Klopt,kentekencheck bleek dat hij er minimaal 8 maanden heeft gestaan.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:23 schreef Karig_Hutje het volgende:
Klinkt als een auto die langere tijd heeft stil gestaan.
Als dat zo vaag is weergegeven, waarom denk jij dan recht te hebben op 6 maanden? Zet de quote over garantie hier anders eens in het topic.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:27 schreef IJsblock het volgende:
Gelukkig heb ik wel een factuur liggen, maar het ene puntje over garantie is gewoon erg vaag weergegeven.
overgenomen uit de factuur:quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:28 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Als dat zo vaag is weergegeven, waarom denk jij dan recht te hebben op 6 maanden? Zet de quote over garantie hier anders eens in het topic.
Er staat toch vrij letterlijk, verstrekt geen verdergaande garantie. Oftewel nul, niks.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:31 schreef IJsblock het volgende:
<dealer> verstrekt geen verdergaande garantie.
Dus je koopt een auto van 14 jaar, als er verder op de factuur niets staat van "in nieuwstaat" dat is dit het gewoon waar je mee akkoord bet gegaan.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:31 schreef IJsblock het volgende:
[..]
overgenomen uit de factuur:
"Artikel 12 GARANTIE"
De door <dealer> geleverde zaken dienen aan de overeenkomst te beantwoorden. <dealer> verstrekt geen verdergaande garantie.
In Oostenrijk kunnen ze een BMW niet repareren ?quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:16 schreef IJsblock het volgende:
(...)
Op ongeveer 350km van Wenen, net over de grens bij Duitsland, ging opeens een motorlampje knipperen en later branden.
Hierbij heeft de auto ook op 3 cilinders gelopen, het blok schudde enorm, rumoerig en ging in noodloop draaien, ik kon op de autobahn niet harder opeens dan ongeveer 80km/uur.
Ons grootste geluk was dat er vrij snel een afslag was naar een dorpje, daar hebben mijn vriendin en ik bij verschillende garages gevraagd of ze ons konden helpen, een Ford garage heeft ons toen het adres gegeven van een BMW dealer in Chiemsee, ongeveer 10 kilometer verderop, hier zijn we rustig en voorzichtig heen gereden.
Hier heeft de BMW van 12 uur tot kwart voor 4 'smiddags gestaan, ze hebben de auto uitgelezen en alle storingen gereset en een aantal noodreparaties uitgevoerd.
Advies was om met de auto weer terug te keren naar Nederland en daar de auto te laten maken.
Net over de grens was het vriend.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
In Oostenrijk kunnen ze een BMW niet repareren ? [ afbeelding ]
Shit happens....ben wel bij inruil eerlijk geweest over de auto, iets wat andere bedrijven blijkbaar lastig vinden.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:37 schreef Wespensteek het volgende:
Vergeet geld terug maar en je hebt de auto al ingeruild dus repareren is ook niet meer mogelijk.
Jammer, volgende keer beter uitkijken bij het kopen van een auto.
'Net over de grens bij Duitsland'. Lekker duidelijk.quote:
Niet meer doen en leer ervan dat je alles op papier moet hebben, ik heb bv 1 jaar volledige garantie en ben al 3x terug geweest voor de meest lullige dingen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:36 schreef IJsblock het volgende:
Vreemd dat zowel vader als zoon zeiden bij aankoop dat er wel garantie op de auto zat, vriendin zat erbij als getuige.
Alleen de termijn van een maand kreeg ik later pas te horen....
Moet ik het even goed uitleggen, Innsbruck --> Wenen: de kortste weg is via een stukje Duitsland.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:41 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
'Net over de grens bij Duitsland'. Lekker duidelijk.
Of het nou in Oostenrijk, Zwitserland of Duitsland was; zal me verder lekker jeuken.
Mijn punt blijft: vreemd dat ze dáár je BMW niet konden repareren.
Oooooh; bij Chiemsee.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:43 schreef IJsblock het volgende:
Moet ik het even goed uitleggen, Innsbruck --> Wenen: de kortste weg is via een stukje Duitsland.
En waar ging de auto kapot?
Juist! In Duitsland bij Chiemsee.....
Ook niet van een goede currywurst, wat waren die krengen niet te vreten daar.....quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:45 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Oooooh; bij Chiemsee.
Zeg dat dan meteen.
Iedereen en z'n schoonmoeder weet dat ze in Chiemsee geen verstand hebben van auto's, laat staan van BMW's.
Het was een E46 Coupe facelift met de beruchte N42 motor.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:46 schreef daNpy het volgende:
Klinkt gewoon als een auto met achterstallig onderhoud.
Is het een E46? Daar zitten sowieso 3 A4-tjes aan "kwaaltjes" aan.
Wij hebben er ook 1 gehad (318i uit 1998), ook af en toe wat aan gehad maar verder best een fijne auto. Als je geen verstand hebt met auto's kom je er dus wel op uit dat je op de garages moet geloven, en dat kost nou eenmaal geld, bij alle merken/types/bouwjaren.
Overigens is 8000 voor een E46 uit 2003 wel veel geld. Of is het toch een van de eerste E6x's?
Dat is ook een auto met "kenmerken" zeg maar.
Maar wel lekkage aan het carter, wat op een beunhazen manier is gefixt?quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:47 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Het was een E46 Coupe facelift met de beruchte N42 motor.
Maar die was aangepakt gelukkig, olieverbruik was 0,0 in de periode die ik had.
En waarom denk je dat ze daar die BMW niet kunnen repareren?quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:41 schreef Treinhomo het volgende:
vreemd dat ze dáár je BMW niet konden repareren.
Ja, klopt....daar snap ik nog steeds geen hol van, dat is trouwens nu wel professioneel verholpen, blok hebben ze moeten liften om alles goed te krijgen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar wel lekkage aan het carter, wat op een beunhazen manier is gefixt?
Die B in BMW staat ook niet voor Beieren... het logo heeft geen enkele band met de Beierse vlag...quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:43 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Moet ik het even goed uitleggen, Innsbruck --> Wenen: de kortste weg is via een stukje Duitsland.
En waar ging de auto kapot?
Juist! In Duitsland bij Chiemsee.....
Alle BMW's zijn auto's met "kenmerken", of het nou een Mini One of een 760i is. Tis allemaal maar bidden dat het heel blijft en bukken als er weer eens iets kapot gaat.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:46 schreef daNpy het volgende:
Dat is ook een auto met "kenmerken" zeg maar.
Het is bij elke auto min of meer bidden dat het heel blijft he. Vroeg of laat gaat er iets stuk.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Alle BMW's zijn auto's met "kenmerken", of het nou een Mini One of een 760i is. Tis allemaal maar bidden dat het heel blijft en bukken als er weer eens iets kapot gaat.
Op basis van vertrouwen en goede recensies* heb ik daar besloten om betreffende BMW te kopen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die B in BMW staat ook niet voor Beieren... het logo heeft geen enkele band met de Beierse vlag...
Maar als jij vraagt naar de garantie en ze zeggen "dat zit wel goed", ga jij dan niet vragen "hoe dan?"
Ik ga er vanuit dat het bij zo'n vaag antwoord níet goed zit.
Ja goed, je kunt nu wel doen maar je hebt geen poot om op te staan. Al het onderzoek dat je nu doet had je moeten doen voor je die auto kocht. Als ze tegen je zeggen dat zit wel goed stel jij verder geen vragen maar leg je gewoon het geld neer en klaar. Kom op zeg.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:03 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Op basis van vertrouwen en goede recensies* heb ik daar besloten om betreffende BMW te kopen.
* de recensies op Facebook en google met 4 of 5 sterren, deze heb ik per persoon eens gecheckt, meerendeel bleek van de vriendenkring af te komen....
Het was geen Jet Cars in ieder geval, misschien had ik daar wel een betere koop kunnenquote:Op zondag 13 augustus 2017 12:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja goed, je kunt nu wel doen maar je hebt geen poot om op te staan. Al het onderzoek dat je nu doet had je moeten doen voor je die auto kocht. Als ze tegen je zeggen dat zit wel goed stel jij verder geen vragen maar leg je gewoon het geld neer en klaar. Kom op zeg.
3 ton is veel, 100.000 kilometer is voor zo'n auto "net ingereden".quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:10 schreef Krollie het volgende:
"Slechts 105.000 km" Ik vind dat best veel.
100.000 is voor een BMW het moment voor groot onderhoud (waar de vorige eigenaar blijkbaar niet aan wilde beginnen)quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:11 schreef IJsblock het volgende:
[..]
3 ton is veel, 100.000 kilometer is voor zo'n auto "net ingereden".
Inspection 2 was gedaan bij aflevering, stempel en netjes afgetekend in het onderhoudsboekje.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:13 schreef OEM het volgende:
[..]
100.000 is voor een BMW het moment voor groot onderhoud (waar de vorige eigenaar blijkbaar niet aan wilde beginnen)
Ik heb vorig jaar een 307SW ingeruild met 340k op de teller. Gekocht op 165k. Ik kan je verzekeren dat ik er geen onderhoud aan gedaan heb en zeker niet bij een dealer.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:15 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Inspection 2 was gedaan bij aflevering, stempel en netjes afgetekend in het onderhoudsboekje.
Klopt ook wel, want bij controle van de bougies waren deze nog als nieuw evenals het luchtfilter en pollenfilter.
quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:16 schreef IJsblock het volgende:
bij de vraag hoe het zat over de garantie zei de eigenaar: "ga maar lekker rijden met de auto, dat zit wel goed".
Ja daar ga je al he. Aannames. Nooit doen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:16 schreef IJsblock het volgende:
want toen ik het had over garantie werd me opeens verteld dat dit maar 1 maand was, dit wist ik absoluut niet, anders had ik nooit een auto gekocht, ik verwacht bij een goede occassion 6 maanden (al dan niet Bovag), zeker als de aanschafwaarde boven de 7500 euro ligt.
Voordeel van BMW is de sleutel, geef die maar aan de werkplaatsreceptie, die doet hem in een apparaatje en je ziet precies wat eraan gedaan is qua onderhoud vanaf km.stand 0.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:19 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar een 307SW ingeruild met 340k op de teller. Gekocht op 165k. Ik kan je verzekeren dat ik er geen onderhoud aan gedaan heb en zeker niet bij een dealer.
Toch stond die auto enkele weken later te koop als 'dealer onderhouden' tot 335k inclusief foto's van het (er inderdaad bijhorende) onderhoudsboekje met netjes alle stempels en handtekeningen.
Tot zover de betrouwbaarheid van een dergelijk boekje.
Inderdaad, nu alles netjes zwart op wit, en bovag/dealergarantie.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Ja daar ga je al he. Aannames. Nooit doen.
In 14 jaar? Dat is zeg maar rondje om de kerk = slecht voor de motor.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:10 schreef Krollie het volgende:
"Slechts 105.000 km" Ik vind dat best veel.
Nou het verhaal klinkt anders meer als finaal afgeragd en versleten als ik eerlijk benquote:Op zondag 13 augustus 2017 12:11 schreef IJsblock het volgende:
[..]
3 ton is veel, 100.000 kilometer is voor zo'n auto "net ingereden".
Inspection 2 zegt niks. Vanaf 100.000 zijn gewoon veel onderdelen bij een BMW op. Allemaal lichtgewicht plastic meuk om het rijden "geweldig" te maken, alleen je moet wel de wil hebben om er bergen geld tegen aan te smijten om de zooi te vervangen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:15 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Inspection 2 was gedaan bij aflevering, stempel en netjes afgetekend in het onderhoudsboekje.
Klopt ook wel, want bij controle van de bougies waren deze nog als nieuw evenals het luchtfilter en pollenfilter.
Soms wel, maar dan zou je het ook aan de buitenkant moeten zien, schades, krasjes, steenslag en dergelijke.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou het verhaal klinkt anders meer als finaal afgeragd en versleten als ik eerlijk ben
Dan kun je beter een E30 kopen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:27 schreef OEM het volgende:
[..]
Inspection 2 zegt niks. Vanaf 100.000 zijn gewoon veel onderdelen bij een BMW op. Allemaal lichtgewicht plastic meuk om het rijden "geweldig" te maken, alleen je moet wel de wil hebben om er bergen geld tegen aan te smijten om de zooi te vervangen.
Waar lees jij dat dan, want ik lees enkel achterstallig onderhoud en/of onderhoud door lang stilstaan/ouderdom of een combinatie daarvan.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou het verhaal klinkt anders meer als finaal afgeragd en versleten als ik eerlijk ben
Laat die troll toch, daar komt geen zinnig woord uit.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:30 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Dan kun je beter een E30 kopen.
Dat was tenminste nog betrouwbaar en je kon nog ergens bij, tegenwoordig zit alles zo ingebouwd....
Lekkende carterpan (die waarschijnlijk provisorisch gemaakt is alvorens te verkopen)? Dat klinkt mij nou niet bepaald in de oren als een achterstallig beurtje/onderhoud. Zeker niet als die auto net een ton gelopen heeft. Dan hoort een carterpan niet kapot te zijn.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waar lees jij dat dan, want ik lees enkel achterstallig onderhoud en/of onderhoud door lang stilstaan/ouderdom of een combinatie daarvan.
Want dat is niet te manipuleren?quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:22 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Voordeel van BMW is de sleutel, geef die maar aan de werkplaatsreceptie, die doet hem in een apparaatje en je ziet precies wat eraan gedaan is qua onderhoud vanaf km.stand 0.
Mits dealeronderhouden uiteraard, dat was de mijne gelukkig, daarom is een boekje leuk, maar leve het digitale tijdperk.
Dat er een beunhaas aan heeft gezeten wil niet zeggen dat hij afgestampt is.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lekkende carterpan die (waarschijnlijk provisorisch gemaakt is alvorens te verkopen)? Dat klinkt mij nou niet bepaald in de oren als een achterstallig beurtje/onderhoud. Zeker niet als die auto net een ton gelopen heeft. Dan hoort een carterpan niet kapot te zijn.
Dit dus, hoe vaak zie je geen nette wagens met een zelf ingebouwde Xenon kit erin die je verblindt van een metertje of 400?quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat er een beunhaas aan heeft gezeten wil niet zeggen dat hij afgestampt is.
Sorry maar als BMW rijder kan ik dat niet beamen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:33 schreef tstile het volgende:
BMW's staan daarbij niet te boek als goedkoop in onderhoud.... Zo'n auto kost nieuw al gauw 30k dus als je dan 2dehands 8k kwijt bent en nog een paar duizend in onderhoud om hem tip top te krijgen voor nog eens 200.000 km dan is het alsnog een redelijke deal.
Ach en bij veel 'gerenommeerde' garages en dealers lopen ook stagieres rond die het werk moeten doen van een volleerde monteur dus ook daar kan het misgaan...quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat er een beunhaas aan heeft gezeten wil niet zeggen dat hij afgestampt is.
Dan zou de NAP weer onlogisch moeten zijn, dat icm goed ingevulde boekjes lijkt me sterk.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sorry maar als BMW rijder kan ik dat niet beamen.
8000 is al te duur voor een E46 en dan ook nog "een paar duizend" aan achterstallig onderhoud is wat mij betreft een te groot risico voor te veel geld.
Het klinkt ook eerder als een terug gedraaide km stand.
Niet de carterpan maar de pakking.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Lekkende carterpan (die waarschijnlijk provisorisch gemaakt is alvorens te verkopen)? Dat klinkt mij nou niet bepaald in de oren als een achterstallig beurtje/onderhoud. Zeker niet als die auto net een ton gelopen heeft. Dan hoort een carterpan niet kapot te zijn.
Lang stilstaan is dus niet goed voor een auto, en veel korte ritjes al helemaal nietquote:Op zondag 13 augustus 2017 12:38 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Dan zou de NAP weer onlogisch moeten zijn, dat icm goed ingevulde boekjes lijkt me sterk.
Stuur en bekleding is ook nog als nieuw, amper slijtage.
Ze naaien je waar je bijstaat, ik heb vorig jaar een auto verkocht zonder boekjes, kom ik de auto later op internet tegen met boekjes en onderhoudsintervallen die gedaan zijn toen ik de auto in mijn bezit had, compleet vervalste zooi dus.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:38 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Dan zou de NAP weer onlogisch moeten zijn, dat icm goed ingevulde boekjes lijkt me sterk.
Stuur en bekleding is ook nog als nieuw, amper slijtage.
In Duitsland bij elke Achmed de standaardquote:Op zondag 13 augustus 2017 12:52 schreef halfway het volgende:
[..]
Ze naaien je waar je bijstaat, ik heb vorig jaar een auto verkocht zonder boekjes, kom ik de auto later op internet tegen met boekjes en onderhoudsintervallen die gedaan zijn toen ik de auto in mijn bezit had, compleet vervalste zooi dus.
Zo toevallig is dat allemaal niet, dit zijn mensen die vaak veel verstand hebben van één merk.quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:00 schreef monsterd. het volgende:
Een BMW specialist is gewoon een willekeurige handelaar die toevallig voornamelijk één merk handelt. Het zegt niets over zijn kennis over BMW en zeker niets over garanties e.d.. Als je al bereid was zo'n bedrag uit te geven aan een e46 had dan bij de dealer gezocht..
Neen;quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:00 schreef monsterd. het volgende:
Een BMW specialist is gewoon een willekeurige handelaar die toevallig voornamelijk één merk handelt. Het zegt niets over zijn kennis over BMW en zeker niets over garanties e.d.. Als je al bereid was zo'n bedrag uit te geven aan een e46 had dan bij de dealer gezocht..
Dat denk ik niet zozeer; dat maak ik op uit de woorden van TS.quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:51 schreef OEM het volgende:
En waarom denk je dat ze daar die BMW niet kunnen repareren?
Of denk je dat elke BMW dealer altijd en overal een team monteurs en alle mogelijke onderdelen klaar heeft staan om elke BMW met panne direct te repareren binnen een paar uur?
Voornamelijk op Google gezocht op ervaringen, deze waren positief.quote:Op zondag 13 augustus 2017 13:49 schreef k_man het volgende:
Wat heb je zelf aan onderzoek gedaan / laten doen voor je de auto kocht?
En waarom heb je geen aankoopkeuring laten doen?
Bij mijn auto is de kilometerstand teruggedraaid. Niet schrikbarend veel overigens. Maar genoeg om reparaties (2) te hebben gehad die eigenlijk pas bij een hogere kilometerstand zich openbaren.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:52 schreef halfway het volgende:
[..]
Ze naaien je waar je bijstaat, ik heb vorig jaar een auto verkocht zonder boekjes, kom ik de auto later op internet tegen met boekjes en onderhoudsintervallen die gedaan zijn toen ik de auto in mijn bezit had, compleet vervalste zooi dus.
Die plastic units onder de dorpel om hem aan te pakken met krik/brug.quote:Op zondag 13 augustus 2017 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
2 ontbrekende krikpunten?
Hoe kan dat nou?
Ik had 'm laten staan.
Voor dit geld had je vorig jaar 2 tot 3 keer mijn ex 330i Touring kunnen aanschaffen.
Met 350/375000 kms.
Oja, die dingen.quote:Op zondag 13 augustus 2017 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die plastic units onder de dorpel om hem aan te pakken met krik/brug.
Was bij mijn e46 ook 1 ontbrekend, geen vocht binnen.
Vermoed zelf dat het vocht via de deur binnenkomt, een bekende kwaal.
Toen had je al moeten afhakenquote:Op zondag 13 augustus 2017 11:16 schreef IJsblock het volgende:
Goedenmorgen, wie kan mijn advies geven op het volgende?
Op 27 Januari van dit jaar heb ik bij een zogenoemde "BMW-specialist", een BMW aangeschaft.
De vraagprijs was hoog, 8000 euro voor een BMW uit 2003 met slechts 105*** km, met in mijn achterhoofd dat hiervoor alleen maar kwaliteitswagens gekocht voor kunnen worden, heb ik besloten om zaken met ze te doen, ze kwamen naar mijn mening zeer betrouwbaar over.
Ze zijn geen BOVAG-lid, bij de vraag hoe het zat over de garantie zei de eigenaar: "ga maar lekker rijden met de auto, dat zit wel goed".
Eigenlijk wel....quote:
Ja bel ze over 14 jaar dan ook eens.quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:55 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Eigenlijk wel....
Vandaag belde ik de Honda dealer, er miste iets bij mijn nieuwe auto, geen gezeik het werd gelijk nieuw besteld en op hun kosten wordt het verzonden of ik kan even langsrijden, doen ze het gelijk even monteren.
Zo kan het ook dus.
Dealer stond eerder vermeld maar is weggehaald door de moderator.quote:Op maandag 14 augustus 2017 22:30 schreef Fyrefox het volgende:
Mag je niet zeggen bij wie je de auto heeft gekocht? Ik ben ook benieuwd namelijk.
Die garantie van 6 maanden heeft ie gewoon. Moet het wel onder garantie vallen. Reden: consumentenkoopquote:Op zondag 13 augustus 2017 11:24 schreef Sandyman het volgende:
Een 14 jaar oude auto kopen en dan een quote ertussen 'dan mag je dit in topconditie verwachten'. Komop zeg. Ik snap dat een auto altijd vervelend duur is, maar een paar reparaties van enkele honderden euro's op een auto van 8k is nou ook weer niet zo schokkend. Daarnaast is garage niet bij de bovag aangesloten en verwacht jij zonder zaken zwart op wit te hebben 6 maanden garantie. Dat kun je echt vergeten. Wel een wijze les, dat wel, maar financieel kun je natuurlijk altijd de garage aansprakelijk stellen, maar ik ga er vanuit dat ze er niks mee doen.
Waar haal je die onzin vandaan?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 01:20 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Die garantie van 6 maanden heeft ie gewoon. Moet het wel onder garantie vallen. Reden: consumentenkoop
Als je iets koopt heb je als consument sowieso garantie, gewoon consumentenrecht. Bij een nieuw product gaat dat best ver, bij een tweedehands product - en zeker hier - heb je er niet zo veel aan. Dan is vooral de vraag of het product tegemoet komt aan hetgeen je er redelijkerwijs van mocht verwachten. En het is niet onredelijk dat je wat reparaties krijgt aan een 14 jaar oude auto. Het is wel redelijk dat je bij een dergelijke auto goed vooronderzoek doet - wat TS verzuimd heeft.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 08:48 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin vandaan?
100.000 kilometer in 15 jaar is heel weinig. Dan heeft ie alleen maar korte stukjes gereden waarschijnlijk en veel stil gestaan.quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:11 schreef IJsblock het volgende:
[..]
3 ton is veel, 100.000 kilometer is voor zo'n auto "net ingereden".
Heb je voor mij een bron over die tweedehands garantie waar je het over hebt?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je iets koopt heb je als consument sowieso garantie, gewoon consumentenrecht. Bij een nieuw product gaat dat best ver, bij een tweedehands product - en zeker hier - heb je er niet zo veel aan. Dan is vooral de vraag of het product tegemoet komt aan hetgeen je er redelijkerwijs van mocht verwachten. En het is niet onredelijk dat je wat reparaties krijgt aan een 14 jaar oude auto. Het is wel redelijk dat je bij een dergelijke auto goed vooronderzoek doet - wat TS verzuimd heeft.
Alsjeblieft.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 11:58 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Heb je voor mij een bron over die tweedehands garantie waar je het over hebt?
Bedankt, ondertussen contact gehad met mijn rechtsbijstand en die hebben me gemaild dat er toch een kans is dat ik (deels) in mijn recht sta.quote:
Vooronderzoek wat ik heb gepleegd:quote:Op woensdag 16 augustus 2017 10:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je iets koopt heb je als consument sowieso garantie, gewoon consumentenrecht. Bij een nieuw product gaat dat best ver, bij een tweedehands product - en zeker hier - heb je er niet zo veel aan. Dan is vooral de vraag of het product tegemoet komt aan hetgeen je er redelijkerwijs van mocht verwachten. En het is niet onredelijk dat je wat reparaties krijgt aan een 14 jaar oude auto. Het is wel redelijk dat je bij een dergelijke auto goed vooronderzoek doet - wat TS verzuimd heeft.
Jurisprudentie en het wetboek. Toevallig van de week nog wat uitspraken gelezen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 08:48 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Waar haal je die onzin vandaan?
Ah, dus TS heeft een aankoopkeuring gedaan?quote:
quote:U mag in ieder geval verwachten dat de auto veilig genoeg is om mee te rijden. Bedenk wel dat u van een zes jaar oude auto minder kunt verwachten dan van een nieuwere auto. Een oudere auto heeft ook meer onderhoud nodig. Klachten hoeven dan ook niet altijd te betekenen dat u geen goede auto hebt gekocht.
Stuur eens door. 14 jaar oud, meer dan een ton gereden, schijntje van de nieuwprijs en zelf 0,0 onderzoek gedaan. En als klap op de vuurpijl getekend voor geen garantie.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:44 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Jurisprudentie en het wetboek. Toevallig van de week nog wat uitspraken gelezen.
Maar de auto zelf, daar heb je niet verder gekeken dan de koets en het interieur dus? En dan sowieso ook alleen de bovenkant van de koets, want twee missende krikpunten zouden ook wel opvallen, lijkt mequote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:24 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Vooronderzoek wat ik heb gepleegd:
Voornamelijk gezocht naar goede/slechte recensies op internet.
Waren allemaal positief, achteraf bleek meerendeel van bekenden te zijn van de verkoper.
Wist ik pas NA het aanmaken van een FB-account.
Website was netjes en professioneel, goede foto's, de zaak zelf zag er ook netjes uit met alleen maar BMW's, ook klassiekers.
Dan mag je bij een bedrijf met een zodanige uitstraling en dito verkoopprijzen verwachten dat je een auto koopt die kwalitatief beter is dan bij een autohandelaar uit de Spaanse Polder?
En ze geven aan specialist in het merk te zijn, dat geeft imo toch aan dat je als verkoper weet wat je verkoopt?
Maar ik kan het ook mis hebben.
Sterker nog: ik kan me verbazen dat dit soort dingen überhaupt bij mensen opkomen. Het is hier geen 'sue them!' VSquote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:07 schreef RobjeGeus het volgende:
Ik denk zelf dat je zeer weinig kans maakt op een vergoeding
Ga zelf even naar rechtspraak.nl en gebruik daar als zoekterm "auto garantie" en verbaas je over de bron aan informatie die je tegemoet komt. En aan de uitspraken uiteraard.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:59 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Stuur eens door. 14 jaar oud, meer dan een ton gereden, schijntje van de nieuwprijs en zelf 0,0 onderzoek gedaan. En als klap op de vuurpijl getekend voor geen garantie.
Laat mij de wetboeken en jurisprudentie maar eens zien.
Ik ben er goed van op de hoogte. Dus vraag je om voorbeelden als je pocht over je juridische kennis.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:18 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ga zelf even naar rechtspraak.nl en gebruik daar als zoekterm "auto garantie" en verbaas je over de bron aan informatie die je tegemoet komt. En aan de uitspraken uiteraard.
Ik betwijfel of je goed op de hoogte bent. Derhalve hou ik het ook op grootspraak, maar dan van jou.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:21 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik ben er goed van op de hoogte. Dus vraag je om voorbeelden als je pocht over je juridische kennis.
Maar helaas, het blijkt grootspraak van je.
Dat gaat over een auto van 1500 euro die de verkeersveiligheid in gevaar bracht door het compleet vastlopen van een versnellingsbak waarbij er voor bijna het dubbele van het aankoopbedrag onderhoud noodzakelijk was. TS heeft een paar factuurtjes van een paar honderd euro gehad, niet 16.000 euro. Totaal ander verhaal. Maar bedankt voor het linkje.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:26 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je goed op de hoogte bent. Derhalve hou ik het ook op grootspraak, maar dan van jou.
Hier heb je dr eentje. Koop ontbonden wegens geen vertrouwen meer. Consumentenkoop, problemen met de auto die zich kort na aankoop openbaarden.
.
https://uitspraken.rechts(...)eyword=garantie+auto
Ja, dat is toch wat ik al zei?quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:56 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ah, dus TS heeft een aankoopkeuring gedaan?
En de auto is niet veilig? Want dat mag je verwachten.
En de auto is 'slechts' 14 jaar oud. Dus mag je gebreken verwachten.
Ofwel, geen enkele garantie in dit geval.
Ik quote even voor je:
[..]
En zelfs daar kon de koop ontbonden worden. Voor een auto van 1500 euro, van 14 jaar oud. Daar ging het toch om, dat daar nooit garantie op van toepassing zou zijn? Garantie, koop ontbinden. Voor mij in deze een pot not. Autoverkoper verloor de zaak, ondanks de leeftijd van 14 jaar. Daar is een reden voor.. en het feit dat de koper een consument was speelt daabrij een heel belangrijke rol.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:49 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dat gaat over een auto van 1500 euro die de verkeersveiligheid in gevaar bracht door het compleet vastlopen van een versnellingsbak waarbij er voor bijna het dubbele van het aankoopbedrag onderhoud noodzakelijk was. TS heeft een paar factuurtjes van een paar honderd euro gehad, niet 16.000 euro. Totaal ander verhaal. Maar bedankt voor het linkje.
Totaal, maar dan ook totaal, niet vergelijkbaar voorbeeld kom je mee. Je komt met een onveilige auto die uit elkaar flikkert.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 22:56 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En zelfs daar kon de koop ontbonden worden. Voor een auto van 1500 euro, van 14 jaar oud. Daar ging het toch om, dat daar nooit garantie op van toepassing zou zijn? Garantie, koop ontbinden. Voor mij in deze een pot not. Autoverkoper verloor de zaak, ondanks de leeftijd van 14 jaar. Daar is een reden voor.. en het feit dat de koper een consument was speelt daabrij een heel belangrijke rol.
Natuurlijk zijn er tig verschillende situaties denkbaar, maar klakkeloos stellen dat je nergens aanspraak op kan maken gaat dus niet op. Ook bij een auto van 14 jaar oud heb je nog rechten als koper.
Dat zegt ie ook niet. Slechts dat je ook bij een oude bak recht kan hebben op redelijk product. Alhoewel het op die kruimelfaxturen van Ts inderdaad geen toepassing heeft.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:23 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Totaal, maar dan ook totaal, niet vergelijkbaar voorbeeld kom je mee. Je komt met een onveilige auto die uit elkaar flikkert.
TS had geen onveilige auto en voor het bedrag wat hij betaald heeft heeft hij gekregen wat hij mocht verwachten. En daar is dus geen garantie of koop terugdraaien in de picture.
Topic is gestart in WGR. Vervolgens door een modje hierheen gegooid.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 09:26 schreef Cyanide- het volgende:
Dit is zo meer WGR dan PTA, maar goed. Je hebt zelf verzaakt je vóór aanschaf duidelijk te verdiepen in garantie of op z'n minst te zorgen dat je daar duidelijkheid (zwart op wit) over hebt. Het is allemaal een beetje op goed vertrouwen en 'het zal wel zo zijn dat...' gegaan. Dus ik vrees dat je heel weinig hard kan maken naar die toko.
met als aanvulling dat het op verzoek van TS was.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 10:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Topic is gestart in WGR. Vervolgens door een modje hierheen gegooid.
Heb je het linkje aangeklikt dat ik eerder gaf?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:00 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Na veel artikelen en uitspraken gelezen te hebben heb ik het op deze manier geïnterpreteerd.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:54 schreef k_man het volgende:
[..]
Heb je het linkje aangeklikt dat ik eerder gaf?
Klinkt ook redelijk als één probleem eigenlijk, hij liep zeker kut?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:13 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ben niet helemaal overtuigd van de problemen die TS ervaart met deze wagen. De carterpan was wellicht niet zo goed gemaakt, maar vrij eenvoudig te repareren. Inderdaad moet je daarvoor het motorblok liften, of het voorste subframe laten zakken, maar dat is voor een gemiddelde garage niet zo heel spannend.
Ook de bobines, lmm, injectoren en vacuümklep vind ik niet heel bijzonder voor een wagen van 14 jaar oud.
Al met al valt het wel mee ja.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:13 schreef jitzzzze het volgende:
Ik ben niet helemaal overtuigd van de problemen die TS ervaart met deze wagen. De carterpan was wellicht niet zo goed gemaakt, maar vrij eenvoudig te repareren. Inderdaad moet je daarvoor het motorblok liften, of het voorste subframe laten zakken, maar dat is voor een gemiddelde garage niet zo heel spannend.
Ook de bobines, lmm, injectoren en vacuümklep vind ik niet heel bijzonder voor een wagen van 14 jaar oud.
Bovendien is alles, behalve de carterpakking, een slijtagedeel. Noem het een verbruiksartikel, net als je banden, schokbrekers, draagarmen etc. Vroeg of laat gaat het stuk, en bij BMW's over het algemeen iets eerder dan bij andere merken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Al met al valt het wel mee ja.
Dat is gewoon het risico met 2e hands auto's.
Dat je je wat tikwerk had kunnen besparen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 08:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen?
Het was geen dealer. Gewoon een occasionboer. Bij een dealer had de zaak iets anders gelegen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:54 schreef scoober het volgende:
Die dealer waar je hem gekocht hebt is gewoon een klootzak.
Yes, we hebben er 1. Een muggenzifter.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Het was geen dealer. Gewoon een occasionboer. Bij een dealer had de zaak iets anders gelegen.
Gerestaureerd en netjes onder een hoes in mijn garage, gaat er alleen bij mooi weer uit.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 14:54 schreef scoober het volgende:
( ohja een ed9 zonder roest? heb ik nog noooooit gezien, tenzij nieuwe schermen/ dorpels er in gelast )
Noodloop en op 3 pitten was redelijk kut ja, ze hebben me op weg geholpen door wat noodreparaties uit te voeren, oa goede gebruikte bobine, stationair toerental omhoog gegooid zodat hij niet afsloeg en nog wat dingetjes.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:56 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Klinkt ook redelijk als één probleem eigenlijk, hij liep zeker kut?
Kan me namelijk niet voorstellen dat ze dat voor ¤260 allemaal gerepareerd hebben in Duitsland.
Nee. In dit geval een wezenlijk verschil.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:49 schreef scoober het volgende:
[..]
Yes, we hebben er 1. Een muggenzifter.
Nice. nooit verkopen. Over 25 jaar zijn ze goud waard.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:52 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Gerestaureerd en netjes onder een hoes in mijn garage, gaat er alleen bij mooi weer uit.
Dank je en stront origineel met wieldoppenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:27 schreef scoober het volgende:
[..]
Nice. nooit verkopen. Over 25 jaar zijn ze goud waard.
Nee joh, ga hem nou niet voor de gek houden en wees gewoon eerlijk; die b staat voor België, iedereen weet toch dat BMW's daar vandaan komen .quote:Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die B in BMW staat ook niet voor Beieren... het logo heeft geen enkele band met de Beierse vlag...
Maar als jij vraagt naar de garantie en ze zeggen "dat zit wel goed", ga jij dan niet vragen "hoe dan?"
Ik ga er vanuit dat het bij zo'n vaag antwoord níet goed zit.
ohja? zeker weten? ik dacht dat ze uit brabant kwamen. Zie namelijk altijd veel sjonnies hiero rijden met BMW's dus denk, zal wel uit de buurt komen en als hun wiet oogstenquote:Op zaterdag 23 september 2017 01:07 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nee joh, ga hem nou niet voor de gek houden en wees gewoon eerlijk; die b staat voor België, iedereen weet toch dat BMW's daar vandaan komen .
Graag. Dat was 14 jaar geleden 2700 euro voor een incourant model (Concerto) met 42.000 km op de teller. 10 jaar oud toen. Prima wagen, helaas "maar" 23 geworden (dat kan echt beter).quote:Op zondag 13 augustus 2017 12:33 schreef tstile het volgende:
Helaas draai je een oude wijsheid om.
'Een klokgave auto met lage kilometerstand is goed geld waard'.
Maar wat jij doet is een verkeerde aanname dat als iemand veel geld vraagt voor een oude auto met weinig kilometers, dat dit dan wel een perfecte auto zal zijn....
Carterpan met slechte kit, dat kan in het verleden eens zijn vervangen en inderdaad de kit verkeerd aangebracht. Dat is verder niet zo spannend.
BMW's staan daarbij niet te boek als goedkoop in onderhoud.... Zo'n auto kost nieuw al gauw 30k dus als je dan 2dehands 8k kwijt bent en nog een paar duizend in onderhoud om hem tip top te krijgen voor nog eens 200.000 km dan is het alsnog een redelijke deal.
Als een verkoper zegt 'ga maar lekker rijden en als er wat is dan lossen we het op' dan bedoelen ze dat je de eerste weken geen problemen moet hebben... Dwz, niet als je een lange rit maakt dat de auto oververhit raakt etc. Maar problemen die later ontstaan zijn wel je eigen probleem.
Soms kan je wel de auto terugbrengen als blijkt dat het echt een grote bak ellende is. Bijv. als blijkt dat de auto zowat total loss is geweest of de km stand bizar is teruggedraait etc. Maar ook dan moet je dingen liefst zwart op wit hebben.
Als je goedkoop en zonder zorgen wilt rijden dan koop je het beste een gebruikte Honda voor 3000,-
Bij mij ging er wel een lampje branden, alleen dat was dus motormanagement....quote:Op zondag 1 oktober 2017 21:51 schreef ManianMan het volgende:
Hier bij de autodealer stonden een paar bmws met 3ton op de teller voor 8k en bij jou gaat geen lampjes branden? Het is gewoon te mooi om waard te zijn joh!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |