Podia M/V vorig jaarquote:De selectie
Bondscoach Veneberg over de selectie van de Elite mannen: "Het parcours is zo goed als vlak. Met deze groep aanvallers en een aantal zeer rappe renners gaan we zeker mee kunnen doen voor de prijzen. Deze selectie is tot stand gekomen in goed overleg met de renners en de verschillende commerciële teams. Het EK valt op een moeilijk moment in het seizoen, zo tussen twee grote ronden en een dag voor de BinckBank Tour. Ik ben blij dat we toch met zo'n sterke selectie af kunnen reizen."
Elite mannen
Jos van Emden (alleen individuele tijdrit)
Steven Lammertink (wegrit en individuele tijdrit)
Wim Stroetinga
Lars van der Haar
Maurits Lammertink
Moreno Hofland
Wouter Wippert
Koen de Kort
André Looij
Nick van der Lijke
Elite vrouwen
Anna van der Breggen (Europees Kampioen 2016, ook tijdrit)
Ellen van Dijk (Europees Kampioen TR 2016, ook tijdrit)
Lucinda Brand (ook tijdrit)
Kirsten Wild
Chantal Blaak
Marianne Vos
Amy Pieters
Janneke Ensing
Roxane Knetemann
Beloften vrouwen
Floortje Mackaij (ook tijdrit)
Karlijn Swinkels (ook tijdrit)
Demi de Jong
Nina Buysman
Jeanne Korevaar
Jip van den Bos
Bondscoach Thorwald Veneberg over de Elite vrouwen en Beloften vrouwen:
“De Nederlandse dames staan zowel bij de Elite als bij U-23 met een sterke ploeg aan de start. Ik verwacht niet minder dan een hele mooie strijd en een (paar) plekje(s) op het podium. Overigens kiest Annemiek van Vleuten voor een hoogtestage in plaats van het EK. Zij richt zich na de Giro volledig op het WK in Bergen.”
Junior-vrouwen
Anne de Ruiter (ook tijdrit)
Britt Knaven (ook tijdrit)
Lorena Wiebes
Lonneke Uneken
Amber van der Hulst
Meike Uiterwijk Winkel
Talentcoach Loes Gunnewijk over de Junior-vrouwen:
“Het Nederlandse team van de junior-vrouwen is een mix van sprinters en tijdrijders. Een sterke ploeg voor het vlakke parcours in Denemarken, zowel voor de tijdrit als de wegkoers.”
Beloften mannen
Julius van de Berg (ook tijdrit)
Pascal Eenkhoorn (ook tijdrit)
Fabio Jakobsen
Adriaan Janssen
Hartthijs de Vries
Bram Welten
Talentcoach Peter Zijerveld over de Beloften:
“Met twee rappe mannen die internationaal hebben bewezen een (massa)sprint te kunnen winnen, een aanvaller en nog drie renners die tempo kunnen maken gaan we voor het hoogste podium.”
Junioren
Minne Verboom (ook tijdrit)
Daan Hoole (ook tijdrit)
Thymen Arensman (reserve tijdrit)
Adne Koster
Maikel Zijlaard
Stijn Daemen
Talentcoach Peter Zijerveld over de Junioren:
“Omdat we geen sprinters hebben die het af kunnen maken, is het een ploeg van tempobeulen. Zij moeten de wedstrijd hard maken en in de finale hun slag slaan.”
Wel jammer van het matig deelnemersveld in de tijdritten.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 11:40 schreef showtimer het volgende:
Broadcast schedule
Alles op den player.
Dat is toch bijna een gegeven? Of houd je serieus rekening met opnieuw een dubbelaar?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 11:54 schreef Chiappucci het volgende:
Benieuwd of we die mooie Europese trui komend seizoen wel in het peloton zullen zien.
Als Sagan geen EK rijdt is die kans niet zo groot inderdaad. Of EBH moet gek gaan doen.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 12:30 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat is toch bijna een gegeven? Of houd je serieus rekening met opnieuw een dubbelaar?
twitter:KNWULiveWeg twitterde op donderdag 03-08-2017 om 10:23:02.@lucinda_brand zet de voorlopig snelste tijd neer van 42:31 #EuroRoad17 reageer retweet
twitter:KNWULiveWeg twitterde op donderdag 03-08-2017 om 10:30:23.@AnnavdBreggen zet een nieuwe voorlopige snelste tijd neer van 41:37 #EuroRoad17 https://t.co/SDf1P0h7yX reageer retweet
Het zal gaan tussen die 2 en mogelijk Djos en Campenaerts?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
Karig veld bij de mannen. Bodnar moet dit kunnen winnen met zijn Tourvorm, anders wellicht Brandle.
Hotseat momenteel, maar Asgreen (die hem in Denemarken bij de beloften en elite klopte) is nog onderweg zonder chip, dus geen tussentijden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 12:52 schreef Columbiafan het volgende:
Benieuwd wat die Mikkel Bjerg (18) kan bij de beloften. Reed al podium op het DK tijdrijden bij de elite.
Met Bjerg en McNulty heb je nu wel twee renners die als eerstejaars wereldkampioen kunnen worden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 13:51 schreef Mykonos het volgende:
Deens een-tweetje dus, Ermenault derde. Voorspelbaar wel.
Ik ben overgestapt naar de dark side en heb de eurosport player aangeschaft.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 14:45 schreef Columbiafan het volgende:
Streampje voor het EK tijdrijden?
Bevalt het je?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ik ben overgestapt naar de dark side en heb de eurosport player aangeschaft.
Best veel wielrennen wat gemakkelijker te volgen is en straks alle camera's met het WK atletiek en in februari de OS. 30 euro voor heel het jaar valt dan eigenlijk wel mee.quote:
Denen zijn voor geen meter serieus te nemen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 12:52 schreef Columbiafan het volgende:
Benieuwd wat die Mikkel Bjerg (18) kan bij de beloften. Reed al podium op het DK tijdrijden bij de elite.
Noren overigens ook niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Denen zijn voor geen meter serieus te nemen.
Ik vrees dat ik ook wel overstag ga.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Best veel wielrennen wat gemakkelijker te volgen is en straks alle camera's met het WK atletiek en in februari de OS. 30 euro voor heel het jaar valt dan eigenlijk wel mee.
voor mij zal het ook van afhangen of ARD en ZDF alsnog een goede sublicentie kopen voor de owsquote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:16 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik ook wel overstag ga.
Ik dacht even dat er een road block was.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:44 schreef noodgang het volgende:
die haakse bocht in het parcours is wel erg kansloos
Sowieso wel een treurig parcours. Eén lange weg, waar ook niemand staat.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:44 schreef noodgang het volgende:
die haakse bocht in het parcours is wel erg kansloos
Van Emden heeft zich wel vaker opgeblazen, verschillen zijn nog klein.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:49 schreef Columbiafan het volgende:
Van Emden gaat gewoon Europees kampioen worden?Dumoulin nog even wereldkampioen worden zou het wel afmaken. Maar goed, ik mag niet te enthousiast worden. Afwachten en theedrinken.
Althans niet meer als ze bij de pro's rijden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:14 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Denen zijn voor geen meter serieus te nemen.
Even afwachten ja, zijn meerdere renners achter hem waarvan je weet dat ze goed indelen, van Emden start soms iets te snel..quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:49 schreef Columbiafan het volgende:
Van Emden gaat gewoon Europees kampioen worden?Dumoulin nog even wereldkampioen worden zou het wel afmaken. Maar goed, ik mag niet te enthousiast worden. Afwachten en theedrinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |