg je hem al?

Ben benieuwd.
Zie ik niet gebeuren. Wanneer zou die pump zijn?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 21:20:35 #43
163650 Greys
pi_173350512
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Zie ik niet gebeuren. Wanneer zou die pump zijn?
https://twitter.com/APACllc/status/900399791229648897
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 21:21:25 #44
163650 Greys
pi_173350536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:03 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Eh? Neo dus even x3 tot x5? Lijkt me vrij onrealistisch maar mag van mij, ik hold er 225 :D
Ik geloof het ook niet, vandaar m'n vragen hierboven, maar ben wel benieuwd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173350917
Leuk ALT nieuws
The cryptocurrency space in India is likely to soon light up as major players enter the market and plan to offer trade in many other cryptocurrencies apart from bitcoin.

Poland-based cryptocurrency exchange, BitBay will soon launch its services in India and enable users to buy and sell 6 altcoins (alternative cryptocurrencies to bitcoin).

http://www.moneycontrol.c(...)n-india-2366787.html
pi_173350972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:37 schreef Kale het volgende:
Leuk ALT nieuws
The cryptocurrency space in India is likely to soon light up as major players enter the market and plan to offer trade in many other cryptocurrencies apart from bitcoin.

Poland-based cryptocurrency exchange, BitBay will soon launch its services in India and enable users to buy and sell 6 altcoins (alternative cryptocurrencies to bitcoin).

Met andere woorden: de adoptie gaat verder :)
pi_173350995
quote:
In welke tijdzonde zit die mafklapper?

Zal rond half 12 vanavond onze tijd moeten gaan gebeuren?
pi_173351038
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:40 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Seoul volgens mij
pi_173351106
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:37 schreef Kale het volgende:
Leuk ALT nieuws

MGO is ook bezig in India, genoeg mensen met smartphones daar :)
pi_173351169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

MGO is ook bezig in India, genoeg mensen met smartphones daar :)
Ik ken niet helemaal de verhouding "rijk"/arm/hoeveel mensen online maar met bijna 1,5 miljard inwoners toch een leuke markt om aan te boren :Y
pi_173351226
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:49 schreef Kale het volgende:

[..]

Ik ken niet helemaal de verhouding "rijk"/arm/hoeveel mensen online maar met bijna 1,5 miljard inwoners toch een leuke markt om aan te boren :Y
https://www.statista.com/(...)enetration-in-india/

;)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 21:53:09 #52
163650 Greys
pi_173351252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:40 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Geen idee. Ik volg/ken hem niet, ik reageerde op het linkje van DutchieBre die zei dat ie meestal gelijk heeft.

Maar er zit een luchtje aan lijkt me. Echte glazen bollen bestaan niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Greys op 23-08-2017 22:10:59 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173351403
quote:
500 miljoen mensen. Not bad at all haha
pi_173351653
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Geen idee. Ik volg/ken hem niet, ik reageerde op het linkje van DutchieBre die zei dat ie meestal gelijk heeft.
Dan staat ie volgens mij in de handstand, NEO daalt juist redelijk rap nu.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 22:18:26 #55
163650 Greys
pi_173351822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:11 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Dan staat ie volgens mij in de handstand, NEO daalt juist redelijk rap nu.
Ja dat viel me net ook al op. :')

Misschien moet ie z'n bol even herstarten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173351892
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:25 schreef DutchieBre het volgende:

die knakker wordt door 1 zo'n gast bestempeld als scammer. Ik ben er even ingedoken en die gast lijkt geen zuivere koffie, runt 'korean whale clubjes' en gebruikt oude twitteraccounts om z'n eigen account te getweeten.

Deze gast lijkt zoveel mogelijk mensen te waarschuwen met links naar bewijzen van z'n scams in het verleden:
https://twitter.com/jeff_jylee/with_replies

http://www.ripoffreport.c(...)cammer-tryin-1092637
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:23:54 #57
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_173351959
quote:
De private wallet is verstandig toch om je wachtwoord/key elders te bewaren?

En ik las ergens in de topic reeks dat Electrum een goede wallet is, klopt dat?

[..]

Ja bij bitonic had ik gisteren bijna gekocht, tot dat ik bij verifieren kwam en wat verder in de bitcoins en andere "currencies" dook, maar je adviseert dus daar toch te kopen? :)

Ik ga eerst nog ff het wallet gedeelte induiken tot dat ik dit echt 100% begrijp. Ben bang dat ik of een soort key vergeet of iets dergelijks waardoor ik alles kwijt raak :D
Verschilt bij diverse cryptos wat de beste/eenvoudigste manier is: Voor BTC is (als je de officiele offline wallet gebruikt je wallet.dat bestand het belangrijkste: bevat je private key, maar daar zit ook een wachtwoord aan gekoppeld): Dus wallet.dat + wachtwoord belangrijk. Sommige wallets kun je i.p.v. een wachtwoord ook een "seed" genereren: Dat is een "master reset" voor je wallet password mocht je het vergeten zijn: Uitprinten, kluis of foto van maken en op je USB stick (meerdere veilige kopieen maken).

Wat de keuze van het kopen van Bitcoin betreft: Verificatie voor het kunnen verhandelen in cryptos is tegenwoordig normaal (tenzij je het risico wil nemen en het op een foute site doet):

Bitonic vraagt verificatie, maar dan heb je wel te maken met het verificatieproces (wat in mijn geval snel ging ) voor een NL Bedrijf, reeds paar jaar actief, iDEAL en goede/snelle support ondersteuning. Uitcashen is super: Dezelfde dag voor een buitenlands account via bl3p.eu, wat ook van hun produkten is voor gebruikers binnen de EU.

Localbitcoins.com: 1x wat van gekocht: 1x gedaan, was ok, maar tijdje geleden: Werken met intermediair, dus als jij je geld hebt overgemaakt en ontvanger bevestigt, dan is de transactie pas bevestigd.

Bitcoin.de: Enige exchange waar je met een geverifieerd account bankgarantie hebt via een Duitse internetbank (Fidor): Uiteraard verificatie met ID/POA/Bank statement, maar dan nog deposit+withdrawal limiet van EUR 2500/jaar. Volgende level is papieren invullen en laten ondertekenen bij je eigen bank (Deutsche Grundlichkeit / papierwerk) voor unlimited account): Daarom naar Bitonic geswitched..

Ander opties zoals localbitcoins.com zonder verificatie, heb ik niet geprobeerd (en moet je voorzichtig mee zijn).

Vervolgens kun je een gedeelte overzetten naar een exchange, waar je kunt handelen met andere cryptos (zie OP voor een lijstje, Bittrex heb ik goede ervaringen mee, maar mijn mening).

Slim van jou om de markt EERST even te onderzoeken en niet gelijk aan extreme winsten te denken ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door edcetera op 23-08-2017 22:49:16 ]
The best firms advertise the least...
pi_173352583
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:23 schreef edcetera het volgende:

[..]

Verschilt bij diverse cryptos wat de beste/eenvoudigste manier is: Voor BTC is (als je de officiele offline wallet gebruikt je wallet.dat bestand het belangrijkste: bevat je private key, maar daar zit ook een wachtwoord aan gekoppeld): Dus wallet.dat + wachtwoord belangrijk. Sommige wallets kun je i.p.v. een wachtwoord ook een "seed" genereren: Dat is een "master reset" voor je wallet password mocht je het vergeten zijn: Uitprinten, kluis of foto van maken en op je USB stick (meerdere veilige kopieen maken).
Helder :D ik begreep het nog niet helemaal, maar nu snap ik principe van de Seed :) Ik gebruik nu Electrum als private wallet.

quote:
Wat de keuze van het kopen van Bitcoin betreft: Verificatie voor het kunnen verhandelen in cryptos is tegenwoordig normaal (tenzij je het risico wil nemen en het op een foute site doet):

Bitonic vraagt verificatie, maar dan heb je wel te maken met het verificatieproces (wat in mijn geval snel ging ) voor een NL Bedrijf, reeds paar jaar actief, iDEAL en goede/snelle support ondersteuning. Uitcashen is super: Dezelfde dag voor een buitenlands account via bl3p.eu, wat ook van hun produkten is voor gebruikers binnen de EU.

Localbitcoins.com: 1x wat van gekocht: 1x gedaan, was ok, maar tijdje geleden: Werken met intermediair, dus als jij je geld hebt overgemaakt en ontvanger bevestigt, dan is de transactie pas bevestigd.

Ander opties als de laatste zonder verificatie, heb ik niet geprobeerd (en moet je voorzichtig mee zijn).
Ah heb toch via lightbit.eu gedaan, zag er makkelijk en betrouwbaar uit naar beetje onderzoek. En geen ID controle, ik zie nu ook dat tot 100euro zonder extra verificatie kan bij Bitonic.

quote:
Vervolgens kun je een gedeelte overzetten naar een exchange, waar je kunt handelen met andere cryptos (zie OP voor een lijstje, Bittrex heb ik goede ervaringen mee, maar mijn mening).
Langzaam na veel lezen, en jouw input begin ik de functie en werking van Cryptocurrency te begrijpen, ik praat/denk nog wel steeds in "bitcoins" maar er zijn veel opkomende varianten wat het leuk maakt :)

quote:
Slim van jou om de markt EERST even te onderzoeken en niet gelijk aan extreme winsten te denken ;)
Haha dus toch 0.006 bitcoins gekocht via litebit en deze naar mijn private "electrum" wallet verzonden.
pi_173352629
Via duitse gedeelte wacht ik wel af :P eerst ff met kleine bedragen proberen :D wellicht nadat ik veel meer kennis heb opgedaan dat ik er wat meer geld in investeer.
pi_173352647
Heb nu Electrum op telefoon en had deze gekoppeld maar als ik nu telkens de App opnieuw opstart blijft deze helaas crashen. Op de PC kan ik hem wel nog goed benaderen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 22:53:46 #61
131603 Afwazig
Serious business
pi_173352651
Wat is er met LTC aan de hand? Beste run omhoog.
pi_173352680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:53 schreef Afwazig het volgende:
dit wou ik net vragen :-)
pi_173352700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:53 schreef Afwazig het volgende:
Idd
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_173352758
verkopen nu of holden...
pi_173352848
Verkopen ;)
pi_173352871
ja ik ben hier eigenlijk net nieuw, heb ze rond de 47 gekocht.. of zal ik toch nog even wachten.. ;)
pi_173352935
Heeft Estland het alternatief voor de euro gevonden? https://www.trouw.nl/home(...)-gevonden-~a07454eb/
pi_173352955
Zowel LTC als VTC gaan erg lekker, ik wacht rustig af.
pi_173353026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:08 schreef DaRealDeal het volgende:
Heeft Estland het alternatief voor de euro gevonden?
ook uit Estland ---> https://ico.snapup.biz/
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 23 augustus 2017 @ 23:15:10 #70
163650 Greys
pi_173353070
Die NEO knakker zei toch elf uur?
Hij schiet wel aardig omhoog precies vanaf elf uur..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173353281
Ok ik hoor vaak dat Gulden een shitcoin is hier volgens sommigen, maar daar heb ik toch wel een mooi bedragje uitgehaald die ik weer ergens anders in heb gestopt. Hoe groot achten jullie de kans dat deze coin nog eens een grote sprong maakt? Ik heb er nu geen één meer maar het is wel een coin die goed en snel werkt, best gebruiksvriendelijk alleen niet heel erg internationaal als je kijkt naar de naam... Zijn er nog mensen die hier in zitten?
pi_173353397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef metallicelmo het volgende:
Ok ik hoor vaak dat Gulden een shitcoin is hier volgens sommigen, maar daar heb ik toch wel een mooi bedragje uitgehaald die ik weer ergens anders in heb gestopt. Hoe groot achten jullie de kans dat deze coin nog eens een grote sprong maakt? Ik heb er nu geen één meer maar het is wel een coin die goed en snel werkt, best gebruiksvriendelijk alleen niet heel erg internationaal als je kijkt naar de naam... Zijn er nog mensen die hier in zitten?
Ik acht de kans 51%
  woensdag 23 augustus 2017 @ 23:42:09 #73
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_173353501
quote:
Ah heb toch via lightbit.eu gedaan, zag er makkelijk en betrouwbaar uit naar beetje onderzoek. En geen ID controle, ik zie nu ook dat tot 100euro zonder extra verificatie kan bij Bitonic.

Okay, storten zeker? Ik heb geen iDEAL, dus hoe dat zit weet ik ook niet, maar had een meer effectieve manier nodig om wat geld uit te cashed.

quote:
Langzaam na veel lezen, en jouw input begin ik de functie en werking van Cryptocurrency te begrijpen, ik praat/denk nog wel steeds in "bitcoins" maar er zijn veel opkomende varianten wat het leuk maakt :)

Bitcoin is de basis-currency in de crypto-economie als tegenhanger van de US$/Euro/Pound/Yuan/Yen etc. zoals in de fiat wereld (de term "fiat " zul je vaak terugzien, waarmee bedoelt wordt "inflatie-geld gecontroleerd door overheden/ central banks"). Crypto streeft naar iets anders, iets efficienters, iets gebruikersvriendelijker/sneller, iets anders digitaal (met of zonder banken) etc. Zoals email/ internet/TV/ telefoon een revolutie heeft doorgemaakt nu het financiele transactiesysteem:

Bitcoin is de US$ als entry point om andere currencies/projecten (of nog verder: P2P betalingsopties, contracten, micro lending, voting, online storage, social media, ga maar door) mogelijk te maken: Waar je investeert is een risico en veel huiswerk doen en een gokje wagen. Nieuwe wereld, gigantische mogelijkheden, gigantische winsten EN verliezen: Wees gewoon voorzichtig en bewonder/bestudeer de mooie cryptowereld: Kom je verder mee in je toekomst ;)
quote:
Haha dus toch 0.006 bitcoins gekocht via litebit en deze naar mijn private "electrum" wallet verzonden.
Welkom ^O^
The best firms advertise the least...
pi_173353524
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:09 schreef chroestjov het volgende:
Zowel LTC als VTC gaan erg lekker, ik wacht rustig af.
https://www.reddit.com/r/(...)5/time_for_vertcoin/

https://www.reddit.com/r/(...)_btc_tonight_btcltc/

HODL.
pi_173353531
Bitcoin Cash, echt. :')

Na de pump van vrijdag en de difficulty verlaging van zaterdag werd het dus lucratiever voor miners om BCH te minen dan BTC, wat dus ook gebeurde. Resultaat was een enorme versnelling van de bloktijd (bijna 50 blokken per uur) waardoor de periode waarin de difficulty wordt aangepast (2016 blokken) al na 2 dagen werd bereikt en deze gisteravond met 300% toenam. Gevolg: 90% van de miners zijn weer BTC gaan minen en de blockchain van BCH is zo goed als stil komen te vallen.

Deze blokken zijn gemined de afgelopen 10 uur (!!):

Maar! Bitcoin Cash heeft daar dus een noodmaatregel voor. Als er in een periode van 12 uur minder dan 6 blokken worden gemined vind er een emergency difficulty adjustment van 20% plaats. Deze gaat in over 7 blokken (wat met de huidige snelheid nog wel 10-20 uur kan duren) op blok nr. #481878 en een blok verder opnieuw een aanpassing.

Resultaat is dus dat je een coin hebt met een blockchain die (afhankelijk van de prijs en wat de miners dan doen) eerst een dag vrijwel volledig stil ligt en vervolgens 2000 blokken er in twee dagen doorheen jast. Rinse and repeat. Erg handig zo'n fluctuerende bloktijd. _O-

In other news: vannacht (nog 33 blokken te gaan) wordt SegWit actief op het Bitcoin netwerk! Tijd voor een SegWit Party dus! *O*
  woensdag 23 augustus 2017 @ 23:45:01 #76
236839 TimKuik
pi_173353535
Pff, hoeveelheid coin shills is weer op een all time high in dit topic op het punt dat crypto aan het stijgen is..

Edit: Tijd voor een dip :7
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2017 @ 23:52:08 #77
230491 Zith
pls tip
pi_173353614
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:44 schreef Tourniquet het volgende:
Resultaat is dus dat je een coin hebt met een blockchain die (afhankelijk van de prijs en wat de miners dan doen) eerst een dag vrijwel volledig stil ligt en vervolgens 2000 blokken er in twee dagen doorheen jast. Rinse and repeat. Erg handig zo'n fluctuerende bloktijd.

Gewoon goed opletten welke dag van de maand het is voordat je coins stuurt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_173353671
nog 32 blokken inderdaad, morgen als de wekker gaat verwacht ik groen met hoofdletters in blockfolio
100 miljoen miljard
pi_173353714
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Gewoon goed opletten welke dag van de maand het is voordat je coins stuurt.
"ja sorry, vandaag is het maandag dus ligt BCH stil" :D

quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:56 schreef metallicelmo het volgende:
nog 32 blokken inderdaad, morgen als de wekker gaat verwacht ik groen met hoofdletters in blockfolio
100 miljoen miljard
Ik verwacht eigenlijk niet echt veel prijsactie aangezien het al 2 weken bekend is dat SegWit actief wordt. Maar ik laat me graag (positief) verrassen. :)
pi_173353723
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 23 augustus 2017 23:56
100 miljoen miljard
nou.... nou ...
met 0,00000001% van dat bedrag ben ik al heel erg tevreden (nulletje achter de komma minder mag ook) ;)
pi_173353845
weet iemand wat die Oceanlab nou precies doet, ze hebben een ICO maar ik kan niet heel snel vinden wat ze nou in de praktijk willen doen of dienst/product hebben
pi_173353849
Maar waar is dat SegWit nu ook alweer allemaal goed voor? Waarom hebben we het nodig? Coindesk heeft er vandaag een artikel over gepubliceerd:

50 Blocks to SegWit: Bitcoin's Coming Upgrade Is a Blockchain Game-Changer
pi_173353964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:08 schreef Tourniquet het volgende:
Maar waar is dat SegWit nu ook alweer allemaal goed voor? Waarom hebben we het nodig? Coindesk heeft er vandaag een artikel over gepubliceerd:

50 Blocks to SegWit: Bitcoin's Coming Upgrade Is a Blockchain Game-Changer
Volgens mij is deze update die vannacht geactiveerd wordt voor bitcoin genaamd BIP141 een update waarbij bepaalde data uit de blokken van bitcoin wordt gehaald en apart wordt verstuurd. Er wordt zo meer ruimte gecreëerd waardoor er meer bitcointransacties in één block passen waardoor het sneller zou moeten worden.
pi_173353994
Misschien heb ik het fout maar als het goed is zou het bitcoin netwerk na vannacht sneller moeten werken omdat het meer transacties aan zou kunnen. Correct me if I'm wrong.

je kunt trouwens live kijken naar het aantal bitcoin transacties die het netwerk op gestuurd worden

https://blockchain.info/unconfirmed-transactions
pi_173354002
Segwit ftw
pi_173354079
Lol neo vertrekt?
pi_173354104
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:21 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Volgens mij is deze update die vannacht geactiveerd wordt voor bitcoin genaamd BIP141 een update waarbij bepaalde data uit de blokken van bitcoin wordt gehaald en apart wordt verstuurd. Er wordt zo meer ruimte gecreëerd waardoor er meer bitcointransacties in één block passen waardoor het sneller zou moeten worden.
Klopt, dat (BIP141) is dus SegWit. De bloksnelheid wordt hierdoor niet sneller, die blijft gewoon gemiddeld 1 blok per 10 minuten. Door de signatures uit de transactie te halen komt er meer ruimte vrij in de blokken voor transacties dus ontstaat er meer capaciteit. Omdat de blokken momenteel vol zitten komt er dus meer ruimte en heb je wel meer kans dat je transactie sneller wordt opgepikt. Het zal waarschijnlijk wel even duren voor we echt de effecten kunnen zien, want voor een SegWit-transactie moeten alle partijen de juiste software hebben draaien en ook de verzendende en ontvangende adressen moeten geschikt zijn voor SegWit.

Filmpje:

Maar dat is maar één van de voordelen, want deze techniek opent enorm veel mogelijkheden om de Bitcoin blockchain veel slimmer te gaan gebruiken.

Men is bijvoorbeeld al druk bezig met het testen van het Lightning Network, een soort tweede laag die naast Bitcoin draait waardoor niet elke transactie direct in de blockchain wordt geregistreerd. Dit maakt het mogelijk dat het aantal transacties enorm kan toenemen, de fee voor een transactie bijna nihil wordt en microtransacties betaalbaar worden.

Hoe dit precies werkt leggen de bedenkers hier uit (nogal taaie stof, maar mocht je het interessant vinden...):

pi_173354106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:34 schreef carebaer het volgende:
Lol neo vertrekt?
waar héb jij het over???
pi_173354145
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:36 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

waar héb jij het over???
lol
pi_173354156
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:41 schreef carebaer het volgende:

[..]

lol
ok all-in op neo dan maar
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 augustus 2017 @ 00:49:51 #91
163650 Greys
pi_173354203
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:36 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Dit keer haperde z'n bol toch. Met z'n 300-500 procent.

Kan de beste bollen overkomen. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173354324
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit keer haperde z'n bol toch. Met z'n 300-500 procent.

Kan de beste bollen overkomen. :Y
Dit kun je niet nu al zeggen. Afgezien van die scam-clown op twitter laat NEO wel allerhande indicatoren zien dat het klaar is voor een nieuwe sprint. Ook dit nieuws zal wel gaan helpen nu Korea wakker wordt. Heb zojuist nog wat bijgekocht.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 augustus 2017 @ 01:54:22 #93
163650 Greys
pi_173354602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:08 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Dit kun je niet nu al zeggen. Afgezien van die scam-clown op twitter laat NEO wel allerhande indicatoren zien dat het klaar is voor een nieuwe sprint. Ook dit nieuws zal wel gaan helpen nu Korea wakker wordt. Heb zojuist nog wat bijgekocht.
Ik doelde ook meer op z'n specifieke tijdsbenoeming. NEO zal vast stijgen maar het feit dat ie kennelijk op andere zakelijke vlakken een enorme oplichter is (wat video's en artikelen over hem bekeken) doet z'n bol sowieso al barsten als zijnde een geloofwaardig type. Al zal hij uiteindelijk vandaag of morgen of over drie dagen of weken vast gelijk krijgen, dat had jij ook kunnen voorspellen. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173355301
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 01:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik doelde ook meer op z'n specifieke tijdsbenoeming. NEO zal vast stijgen maar het feit dat ie kennelijk op andere zakelijke vlakken een enorme oplichter is (wat video's en artikelen over hem bekeken) doet z'n bol sowieso al barsten als zijnde een geloofwaardig type. Al zal hij uiteindelijk vandaag of morgen of over drie dagen of weken vast gelijk krijgen, dat had jij ook kunnen voorspellen. ;)
Zal wel zoiets worden:

Pump & dump...
pi_173355798
Die Oceanlab ICO, ik had daar gisteren nog wat van WavesGO in gestopt. Daarna, binnen 2 minuten, was alles zichtbaar in de gravit.ws search engine.Ik was eigenlijk verbaasd dat het zo snel maar ook zo goed werkte. Zeker omdat het slechts een prototype betreft.

Als waves blijft groeien, kan Oceanlab daar enorm van profiteren. Daarnaast maakt Oceanlab waves ook interessanter als platform omdat het vrij complexe data voor leken (veel) makkelijker toegankelijk maakt. Er is dus een mooie synergie tussen die twee.

Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ga misschien wel wat meer investeren :D
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:03:50 #96
236839 TimKuik
pi_173355977
Nog even een klein bericht over CFI; Cofound.it is een bedrijf dat nieuwe bedrijven helpt met hun ICO's. Ik zit al een tijdje op hun slack en naar mijn idee is het een zeer belovende coin en erg goede communicatie vanuit het development team.

Hoe meer CFI je in je bezit hebt hoe meer je kan investeren in de pre-sale van deze ICO's.

Aankomende crowd-sales waarbij men met CFI kan gebruiken om in de pre-sale te komen:

August 31, 2017 17:00 - Musiconomi
September 07, 2017 17:00 - Maecenas
September 14, 2017 17:00 - X8 Currency
September 21, 2017 17:00 - DA Power Play

Ik verwacht dat de prijs van CFI een paar dagen voor deze crowdsales zal stijgen. Vooral de X8 crowdsale gaat goed worden.

Tim uit :7
  donderdag 24 augustus 2017 @ 09:10:36 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173356059
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef metallicelmo het volgende:
Elke coin gaat omhoog en weer omlaag dus ook de shitcoins. Je kunt er wel geld aan verdienen als je er maar genoeg volume in stopt.
Maar het zal nooit een coin worden die echt veel waard wordt. Daarvoor is het te lokaal.
pi_173358799
Meer mensen last van dat de binance website al dagen zo traag als stront is ?
pi_173358895
Hoe staat er ervoor met dat nieuwe forum wat binnenkort zou komen? Is dat er al bijna? Iemand nog wat meer info over gehoord? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:52:24 #101
236839 TimKuik
pi_173358913
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:51 schreef Geralt het volgende:
Hoe staat er ervoor met dat nieuwe forum wat binnenkort zou komen? Is dat er al bijna? Iemand nog wat meer info over gehoord? :)
¿Que?
pi_173358961
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:52 schreef TimKuik het volgende:

[..]

¿Que?
Ow hier op FOK! bedoel ik, daar was sprake van BIT weer te heropenen, maar iteejer gaf aan een breder plan te hebben voor een nieuw forum waar crypto's dan ook prima onder zouden vallen.

Dat zou er binnenkort komen. Dus ik vroeg me af of iemand er nog wat van gehoord had.
pi_173358992
FB / Mag BIT weer open?

Toevallig net omhoog getrapt dat topic :D
pi_173359010
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:56 schreef Geralt het volgende:
FB / Mag BIT weer open?

Toevallig net omhoog getrapt dat topic :D
*;

Levert ongetwijfeld weer gezeik op, maarja, een week geleden was iedereen het eens dat NU het moment was. En toen radiostilte. :')
pi_173359031
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:57 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

*;

Levert ongetwijfeld weer gezeik op, maarja, een week geleden was iedereen het eens dat NU het moment was. En toen radiostilte. :')
Nouja men was druk doende met voorbereiden. Dat zal hendig even duren. Er moeten eerst mods gezocht worden natuurlijk. Ik heb vriendelijk bedankt. :@
pi_173359098
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nouja men was druk doende met voorbereiden. Dat zal hendig even duren. Er moeten eerst mods gezocht worden natuurlijk. Ik heb vriendelijk bedankt. :@
Tjah, Danny is een maand op vakantie hé, dan ligt FOK! stil (zie ook R&P mod).
pi_173359803
Goed artikel over de huidige bloktijd-fluctuaties tussen BTC en BCH:

Miners gaming the BCash emergency difficulty adjustment
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:33:25 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173359875
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ow hier op FOK! bedoel ik, daar was sprake van BIT weer te heropenen, maar iteejer gaf aan een breder plan te hebben voor een nieuw forum waar crypto's dan ook prima onder zouden vallen.

Dat zou er binnenkort komen. Dus ik vroeg me af of iemand er nog wat van gehoord had.
Voor elke coin een apart topic? :')
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:34:47 #109
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_173359903
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:46 schreef chantalxx het volgende:
Meer mensen last van dat de binance website al dagen zo traag als stront is ?
Nee, echt helemaal niet zelfs.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:50:49 #110
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173360194
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Voor elke coin een apart topic? :')
Neuh maar aparte topics voor btc, alts, TA, mining en SC lijkt me wel fijn
  donderdag 24 augustus 2017 @ 12:59:16 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173360358
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:50 schreef Sosa het volgende:

[..]

Neuh maar aparte topics voor btc, alts, TA, mining en SC lijkt me wel fijn
Ik ben een beetje bang dat het daar nog net te klein voor is.
SC zou nog wel door gaan, maar de rest gaat niet heel druk worden denk ik.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 13:28:05 #112
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173360900
Ja das ook wel weer zo. Mss over een tijdje.
pi_173361307
Mijn flo en via gaat lekker :').
pi_173363639
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 08:44 schreef I.C.O.N. het volgende:
Die Oceanlab ICO, ik had daar gisteren nog wat van WavesGO in gestopt. Daarna, binnen 2 minuten, was alles zichtbaar in de gravit.ws search engine.Ik was eigenlijk verbaasd dat het zo snel maar ook zo goed werkte. Zeker omdat het slechts een prototype betreft.

Als waves blijft groeien, kan Oceanlab daar enorm van profiteren. Daarnaast maakt Oceanlab waves ook interessanter als platform omdat het vrij complexe data voor leken (veel) makkelijker toegankelijk maakt. Er is dus een mooie synergie tussen die twee.

Ik ga er nog een nachtje over slapen maar ga misschien wel wat meer investeren :D
Ja, vind ze ook netjes. Had een berichtje via Facebook gestuurd dat mijn BCH (BCash) transfer niet in de lijst stond, en alle andere transacties wel. Kreeg dit terug binnen een uurtje:

quote:
We'll launch a rescan of the blocks from the beginning of the month in a few hours, this will fix all the mistakes and errors from the block analysis(mainly due to the fullnode updates issues). Rest assured that we take the information directly from the blockchain for our distribution script, it doesn't depend on the viewer put in place for Gravit. The new infrastructure will allow data checking and automatic errors fixing for the viewer, everything is ready to be deployed.

Thank you for your support and interest 🙂
pi_173363942
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:28 schreef kthxbye het volgende:

[..]

Ja, vind ze ook netjes. Had een berichtje via Facebook gestuurd dat mijn BCH (BCash) transfer niet in de lijst stond, en alle andere transacties wel. Kreeg dit terug binnen een uurtje:

[..]

Ben atm in Rome dus kan het niet checken, maar tot hoelang is die ICO? Klinkt leuk.
pi_173364049
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ben atm in Rome dus kan het niet checken, maar tot hoelang is die ICO? Klinkt leuk.
nog 6 DAYS 18 HOURS 15 MINUTES
pi_173364096
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:44 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

nog 6 DAYS 18 HOURS 15 MINUTES
Top, thanx.
pi_173364387
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:28 schreef Sosa het volgende:
Ja das ook wel weer zo. Mss over een tijdje.
FOK! wordt er ook niet bepaald drukker op, hoe langer men wacht des te minder kans dat er ooit nog iets van komt.
pi_173364505
Ff wat in die Oceanlab gestopt, wat rommel die ik op m'n Waves wallet kreeg + 1 Waves, toch weer 1200OCL :9
pi_173364599
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:04 schreef Cyanide- het volgende:
Ff wat in die Oceanlab gestopt, wat rommel die ik op m'n Waves wallet kreeg + 1 Waves, toch weer 1200OCL :9
Hoe check je hoeveel OCL je krijgt? Of reken je dat zelf uit? Gevonden, gravit.ws.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2017 16:13:04 ]
pi_173364688
Ok en wat DOET Oceanlab nou precies? Daar ben ik nog steeds niet achter
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:16:09 #122
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_173364750
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:04 schreef Cyanide- het volgende:
is dit aantal definitief of veranderd het nog in de laatste dagen?
pi_173364856
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:16 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

is dit aantal definitief of veranderd het nog in de laatste dagen?
Het is een estimation, dus het kan nog veranderen vermoed ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:12 schreef metallicelmo het volgende:
We're utterly passionate by the real-world possibilities blockchains have to offer and we want to create the first research and development lab for the blockchain in Europe.

http://ico.oceanlab.eu/pdf/Whitepaper_oceanlab.pdf

Dat was moeilijk :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2017 16:20:30 ]
pi_173365132
quote:
Een shitcoin op een andere shitcoinplatform.

Shit + shit = moooooooooooooooooooooon
pi_173365724
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:29 schreef xminator het volgende:

[..]

ah, een beetje zoals:

Ripple + Stellar Lumens = shit aankondigingen -> moooooooooooon ?
pi_173365808
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:29 schreef xminator het volgende:

[..]

Jij doet niet meer mee.
pi_173366260
Lisk gaat ook lekker
pi_173366667
Poll: Wat heb jij gedaan met je Bitcoin Cash?
Ik zat op 1-8 alleen in alts / fiat
Nog niets mee gedaan / ik HODL
Inmiddels verkocht
Ik handel er nu actief mee
Bitcoin Cash??
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 augustus 2017 @ 18:42:15 #129
163650 Greys
pi_173367858
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 17:38 schreef Tourniquet het volgende:
Inmiddels verkocht
Bitcoin Cash??
Tussenstand:
[ afbeelding ]
De helft onlangs omgezet in btc toen de bcc ineens zo hoog stond en de andere helft hou ik.

Let wel, het gaat in totaal om 0.4 bcc maar hoor :D :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2017 @ 18:57:17 #130
230491 Zith
pls tip
pi_173368281
quote:
Inmiddels verkocht
Bitcoin Cash??
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ik had weloverwogen de keuze genomen om mijn BTC op Poloniex uit te lenen. Hierdoor kreeg ik geen BCH.

Ik verwachtte destijds dat de rentes enorm zouden stijgen omdat iedereen graag 'gratis geld' wilde hebben, en dat het 'gratis geld' snel naar 0 EUR zou dalen.. Uiteindelijk lukte het mij om 10+ BTC uit te lenen voor 2-5% per dag, een paar van die leningen staan nog open. Dit heeft me tot nu toe zo'n 25% extra BTC opgeleverd. Was ik voor de BCH optie gegaan zou ik die nu kunnen verkopen voor ~15% van de BTC prijs, dus tot nu toe heeft het goed uitgepakt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_173368677
WavesGO, zien jullie die nog in prijs stijgen of is dat gewoon een kloon van waves, er zijn er momenteel 9 miljoen van volgens mij
pi_173368829
Andere vraag, zijn er mensen die Colossuscoin hebben gehad in het verleden? Inmiddels heet dat CV2 ColossuscoinV2 Ze gaan die coin heel nieuw leven inblazen door een nieuwe coin te maken genaamd COLX om zo het totaal aantal coins te reduceren van 22 miljard naar 12 miljard. Gebeurd over een week of 3. Het devteam schijnt de funding hiervoor rond te hebben..
Ik heb deze coin al jaren, hij werkt best goed, is een soort van Dogecoin lijkt het wel en hij kost maar liefst 0.000030 cent per stuk momenteel
pi_173368851
quote:
Het beste kan je even de whitepaper lezen, die is maar een paar pagina's. Duidelijk is dat de coin zelf relatief weinig zal doen maar de organisatie achter de coin een hoop wil gaan doen om blockchain technologie toegankelijker te maken voor veel bedrijven en particulieren. Een manier waarop ze dan nu concreet hebben gemaakt is met gravit.ws . Dit is een search engine die informatie uit de blockchain gebaseerd op het waves platform snel zichtbaar maakt. In de whitepaper staan ook nog wat meer voornemens.

Door het bezitten van de coin ga je aanspraak maken op airdrops - als een ico gebruik wil maken van gravit kost ze dat een deel van de coins, die ze dan ook weer verdelen onder holders. Vooralsnog zijn er nu drie projecten die hier gebruik van willen maken. Naarmate het verkeer naar gravit toeneemt willen ze ook ad revenue gaan verdelen onder holders van OCL
pi_173369555
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:12 schreef metallicelmo het volgende:
WavesGO, zien jullie die nog in prijs stijgen of is dat gewoon een kloon van waves, er zijn er momenteel 9 miljoen van volgens mij
Of het waarde gaat krijgen is altijd moeilijk te voorspellen.
Het is wel een mooie dienst voor het Waves platform en voor het holden van WavesGo krijg je o.a. MRT dus voor mij wel fijn.

Waves Nodes hebben een API waarmee je een website of app direct kan laten communiceren waardoor je gemakkelijk iets kan doen met Waves.

Dat maakt het ook een mooie springplank voor allerlei projecten, Gravit en WavesGo zijn daar wel 2 bekende van.
De mensen erachter zijn ook allemaal betrokken bij Waves en/of actief op Slack waardoor ik er ook wel vertrouwen in heb gekregen.

Maar het blijven "ondernemingen" dus het hoeft niet altijd een succes te worden.
pi_173369640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:19 schreef metallicelmo het volgende:
Andere vraag, zijn er mensen die Colossuscoin hebben gehad in het verleden? Inmiddels heet dat CV2 ColossuscoinV2 Ze gaan die coin heel nieuw leven inblazen door een nieuwe coin te maken genaamd COLX om zo het totaal aantal coins te reduceren van 22 miljard naar 12 miljard. Gebeurd over een week of 3. Het devteam schijnt de funding hiervoor rond te hebben..
Ik heb deze coin al jaren, hij werkt best goed, is een soort van Dogecoin lijkt het wel en hij kost maar liefst 0.000030 cent per stuk momenteel
Waar te koop? 😊
pi_173369668
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:56 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Waar te koop? 😊
https://coinmarketcap.com/currencies/colossuscoin-v2/

zie markets
pi_173369781
Ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn zwart

Hier mijn glazenbol werk voor VIA;

Lambo of Rekt
pi_173369789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:05 schreef EggsTC het volgende:

[ afbeelding ]
Haha wat denk jij van via zelf?
pi_173369804
quote:
1 miljoen coins voor 30 euro. 😜 Kan het altijd proberen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 24 augustus 2017 @ 20:07:47 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173369846
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:05 schreef EggsTC het volgende:

[ afbeelding ]
*mompelt iets over roddelen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_173369851
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:05 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Haha wat denk jij van via zelf?
Ik heb sellorders staan op 35k sat.

Verder weet ik niet zo goed of het potentie heeft voor later, het is een coin waarmee ik speel.

Het punt is; is dat ik in dollars winst maak maar in BTC helemaal niet. Dus dat is een beetje tweestrijd, verkopen omdat je in dollars winst maakt? Of houden omdat je in BTC verlies maakt. Uiteindelijk gaat het om de BTC, anders had ik ze net zo goed niet kunnen kopen voor 29600 sat een tijdje terug (dat was toen onder de dollar, nu niet meer door BTC fluctuaties).

Ik vraag me af of het potentie heeft, ik zou het liever inruilen 1 op 1 tegen DECENT.

Wat vind jij van VIA?
Lambo of Rekt
pi_173369908
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik heb sellorders staan op 35k sat.

Verder weet ik niet zo goed of het potentie heeft voor later, het is een coin waarmee ik speel.

Het punt is; is dat ik in dollars winst maak maar in BTC helemaal niet. Dus dat is een beetje tweestrijd, verkopen omdat je in dollars winst maakt? Of houden omdat je in BTC verlies maakt. Uiteindelijk gaat het om de BTC, anders had ik ze net zo goed niet kunnen kopen voor 29600 sat een tijdje terug (dat was toen onder de dollar, nu niet meer door BTC fluctuaties).

Ik vraag me af of het potentie heeft, ik zou het liever inruilen 1 op 1 tegen DECENT.

Wat vind jij van VIA?
Enigszins zou het potentie kunnen hebben. Maar het is volgens mij een heel groot deel een clone van bitcoin.

Lage max coin cap.
Dev is wel serieus ermee bezig.

Twijfel een beetje om er nog wat in te stoppen. Zou zomaar x5 kunnen gaan denk ik, maar ook de andere kant op.
pi_173370124
Ik ken die WavesApp niet zo goed, kun je daar Bitcoin naartoe sturen? Hoe zit dat?
Edit: https://support.wavesplat(...)nto-my-waves-wallet/

simpel haah

[ Bericht 58% gewijzigd door metallicelmo op 24-08-2017 20:31:15 ]
pi_173370140
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:10 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Enigszins zou het potentie kunnen hebben. Maar het is volgens mij een heel groot deel een clone van bitcoin.

Lage max coin cap.
Dev is wel serieus ermee bezig.

Twijfel een beetje om er nog wat in te stoppen. Zou zomaar x5 kunnen gaan denk ik, maar ook de andere kant op.
Ja dat idee heb ik er dus ook bij, beetje een echte BTC kloon wat waarschijnlijk niet gaat winnen van BTC, maar wel nog 5x zou kunnen gaan idd. Als kleingeld-speler.
Lambo of Rekt
pi_173370327
zijn er trouwens echt zoveel bitcoin transacties? momenteel 60.000 niet bevestigde transacties? dat is 7x meer dan normaal toch?
pi_173371225
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:21 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja dat idee heb ik er dus ook bij, beetje een echte BTC kloon wat waarschijnlijk niet gaat winnen van BTC, maar wel nog 5x zou kunnen gaan idd. Als kleingeld-speler.
Ja idd, maar toch schijnen er best wat updates te komen. En de dev schijnt aardig bekend te zijn.
pi_173371320
ik hoop dat neo naar de 100$ gaat dit jaar
pi_173371385
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:27 schreef metallicelmo het volgende:
zijn er trouwens echt zoveel bitcoin transacties? momenteel 60.000 niet bevestigde transacties? dat is 7x meer dan normaal toch?
yup

https://jochen-hoenicke.de/queue/#2h
pi_173371990
10 Top Cryptocurrency Investors Share Their Favorite Long Term Picks
08/24/2017 09:20 am ET Updated 42 minutes ago

http://www.huffingtonpost(...)b27de4b0521e90cfb4e9
pi_173372466
Kan iemand mij uitleggen wat Top volume precies betekend, ik zie nu op bittrex staan dat Litecoin bijvoorbeeld topvolume is. Betekend dit nou dat hier het meest ingehandeld wordt?
pi_173372753
Zo algoritme is af :)

Trade nu automatisch bitcoin op basis van lineaire regressie en laatste transactie. Net nog even volume afhankelijk gemaakt van de balans in mijn portefeuille. Nu wachten op de exponentiele groei van mijn wallet. Test gedraaid met ripple en werkte goed.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_173374284
quote:
Inmiddels verkocht
Bitcoin Cash??
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Oké, ik was vooral benieuwd hoeveel mensen er hier nog niets met hun BCH/BCC hebben gedaan.

Ik heb er gisteren ook al over gepost, maar in Bitcoin Cash zit namelijk een joekel van een ontwerpfout in het algoritme om de difficulty in noodgevallen fors omlaag te kunnen brengen, de EDA (Emergency Difficulty Adjustment). Deze was handig om vlak na de fork de blockchain - die dezelfde difficulty had als bitcoin maar veel minder miners - op gang te brengen, maar de fout die is gemaakt is dat deze EDA niet eenmalig was, maar altijd in werking treedt als er in een periode van 12 uur minder dan 6 blokken zijn gevonden.

Miners hebben dit de afgelopen dagen nu 2 keer expres getriggerd door een periode massaal te stoppen met minen van BCH waardoor de blockchain praktisch stil kwam komen te liggen, en nadat de EDA in werking treedt alle hasingpower weer naar BCH te verplaatsen waardoor de resterende blokken van de cyclus van 2016 er binnen 2 dagen doorheen worden gejaagd, want de EDA voorziet er niet in om de difficulty omhoog te brengen als er te snel wordt gemined.

Dit zorgt voor een opbrengst van ruim 25.000 BCH in 2-3 dagen (ipv 2 weken), je kunt je wel voorstellen wat dit met de koers gaat doen als deze hoeveelheid elke 2-3 dagen op de markt gaat komen.

BCH heeft dus momenteel voor de helft van de difficulty-aanpassingen een noodaanpassing nodig om te blijven draaien. :')

Deze flaw wordt momenteel door miners dus actief gebruikt om hun eigen winst te maximaliseren (wat logisch is, want welke miner wil er niet in 2 dagen zo'n berg coins kunnen binnenhalen). Resultaat is wel dat dit onmogelijk voor langere tijd in stand kan worden gehouden en er is eigenlijk maar 1 uitkomst is: BCH zal zijn waarde grotendeels verliezen.

Mochten de ontwikkelaars de fout recht willen zetten door het algoritme aan te passen, kan dat alleen met een hard fork, met alle drama van dien. Dit zal ook niet echt vertrouwen geven in de competentie van de ontwikkelaars.

Los van dit heeft de Bitcoin blockchain hier ook last van, omdat om de paar dagen een groot gedeelte van de miners naar de BCH-chain overstapt en dit dus steeds een dip in de bloktijden geeft. Dit is dus ook de reden van de opgelopen mempool (vraag van metallicelmo hierboven).

Dus holders van Bitcoin Cash, doe hiermee wat je wilt. ;)

Meer info:
https://bravenewcoin.com/(...)fficulty-adjustment/
https://www.reddit.com/r/(...)and_bitcoin_through/
https://www.reddit.com/r/(...)oin_cashs_emergency/
http://fork.lol/blocks/time

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 24-08-2017 22:32:08 ]
pi_173375067
Grrr... heb mn LSK te vroeg verkocht.... Na het weekend als de prijs weer is gezakt maar weer snel inkopen :)

Wat betreft BCC....
Ik ben niet ingestapt en heb niet geprofiteerd. Wel merk ik aan de geplaatste orders en de huidige koersdaling dat de grote rek er uit is. De coin gaat imo nu meer en meer richting daadwerkelijke waarde. Hetgeen wat Tourniquet postte zal wel de echte reden zijn van de daling. Als newbie zit ik er niet zo diep in maar als je als een technology company een haperende infrastructuur hebt dan kost dit vertrouwen/klanten/waarde.

Afgaande op het NEO gerucht heb ik afgelopen nacht NEO zeer nauwkeurig in de gaten gehouden.... er zat nauwelijks beweging in. Ze stonden gisteren sowieso bijna heel de dag op plus 5-10%

Eerder poste ik dat ik 0.04BTC had... maar zoals vaker vergistte ik me een nulletje...
Ik stond op 0.0044 en heb de laatste dagen er 0.0058 van gemaakt, plus dat ik 6Waves in de ICO van Oceanlab heb gestoken die nog eens bij de 0.0058 opgeteld kunnen worden. .

Na 1 week traden is me duidelijk geworden;
- de exchanges eigenlijk altijd de grote winnaars zijn.... en dit allemaal door hun fees (hoe klein of groot deze ook zijn)!
- je beter je aandacht op enkele coins kan richten (laag inkopen, hoog doorverkopen en dan weer van vooraf aan) in plaats van veel verschillende
- dat ik ook maar een (best wel fanatieke) newbie ben, zonder economische of technische achtergrond en het door te doen beetje bij beetje onder de knie krijgt (ook al heeft dit me wel BTC gekost :( )
pi_173375488
quote:
Dank je. Had geen idee!! Gelukkig volgde ik alleen NEO nieuws van hem en volg ik mijn eigen plan
pi_173375586
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar er zit een luchtje aan lijkt me. Echte glazen bollen bestaan niet.
Je hebt gelijk, zie de link hierboven ..
pi_173375844
Klopt het dat de fees die worden verrekend voor het versturen/ontvangen van LTC naar een wallet (Exodus in dit geval) veel lager liggen dan de fees voor BTC?
Er is alleen een hele kleine fee voor withdrawal verrekend door Bittrex en Exodus verrekende 0,0%.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2017 @ 23:01:04 #157
230491 Zith
pls tip
pi_173376117
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:53 schreef chroestjov het volgende:
Klopt het dat de fees die worden verrekend voor het versturen/ontvangen van LTC naar een wallet (Exodus in dit geval) veel lager liggen dan de fees voor BTC?
Er is alleen een hele kleine fee voor withdrawal verrekend door Bittrex en Exodus verrekende 0,0%.
Eigenlijk zijn de fees van alle alt-coins heel laag. Alleen bitcoin heeft hoge fees omdat het veel gebruikt wordt en de tranaction capaciteit vol is.
pi_173376174
Ik heb vandaag voor het eerst een aankoop gedaan en betaald met een substantieel bedrag in BTC. *O*
pi_173376268
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:52 schreef kthxbye het volgende:

[..]

ah, een beetje zoals:

Ripple + Stellar Lumens = shit aankondigingen -> moooooooooooon ?
Ripple is ook shit. Bernanke :').

Lisk _O_
pi_173376469
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:58 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja idd, maar toch schijnen er best wat updates te komen. En de dev schijnt aardig bekend te zijn.
Wanneer zouden die updates gaan komen?
Lambo of Rekt
pi_173376533
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:32 schreef Robert727272 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat Top volume precies betekend, ik zie nu op bittrex staan dat Litecoin bijvoorbeeld topvolume is. Betekend dit nou dat hier het meest ingehandeld wordt?
Ja. Top volume is het meest verhandeld in een X periode.
Lambo of Rekt
pi_173376734

Ik kan niet ontevreden zijn :). Deels dankzij Lisk, deels VIA, en nog het een en ander.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_173376788
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:24 schreef recursief het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan niet ontevreden zijn :). Deels dankzij Lisk, deels VIA, en nog het een en ander.
+ 89% :o Dat is niet alleen LISK en VIA
Lambo of Rekt
pi_173376832
quote:
6s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:42 schreef ssebass het volgende:

Trade nu automatisch bitcoin op basis van lineaire regressie en laatste transactie. Net nog even volume afhankelijk gemaakt van de balans in mijn portefeuille. Nu wachten op de exponentiele groei van mijn wallet. Test gedraaid met ripple en werkte goed.
Hoe heb je dat gedaan, gebruik je API's van exchanges? Ik zit hier ook naar te kijken namelijk. Wil je eea delen erover? :P

Ik zit te kijken hoe ik de value's ergens vandaan kan toveren met een paar min interval, ik zoek een API dat ik dus dat kan bekijken en automatisch kan traden.

PM me ff oid, ik heb ook wat ervaring in algorithm based scriping

[ Bericht 4% gewijzigd door EggsTC op 24-08-2017 23:34:05 ]
Lambo of Rekt
pi_173376914
quote:
11s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:27 schreef EggsTC het volgende:

[..]

+ 89% :o Dat is niet alleen LISK en VIA
Nee dat klopt. Ik heb ook 1 hele BTC bijgekocht :)

En redelijk actief getrade, maar daar ga ik mee stoppen. Het is nu even goed gegaan, maar de panic en fomo sloegen af en toe wel toe. Ik heb geen tradersbloed door mijn aderen stromen. En het kost je je nachtrust :)
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 23:34:34 #166
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173376956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een aankoop gedaan en betaald met een substantieel bedrag in BTC. *O*
Welke kleur heeft je nieuwe Tesla?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173377007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:01 schreef Zith het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn de fees van alle alt-coins heel laag. Alleen bitcoin heeft hoge fees omdat het veel gebruikt wordt en de tranaction capaciteit vol is.
Ah, dit is mijn eerste withdrawal van Bittrex en ik was al heel wat tegengekomen over de hoge fees van de verschillende wallets.
Voor mij is dit wel een behoorlijke meevaller want ik heb vrijwel alles in altcoins zitten.
pi_173377177
quote:
Pizza bij Thuisbezorgd? ;)
pi_173377188
quote:
6s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Welke kleur heeft je nieuwe Tesla?
pi_173377373
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:24 schreef recursief het volgende:
[ afbeelding ]
Ja daaaaaag, ik heb de gegevens nagetrokken tussen 24 juli en 12 aug, de grootste stijging in je portfolio, maar zowel lisk als via (en btc) kunnen onmogelijk het verschil tussen 180k en 295k verklaren. Dus er mist een aanzienlijk deel in je informatievoorziening.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:22:38 #171
163650 Greys
pi_173377667
quote:
Dit huis? :P

https://www.businessinsid(...)oop-voor-85-bitcoin/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173377939
Maar even uit het merendeel van mijn alts gestapt, denk dat we morgen een nieuwe bitcoin ATH te zien krijgen, misschien gepaard met een altcoin bloedbad. Ben benieuwd
pi_173378027
quote:
quote:
[..] Amerikaanse Japanner Satoshi Nakamoto
Dus ze hebben z'n identiteit achterhaald?
  Eindredactie Games vrijdag 25 augustus 2017 @ 01:11:54 #174
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_173378097
https://www.businessinsid(...)oop-voor-85-bitcoin/
quote:
Een man uit Venlo heeft zijn huis te koop gezet in bitcoin. De vraagprijs voor de woning van Didi Taihuttu bedraagt 85 bitcoin, ruim drie ton tegen de koers van de digitale munt op donderdagmiddag.

Taihuttu heeft zijn besluit om zijn huis op deze manier te verkopen weloverwogen genomen : “We hebben er lang over nagedacht, maar het vertrouwen is zo groot dat we er beiden van overtuigd zijn dat het een hele goede stap in ons leven is”, zegt hij tegen omroep L1.

Tegen de krant De Limburger zegt Taihuttu, die zich al jaren bezighoudt met bitcoin, ook rekening te houden met de mogelijkheid van een koersval: "In het ergste geval verkoop ik dan mijn huis voor 100.000 of zelfs 1.000 euro."

Vooruitstrevend
Zijn makelaar Evert Wolters zegt dat de tijden veranderen en dat het vooruitstrevend is om ook te kijken naar andere mogelijkheden om je huis te verkopen.

De bitcoin werd in 2008 geïntroduceerd door de Amerikaanse Japanner Satoshi Nakamoto en er is in Nederland al vaker geprobeerd huizen te verkopen in de digitale munt. Zo zette een stel uit Rotterdam hun huis in 2014 voor 877,5 bitcoin te koop. Toen ook ruim drie ton, maar tegen de huidige koers zou dat meer dan drie miljoen euro zijn.

Maar volgens makelaar Wolters is nog geen enkel huis in bitcoins verkocht. Wel staat nu in navolging van Taihuttu ook een huis in de eveneens in Limburg gelegen gemeente Horst te koop, vertelt hij tegen De Limburger. Wolters verwacht dat het een trend wordt nu de bitcoin almaar aan poulariteit wint.

En voor wie geïnteresseerd is in het huis van Taihuttu, maar aanhikt tegen de vraagprijs van 85 bitcoin: zo'n harde onderhandelaar is hij niet: "Voor 82 gaat hij ook al weg", zegt de Venlonaar tegen L1.

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_173378343
quote:
Die man heeft vast nog nooit van diversificatie gehoord.
pi_173378501
Het huis van hierboven lijkt mij geen 85 bitcoins waard, meer iets van 15 Btc
pi_173378865
Yep, en nog mee dat het huis in Venlo staat. Die huizen kosten daar geen drol, grensgebied enzo.

Ik schat het eerder in op 35 BTC, afgezet tegen huidige koers.
pi_173378959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:58 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Ja daaaaaag, ik heb de gegevens nagetrokken tussen 24 juli en 12 aug, de grootste stijging in je portfolio, maar zowel lisk als via (en btc) kunnen onmogelijk het verschil tussen 180k en 295k verklaren. Dus er mist een aanzienlijk deel in je informatievoorziening.
Klopt. In die periode ging Waves heel hard. Overigens kun je aan koersdalingen ool goed verdienen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:06:20 #179
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173379814
Iemand eens aan een Altcoin ICO mee gedaan?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173379901
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:06 schreef nils7 het volgende:
Iemand eens aan een Altcoin ICO mee gedaan?
Ik denk bijna iedereen in dit topic wel
Lambo of Rekt
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:16:33 #181
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173379967
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik denk bijna iedereen in dit topic wel
Oh ok ergens, waar ik op moet letten.
Ik kwam Bankera tegen waar je binnenkort in kan vesten maar weet niet of het wat is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_173379987
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik kwam Bankera tegen waar je binnenkort in kan vesten maar weet niet of het wat is.
Vooral op je glazenbol letten, en nog belangrijker; heb jij vertrouwen in dat project, gaat het wat worden?

Google vantevoren ook naar het project en lees wat anderen erover te zeggen hebben, verzamel zoveel mogelijk informatie alvorens je investeert.

Succes.
Lambo of Rekt
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:20:22 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173380027
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:17 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Vooral op je glazenbol letten, en nog belangrijker; heb jij vertrouwen in dat project, gaat het wat worden?

Google vantevoren ook naar het project en lees wat anderen erover te zeggen hebben, verzamel zoveel mogelijk informatie alvorens je investeert.

Succes.
^O^
N/A
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:28:23 #184
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173380153
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 02:15 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Die man heeft vast nog nooit van diversificatie gehoord.
Ik ook niet :)

Wat is het?
4045
onlogisch
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:34:06 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173380246
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:06 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

1 miljoen coins voor 30 euro. 😜 Kan het altijd proberen.
Hij zal maar 1 euro waard worden :')
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:36:27 #186
131603 Afwazig
Serious business
pi_173380287
Ripple pump weer voorbij, kan het weer terugzakken. Die hype eromheen steeds, en het valt altijd tegen. Wel knap hoor hoe ze dat doen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:45:57 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173380455
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:49 schreef smiths het volgende:
Maar even uit het merendeel van mijn alts gestapt, denk dat we morgen een nieuwe bitcoin ATH te zien krijgen, misschien gepaard met een altcoin bloedbad. Ben benieuwd
Want?
pi_173380634
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

_O-

in kan vesteren?
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:06:39 #189
236839 TimKuik
pi_173380919
quote:

Protectie ingebouwd dat als er een plotselinge koersdrop in alle altcoins is hij niet je inleg verpest?
pi_173381148
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:54 schreef kthxbye het volgende:

[..]

_O-

in kan vesteren?
Hahah ik vind 'm wel mooi bedacht.
pi_173381217
quote:

Congrats
pi_173381415
http://www.nu.nl/economie(...)vanger-van-geld.html

quote:
Virtuele valuta's zoals bitcoin en ether zouden vanwege de sterke waardeschommelingen ongeschikt zijn als vervanging van reguliere munteenheden zoals de dollar en euro.
Dat stellen onderzoekers van ABN Amro MeesPierson in een vrijdag gepubliceerd onderzoek.

Volgens hen is virtueel geld vooral een risicovolle belegging. Een koersbeweging van 10 procent of meer per dag is geen uitzondering bij de zogenoemde cryptocurrencies. Centrale banken streven juist naar stabiliteit in het financiële systeem.

''Wanneer bijvoorbeeld salarissen worden uitbetaald of er is een schuld aangegaan in bitcoins, dan kan een drastische waardeverandering ongunstig uitpakken", schrijven de onderzoekers in het rapport.

Grote koersbewegingen zorgen ook voor financiële onzekerheid, wat fnuikend kan zijn voor het vertrouwen van consumenten en producenten.

ABN Amro krijgt geregeld vragen over cryptocurrencies. De bank geeft momenteel geen advies over de digitale munten. Ook kunnen ze niet als belegging via de bank worden aangeschaft.
pi_173381467
quote:
Haha, nu nog wel ja...

WCeend actie dit. ABN ziet de bui al hangen, ze kunnen OPDOEKEN als virtuele munten het overnemen.

Bitcoin gaat de wereldmunt worden.
Lambo of Rekt
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:52:37 #194
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173381781
Lisk gaat de laatste dagen wel weer lekker *O*
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173381840
ABN Amro geeft geen advies maar adviseren wel om crypto's niet als geld te gebruiken. Doet erg denken aan de houding van destijds nog de grote (tele)communicatie- en postbedrijven ten aanzien van het internet en email in de jaren '90.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:55:53 #197
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173381856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:52 schreef hmmmz het volgende:
Lisk gaat de laatste dagen wel weer lekker *O*
https://coinmarketcap.com/currencies/dimecoin/
N/A
pi_173381905
quote:
Met een volume van niks.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:00:33 #199
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_173381959
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Met een volume van niks.
Klopt maar hij doet dit elke week, een piek en na een dag weer terug
Zit een patroon in ;)
N/A
pi_173382115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:45 schreef Komakie het volgende:

[..]

Want?
Had zo een scenario verwacht:
Een stijging van >10%, over het algemeen zijn altcoins dan tijdelijk in de uitverkoop.
Heeft alleen niet plaatsgevonden, wie weet van het weekend.
pi_173382143
Iemand een idee of de WNET (Wavesnode.NET) tokens (nu nog te koop) voor 1473 SAT een goede koop zijn? MagNeT?
pi_173382181
Als een bank jou vertelt dat je vooral geen cryptocurrencies moet gebruiken omdat het risicovol is en geen toekomst heeft als betaalmiddel, doe dan het tegenovergestelde. Net als banken die zeggen dat je geen goud moet kopen omdat ze een daling in prijs verwachten. De schapen verkopen dan hun goud, prijs gaat omlaag, bank koopt stiekem massaal in. Een bank zal altijd geld verdienen aan jou, dat is hun werk. Trap er niet in.
Net als mijn gewone bankrekening, ik krijg maar liefst 0,10 % rente en betaal een x-aantal euro's per kwartaal voor het mogen hebben van een bankrekening. Dit terwijl mijn crypto portfolio in 4 jaar meer dan 700% in waarde is gestegen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:24:30 #203
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_173382440
Tijd voor SheepCoin
pi_173382513
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:34 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hij zal maar 1 euro waard worden :')
1 euro per stuk 😜 Of 1 euro voor 1 miljoen 😂
pi_173382627
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:28 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja je weet het nooit he, soms koop ik wel eens coins waarvan het misschien weggegooid geld is. Maar als je voor 10 euro een paar 100.000 coins kan kopen, you never know
pi_173382781
welke coin koop je er 1 miljoen van voor een euro?
Lambo of Rekt
pi_173382877
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:35 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Ja je weet het nooit he, soms koop ik wel eens coins waarvan het misschien weggegooid geld is. Maar als je voor 10 euro een paar 100.000 coins kan kopen, you never know
Dat is niet hoe het werkt...
pi_173382923
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:52 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat is niet hoe het werkt...
Meestal niet, maar ik heb in het verleden wel eens geluk gehad door de Chinezen die ineens sommige wazige coins gingen pumpen en dan maak je van 50 euro ineens 1000
pi_173382938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:55 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Meestal niet, maar ik heb in het verleden wel eens geluk gehad door de Chinezen die ineens sommige wazige coins gingen pumpen en dan maak je van 50 euro ineens 1000
Natuurlijk, maar dat heeft weinig met 100.000 coins voor een paar euro kopen te maken.
pi_173382940
Marketcap en prijs per coin worden nog wel eens door elkaar gehaald hier zie ik.
Een coin met een kleine marketcap heeft weinig $$ nodig om te verdubbelen.
Prijs per coin kijk ik geeneens naar als ik investeer, kijk gewoon naar het aantal coins in omloop en of er nog coins bijkomen wat de prijs kan beinvloeden (max supply).
pi_173382961
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:56 schreef smiths het volgende:
Marketcap en prijs per coin worden nog wel eens door elkaar gehaald hier zie ik.
Een coin met een kleine marketcap heeft weinig $$ nodig om te verdubbelen.
Prijs per coin kijk ik geeneens naar als ik investeer, kijk gewoon naar het aantal coins in omloop en of er nog coins bijkomen wat de prijs kan beinvloeden (max supply).
Dit dus.
pi_173382976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:35 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Ja idd is de moeite waard soms Haha 😀
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:07:03 #213
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173383064
quote:
Klopt, hebben ze gelijk in. Op dit moment wel. de vraag is hoe de wereld er over een paar jaar uit gaat zien en wat daadwerkelijk de plek wordt van de cryptocurrency in die wereld. Dat is nu nog niet te voorspellen. Het kan meerdere kanten op gaan.
Als daadwerkelijk betaalmiddel moet er nog belachelijk veel gebeuren, wil dat worden ingevoerd. Ze hebben wel gelijk. Zo lang de koers zo sterk schommelt is de mogelijkheid dat het een algemeen geaccepteerd betaalmiddel wordt natuurlijk klein.

Dat kan inderdaad nadelig uitpakken. Aan de andere kant. Als ik een half jaar geleden 10 bitcoin aan salaris had gehad en nu nog steeds, had ik toch een mooie salaris verhoging gehad.
Dat het dus ook heel voordelig uit kan pakken, wordt er niet bij gezegd. Dat zou ook in hun nadeel zijn...

En laten we eerlijk zijn. We waarschuwen zelf ook iedereen dat het een risicovolle investering kan zijn en je er niet meer in moet stoppen dan je kunt missen.
pi_173383108
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Klopt, hebben ze gelijk in. Op dit moment wel. de vraag is hoe de wereld er over een paar jaar uit gaat zien en wat daadwerkelijk de plek wordt van de cryptocurrency in die wereld. Dat is nu nog niet te voorspellen. Het kan meerdere kanten op gaan.
Als daadwerkelijk betaalmiddel moet er nog belachelijk veel gebeuren, wil dat worden ingevoerd. Ze hebben wel gelijk. Zo lang de koers zo sterk schommelt is de mogelijkheid dat het een algemeen geaccepteerd betaalmiddel wordt natuurlijk klein.

Dat kan inderdaad nadelig uitpakken. Aan de andere kant. Als ik een half jaar geleden 10 bitcoin aan salaris had gehad en nu nog steeds, had ik toch een mooie salaris verhoging gehad.
Dat het dus ook heel voordelig uit kan pakken, wordt er niet bij gezegd. Dat zou ook in hun nadeel zijn...

En laten we eerlijk zijn. We waarschuwen zelf ook iedereen dat het een risicovolle investering kan zijn en je er niet meer in moet stoppen dan je kunt missen.
precies, en zolang de kans bestaat dat ik ruzie krijg met mijn vriendin omdat ik een uur te laat een pak melk heb gekocht die ineens 20% duurder was omdat de waarde van crypto veranderde dan zie ik dat wel als een probleem
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:12:54 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173383145
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:28 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

1 euro per stuk natuurlijk ;)

ik snap ook wel dat het in principe niet zo werkt, maar het is wel de droom van elke investering om er een paar euro in te stoppen en er een miljoen voor terug te krijgen. Dan wordt je helemaal gek :')
pi_173383186
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

1 euro per stuk natuurlijk ;)

ik snap ook wel dat het in principe niet zo werkt, maar het is wel de droom van elke investering om er een paar euro in te stoppen en er een miljoen voor terug te krijgen. Dan wordt je helemaal gek :')
Haha ja zo is het maar net, de kans is extreem klein. Maar het kan wel. 😉
pi_173383212
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:15 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Haha ja zo is het maar net, de kans is extreem klein. Maar het kan wel. 😉
Zo heb ik mijn kans een beetje gemist, ik heb voor 100 euro aan Infinitecoins gekocht 4 jaar geleden, en die waren in juni ineens 5000 waard..... en niet verkocht he... nu staan ze weer op 800 ofzo
pi_173383218
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:08 schreef Kale het volgende:
Iemand een idee of de WNET (Wavesnode.NET) tokens (nu nog te koop) voor 1473 SAT een goede koop zijn? MagNeT?

(dit topic nog niet een keer gebruikt en staat niet meer in de OP!)

Oh en:

https://westeroscoin.com/en/
:')
pi_173383304
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:17 schreef kthxbye het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
(dit topic nog niet een keer gebruikt en staat niet meer in de OP!)

Oh en:

https://westeroscoin.com/en/
:')
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:27:21 #220
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173383376
Deze is ook humor:

https://coinmarketcap.com/assets/president-trump/

Precies ook ATH kort nadat hij president werd :D
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:36:46 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173383529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:17 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Zo heb ik mijn kans een beetje gemist, ik heb voor 100 euro aan Infinitecoins gekocht 4 jaar geleden, en die waren in juni ineens 5000 waard..... en niet verkocht he... nu staan ze weer op 800 ofzo
Dat is toch wel jammer.
Dan nog is de stijging t.o.v. die 100 euro best aardig :P
pi_173383686
Hoe zit het met Byteball dat eerst als een scam werd gezien? Zijn er nog airdrops?

Anderen hier net als ik die op whitelist staan voor Kyber? Hier de WP: https://kyber.network/assets/KyberNetworkWhitepaper-v0.5.pdf, zelf vind ik het tabel onder 3.6 wel aardig.

Wat ze (volgens mij) doen in een notendop: Het inwisselen van coinX naar coinY met een paar muislikken, gedecentraliseerd, gedecentraliseerde wallet en met een hoge liquiditeit en dus instant (daar hebben andere DEXen nogal problemen mee naar het schijnt). Die hoge liquiditeit realiseren ze doordat derden hun coins kunnen uitlenen aan het Kyber netwerk in een reserverfonds. Hiervoor krijgen ze dividenden uitgekeerd in de vorm van de Kyber token (KNC). Kyber maakt omzet door een spread te hanteren bij de coins die je omwisselt. Een ander voordeel is dat je iemand kan betalen die bijvoorbeeld alleen Bitcoin wil ontvangen met een heel andere coins, bijvoorbeeld ETH. Je voer het adres in van de ontvanger en welke coin hij wil ontvangen en je kan betalen met welke coin(s) dan ook aanwezig in je eigen wallet.

Het product werkt al op test-net, filmpjes: ,

[ Bericht 29% gewijzigd door fckdedeurkruk op 25-08-2017 13:28:18 ]
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:57:04 #223
230491 Zith
pls tip
pi_173383894
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 11:46 schreef EggsTC het volgende:
welke coin koop je er 1 miljoen van voor een euro?
Ik heb nog wel een lading Fok.nl coins op waves die je voor een euro mag hebben per miljoen
pi_173384056
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:57 schreef Zith het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een lading Fok.nl coins op waves die je voor een euro mag hebben per miljoen
wil ik wel haha
pi_173384112
lisk haalt waves zo nog in hehe
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:36:51 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173384629
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:09 schreef Thezappa het volgende:
Moh, Waves zit ook in de lift. Best lekker :)
Al mijn coins gaan naar boven:D
pi_173384761
http://www.shtcoins.com/ ik moest wel lachen, vooral de video
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:43:25 #228
163650 Greys
pi_173384790
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:47:26 #229
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173384865
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:42 schreef metallicelmo het volgende:
Flauw.

Ik vind het een beetje irritant worden. Er zit zo veel onzin tussen zo langzamerhand.
Ze moeten oppassen dat het niet moeilijk wordt om door de bomen het bos niet meer te zien.
pi_173385004
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:09 schreef Thezappa het volgende:
Yup, the flippening.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Flauw.

Ik vind het een beetje irritant worden. Er zit zo veel onzin tussen zo langzamerhand.
Ze moeten oppassen dat het niet moeilijk wordt om door de bomen het bos niet meer te zien.
Eensch, fuck die shit.
pi_173385115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:47 schreef Komakie het volgende:

[..]

Flauw.

Ja ben ik het ook wel mee eens ja, er zijn zoveel coins dat de nieuwkomers gewoon niet meer weten wat serieus is en wat niet. Het feit dat mensen toch geld steken in zulke onzin coins betekent weer een paar euro die niet in een serieuze coin wordt gestopt. Stel je voor dat vandaag de dag alleen Bitcoin zou bestaan en geen andere coin, wat zou de prijs dan zijn
pi_173385186
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:43 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
funny because it's true :@
pi_173385313
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:42 schreef metallicelmo het volgende:
Hahaha

"Apple... the mobile phone company for people with learning difficulties" :D
pi_173385508
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik ook niet :)

Wat is het?
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:53:58 #235
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173386104
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:20 schreef chroestjov het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
4045
onlogisch
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:57:07 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173386167
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:00 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Ja ben ik het ook wel mee eens ja, er zijn zoveel coins dat de nieuwkomers gewoon niet meer weten wat serieus is en wat niet. Het feit dat mensen toch geld steken in zulke onzin coins betekent weer een paar euro die niet in een serieuze coin wordt gestopt. Stel je voor dat vandaag de dag alleen Bitcoin zou bestaan en geen andere coin, wat zou de prijs dan zijn
Geen idee.
Aan de andere kant kan concurrentie ook goed zijn.
Maar dan wel van serieuze initiatieven.

Het is ook vervelend voor initiatieven die wel serieus zijn. Hoe meer van die onzin dingen er komen, hoe moeilijker het wordt om serieus over te komen als initiatief.
pi_173386339
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 12:10 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

precies, en zolang de kans bestaat dat ik ruzie krijg met mijn vriendin omdat ik een uur te laat een pak melk heb gekocht die ineens 20% duurder was omdat de waarde van crypto veranderde dan zie ik dat wel als een probleem
Wanneer het pak melk 25k satoshi kost is er natuurlijk niets aan de hand. Tevens is fiat ook onderhevig aan inflatie waardoor een pak melk duurder wordt. Wanneer de overheid besluit de hoeveelheid geld in een land te verdubbelen halveert de waarde, daarentegen is dat bij crypto niet mogelijk.

Op het moment dat je overal betaald met crypto zijn die waarde schommelingen ook wel uitgevlakt.

Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:13:56 #238
163650 Greys
pi_173386499
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 14:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

funny because it's true :@
Jup. Guilty :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:57:07 #239
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_173387343
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 13:43 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal vandaag een genot om blockfolio te refreshen :D
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:59:34 #240
163650 Greys
pi_173387419
En de wavejes doen ook zo hun best *;
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:04:41 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173387560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 15:05 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Wanneer het pak melk 25k satoshi kost is er natuurlijk niets aan de hand. Tevens is fiat ook onderhevig aan inflatie waardoor een pak melk duurder wordt. Wanneer de overheid besluit de hoeveelheid geld in een land te verdubbelen halveert de waarde, daarentegen is dat bij crypto niet mogelijk.

Op het moment dat je overal betaald met crypto zijn die waarde schommelingen ook wel uitgevlakt.

[ afbeelding ]
Ja, maar de waarde van een pak melk zal niet met 20% toenemen in een uurtje tijd. Bij crypto kan dat wel.

Op dat moment ook afhankelijk wat de handel doet. Op zeer korte termijn. Overheid en banken reguleren dat normaal gesproken. Het is het mooie van crypto en tevens de valkuil.
pi_173387663

Als je 10.000 euro in gestoken had, was je nu miljonair in 1 januari 2017.
pi_173387787
Met 3500 in eth was je ook miljonair geweest
pi_173387844
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:08 schreef TourOfData het volgende:
[ afbeelding ]

Hou op, dit is te pijnlijk om te zien. Zit er pas sinds half april in :'(
pi_173387864
Met 100 bitcoin ben je binnenkort zelfs miljonair :P
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:22:45 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173387894
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:08 schreef TourOfData het volgende:
[ afbeelding ]

Bizar :o
pi_173387899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:21 schreef brombeer_ het volgende:
Met 100 bitcoin ben je binnenkort zelfs miljonair :P
Oh koop ik er nu maar snel even 100.

Ik heb mijn hoop gevestigd op NEO, Bitquence (veel te weinig van gekocht tijdens ICO), Waves, Stratis. Een miljoen is natuurlijk leuk, maar bij 4 ton stap ik uit. Ik ben nu op 5% van mijn doel :P
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:35:37 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_173388139
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:19 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

Hou op, dit is te pijnlijk om te zien. Zit er pas sinds half april in :'(
gast, ik pas sinds juni...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:37:38 #249
163650 Greys
pi_173388193
Waves *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173388393
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 16:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ah gast jonge..

Over een jaar of drie is ons verschil in inleg waarschijnlijk verwaarloosbaar :) :) :) :)

#dromenmag
pi_173388587
quote:

[..]

Ik nog geen 2 weken met een totale inleg van 200 EUR en het heeft nu al een dagwaarde van circa 350 USD.
pi_173389119
Daar gaat bitcoin O+

50$ tot een nieuwe ATH
pi_173389333
Ah, wie weet waar de koers over een jaar weer staat!

Ik ben met circa 10% van mijn Fiat geld in Crypto gestapt en nu vertegenwoordigd de waarde van mijn Crypto portfolio ongeveer net zoveel als dat van mijn (intussen gegroeide) fiat geld.

De eerste keer dat ik in kon stappen stond BTC op $470, of ik spijt heb, nah. Of het jammer is, jazeker. Het voelde op dat moment niet goed aan, door meer studie is mijn wantrouwen in fiat alleen maar toegenomen (en daarbij die in bepaalde crypto toegenomen). Wat voor mij nogsteeds belangrijk is is dat ik enthousiast moet zijn over een idee. Het feit dat we nu zoveel coins m00n hebben zien gaan die drijven op de vele ICO doet bij mij wel vragen oprijzen. De technologie is solide maar ik vraag me af of een crypto die zulke ICO's een platform geeft wel zoeen marktwaarde mag hebben. Reden voor mij iig waarom ik niet in Ethereum ben gegaan.

OT: Ik kies overigens na het lezen van diverse artikelen m.b.t. BCH eieren voor mijn geld en lever de waarde van mijn BCH in voor BTC :) Even onderzoeken hoe ik deze kan claimen met Electrum
GGGG
pi_173389744
Nieuwe ATH in Blockfolio vandaag *O*
pi_173389795
quote:

[..]

Ik pas sinds halverwege augustus. Bizar om het verschil met nu te zien. Misschien ben ik al te laat ingestapt.
Ben benieuwd of de mensen die in januari 2018 er ook zo over denken als ik nu.
Dat zou dan betekenen dat ik niet te laat was.
pi_173390279
Ik zit er aan te denken om Lisk te verkopen, om later terug in te kopen.

Maar verkopen en BTC houden of verkopen en BTC ook verkopen. Hmmm.
pi_173390334
Agrello/Delta staat in de Blockfolio coinlist. Wordt als IOU verhandeld op HitBTC voor bijna ¤6 :') met een volume van nog geen hele BTC. Ik ben benieuwd hoe hard dat gecorrigeerd wordt als de tokens gereleased worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2017 18:30:02 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:50:33 #258
163650 Greys
pi_173390724
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:57 schreef MaGNeT het volgende:
Gefeliciteerd w/ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:51:43 #259
163650 Greys
pi_173390753
Hoe gaat het eigenlijk met onze IOTA fan/spammerd? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173390844
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:57 schreef MaGNeT het volgende:
Same here!
pi_173391211
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 17:31 schreef einszweiachtung het volgende:
OT: Ik kies overigens na het lezen van diverse artikelen m.b.t. BCH eieren voor mijn geld en lever de waarde van mijn BCH in voor BTC :) Even onderzoeken hoe ik deze kan claimen met Electrum
Verstandig besluit, want waarom zou je een coin aanhouden waarvan de fundamentals aantoonbaar niet op orde zijn. ^O^

"Claimen" kan o.a. met de Electron Cash wallet. Zet je BTC voor de zekerheid over naar een nieuwe wallet en gebruik dan Electron Cash om je oude wallet in te lezen waarna je beschikking hebt over je BCH.
pi_173391554
Nieuwe BTC-e update:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2120011.0

Google Translate:
quote:
Update7! 08/25/2012

The next update is August 30, and from August 31 updates will be posted daily.

To date, there is a process of transferring digital resources to an investment company.
The company is preparing the resource for launch.
As it was announced earlier, at startup users will be able to withdraw 55% of the funds.

We want to notify all users that there is a political background in closing our service and pressure from the US.

Sincerely, BTC-e team
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:45:31 #263
470565 Bitfinesse
Only way is up
pi_173391774
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 18:51 schreef Greys het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met onze IOTA fan/spammerd? :P
hey babe
Up Up Up
pi_173391808
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Verstandig besluit, want waarom zou je een coin aanhouden waarvan de fundamentals aantoonbaar niet op orde zijn. ^O^

"Claimen" kan o.a. met de Electron Cash wallet. Zet je BTC voor de zekerheid over naar een nieuwe wallet en gebruik dan Electron Cash om je oude wallet in te lezen waarna je beschikking hebt over je BCH.
Thanks nog voor de tip, heb het overigens zelf zo gedaan:

Blockchain wallet leeggehaald, geheime zin van de Blockchain.info wallet in de BCC wallet van btc.com gezet, nu daar mijn BCC ontvangen die ik, als die bevestigd worden, naar Bittrex versluis om te verhandelen voor BTC.

Blockchain.info wallet gaat trouwens binnen 8 weken ook BCC supporten (https://blog.blockchain.com/2017/08/22/bitcoin-cash-update/), dit is toch een grote wallet die door het gros van de BTC bezitters gebruikt wordt. Het zou mij niets verbazen als er dan massaal gedumpt wordt.**

**= ik wil ofcourse niet 'alwetend' uithangen, dit zijn mijn vermoedens, een andere optie is dat door de bredere acceptatie de waarde omhoog zal gaan! De tijd zal het leren

[ Bericht 1% gewijzigd door einszweiachtung op 25-08-2017 19:57:54 ]
GGGG
pi_173391944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:48 schreef einszweiachtung het volgende:

[..]

Thanks nog voor de tip, heb het overigens zelf zo gedaan:

Blockchain wallet leeggehaald, geheime zin van de Blockchain.info wallet in de BCC wallet van btc.com gezet, nu daar mijn BCC ontvangen die ik, als die bevestigd worden, naar Bittrex versluis om te verhandelen voor BTC.

Blockchain.info wallet gaat trouwens binnen 8 weken ook BCC supporten (https://blog.blockchain.com/2017/08/22/bitcoin-cash-update/), dit is toch een grote wallet die door het gros van de BTC bezitters gebruikt wordt. Het zou mij niets verbazen als er dan massaal gedumpt wordt.
Ah ja, er zijn inmiddels meerdere mogelijkheden inderdaad. Blockchain.info is een grote inderdaad maar Coinbase nog veel groter. Alleen duurt het nog wel even voor die BCH's vrijkomen, waarschijnlijk pas in januari 2018.
pi_173394249
September de maand van Waves? Mijn facebook tijdlijn stroomt vol met marketing van Waves. Die heeft potentie om mijn porto weer 200% omhoog te trekken :) Het gaat nu al 2 weken zijwaarts maar ondanks de +190% sinds 1 aug niet ontevreden.
pi_173394475
Nog een btc-e update, veelbelovend:

quote:
Quick Answer by BTCE
Question - Answer

What is the amount of funds available for withdrawal?
As stated earlier, 55% of funds are currently available.

When will the payments start?
End of August, a more precise timeframe will be known on August 30, we do our best to shorten the deadlines.

What will happen to the fiat in the users' accounts?
The team of lawyers works on fiat, which decide how to return access to it. At the moment, you will be able to deduce 55% in koin.

Will there be a new marketplace and when will it work?
Yes, it will. We plan to launch on September 1st. Now legal issues are being resolved.

What will happen to the rest 45% of the funds in my account?
They will be converted to tokens. Tokens you can sell on the market or wait until we buy them from you at par. Free tokens will be opened.

What will be the verification. Will everyone need to pass verification to withdraw funds?
Verification will consist of 2 levels. Level 1 will be without verification, but with a limit and restriction on some payment systems. Level 2 is with access to all payment systems and with an increased limit.

Will there be access to trade without verification?
Yes, it will.

How fast will verification take place?
Now the investment company is training employees. It is planned that the verification will take place within 24 hours, if there is not an abnormally large influx of volunteers. The possibility of express verification is available.

Will it be possible to verify several accounts that were on the exchange at a time?
Yes, you can.

What happened to the client funds in MT4?
Means from MT4 are credited to users' accounts, closing date of positions on July 25,

2017 Is all the information preserved until the moment of the exchange's fall?
Yes, we have all the necessary information.

Will there be tokens for each coin?
It will be so.

Why does not the amount of payments to users change with the growth rate?
The conversion date has not yet been determined, so everything will depend on the course.

What is the news on the search for an investment company that will help restore the work of the exchange?
The investor is found, the process of information transfer is in progress.

Will the coins that were sent after July 25, 2017 be credited?
All coins that were received before August 1, 2017 will be credited to the account.

What data did the FBI get from the connection with the withdrawal of servers?
All servers were deleted, but they were encrypted.

Login, password, 2fa - will remain the same?
These data will remain the same.

What is the situation for Bitcoin cash?
Bitcoin cash will be credited to all holders of bitcoin 1: 1

FAQ will be replenished as soon as the questions are received.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:37:42 #268
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_173394566
En daar gaan de bitcoins :o
pi_173394951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 19:48 schreef einszweiachtung het volgende:

**= ik wil ofcourse niet 'alwetend' uithangen, dit zijn mijn vermoedens, een andere optie is dat door de bredere acceptatie de waarde omhoog zal gaan! De tijd zal het leren
De waarde van BCH? Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijke scenario's vanwege de EDA-ontwerpfout:

1) De fout wordt onderkend en gerepareerd dmv een hardfork (=certificaat van onbekwaamheid voor de devs)
2) De coin gaat ten onder door hyperinflatie

Lees deze thread eens door, dan zou een hoop duidelijk moeten worden: https://www.reddit.com/r/(...)ees_until_september/

Ik ben ook niet alwetend, maar ik kan geen scenario bedenken met een positieve uitkomst voor BCH.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:04:26 #270
163650 Greys
pi_173395105
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:37 schreef RickoKun het volgende:
Flinke snoekduik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_173395147
wat is er aan de hand dan?
pi_173395308
Gratis Gas bij Neo deposits op binance.

Mag ik de link naar het nieuwsbericht vanuit binance hier plaatsen?
pi_173395401

Ik heb al neo in m'n wallet staan daar, ik neem aan dat ik dan ook meeding voor die 0,5 gratis gas?
pi_173395468
Kreeg deze net in de mail. Blijkbaar duidelijk veel scammers e.d. die bittrex targetten. Niet heel verrassend.

quote:
There has been an increase in fraudulent sites and phishing scams targeting Bittrex users with the intent of obtaining usernames, passwords, and two factor codes.

To protect yourself;

When you want to visit the Bittrex site, type https://www.bittrex.com directly into the browser address bar and then bookmark the site. Only use the bookmark to visit the site.
Be vigilant when using links and check the full URL address before entering your credentials. The only real Bittrex site is at https://www.bittrex.com and our support site located at https://support.bittrex.com.
Do not deposit funds to a wallet address that you receive in email, Slack, or social media. Bittrex will never tell you to do this.

Bittrex actively monitors and takes down fraudulent sites that are maliciously or erroneously using the Bittrex brand. If you see one of these sites, please report it to us via twitter to @BittrexExchange.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:38:46 #275
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_173395646
Er was hier iemand die mij bertelde hoe ik heel easy een offline wallet kon maken voor mijn bitcoins. Helaas was ik aardig zat toen ik dat las en kan het niet terugvinden.

Iemand een newb manier om offline de bitcoins te bewaren?
pi_173395762
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:37 schreef RickoKun het volgende:
pi_173395816
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:24 schreef Stokkie_ het volgende:
September de maand van Waves? Mijn facebook tijdlijn stroomt vol met marketing van Waves. Die heeft potentie om mijn porto weer 200% omhoog te trekken :) Het gaat nu al 2 weken zijwaarts maar ondanks de +190% sinds 1 aug niet ontevreden.
jaa hoop gelul maar stijgen nee nee
  † In Memoriam † vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:47:14 #278
230491 Zith
pls tip
pi_173396997
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:46 schreef Thezappa het volgende:

[..]

10% vandaag bb
pi_173397219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:47 schreef Zith het volgende:

[..]

10% vandaag bb
Magnet heeft inmiddels zijn Tesla al besteld.
pi_173397801
mijn blockfolio heeft ook een alltime high, maar iets in mij zegt dat dit pas het begin is. Wat iemand laatst zij kan ik wel begrijpen. Als bitcoin de 5000 of 10.000 gaat aantikken dan pas zal de rest van de wereld echt het gevoel krijgen dat ze iets hebben gemist en dan komt er echt een stortvloed aan FOMO/extra aandacht en investeringen. Die 500.000 die John McAfee voorspelt is naar mijn idee nog zo gek niet..
pi_173398174
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:46 schreef Thezappa het volgende:

[..]

hodl?

pi_173398936
Lisk gaat lekker! Voorbij aan de prijs van Waves....
pi_173399573
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 06:17 schreef blackmore het volgende:
Lisk gaat lekker! Voorbij aan de prijs van Waves....
Haha, leuk wakker worden zo :D

Een mooie dag om m'n belastingaangifte eruit te gooien, normaal weet ik altijd precies hoeveel coins ik had op 1 januari van ieder jaar maar kan het hele bestandje niet meer vinden, dus loop nu de FOK! topics langs (van eind 2015) om te zien of ik daar nog wat uit kan halen :')
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:21:33 #284
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_173399578
Baan opgezegd :s)
pi_173399644
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Haha, leuk wakker worden zo :D

Een mooie dag om m'n belastingaangifte eruit te gooien, normaal weet ik altijd precies hoeveel coins ik had op 1 januari van ieder jaar maar kan het hele bestandje niet meer vinden, dus loop nu de FOK! topics langs (van eind 2015) om te zien of ik daar nog wat uit kan halen :')
Zijn er hier echt meer mensen die het op hun belastingaangifte invullen
Ik bedoel met jou aantallen begrijp ik het nog enigszins :').
Maar iemand die aan een paar duizend aan coins bezit ?,
pi_173399672
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:33 schreef chantalxx het volgende:

[..]

Zijn er hier echt meer mensen die het op belastingaangifte invullen
Maar iemand die een paar duizend aan coins bezit ?
pi_173399688
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:33 schreef chantalxx het volgende:

[..]

Zijn er hier echt meer mensen die het op hun belastingaangifte invullen
Maar iemand die aan een paar duizend aan coins bezit ?,
Ik zou het sowieso altijd opgeven.
Stel, je had 6000 Lisk in de ICO voor $0,07 per stuk, dat was toen $420 en nu al ¤ 27.600

Bij grotere bedragen heb je nog meer uit te leggen ;)
Lisk en Waves tellen voor mij pas mee bij de aangifte over 2017 (want die bestonden nog niet op de peildatum voor aangifte 2016).
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:49:51 #288
131603 Afwazig
Serious business
pi_173399821
Lisk verkocht hebben een paar weken geleden :'). Afwazig :').
pi_173399866
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zou het sowieso altijd opgeven.
Stel, je had 6000 Lisk in de ICO voor $0,07 per stuk, dat was toen $420 en nu al ¤ 27.600

Bij grotere bedragen heb je nog meer uit te leggen ;)
Lisk en Waves tellen voor mij pas mee bij de aangifte over 2017 (want die bestonden nog niet op de peildatum voor aangifte 2016).
ja maar hoe komt een belastingdienst erachter wat jij aan coins hebt ?
Ik vind het een beetje hetzelfde als het gedeelte waar je in moet vullen hoeveel cash je in huis hebt ik bedoel gaat iemand dat serieus invullen :')
pi_173399952
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:55 schreef chantalxx het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje hetzelfde als het gedeelte waar je in moet vullen hoeveel cash je in huis hebt ik bedoel gaat iemand dat serieus invullen :')
Omdat ze anders wel benieuwd zijn waar jij jouw hypotheek van hebt afbetaald en de tesla van hebt gekocht
pi_173399974
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:55 schreef chantalxx het volgende:

[..]

Als je ze altijd in coins houdt komt niemand erachter...

Maar mijn plan is toch echt om (voor de 3e keer) m'n coins uit te cashen zodra ik m'n drempelwaarde heb gehaald. En dan heb ik echt wel wat uit te leggen als ik dat nooit eerder bij een aangifte heb opgegeven.
pi_173400076
Ik ga maar eens een stop loss zetten op mijn lisk. Man man ik ben weer ge bang geweest en maar 100 bijgekocht op de 27 die ik al had. Die rebrands knallen de koersen altijd omhoog.

En ik niet weer dezelfde fout maken als bij Neo door maar dom te holden. Dan koop ik lisk wel terug zodra ie na de dip op het hoogtepunt consolideert.

Welke coin is de volgende die een rebrand krijgt? :D
pi_173400118
Hm ja dat klinkt duidelijk
Maar omdat ik in het buitenland gevestigd ben komt het sowieso niet op mijn Nederlandse rekening terecht :') mocht ik ooit een keer goed uit cashen
En dat lijkt mij fair ook omdat in het begin mijn 'startgeld' vanuit het buitenland afkomstig was
pi_173400158
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:27 schreef chantalxx het volgende:
Hm ja dat klinkt duidelijk
Maar omdat ik in het buitenland gevestigd ben komt het sowieso niet op mijn Nederlandse rekening terecht :') mocht ik ooit een keer goed uit cashen
En dat lijkt mij fair ook omdat in het begin mijn 'startgeld' vanuit het buitenland afkomstig was
In het buitenland doen ze niet aan vermogensbelasting? :D
pi_173400182
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

In het buitenland doen ze niet aan vermogensbelasting? :D
In ieder geval een stuk lager dan in nl
Maar goed ik sta net op een paar honderd euro winst kom jij aan met je paar ton :')
pi_173400191
edittt

[ Bericht 60% gewijzigd door chantalxx op 26-08-2017 09:37:56 (/.) ]
pi_173400371
Heb het ook wel aangegeven ja, al is het niet veel. Als zo'n munt moont wil ik er geen gezeik mee krijgen :P

Anyway, Lisk en Waves! :D
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 09:54:21 #298
131603 Afwazig
Serious business
pi_173400384
Vermogensbelasting is Nederland vind ik echt niet veel. Moet het vanaf dit jaar ook gaan opgeven. Voorheen had ik het jaar ervoor op 1 januari nog geen Crypto.
pi_173400450
Die kutcoins Waves en Lisk doen het wel erg goed :D
pi_173400481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:59 schreef MaGNeT het volgende:
Die kutcoins Waves en Lisk doen het wel erg goed :D
Yep, ze gaan lekker de laatste dagen. Gestaag omhoog
pi_173400514
Blockfolio komt met de ene na de ander ATH :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')