abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:01:52 #251
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286576
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 19:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

popelen werkw.
Uitspraak: ['popələ(n)]
Vervoegingen: popelde (verl.tijd enkelv.)
Vervoegingen: heeft gepopeld (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen

staan te popelen om... (erg ongeduldig zijn om te beginnen met...) `De deelnemers stonden te popelen om van start te gaan.`
popelen van ongeduld (erg ongeduldig zijn)
:{ :{ :{
als je mijn posts allemaal hebt gelezen kan je lezen dat ik juist niet sta te popelen om een terroristische aanslag.

Evenals dat ik niet sta te popelen voor allerlei maatregelen zoals gevraagd in het topic zoals betonblokken. En wel om de belangrijkste reden dat dat nutteloos is omdat er zo een ander target gevonden is, zonder al te veel moeite. En ik dus niet vóór ben om een hoop van mijn eigen vrijheid op te geven voor maatregelen die niet het gewenste effect (geen gelukte aanslag) zal hebben.

Ik sta te popelen... :|W ben je wel helemaal lekker?
lolwut
pi_173286769
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 14:28 schreef Braindead2000 het volgende:
"Er is helemaal niks aan de hand. Beschermingsmaatregelen zijn onnodig en nutteloos." Wat ik dan weer wel vreemd is dat waar je vroeger nog regelmatig politici op fietsen naar hun werk zag gaan, reizen ze nu met auto's en hebben ze bodyguards en als er een of andere Top in Den Haag is dan wordt de halve stad beveiligd door militairen. Heel vreemd.
Rutte zit nog regelmatig op een terrasje een biertje te drinken anders :@
dag
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:12:33 #253
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286798
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Rutte zit nog regelmatig op een terrasje een biertje te drinken anders :@
En hij niet alleen :P En de nodige komen gewoon nog steeds op de fiets :Y
lolwut
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:14:12 #254
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173286843
daarover gesproken, hoe makkelijk is het wel niet om op het binnenhof een bom af te laten gaan :D Gewoon fietsend en wel maar liefst. Bommetje in je fietstas en je hebt de poppen aan het dansen :')
lolwut
pi_173287142
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:16 schreef remlof het volgende:
Wat daar mis mee is is dat je je manier van leven gaat aanpassen aan die gare terroristen. Dat is nou net wat ze willen.
Wat een onzin.
Ja dat is wat ze willen, maar als je bv betonblokken ergens plaats om het inrijden te blokkeren dan pas je je leven helemaal niet aan.
Niemand heeft er last van als die blokken daar liggen, dus het past geen enkel leven aan.
Het levert geen angst op als die dingen er liggen of wat dan ook.
Maar je kan er een hele boel ellende mee besparen.

Dat terrorisme gedoe kan mij echt gestolen worden hoor, al zouden ze morgen een bom naast mij opblazen het zij zo (nou leef ik toch niet in een omgeving waar ze zullen komen maar toch).
Heeft geen nut om ergens bang voor te zijn.
Maar als je met zoiets simpels al een aanslag kunt voorkomen dan ben je achterlijk als je dat niet doet.
pi_173287201
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:01 schreef BrandX het volgende:

Evenals dat ik niet sta te popelen voor allerlei maatregelen zoals gevraagd in het topic zoals betonblokken. En wel om de belangrijkste reden dat dat nutteloos is omdat er zo een ander target gevonden is, zonder al te veel moeite. En ik dus niet vóór ben om een hoop van mijn eigen vrijheid op te geven voor maatregelen die niet het gewenste effect (geen gelukte aanslag) zal hebben.
Natuurlijk vinden ze wel weer wat anders, maar omdat ze toch wel een doel vinden moet je ze maar ergens door laten gaan knallen met de wagens?
Even betonblok op drukke plekken kan een hoop ellende voorkomen, dan moeten ze naar plekken waar ze veel minder kunnen uitrichten.

Welke vrijheid lever je in als er ergens een betonblok ligt? Je loopt er nog steeds net zo makkelijk langs hoor.
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 20:39:20 #257
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173287494
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Natuurlijk vinden ze wel weer wat anders, maar omdat ze toch wel een doel vinden moet je ze maar ergens door laten gaan knallen met de wagens?
Even betonblok op drukke plekken kan een hoop ellende voorkomen, dan moeten ze naar plekken waar ze veel minder kunnen uitrichten.

Welke vrijheid lever je in als er ergens een betonblok ligt? Je loopt er nog steeds net zo makkelijk langs hoor.
mijn bewegingsvrijheid, en de vrijheid voor hulpdiensten voor wanneer er wat is. En dat hoeft dus geen aanslag te zijn he, maar bijvoorbeeld een uitgeslagen brand, of iemand met een hartaanval oid.
lolwut
pi_173287927
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:14 schreef BrandX het volgende:
daarover gesproken, hoe makkelijk is het wel niet om op het binnenhof een bom af te laten gaan :D Gewoon fietsend en wel maar liefst. Bommetje in je fietstas en je hebt de poppen aan het dansen :')
En dan? Die gebouwen zijn beveiligd genoeg.
pi_173288198
Laten we eerlijk zijn. Je kan als politicus in dit land nog met je fiets naar je werk gaan. Hoe mooi is dat?
pi_173288234
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ja dat is wat ze willen, maar als je bv betonblokken ergens plaats om het inrijden te blokkeren dan pas je je leven helemaal niet aan.
Niemand heeft er last van als die blokken daar liggen, dus het past geen enkel leven aan.
Het levert geen angst op als die dingen er liggen of wat dan ook.
Maar je kan er een hele boel ellende mee besparen.

Dat terrorisme gedoe kan mij echt gestolen worden hoor, al zouden ze morgen een bom naast mij opblazen het zij zo (nou leef ik toch niet in een omgeving waar ze zullen komen maar toch).
Heeft geen nut om ergens bang voor te zijn.
Maar als je met zoiets simpels al een aanslag kunt voorkomen dan ben je achterlijk als je dat niet doet.
Het betonblok voor het hoofd van Remlof kan er mooi voor gebruikt worden.
pi_173288874
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:12 schreef FlipjeHolland het volgende:
er moet hier eerst een aanslag komen willen onze 'lijders' wakker worden. kan lulletje rutte eindelijk die neppe smile van zijn uitgestreken smoel halen.
Er zijn toch al aanslagen gebeurd in Nederland of hadden die te weinig doden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173289033
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:39 schreef BrandX het volgende:

[..]

mijn bewegingsvrijheid, en de vrijheid voor hulpdiensten voor wanneer er wat is. En dat hoeft dus geen aanslag te zijn he, maar bijvoorbeeld een uitgeslagen brand, of iemand met een hartaanval oid.
Ja, dat had ik ook al aangekaart. Als je een plein barricadeert met betonblokken zodat busjes geen schade meer aan kunnen richten, gaat je dat toch levens kosten omdat hulpdiensten ook niet door de betonblokken heen kunnen rijden.

Erg lastig bij een terroristische aanslag. Maar ook voor ander leed zoals jij omschrijft.

Dan zijn die paaltjes die op afstand bediend kunnen worden wellicht een betere oplossing, al is het schijnveiligheid natuurlijk. Pakken ze gewoon een groepje mensen bij een stoplicht en als ze toch het plein op willen pakken ze andere middelen.
pi_173290356
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:39 schreef BrandX het volgende:

Bewegingsvrijheid?
Ben je zo ongelofelijk dik dat je de hele breedte van een straat nodig hebt om er door heen te kunnen ofzo? Hoe kan in vredesnaam een betonblok je bewegingsvrijheid ontnemen?

Ook in andere gevallen van wat meer beveiliging. Wat zijn Nederlanders ook altijd zeikers. Waar het ook maar om gaat.
Voor hulpdiensten is ook wel weer wat op te vinden.
pi_173290594
Zwolle staat ook vol met die betonblokken, hartstikke irritant. Temeer omdat d'r enkele aanslag gepleegd gaat worden.
  Boks-Chick zondag 20 augustus 2017 @ 22:55:41 #265
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_173291388
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bewegingsvrijheid?
Ben je zo ongelofelijk dik dat je de hele breedte van een straat nodig hebt om er door heen te kunnen ofzo? Hoe kan in vredesnaam een betonblok je bewegingsvrijheid ontnemen?

Ook in andere gevallen van wat meer beveiliging. Wat zijn Nederlanders ook altijd zeikers. Waar het ook maar om gaat.
Voor hulpdiensten is ook wel weer wat op te vinden.
Dit ja, altijd maar miepen dat alles extreem veilig moet, terwijl elke maatregel die je wil nemen totaal niet realistisch haalbaar is. Als je maar een paar betonblokken wil neerzetten die mijn bewegingsvrijheid (om nog maar te zwijgen van mijn gewone straatbeeldvervuiling) niet belemmeren (ik hoef nergens omheen te lopen enzo) hebben ze totaal geen nut.

Een paar blokken houdt een vrachtwagen niet tegen. Die drukt die dingen gewoon opzij of knalt er vol over heen als hij kneiterhard aan komt rijden. En aangezien die blokken in de door jullie genoemde drukke winkelgebieden liggen, neemt hij dus toch wel mensen mee. Als hij al niet meer ravage veroorzaakt doordat die dingen gruwelijk in de weg liggen wanneer mensen weg willen rennen, of dat ze dusdanig verschoven zijn dat hulpdiensten er niet tijdig bij kunnen komen.

Om nog maar te zwijgen van het gegeven dat ze dan maar niet het damrak opknallen met dat ding, maar de eerste de beste andere markt. Ten Katemarkt ofzo. Of ach, waarom niet gewoon op de kinkerstraat blijven, druk zat. Of we knallen gewoon gezellig de dappermarkt op.

Maar goed, blijkbaar ben ik veel minder angsthazig aangelegd dan jullie en geloof ik niet in schijnveiligheid mbv een paar betonblokken in de straat, en jullie wel. Prima, jullie goed recht, maar ik geloof er niet in :).
lolwut
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:57:50 #266
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173291436
Verbazend dat er daadwerkelijk mensen bestaan die denken dat betonblokken zin hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:59:03 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173291460
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Verbazend dat er daadwerkelijk mensen bestaan die denken dat betonblokken zin hebben.
Ze zorgen er hoogstens voor dat een andere locatie het doelwit wordt, en dat is dan gewoon een paar honderd meter verderop.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:59:42 #268
346939 Janneke141
pi_173291475
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze zorgen er hoogstens voor dat een andere locatie het doelwit wordt, en dat is dan gewoon een paar honderd meter verderop.
Precies. Je bent wel een debiel van een terrorist als je je Hertz-busje op zo'n blok ramt.
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:03:10 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173291553
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies. Je bent wel een debiel van een terrorist als je je Hertz-busje op zo'n blok ramt.
Het is natuurlijk ook handig in noodgevallen, zo'n betonblok... staat de brandweer daar vast bij het betonblok terwijl jij 50 meter verderop in je brandende huis zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_173291794
quote:
19s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:55 schreef BrandX het volgende:

Dit ja, altijd maar miepen dat alles extreem veilig moet, terwijl elke maatregel die je wil nemen totaal niet realistisch haalbaar is. Als je maar een paar betonblokken wil neerzetten die mijn bewegingsvrijheid (om nog maar te zwijgen van mijn gewone straatbeeldvervuiling) niet belemmeren (ik hoef nergens omheen te lopen enzo) hebben ze totaal geen nut.

Een paar blokken houdt een vrachtwagen niet tegen. Die drukt die dingen gewoon opzij of knalt er vol over heen als hij kneiterhard aan komt rijden. En aangezien die blokken in de door jullie genoemde drukke winkelgebieden liggen, neemt hij dus toch wel mensen mee. Als hij al niet meer ravage veroorzaakt doordat die dingen gruwelijk in de weg liggen wanneer mensen weg willen rennen, of dat ze dusdanig verschoven zijn dat hulpdiensten er niet tijdig bij kunnen komen.

Om nog maar te zwijgen van het gegeven dat ze dan maar niet het damrak opknallen met dat ding, maar de eerste de beste andere markt. Ten Katemarkt ofzo. Of ach, waarom niet gewoon op de kinkerstraat blijven, druk zat. Of we knallen gewoon gezellig de dappermarkt op.

Maar goed, blijkbaar ben ik veel minder angsthazig aangelegd dan jullie en geloof ik niet in schijnveiligheid mbv een paar betonblokken in de straat, en jullie wel. Prima, jullie goed recht, maar ik geloof er niet in :).
Nou ik weet wel zeker dat jij niet minder angsthazig bent aangelegd.
Als er iets is waar ik absoluut niet bang voor ben dan is het wel terrorisme, wat ik in eerdere post ook al gezegd heb.
Al zal het mijzelf morgen overkomen, couldnt care less.
Ik ga mij er absoluut niet door laten weerhouden.

Alleen als je door zoiets ongelofelijk simpels als even een blok neerleggen al zoveel ellende kan voorkomen, waarom zou je dat dan in vredesnaam niet doen?

En juist mensen als jij hebben een raar angstig en beperkend beeld.
Een blok wat daar ligt beperkt jouw bewegingsvrijheid totaal niet. Ja je zult eens een halve meter om dat ding moeten heen lopen, goh wat een beperking zeg. Wat een gejank zeg.
Een vrachtwagen rijdt even door een flinke betonblok heen? Dacht het even niet.

Zo'n ding ligt ook totaal niet in de weg als iemand weg wil rennen, je kunt er simpelweg al op springen en met groot gemak omheen. Jij met je bewegingsvrijheid :'(
Je persoonlijke angst....
pi_173291804
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
Verbazend dat mensen denken van niet.

quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Leandra het volgende:

En dus hebben ze voor een locatie dus al nut..... Duhhh

quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

Haha lol 1 post verder en je spreekt je eigen post al tegen dat het wel helpt _O- _O- 8)7
pi_173291870
Het een aanslag plegen is niet moeilijk.
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:20:21 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173291911
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

En dus hebben ze voor een locatie dus al nut..... Duhhh
Want het helpt echt als ze niet op locatie A kunnen komen en dan locatie B maar pakken?
Op de Kalverstraat is het minder erg en minder druk dan op het Damrak?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:22:29 #274
346939 Janneke141
pi_173291960
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het werkt/kan werken als je één specifieke, niet al te grote locatie wil beveiligen die voor noodzakelijk verkeer (hulpdiensten, leveranciers, OV) op korte afstand alsnog bereikbaar blijft. Als algemene beveiliging tegen aanslagen is het volkomen zinloos. Ze zoeken wel een locatie (of middel) uit waarmee het wel lukt.
pi_173291975
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want het helpt echt als ze niet op locatie A kunnen komen en dan locatie B maar pakken?
Op de Kalverstraat is het minder erg en minder druk dan op het Damrak?
Men zal gaan voor iets makkelijks Dat zou ik ook doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')