Alonso bevestigd voor 2018 dustwitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 19-10-2017 om 17:23:00The guys and girls of McLaren have been taking language lessons in preparation for 2018… 🔊😉 #VamosFernando https://t.co/0Zw3rAaLbE reageer retweet
elke volger van F3 en GP2 (toen nog ja) die een beetje verstand heeft weet dat Giovinazzi geen koekenbakker is, en wel degelijk een potje stuur kan draaien.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:46 schreef DaggerOne het volgende:
Vooral interessant wat er bij Sauber gaat gebeuren. Die Giovinazzi kan zijn carriere nog wel een verkloot hebben met die crashes begin dit seizoen.
Hij en Gasly zijn gigantisch gewaagd aan elkaar geweest vorig jaar. En met z'n tweeën hebben ze het kampioenschap mogen beslissen, terwijl hun team pas net mee deed.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:46 schreef DaggerOne het volgende:
Vooral interessant wat er bij Sauber gaat gebeuren. Die Giovinazzi kan zijn carriere nog wel een verkloot hebben met die crashes begin dit seizoen.
Dat kan kloppen, maar volgens mij staat Leclerc nu boven hem in de pikorde. Daarnaast hebben we nog een Wehrlein en Ericsson die er al zitten.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij en Gasly zijn gigantisch gewaagd aan elkaar geweest vorig jaar. En met z'n tweeën hebben ze het kampioenschap mogen beslissen, terwijl hun team pas net mee deed.
twitter:thebuxtonblog twitterde op vrijdag 27-10-2017 om 23:47:59Franz Tost wouldn't be drawn on the details of negotiations with Chip Ganassi to release Brendon Hartley. Merely confirmed they were "long." reageer retweet
Voglens Blick is dat inderdaad de bezetting voor volgend jaar.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 14:30 schreef Funzel het volgende:
Leclerc lijkt me wel een safe bet voor het zitje. Denk niet dat Gio de andere krijg, hoe verdiend het ook zou zijn. Ben bang dat Ericsson gewoon lekker blijft zitten.
quote:Bei Sauber hält die sportliche Talfahrt an. Und Chef Vasseur hat längst erkannt: «Für 2018 muss das neue Auto bei uns im Vordergrund stehen. Zwei Fahrer finden wir immer!»
Da hat der clevere Franzose, der in Hinwil aufrüsten wird, völlig recht. Trotzdem wird die Fahrerfrage im November aufgelöst: Mit Charles Leclerc (20, Monaco) und Marcus Ericsson (27, Sd).
Keine Überraschung, dass der Deutsche Pascal Wehrlein keinen Platz mehr findet. Dazu hätte er Ericsson dominieren müssen.
Doch Wehrlein, den Mercedes nach eigenen Angaben aus seinem Mutterschoss entfernen will, steht jetzt bei Williams-Mercedes (dank neuen Silberpfeil-Millionen?) auf der Liste. Mit Kubica (den man nach der WM in Abu Dhabinochmals testen wird) und Massa (der aber eine schnelle Entscheidung will).
Niet zo heel gek, aangezien Wehrlein niet laat zien dat hij beter is dan Ericsson.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voglens Blick is dat inderdaad de bezetting voor volgend jaar.
[..]
Valt me nog op hoe vrolijk hij doet. Ik zou pissed off zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:06 schreef Wuwwa het volgende:
Net nu Wehrlein zich in de kijker moet spelen, wordt hij weggereden door Ericsson. Zonde maar je bent zo goed als je laatste race.
Misschien zijn nasr en wehrlein ook niets speciaals?quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:35 schreef Fer het volgende:
Ericksson is de carierekiller. Door zijn langzame imago en rijdt toch iedere keer zijn teamgenoot zoek, die daardoor het onderspit delft. Zo ging het ook met Nasr
Tsja, hij heeft daarvoor te vaak de auto aan gort gereden in de kansen die hij dit seizoen kreeg.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 20:45 schreef Funzel het volgende:
Wel jammer dat Giovinazzi er dan naast grijpt.
Dat is niet de reden.quote:Op woensdag 1 november 2017 13:09 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Tsja, hij heeft daarvoor te vaak de auto aan gort gereden in de kansen die hij dit seizoen kreeg.
Ja dat laatste bedoel ik dus. Als Ferrari meer vertrouwen had in hem dan in Leclerc dan reed GIO er wel.quote:Op woensdag 1 november 2017 13:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is niet de reden.
Ferrari wil ze graag beiden bij Sauber stallen nadat de deal met Haas (voor Giovinazzi) is mislukt. Alleen wil Sauber geen volledig Ferrari junior team worden, waardoor de voorkeur naar Leclerc gaat.
Is toch ook niet raar? Van wat er nu rond rijdt is de algemene veronderstelling dat er 5 coureurs echt top zijn, Ham, Vet, Alo, Ric en Max. Het heeft pakweg 15 jaar geduurt om die voort te brengen. Verder zitten er ook een hoop goede coureurs tussen die het veld vullen maar alleen met zeer veel geluk een gooi kunnen doen naar het kampioenschap, denk aan Per, Hulk, Gro, Bot, etc. Maar af en toe lijkt het hier of er ieder jaar 3 nieuwe wereldkampioenen zich aandienen. Max zou over een aantal jaren met Vandoorne, Ocon, Sainz, Wehrlein, Stroll, Giovannazi, LeClerc om het kampioenschap Strijden. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat er daar behalve Max nog maximaal 1 andere echte topper tussen zit en dat de rest gewoon subtop is. Daarna zal het wel weer een aantal jaar duren tot de volgende wereldkampioen zich aandient.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:12 schreef Funzel het volgende:
Ja true, maar denk dat er behalve Max en Ocon wellicht geen grotere talenten zijn momenteel. Ja, Norris misschien.
twitter:autosport twitterde op zaterdag 04-11-2017 om 13:05:45Felipe Massa announces he will retire from F1 at the end of 2017 https://t.co/X2dIq9mwEy reageer retweet
Hij doet het erg goed, maar de vraag is of Perez een echte graadmeter is. Vandoorne heeft het dan een stuk lastiger net Alonso, Max met Ricciardo. Maar een toptalent kun je hem gerust noemen. Vraag is of ie de volgende stap kan zetten, nu hij Perez onder de duim weet te houden. En het is moeilijk in te schatten of hij alles uit de auto haalt. Simpel gezegd rijdt hij rond waar hij moet rijden met de FI. Wat dat betreft is het mooi dat Renault en McLaren eraan komen. De laatste twee races zal het vechten zijn voor de titel best of the rest. Laat maar zien dus Ocon!quote:Op vrijdag 3 november 2017 15:59 schreef KillerBee4ever het volgende:
In de afgelopen GP's heb ik Ocon wel héél makkelijk ingehaald zien worden, in de vorige GP ging het zelfs om een plek in de top 5 (Vettel ging erlangs alsof Ocon een blauwe vlag kreeg).
Een groot talent vecht voor zijn plek en geeft deze niet zomaar cadeau, aan niemand.
Mijn mening, maar Ocon wordt (met name door de media) wel iets 'talentvoller' neergezet, dan wat de werkelijkheid mij laat zien. Ja, hij is goed. Ja, hij is een talent. Nee, hij is wmb geen top talent.
quote:Robert Kubica zal in 2018 gaan rijden voor het Formule 1–team van Williams. Bronnen dichtbij de Pool hebben aan RTL GP laten weten dat de coureur een tweejarig contract heeft getekend bij de Britse renstal. Zo is maandag bekendgemaakt in RTL GP's online autosportprogramma Slipstream.
Kubica was van 2007 tot en met 2010 al actief in de Formule 1 en gold als een van de grootste talenten in de koningsklasse, totdat hij begin 2011 zwaargewond raakte bij een rallyongeval. De Pool liep blijvende verwondingen op aan zijn rechterarm, waardoor hij noodgedwongen een punt moest zetten achter zijn F1-loopbaan.
Na de crash bleef Kubica actief in de autosport en nam hij onder andere deel aan een aantal rally’s. Nadat hij vorig jaar al z’n rentree maakte op de circuits, kwam er dit jaar opeens weer een kans op een F1-rentree van de Pool. De enkelvoudige Grand Prix-winnaar mocht een dag testen voor het F1-team van Renault, waar hij zoveel indruk wist te maken dat hij in Hongarije ook met een 2017-bolide mocht testen.
Een deal met Renault ketste door de komst van Carlos Sainz uiteindelijk af, maar de Pool kwam vervolgens in beeld bij het team van Williams als opvolger van Felipe Massa, die na dit seizoen afscheid neemt van de Formule 1. Na twee succesvolle testdagen met de Williams FW36 gold Kubica samen met reserverijder Paul di Resta als één van de grote kandidaten voor een Williams-racezitje in 2018. RTL GP kan melden dat het team de voorkeur heeft gegeven aan Kubica, en dat de coureur inmiddels een tweejarig contract heeft getekend bij het team uit Grove. Zo lieten Allard Kalff en Kees van de Grint maandag weten in RTL GP’s online autosportprogramma Slipstream.
De 32-jarige Kubica zal volgend jaar een team gaan vormen met Lance Stroll, de jonge Canadees die dit jaar debuteerde in de Formule 1. Hoogstwaarschijnlijk zal Kubica volgende week al in actie komen voor het team van Williams tijdens de eindejaarstest in Abu Dhabi.
Dat lijkt me niet van Wehrlein heb ergens gelezen dat Mercedes hem heeft los gelaten.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Ericsson en Leclerc rijden volgend jaar voor Alfa Romeo Sauber.
https://m.gpupdate.net/en/f1-news/361563/
Dat betekent dat er nog één stoeltje over is, die van Williams. Hiervoor zijn Kubica, Wehrlein, Kvyat, Di Resta en Sirotkin in de running. Kubica en Sirotkin hebben afgelopen week getest voor Williams in Abu Dhabi.
Giovinazzi zal waarschijnlijk reserve bij Ferrari worden en Wehrlein bij Mercedes als hij het stoeltje bij Williams niet krijgt.
Giovinazzi is toch al reserve bij Ferrari?quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Ericsson en Leclerc rijden volgend jaar voor Alfa Romeo Sauber.
https://m.gpupdate.net/en/f1-news/361563/
Dat betekent dat er nog één stoeltje over is, die van Williams. Hiervoor zijn Kubica, Wehrlein, Kvyat, Di Resta en Sirotkin in de running. Kubica en Sirotkin hebben afgelopen week getest voor Williams in Abu Dhabi.
Giovinazzi zal waarschijnlijk reserve bij Ferrari worden en Wehrlein bij Mercedes als hij het stoeltje bij Williams niet krijgt.
Nee, dat klopt niet. Voor zover ik weet is hij nog steeds onderdeel van Mercedes. Hij krijgt alleen niet zoveel financiële steun meer, waardoor zijn kansen bij Williams niet groot zijn. Maar Mercedes is wel in gesprek met Williams om hem daar te krijgen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:39 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet van Wehrlein heb ergens gelezen dat Mercedes hem heeft los gelaten.
En dat blijft hij waarschijnlijk ook.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:24 schreef Funzel het volgende:
[..]
Giovinazzi is toch al reserve bij Ferrari?
Lekker ondankbaar wle. Hopelijk kan 'ie ook ergens racen in 2018.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:24 schreef Funzel het volgende:
[..]
Giovinazzi is toch al reserve bij Ferrari?
Lekker ondankbaar wle. Hopelijk kan 'ie ook ergens racen in 2018.
Herstel: Giovinazzi is reserve bij Sauber en Leclerc is reserve bij Ferrari. Als Vettel of Raikkonen niet kan rijden wordt hij vervangen door Leclerc en Leclerc wordt bij Sauber dan vervangen door Giovinazzi.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En dat blijft hij waarschijnlijk ook.
meh had liever kubica gezienquote:Op maandag 11 december 2017 18:50 schreef sasquatsch het volgende:
Sirotkin lijkt nu de favoriet te zijn voor het laatste vrije stoeltje bij Williams. Kubica lijkt afgevallen te zijn. Mocht de deal met Sirotkin niet doorgaan is Kvyat de backup.
https://www.motorsport.co(...)-drive-kubica-987849
ik geloof niet dat hij de snelheid niet heeft eerlijk gezegd , ik denk eerder de sponsorgelden niet.quote:Op maandag 11 december 2017 19:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
had leuk geweest maar als hij de snelheid niet heeft zinloos
Sirotkin neemt 15 miljoen mee. Daar kan Kubica niet tegenop.quote:Op maandag 11 december 2017 19:12 schreef Joene het volgende:
[..]
ik geloof niet dat hij de snelheid niet heeft eerlijk gezegd , ik denk eerder de sponsorgelden niet.
geloven is iets voor in een kerk. In de F1 gelden prestaties.quote:Op maandag 11 december 2017 19:12 schreef Joene het volgende:
[..]
ik geloof niet dat hij de snelheid niet heeft eerlijk gezegd , ik denk eerder de sponsorgelden niet.
Aan de andere kant heb je niets aan de lange termijn als je die niet gaat halen als je nu geen 2 paydrivers aanneemt. Het is kiezen tussen 2 kwaden:quote:Op woensdag 3 januari 2018 23:58 schreef Meike26 het volgende:
Diep diep triest dat een team als Williams zo kan afglijden. Van McLaren word je ook al niet vrolijk, maar die fout zit/zat meer in de technische hoek. Bij Williams ontbreekt het echt aan vechtlust, de winnaars mentaliteit uit de 90's, niets meer van over. En het dan moeten hebben van 2 paydrivers.. Waarom zien teams niet in dat het hebben van een goede 1e/2e rijder veel meer brengt op de lange termijn dan 2 van die geldzakken? Stel je zet er 1 talent in, Wehrlein of Kvyat, dan laat je toch veel meer je echte snelheid zien?
Als dit een beetje fout gaat met crashes begin van het seizoen, ben ik bang dat ze de stekker gaan trekken en zich op FormulaE gaan richten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |