Haha, lekker voor je.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 21:44 schreef JaJammerJan het volgende:
Je moet er maar mee kunnen leven, dat ieder mens op aarde jou meteen al niet mag op basis van uiterlijk en je je iedere keer maar moet bewijzen om ook maar een kans te maken op positieve sociale interacties. Niet alleen met vrouwen.
Ja vet makkelijkquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 21:51 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Je kan ook chirurg worden of advocaat, dan komen ze op je doekoes
Beide wel vakken waar genoeg vrouwen rondlopen. Behalve geld ook wel doorzettingsvermogen en laat het ook wel iets zien over je babbel, dat telt ook mee.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 21:51 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Je kan ook chirurg worden of advocaat, dan komen ze op je doekoes
Tja, leren berusten in je lot is ook een kunst. Accepteren dat je bent zoals je bent.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:11 schreef J_Mormont het volgende:
Terechte klacht![]()
Ik ken maar weinig mensen die ik lelijk vind, maar die paar mensen in mijn sociale omgeving die lelijk zijn, dat vind ik toch echt fucking sneu voor hen. Je kunt er namelijk in veel gevallen gewoon echt geen ene reet aan doen.
Je wordt met een bepaald uiterlijk geboren, en vervolgens word je de rest van je leven sowieso al half zo serieus genomen. Dat zie ik ook bij een lelijke maat van mij. Hij heeft echt een goed karakter en is intelligent, maar zijn uiterlijk zit hem tegen. Hij is gewoon echt super lelijk. Omdat hij echter zich wel tof gedraagt, wordt hij geaccepteerd. Maar als hij met zijn karakter en gedrag en intelligentie een ''goed'' uiterlijk had gehad, was hij sowieso een leiderfiguur geweest, dat heeft hij nu niet, alleen door zijn uiterlijk
http://bdd-info.nl/wat-is-bdd.htmlquote:WAT IS BDD?
Ingebeelde lelijkheid
Ontevredenheid over het eigen uiterlijk komt veel voor. Soms schiet het echter behoorlijk door en raken mensen geobsedeerd door lichaamsdelen die zij lelijk vinden. Deskundigen schatten zelfs dat in de westerse wereld inmiddels één op de honderd mensen lijdt aan één of andere vorm van ingebeelde lelijkheid. Neem Miranda. Een mooie vrouw van 32 die denkt dat haar gezichtshuid te bleek is en vol walgelijke vlekken zit. Elke dag is zij urenlang bezig haar huid zorgvuldig te camoufleren met make-up. Ze controleert zichzelf voortdurend in de spiegel. Soms neemt ze drastische maatregelen om er goed uit te zien. Ze wast haar gezicht met chloor om de vlekken te bleken en schuurt de huid met schuursponsjes om meer kleur te krijgen. Maar wat ze ook doet, niets kan de stem in haar hoofd die zegt dat ze foeilelijk is, tot zwijgen brengen. Ook geruststellingen door de omgeving halen niets uit. Haar obsessie met haar uiterlijk verpest haar leven, en dat van haar man en kinderen. Miranda lijdt aan Body Dysmorphic Disorder,BDD, een stoornis in de lichaamsbeleving met grote gevolgen.
Da's zeker zo jaquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:17 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Tja, leren berusten in je lot is ook een kunst. Accepteren dat je bent zoals je bent.
Als je daar gelukkig mee kunt leren worden, écht gelukkig, dan heb je meer bereikt dan heel wat knappe mensen ooit zullen bereiken.
Je kan wel je hele leven gaan lopen vechten tegen wat nu eenmaal zo is, maar daar maak je je leven alleen maar een strijd mee waar je nooit van gaat winnen. Leren accepteren wat is. De sleutel tot verlichting van het lijden.
Laatste zin klopt helemaal.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:21 schreef J_Mormont het volgende:
[..]
Da's zeker zo ja![]()
Op een bepaalde manier kan het misschien ook wel rust geven. Het klinkt heel erg wrang misschien, maar als je echt buitensporig lelijk bent, zijn er ook al minder verwachtingen vanuit de maatschappij in veel gevallen.
Als je jezelf leert accepteren zoals je bent, kun je je inderdaad volledig gaan focussen op wat je echt gelukkig maakt / waar je blij van wordt. Daar waar knappe mensen juist vaak terecht komen in een oppervlakkig / competitief wereldje.
Is het de schuld van je ouders?quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:57 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dit is klaagbaak, dan mag ik toch klagen of niet. Zo erg achtergesteld worden in het elk aspect van het leven, enkel doordat je lelijk bent, lijkt me een zeer terechte klacht.
Pics alleen via DM te krijgen.
1 voordeel, je sterft ook lelijk net als een ieder ander alleen bij jou is het proces ietwat eerder begonnen als ik je goed. begrijpquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:50 schreef JaJammerJan het volgende:
Puur en alleen omdat ik een rotkop heb, behandelen mensen mij als untermensch. Laat staan dat vrouwen ooit geïnteresseerd in mij zijn
Klacht:
Geboren worden met een rotkop, waardoor ik verdoemd ben tot een gefaald leven.
Je kan nog altijd gaan trainen. Totdat je dikke physique bereikt, met een rotkop danquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:50 schreef JaJammerJan het volgende:
Puur en alleen omdat ik een rotkop heb, behandelen mensen mij als untermensch. Laat staan dat vrouwen ooit geïnteresseerd in mij zijn
Klacht:
Geboren worden met een rotkop, waardoor ik verdoemd ben tot een gefaald leven.
Dan scheelt het nog dat hij een man is. Vergeleken met vrouwen komen die toch wat makkelijker weg met een uiterlijk dat volkomen haaks op het zogenaamde ideaalbeeld staat, mits de man in kwestie wat humor en sociale vaardigheden heeft.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:11 schreef J_Mormont het volgende:
Je wordt met een bepaald uiterlijk geboren, en vervolgens word je de rest van je leven sowieso al half zo serieus genomen. Dat zie ik ook bij een lelijke maat van mij. Hij heeft echt een goed karakter en is intelligent, maar zijn uiterlijk zit hem tegen. Hij is gewoon echt super lelijk. Omdat hij echter zich wel tof gedraagt, wordt hij geaccepteerd. Maar als hij met zijn karakter en gedrag en intelligentie een ''goed'' uiterlijk had gehad, was hij sowieso een leiderfiguur geweest, dat heeft hij nu niet, alleen door zijn uiterlijk
Mogelijkheid, maar iemand met BDD is doorgaans wat terughoudender om een foto te delen. Mensen met BDD hebben echt een grote angst om mismaakt te zijn en dat bevestigd te zien. Was het een duidelijke foto? Echt van hemzelf?quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 22:20 schreef Villas__Rubin het volgende:
Maar voor TS gaat dit niet op.
Hij is er echter, blijkens zijn reacties, wel heel sterk van overtuigd. Wellicht gevalletje body dismorphic disorder...
[..]
http://bdd-info.nl/wat-is-bdd.html
Was gewoon een duidelijke foto, en zo lelijk is hij echt niet.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 07:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mogelijkheid, maar iemand met BDD is doorgaans wat terughoudender om een foto te delen. Mensen met BDD hebben echt een grote angst om mismaakt te zijn en dat bevestigd te zien. Was het een duidelijke foto? Echt van hemzelf?
Iemand kan er volkomen doorsnee uitzien maar toch door uitstraling of zelfhaat mensen op afstand houden, waardoor het een bevestiging lijkt van een afstotend uiterlijk, maar eigenlijk gewoon door een reflectie van het innerlijk komt.
Nu ben ik toch wel benieuwd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |