SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals het er nu naar uitziet was dit mijn laatste 'livekoers' en fotoverslag van 2017.
Olympia's tour komt hier weliswaar door de straat, maar dat beschouw ik niet als profkoers.
Derhalve komt de teller uit op 14 wedstrijden (voor mezelf een nieuw record)
Gent Wevelgem tel ik niet mee, omdat ik daar alleen de finish heb gezien.
Ook rushour Nijmegen laat ik buiten beschouwing, aangezien dit een soort criterium was
De overige wedstrijden waren
-Volta Limburg Classic
-Ronde van Vlaanderen
-Parijs Roubaix
-Amstel Gold Race (inclusief de training op vrijdag)
-Luik Bastenaken Luik
-4e etappe Ronde van België
-2 wedstrijden/etappe’s van de Hammer Series
-Rundum Köln
-Etappe 3 en 4 van de Ster ZLM toer
-NK Wielrennen
-etappe 1,2 en (deels 3) van de Tour de France)
-etappe 2 Ronde van Wallonië
-etappe 6 Binck Bank Tour
- GP Jef Scherens.
Parijs Roubaix was de grootste tegenvaller, grootste deel van parcours is al uren van tevoren afgezet, en ook na het passeren van de karavaan blijft deze nog lang dicht.
met de Tour kon ik dit door parcourskennis redelijk omzeilen, maar Noord Frankrijk kom ik verder nooit en ken ik ook geen afsteekpunten. Al heb ik dit jaar wel nog de finish in het velodrome kunnen aanschouwen.
Zelf blijft voor mij de Amstel Gold Race het hoogtepunt van het seizoen.
Op vrijdag de training van de renners (waar je ze echt van dichtbij kunt aanschouwen) en
En zondag natuurlijk de wedstrijd die ik (door de parcourskennis) toch zo’n 24x heb gezien.
Alles bij elkaar schat ik dat ik toch al gauw zo’n 4000km heb afgelegd met de motor om alle koersen te kunnen. alleen het NK en de proloog van de tour heb ik niet per motor bezocht.
Ach ja de ene gaat om de week naar het voetbalstadion (waar je 90min op een stoeltje zit), en ik ga lekker wat toeren (en kan tussendoor ook nog van de omgeving genieten).
Iedereen hier nogmaals bedankt voor de leuke reactie’s op mijn foto’s en ik probeer volgend jaar weer enkele wedstrijden te bezoeken (al betwijfel ik of er 14 in een jaar nog gaat lukken).Net efkes anges
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 20 augustus 2017 22:58 schreef Momo... het volgende:
Bedankt voor de foto's en verslagen, Sjoerd.
twitter:Lotto_Soudal twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 17:14:53#GPStadZottegem @JasperDeBuyst wins the GP Stad Zottegem! Congratulations! reageer retweet
We boffen inderdaad met een huisreporter voor de koersen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 22:58 schreef Momo... het volgende:
Bedankt voor de foto's en verslagen, Sjoerd.
quote:le cycliste neuchâtelois témoignait sur les agissements d'un certain coureur, qui l'a surnommé "le pharmacien". Ce dernier distribuait des pastilles dans le peloton.
twitter:TourDeJose twitterde op donderdag 24-08-2017 om 11:44:35(Former pro and Olympic track champion) Jack Bobridge accused of selling 100s of XTC tablets. (Via @petercossins)https://t.co/czIU0Pk5uK reageer retweet
'98 Wim.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 01:29 schreef wimderon het volgende:
Is dit een voorzichtige poging tot een coupe-Roemenië '94?
[ afbeelding ]
quote:Jack Bobridge is gisteren in eigen land opgepakt op verdenking van drugshandel. Dat meldt de krant The West Australian. De 28-jarige oud renner wordt ervan verdacht honderden XTC-tabletten verkocht te hebben.
Bobridge werd ontmaskerd na een grote undercoveroperatie van de Australische politie waarbij in totaal 61 personen aangehouden werden. De tweevoudig Australisch kampioen ging vorig jaar met pensioen nadat hij te veel last had van reuma. Op de Olympische Spelen van vorig jaar pakte hij nog een zilveren medaille op de ploegenachtervolging. In september moet hij voor de rechter verschijnen. Indien hij schuldig wordt bevonden, riskeert hij een gevangenisstraf.
Pedersen is zich ook lekker aan het ontwikkelen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:24 schreef Columbiafan het volgende:
Thomas maar 13 seconden trager dan Castro, die jongen kan werkelijk alles![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |