Het gaat om een criminele jeugdbende, compleet met Facebook-pagina, die zichzelf de Nijpels Bende noemt. Uiteraard overwegend met een Noord-Afrikaans uiterlijk, amper ouder dan een jaar of 15.quote:"Ze hebben hem tot waanzin gedreven”, zegt een mede-flatbewoonster zichtbaar aangeslagen. De vrouw, die uit angst niet met met haar naam in de krant wil, woont op dezelfde galerij als de 60-jarige man. "Die bende hangjongeren heeft hem net zo lang getreiterd tot hij doordraaide”, verklaart ze. "Ik heb het zien gebeuren. Die avond stonden ze voor zijn deur te dreigen. Ik wil zijn actie niet goedpraten, maar normaal is het een rustige man.”
Waarom kunnen jeugdbendes en ander crimineel, asociaal tuig in Nederland ongestoord hun gang gaan en is de politie er wél altijd als de kippen bij als een buurtbewoner door het lint gaat en iets terugdoet? Hoe is het toch mogelijk dat de overheid burgers in de kou laat staan, dat de politie zo godsgruwelijk slecht functioneert en dat criminelen/tuig op straat de baas zijn.quote:"Elke nacht hoor ik ze voor mijn flat. Ze dealen drugs, vernielen auto’s en terroriseren voorbijgangers. Ik durf niet meer zonder mijn hond naar buiten.”
Dan welquote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:24 schreef junkiesietze het volgende:
Waarom volgen ze die jongeren niet naar hun huis, en gaan vervolgens daar bakstenen door de ruit heen gooien, komt de politie blijkbaar toch niet voor.
Probleem is dat die jochies nooit ingerekend worden, en bewoners daardoor doordraaien.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:28 schreef Fretwork het volgende:
Uiteraard moeten die jochies ingerekend worden, maar heb weinig medelijden met iemand die molotov cocktails gooit op kinderen
Dat snap ik, en dat is achterlijk kut.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Probleem is dat die jochies nooit ingerekend worden, en bewoners daardoor doordraaien.
Waarom geloof jij zomaar een anonieme onruststoker?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:19 schreef DJ11 het volgende:
Wanneer worden orde en gezag in dit land eindelijk eens grondig hersteld?
Op kinderenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:28 schreef Fretwork het volgende:
Uiteraard moeten die jochies ingerekend worden, maar heb weinig medelijden met iemand die molotov cocktails gooit op kinderen
Jaquote:
Vooral Roma'squote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:49 schreef wietparkiet het volgende:
niet zo raar eigenlijk
Nieuwegein staat er om bekend dat er alleen maar mocro's, roma's en ander (buitenlands) tuig wonen
ja klopt maar ik zie ook vaak een hele hoop Marokkanen als ik door city plaza loop bijvoorbeeldquote:
Euh nee die relschoppers zien hier ongetwijfeld steun in van de overheid en politie om hun daden voort te zetten. En niemand die ze tegen gaat houden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:02 schreef CyberCow het volgende:
Het is allemaal al wel verteld hier maar wat een kansloze actie van de politie om die man op te pakken. Hoop dat de man toch een punt heeft kunnen maken en er uiteindelijk toch wat gaat veranderen voor de mensen. Maar helaas is die kans heel klein.
Hij. Gooit. Een. Brandbom.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:02 schreef CyberCow het volgende:
Het is allemaal al wel verteld hier maar wat een kansloze actie van de politie om die man op te pakken. Hoop dat de man toch een punt heeft kunnen maken en er uiteindelijk toch wat gaat veranderen voor de mensen. Maar helaas is die kans heel klein.
Uiteraard moet die man opgepakt worden, het is alleen zo ontzettend treurig dat het zo ver moet komen, dat er schijnbaar zo veel mensen last van hebben, en dat die eikels er gewoon mee wegkomen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:56 schreef richolio het volgende:
Ik hoop wel dat die jongeren worden aangepakt en dat er een oplossing wordt bedacht voor de man, maar verder is het natuurlijk gewoon terecht dat die man is opgepakt. Ik bedoel, hij heeft een molotov cocktail op straat gegooid
Oorzaak gevolg. Als de politie eerder hun werk had gedaan dan was dit allemaal niet gebeurd. Of iedereen oppakken of niemand en niet op deze manier. Geweld is (meestal) niet de oplossing maar er zijn ook grenzen aan de emoties bij mensen. Een goede advocaat zou het voor elkaar krijgen die man ontoerekeningsvatbaar is.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij. Gooit. Een. Brandbom.
Hoe is het kansloos om dan in te grijpen...
Wie is de onruststoker?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:45 schreef zovty het volgende:
[..]
Waarom geloof jij zomaar een anonieme onruststoker?
Kinderen spelen buiten.Oke, tegenwoordig niet meer. Die bedreigen niemand 24/7quote:
Kijk, de politie doet niks, maar toch is er volgens een anonieme mevrouw van alles aan de hand. Dat si toch raar?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:17 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wie is de onruststoker?De doodsbange buurtbewoners die niet met naam en toenaam in de krant durven uit angst voor represailles?
Liever naïef dan zuur zeg ik altijd maar.quote:Wedervraag: waarom zijn sommige mensen zo godsgruwelijk naïef?
Ja.. hij gooit "zomaar ineens" een brandbom. Daar is niks aan voorafgegaan. Net zoals Gijsbert Ruiter een paar geleden "zomaar ineens" een molotovcocktail smeet. Zomaar, ineens.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij. Gooit. Een. Brandbom.
Hoe is het kansloos om dan in te grijpen...
Ja die politie hebben we op meerdere vlogs gezien ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:18 schreef zovty het volgende:
[..]
Kijk, de politie doet niks, maar toch is er volgens een anonieme mevrouw van alles aan de hand. Dat si toch raar?
Ken je de politie zo?
[..]
Liever naïef dan zuur zeg ik altijd maar.
Och, ik ben door een jochie van 3 een kankerlijer genoemd en met de dood bedreigd. Die schop ik toch ook niet het licht uit de ogen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:17 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Kinderen spelen buiten.Oke, tegenwoordig niet meer. Die bedreigen niemand 24/7
Nee, maar je geeft hem wel een knal voor zijn kop.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Och, ik ben door een jochie van 3 een kankerlijer genoemd en met de dood bedreigd. Die schop ik toch ook niet het licht uit de ogen.
Ach rot op met je oorzaak gevolg. Ik vind het ook hoerig dat de politie niet kan ingrijpen, dat betekent niet dat we de rechtstaat maar moeten afschaffen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:14 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Oorzaak gevolg. Als de politie eerder hun werk had gedaan dan was dit allemaal niet gebeurd. Of iedereen oppakken of niemand en niet op deze manier. Geweld is (meestal) niet de oplossing maar er zijn ook grenzen aan de emoties bij mensen. Een goede advocaat zou het voor elkaar krijgen die man ontoerekeningsvatbaar is.
Nee, ik heb ook dat jochie niet tegen z'n hoofd geslagen imbeciel.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:22 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee, maar je geeft hem wel een knal voor zijn kop.
Hoe ouder ze zijn, hoe strenger je moet zijn.
Dit straattuig profileert zich zelfs als bende; ze proberen hun criminele gedrag niet eens te verhullen. Ze lopen ermee te koop (net als de gemiddelde Nederlandse hiphop-artiest, trouwens, maar dat terzijde).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:18 schreef zovty het volgende:
[..]
Kijk, de politie doet niks, maar toch is er volgens een anonieme mevrouw van alles aan de hand. Dat si toch raar?
Ken je de politie zo?
[..]
Liever naïef dan zuur zeg ik altijd maar.
Je doet nu net of ik de acties van die jongens of het matige ingrijpen van de politie steun. Lees het anders nog even terug.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:19 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja.. hij gooit "zomaar ineens" een brandbom. Daar is niks aan voorafgegaan. Net zoals Gijsbert Ruiter een paar geleden "zomaar ineens" een molotovcocktail smeet. Zomaar, ineens.
Leg eens uit: waarom moet het zo ver komen dat wanhopige buurtbewoners / slachtoffers van terreur zodanig door het lint gaan dat ze dit soort dingen gaan doen? Waarom kan de politie het straattuig niet de baas? Waarom wordt er niet ingegrepen als jongeren of ander tuig zorgen voor terreur?
Volgens mij ben jij dan de imbeciel. Je moet je medeburgers wel een beetje opvoeden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook dat jochie niet tegen z'n hoofd geslagen imbeciel.
Oow ja, sorry daarvoorquote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:26 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij dan de imbeciel. Je moet je medeburgers wel een beetje opvoeden.
Door mensen zoals jij denkt iedereen dat ze alles kunnen maken.
Zwaar geweld....quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oow ja, sorry daarvoor
Medeburgers opvoeden, zegt degene die zwaar geweld tegen minderjarigen goedkeurt...
Geloof je dat nou werkelijk? Als hij met beelden naar de politie was gestapt, hadden ze hem vriendelijk lachend de deur gewezen. Zelfs aangifte doen zal nog lastig genoeg blijken, laat staan dat de politie werkelijk actie onderneemt.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:27 schreef halfway het volgende:
Met een simpele camera had de beste man veel kunnen voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |