abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173106543
Goedemorgen,

Ik heb al eerder geprobeerd deze scheur in de voordeur te repareren, maar het is nog niet zoals ik het wil. De deur heb ik eerst geschuurd met schuurpapier, daarna opnieuw geverfd. Punt is dat de scheur iets naar buiten komt, waardoor het niet goed weg te werken is. Nu vraag ik me af hoe ik het zo onopvallend mogelijk kan maken. Moet ik het eerst toch proberen helemaal plat te maken, dan moet ik harder schuren of opvullen met plamuur? Een nieuwe voordeur kost veel geld, dus het liefste werk ik het zoveel mogelijk weg. Hebben jullie tips voor mij?

Bedankt alvast!
pi_173106580
Wat voor soort voordeur qua materiaal ? Hoe diep loopt die scheur en hoe is ie ontstaan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173106728
plaat over de hele deur maken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173106756
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:38 schreef halfway het volgende:
plaat over de hele deur maken.
Dat zou mijn oplossing zijn (eventueel zelfs aan 2 kanten aanbrengen).
Goed ruw opschuren, ontvetten, plaat er op verlijmen (met uitsparing rond het slot), gronden, lakken, nog eens lakken, klaar.

Het verlijmen zou ik op een paar schragen doen, lijmklemmen rondom, paar zware voorwerpen erop en rustig laten uitharden.
pi_173106809
Als het alleen fineer is wat gescheurd is, kan je wellicht ook een deel wegsnijden, zodat het niet meer omhoog staat. Vervolgens plamuren, schuren en lakken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173106825
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:38 schreef halfway het volgende:
plaat over de hele deur maken.
Past ie dan nog wel in de sponning? Ja dus, als dit de binnenkant is.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173106845
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Past ie dan nog wel in de sponning?
Als bovenstaande foto een foto is van de betreffende deur, dan wel.
En anders de plaat iets kleiner maken dan de sponning :P
pi_173106893
Zo ziet het er aan de binnenzijde eruit. Kan ik zoals Jordy-B zegt, wat weghalen misschien? Zodat het glad wordt?
pi_173106951
Het is trouwens een voordeur in een trappenhuis, dus er komt geen regen in aanraking met de deur en er staat ook geen volle zon op.
pi_173106983
Ik zei: "als het alleen fineer is". Maar als je een scheur hebt die omhoog staat, dan moet je het gewoon iets dieper wegschuren en vervolgens opvullen met vuller, schuren en lakken.

Die scheuren aan de binnenkant zien er niet uit als alleen fineer. Hout werkt, en zulke scheuren zullen waarschijnlijk steeds terugkeren.

Heeft iemand een koevoet op je deur losgelaten?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173107012
Beter een scheur in je deur dan een...
pi_173107037
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
Beter een scheur in je deur dan een...
:?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173107090
d
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:50 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

:?
...deur in je scheur...
pi_173107227
Ik ga dan toch maar proberen te schuren om het gelijk te krijgen. Een plaat erover klinkt makkelijk zoals ik nu zo lees, maar lijkt me lastig voor een newbie klusser als mij. Het hoeft ook niet onzichtbaar te zijn maar minder opvallend.

Is er iets anders wat beter zal werken dan schuurpapier, of moet ik gewoon schuren met schuurpapier totdat ik een ons weeg?
pi_173107302
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:58 schreef Danambo het volgende:
Ik ga dan toch maar proberen te schuren om het gelijk te krijgen. Een plaat erover klinkt makkelijk zoals ik nu zo lees, maar lijkt me lastig voor een newbie klusser als mij. Het hoeft ook niet onzichtbaar te zijn maar minder opvallend.

Is er iets anders wat beter zal werken dan schuurpapier, of moet ik gewoon schuren met schuurpapier totdat ik een ons weeg?
Oke maar neem dan wel 2k plamuur en geen action troep.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173107367
dank je voor de tip
pi_173107653
Op basis van foto 2 zou maar gewoon een nieuwe hangen. Kost 6-7 tientjes, deur met spaanplaatvulling.
pi_173108635
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:18 schreef usernaamvergeten het volgende:
Op basis van foto 2 zou maar gewoon een nieuwe hangen. Kost 6-7 tientjes, deur met spaanplaatvulling.
Hmm, ja, ik weet niet of er nog eisen zijn aan deuren in portiekflats? Rookdicht, brandwerend/-vertragend, etc?

Je wil bij brand niet dat het trappenhuis vol rook komt te staan.
  PR/Manusje van alles zondag 13 augustus 2017 @ 13:03:57 #19
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173108846
Halve cm wegschuren vullen met epoxy en schuren gronden lakken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173109685
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:58 schreef Danambo het volgende:
Is er iets anders wat beter zal werken dan schuurpapier, of moet ik gewoon schuren met schuurpapier totdat ik een ons weeg?
Ik neem aan dat je wel een schuurmachientje hebt? Dan is het een kwestie van voldoende weg & ietsje dieper schuren. Daarna met die 2K aan de slag etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173112645
Valt de deur niet onder de VvE verantwoordelijkheid?
pi_173161317
Hoe is de scheur ontstaan.. ook nog wel van belang lijkt me.

Opstaande delen zoveel mogelijk weghalen zodat er een V ontstaat die je kunt vullen met plamuur. Daarna schuren en lakken. ^O^
pi_173161698
Wat je ook kunt proberen is de scheur goed vol spuiten met houtlijm, en dan stevige lijmklemmen erop. Overtollige lijm direct verwijderen.

Werkt alleen bij een verse scheur. Dus niet 1 waar maanden vocht bij is geweest. Om het maar dubbelzinnig te houden :)
pi_173162203
of even schaven
pi_173162580
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:20 schreef Knuppel1983 het volgende:
Wat je ook kunt proberen is de scheur goed vol spuiten met houtlijm, en dan stevige lijmklemmen erop. Overtollige lijm direct verwijderen.

Werkt alleen bij een verse scheur. Dus niet 1 waar maanden vocht bij is geweest. Om het maar dubbelzinnig te houden :)
Dit zou ook mijn keuze zijn. Eventueel aangevuld met houtschroeven, voor het geval de lijm idd minder goed werkt. De schroeven iets verzinken en net zoals de scheur plamuren en aflakken
pi_173200084
Volgens mij heeft er iemand behoorlijk tegen de deur aan getrapt om binnen te komen daar zeg...

Ik zou ook lijmen en schroeven en dan schuren en plamuren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')