abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 augustus 2017 @ 14:59:34 #151
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173136838
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:58 schreef Fir3fly het volgende:
Dat kan dus niet. Want ze werkt simpelweg niet mee.

En dan?
Waarom kan het nu opeens wel dan? Ze werkt nu wel mee? Ik kan het me niet voorstellen. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:01:07 #152
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173136860
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom kan het nu opeens wel dan? Ze werkt nu wel mee? Ik kan het me niet voorstellen. :)
Nee, dit is weer een taktiek. De kinderen zijn immers nog in Nederland.

Dus nu ben je wel ineens voor het uitzetten van moeders en de kinderen hier achterlaten?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:03:55 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173136914
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Dit specifiek geval is natuurlijk kut.

Maar verder zou ik zeer graag zien dat uitzetting een massa-aangelegenheid wordt, en er 2000 per dag werden teruggestuurd of zo. Als het ergens gewoon veilig is, is er geen grond om hier te blijven.
Op zich gaat het in theorie wel zo hè :) Ministerie van BuZa houdt regio's in de gaten en zodra een regio als "veilig" gemarkeerd wordt door BuZa, worden alle lopende aanvragen afgewezen. Maar daarmee hebben al die vreemdelingen niet direct ook een paspoort/reisdocument om terug te keren. Bovendien kunnen er nog individuele redenen zijn waarom een bepaalde regio toch niet veilig is voor een bepaalde vreemdeling. Het is en blijft maatwerk per individu/gezin.
KuikenGuppy
pi_173136943
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je zou je kunnen afvragen waarom iemand kan 'weigeren' mee te werken aan terugkeren ofwel waarom wij die medewerking zo hard nodig hebben. Ook kun je, zoals ik al aangaf, proberen om procedures (en wachttijden e.d.) korter te maken.

Waarom iemand 9 jaar kan rekken, zonder iets onwettigs te doen.

[..]

Dat is altijd een afweging.

[..]

Lijkt me wettelijk gezien ook geen stand houden. :) Je mag kinderen niet zomaar bij moeders vandaan halen. Valt me nog 'mee' dat deze constructie is toegepast.
Weigeren kan omdat er er reisdocumenten nodig zijn om iemand uit te kunnen zetten. Als iemand weigert zijn echte nationaliteit en namen op te geven, kan je bij het land van herkomst (als je weet welk land dat is) niet vragen om documenten.

Iemand kan de procedure 9 jaar rekken, omdat asielzoekers veel rechten hebben. Ze kunnen na een afwijzing bezwaar aantekenen en daarna nog in beroep en vervolgens in hoger beroep. Als alles is afgewezen, kunnen ze een tweede (en derde..) aanvraag indienen. Na 5 jaar kunnen ze het nog ol het kinderpardon gooien (hoewel dat vrijwel kansloos is).
Als eenmaal echt vast staat dat een gezin niet mag blijven, kan je dat gezin niet op straat zetten (zoals je bij volwassenen wel kan doen), want dat mag niet bij kinderen. Op die manier is er ook geen 'druk' voor het gezin om zelfstandig te vertrekken.

Als je wil dat het onmogelijk wordt om die procedures jarenlang te rekken, wil je dus eigenlijk dat de asielzoekers minder rechten krijgen..
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:05:21 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173136948
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:54 schreef Fir3fly het volgende:
Dat klopt, maar hoe hardhandig wil je mensen op het vliegtuig zetten? Hoe ver wil je daar in gaan?
Op Schiphol worden sommige mensen daadwerkelijk fysiek het vliegtuig in begeleid.
KuikenGuppy
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:05:40 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173136954
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op Schiphol worden sommige mensen daadwerkelijk fysiek het vliegtuig in begeleid.
Als in geboeid?
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:06:34 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173136964
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op Schiphol worden sommige mensen daadwerkelijk fysiek het vliegtuig in begeleid.
En hoeveel jaar duurt het voordat zo'n maatregel wordt toegepast?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173136990
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:38 schreef VEM2012 het volgende:
Bijzondere klacht. Dus iemand verstopt de kinderen en klaagt dan dat ze uitgezet wordt zonder kinderen. Terwijl het simpelweg bedoeld is om de uitzetting tegen te gaan. Sabotage dus.

Alle argumenten zijn terug te voeren op bewuste acties van de illegaal. Heel sneu voor die kinderen, maar ze dienen moeders aan te kijken.
Dit dus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:08:41 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173136999
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoeveel jaar duurt het voordat zo'n maatregel wordt toegepast?
Zo lang als het duurt voordat alle procedures zijn afgelopen, bezwaar/beroep termijnen zijn verlopen (voor zover deze opschortende werking hebben), en het voor de vreemdeling daadwerkelijk mogelijk is om terug te keren (reisdocumenten in orde).
KuikenGuppy
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:09:04 #160
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173137008
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
Nee, dit is weer een taktiek. De kinderen zijn immers nog in Nederland.

Dus nu ben je wel ineens voor het uitzetten van moeders en de kinderen hier achterlaten?
Whut? :')
Wat is tactiek? Dat de vrouw nu wel uitgezet is? Van wie is dat een tactiek? :)
Ik ben niet voor het uitzetten van kinderen die al 9 jaar in Nederland wonen. Zeker niet als ze vanaf groep 1 lekker meedraaien. Ik ben ook niet voor het uitzetten van de moeder alleen en de kinderen maar hier achterlaten.

Ik vraag me alleen af waarom de overheid nu wél hard op kan treden en 7 jaar geleden niet? 7 jaar geleden had ik er geen moeite mee gehad ook. Nu wel.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:11:08 #161
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173137044
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Whut? :')
Wat is tactiek? Dat de vrouw nu wel uitgezet is? Van wie is dat een tactiek? :)
Ik ben niet voor het uitzetten van kinderen die al 9 jaar in Nederland wonen. Zeker niet als ze vanaf groep 1 lekker meedraaien. Ik ben ook niet voor het uitzetten van de moeder alleen en de kinderen maar hier achterlaten.

Ik vraag me alleen af waarom de overheid nu wél hard op kan treden en 7 jaar geleden niet? 7 jaar geleden had ik er geen moeite mee gehad ook. Nu wel.
dat komt omdat de rechtszaken hier in nederland veel te lang duren en dan kan je ook nog eens in beroep gaan , wat vele advocaten van die vluchtelingen maar al te graag doen om te hopen dat het met een pardon er vanaf te komen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173137073
Ik weet niet veel over Armenïe maar is dat weer zo'n achterlijk oorlogsland?
pi_173137078
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:12 schreef Hdero het volgende:
Ik weet niet veel over Armenïe maar is dat weer zo'n achterlijk oorlogsland?
Is je Google stuk?
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:13:28 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173137085
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Whut? :')
Wat is tactiek? Dat de vrouw nu wel uitgezet is? Van wie is dat een tactiek? :)
De vrouw wil niet vertellen waar de kinderen zijn.

quote:
Ik ben niet voor het uitzetten van kinderen die al 9 jaar in Nederland wonen.
Ik ben niet voor het laten chanteren met kinderen.

quote:
Ik vraag me alleen af waarom de overheid nu wél hard op kan treden en 7 jaar geleden niet? 7 jaar geleden had ik er geen moeite mee gehad ook. Nu wel.
Omdat er dus procedures zijn met wachttijden en dergelijke. En omdat deze vrouw daar moedwillig zoveel mogelijk misbruik van heeft gemaakt. De IND kan nu eindelijk volgens de wet hard optreden. Dat mag in het begin niet.

Dus wat wil je nou? Dat personen die worden uitgezet geen mogelijkheid meer hebben om dat aan te vechten en maar gewoon meteen het vliegtuig opgezet moeten worden, desnoods onder dwang in de handboeien?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173137107
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Is je Google stuk?
Ja
pi_173137153
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar als je na 9 jaar nog steeds probeert een status te krijgen op basis van asielrecht, doe je dan ook niet iets verkeerd?

Ik bedoel, als je al zo lang hier zit dan heb je onderhand toch wel iets opgebouwd om via de gewone immigratiekanalen een aanvraag te doen? Als ik al sinds 2008 in het buitenland zou wonen en nog steeds niet m'n eigen broek kan ophouden zou ik me toch echt gaan afvragen wat ik daar überhaupt nog doe.
in de meeste andere landen krijg je helemaal geen gelegenheid om ergens 6 jaar te wonen zonder in je eigen levensonderhoud te kunnen voorzien.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:19:32 #167
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173137195
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:13 schreef Fir3fly het volgende:
De vrouw wil niet vertellen waar de kinderen zijn.

Ik ben niet voor het laten chanteren met kinderen.
Ik ook niet, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
quote:
Omdat er dus procedures zijn met wachttijden en dergelijke.
Precies. En daar moeten we dus wat aan doen.
quote:
En omdat deze vrouw daar moedwillig zoveel mogelijk misbruik van heeft gemaakt. De IND kan nu eindelijk volgens de wet hard optreden. Dat mag in het begin niet.
Is geen misbruik. Misbruik is op zichzelf strafbaar. Gebruik.
quote:
Dus wat wil je nou?
Dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Dat procedures efficiënter worden en dat men niet 9 jaar lang over een procedure kan doen. :)
quote:
Dat personen die worden uitgezet geen mogelijkheid meer hebben om dat aan te vechten en maar gewoon meteen het vliegtuig opgezet moeten worden, desnoods onder dwang in de handboeien?
Asielsnelrecht, maar met voldoende mogelijkheden om de rechten in stand te houden. Zou ik beter vinden dan na 9 jaar kinderen het land uit gooien. :Y Hard zijn in het begin en daarna soft voor diegene die mogen blijven.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:20:45 #168
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173137214
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:11 schreef RAVW het volgende:
dat komt omdat de rechtszaken hier in nederland veel te lang duren en dan kan je ook nog eens in beroep gaan , wat vele advocaten van die vluchtelingen maar al te graag doen om te hopen dat het met een pardon er vanaf te komen
Geef ze eens ongelijk. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:23:39 #169
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173137271
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:04 schreef Physsic het volgende:
Weigeren kan omdat er er reisdocumenten nodig zijn om iemand uit te kunnen zetten. Als iemand weigert zijn echte nationaliteit en namen op te geven, kan je bij het land van herkomst (als je weet welk land dat is) niet vragen om documenten.
Dat is statenloosheid, is dat niet een heel ander probleem? :)
quote:
Als je wil dat het onmogelijk wordt om die procedures jarenlang te rekken, wil je dus eigenlijk dat de asielzoekers minder rechten krijgen..
Nee, ik wil dat de procedures korter worden. ;)
Ik kan me niet voorstellen dat het ontnemen van rechten de enige manier is om dat te doen, maar misschien heb je gelijk. Dan zou ik het op 'collateral' gooien dat er af en toe een gezin blijft, want nogmaals; Iemand na 9 jaar uitzetten, vind ik niet kunnen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:26:38 #170
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173137345
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Je kinderen gebruiken als chantagemiddel is niet 'rare sprongen'. Dat is simpelweg walgelijk, en het zegt veel over je ideologische blindheid dat je elke kans aan je voorbij laat gaan om dat te veroordelen.

quote:
Precies. En daar moeten we dus wat aan doen.
Is geen misbruik. Misbruik is op zichzelf strafbaar. Gebruik.
Nee, het is misbruik. Het is simpelweg net zo lang blijven rekken tot er een pardon volgt. Waar mensen als jij maar al te graag in trappen.

quote:
Dat heb ik al meerdere keren aangegeven. Dat procedures efficiënter worden en dat men niet 9 jaar lang over een procedure kan doen. :)

Dat willen we allemaal wel. Ik zou ook graag willen dat de belastingdienst wat sneller was. En dat bedrijven wat sneller hun facturen betalen. We willen allemaal wat. De vraag is hoe.
quote:
Asielsnelrecht, maar met voldoende mogelijkheden om de rechten in stand te houden.
Dat is een contradictie. Waar denk je dat advocaten voor zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:31:42 #171
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173137469
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:26 schreef Fir3fly het volgende:
Je kinderen gebruiken als chantagemiddel is niet 'rare sprongen'. Dat is simpelweg walgelijk, en het zegt veel over je ideologische blindheid dat je elke kans aan je voorbij laat gaan om dat te veroordelen.
Ik zie dat als een rare sprong. Als je dat als een koelbloedige berekenende stap wil zien van iemand die al 9 jaar precies weet waar hij/ zij mee bezig is, prima.

Whatever makes you sleep at night.
quote:
Nee, het is misbruik. Het is simpelweg net zo lang blijven rekken tot er een pardon volgt. Waar mensen als jij maar al te graag in trappen.
Nee het is... Een welles-nietes spelletje.

Dus bij deze: Nietes!
quote:
Dat willen we allemaal wel. Ik zou ook graag willen dat de belastingdienst wat sneller was. En dat bedrijven wat sneller hun facturen betalen. We willen allemaal wat. De vraag is hoe.
Dan zeg ik: Ga dat organiseren. Gooi je focus daarop en niet op dit soort gevallen.
quote:
Dat is een contradictie. Waar denk je dat advocaten voor zijn?
Omdenken! O+ Wat nou als het wel kan?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173137512
Sic jij bent wel een rare.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:33:54 #173
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173137530
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:33 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Sic jij bent wel een rare.
Dat is een mooi compliment. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:34:22 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173137548
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is statenloosheid, is dat niet een heel ander probleem? :)
Statenloos is heel wat anders.
KuikenGuppy
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 augustus 2017 @ 15:34:24 #175
408813 crew  trein2000
pi_173137550
Laten we eens beginnen met een(1) aanvraag + 1 maal een rechterlijke toetsing afwachten in Nederland. Daarna gewoon terug en vanuit daar je zaken regelen. Als je dan alsnog gelijk krijgt mag je weer komen.

Wil iemand niet terug? Dan vervalt zijn recht op hoger beroep. En dan gewoon overgaan tot uitzetten. Niet mogelijk? Opsluiten.

Geen compassie met dit soort volk wat het hele asielsysteem traineert.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')