Daar was ik ook zeker verbaasd over, ook bij andere spelers in datzelfde rapport. Ik ben ook wel benieuwd, ervan uitgaande dat het rapport juist is, hoe zich dat verhoudt tot andere clubsquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 10:57 schreef w00h00 het volgende:
[..]
True. Toch blijf ik me verbazen als ik dat rapport lees over hoe de aankoop van een speler verliep/verloopt. Zelfs met een korreltje zout moeilijk voor te stellen dat miljoenen worden uitgegeven door een beetje communicatie via sms, geen goede scouting/analyse en geen unanieme besluitvorming.
Eens, ik vind een fout van De Ligt dan ook veel minder erg omdat de kans groot is dat hij ervan leert en het de volgende keer wel beter aanpakt. Dit in tegenstelling tot een Viergever, die op 27-jarige leeftijd nog steeds niet snapt dat achteruit lopen en iemand alle ruimte geven voor een schot niet heel handig is. Die gaat dat ook nooit meer aanleren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 09:24 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
je bent me net voor, ik heb mij gisteren enorm lopen ergeren aan Derksen toen hij begon over dat je de Ligt als volwassen vent moet beoordelen, omdat hij in de basis staat.
De Ligt is in de basis gezet en heeft daar maar mee te dealen, zelfde geld voor Oranje daar hoort hij gewoon nog niet te staan. Maar omdat er verder niemand is die ook maar van enig niveau te betichten is staat hij basis in het centrum. Dan kan je de Ligt niet gaan beoordelen op fouten die gewoon met leeftijd en ervaring te maken hebben, die moet je op de koop toe nemen als je zo'n jongen in de basis zet
Dat soort 'virtueel geld' zegt nooit zoveel. Pas als er een transfer afgerond is heb je een daadwerkelijke waarde. Daarbij is het ook erg makkelijk om voor aankopen die op het moment van schrijven gefaald lijken op te sommen wat daar allemaal vreselijk mis ging. Zeker de ontwikkeling van jonge spelers is erg lastig te voorspellen en volgens mij zijn er ook niet echt harde kwantitatieve onderbouwingen van de meningen van specifieke experts. Scouts zijn doorgaans ook niet vies van een beetje zelfpromotie. Die hebben nogal de neiging om prat te gaan op het feit dat ze 'X hebben ontdekt', maar de relevante vraag is eerder in welke mate spelers die ze aandragen slagen en wat ze uiteindelijk weer opbrengen of een soortgelijke objectievere maatstaf.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 10:33 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat Onana in potentie ook zoveel geld waard is. Zeker als je het verslag van zijn aankoop uit het rapport van Tscheu la Ling leest:
[..]
Mijn punt ging ook niet direct over zijn waarde, maar meer over de verbazing van de werkwijze bij de aankoop van spelers zoals Onana, maar dus ook Zimling, Sinkgraven, Sanogo, Younes en Gudelj. En dat een dergelijke amateuristische werkwijze waarschijnlijk wel tientallen miljoenen zal opleveren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat soort 'virtueel geld' zegt nooit zoveel. Pas als er een transfer afgerond is heb je een daadwerkelijke waarde. Daarbij is het ook erg makkelijk om voor aankopen die op het moment van schrijven gefaald lijken op te sommen wat daar allemaal vreselijk mis ging. Zeker de ontwikkeling van jonge spelers is erg lastig te voorspellen en volgens mij zijn er ook niet echt harde kwantitatieve onderbouwingen van de meningen van specifieke experts. Scouts zijn doorgaans ook niet vies van een beetje zelfpromotie. Die hebben nogal de neiging om prat te gaan op het feit dat ze 'X hebben ontdekt', maar de relevante vraag is eerder in welke mate spelers die ze aandragen slagen en wat ze uiteindelijk weer opbrengen of een soortgelijke objectievere maatstaf.
Dat is de kampioensroute en daar had Ajax dus nooit in kunnen zitten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:22 schreef Elan het volgende:
Wel extreem zuur die loting tegen Nice, Celtic speelt vandaag tegen Astana nadat ze eerder van jullie tegenstander voor de EL-playoffs wonnen en hebben dus volop kans op kwalificatie
quote:Van Os heeft allereerst een advies voor Marcel Keizer. "Gewoon opstellen die gozer donderdag tegen Rosenborg als er geen definitief akkoord is. Je gaat toch niet vragen of iemand mentaal in staat is om te voetballen?”, doelt hij op hetgeen afgelopen zaterdag voor het duel met Heracles Almelo gebeurde.
"Je gaat het veld op. Punt. Je kan als werknemer en werkgever van mening verschillen. Maar je laat je club en je medespelers niet in de steek. En als je er met de pet naar wil gooien, dan maak je jezelf maar te schande voor 50 duizend toeschouwers. Kijken of de grote clubs meneer Sanchez dan nog willen hebben. Alles gaat tegenwoordig maar met zachte hand. Om gek van te worden”, is hij kritisch op de Ajax-leiding.
telegraaf
I know, maar eigenlijk deugt dat systeem voor geen meter. de nummer 2 van Nederland is over het algemeen sterker dan de kampioen van Schotland. Laat staan de nummer 3 van Frankrijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:30 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Dat is de kampioensroute en daar had Ajax dus nooit in kunnen zitten.
Moraal van het verhaal: desbetreffende Ajax-scout heeft er weinig kijk op en de keeperstrainer van Barcelona al helemaal nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 10:33 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat Onana in potentie ook zoveel geld waard is. Zeker als je het verslag van zijn aankoop uit het rapport van Tscheu la Ling leest:
[..]
Maar dat is precies mijn punt. Het rapport beschrijft hoe de juiste experts niet of onvoldoende werden geconsulteerd en dat Barcelona hem niet goed genoeg bevond, maar de vraag is of het vermeende amateurisme wel zo relevant is. Je praat in het geval van Onana wel over een speler die toch door Barca is gehaald in 2010 en vijf jaar in de jeugdopleiding heeft doorgebracht. Dat op een gegeven moment iemand op 19-jarige leeftijd niet goed genoeg bevonden is, maar vervolgens toch opbloeit en zich goed ontwikkelt komt vaak genoeg voor. Er zijn bovendien al zoveel 'supertalenten' uit de jeugd die het helemaal zouden gaan maken geruisloos van het toneel verdwenen en ook genoeg spelers als Dolberg die wel opbloeien ook al zag eigenlijk zijn hele carrière niemand het echt in hem.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Mijn punt ging ook niet direct over zijn waarde, maar meer over de verbazing van de werkwijze bij de aankoop van spelers zoals Onana, maar dus ook Zimling, Sinkgraven, Sanogo, Younes en Gudelj. En dat een dergelijke amateuristische werkwijze waarschijnlijk wel tientallen miljoenen zal opleveren.
Effe serieus?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat is precies mijn punt. Het rapport beschrijft hoe de juiste experts niet of onvoldoende werden geconsulteerd en dat Barcelona hem niet goed genoeg bevond, maar de vraag is of het vermeende amateurisme wel zo relevant is. Je praat in het geval van Onana wel over een speler die toch door Barca is gehaald in 2010 en vijf jaar in de jeugdopleiding heeft doorgebracht. Dat op een gegeven moment iemand op 19-jarige leeftijd niet goed genoeg bevonden is, maar vervolgens toch opbloeit en zich goed ontwikkelt komt vaak genoeg voor. Er zijn bovendien al zoveel 'supertalenten' uit de jeugd die het helemaal zouden gaan maken geruisloos van het toneel verdwenen en ook genoeg spelers als Dolberg die wel opbloeien ook al zag eigenlijk zijn hele carrière niemand het echt in hem.
Vergeet ook niet dat je een goed seizoen draait met het nodige fortuin in de EL. Dat heeft ook direct effect virtuele transferwaarde. Binnen een goed functionerend team kan een Younes bij tijd en wijle excelleren.
Ik ben ook wel benieuwd hoe een dergelijk proces is verlopen bij een Sanchez of Ziyech. In mijn ogen zijn dat toch wel de twee transfers die voor het goed lopende team hebben gezorgd vorig seizoen.
Als ze Sanchez gaan laten blijven voor nog een jaar neem ik echt een Overmars Avatarquote:Davinson Sánchez heeft gehoor gegeven aan de boodschap van de Ajax-leiding. Dat meldt Voetbal International. Dinsdag is hij aanwezig op het trainingsveld van Ajax, waar de spelers zich voorbereiden op de heenwedstrijd tegen Rosenborg BK in de play-offs van de Europa League.
oke.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:09 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Als ze Sanchez gaan laten blijven voor nog een jaar neem ik echt een Overmars Avatar
niet te koop zou gewoon niet te koop moeten blijven.quote:
Een speler met tegenzin laten voetballen heb je niks aan.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
niet te koop zou gewoon niet te koop moeten blijven.
Maar net als met (ik dacht) van der vaart en Milik, is dat gewoon loze taal.
Het zou echter van grote klasse van Overmars zijn, om hier je spierballen te tonen en Sanchez gewoon nog een jaar aan zijn contract te houden.
Niet te koop is gewoon tactiek van OvermarsGOD. Ik vind dat prima als dat de transfersom opschroeftquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Het zou echter van grote klasse van Overmars zijn, om hier je spierballen te tonen en Sanchez gewoon nog een jaar aan zijn contract te houden.
Naja "achteraf" is de amateurisme waarschijnlijk niet zo relevant, want er wordt straks (goed) geld aan Onana verdiend. Maar de manier waarop, het risico op een misaankoop en de belemmering van de ontwikkeling van een jeugdkeeper maakt dat de aankoop van Onana destijds toch niet verantwoord lijkt te zijn geweest. Gelukkig lijkt het goed uit te pakken, maar er zijn natuurlijk genoeg verhalen van aankopen waarbij dit niet het geval was.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat is precies mijn punt. Het rapport beschrijft hoe de juiste experts niet of onvoldoende werden geconsulteerd en dat Barcelona hem niet goed genoeg bevond, maar de vraag is of het vermeende amateurisme wel zo relevant is. Je praat in het geval van Onana wel over een speler die toch door Barca is gehaald in 2010 en vijf jaar in de jeugdopleiding heeft doorgebracht. Dat op een gegeven moment iemand op 19-jarige leeftijd niet goed genoeg bevonden is, maar vervolgens toch opbloeit en zich goed ontwikkelt komt vaak genoeg voor. Er zijn bovendien al zoveel 'supertalenten' uit de jeugd die het helemaal zouden gaan maken geruisloos van het toneel verdwenen en ook genoeg spelers als Dolberg die wel opbloeien ook al zag eigenlijk zijn hele carrière niemand het echt in hem.
Vergeet ook niet dat je een goed seizoen draait met het nodige fortuin in de EL. Dat heeft ook direct effect virtuele transferwaarde. Binnen een goed functionerend team kan een Younes bij tijd en wijle excelleren.
Ik ben ook wel benieuwd hoe een dergelijk proces is verlopen bij een Sanchez of Ziyech. In mijn ogen zijn dat toch wel de twee transfers die voor het goed lopende team hebben gezorgd vorig seizoen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
denk dat dat wel mee zou vallen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Een speler met tegenzin laten voetballen heb je niks aan.
Schattig naïefquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Het is geen Football Manager.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
denk dat dat wel mee zou vallen.
Maar je zou ook met Tottenham kunnen afspreken dat je hem nog een jaar kan behouden (als je dus niets vergelijkbaars achter de hand hebt)
niet naïef, meer een utopiequote:
Contract zegt niks over het behouden van een speler.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 12:13 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |