abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:58:41 #126
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_173154664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:57 schreef w00h00 het volgende:

[..]

True. Toch blijf ik me verbazen als ik dat rapport lees over hoe de aankoop van een speler verliep/verloopt. Zelfs met een korreltje zout moeilijk voor te stellen dat miljoenen worden uitgegeven door een beetje communicatie via sms, geen goede scouting/analyse en geen unanieme besluitvorming.
Daar was ik ook zeker verbaasd over, ook bij andere spelers in datzelfde rapport. Ik ben ook wel benieuwd, ervan uitgaande dat het rapport juist is, hoe zich dat verhoudt tot andere clubs
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_173154716
Dat rapport was echt genieten.
pi_173154787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:24 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

je bent me net voor, ik heb mij gisteren enorm lopen ergeren aan Derksen toen hij begon over dat je de Ligt als volwassen vent moet beoordelen, omdat hij in de basis staat.

De Ligt is in de basis gezet en heeft daar maar mee te dealen, zelfde geld voor Oranje daar hoort hij gewoon nog niet te staan. Maar omdat er verder niemand is die ook maar van enig niveau te betichten is staat hij basis in het centrum. Dan kan je de Ligt niet gaan beoordelen op fouten die gewoon met leeftijd en ervaring te maken hebben, die moet je op de koop toe nemen als je zo'n jongen in de basis zet
Eens, ik vind een fout van De Ligt dan ook veel minder erg omdat de kans groot is dat hij ervan leert en het de volgende keer wel beter aanpakt. Dit in tegenstelling tot een Viergever, die op 27-jarige leeftijd nog steeds niet snapt dat achteruit lopen en iemand alle ruimte geven voor een schot niet heel handig is. Die gaat dat ook nooit meer aanleren.

Sowieso vond ik die 1-1 niet geheel aan De Ligt toe te schrijven. Die counter had op het middenveld al met een slimme overtreding of door Dijks onschadelijk gemaakt moeten worden. Daarnaast zag Onana er ook niet helemaal top uit.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_173155151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:33 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Toch wel bijzonder dat Onana in potentie ook zoveel geld waard is. Zeker als je het verslag van zijn aankoop uit het rapport van Tscheu la Ling leest:

[..]

Dat soort 'virtueel geld' zegt nooit zoveel. Pas als er een transfer afgerond is heb je een daadwerkelijke waarde. Daarbij is het ook erg makkelijk om voor aankopen die op het moment van schrijven gefaald lijken op te sommen wat daar allemaal vreselijk mis ging. Zeker de ontwikkeling van jonge spelers is erg lastig te voorspellen en volgens mij zijn er ook niet echt harde kwantitatieve onderbouwingen van de meningen van specifieke experts. Scouts zijn doorgaans ook niet vies van een beetje zelfpromotie. Die hebben nogal de neiging om prat te gaan op het feit dat ze 'X hebben ontdekt', maar de relevante vraag is eerder in welke mate spelers die ze aandragen slagen en wat ze uiteindelijk weer opbrengen of een soortgelijke objectievere maatstaf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173155208
Wel extreem zuur die loting tegen Nice, Celtic speelt vandaag tegen Astana nadat ze eerder van jullie tegenstander voor de EL-playoffs wonnen en hebben dus volop kans op kwalificatie _O-
blablablabla
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:29:03 #131
51286 w00h00
Digital man!
pi_173155394
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat soort 'virtueel geld' zegt nooit zoveel. Pas als er een transfer afgerond is heb je een daadwerkelijke waarde. Daarbij is het ook erg makkelijk om voor aankopen die op het moment van schrijven gefaald lijken op te sommen wat daar allemaal vreselijk mis ging. Zeker de ontwikkeling van jonge spelers is erg lastig te voorspellen en volgens mij zijn er ook niet echt harde kwantitatieve onderbouwingen van de meningen van specifieke experts. Scouts zijn doorgaans ook niet vies van een beetje zelfpromotie. Die hebben nogal de neiging om prat te gaan op het feit dat ze 'X hebben ontdekt', maar de relevante vraag is eerder in welke mate spelers die ze aandragen slagen en wat ze uiteindelijk weer opbrengen of een soortgelijke objectievere maatstaf.
Mijn punt ging ook niet direct over zijn waarde, maar meer over de verbazing van de werkwijze bij de aankoop van spelers zoals Onana, maar dus ook Zimling, Sinkgraven, Sanogo, Younes en Gudelj. En dat een dergelijke amateuristische werkwijze waarschijnlijk wel tientallen miljoenen zal opleveren.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:30:21 #132
446803 Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_173155434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:22 schreef Elan het volgende:
Wel extreem zuur die loting tegen Nice, Celtic speelt vandaag tegen Astana nadat ze eerder van jullie tegenstander voor de EL-playoffs wonnen en hebben dus volop kans op kwalificatie _O-
Dat is de kampioensroute en daar had Ajax dus nooit in kunnen zitten.
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_173155522
quote:
Van Os heeft allereerst een advies voor Marcel Keizer. "Gewoon opstellen die gozer donderdag tegen Rosenborg als er geen definitief akkoord is. Je gaat toch niet vragen of iemand mentaal in staat is om te voetballen?”, doelt hij op hetgeen afgelopen zaterdag voor het duel met Heracles Almelo gebeurde.

"Je gaat het veld op. Punt. Je kan als werknemer en werkgever van mening verschillen. Maar je laat je club en je medespelers niet in de steek. En als je er met de pet naar wil gooien, dan maak je jezelf maar te schande voor 50 duizend toeschouwers. Kijken of de grote clubs meneer Sanchez dan nog willen hebben. Alles gaat tegenwoordig maar met zachte hand. Om gek van te worden”, is hij kritisch op de Ajax-leiding.

telegraaf
:)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_173155531
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:30 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Dat is de kampioensroute en daar had Ajax dus nooit in kunnen zitten.
I know, maar eigenlijk deugt dat systeem voor geen meter. de nummer 2 van Nederland is over het algemeen sterker dan de kampioen van Schotland. Laat staan de nummer 3 van Frankrijk.

En dan nog zo'n loting tegen clubs die in de EL nauwelijks potten zouden breken :') .
blablablabla
pi_173155732
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:33 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Toch wel bijzonder dat Onana in potentie ook zoveel geld waard is. Zeker als je het verslag van zijn aankoop uit het rapport van Tscheu la Ling leest:

[..]

Moraal van het verhaal: desbetreffende Ajax-scout heeft er weinig kijk op en de keeperstrainer van Barcelona al helemaal niet _O- _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173155806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:29 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Mijn punt ging ook niet direct over zijn waarde, maar meer over de verbazing van de werkwijze bij de aankoop van spelers zoals Onana, maar dus ook Zimling, Sinkgraven, Sanogo, Younes en Gudelj. En dat een dergelijke amateuristische werkwijze waarschijnlijk wel tientallen miljoenen zal opleveren.
Maar dat is precies mijn punt. Het rapport beschrijft hoe de juiste experts niet of onvoldoende werden geconsulteerd en dat Barcelona hem niet goed genoeg bevond, maar de vraag is of het vermeende amateurisme wel zo relevant is. Je praat in het geval van Onana wel over een speler die toch door Barca is gehaald in 2010 en vijf jaar in de jeugdopleiding heeft doorgebracht. Dat op een gegeven moment iemand op 19-jarige leeftijd niet goed genoeg bevonden is, maar vervolgens toch opbloeit en zich goed ontwikkelt komt vaak genoeg voor. Er zijn bovendien al zoveel 'supertalenten' uit de jeugd die het helemaal zouden gaan maken geruisloos van het toneel verdwenen en ook genoeg spelers als Dolberg die wel opbloeien ook al zag eigenlijk zijn hele carrière niemand het echt in hem.
Vergeet ook niet dat je een goed seizoen draait met het nodige fortuin in de EL. Dat heeft ook direct effect virtuele transferwaarde. Binnen een goed functionerend team kan een Younes bij tijd en wijle excelleren.

Ik ben ook wel benieuwd hoe een dergelijk proces is verlopen bij een Sanchez of Ziyech. In mijn ogen zijn dat toch wel de twee transfers die voor het goed lopende team hebben gezorgd vorig seizoen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173156099
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat is precies mijn punt. Het rapport beschrijft hoe de juiste experts niet of onvoldoende werden geconsulteerd en dat Barcelona hem niet goed genoeg bevond, maar de vraag is of het vermeende amateurisme wel zo relevant is. Je praat in het geval van Onana wel over een speler die toch door Barca is gehaald in 2010 en vijf jaar in de jeugdopleiding heeft doorgebracht. Dat op een gegeven moment iemand op 19-jarige leeftijd niet goed genoeg bevonden is, maar vervolgens toch opbloeit en zich goed ontwikkelt komt vaak genoeg voor. Er zijn bovendien al zoveel 'supertalenten' uit de jeugd die het helemaal zouden gaan maken geruisloos van het toneel verdwenen en ook genoeg spelers als Dolberg die wel opbloeien ook al zag eigenlijk zijn hele carrière niemand het echt in hem.
Vergeet ook niet dat je een goed seizoen draait met het nodige fortuin in de EL. Dat heeft ook direct effect virtuele transferwaarde. Binnen een goed functionerend team kan een Younes bij tijd en wijle excelleren.

Ik ben ook wel benieuwd hoe een dergelijk proces is verlopen bij een Sanchez of Ziyech. In mijn ogen zijn dat toch wel de twee transfers die voor het goed lopende team hebben gezorgd vorig seizoen.
Effe serieus?

Als Barcelona 1000 jeugspelers heeft dan is de kans uiteindelijk heel erg groot dat ze er uiteindelijk 0 goed genoeg vinden om echt door te breken in het eerste elftal

De lat ligt natuurlijk heel wat hoger dan bij ajax.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:09:35 #138
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173156376
quote:
Davinson Sánchez heeft gehoor gegeven aan de boodschap van de Ajax-leiding. Dat meldt Voetbal International. Dinsdag is hij aanwezig op het trainingsveld van Ajax, waar de spelers zich voorbereiden op de heenwedstrijd tegen Rosenborg BK in de play-offs van de Europa League.
Als ze Sanchez gaan laten blijven voor nog een jaar neem ik echt een Overmars Avatar
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_173156412
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:09 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Als ze Sanchez gaan laten blijven voor nog een jaar neem ik echt een Overmars Avatar
oke.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:13:04 #140
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_173156443
Hoeveel geld heeft Ajax +/- eigenlijk nodig om van de beurs af te gaan en de Arena over te kopen? (zodat de begroting omhoog kan)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:13:23 #141
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173156452
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

oke.
niet te koop zou gewoon niet te koop moeten blijven.
Maar net als met (ik dacht) van der vaart en Milik, is dat gewoon loze taal.
Het zou echter van grote klasse van Overmars zijn, om hier je spierballen te tonen en Sanchez gewoon nog een jaar aan zijn contract te houden.
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_173156468
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:13 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Het zou echter van grote klasse van Overmars zijn, om hier je spierballen te tonen en Sanchez gewoon nog een jaar aan zijn contract te houden.
Een speler met tegenzin laten voetballen heb je niks aan.
pi_173156578
quote:

[..]

Niet te koop is gewoon tactiek van OvermarsGOD. Ik vind dat prima als dat de transfersom opschroeft
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:21:04 #144
51286 w00h00
Digital man!
pi_173156598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

Naja "achteraf" is de amateurisme waarschijnlijk niet zo relevant, want er wordt straks (goed) geld aan Onana verdiend. Maar de manier waarop, het risico op een misaankoop en de belemmering van de ontwikkeling van een jeugdkeeper maakt dat de aankoop van Onana destijds toch niet verantwoord lijkt te zijn geweest. Gelukkig lijkt het goed uit te pakken, maar er zijn natuurlijk genoeg verhalen van aankopen waarbij dit niet het geval was.

Anyway, laten we hopen dat Overmars dezer dagen verstandiger besluiten gaat nemen en dat deze in de toekomst minstens zo goed uitpakken. :)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:23:10 #145
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_173156641
Wel netjes, sinds de tijd van Frank de Boer al +/- ¤ 300.000.000 aan transferinkomsten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:23:24 #146
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173156649
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:14 schreef Leonos het volgende:

[..]

Een speler met tegenzin laten voetballen heb je niks aan.
denk dat dat wel mee zou vallen.
Maar je zou ook met Tottenham kunnen afspreken dat je hem nog een jaar kan behouden (als je dus niets vergelijkbaars achter de hand hebt)
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:24:36 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_173156674
quote:

[..]

Schattig naïef
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173156693
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:23 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

denk dat dat wel mee zou vallen.
Maar je zou ook met Tottenham kunnen afspreken dat je hem nog een jaar kan behouden (als je dus niets vergelijkbaars achter de hand hebt)
Het is geen Football Manager.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:25:35 #149
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173156696
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]

Schattig naïef
niet naïef, meer een utopie
Ik heb al afscheid genomen van onze zwarte sloper.
pi_173156746
quote:

[..]

Contract zegt niks over het behouden van een speler.
Sanchez heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar de Premier Liek, dan ben je als Ajax uitgespeeld als er vervolgens zulke clubs komen met zulke bedragen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')