sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 01:06 |
Nu het tijd is voor de zomerstop wordt het tijd voor een silly season update voor 2018. Niet alleen qua coureurs, maar ook qua motorenleveranciers gezien de onduidelijkheid bij McLaren over met welke motoren ze volgend jaar gaan rijden. Een overzicht per team: Mercedes Mercedes rijdt normaal gesproken ook volgend jaar met Lewis Hamilton en Valtteri Bottas. Hamilton heeft nog een contract voor volgend jaar en Toto Wolff heeft al gehint op een langer verblijf van Bottas. Er gaan geruchten over een naderend afscheid van Hamilton, maar die worden al weer aan alle kanten ontkend. Hamilton geeft zelf aan in ieder geval nog 6 jaar in de F1 te willen blijven, dus voorlopig lijkt hier alles hetzelfde te blijven. Red Bull Racing - Tag Heuer Volgend jaar zullen Daniel Ricciardo en Max Verstappen voor Red Bull Racing rijden. Beiden hebben nog een contract, waarbij die van Verstappen nog loopt tot en met 2019. Christian Horner heeft al aangegeven dat beiden vastliggen en neit weg mogen of er moet heel, heel veel geld betaald worden. Bedragen van boven de 100 miljoen euro werden al genoemd. Ferrari Zowel Sebastian Vettel als Kimi Raikkonen hebben een aflopend contract bij Ferrari, maar beiden lijken ook volgend jaar voor Ferrari te rijden. Sebastian Vettel is een no-brainer en kan zo bijtekenen als hij wil en er zijn weinig betere opties. en ook Kimi Raikkonen presteert (volgens Maurizio Arrivabene) goed genoeg om hem daar langer te houden. De verwachting is dat in Monza bekend gemaakt wordt dat beide coureurs bijgetekend hebben. Eventuele outsider voor een plek bij Ferrari zou Charles Leclerc kunnen zijn, maar dat zou een breuk met de traditie van Ferrari zijn om een rookie in te zetten. De laatste keer dat er uberhaupt iemand met slechts 1 jaar ervaring in de Ferrari werd gezet was Jean Alesi in 1992. Leclerc lijkt eerder op weg naar een racestoeltje bij Sauber. Force India - Mercedes Sergio Perez wil graag naar Ferrari (en heeft daarom slechts een éénjarig contract getekend bij Force India terwijl hij ook voor meerdere jaren naar Renault kon), maar het lijkt onwaarschijnlijk dat Ferrari hem wil hebben. Dus waarschijnlijk blijft hij bij Force India aangezien de lijst met gegadigden voor Renault, waaronder teamgenoot Esteban Ocon, steeds groter wordt. Esteban Ocon heeft een meerjarencontract bij Force India getekend, maar hij staat ook in de belangstelling van Renault. Outsider voor een stoeltje is Pascal Wehrlein, mocht een van de coureurs alsnog vertrekken. Wehrlein zal waarschijnlijk weg moeten bij Sauber, maar Mercedes zal hier waarschijnlijk wel flink wat geld tegenover moeten zetten om hem in de Force India te krijgen. Williams - Mercedes Felipe Massa heeft aangegeven nog wel door te willen gaan en ook Lance Stroll lijkt bij Williams te blijven gezien het geld dat hij (of liever gezegd zijn vader) meeneemt. De resultaten van Lance Stroll zijn de laatste races ook redelijk te noemen. Sowieso moet een van de coureurs van Williams minimaal 25 jaar oud zijn om aan de wensen van sponsor Martini te voldoen. Paul di Resta deed het redelijk afgelopen weekend toen hij inviel, maar ik zie hem niet zo snel vaste coureur worden. Andere coureurs worden hier niet echt genoemd. McLaren - Honda/Renault? Fernando Alonso heeft een aflopend contract en wil weer races winnen. De vraag is of dat kan bij McLaren, dus is het nog niet zeker of hij blijft. Maar er zijn weinig andere teams waar hij naar toe kan. De topteams zitten al vol of hebben aangegeven niet op Alonso te zitten wachten. Andere teams zijn geen teams waar hij snel wedstrijden kan winnen, dus is het maar de vraag of hij daar naar toe wil. Misschien blijft hij wel als McLaren met Renault motoren gaat rijden, waar sprake van is. Eventueel wordt Carlos Sainz genoemd als zijn vervanger. Outsiders zijn de juniors Nyck de Vries en Lando Norris, maar dat is vrij onwaarschijnlijk. Stoffel Vandoorne is in ieder geval zeker van nog een jaar McLaren. Hoewel McLaren een contract heeft met Honda voor volgend jaar is men al lange tijd ontevreden over de prestaties en is men op zoek naar een andere leverancier. Mercedes en Ferrari willen niet leveren, dus blijft Renault over. Eventueel is er een ruil met de Renault motoren van Toro Rosso in de maak, wat Honda de gelegenheid geeft om wat meer in de luwte aan de prestaties van de motoren te werken en McLaren weer competitief te maken met betere motoren. Het zou een incentive voor Alonso kunnen zijn om te blijven. Anders kan het zijn dat dit het laatste seizoen van Alonso in de F1 is geweest. Toro Rosso - Renault/Honda? Carlos Sainz heeft een contract voor volgend jaar, maar heeft zich niet bepaald geliefd gemaakt bij Red Bull met de opmerking dat het onwaarschijnlijk was dat hij ook volgend jaar bij Toro Rosso zou rijden. Horner heeft al aangegeven dat hij voor een bepaald bedrag weg mag. Hij staat in ieder geval in de belangstelling van Renault en McLaren (als Alonso daar weg gaat). Ook Daniil Kvyat is niet zeker van zijn plek. Zijn prestaties vallen wat tegen en ook zijn aanvaringen met Carlos Sainz worden hem niet in dank afgenomen. Kvyat wil nog wel en wacht op de beslissing van Red Bull. Pierre Gasly staat in ieder geval te springen om zijn (of Carlos) plek in te nemen. En sinds het verbreken van het contract van Sauber met Honda is Honda op zoek naar een ander team om van motoren te voorzien en wordt Toro Rosso nadrukkelijk genoemd. Het zou zo maar kunnen dat er een motorenswitch gaat plaatsvinden tussen McLaren en Toro Rosso. Het zou Toro Rosso flink wat geld besparen en Red Bull een mogelijkheid geven om de Honda motoren te vergelijken met de Renault motoren voor eventueel het seizoen erop, waardoor ze weer een fabrieksteam worden. Haas - Ferrari Haas heeft al laten weten dat volgend jaar Romain Grosjean en Kevin Magnussen blijven, dus is er geen plek voor een Ferrari junior, ondanks het feit dat zowel Antonio Giovinazzi en Charles Leclerc voor dit team getest hebben. De enige vraag die nog rest is welke naam de Ferrari motoren gaan krijgen. Het zou goed kunnen dat Haas met Alfa Romeo op de motorkap gaat rijden aangezien Ferrari graag Alfa Romeo de Formule 1 in wil hebben. Renault Nico Hulkenberg is zeker van een plek maar voor de tweede auto zijn er erg veel gegadigden. De lijst wordt elke dag groter. Naast huidige coureur Jolyon Palmer doen de namen van de testrijders Sergie Sirotkin en Oliver Rowland de ronde, worden Carlos Sainz, Sergio Perez, Esteban Ocon en Fernando Alonso genoemd en sinds een aantal weken ook de naam van Robert Kubica die al twee keer getest heeft voor Renault en aanstaande woensdag nogmaals test voor Renault en dit maal in een 2017 auto. Dan kunnen we allemaal zien wat hij nog kan. Sauber - Ferrari Lange tijd was het onduidelijk met welke motor Sauber zou gaan rijden. Ondanks een overeenkomst met Honda, gesloten door de vertrokken Monisha Kaltenborn, waren er geruchten dat Sauber van die overeenkomst af wilde. Nu is duidelijk dat Sauber verder gaat met de Ferrari motoren en lijkt er geen plek meer te zijn voor Pascal Wehrlein. Marcus Ericsson lijkt zeker van zijn stoeltje omdat hij banden heeft met de eigenaar van Sauber, die tevens zijn sponsor is. En voor de tweede auto wordt verwacht dat Ferrari heir een van zijn junioren Charles Leclerc of Antonio Giovinazzi gaat stallen. Charles Leclerc lijkt hiervoor op dit moment de beste papieren te hebben. Tl;dr, de lijst van de verwachte coureurs en motoren per team Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen Red Bull (Tag Heuer): Daniel Ricciardo, Max Verstappen Force India (Mercedes): Sergio Perez, Esteban Ocon, Pascal Wehrlein Williams (Mercedes): Felipe Massa, Lance Stroll, Paul di Resta McLaren (Honda/Renault?): Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Lando Norris, Nyck de Vries Toro Rosso (Renault/Honda?): Carlos Sainz jr, Daniil Kvyat, Pierre Gasly Haas (Ferrari): Romain Grosjean, Kevin Magnussen Renault: Nico Hulkenberg, Jolyon Palmer, Carlos Sainz, Sergio Perez, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Robert Kubica, Sergei Sirotkin, Oliver Rowland Sauber (Ferrari): Marcus Ericsson, Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi bevestigd, waarschijnlijk, misschien | |
Geralt | woensdag 2 augustus 2017 @ 01:13 |
Een hoop mensen nog niet bevestigd. Meer dan ik zo op voorhand dacht | |
MrBanaan1 | woensdag 2 augustus 2017 @ 02:05 |
Er is een kans dat Alonso naar de Indycar gaat. Indy500 beviel hem heel goed en hij had aangegeven sowieso de hele Indy wel te zien zitten. Overigens; als Kvyat blijft dan zijn ze daar echt achterlijk. | |
Geralt | woensdag 2 augustus 2017 @ 02:17 |
https://twitter.com/F1/status/892475128390365184 Interview met Kubica | |
Geralt | woensdag 2 augustus 2017 @ 02:19 |
Ow, dat was niet echt een interview, maar meer dat ie verteld dat ie zn best gaat doen | |
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 16:43 |
Wat is dit voor iets dan | |
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 17:47 |
Je moet in o.a. de UK 25 zijn om reclame te mogen maken voor alcohol. Dat is ook de reden dat ze Massa hebben teruggehaald na het vertrek van Bottas. | |
#ANONIEM | woensdag 2 augustus 2017 @ 18:54 |
Goeie OP! | |
franklop | woensdag 2 augustus 2017 @ 19:36 |
Mijn verwachting; Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen Red Bull (Tag Heuer): Daniel Ricciardo, Max Verstappen Force India (Mercedes): Sergio Perez, Esteban Ocon Williams (Mercedes): Felipe Massa, Lance Stroll McLaren (Honda): Stoffel Vandoorne, Lando Norris Toro Rosso (Renault): Carlos Sainz jr, Pierre Gasly Haas (Ferrari): Romain Grosjean, Kevin Magnussen Renault: Nico Hulkenberg,Fernando Alonso, Sauber (Ferrari): Marcus Ericsson, Charles Leclerc Andere optie is Alonso bij McLaren, Sainz naar Renault en Kvyat die bij TR blijft. | |
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 19:49 |
Thanks! | |
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 20:02 |
Maar dan maakt het toch geen ruk uit hoe oud de coureurs izjn zou je zeggen. Het gaat om het team toch. | |
Nattekat | woensdag 2 augustus 2017 @ 20:07 |
Massa? Hij is leuk bezig dit jaar, maar ik zie hem niet zo snel nog een jaar eraan vast plakken. En Alonso blijft bij McLaren als de stijgende lijn wordt doorgezet, anders exit. | |
franklop | woensdag 2 augustus 2017 @ 20:09 |
Massa heeft zelf al gezegd best nog wel door te willen. | |
Funzel | woensdag 2 augustus 2017 @ 20:21 |
Wel echt een anti-climax als Kimi en Massa beide blijven zitten hoor. | |
sasquatsch | woensdag 2 augustus 2017 @ 20:41 |
Martini verwacht dat een coureur gebruikt kan worden voor promotie doeleinden. Dan moet je dus 25 zijn om dat te mogen. Anders hebben ze er niets aan omdat ze dan Williams niet in hun reclame-uitingen kunnen gebruiken. Het was dus een eis van Martini. | |
ShaoliN | donderdag 3 augustus 2017 @ 12:06 |
Tis jammer dat Stroll zo gods veel geld meeneemt. Ik ben er van overtuigd dat de Williams geen top auto is, maar met opa massa en prutser Stroll wordt het niet gauw wat met dat team. DiResta kon bijna random in die auto getrapt worden en al binnen een seconde van Stroll rijden. Volgens mij zit er veel meer in die auto. | |
ikwilookwatzeggen | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:43 |
Hoe groot is de kans eigenlijk dat er volgend jaar een extra team op de grid staat? | |
Geralt | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:45 |
50% | |
Geralt | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:46 |
En daar is geen speld tussen te krijgen. | |
#ANONIEM | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:49 |
Zet een fictieve betere coureur bij elke race drie of vier plekken boven Massa (is best te doen in dat dicht bij elkaar liggende middenveld) en zie wat Williams ongeveer misloopt. | |
ikwilookwatzeggen | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:49 |
Geen woord gelogen | |
Geralt | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:50 |
Ik ga 2 lootjes kopen voor de staatsloterij. Kan niet mis gaan. 100% de jackpot winnen | |
Geralt | donderdag 3 augustus 2017 @ 14:52 |
Die lopen inderdaad een hoop mis. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ze bij de test deze week niet gewoon Di Resta weer in die auto gezet hebben. Die kan prima mee, dat heeft ie bewezen. En Massa stopt er volgend jaar of het jaar erop toch mee. Nou dan kan Di Resta nog wel een paar jaartjes rijden. | |
ShaoliN | donderdag 3 augustus 2017 @ 16:02 |
Ja dat verbaast mij eigenlijk ook heel erg. | |
sasquatsch | donderdag 3 augustus 2017 @ 20:57 |
Minder dan dat oa Stroll betaalt. | |
Tinos85 | donderdag 3 augustus 2017 @ 21:00 |
Pa Stroll betaald iets van 35 miljoen per jaar dacht ik ergens gelezen te hebben. | |
sasquatsch | donderdag 3 augustus 2017 @ 21:11 |
Ik heb ook bedragen van 80 miljoen gelezen. Maar 35 miljoen is ongeveer het verschil tussen P4 (het maximaal haalbare voor Williams) en P10 in het constructeurskampioenschap. Williams staat nu P5, dus verdienen ze ruim 25 miljoen aan de deal met Stroll. | |
sasquatsch | dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:02 |
Over Stroll gesproken, ik lees net geruchten dat Pa Stroll geïnteresseerd zou zijn in een aandeel in Force India en daar met Lance heen wil. http://en.f1i.com/news/27(...)dia-speculation.html | |
sasquatsch | dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:55 |
En alweer valt er een puzzelstukje op zijn plaats. Raikkonen rijdt ook in 2018 bij Ferrari, naar verwachting weer samen met Vettel, die nog in onderhandeling is. Dat brengt het volgende overzicht: Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari: Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel[/url] Red Bull (Tag Heuer): Daniel Ricciardo, Max Verstappen Force India (Mercedes): Esteban Ocon, Sergio Perez Williams (Mercedes): Felipe Massa, Lance Stroll, Paul di Resta, Fernando Alonso McLaren (Honda): Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso, Carlos Sainz, Lando Norris, Nyck de Vries Toro Rosso (Renault): Carlos Sainz jr, Daniil Kvyat, Pierre Gasly Haas (Ferrari): Romain Grosjean, Kevin Magnussen Renault: Nico Hulkenberg, Jolyon Palmer, Carlos Sainz, Sergio Perez, Esteban Ocon, Fernando Alonso, Robert Kubica, Sergei Sirotkin, Oliver Rowland, Nicolas Latifi Sauber (Ferrari): Marcus Ericsson, Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi, Pascal Wehrlein [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 27-08-2017 00:40:46 ] | |
sasquatsch | zondag 27 augustus 2017 @ 00:41 |
En ook Vettel heeft bijgetekend bij Ferrari. Hij ligt nu vast tot en met 2020, al zullen er waarschijnlijk wel performance clausules in het contract zitten. Naar verwachting zal nu ook Bottas binnenkort bevestigd worden bij Mercedes (voor een jaar) en Sergio Perez bij Force India. Dan hebben we de top 4 teams vol met dezelfde coureurs als dit jaar. Misschien dat er in 2019 meer gaat veranderen als er weer een paar contracten aflopen, zoals die van Ricciardo en Hamilton. Bij de andere teams kan het nog interessant worden, zeker nu Williams Fernando Alonso heeft benaderd om volgend jaar voor dit team te gaan rijden. Alonso heeft van meer teams aanbiedingen gehad maar heeft naar eigen zeggen de meeste al afgewezen, waardoor er nu (als ik goed reken) twee overblijven, imho zijn dat dan Williams en McLaren. Op het motorenvlak heeft Renault aangegeven geen vierde team te kunnen leveren en zal McLaren waarschijnlijk verder moeten met Honda, nu de onderhandelingen van Honda met Toro Rosso zijn gestaakt. (Al las ik hier en daar dat er achter de schermen nog gepraat wordt). | |
opreis | vrijdag 1 september 2017 @ 07:12 |
Leclerc naar Sauber lijkt ook steeds realistischer te worden. Ben benieuwd of ze dan nog ee plekje voor Wehrlein weten te vinden ergens. Zijn naam wordt alleen bij FI genoemd geloof ik, maar zn reputatie brokkelt wel af. Eerst werd hij genoemd om Rosberg op te volgen en nu een redelijke kans dat hij geen stoeltje heeft. | |
nils7 | vrijdag 1 september 2017 @ 16:28 |
Bild praat over Max in 2019 naar Mercedes. | |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 16:24 |
Bottas voor nog een jaar bij Mercedes is nu ook bevestigd. En gezien de geruchten over Sainz naar Renault is daar geen plaats meer voor Palmer en Kubica, die beiden nu bij Williams genoemd worden in plaats van Massa om naast Stroll plaats te nemen . Al lijkt een terugkeer van Kubica in de F1 steeds minder waarschijnlijk omdat hij in de long runs van zijn test bij Renault te wisselvallig was. Perez lijkt bij Force India te blijven en ook Alonso lijkt, nu de keuze voor de Renault motoren gemaakt is, bij McLaren te blijven. Toro Rosso lijkt de overstap te maken naar de Honda motoren en zal Sainz waarschijnlijk naar Renault gaan, ook al staat hij onder contract bij Red Bull. Hierdoor zal Daniil Kvyat wel blijven met naast hem waarschijnlijk Pierre Gasly aangezien Matsushita niet genoeg superlicentie punten heeft en het onwaarschijnlijk is dat hij die in de laatste races nog gaat halen. Bij Sauber lijkt het erop dat Marcus Ericsson en Charles Leclerc volgend seizoen in de auto zitten. Mercedes (Mercedes): Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari (Ferrari): Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel Red Bull (Tag Heuer): Daniel Ricciardo, Max Verstappen Force India (Mercedes): Esteban Ocon, Sergio Perez, Pascal Wehrlein Williams (Mercedes): Lance Stroll, Felipe Massa, Paul di Resta, Jonathan Palmer, Robert Kubica McLaren (Renault): Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso, Lando Norris, Nyck de Vries Toro Rosso (Honda): Daniil Kvyat, Pierre Gasly, Nobuharu Matsushita Haas (Ferrari): Romain Grosjean, Kevin Magnussen Renault (Renault): Nico Hulkenberg, Carlos Sainz jr Sauber (Ferrari): Marcus Ericsson, Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi, Pascal Wehrlein [ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 15-09-2017 13:39:55 (MvLaren-Renault en Toro Rosso-Honda) ] | |
zoem | woensdag 13 september 2017 @ 20:25 |
Je vergeet nog dat Sauber-Ferrari wel eens Sauber-Alfa Romeo zou kunnen gaan worden. | |
Nattekat | woensdag 13 september 2017 @ 20:26 |
Nooit op zo'n korte termijn. 2019 is al onwaarschijnlijk. | |
zoem | woensdag 13 september 2017 @ 20:27 |
Voor een complete overname misschien wel, maar wie weet doen ze een rebadge net zoals RB. | |
Sinister-D- | woensdag 13 september 2017 @ 21:10 |
wat heeft een sticker op de power-unit te maken met een jaartal? Die kunnen dat morgen al doen als ze willen..... | |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 21:11 |
Ik had verwacht dat die aankondiging in Monza zou plaatsvinden, want ze hadden iets groots aan te kondigen. Nog niets gehoord sindsdien | |
sasquatsch | vrijdag 15 september 2017 @ 13:41 |
McLaren-Renault en Toro Rosso-Honda is intussen bevestigd en aangepast in bovenstaand overzicht.
| |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 15:04 |
Marchionne wil zowel Leclerc als Giovinazzi bij Sauber. https://www.motorsport.co(...)r-marchionne-953733/ | |
Fer | zaterdag 16 september 2017 @ 16:23 |
En Marcus Erricsson als de nieuwe Martini man? | |
Funzel | zaterdag 16 september 2017 @ 19:48 |
Beter wel Leclerc en GioGod in 1 team | |
sasquatsch | zaterdag 16 september 2017 @ 22:38 |
Ericsson, Palmer, Massa, Di Resta of Kubica. Perez zal wel bij Force Racing (waarschijnlijk de nieuwe naam van Force India) blijven. Edit: Perez is inderdaad bevestigd bij FI. http://www.skysports.com/(...)ion-with-force-india [ Bericht 18% gewijzigd door sasquatsch op 17-09-2017 12:34:31 ] | |
Funzel | zondag 17 september 2017 @ 21:31 |
Dit is wel echt een heel zielig rijtje zeg Geen idee hoe goed Kubica nog is, maar de rest is niet goed genoeg joh. | |
Nattekat | zondag 17 september 2017 @ 21:31 |
Kubica wordt overhyped. | |
Funzel | zondag 17 september 2017 @ 21:33 |
Oh ik zou het niet weten, beetje lastig te zeggen na al die jaren. | |
sasquatsch | zondag 17 september 2017 @ 22:19 |
Gaat testen voor Williams. Waarschijnlijk op Interlagos samen met Stroll. | |
THEFXR | zondag 17 september 2017 @ 23:45 |
Kubica rijdt ze allemaal zoek, met een hand | |
Whiskers2009 | maandag 18 september 2017 @ 08:33 |
80 miljoen waren de kosten om Lance voor te bereiden vorig jaar, als ik het me goed herinner. | |
Fer | dinsdag 19 september 2017 @ 17:45 |
Ik vind hem best goed die Stroll, laat soms echt zien dat het erin zit. | |
sasquatsch | dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:59 |
De afgelopen maand zijn er weer wat bewegingen geweest in het Silly Season circuit. Zo heeft Robert Kubica vorige week en vandaag getest voor Williams en is het morgen de beurt aan Paul Di Resta om te kijken wie eventueel Felipe Massa zou kunnen vervangen. Massa is zelf ook nog een optie, aldus Paddy Lowe. In het minder officiele geruchtencircuit cirkelen ook nog de namen van Pascal Wehrlein, Jonathan Palmer en Marcus Ericsson rond. Bij Toro Rosso is Carlos Sainz vanaf aankomende Grand Prix in dienst van Renault en wordt hij vervangen door Brendon Hartley, die naast Kvyat in de auto plaats neemt. Kvyat zelf heeft de afgelopen twee races aan de kant gestaan om plaats te maken voor Pierre Gasly, die aankomend weekend probeert kampioen te worden in de Super Formula. Het gerucht gaat dat Hartley, bij een positieve race, de rest van het seizoen afmaakt in de Toro Rosso wat dan mogelijk het einde van Kvyat bij Toro Rosso zou betekenen, aangezien Gasly de volgende races er weer bij is. Gasly lijkt wel zeker van volgend seizoen en dan is het afwachten of Hartley, ondanks het gerucht dat hij voor Ganassi in de IndyCar gaat rijden, of Kvyat naast hem plaats neemt in de Toro Rosso. Honda coureur Nobuharu Matsushita is afgevallen omdat hij niet genoeg punten meer kan halen. Hiervoor moest hij derde worden in het Formule 2 kampioenschap maar dat kan niet meer. Bij McLaren lijkt het slechts een kwestie van tijd voordat Fernando Alonso bijtekent voor nog een seizoen bijtekent. Nu McLaren naar Renault motoren overstapt zou de McLaren weer races moeten kunnen winnen, net zoals de Red Bull dit jaar al een paar races gewonnen heeft. Hij schijnt wel wat er naast te willen doen, en de geruchten gaan dan ook dat hij volgend jaar in de 24 uur van Le Mans wil rijden, om zijn hoop op de Triple Crown levend te houden. Toyoya lijkt hier aan mee te willen werken nu McLaren geen Honda team meer is. De Indy 500 lijkt uitgesloten als de McLaren redelijk competitief blijkt te zijn. Mocht Alonso toch besluiten om zijn heil elders te zoeken dan zijn Lando Norris en Nyck de Vries de kandidaten uit de McLaren stal die genoeg punten hebben om hem te vervangen. Bij Sauber is er niets nieuws te melden, behalve dat Ferrari Giovinazzi bij Haas onder wilde brengen, maar dat Haas dat geweigerd heeft en nu Ferrari dus meer druk op Sauber uitoefent om beide junior coureurs hier te stallen. Verder zijn beide huidige coureurs ook nog in beeld. Het voorlopige overzicht is Mercedes (Mercedes): Lewis Hamilton, Valtteri Bottas Ferrari (Ferrari): Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen Red Bull (TAG Heuer): Daniel Ricciardo, Max Verstappen Force India (Mercedes): Esteban Ocon, Sergio Perez Williams (Mercedes): Lance Stroll, Felipe Massa, Robert Kubica, Paul di Resta, Pascal Werhlein, Jolyon Palmer, Marcus Ericsson Toro Rosso (Honda): Daniil Kvyat, Pierre Gasly, Brendon Hartley Haas (Ferrari): Romain Grosjean, Kevin Magnussen Renault (Renault): Nico Hulkenberg, Carlos Sainz McLaren (Renault): Stoffel Vandoorne, Fernando Alonso, Lando Norris, Nyck de Vries Sauber (Ferrari): Marcus Ericsson, Charles Leclerc, Antonio Giovinazzi, Pascal Wehrlein bevestigd, mogelijk, misschien | |
RamboDirk | dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:20 |
Zou leuk zijn als Mclaren erbij komt bovenin 👍 | |
ChatGirl | donderdag 19 oktober 2017 @ 17:27 |
Alonso bevestigd voor 2018 dus | |
aesop | donderdag 19 oktober 2017 @ 18:32 |
En volgens Boullier heeft McLaren volgend jaar het beste rijdersduo. Als Vandoorne erin slaagt vaker op het niveau van Alonso te rijden misschien wel. Op dit moment zet ik RBR nog een treedje hoger. Denk dat er geen gelijkwaardiger duo in de paddock is, op Force India na misschien. Vraag is of Max zich nog verder ontwikkelt en Ric nog meer overvleugelt komend jaar. | |
DaggerOne | donderdag 26 oktober 2017 @ 16:46 |
Vooral interessant wat er bij Sauber gaat gebeuren. Die Giovinazzi kan zijn carriere nog wel een verkloot hebben met die crashes begin dit seizoen. | |
Sinister-D- | donderdag 26 oktober 2017 @ 19:05 |
elke volger van F3 en GP2 (toen nog ja) die een beetje verstand heeft weet dat Giovinazzi geen koekenbakker is, en wel degelijk een potje stuur kan draaien. | |
Nattekat | donderdag 26 oktober 2017 @ 19:18 |
Hij en Gasly zijn gigantisch gewaagd aan elkaar geweest vorig jaar. En met z'n tweeën hebben ze het kampioenschap mogen beslissen, terwijl hun team pas net mee deed. | |
DaggerOne | vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:37 |
Dat kan kloppen, maar volgens mij staat Leclerc nu boven hem in de pikorde. Daarnaast hebben we nog een Wehrlein en Ericsson die er al zitten. | |
Funzel | zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:30 |
Leclerc lijkt me wel een safe bet voor het zitje. Denk niet dat Gio de andere krijg, hoe verdiend het ook zou zijn. Ben bang dat Ericsson gewoon lekker blijft zitten. | |
sasquatsch | zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:01 |
Wehrlein heeft een gesprek aangevraagd met Sauber en Toto Wolff en Toto Wolff heeft al aangegeven dat Wehrlein op eigen benen moet gaan staan. Ik denk dat de kans klein is dat Wehrlein daar blijft. Zijn beste kans lijkt Williams te zijn. En bij Toro Rosso ga ik er vanuit dat Gasly en Hartley daar volgend jaar rijden. Hartley's contract met Ganassi in de IndyCar schijnt afgekocht te zijn als ik de tweet van Will Buxton mag geloven.
| |
Funzel | zondag 29 oktober 2017 @ 11:48 |
Sneu voor Wehrlein wel, zie hem toch liever in de Williams dan al die 30-plussers. | |
opreis | zondag 29 oktober 2017 @ 13:39 |
Denk dat hij uiteindelijk toch middelmaat is. Anders zou hij wel ergens terecht komen of zou Mercedes meer doen. | |
sasquatsch | maandag 30 oktober 2017 @ 15:25 |
Voglens Blick is dat inderdaad de bezetting voor volgend jaar.
| |
DaggerOne | maandag 30 oktober 2017 @ 15:58 |
Niet zo heel gek, aangezien Wehrlein niet laat zien dat hij beter is dan Ericsson. | |
Wuwwa | maandag 30 oktober 2017 @ 16:06 |
Net nu Wehrlein zich in de kijker moet spelen, wordt hij weggereden door Ericsson. Zonde maar je bent zo goed als je laatste race. | |
DaggerOne | maandag 30 oktober 2017 @ 17:12 |
Valt me nog op hoe vrolijk hij doet. Ik zou pissed off zijn. | |
Fer | maandag 30 oktober 2017 @ 17:35 |
Ericksson is de carierekiller. Door zijn langzame imago en rijdt toch iedere keer zijn teamgenoot zoek, die daardoor het onderspit delft. Zo ging het ook met Nasr | |
Funzel | dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:45 |
Wel jammer dat Giovinazzi er dan naast grijpt. | |
opreis | woensdag 1 november 2017 @ 02:36 |
Misschien zijn nasr en wehrlein ook niets speciaals? | |
DaggerOne | woensdag 1 november 2017 @ 13:09 |
Tsja, hij heeft daarvoor te vaak de auto aan gort gereden in de kansen die hij dit seizoen kreeg. | |
sasquatsch | woensdag 1 november 2017 @ 13:12 |
Dat is niet de reden. Ferrari wil ze graag beiden bij Sauber stallen nadat de deal met Haas (voor Giovinazzi) is mislukt. Alleen wil Sauber geen volledig Ferrari junior team worden, waardoor de voorkeur naar Leclerc gaat. | |
DaggerOne | woensdag 1 november 2017 @ 14:04 |
Ja dat laatste bedoel ik dus. Als Ferrari meer vertrouwen had in hem dan in Leclerc dan reed GIO er wel. | |
Funzel | donderdag 2 november 2017 @ 20:12 |
Ja true, maar denk dat er behalve Max en Ocon wellicht geen grotere talenten zijn momenteel. Ja, Norris misschien. | |
opreis | donderdag 2 november 2017 @ 23:31 |
Is toch ook niet raar? Van wat er nu rond rijdt is de algemene veronderstelling dat er 5 coureurs echt top zijn, Ham, Vet, Alo, Ric en Max. Het heeft pakweg 15 jaar geduurt om die voort te brengen. Verder zitten er ook een hoop goede coureurs tussen die het veld vullen maar alleen met zeer veel geluk een gooi kunnen doen naar het kampioenschap, denk aan Per, Hulk, Gro, Bot, etc. Maar af en toe lijkt het hier of er ieder jaar 3 nieuwe wereldkampioenen zich aandienen. Max zou over een aantal jaren met Vandoorne, Ocon, Sainz, Wehrlein, Stroll, Giovannazi, LeClerc om het kampioenschap Strijden. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat er daar behalve Max nog maximaal 1 andere echte topper tussen zit en dat de rest gewoon subtop is. Daarna zal het wel weer een aantal jaar duren tot de volgende wereldkampioen zich aandient. | |
Funzel | vrijdag 3 november 2017 @ 15:26 |
Ik zie alleen Ocon en Leclerc als potentiele kampioenen van dat rijtje om eerlijk te zijn. | |
KillerBee4ever | vrijdag 3 november 2017 @ 15:59 |
In de afgelopen GP's heb ik Ocon wel héél makkelijk ingehaald zien worden, in de vorige GP ging het zelfs om een plek in de top 5 (Vettel ging erlangs alsof Ocon een blauwe vlag kreeg). Een groot talent vecht voor zijn plek en geeft deze niet zomaar cadeau, aan niemand. Mijn mening, maar Ocon wordt (met name door de media) wel iets 'talentvoller' neergezet, dan wat de werkelijkheid mij laat zien. Ja, hij is goed. Ja, hij is een talent. Nee, hij is wmb geen top talent. | |
Tarado | zaterdag 4 november 2017 @ 13:07 |
| |
aesop | zaterdag 4 november 2017 @ 13:35 |
Hij doet het erg goed, maar de vraag is of Perez een echte graadmeter is. Vandoorne heeft het dan een stuk lastiger net Alonso, Max met Ricciardo. Maar een toptalent kun je hem gerust noemen. Vraag is of ie de volgende stap kan zetten, nu hij Perez onder de duim weet te houden. En het is moeilijk in te schatten of hij alles uit de auto haalt. Simpel gezegd rijdt hij rond waar hij moet rijden met de FI. Wat dat betreft is het mooi dat Renault en McLaren eraan komen. De laatste twee races zal het vechten zijn voor de titel best of the rest. Laat maar zien dus Ocon! | |
opreis | zaterdag 4 november 2017 @ 17:31 |
Ocon doet wat mij betreft over het seizoen gezien nog wel onder voor Perez. Maar het is idd moeilijk in te schatten hoe goed Perez echt is en Ocon is in principe nog bijna een rookie te noemen/er is een stijgende lijn zichtbaar. Het is nog even wachten of hij zich blijft ontwikkelen | |
sasquatsch | maandag 6 november 2017 @ 15:17 |
Norris wordt test- en reserverijder bij McLaren | |
sasquatsch | donderdag 16 november 2017 @ 17:21 |
Gasly en Hartley zijn bevestigd voor 2018 | |
sasquatsch | maandag 20 november 2017 @ 21:24 |
Volgens RTL GP heeft Robert Kubica een tweejarig contract getekend met Williams.
| |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 12:25 |
Ericsson en Leclerc rijden volgend jaar voor Alfa Romeo Sauber. https://m.gpupdate.net/en/f1-news/361563/ Dat betekent dat er nog één stoeltje over is, die van Williams. Hiervoor zijn Kubica, Wehrlein, Kvyat, Di Resta en Sirotkin in de running. Kubica en Sirotkin hebben afgelopen week getest voor Williams in Abu Dhabi. Giovinazzi zal waarschijnlijk reserve bij Ferrari worden en Wehrlein bij Mercedes als hij het stoeltje bij Williams niet krijgt. | |
Joene | zaterdag 2 december 2017 @ 12:39 |
Dat lijkt me niet van Wehrlein heb ergens gelezen dat Mercedes hem heeft los gelaten. | |
Funzel | zaterdag 2 december 2017 @ 13:24 |
Giovinazzi is toch al reserve bij Ferrari? Lekker ondankbaar wle. Hopelijk kan 'ie ook ergens racen in 2018. | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 13:38 |
Nee, dat klopt niet. Voor zover ik weet is hij nog steeds onderdeel van Mercedes. Hij krijgt alleen niet zoveel financiële steun meer, waardoor zijn kansen bij Williams niet groot zijn. Maar Mercedes is wel in gesprek met Williams om hem daar te krijgen. | |
sasquatsch | zaterdag 2 december 2017 @ 13:40 |
En dat blijft hij waarschijnlijk ook. | |
sasquatsch | woensdag 6 december 2017 @ 22:36 |
Herstel: Giovinazzi is reserve bij Sauber en Leclerc is reserve bij Ferrari. Als Vettel of Raikkonen niet kan rijden wordt hij vervangen door Leclerc en Leclerc wordt bij Sauber dan vervangen door Giovinazzi. | |
sasquatsch | maandag 11 december 2017 @ 18:50 |
Sirotkin lijkt nu de favoriet te zijn voor het laatste vrije stoeltje bij Williams. Kubica lijkt afgevallen te zijn. Mocht de deal met Sirotkin niet doorgaan is Kvyat de backup. https://www.motorsport.co(...)-drive-kubica-987849 | |
Joene | maandag 11 december 2017 @ 18:54 |
meh had liever kubica gezien | |
Tarado | maandag 11 december 2017 @ 19:09 |
had leuk geweest maar als hij de snelheid niet heeft zinloos | |
Joene | maandag 11 december 2017 @ 19:12 |
ik geloof niet dat hij de snelheid niet heeft eerlijk gezegd , ik denk eerder de sponsorgelden niet. | |
RingBewoner | maandag 11 december 2017 @ 19:52 |
Sirotkin neemt 15 miljoen mee. Daar kan Kubica niet tegenop. | |
Sinister-D- | maandag 11 december 2017 @ 20:31 |
geloven is iets voor in een kerk. In de F1 gelden prestaties. Of betalingen...... | |
sasquatsch | dinsdag 19 december 2017 @ 13:40 |
Kubica heeft Williams een aanbod gedaan van $7 miljoen voor zeven races. Als hij in die races Williams niet weet te overtuigen mogen ze voor een ander (Sirotkin) kiezen. http://en.f1i.com/news/28(...)ams-seven-races.html | |
sasquatsch | woensdag 3 januari 2018 @ 22:57 |
Volgens het Duitse Auto Bild heeft Williams een contract getekend met Sergey Sirotkin voor twee jaar. Sirotkin zou hiervoor ¤ 15 miljoen per jaar meenemen. Williams zou door het verlies van sponsoren Randstad en Avanade ¤ 20 miljoen tekort komen en dat geld moet dus (voor een deel) door een pay driver worden opgehoest. Lance Stroll zou ¤40 miljoen per jaar betalen. De bekendmaking zou op zich laten wachten omdat vermoedelijk het beloofde geld nog niet op de rekening van Williams staat. De sponsor van Sirotkin, de Russische SMP bank, heeft wel vaker problemen gehad met betaling van sponsorgelden. http://www.autobild.de/ar(...)nsteam-10938009.html | |
Nattekat | woensdag 3 januari 2018 @ 23:00 |
Wat een farcé.. | |
Fer | woensdag 3 januari 2018 @ 23:30 |
Williams, het nieuwe Sauber. | |
Meike26 | woensdag 3 januari 2018 @ 23:58 |
Diep diep triest dat een team als Williams zo kan afglijden. Van McLaren word je ook al niet vrolijk, maar die fout zit/zat meer in de technische hoek. Bij Williams ontbreekt het echt aan vechtlust, de winnaars mentaliteit uit de 90's, niets meer van over. En het dan moeten hebben van 2 paydrivers.. Waarom zien teams niet in dat het hebben van een goede 1e/2e rijder veel meer brengt op de lange termijn dan 2 van die geldzakken? Stel je zet er 1 talent in, Wehrlein of Kvyat, dan laat je toch veel meer je echte snelheid zien? Als dit een beetje fout gaat met crashes begin van het seizoen, ben ik bang dat ze de stekker gaan trekken en zich op FormulaE gaan richten | |
TagForce | donderdag 4 januari 2018 @ 06:47 |
Aan de andere kant heb je niets aan de lange termijn als je die niet gaat halen als je nu geen 2 paydrivers aanneemt. Het is kiezen tussen 2 kwaden: - neem je 2 paydrivers en zoek je ondertussen naar een oplossing voor de lange termijn - neem je een niet betalend talent en hoop je dat je niet halverwege het seizoen al failliet bent Voor de continuiteit snap ik dat ze voor optie 1 kiezen. Zonde is het wel. | |
de_boswachter | donderdag 4 januari 2018 @ 09:56 |
Coureurs worden niet meer geselecteerd op kwaliteiten maar op geld..... triest. Ben benieuwd wanneer de eerste Bitcoin miljonair een stoeltje claimt in de F1. | |
sasquatsch | donderdag 4 januari 2018 @ 10:17 |
Dit is altijd al zo geweest (vooral bij de achterhoede teams). Het trieste is dat het nu ook nodig is voor een team als Williams | |
Tarado | donderdag 4 januari 2018 @ 10:22 |
nu? Massa bracht ook sponsorgeld binnen, wat ik eigenlijk nog triester vind is dat ze niet naar hun budget presteren, FI doet het al een tijdje een stuk beter met minder | |
sasquatsch | donderdag 4 januari 2018 @ 10:36 |
Ja, nu Massa bracht inderdaad sponsorgeld mee, maar is een respectabele coureur. Sowieso hadden ze Bottas er naast. Vorig jaar kozen ze voor het geld van Stroll (naast in eerste instantie Bottas) en nu kiezen ze voor het geld van Stroll en Sirotkin. | |
opreis | donderdag 4 januari 2018 @ 12:29 |
Een goede coureur naast Stroll zou laten zien hoe slecht stroll is. Massa was naast Alonso al veel te traag, toen kon hij Bottas al niet de baas, is hij ondertussen ook al op leeftijd geraakt en is nog steeds sneller dan stroll. Je kan mij niet wijsmaken dat Massa vorig jaar wel opeens weer een topcoureur was. Ik snap heel goed waarom ze bij kamp Stroll liever een andere paydriver er naast hebben | |
heywoodu | donderdag 4 januari 2018 @ 12:33 |
Maar zo slecht is zo'n Sirotkin toch op zich niet? Ik bedoel, als je echt een koekenbakker bent wordt je niet twee jaar achter elkaar derde in de GP2. Misschien geen échte topper-in-de-dop, maar het is niet zo dat hij nooit wat heeft laten zien.. | |
Nattekat | donderdag 4 januari 2018 @ 13:07 |
Bij een sterk team... | |
Sinister-D- | donderdag 4 januari 2018 @ 20:44 |
Rapax was in 2015 echt niet denderend.... | |
Nattekat | donderdag 4 januari 2018 @ 20:49 |
2015 staat bij mij nog altijd in de boeken als het GP2 seizoen met het grootste gebrek aan kwaliteit ooit. Je had Vandoorne..................................en de rest...............en de Jong. | |
Fer | donderdag 4 januari 2018 @ 23:34 |
2014 Mocht hij al in een f1 wagen voor Sauber, maar niemand was onder de indruk om hem vast te leggen voor 2015. Daarnaast 5e in WSR 3.5 in zijn 2 jaar. 2015 Geen F1 en 3e achter Alexander Rossi, die na meerdere kansen ook niet F1 waardig werd geacht. 2016 3e achter Gasly en Giovinazzi, ondanks inmiddels 4 jaar ervaring in zware formule wagens. Al met al maar gemiddeld. | |
sasquatsch | donderdag 4 januari 2018 @ 23:45 |
Dat contract bij Sauber werd verbroken omdat er niet betaald werd. Een probleem waar hij en zijn sponsoren vaker mee te maken hebben gehad. | |
sasquatsch | vrijdag 5 januari 2018 @ 13:31 |
Nicolas Latifi, voormalig testrijder bij Renault, wordt reserverijder bij Force India en zal een aantal vrijdagen in de vrije trainingen gaan rijden. https://www.motorsport.co(...)serve-driver-992930/ [ Bericht 10% gewijzigd door sasquatsch op 05-01-2018 13:39:59 ] | |
nils7 | vrijdag 5 januari 2018 @ 15:29 |
En nu ook weer.... | |
needakill | zondag 7 januari 2018 @ 22:33 |
Stroll vind ik feitelijk ook wel het lachertje van de F1. Die 3e plaats in Baku was ook gewoon een fluke, want als je echt een redelijk goede rijder was, dan had je Bottas allang zien aankomen en in ieder geval geprobeerd te verdedigen. Zelfs dat deed hij niet en was al aan het juichen. Massa wist allang dat dit zijn laatste seizoen was, aangezien Papa Stroll geen goede rijder wilt hebben naast zijn zoon. Zijn zoon moest schijnen bij het team. | |
RingBewoner | maandag 8 januari 2018 @ 11:17 |
Is dat zo? Levert het niet veel meer op als Williams met een betere coureur die minder/geen sponsorgeld meeneemt een plaats hoger eindigt in het kampioenschap? | |
Tarado | maandag 8 januari 2018 @ 11:35 |
het gaat dan eigenlijk alleen om die performance bonus en het verschil tussen 5e (wat ze in 2017 ook waren) en 6e is maar 3 miljoen en tussen 5e en 7e maar 5 miljoen. Dit op basis van de 2017 uitbetalingen https://www.autosport.com(...)ts-for-2017-revealed | |
sasquatsch | maandag 8 januari 2018 @ 11:39 |
Nee, dat verschil is ongeveer ¤ 5 miljoen (tussen plek 4 en 5) en ongeveer 9 miljoen tussen plek 4 en 6. Dus een plek verschil is minder dan het verschil in sponsorgeld tussen bijvoorbeeld Sirotkin (15 miljoen) en Kubica (7 miljoen). https://joesaward.wordpress.com/2017/11/18/how-f1-payments-work/ Edit: Oh, Tarado heeft ook al zoiets gezegd (met iets andere bedragen) | |
Fer | maandag 8 januari 2018 @ 22:39 |
Ik gun hem nog een jaar. Hij heeft op bepaalde momenten (in de regen, tijdens directe battles) soms wel puur talent laten zien. Het is alleen de vraag of hij genoeg heeft, om de kennis van de F1 wagen eigen te maken. Hij lijkt kwa afstellen en race management door het ijs te zakken. | |
needakill | maandag 8 januari 2018 @ 22:45 |
Zolang Papa Stroll nog met geld gooit, zit hij voorlopig nog wel bij Williams. Tot die tijd komt er ook geen betere coureur die Lance beter kan maken. Dus helaas voor de fans, maar ik denk dat Williams een beetje zinkend schip word. Lance valt voor mij in ieder geval nog door de boot, want soms zijn pace is ook echt nergens te vinden. | |
Djoetma | dinsdag 9 januari 2018 @ 00:27 |
Zit Lawrence niet ontzettend diep in Williams inmiddels? In de mate dat ze in principe niet meer de optie hebben Lance te dumpen tenzij zijn vader hiermee akkoord gaat? | |
nils7 | dinsdag 9 januari 2018 @ 08:57 |
Ik hoop dat Claire iets slimmer is. | |
Djoetma | dinsdag 9 januari 2018 @ 19:46 |
Ligt aan de mogelijkheden die Williams heeft. Feit is dat Lance voor hen rijdt waar ieder ander met zijn talent niet eens de kans gekregen had, ook niet met zomaar een dikke portemonnee. Verder hadden ze het met de prestaties die Stroll toonde, het seizoen niet afgemaakt. Ook schijnt het zo te zijn dat ze meepraten over wie er naast Stroll komt te zitten. Dan lijkt de suggestie die far fetched dat het niet alleen meer is dan puur sponsoring, maar ook meer dan alleen wat beleidsmatige invloed. Eigenlijk zou je zelfs een soort erkenning in zien zien in de door Williams gevoelde noodzaak om een persbericht uit te brengen toen de verhalen gingen dat Lawrence Stroll zich zorgen maakte over de evt. aanstaande aanstelling van Kubica. Dat is toch bewijs van dat de mening van pa Stroll belangrijk is, ook buiten beslissingen die over zijn zoon gaan? | |
sasquatsch | dinsdag 16 januari 2018 @ 13:42 |
Met de bekendmaking van Sirotkin en Kubica (als reserver) bij Williams is het rijdersveld compleet. Bij deze een overzicht van de teams en (test)rijders Mercedes AMG Petronas Motorsport Constructeur: Mercedes Chassis: F1 W09 EQ Power+ Motor: Mercedes M09 EQ Power+ Coureurs: #77 Valtteri Bottas (contract t/m 2018) #44 Lewis Hamilton (contract t/m 2020) Test: George Russell Scuderia Ferrari Constructeur: Ferrari Chassis: Motor: Ferrari 063 Coureurs: #5 Sebastian Vettel (contract t/m 2020) #7 Kimi Raikkonen (contract t/m 2018) Test: Charles Leclerc (reserve), Daniil Kvyat, Antonio Giovinazzi Aston Martin Red Bull Racing Constructeur: Red Bull Racing - TAG Heuer Chassis: RB14 Motor: TAG Heuer (=Renault R.E.18) Coureurs: #3 Daniel Ricciardo (contract t/m 2018) #33 Max Verstappen (contract t/m 2020) Test: Sahara Force India F1 Team Constructeur: Force India - Mercedes Chassis: VJM11 Motor: Mercedes M09 EQ Power+ Coureurs: #11 Sergio Pérez Mendoza (contract t/m 2018) #31 Esteban Ocon (contract t/m 2018) Test: Nicholas Latifi (reserve) Williams Martini Racing Constructeur: Williams - Mercedes Chassis: FW41 Motor: Mercedes M09 EQ Power+ Coureurs: #18 Lance Stroll (contract t/m 2018?) #?? Sergei Sirotkin (contract t/m 2019) Test: Robert Kubica (reserve) Renault Sport Formula One Team Constructeur: Renault Chassis: R.S.18 Motor: Renault R.E.18 Coureurs: #27 Nico Hulkenberg (contract t/m 2018, optie voor 2019) #55 Carlos Sainz (contract t/m 2018, uitgeleend door Red Bull) Test: Red Bull Toro Rosso Honda Constructeur: Toro Rosso - Honda Chassis: STR12 Motor: Honda RA618H Coureurs: #10 Pierre Gasly (contract t/m 2018) #28 Brendon Hartley (contract t/m 2018) Test: Haas F1 Team Constructeur: Haas - Ferrari Chassis: VF-18 Motor: Ferrari 063 Coureurs: #8 Romain Grosjean (contract t/m 2018) #20 Kevin Magnussen (contract t/m 2018) Test: McLaren F1 Team Constructeur: McLaren-Renault Chassis: MCL33 Motor: Renault R.E.18 Coureurs: #14 Fernando Alonso (contract t/m 2019?) #2 Stoffel Vandoorne (contract t/m 2018) Test: Lando Norris (reserve) Alfa Romeo Sauber F1 Team Constructeur: Sauber - Ferrari Chassis: C37 Motor: Ferrari 063 Coureurs: #9 Marcus Ericsson (contract t/m 2018) #16 Charles Leclerc (contract t/m 2018) Test: Antonio Giovinazzi (reserve) [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 18-01-2018 10:20:31 ] | |
Bananenschaatser | woensdag 17 januari 2018 @ 22:40 |
Ben vooral benieuwd naar de look van de autos | |
JayHovah | donderdag 18 januari 2018 @ 05:44 |
| |
opreis | donderdag 18 januari 2018 @ 09:35 |
En bijna iedereen zonder contract voor 2019, alleen Max en Vettel niet(?). Iedereen zal wel wachten op de Merc en Ferrari stoeltjes | |
sasquatsch | donderdag 18 januari 2018 @ 10:22 |
Hamilton heeft (net zoals Max en Vettel) ook een contract tot en met 2020. Heb ik aangepast in het overzicht. | |
S.W.A.T. | vrijdag 26 januari 2018 @ 23:36 |
Echt even mijn complimenten weer voor dit topic, vind dit razend interessant om af en toe door te nemen, ook door het jaar heen. Zou af en toe eigenlijk op de FrontPage moeten wmb. (En nee ben geen kloon van TS ) | |
Nattekat | vrijdag 20 juli 2018 @ 10:18 |
F1 / Silly Season 2019 |