Of zou je juist van een gave afwillen?
Vertel er wel even bij waarom je juist die gave zou willen hebben ( of van welke gave je afwil); dat is wel zo leuk natuurlijk.
Het gaat er in dit topic dus NIET om of bepaalde dingen wel bestaan en of het eigenlijk wel kan of niet. Discussies daarover kan in andere topics.
Ik denk dat de mens, zoals het nu in elkaar zit, aardig tevreden mag zijn met de gaves die we al hebben.
Die zou ik wel willen hebben... zo weet je meteen hoe mensen over je denken en weet je ook ofdat deze mensen te vertrouwen zijn enz.. (als vriend/vriendin enz...)
quote:Daar ging dit topic niet over.
Op maandag 16 december 2002 12:44 schreef U-lerZzZ het volgende:
Zou je met aliens willen communiceren? <--- Dat kan dus écht niet, hé!.
quote:
Op maandag 16 december 2002 12:43 schreef jcdobber het volgende:
Ik wil kunnen Vliegen
quote:Geloof me dat zouden jullie mannen echt niet willen weten
Op maandag 16 december 2002 12:45 schreef Ez3 het volgende:
Ik zou wel de gave willen hebben om in staat te zijn de gedachte van een vrouw te kunnen lezenNet als Mel Gibson in "What Women Want"...
Ik zou wel kunnen uhm hoe heet dat dat je gewoon van het een op het andere moment ergens anders bent...
Dat scheelt elke dag 2 uur reizen naar school en dan kan je dus langer in bed blijven liggen
En dan hoef je nooit meer door de regen te fietsen
ontopic: gedachten kunnen lezen lijkt me wel heel leuk om te kunnen
en de gave waar ik van af wil is, dooie mensen zien om ze te helpen
quote:Misschien is de gave van bescheidenheid iets voor jou?
Op maandag 16 december 2002 12:51 schreef RedVisioN het volgende:
Ik ben al volmaakt.
Ik hoef geen gaven en ik hoef van geen gaven af.
quote:Ben je weer bezig??
Op maandag 16 december 2002 12:56 schreef Suphafly het volgende:
Ik zou de ultime kracht willen waardoor ik heerser van de aarde zou worden en iedereen in vrede zou leven en zo niet zou ik jullie allemaal uitroeien!!!! *ughum... verder vind ik jullie wel aardig hoor
quote:Haha, jij kunt iedere gave kiezen die er is, en jij wilt met dieren praten.
Op maandag 16 december 2002 12:59 schreef BwennieBren het volgende:
Met dieren communiceren!
jullie hebben helemaal gelijk
quote:Helemaal geen slechte gave hoor... maar je kunt het al. Net als iedereen.
Op maandag 16 december 2002 13:00 schreef Maud_Dib het volgende:[..]
Haha, jij kunt iedere gave kiezen die er is, en jij wilt met dieren praten.
Als je er over nadenkt, kun je met informatie OVERAL komen!
Je kunt er natuurlijk hardstikke veel geld mee verdienen, mensen overtuigen, imponeren enzovoort..........
en een beetje telekinese zou ook niet slecht zijn... one thing at the time he...
Of teleportatie
zolang ik maar iedereen kan meenemen die ik vasthou.
anders ben je toch alleen maar op je vrienden aan het wachten.
quote:Waarom niet? De rest wat MUUS opnoemt zou ik alleen maar in de war van raken. Dieren zijn btw leven veel langer op aarde dan de mens. Tenminste als de mens niet tegenkomen
Op maandag 16 december 2002 13:00 schreef Maud_Dib het volgende:[..]
Haha, jij kunt iedere gave kiezen die er is, en jij wilt met dieren praten.
quote:Hoe dan? Dat is, als je hiermee natuurlijk niet de mens bedoelt....
Op maandag 16 december 2002 13:04 schreef deGVR het volgende:[..]
Helemaal geen slechte gave hoor... maar je kunt het al. Net als iedereen.
Trouwens nu ik erover nadenk, zou ik ook wel in de tijd heen en terug willen reizen.
[Dit bericht is gewijzigd door BwennieBren op 16-12-2002 13:17]
voorspellen etc lijkt me niets, ik wil niet weten wat er nog allemaal gaat gebeuren, zou continue me zorgen maken over van alles.
quote:Door gewoon tegen ze te spreken... en dan goed te luisteren voor een reactie.
Op maandag 16 december 2002 13:15 schreef BwennieBren het volgende:Hoe dan? Dat is, als je hiermee natuurlijk niet de mens bedoelt....
Bedenk je heel erg goed dat elke gave ook een vloek is.
Ik voel dingen bij mensen, kan me er tegenwoordig voor afsluiten, maar toen ik dat nog niet kon was het leven soms best moeilijk.
Ook heb ik soms voorspellende dromen, alleen kan ik er geen peil op trekken welke waar zijn en welke niet, dus ik kan er helemaal niets mee.
Die dromen zijn over het algemeen alles behalve leuk, op het moment droom ik heel veel van oorlog, maar of dat een "angst" van mij is voor een 3de wereld-oorlog, of het is voorspellend, ik weet het niet, kan het niet zeker weten.
Na zo'n droom word ik bibberend en klappertandend wakker, tot op het bot verkilt van afschuw.
Van mij mogen die dromen gestolen worden, iemand die ze wil hebben????
Denk je dat het leu, is om in mensen hun hoofden te kunnen kijken?
Wil jij echt weten wat ze over je denken?
Weet dat mensen vele dingen denken die niet zo aardig zijn, het proces van verwerking in het hoofd zelf, gedachte's die er nooit uit zullen komen, die gaanderweg al gerelitiveerd worden, verwerkt worden, maar die afschuwelijk lelijk zijn op dat moment in het hoofd.
Hie rheb ik zelf gelukkig geen ervaring mee, maar ik ken wel mensen die deze "gave" hebben.
Tis trouwens echt niet zo makkelijk hoor, je krijgt flarden, de geest van een mens is een puinhoop en zeer verwarrend.
quote:Ik denk dat iemand die dat kan, langzaam maar zeker gek wordt.
Op maandag 16 december 2002 13:19 schreef Fliepke het volgende:
het lijkt me prachtig om te kunnen horen wat mensen kunnen denken, kun je dan makkelijk op inspelen
quote:Okay, heb veel dieren in huis (3 vogels, 2 konijnen en een hamster). Reacties krijg ik wel, maar ik weet niet wat ze zeggen. Alleen mijn apie van 13 van krijg ik weleens antwoord van terug.
Op maandag 16 december 2002 13:18 schreef deGVR het volgende:[..]
Door gewoon tegen ze te spreken... en dan goed te luisteren voor een reactie.
quote:Sterker nog... al zou je iedere gedachte kunnen horen zou je binnen een dag knettergek zijn.
Op maandag 16 december 2002 13:20 schreef DarkElf het volgende:[..]
Ik denk dat iemand die dat kan, langzaam maar zeker gek wordt.
'Vliegen', telekinese, voorspellend en gedachten kunnen lezen in één.
Of het de goede kant is of de slechte is me om het even.
Maar telekinese lijkt me ook wel onwijs.
Denk aan de film "The Mummy" dattie met zn handen zo´n supergolf omhoog werpt
Maar als men mij dan toch een gave wil geven , dan de gave der magie of te wel toveren
Dat is het minst gevaarlijke
quote:Helderziend ben ik al,
Op maandag 16 december 2002 12:41 schreef MUUS het volgende:
Zou je helderziend willen zijn?
Zou je dingen van mensen willen weten, die ze niet hardop zeggen?
Wil je de toekomst kunnen voorspellen?
Zou je een medium willen zijn en met geesten kunnen communiceren?
Wil je mensen genezen met handoplegging of d.m.v. instralen?
Zou je met aliens willen communiceren?Of zou je juist van een gave afwillen?
Vertel er wel even bij waarom je juist die gave zou willen hebben ( of van welke gave je afwil); dat is wel zo leuk natuurlijk.
Het gaat er in dit topic dus NIET om of bepaalde dingen wel bestaan en of het eigenlijk wel kan of niet. Discussies daarover kan in andere topics.
Veel van die gaven of wat dan ook kan je leren. Ik zou wel iets willen leren waardoor je meer van jezelf en de natuur begrijpt en dat je daarmee andere mensen kan helpen.
Helderziendheid of andere speciale paranormale gaven kunnen me gestolen worden. Heb ze niet, hoef ze niet. Ze maken het leven alleen maar nodeloos complex.
quote:Dan wordt je gek
Op maandag 16 december 2002 15:53 schreef freud het volgende:
Fotografisch geheugen met een IQ van 200+.
ja dat lijkt me echt mooi (bram vinnut ook mooi)
quote:lijkt me ook erg handig
Op maandag 16 december 2002 12:43 schreef dennisdotcom het volgende:
Hear what women think.
Ik droom heel vaak dat ik dit kan overigens
quote:Deze drie zeker niet, mensen hebben het recht op hun eigen mening en hebben het recht die niet te uiten indien ze dat niet willen... ik wil hun privacy daarin niet verstoren.
quote:Dezen zouden wel leuk kunnen zijn... of je er nu in gelooft of niet.
Zou je met aliens willen communiceren?
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 16-12-2002 16:51]
Serieus: De gaves die je noemt MUUS lijken mij toch niets. Het gaat allemaal gepaard met neveneffecten waar ik niet op zit te wachten.
Helderziend willen zijn, dan belde ik mensen van te voren op om te waarschuwen voor overvallen, ongelukken en dergelijke. De telefoonrekening betaal ik van mijn prijzen in de lotto.
Helderhorend willen zijn, dan verkocht ik de volgende hit van U2 nu alvast aan Kane.
Een Heks willen zijn. Vliegen gaat vlugger dan de file. Dan maar een winterjas op die bezem.
Kunnen instralen. Dan straalde ik gewoon de bassins bij de waterzuivering in. Heel nederland blij.
Met de doden kunnen communiceren. Ik wil wel eens weten waar die piratenschatten liggen en hoe lang je nog iets ziet nadat je kop eraf getjopt is op de guillotine.
Kunnen lichaamuitreden. Lekker bij de buurmeisjes onder de douche kijken
Is niet echt een gave, maar dat zou ik wel graag willen hebben.
Anders pak ik Tijd-manipulatie als gave. Dus vooruit in de tijd, achteruit, stilzetten etc etc.
quote:En hoeveel drugs moest je gebruiken voordat je dat kon?
Op maandag 16 december 2002 14:47 schreef spookie het volgende:[..]
Helderziend ben ik al,
Genezen met handoplegging kan ik ook al,
Toekomst voorspellen ook al,
En nog een aantal dingen die handig zijndus ik ben blij
Maar dat kan ik mijzelf aanleren, schijnt.
Mijn verlanglijstje voorlopig:
1) reincarnatie/onsterfbaarheid
2) tijdreizen
3) ruimte-reizen (tele-portatie)
4) materialiseren-dematerialiseren
5) remote viewing
6) onzichtbaarheid
7) telepathie/gedachten lezen
8) levitatie/gewichtloosheid
9) tele-kinese
10) shape-shiften
quote:indeed.. dat je eigenlijk gewoon een knopje aan kunt zetten.. en dat je dan hoort wat iemand denkt.. want nu zeur ik mijn vriend altijd aan de kop met mijn leuke vraag:" waar denk je aan?? "
Op maandag 16 december 2002 12:48 schreef DaMSWer het volgende:
Horen wat iemand denkt. Maar dan wel als je dat zelf wilt, want anders hoor je godganse dag geklep om je heen.
quote:Volgens mij is het mogelijk om dat aan te leren. Ik had een link naar een complete cursus van enkele uren audio.
Op maandag 16 december 2002 17:48 schreef M.ALTA het volgende:
5) remote viewing
Edit:
Gevonden
http://www.farsight.org/
[Dit bericht is gewijzigd door Refragmental op 16-12-2002 17:58]
quote:Nah, ik kan nu al behoorlijk snel lezen en het meeste direct onthouden, maar het is niet fotografisch. En dat IQ van 200 is zodat ik het ook daadwerkelijk allemaal kan bevatten.
Op maandag 16 december 2002 16:31 schreef SheDeviltje het volgende:[..]
Dan wordt je gek
Ik lees hier veel onrealistische dingen (tijdreizen etc.) maar soms ook wel realistisch (fotografisch geheugen etc.)
Maar om maar realistisch te doen.. zou ik graag:
- ongekend geniaal willen zijn
- ongekend fysiek vermogen willen hebben
- en een sekssymbool zijn
That's it.
quote:realistisch zij je toch
Op maandag 16 december 2002 19:09 schreef rolon het volgende:
Leuk topicIk lees hier veel onrealistische dingen (tijdreizen etc.) maar soms ook wel realistisch (fotografisch geheugen etc.)
- ongekend geniaal willen zijn
- ongekend fysiek vermogen willen hebben
- en een sekssymbool zijnThat's it.
(inkoppertje )
oja, en iedereen die ik haat vreselijk bang maken in vorm van een gedaante waarvan je niet eens zou willen durven dromen. Oja en als ze alleen zijn, ze bang maken met een fluisterende stem die allemaal geboden op zeggen in het Aramees over het einde van hun leven en dat ze in de hell komen
Wie blood heeft gespeeld kent het wel. Die "enge" fluisterende stem.
edit: typo
quote:We have a winner!
Op maandag 16 december 2002 20:48 schreef Skull het volgende:
the axe effect lijkt mij wel wat
quote:Ik gebruik niks
Op maandag 16 december 2002 17:25 schreef killerb het volgende:[..]
En hoeveel drugs moest je gebruiken voordat je dat kon?
.
Dan weet ik hoeveel ik moet inslaan.
quote:Hallo naamgenoot,
Op maandag 16 december 2002 23:33 schreef Brennie het volgende:
Mensen met mijn gedachten genezen van ziektes.
Van jou dacht ik dit al. En je kan dan gewoon vanaf thuis werken toch?
What else do you want?
Oh ja, die kutkat die me telkens de krant van morgen komt brengen mag wel wegblijven.
quote:Ik denk hetzelfde lijstje, met shape-shiften op een grote afstand tot de rest op #1
Op maandag 16 december 2002 17:48 schreef M.ALTA het volgende:
Ahahha, prima topic:Mijn verlanglijstje voorlopig:
1) reincarnatie/onsterfbaarheid
2) tijdreizen
3) ruimte-reizen (tele-portatie)
4) materialiseren-dematerialiseren
5) remote viewing
6) onzichtbaarheid
7) telepathie/gedachten lezen
8) levitatie/gewichtloosheid
9) tele-kinese
10) shape-shiften
[1] Telepathische krachten. * MaxiTitan knows what you think.
[2] Telekinetische krachten. * MaxiTitan peels an orange with a thought .
[3] Een volledige controle ove mijn ki/chi energie zodat ik bijvoorbeeld met me ki energie een bal kan maken en afvuren of ermee kan vliegen (ala DBZ ).
[4] En ook nog de mogelijkheid om met me ki/chi energie te genezen van mensen.
quote:Leg eens uit
Op maandag 16 december 2002 19:09 schreef rolon het volgende:
Leuk topic[..]
- en een sekssymbool zijnThat's it.
quote:shape-shifting
Op dinsdag 17 december 2002 15:42 schreef M.ALTA het volgende:[..]
Leg eens uit
![]()
quote:Dat ben ik !
Op dinsdag 17 december 2002 15:53 schreef Swoods het volgende:
Gave die zorgt dat ik nooit ziek ben en altijd een top conditie heb.
Top-conditie: vooral als ik niet gedronken heb !
quote:Goed idee,
Op dinsdag 17 december 2002 10:11 schreef mvt het volgende:[..]
Ik denk hetzelfde lijstje, met shape-shiften op een grote afstand tot de rest op #1
eigenlijk vallen #6 en #8 daardoor al een beetje af, namelijk shapeshiften in een mier en vogel
Ik zou me willen shape-shiften in een onzichtbare olifant en dan door de 2e Kamer heen hollen.
quote:Daar heb ik nog prachtige dromen overgehad *zucht*
Ik wil kunnen Vliegen
Heel graag zou ik de vaardigheid willen hebben om iedereen te laten voelen wat ik vaak voel.... ( het dichts bij komt denk ik nog een immense liefde.. )
Echt wel!! wauw!
Eru out.
quote:Mag ik vragen welke gaves dat zijn en waarom je er vanaf wilt?
Op zaterdag 28 december 2002 18:52 schreef Eru het volgende:
argh....*shudder*...ik probeer juist van m'n gaves af te komen...nou ja liever gezegd ik probeer er mee te leven...ze zijn af en toe handig...Eru out.
ik zou af en toe wel eens het iq van 90 willen hebben zodat ik al die stupide mensen in de wereld eens begrijp
verder lijkt me telepathie wel wat maar dan wil ik er wel controle over. ik wil zelf beslisse of ik hun gedachten gang kan opvangen en in welke gradatie. vang ik alles op of alleen in welke *stemming* ze zijn. zo kun je mensen ook wat privacy gunnen mits je er geen misbruik van maakt.
teleportatie is meer een verschuiving van tijd en ruimte. zeer handig maar allicht, en nu is het maybe een droom, in een verre toekomst mogelijk (nee ik ben niet zozeer startrek fan maar het idee spreekt me wel aan).
tijdreizen lijkt mij extreem gevaarlijk en ongewenst. een voortijdige dood van 1 nietig persoon kan alsnog een enorme impact hebben (denk aan de over, over, overgrootvader van bv napoleon. zonder die man geen napoleon en dus ook geen bevolkingsregister om het zo maar neer te zetten). met de tijd moet je echt niet knoeien! dingen kun je niet rechtzetten. maybe dat je 1 of 2 uur terugwil om iets anders te doen. dat zou werken maar meer dan 1 dag zou ik echt afraden.
er zijn nog meer dingen maar telepathy en teleportatie is iets wat ik wel zou willen als gave
Het is eigenlijk een combi van 2 gaven !!
1 Ik wil NOOIT ouder worden (dus eeuwig leven, of in ieder geval rond de 100000000 jaar oud worden)
2 wil ik onkwetsbaar zijn (net als in de film met Bruce Wills)
Waarom??
Simpel !!! 1 ik wil weten hoe ons planeet er later uit zal zien !! en 2 ik ben best vaak gevallen en dus botten enzo gebroken (wat niet fijn is) dus daar wil ik van af!!
quote:Sluit me hierbij aan... ik wil zéker kunnen vliegen!
Ik wil kunnen Vliegen
met die gave zou ik me niet zo voelen, en zou ik inzien dat elk meisje gewoon verschillend is.
(ik weet het dus wel, maar het voelt niet zo)
quote:Ik ben eigenlijk best wel gelukkig met mijn gaven.. Enige waar ik rationeel gezien soms wel eens van af wil is eerlijkheid
1. Onsterfelijkheid
2. High Speed Self-regeneration en dan net als Wolverine een "metalen" skelet en klauwen of Lycantrophy (weerwolf) maar dan alleen als ik dat wil en niet alleen bij volle maan
De rest leer ik in de loop der tijd wel (ben dan toch onsterfelijk en heb dus tijd zat)
[Dit bericht is gewijzigd door Wolffheart op 11-04-2003 16:01]
1. fotografisch geheugen hebben
2. helderziendheid
1* zelfstandig kunnen vliegen (net als vogeltjes)
2* iemands gedachten kunnen lezen
3* helende gave (echt helend, dus kanker enzo weg kunnen halen)
4* in de toekomst kunnen kijken (alhoewel me dat ook eng lijkt)
5* alles weten (net als John Doe in de serie op Yorin)
maar de kans dat ik wat fatsoen normen zou overschrijden met bepaalde gavens is redelijk aanwezig
de verleiding van macht hè ...
Uiteráárd zal ik mijn gave slechts voor het goede aanwenden
quote:Een nichtje/zus van m'n oma had een helende gave. Als ze haar hand op een pijnlijke plek oid legde dan verdween de pijn spontaan. Maar ze was er bang voor op de één of andere manier & wilde er niet over praten, wilde er niets over horen.. Helaas heb ik haar nooit gekend en is ze inmiddels overleden. Maar m'n oma praat nog wel eens over haar. Ik zal eens vragen of zij weer waarom ze er bang voor was & of het nu haar zus of haar nichtje was. 't Is hier nogal een clan.. weet 't soms even niet meer...
Op vrijdag 11 april 2003 22:36 schreef ramses het volgende:
3* helende gave [knip]
Maar ja,, fantasie he..
quote:Ben benieuwd. Wel even laten weten he?
Op zaterdag 12 april 2003 11:17 schreef Natalie het volgende:
Een nichtje/zus van m'n oma had een helende gave. Als ze haar hand op een pijnlijke plek oid legde dan verdween de pijn spontaan. Maar ze was er bang voor op de één of andere manier & wilde er niet over praten, wilde er niets over horen.. Helaas heb ik haar nooit gekend en is ze inmiddels overleden. Maar m'n oma praat nog wel eens over haar. Ik zal eens vragen of zij weer waarom ze er bang voor was & of het nu haar zus of haar nichtje was. 't Is hier nogal een clan.. weet 't soms even niet meer...
Alleen dat doet me dan wel weer denken aan een aflevering van de twilight zone. Atoombom vlak boven de stad en de tijd heeft ze stil gezet. En dan?
Als ik dat alles (weer) heb, ben ik tevreden.
Wist niet dat ik het ooit zou zeggen, maar mis het wel!
quote:
Op zondag 13 april 2003 17:56 schreef Isabeau het volgende:Ik zou de tijd willen kunnen stil zetten. Je weet wel *knip* met je vingers en de tijd staat stil.
Zalig
![]()
quote:Zegt Ti-Ta-Tovenaar je iets?
Alleen dat doet me dan wel weer denken aan een aflevering van de twilight zone.
quote:Doe ik. Heb haar tot nu toe nog niet gesproken
Op zondag 13 april 2003 17:20 schreef iteejer het volgende:Ben benieuwd. Wel even laten weten he?
quote:Oeh, maar dat is lang geleden
Op zondag 13 april 2003 21:15 schreef Bomenknuffelaar het volgende:Zegt Ti-Ta-Tovenaar je iets?
quote:Bang voor een helende gave... kan er me wel iets bij voorstellen!
Op zaterdag 12 april 2003 11:17 schreef Natalie het volgende:[..]
Een nichtje/zus van m'n oma had een helende gave. Als ze haar hand op een pijnlijke plek oid legde dan verdween de pijn spontaan. Maar ze was er bang voor op de één of andere manier & wilde er niet over praten, wilde er niets over horen.. Helaas heb ik haar nooit gekend en is ze inmiddels overleden. Maar m'n oma praat nog wel eens over haar. Ik zal eens vragen of zij weer waarom ze er bang voor was & of het nu haar zus of haar nichtje was. 't Is hier nogal een clan.. weet 't soms even niet meer...
Een medium zijn en met geesten e.d. te kunnen communiceren lijkt me ook niet altijd prettig en de meeste mensen denken dan toch dat je beetje van het lotje getikt bent
Als ik zou kunnen kiezen zou ik gaan voor iets wat toegevoegde waarde heeft en zinvol is.
De mogelijkheid om mensen te genezen. op wat voor manier ook, lijkt mij een van de mooiste gaves die er is
quote:what women want idd
Op maandag 16 december 2002 12:43 schreef dennisdotcom het volgende:
Hear what women think.
Ik zou graag de gave willen om sommige momenten in mijn leven te bekijken als neutrale toeschouwer (dus niet herbeleven) in alle geuren en kleuren.
Zij het door tijdreizen zonder een optie om dingen te kunnen veranderen of door middel van een ultra scherp geheugen.
dan wat lager, zou ik ook kiezen voor kunnen horen wat mensen denken (met een on/off switch natuurlijk)
quote:Als je dat constant hebt, zou je wensen dat je blind was.
Op maandag 16 december 2002 12:49 schreef Maud_Dib het volgende:
Door kleding heen kunnen kijken. Maar dan niet constant, maar alleen als ik zelf wil.
quote:Die gave die je in je eigen topic noemt?
Op donderdag 24 april 2003 10:18 schreef Yawgmoth het volgende:
hmmmm... Ik wil eigenlijk wel van een gave af...
quote:Ja... Ik heb er wel mee leren leven, maar toch ben ik hem liever kwijt dan rijk...
Op donderdag 24 april 2003 11:20 schreef MUUS het volgende:[..]
Die gave die je in je eigen topic noemt?
[Dit bericht is gewijzigd door BoRRuHG op 24-04-2003 13:43]
1. Beste gitarist van de wereld
2. Shape Shifting
3. Vliegen ( zweven is ook al genoeg, als ik ma nie hoef te lopen )
4. Fotografisch geheugen
5. Mensen kunnen helen
en ik zou graag de mogelijkheid willen hebben om wat ik zie ook te kunnen. Lijkt me handig en het scheelt een hoop cursussen.
quote:euh, superkrachten zoals bij dragonball Z lijkt me wel geinig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |