Je kunt ook redeneren dat een aankoop die de jeugd in de weg staat, dan kennelijk beter is en de ploeg dus versterkt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:22 schreef TheVulture het volgende:
Het zal altijd lastig blijven om aankopen te doen als je niet wil dat ze je jeugd in de weg gaan lopen. Al kun je natuurlijk wel iets gerichter zoeken voor plekken waar de spoeling dun is
Het gaat mij niet om de periode, maar de aanpak en het risico dat daarbij is genomen. Of die transfers nu in een slechte of goede periode gemaakt zijn staat hier los van. Er werd serieus geld uitgegeven op een amateuristische manier. Daar kun je toch niet omheen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik ben ook wel voorstander van een toepassing van een breed scala aan middelen, maar veel experts moeten vaak niet zo veel hebben van data en analyses omdat die toch een beetje worden gezien als concurrentie in plaats van een zinvolle aanvulling. Ik vraag me echter wel af óf het effect van al die experts wel zo groot is. Dat is ook best iets waar je kritisch (datagedreven) naar mag kijken. Waren een Suarez, Zlatan en Huntelaar voorbeelden van zeer gedegen scouting of speelden daar dezelfde problemen? Mijn punt is nogmaals dat enkel kijken naar een periode waarin het slecht gaat en dan wijzen op 'amateurisme' niets zegt over de mate waarin dat amateurisme daadwerkelijk de oorzaak is van het feit dat het slecht gaat.
[..]
Younes is toch niet echt een miskoop gebleken. Maar nogmaals, de relevante vraag is niet of er miskopen gedaan zijn in deze periode, die zijn er namelijk altijd, maar hoe dat zich verhoudt tot perioden waarin er wel 'professionalisme' zou zijn geweest.
Eens maar je hebt tegenwoordig ook nog eens te maken met een ongeduldige generatie, die wanneer ze op hun 19e niet in de basis staan al vertrekken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je kunt ook redeneren dat een aankoop die de jeugd in de weg staat, dan kennelijk beter is en de ploeg dus versterkt.
Het gaat natuurlijk om balans, maar je moet ook niet overdrijven met alleen maar eigen jeugd willen.
De vervanger van Kishna laat wel op zich wachten. Hoeveel jaar zou het nog zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:30 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de periode, maar de aanpak en het risico dat daarbij is genomen. Of die transfers nu in een slechte of goede periode gemaakt zijn staat hier los van. Er werd serieus geld uitgegeven op een amateuristische manier. Daar kun je toch niet omheen?
En Younes is een aardige voetballer, maar absoluut geen grote versterking. Is hij destijds niet aangetrokken als de stand-in van Kishna omdat we niemand anders in de jeugdopleiding hadden? In dat licht is het geen miskoop, maar met het wegvallen van Kishna werd hij de vaste linksbuiten van Ajax 1 en daarvoor is hij imo niet geschikt.
Dennis Johnsen wellicht. Al is hij wel rechtsbenig, maar hopelijk niet zo stijf rechts als Younes en kan hij wel buitenom een actie maken en een voorzet geven.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:32 schreef Baconbus het volgende:
[..]
De vervanger van Kishna laat wel op zich wachten. Hoeveel jaar zou het nog zijn.
Blessuregevoelige bankzitters kunnen we missen als kiespijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:32 schreef Baconbus het volgende:
[..]
De vervanger van Kishna laat wel op zich wachten. Hoeveel jaar zou het nog zijn.
Uit de vijver die je vist is het gewoon lastig.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:30 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de periode, maar de aanpak en het risico dat daarbij is genomen. Of die transfers nu in een slechte of goede periode gemaakt zijn staat hier los van. Er werd serieus geld uitgegeven op een amateuristische manier. Daar kun je toch niet omheen?
En Younes is een aardige voetballer, maar absoluut geen grote versterking. Is hij destijds niet aangetrokken als de stand-in van Kishna omdat we niemand anders in de jeugdopleiding hadden? In dat licht is hij waarschijnlijk geen miskoop, maar een nuttige speler. Echter door het vertrek van Kishna werd hij de vaste linksbuiten van Ajax 1 en daarvoor is hij imo niet geschikt. Neem bijvoorbeeld zijn fysieke gesteldheid: hij is niet in staat om een heel seizoen als linksbuiten te spelen. Een goede analyse van zijn verleden had dit kunnen voorzien.
Huh? Jij wil geen linksbuiten die geschikt is voor de basis?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:39 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Blessuregevoelige bankzitters kunnen we missen als kiespijn.
maar dat heeft ook te maken met de salariëring in andere competities, je hoeft als speler niet meer de top te halen om veel geld te verdienen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens maar je hebt tegenwoordig ook nog eens te maken met een ongeduldige generatie, die wanneer ze op hun 19e niet in de basis staan al vertrekken.
Ik hoop dat dit een typfout is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Traore en Younes horen bij de besten terwijl iedereen ze uitkotst.
Noem betere m.u.v Suarez die nu een spits is.quote:
Yup, ik denk dat het salarisplafond van een gemiddelde Championshipclub al hoger ligt dan dat van Ajaxquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat heeft ook te maken met de salariëring in andere competities, je hoeft als speler niet meer de top te halen om veel geld te verdienen.
Je lijkt niet echt te snappen waar ik op doel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:30 schreef w00h00 het volgende:
[..]
En Younes is een aardige voetballer, maar absoluut geen grote versterking. Is hij destijds niet aangetrokken als de stand-in van Kishna omdat we niemand anders in de jeugdopleiding hadden? In dat licht is het geen miskoop, maar met het wegvallen van Kishna werd hij de vaste linksbuiten van Ajax 1 en daarvoor is hij imo niet geschikt.
beter dan younes als spits?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:49 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Noem betere m.u.v Suarez die nu een spits is.
moet dit grappig zijn?quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:56 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
beter dan younes als spits?
Sightorson
quote:Officiële lezing Ajax: Sánchez ontbrak vanwege klachten aan de knie
Davinson Sánchez stond dinsdag niet op het trainingsveld omdat hij behandeld wordt vanwege een knieblessure. Dat meldt Ajax dinsdag via de officiële kanalen.
Sánchez moest zich dinsdag ondanks de transferperikelen melden in Amsterdam, maar stapte niet met de rest van de selectie het trainingsveld van De Toekomst op. Volgens de officiële lezing van Ajax trainde de Colombiaan binnen omdat hij last heeft van een knieblessure. Daar is hij aan behandeld.
De transfer van Sánchez naar Tottenham Hotspur lijkt met de dag dichterbij te komen. Een eerste bod van de Londenaren van veertig miljoen euro werd afgewezen, maar dinsdag zou een zware delegatie van de Premier League-club naar Amsterdam afreizen om over de deal te onderhandelen. Op de training van dinsdag was landgenoot van Sánchez Luis Manuel Orejuela er overigens ook niet bij. Hij heeft nog geen werkvergunnning.
https://www.voetbalprimeu(...)ten-aan-de-knie.html
Dat is in de Nederlandse competitie ook helemaal niet mogelijk, al heb je 400 miljoen op de bank.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:02 schreef mokkiemok het volgende:
Financieel doet Ajax het gewoon extreem goed, dat is de bottomline.
elk jaar lopen we wat dat betreft met grote sprongen weg van Psv en Feyenoord.
maar sportief gezien zijn we niet bepaald het Bayern van Nederland
Je maakt het ook weer te moeilijk, als er één wereld opportuun is dan is het wel die van voetbaltransfers. Overal, zonder uitzondering.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:42 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Uit de vijver die je vist is het gewoon lastig.
Noem eens een betere buitenspeler in de afgelopen 20 jaar? Traore en Younes horen bij de besten terwijl iedereen ze uitkotst. Neres wordt voor 12 miljoen gehaald en is ook niet 2 x zo goed. Buitenspelers zijn gewoon lastig in te schatten. Een speler die blijkbaar voorheen geen buitenspeler was en die daarna 3 jaar basisspeler is. Dat lijkt me objectief zelfs nog knapper dat ze zijn potentie hebben ingeschat.
Er zal best wat gefaal kunnen zijn inderdaad. Echter haalde PSV Narsingh en Maher. leken prima aankopen, maar die kwamen niet uit de verf terwijl daar vast flinke scoutingsrapporten achter zitten.
Toch best knap dat je zo'n miskoop als Gudelj nog met marginaal verlies weet te verkopen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:02 schreef mokkiemok het volgende:
Financieel doet Ajax het gewoon extreem goed, dat is de bottomline.
elk jaar lopen we wat dat betreft met grote sprongen weg van Psv en Feyenoord.
maar sportief gezien zijn we niet bepaald het Bayern van Nederland
ik doel daar op om bijvoorbeeld 6 keer achter elkaar kampioen te worden. Dat is wel degelijk mogelijk.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is in de Nederlandse competitie ook helemaal niet mogelijk, al heb je 400 miljoen op de bank.
al is het verlies als je daarnaast een klapper maakt zoals bij Sanchez of Klaassen of Milik, dan schrijf je gewoon zwarte cijfers.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toch best knap dat je zo'n miskoop als Gudelj nog met marginaal verlies weet te verkopen.
Alles kanquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:11 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik doel daar op om 6 keer achter elkaar kampioen te worden. Dat is wel degelijk mogelijk.
ik hoop ook niet dat het gebeurd, want het is juist leuk zo. Maar als je de transferbedragen ziet van ajax is dit wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld bayern. Alleen is onze competitie er niet geschikt voor momenteel.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 16:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Alles kan
Maar zo'n afstand als Bayern en Juve nemen? Nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |