https://nos.nl/artikel/21(...)-op-eigen-jeugd.htmlquote:Marc Overmars heeft een aantal bewogen dagen achter de rug. De transfer van Davinson Sánchez (voor 40 miljoen naar Tottenham) heeft de technisch directeur veel tijd en aandacht gekost.
De internationale transfermarkt is nog tien dagen open. Overmars trekt nu toch al voorzichtig conclusies. En een bijzonder opmerkelijke. "Misschien zetten we wel te veel in op eigen jeugd. We houden vaak in onze selectie een plekje open voor eigen spelers. Maar als het dan in de voorbereiding tegenvalt, kom je klem te zitten. Zetten we niet te veel in op eigen jeugd? Die vraag moeten we onszelf intern kritisch stellen...", zegt Overmars tegen verslaggever Joep Schreuder.
Volgens de technisch directeur is het een groot misverstand dat Ajax momenteel liever het geld op zak houdt. "Dat beeld is niet correct. We willen echt wel geld uitgeven. En het bedrag is niet belangrijk. Maar dan moet het wel de juiste speler zijn. Vroeger lagen grote bedragen nogal gevoelig bij de raad van commissarissen. Nu is dat niet meer zo..."
De eerstvolgende aankoop zal waarschijnlijk Maximilian Wöber van Rapid Wien zijn. Wöber is een centrale verdediger. "We zijn al twee maanden met hem bezig. In het begin leek het niet te lukken. Hopelijk kunnen we het nu snel afronden. Maar vergeet niet dat Sinkgraven en Viergever ook gewoon op de plek van Sánchez kunnen spelen."
Overmars meent dat de hectiek rondom de transfer van Sánchez geen negatieve invloed heeft gehad op de prestaties van Ajax. "Je moet niet vergeten dat we nog niet zo lang geleden in de finale van de Europa League stonden. Misschien is dat bij de spelers in de koppies gaan zitten. De knop moet nu om. Ze moeten gewoon arbeid leveren."
Of Overmars zelf geen fouten heeft gemaakt? "Misschien hebben we enkele kansen laten liggen...."
Prima quote van Marc netto om jezelf in te dekken voor een mislukte transfer periodequote:Op zondag 20 augustus 2017 15:13 schreef tompsv18 het volgende:
Sinkgraven en De Ligt centraal achterin, puur genot
hoe verzint hij hetquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:13 schreef tompsv18 het volgende:
De Ligt is de beste verdedigerquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:13 schreef tompsv18 het volgende:
Dus de RVC houdt Overmars niet tegen en Overmars ziet in Sinkgraven een centrale verdediger.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)-op-eigen-jeugd.html
Sinkgraven als centrale verdediger, wat een waanzinnig talent
Onzinnige uitspraak.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
ik denk dat hij Veltman bedoelt maar dat is net zo lachwekkendquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:20 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dus de RVC houdt Overmars niet tegen en Overmars ziet in Sinkgraven een centrale verdediger.
Wow.
Chaos voorin is nog te begrijpen. Chaos achterin is zelfmoord.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ach. De Boer zag in vd Hoorn ook een spits.
dat klopt wel maar als ik dan hoor voor de wedstrijd dat Ziyech het een beetje laat lopen verdedigend gezien al dan niet met goedkeuring van de trainer ben je verkeerd bezigquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:22 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Chaos voorin is nog te begrijpen. Chaos achterin is zelfmoord.
Had best een paar goede loop acties. Vooral in het begin. Maar daarna wel zo'n dramatische voorzet afgevenquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Dijks kan echt nietverder wel goed voetbal
Ik kan me voorstellen dat Ziyech denkt ik ga me niet het leplazarus lopen terwijl ik veel beter ben.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat klopt wel maar als ik dan hoor voor de wedstrijd dat Ziyech het een beetje laat lopen verdedigend gezien al dan niet met goedkeuring van de trainer ben je verkeerd bezig
maar dan kom je dus als verdediging vaak tegen een man meer te staanquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:26 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat Ziyech denkt ik ga me niet het leplazarus lopen terwijl ik veel beter ben.
Een trainer zou zoiets moeten voorkomen. Accepteren geeft aan dat hij dat niet wil of kan.
Preciesquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:27 schreef wimderon het volgende:
Misschien moeten jullie het filmpje eerst even kijken. Er wordt gevraagd: 'Waarom geen Haps?', waarop Overmars aangeeft dat Sinkgraven en Viergever die positie kunnen invullen.
Dit inderdaad, maar hij moet er de verantwoordelijk voor nemen en lijkt me ook niet het figuur dat zoiets voor de camera gaat uitspuwen. Oogt als een enorm onzeker mannetje die als een marionet functioneert van anderen, maar wel uitleg mag komen geven. Ben wel benieuwd wie de touwtjes nu werkelijk in handen hebben. Heb sterk het gevoel dat een paar individuen zoveel mogelijke karakterloze poppetjes op de positie willen zodat ze zelf de zaken kunnen beďnvloeden. Bosz was daarin natuurlijk een heel vervelend figuur die juist wel een sterke eigen mening heeft.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Onzinnige uitspraak.
Lijkt er verder wel op dat Overmars opzich dus wel meer wil kopen en dan Bergkamp etc het tegenhouden.
Precies. Als trainer moet je dat dan duidelijk maken aan een speler als Ziyech.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan kom je dus als verdediging vaak tegen een man meer te staan
Oke bedankt man weten we dat ook weerquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:28 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat is die Kluifert jr een gemaakte speler zeg, die wil zoooo graag Cristiano Ronaldo spelen, het loopje, het kapsel, manier van schieten. Dat joch zit echt de hele dag op YouTube te geilen op Ronaldo. Alleen hij is slechts 1,70 ofzo en Ronaldo 1,88 dus zal slechts een baby Ronaldo worden.😂😂😂😂
Het is gewoon zijn speelstijl.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:28 schreef Duveldrinker het volgende:
Wat is die Kluifert jr een gemaakte speler zeg, die wil zoooo graag Cristiano Ronaldo spelen, het loopje, het kapsel, manier van schieten. Dat joch zit echt de hele dag op YouTube te geilen op Ronaldo. Alleen hij is slechts 1,70 ofzo en Ronaldo 1,88 dus zal slechts een baby Ronaldo worden.😂😂😂😂
Overmars werd ook gevraagd naar Sam Larsson, die zeer waarschijnlijk snel de overstap naar Feyenoord maakt. Hij laat weten dat Ajax geen poging heeft gewaagd voor de aanvaller van sc Heerenveen. "Waarom niet? Omdat wij Larsson niet goed genoeg vinden", is hij duidelijk.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:13 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Haha eens.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:28 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik stel dat niet voorquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:47 schreef coronatus het volgende:
Ik stel voor zonder Younes tegen Rosenborg.
Mwoah, het is nou niet alsof Cerny zo geweldig is vandaag. Het verschil is eerder de felheid en het feit dat Groningen zeeën van ruimte weggeeft.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:47 schreef coronatus het volgende:
Ik stel voor zonder Younes tegen Rosenborg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |