Als ik volgens mij goed lees sta ik na 2 jaar weer op 80%quote:Op maandag 31 juli 2017 15:25 schreef Tchock het volgende:
Als het om lichte schade gaat loont het meestal om zelf te betalen. Maar je zult een rekensom moeten maken: is het bedrag dat je mis gaat lopen in premie hoger dan je schade?
Als je terugvalt naar trede 12 duurt het (geloof ik?) 7 jaar voor je weer op trede 19 bent. In die 7 jaar betaal je elk jaar meer dan dat je nu doet, het eerste jaar het meeste en het laatste jaar het minst. Als je al die bedragen bij elkaar optelt en ze zijn hoger dan de schade kun je beter zelf betalen.
Dat lijkt mij ook inderdaad. In dat geval kun je het beste claimen als ik het zo bekijk, je mist er maar 56 euro door en ook een kleine schade kost al snel meer.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:29 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Als ik volgens mij goed lees sta ik na 2 jaar weer op 80%
Ja. maar als je in die 2 jaar toch onverhoopt schade rijdt, kost het je wel veel meer. En shit happens.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook inderdaad. In dat geval kun je het beste claimen als ik het zo bekijk, je mist er maar 56 euro door en ook een kleine schade kost al snel meer.
Omdat je na 2 jaar alweer op maximale korting zit kost het je weinig extra.
Klopt, dan val je terug naar schaal 6 zo te zien.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:35 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja. maar als je in die 2 jaar toch onverhoopt schade rijdt, kost het je wel veel meer. En shit happens.
Wat is het schadebedrag, topicstarter?
Als het paar honderd euro is, zou ik denk ik gewoon zelf lappen.
Voor 500 euro advieskostenquote:Op maandag 31 juli 2017 15:36 schreef Lunatiek het volgende:
Je verzekeringsadviseur kan hiervoor een claimanalyse maken die met veel meer rekening houdt uit jouw persoonlijke sitiatie dan een simpel rekensommetje.
Precies, veel mensen vergeten dit in de berekening.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:35 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja. maar als je in die 2 jaar toch onverhoopt schade rijdt, kost het je wel veel meer. En shit happens.
Wat is het schadebedrag, topicstarter?
Als het paar honderd euro is, zou ik denk ik gewoon zelf lappen.
Jullie hebben natuurlijk gelijk, maar waarom mensen het vergeten is omdat je het niet kunt berekenen. Je kunt niet voorspellen of je schade krijgt de komende jaren, en al helemaal niet hoe groot die is (want als je voor tienduizenden euro's schade hebt maken die treden ook weinig verschil meer).quote:Op maandag 31 juli 2017 16:06 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Precies, veel mensen vergeten dit in de berekening.
Als je nu in de komende jaren nog eens schade rijd (niet alleen de eerste 2 jaar, maar ook nog de jaren daarop) dan zak je heel hard.
Ik zag net dat de tegenpartij zijn auto uit de greppel werd gehaald door een slepen. Dus ik denk dat de tegenpartij er anders over denkt.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:13 schreef blomke het volgende:
Alternatief is niet laten repareren (als het kan) en dus niets claimen.
Watquote:Op maandag 31 juli 2017 16:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik zag net dat de tegenpartij zijn auto uit de greppel werd gehaald door een slepen. Dus ik denk dat de tegenpartij er anders over denkt.
Wat zie je als zware schade?quote:Op maandag 31 juli 2017 16:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik zag net dat de tegenpartij zijn auto uit de greppel werd gehaald door een slepen. Dus ik denk dat de tegenpartij er anders over denkt.
Neem er dan een die je niet afgeperst. Die claimanalyse duurt hooguit een minuut rn zal onder de schadeservice vallen.quote:
Je kunt het niet voorspellen, maar wel scenario's inzichtelijk maken: stel dat je nog zo'n schade hebt, hoeveel gaat het dan kosten? Met alle kortingconstructies van verschillende dekkingen heb je vaak niet door hoeveel of weinig zoiets kost.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jullie hebben natuurlijk gelijk, maar waarom mensen het vergeten is omdat je het niet kunt berekenen. Je kunt niet voorspellen of je schade krijgt de komende jaren, en al helemaal niet hoe groot die is (want als je voor tienduizenden euro's schade hebt maken die treden ook weinig verschil meer).
Oh, dus er een een andere partij? Als die aansprakelijk is, kost het jou geen no-claim. Indien jij aansprakelijk, zal de WA worden aangesproken door de "slootganger".quote:Op maandag 31 juli 2017 16:14 schreef trigt013 het volgende:
Ik zag net dat de tegenpartij zijn auto uit de greppel werd gehaald door een slepen. Dus ik denk dat de tegenpartij er anders over denkt.
En jij denkt dan dat je er vanaf komt met "lichte schade"? Of is de auto van de tegenpartij zo'n barrel dat deze een dagwaarde heeft van maximaal een paar honderd euro?quote:Op maandag 31 juli 2017 16:14 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik zag net dat de tegenpartij zijn auto uit de greppel werd gehaald door een slepen. Dus ik denk dat de tegenpartij er anders over denkt.
Fixed. Een auto uit de sloot is meestal niet meer.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:00 schreef trigt013 het volgende:
Laat maar, het is was een splinternieuwe BMW....ik bel de verzekering wel.
Het is me niet duidelijk of TS een schuldschade heeft, en inhoeverre daar kan de verzekeraar over steggelen met de verzekeraar van de tegenpartij.quote:Op maandag 31 juli 2017 16:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Oh, dus er een een andere partij? Als die aansprakelijk is, kost het jou geen no-claim. Indien jij aansprakelijk, zal de WA worden aangesproken door de "slootganger".
Mij ook niet duidelijk, vandaar de vraag in mijn post die nog eens quot en herhaalt.......quote:Op maandag 31 juli 2017 17:10 schreef Lunatiek het volgende:
Het is me niet duidelijk of TS een schuldschade heeft, en inhoeverre daar kan de verzekeraar over steggelen met de verzekeraar van de tegenpartij.
Mijn auto heeft lichte schade, portier ontzet en iets met stuurhuis/ophanging. Het is mijn schuld want ik kwam uit een inrit.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:12 schreef Treinhomo het volgende:
Hoe ben je verzekerd ?
Welke auto heeft lichte schade ? (de jouwe of die van de tegenpartij)
Wie is er aansprakelijk voor de aanrijding ?
WA+quote:Op maandag 31 juli 2017 17:12 schreef Treinhomo het volgende:
Hoe ben je verzekerd ?
Welke auto heeft lichte schade ? (de jouwe of die van de tegenpartij)
Wie is er aansprakelijk voor de aanrijding ?
Dat kon je nog wel eens gaan tegenvallen ... mgoe verzekeringswerk en klaarquote:Op maandag 31 juli 2017 17:26 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Mijn auto heeft lichte schade, portier ontzet en iets met stuurhuis/ophanging. Het is mijn schuld want ik kwam uit een inrit.
Dan gaat je verzekering, als jij aansprakelijk bent, de schade aan jouw auto sowieso al niet vergoeden.quote:
Twee letter plus een + teken en we hadden niets hoeven te posten. Ik vond de premie al zo laag dat ik dacht dat je een Fiat Fiasco of zo reed. Je valt terug door de schade aan de andere auto en de schade aan je eigen auto is voor....eigen rekening.quote:
Die wordt vergoed door de WA+ vande TS. Daarbij ook schade door hagelstenen of omwaaiende bomen etc. van TS' auto. Maar niet de schade die door zijn fout tijdens een aanrijding is ontstaan.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:53 schreef Leandra het volgende:
Het gaat dan dus om de schade van de ander?
Lijkt me sterk dat dát (vlamnieuwe BMW, in de sloot) de lichte schade is.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:53 schreef Leandra het volgende:
Het gaat dan dus om de schade van de ander?
Nou nee, daarom juist, en het verhaal begon met een lichte schade...quote:Op maandag 31 juli 2017 17:57 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dát (vlamnieuwe BMW, in de sloot) de lichte schade is.
En de schade die TS aan z'n eigen auto beschrijft is in mijn optiek ook niet bepaald licht.
Ja, ik heb ook een live update van de situatie gegeven terwijl hij zich ontwikkelde.quote:Op maandag 31 juli 2017 18:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, daarom juist, en het verhaal begon met een lichte schade...
Klopt.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Twee letter plus een + teken en we hadden niets hoeven te posten. Ik vond de premie al zo laag dat ik dacht dat je een Fiat Fiasco of zo reed. Je valt terug door de schade aan de andere auto en de schade aan je eigen auto is voor....eigen rekening.
Tja; als je tijdens het rijden met je telefoon gaat zitten kutkammen, moet je niet raar opkijken als je een keer crasht.quote:Op maandag 31 juli 2017 18:14 schreef trigt013 het volgende:
Ja, ik heb ook een live update van de situatie gegeven terwijl hij zich ontwikkelde.
lol....quote:Op maandag 31 juli 2017 18:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Tja; als je tijdens het rijden met je telefoon gaat zitten kutkammen, moet je niet raar opkijken als je een keer crasht.
¤500 - ¤1500.quote:Op maandag 31 juli 2017 17:26 schreef trigt013 het volgende:
Mijn auto heeft lichte schade, portier ontzet en iets met stuurhuis/ophanging. Het is mijn schuld want ik kwam uit een inrit.
Focus uti 2002 met 2k op de teller zal tegenvallen vrees ikquote:Op maandag 31 juli 2017 20:06 schreef trigt013 het volgende:
Even goed de schade bekeken:
Dorpel ingedeukt
Deur ontzet en ingedeukt
Wielen staan niet meer gelijk
Stuurhuis kapot.
Wat zal ik er nog voor kunnen krijgen op de sloop? Ik hoop in ieder geval 500 euro...misschien paar honderd meer.
Dus nu nieuwe Ford Focus zoeken met 2k op de tellen van rond 2002. Regio Amersfoort
Vader buurman claimde dat beun de haas voor enkele honderdjes de schade kon repareren. Noemde 80 euro voor een deur en dorpeltje zo gedaan. Ik heb een hard hoofd in met dat soort prijzen.quote:Op maandag 31 juli 2017 20:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Focus uti 2002 met 2k op de teller zal tegenvallen vrees ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |