abonnement Unibet Coolblue
pi_172804631
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
  maandag 31 juli 2017 @ 12:39:59 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172804708
Hier kun je drie voedingen van 100 ml van maken. Kost vrijwel niks

https://www.ah.nl/product(...)oAfXSbgaAmudEALw_wcB

Meningen verschillen erover of dit de drempel tot borstvoeding stoppen indien dit lastig gaat verlaagt. Maar dat is iets wat je zelf moet overwegen/beslissen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 31 juli 2017 @ 12:51:50 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172804938
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:39 schreef Molo het volgende:
Hier kun je drie voedingen van 100 ml van maken. Kost vrijwel niks

https://www.ah.nl/product(...)oAfXSbgaAmudEALw_wcB

Meningen verschillen erover of dit de drempel tot borstvoeding stoppen indien dit lastig gaat verlaagt. Maar dat is iets wat je zelf moet overwegen/beslissen
Ieuw! Dat is toch niet Schimpie? UI
pi_172804944
Bedankt voor de tips :) Ik heb antwoord op mijn vraag!

Zag ook net dat deze vraag eerder is gesteld :@
  maandag 31 juli 2017 @ 12:58:47 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172805096
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ieuw! Dat is toch niet Schimpie? UI
Ga je nou haten op Schimpie? }:|

Schimpie O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 31 juli 2017 @ 13:03:23 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172805187
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ga je nou haten op Schimpie? }:|

Schimpie O+
:N :N

Ik hoop maar dat je geen Schimpie filmpjes aan je dochter laat zien?

Afijn, terug ontopic ;)
  woensdag 2 augustus 2017 @ 14:41:33 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_172853766
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Ga je nou haten op Schimpie? }:|

Schimpie O+
O+
disclaimer
pi_173068936
Ik heb zojuist alle kleren op maat gesorteerd en alle andere zooi op het kamertje verzamelt. Nu rest mij nog het grote dilemma; wat is waar handig om te hebben? Ik snap dat het uiteindelijk wel een kwestie is van 'dat merk je vanzelf' maar daar heb ik niet zoveel aan voor nu. Dus, ervaren mama's, vertel eens. Kleertjes in de commode, of in de kast? Slaapzakken, beddengoed, kleren in grotere maten, luiervoorraad, noem maar op, waar verstop je alle bende op een semi-handige manier?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173068992
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:33 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb zojuist alle kleren op maat gesorteerd en alle andere zooi op het kamertje verzamelt. Nu rest mij nog het grote dilemma; wat is waar handig om te hebben? Ik snap dat het uiteindelijk wel een kwestie is van 'dat merk je vanzelf' maar daar heb ik niet zoveel aan voor nu. Dus, ervaren mama's, vertel eens. Kleertjes in de commode, of in de kast? Slaapzakken, beddengoed, kleren in grotere maten, luiervoorraad, noem maar op, waar verstop je alle bende op een semi-handige manier?
Wat je veel gebruikt zou ik in de commode leggen. De kleertjes, somjes, rompers, hydrofiele luiers enz. Voorraad, grotere maten kan prima in de kast.

Maar dat is persoonlijk volgens mij hoor ook van genoeg mensen die alles behalve kleren in commode bewaren. Ik vind het fijn om als er toch ineens iets vies blijkt te zijn tijdens het verschonen, ik kind met 1 hand kan vasthouden en met de andere wat schoons kan pakken.
pi_173070421
Ik had rompers in de commode liggen en hydrofielen, beide bovenste lades. En aankleedkussenhoezen en wat reserve pakke billendoekjes. De luiers had ik in mandjes op een plankje boven de commode staan. Vond ik er wel leuk uitzien en was makkelijk. En nog een mandje met dingen als een thermometer, ethanol en watten en zinkzalf. Later ook nog neusspray en luuf erin. Kleding lag in de kast en elke dag hing ik het setje voor de dag aan het plankje boven de commode.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:03:51 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173070931
Nog een tip: sorteer de kleertjes niet (alleen) op maat, maar vooral op grootte. Dus echt de kleertjes boven op elkaar leggen en een stapel maken met de kleinste bovenop. Sommige merken vallen groot en anderen juist klein.
KuikenGuppy
pi_173072227
Dat is idd wel goede burdie. ik deed het gisteren met de rompers alvast en zelfs 2 rompers, zelfde merk, zelfde maat, op hetzelfde moment gekocht scheelden op grootte een hele maat.

Hier gekozen voor 1 hele grote commode (180cm, zelf samengesteld) waar alles tot aan voorraad luiers voorlopig in past. Inspiratie opgedaan hier op fok en voorlopig heel blij met deze keuze. Hier dus geen kledingkast.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:49:44 #13
269689 crew  Viv
pi_173074310
Hier hetzelfde als bij Nolita (maar dan 160 cm breed), deze van Ikea:

Werkelijk alles zit er in:

- bovenste laatjes van links naar rechts: rompers, pakjes en shirtjes, broekjes en sokjes, spuugdoekjes en hydrofielwashandjes
- middelste la links: kleding die al te klein of nog te groot is
- middelste la rechts: hydrofielluiers en badcapes
- onderste la links: pakken luiers en billendoekjes/wattenvierkantjes
- onderste la rechts: extra beddengoed voor het ledikantje

Op de commode staan 3 mandjes:

- stapeltje luiers en een pak wattenvierkantjes (gebruiken wij met water, in plaats van billendoekjes)
- alles voor in of na bad (badthermometer, badeendje, zeep, massageolie, wattenstaafjes)
- overig (zinkolie, thermometer, alcohol voor thermometer, nagelschaartje, tandenborstel, tandpasta, zetpillen, etc)

Geen andere kast dus. :Y)
pi_173074393
De beste tip lijkt mij toch wel om een extra aankleedkussen te kopen en dat op je eettafel te leggen, met daarnaast luiers, schone kleren en soducreme enzo. Waarom iedere keer naar boven als je kind verschoond moet worden? Sjaak heeft de eerste 9 maanden zijn eigen slaapkamer nooit gezien :')
pi_173074663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
De beste tip lijkt mij toch wel om een extra aankleedkussen te kopen en dat op je eettafel te leggen, met daarnaast luiers, schone kleren en soducreme enzo. Waarom iedere keer naar boven als je kind verschoond moet worden? Sjaak heeft de eerste 9 maanden zijn eigen slaapkamer nooit gezien :')
Dat geldt alleen als je in een huis woont. Wij woonden de eerste twee jaar met Ketel in een appartement, de commode op zijn kamer was ongeveer net zo ver lopen als de eettafel. :P
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:02:16 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173074702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:52 schreef MevrouwCactus het volgende:
De beste tip lijkt mij toch wel om een extra aankleedkussen te kopen en dat op je eettafel te leggen, met daarnaast luiers, schone kleren en soducreme enzo. Waarom iedere keer naar boven als je kind verschoond moet worden? Sjaak heeft de eerste 9 maanden zijn eigen slaapkamer nooit gezien :')
Ja! Eens!

Beste aankoop is hier de uitklapbare commode geweest (opgehangen in de badkamer die hier beneden is, maar kan ook op een toilet). Tot 10 kg, dus eigenlijk moet 'ie weg, maar we maken er nog steeds meer gebruik van dan die op zijn kamer.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:03:13 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173074735
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hier hetzelfde als bij Nolita (maar dan 160 cm breed), deze van Ikea:
[ afbeelding ]
Werkelijk alles zit er in:

- bovenste laatjes van links naar rechts: rompers, pakjes en shirtjes, broekjes en sokjes, spuugdoekjes en hydrofielwashandjes
- middelste la links: kleding die al te klein of nog te groot is
- middelste la rechts: hydrofielluiers en badcapes
- onderste la links: pakken luiers en billendoekjes/wattenvierkantjes
- onderste la rechts: extra beddengoed voor het ledikantje

Op de commode staan 3 mandjes:

- stapeltje luiers en een pak wattenvierkantjes (gebruiken wij met water, in plaats van billendoekjes)
- alles voor in of na bad (badthermometer, badeendje, zeep, massageolie, wattenstaafjes)
- overig (zinkolie, thermometer, alcohol voor thermometer, nagelschaartje, tandenborstel, tandpasta, zetpillen, etc)

Geen andere kast dus. :Y)
Doe eens een plaatje van die wattenvierkantjes? Heb je dan ook water klaarstaan?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:10:18 #18
269689 crew  Viv
pi_173074922
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:03 schreef Lemijn het volgende:
Doe eens een plaatje van die wattenvierkantjes? Heb je dan ook water klaarstaan?
We hadden eerst deze:https://www.leef.nl/baby-wattenvierkantjes-bio-at-60st.html

maar Lidl heeft ze ook tijdelijk gehad van hun eigen merk, en toen hebben we groot ingeslagen. In Duitsland en België is het veel gangbaarder dan hier. Met een kom water op de commode inderdaad.
pi_173075356
Aankleedkussen beneden is erg fijn inderdaad. Wij hebben er ook een extra mandje bij met luiers, extra rompers, sudocrem, enz.

Als ik alles over had kunnen doen had ik gewoon gelijk een smalle kledingkast gekocht ipv zo'n logge die bij de meeste standaard babykamers hoort. En als commode inderdaad de Hemnes gebruikt plus een simpel bedje. Ik vind overigens een kledingkast met roede wél een must. Alle kleren die kunnen hangen hang ik ook op, vooral nu mijn peuter heel veel jurkjes draagt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:33:16 #20
269689 crew  Viv
pi_173075547
Wij verschonen altijd boven, maar vinden dat niet vervelend. Ze krijgt de fles meestal ook boven (want in halfdonkere slaapkamer 3 keer zo snel klaar omdat ze niet afgeleid is) en dan verschonen we ervoor of erna. :Y) Als je ook nog een ouder kind hebt kan ik me wel voorstellen dat je gewoon verschoont waar het op dat moment handig is.
pi_173076219
Wij verschoonden ook altijd boven. Straks met de tweede wel deels beneden denk ik.

Kast met roede is heel handig ja! Maar graag ook genoeg planken oid, die hadden wij te weinig. Had ik na een tijdje vooral spijkerbroekjes en shirts voor N ipv jurken, kon ik ze nergens kwijt omdat de kast vooral hang was...
Nu hebben we voor N een grote Stuva kast en gaat deze kast door naar de baby kamer. Heb van de stuva serie zo'n ding gekocht voor aan de roede waar je shirts ed in kan leggen. Hopelijk helpt dat om die kast wat handiger in te richten.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:16:09 #22
269689 crew  Viv
pi_173077210
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:03 schreef Lemijn het volgende:
Doe eens een plaatje van die wattenvierkantjes? Heb je dan ook water klaarstaan?
Oh! Ik bedacht me net nog: jij bent toch bezig met wasbare luiers? Wist je dat er ook wasbare billendoekjes zijn?
pi_173077701
Wij hebben ook de hemnes van het plaatje van Viva. Dat was zijn geld dubbel en dwars waard want alles past er in en alles heb je bij de hand.
pi_173078126
Wij hebben luiers in de bovenste la, samen met voorraad doekjes (pak in gebruik staat erop) en een pakje luierzakjes. Middelste la ligt beneden vol hydrofielen, washandjes, spuugdoekje, slabbetjes, pyjama's, een setje kleding van zoon (kleding van de tweeling ligt op de bovenkant van de bank) en een bakje met tandenborstel, creme etc. Middelste la boven ligt vol kleding van de tweeling. Onderste lades zijn gevuld met ander spul, beneden zijn dat de draagdoek, XL hydrofielen, badjas, omslagdoek etc. En in de commode boven wat hydrofielen, kruiken, slaapzakken en verzorgingsspul. Beddengoed ligt in een kledingkast boven, net als te grote en te kleine kleding. Zoons kleding ligt tegenwoordig in zijn eigen kledingkast (hoog genoeg zodat hij er zelf niet bij kan.

Mijn tip is iig om alles daar neer te leggen waar je het ook gebruikt. En wij hebben een emmer bij de commode beneden staan voor vieze kleding/slabben, dat scheelt een hoop heen en weer lopen en bij elke was wordt eerst die emmer geleegd waardoor we nooit spullen te kort komen.

En de roede voor de kledingkast van de tweeling is hier nog nooit gebruikt (voor zoon hadden we geen kledingkast).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:34:20 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173079998
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Oh! Ik bedacht me net nog: jij bent toch bezig met wasbare luiers? Wist je dat er ook wasbare billendoekjes zijn?
Ja, daaroverben ik nog enthousiaster dan over de luiers :Y Maakt supergoed schoon, ook door even te dopen in bakje met water, en wasemmer staat toch al klaar.
Ik was benieuwd naar jouw vierkantjes als tussenvorm, maar ik bedacht me al dat het geen oplossing is voor onderweg want water.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 02:37:10 #26
269689 crew  Viv
pi_173080025
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 02:34 schreef Lemijn het volgende:
Ja, daaroverben ik nog enthousiaster dan over de luiers :Y Maakt supergoed schoon, ook door even te dopen in bakje met water, en wasemmer staat toch al klaar.
Ik was benieuwd naar jouw vierkantjes als tussenvorm, maar ik bedacht me al dat het geen oplossing is voor onderweg want water.
Voor onderweg (en bij de opvang) hebben we WaterWipes, ken je die? Wegwerp billendoekjes zonder chemische troep, bevat alleen 99,9% water en fruitextract (tegen het schimmelen).
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 05:25:13 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173080400
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 02:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Voor onderweg (en bij de opvang) hebben we WaterWipes, ken je die? Wegwerp billendoekjes zonder chemische troep, bevat alleen 99,9% water en fruitextract (tegen het schimmelen).
Nee, maar die gaan we zoeken! Dank :)
(ze pakken die zelfs bij de opvang? is dat KDV? dan ben ik blij verrast dat ze bereid zijn om iets anders te pakken per kind)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173080403
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 02:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Voor onderweg (en bij de opvang) hebben we WaterWipes, ken je die? Wegwerp billendoekjes zonder chemische troep, bevat alleen 99,9% water en fruitextract (tegen het schimmelen).
Ik las op FB dat die water wipes bij veel baby's voor uitslag zorgde.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 07:59:23 #29
269689 crew  Viv
pi_173080587
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 05:29 schreef Sjemmert het volgende:
Ik las op FB dat die water wipes bij veel baby's voor uitslag zorgde.
Dat lijkt me heel sterk, want er zit juist niks in dat de huid kan irriteren. Kijk bijvoorbeeld maar op amazon.com voor honderden positieve reviews.

Lemijn: ja, op het kinderdagverblijf ligt een eigen pak WaterWipes in haar mandje en die gebruiken ze alleen voor haar. Hetzelfde voor eigen zonnebrandcrème. Ze vinden het geen probleem om iets anders te gebruiken als je dat maar zelf aanlevert. :)
pi_173080744
Ik heb de waterwipes alleen nog bij de etos gevonden, hebben jullie andere adresjes? Ik vind ze ook erg fijn!
pi_173080895
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 07:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel sterk, want er zit juist niks in dat de huid kan irriteren. Kijk bijvoorbeeld maar op amazon.com voor honderden positieve reviews.

Lemijn: ja, op het kinderdagverblijf ligt een eigen pak WaterWipes in haar mandje en die gebruiken ze alleen voor haar. Hetzelfde voor eigen zonnebrandcrème. Ze vinden het geen probleem om iets anders te gebruiken als je dat maar zelf aanlevert. :)
Misschien doordat ze vrij vochtig zijn dat de huid meer gaat smetten? Ik vond ze fijn, maar wel erg vochtig.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:23:20 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173081004
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wij verschoonden ook altijd boven. Straks met de tweede wel deels beneden denk ik.

Kast met roede is heel handig ja! Maar graag ook genoeg planken oid, die hadden wij te weinig. Had ik na een tijdje vooral spijkerbroekjes en shirts voor N ipv jurken, kon ik ze nergens kwijt omdat de kast vooral hang was...
Nu hebben we voor N een grote Stuva kast en gaat deze kast door naar de baby kamer. Heb van de stuva serie zo'n ding gekocht voor aan de roede waar je shirts ed in kan leggen. Hopelijk helpt dat om die kast wat handiger in te richten.
Shirts en zelfs broeken kunnen ook gewoon op hangers :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173081553
Wij hebben er nu bij de tweede (wordt een jongen) juist voor gekozen om geen hanggedeelte in de kast (Ikea Stuva) te doen.
Ik vind planken toch makkelijker en verwacht (voorlopig?) vrij weinig jurkjes voor zoonlief ;)

Heb ook vaker gehoord dat juist die niet-irriterende doekjes soms het meest irriteren, hoe tegenstrijdig ook. Zou inderdaad best aan het vochtgehalte kunnen liggen; dat merkten we bij dochter ook. Type doekjes maakte niet uit, zolang we het maar even droogwreven met een hydrofiel ofzo.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173081629
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Shirts en zelfs broeken kunnen ook gewoon op hangers :Y
Ik had bij alle broekjes die ophangdingen eruit geknipt omdat ik had gelezen dat ze daar met hun vingertjes in verstrikt kunnen raken. Dus dan moet ik alles dubbelslaan over een hanger en toen kwam ik ruimte tekort...
Ik had ook wel achterlijk veel kleding voor N, dat helpt ook niet mee voor de ruimte...
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:25:33 #35
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173081766
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:14 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik had bij alle broekjes die ophangdingen eruit geknipt omdat ik had gelezen dat ze daar met hun vingertjes in verstrikt kunnen raken. Dus dan moet ik alles dubbelslaan over een hanger en toen kwam ik ruimte tekort...
Ik had ook wel achterlijk veel kleding voor N, dat helpt ook niet mee voor de ruimte...
Als een broekje ingesnoerd is met het elastiek blijft een babyhanger er ook wel in hangen kwam ik achter destijds :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:26:52 #36
269689 crew  Viv
pi_173081796
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:12 schreef Mies_poes het volgende:
Misschien doordat ze vrij vochtig zijn dat de huid meer gaat smetten? Ik vond ze fijn, maar wel erg vochtig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:08 schreef twist02 het volgende:
Heb ook vaker gehoord dat juist die niet-irriterende doekjes soms het meest irriteren, hoe tegenstrijdig ook. Zou inderdaad best aan het vochtgehalte kunnen liggen; dat merkten we bij dochter ook. Type doekjes maakte niet uit, zolang we het maar even droogwreven met een hydrofiel ofzo.
Bij WaterWipes kan het zo zijn dat het water naar de bodem van het pak zakt, de bovenste doekjes zijn dan wat droger en de onderste doekjes wat natter dan gemiddeld. Door het pak een keer op z'n kop weg te leggen zou het zich weer moeten verdelen. Zo kom je er dus achter dat gewone doekjes chemicaliën bevatten die vloeistof aan zich binden, zodat ieder doekje even vochtig is. :X Als het toch te vochtig blijft zou ik inderdaad nadeppen met een hydrofiel.

Wup: ik heb ze ook alleen nog maar bij etos zien liggen, tot nu toe heb ik ze altijd online besteld.
pi_173082005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:26 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]


[..]

Bij WaterWipes kan het zo zijn dat het water naar de bodem van het pak zakt, de bovenste doekjes zijn dan wat droger en de onderste doekjes wat natter dan gemiddeld. Door het pak een keer op z'n kop weg te leggen zou het zich weer moeten verdelen. Zo kom je er dus achter dat gewone doekjes chemicaliën bevatten die vloeistof aan zich binden, zodat ieder doekje even vochtig is. :X Als het toch te vochtig blijft zou ik inderdaad nadeppen met een hydrofiel.

Wup: ik heb ze ook alleen nog maar bij etos zien liggen, tot nu toe heb ik ze altijd online besteld.
Ja dat heb je gedeeltelijk ook wel bij andere soorten doekjes (dat de onderste net wat vochtiger zijn) :Y
En "chemicaliën" is nogal een breed begrip en lang niet zo 'eng' als sommigen het doen overkomen hè? ;)
Ladingen parfum vind ik ook niet nodig, maar iets meer dan water lijkt me wel zo prettig in termen van hygiëne. Ik was na een luierwissel mijn handen ook met zeep en niet alleen met water :+
Doekjes van Neutral kan ik bijv. van harte aanbevelen bij een gevoelige huid ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:56:37 #38
269689 crew  Viv
pi_173082247
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:40 schreef twist02 het volgende:
En "chemicaliën" is nogal een breed begrip en lang niet zo 'eng' als sommigen het doen overkomen hè? ;)
Ja, je kan water ook "dihydrogen monoxide" noemen en dan klinkt het ook eng. Maar in gewone doekjes (ook die van Neutral) zitten stoffen waarvan nog niet zeker is of het wel zo gezond is voor baby's, en bij twijfel doe ik het liever niet. :)
quote:
Ik was na een luierwissel mijn handen ook met zeep en niet alleen met water :+
Ik ook hoor ;) , maar ik merk bij mijn baby niet dat het onhygiënisch zou zijn op deze manier. Soms bij hardnekkige poep (dat er zo'n gele waas achterblijft na het poetsen :') ) gebruik ik een drupje zeep (deze), en als ze in bad of onder de douche gaat (1-2 keer per week) was ik de luierregio ook met die zeep. Verder dus alleen water en dat gaat prima.
pi_173082488
ik ging laatst naar de etos voor waterwipes en de medewerkster keek me aan alsof ik onzin praatte. Heb het dr op mijn mobiel moeten laten zien, maar ze hadden ze niet in de winkel. Uiteindelijk maar op internet besteld. Hier in de buurt ga ik wel de ah xl eens proberen of die ze heeft liggen.
Maar de tip van het nadeppen met een hydrofiel neem ik mee!
pi_173082931
Thanks voor alle tips, hier kan ik zeker wat mee. :) Wel nog een vraag over het ophangen. Wij hebben wel een hanggedeelte, maar ik had nog geen hangers gezien ik dacht 'het is een jongen, wat valt er te hangen'. Maar jullie hangen dus ook gewone kleren? En wat voor hangers zijn dan handig? Ik voel me echt een mega-n00b nu. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:39:41 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173083088
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 11:33 schreef Nanuke het volgende:
Thanks voor alle tips, hier kan ik zeker wat mee. :) Wel nog een vraag over het ophangen. Wij hebben wel een hanggedeelte, maar ik had nog geen hangers gezien ik dacht 'het is een jongen, wat valt er te hangen'. Maar jullie hangen dus ook gewone kleren? En wat voor hangers zijn dan handig? Ik voel me echt een mega-n00b nu. :@
Ik vond het juist handig om shirts op te hangen. Je ziet ze veel beter dan op een stapeltje en als het zo naast elkaar hangt zie je meteen wat er groot valt en wat niet ;)
Jumpsuits kan je ook mooi ophangen of vestjes.
Ik heb voor O (nu 6,5 jaar) nog steeds de hema baby hangers in gebruik dus die hebben hun geld meer dan opgebracht :D
Alles shirts hangen hier nog steeds. Ik zie duidelijk welke kleuren er zijn en dat is heel handig om bij een bepaalde kleur broek te matchen. En het wordt hier bepaald vanuit welke broek er schoon is want de wasmand zit standaard vol en ze gaan ook met bosjes stuk :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173083456
Hier hangen alle vesten en truien van J (4) in de kast, op Ikea kinderhangers (klein hanggedeelte). Bij F (bijna 2) hangen alle broeken in de kast, en de vesten/ truien, op diezelfde Ikea kinderhangers + wat hangers van Hema geloof ik? Zo zie ik idd beter wat er is qua kleur en print, en blijft er niks onderaan de stapel liggen.
pi_173083572


Zo hangt het hier. Kledinghangers zijn van de wibra (8 voor een euro). Die vond ik fijner dan de houten, omdat er hier een broek bij opgehangen kan worden bij setjes.
Ik vind het fijner om shirtjes op te hangen zodat ik in een oogopslag kan zien wat het printje is en of het lange mouw of korte mouw is. Ook handig dat ik dan een broekje eronder kan houden om te kijken of het broekje en shirt een beetje bij elkaar passen.
pi_173083726
Ik ben toevallig net de nieuwe kasten aan het inruimen en ik O+ opgehangen kleding. Zoveel makkelijker dan dat gerommel door stapels shirts/vesten/jurken/jumpsuits.



[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 12-08-2017 13:50:44 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:33:49 #45
269689 crew  Viv
pi_173084209
Oh O+ ik heb dus alles in lades, maar van deze foto's word ik wel blij!
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 12:37:35 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_173084296
Hangen O+ Ik kan niet wachten tot ik van die commode af ben voor noud (wegens gebrek aan eigen kamer heeft hij al zijn spul nog in de ikea ladenkast op onze slaapkamer).

Lades zijn vooral ideaal voor generiek spul zoals beddengoed, luiers en hydrofielen.
disclaimer
pi_173084351
Okee, volgende aanschaf: miljoen hangers. Ziet er inderdaad handig en overzichtelijk uit. Ik werd zelf al gek van alle verschillende stapels (korte mouw, lange mouw, rompers, truien, boxpakjes, broekjes...), dit ziet er uit als de oplossing. En evt kan ik zelfs een schoon setje steeds onder de plank bij de commode hangen, zodat ik niet naar de kast hoef als hij toch helemaal schone kleren aanmoet. Thanks dames, jullie hulp is echt fijn. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 13:32:47 #48
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173085234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:03 schreef Skittles het volgende:
[ afbeelding ]

Zo hangt het hier. Kledinghangers zijn van de wibra (8 voor een euro). Die vond ik fijner dan de houten, omdat er hier een broek bij opgehangen kan worden bij setjes.
Ik vind het fijner om shirtjes op te hangen zodat ik in een oogopslag kan zien wat het printje is en of het lange mouw of korte mouw is. Ook handig dat ik dan een broekje eronder kan houden om te kijken of het broekje en shirt een beetje bij elkaar passen.
Frans kleren O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173085313
Haha blijkbaar ben ik dus de uitzondering met m'n voorliefde voor planken met stapeltjes ipv hangers :D

Wel tof, zo'n kijkje in andermanskinds kast O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173086536
Nee hoor twist, hier ook: er hangt welgeteld 1 (te groot) jasje aan een hangertje.

Inderdaad leuk, die kastfoto's.
pi_173089038
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:40 schreef Nanuke het volgende:
Okee, volgende aanschaf: miljoen hangers. Ziet er inderdaad handig en overzichtelijk uit. Ik werd zelf al gek van alle verschillende stapels (korte mouw, lange mouw, rompers, truien, boxpakjes, broekjes...), dit ziet er uit als de oplossing. En evt kan ik zelfs een schoon setje steeds onder de plank bij de commode hangen, zodat ik niet naar de kast hoef als hij toch helemaal schone kleren aanmoet. Thanks dames, jullie hulp is echt fijn. O+
Ik heb er nog 50 te koop volgens mij (of meer, echt een heeeeeleboel), mocht jij/iemand willen.
pi_173089241
Laatjes O+ Ik vind hangende kleding snel rommelig en onoverzichtelijk worden, dus hier zit alles in de commode. Het kledinglaatje ziet er zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het niet meer in de doosjes past, zoek ik het uit. Wel handig, blijft het altijd op orde :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heb ik een apotheeklaatje, een luier/hydrofiel/romperlaatje, een beddengoed laatje en een 'dit past nog niet'-laatje. De rest van de lades (3) zijn leeg, of gevuld met spullen van mij&man. Op de commode staat een klein tasje met spulletjes voor het slaapritueel (tandenborstel, vitaminen, solumolie)
Make your own kind of music.
pi_173089970
MevrouwCactus, je hebt pm!

CE, ik vond de kleiding in de lade er juist heel onoverzichtelijk uitzien. Ik bleef de kleren etc maar verschuiven in de hoop op een moment dat het er handig uitzag. Grappig, hoe dat zo kan verschillen per persoon. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_173106536
Zo ziet de kast er hier uit.
pi_173107195
Wat een hoop kleren allemaal! Ik begin nu toch te twijfelen of ik niet te weinig setjes heb :@
Heb genoeg broekjes en rompertjes, de shirtjes blijven wat achter (4 met lange mouw, 4 korte mouw en 1 vestje van maat 56) :')
pi_173107344
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef Flav het volgende:
Wat een hoop kleren allemaal! Ik begin nu toch te twijfelen of ik niet te weinig setjes heb :@
Heb genoeg broekjes en rompertjes, de shirtjes blijven wat achter (4 met lange mouw, 4 korte mouw en 1 vestje van maat 56) :')
je hebt meer dan ik, ik ga er een beetje vanuit dat veel van de kraamvisite met klein spul aan komt zetten (want ahw zo cute, kijk hoe klein O+). En anders is er zo wat bij gehaald/besteld :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173109834
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef Flav het volgende:
Wat een hoop kleren allemaal! Ik begin nu toch te twijfelen of ik niet te weinig setjes heb :@
Heb genoeg broekjes en rompertjes, de shirtjes blijven wat achter (4 met lange mouw, 4 korte mouw en 1 vestje van maat 56) :')
Mijn kasten zijn van een baby van 6 maanden en een peuter van ruim 2, die beide heel wat langer met hun kleren doen dan een pasgeboren mini. In maat 50/56 hadden wij net zoveel als jij beschrijft, ze groeien er toch binnen de kortste keren uit. ;) Ik heb nu kleding in de kast van mijn peuter hangen waar ze hopelijk volgend jaar nog zo in kan, ik vind het ook nu pas leuk om wat meer geld uit te geven aan kleding. In die kleinste maatjes vind ik dat zo zonde.
pi_173110530
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:56 schreef Flav het volgende:
Wat een hoop kleren allemaal! Ik begin nu toch te twijfelen of ik niet te weinig setjes heb :@
Heb genoeg broekjes en rompertjes, de shirtjes blijven wat achter (4 met lange mouw, 4 korte mouw en 1 vestje van maat 56) :')
Dit is dan ook 50-62 en een paar 68

Klinkt als genoeg hoor! :Y En anders is er zo weer wat bijgehaald
  zondag 13 augustus 2017 @ 14:22:38 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_173110803
Volgens mij is hier nog nooit een baby geweest met te weinig kleren ;)
disclaimer
pi_173111053
Hier puilt de kast van de jongste echt ook. Ook omdat er meerdere maten in liggen. Alles wat kan hangen, hangt. Boven kleding bovenin de kast. Broeken etc onderste schap. Dekens en kleding wat te groot us eronder.

In de commode: Luiers, zalfjes etc, billendoekjes, beddengoed
pi_173111128
Oh gelukkig, vind maat 56 ook zo zonde om te kopen dus daarom heb ik wat meer 62 aangeschaft. En anders halen we gewoon bij :7
pi_173111139
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 11:33 schreef Nanuke het volgende:
Thanks voor alle tips, hier kan ik zeker wat mee. :) Wel nog een vraag over het ophangen. Wij hebben wel een hanggedeelte, maar ik had nog geen hangers gezien ik dacht 'het is een jongen, wat valt er te hangen'. Maar jullie hangen dus ook gewone kleren? En wat voor hangers zijn dan handig? Ik voel me echt een mega-n00b nu. :@
Houten hangers vd Hema heb ik. Bij de oudste (zoon) ging dit aan een hanger: Jassen, vesten, blousjes, tuinbroeken etc.
pi_173113635
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je hebt meer dan ik, ik ga er een beetje vanuit dat veel van de kraamvisite met klein spul aan komt zetten (want ahw zo cute, kijk hoe klein O+). En anders is er zo wat bij gehaald/besteld :Y
De ervaring leert (zowel de mijne als die van veel mensen die ik ken) dat kraamvisite tegenwoordig sowieso steeds minder vaak kleertjes meeneemt en als ze het doen, is het juist vaker de iets grotere maatjes (62/68 of zelfs nog groter).

Maar de genoemde aantallen lijken mij prima hoor, en bijhalen is inderdaad ook zo gebeurd :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:28:15 #64
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173119521
Ja, rompers maat 104 enzo :') past Mouw er al in, SQ?
KuikenGuppy
pi_173120900
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij is hier nog nooit een baby geweest met te weinig kleren ;)
Bij mijn 2e vroeg de kraam die bij de bevalling hielp vertwijfeld: zijn dit alle kleertjes? Was idd wel weinig, maar hij was gelukkig geen spuger en er zo uitgegroeid, dus evengoed niets gemist..
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:32:32 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_173121844
quote:
10s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:28 schreef Burdie het volgende:
Ja, rompers maat 104 enzo :') past Mouw er al in, SQ?
ja eindelijk! maar nu is ze praktisch zindelijk dus geen rompers meer. Maar ze heeft m gedragen!


disclaimer
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:44:11 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173122320
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja eindelijk! maar nu is ze praktisch zindelijk dus geen rompers meer. Maar ze heeft m gedragen!


[ afbeelding ]
_O_

Van wie had je die gekregen en als grapje of serieus? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:21:28 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_173123823
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:44 schreef Molo het volgende:

[..]

_O_

Van wie had je die gekregen en als grapje of serieus? :D
collega van mn man :') een dat was serieus, hij wilde iets in een groter maatje geven omdat we die kleine maatjes vast al veel hadden O+
disclaimer
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:26:59 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173124056
:D
Wij kregen een romper in maat 80 van vrienden. Dat vond ik al groot. En maar vragen telkens: heeft hij 'm al aan?

ik was nog bijna vergeten om hem aan te trekken, want inmiddels is hij er ook zo weer uit gegroeid
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:28:53 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173124126
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

collega van mn man :') een dat was serieus, hij wilde iets in een groter maatje geven omdat we die kleine maatjes vast al veel hadden O+
Nou, deze maat had je nog niet dus dat had hij goed ingeschat O+.
KuikenGuppy
pi_173124334
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

collega van mn man :') een dat was serieus, hij wilde iets in een groter maatje geven omdat we die kleine maatjes vast al veel hadden O+
Doet me denken aan een collega van mij die bij I op kraambezoek was geweest en nu weer op kraambezoek kwam voor Y. Hij keek zo naar I en zei: "Zohee, kan die al lopen ja? Wat gaat dat toch snel!
Kind is 3,5. _O- .
Daarna gaf hij z'n cadeautje: een heel toffe broek, in maat 98. Dus daar loopt I nu mee rond. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173124579
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:43 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Mijn kasten zijn van een baby van 6 maanden en een peuter van ruim 2, die beide heel wat langer met hun kleren doen dan een pasgeboren mini. In maat 50/56 hadden wij net zoveel als jij beschrijft, ze groeien er toch binnen de kortste keren uit. ;) Ik heb nu kleding in de kast van mijn peuter hangen waar ze hopelijk volgend jaar nog zo in kan, ik vind het ook nu pas leuk om wat meer geld uit te geven aan kleding. In die kleinste maatjes vind ik dat zo zonde.
Mijn kinderen pasten niet eens in maat 50. 56 ging een week of twee. Daarna al snel 62 en groter.

Wij waren blijer met gekregen kleding in 62 en 68 dan 56.
Whatever...
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:57:16 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173124929
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:21 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

collega van mn man :') een dat was serieus, hij wilde iets in een groter maatje geven omdat we die kleine maatjes vast al veel hadden O+
Prachtig zulke verhalen :D

Die foto is mooi man :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 14 augustus 2017 @ 08:57:59 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173128758
Iemand een tip voor een goede rietjesbeker? Ik had altijd die van de HEMA, maar de helft van de bekers die ik daar koop of kocht zijn lek -O-.
KuikenGuppy
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:01:25 #75
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173128795
Nuby of difrax, bij de kruidvat. Nuby heeft een zachter rietje, difrax is onderin wat lastig schoon te maken.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:05:11 #76
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173128843
Wij hebben deze van Nuby, maar die vind ik niks. De jongens snappen dat rietje niet zo goed en hij klikt niet goed in dat handvat.

KuikenGuppy
pi_173128844
Ik zweer bij de Avent rietjesbekers. Bij Etos te koop (of online). Dat zijn de enige die hier echt antilek zijn.
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:09:04 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173128885
Is dat deze?

KuikenGuppy
pi_173129019
Ja!
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:23:04 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173129066
En de kunnen gewoon in de afwasmachine en alles? Ik ga zo het dorp in, dan kijk ik meteen of ze die hier hebben :).
KuikenGuppy
pi_173129102
Ja je kan alle onderdelen in de vaatwasser doen. Rietje, drinkstukje, dop, deksel en beker. We hebben er twee die nu al 2 jaar mee gaan en we hebben alleen één keer nieuwe rietjes gekocht. Heel fijn ^O^ .
pi_173129241
Zijn die van de Hema veranderd dan?
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:58:49 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173129757
En als het dan toch over rietjes gaat... Zijn dat allemaal van die "bijtrietjes" (zoals Difrax)? Dat wordt hier namelijk nog errrrug moeilijk gevonden.
pi_173129855
Die Aventbekers hebben gewoon zuigrietjes.
De HEMA bekers ook, maar ik heb het idee dat ze nu ergens anders geproduceerd worden want hier zijn de laatste twee die ik kocht ook lek -O- .
  maandag 14 augustus 2017 @ 10:51:51 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173130775
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:33 schreef WupWup het volgende:
Zijn die van de Hema veranderd dan?
Volgens mij wel, het plastic ziet er goedkoper uit tegenwoordig en ik heb de laatste paar bekers die ik daar kocht allemaal op de dag van aankoop terug gebracht omdat ze lek waren -O-. En niet zo'n beetje ook.

Ze hadden hier in het dorp geen Avent rietjesbekers helaas.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 14 augustus 2017 @ 10:59:54 #86
269689 crew  Viv
pi_173130935
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:58 schreef Quoi het volgende:
En als het dan toch over rietjes gaat... Zijn dat allemaal van die "bijtrietjes" (zoals Difrax)? Dat wordt hier namelijk nog errrrug moeilijk gevonden.
Hoe gaat het bij Max met de Babycup? Hier nu ruim 3 maanden dagelijks aan het oefenen, maar het lukt nog voor geen meter! Terwijl ze met zelf eten enorme stappen heeft gemaakt in de tussentijd.
pi_173131053
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:04 schreef Razztwizzle het volgende:
De HEMA bekers ook, maar ik heb het idee dat ze nu ergens anders geproduceerd worden want hier zijn de laatste twee die ik kocht ook lek -O- .
Oh echt, is dat het! Ik dacht dat de deksel niet goed zat laatst, maar lek zou dus ook kunnen. Zal het eens in de gaten houden. Wat stom zeg, ze waren juist zo fijn antilek. :{
pi_173131248
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik zweer bij de Avent rietjesbekers. Bij Etos te koop (of online). Dat zijn de enige die hier echt antilek zijn.
Die heeft het hier ook ruim 2 jaar goed gedaan.
De huidige versie is iets veranderd geloof ik qua niet meer het draaideel erop en nu met handvaten.
Top beker die F wel snapte met zuigen ipv bijten voor je zuigen kan.


Huidige versie


  maandag 14 augustus 2017 @ 11:22:54 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173131483
Ik zie het al, ik ga onze privé collectie :') uitbreiden met de Avent.

quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 10:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij Max met de Babycup? Hier nu ruim 3 maanden dagelijks aan het oefenen, maar het lukt nog voor geen meter! Terwijl ze met zelf eten enorme stappen heeft gemaakt in de tussentijd.
Hij drinkt er inmiddels goed yoghurt uit na het eten. Alleen water, zonder beleid, wordt niks. Mijn moeder kocht zelf de Nuby Wonder beker ofzoiets en dat had hij meteen door. Een erg fijn ding, alleen niet goed antilek (of: nogal lek).
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 14 augustus 2017 @ 11:36:29 #90
269689 crew  Viv
pi_173131799
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:22 schreef Quoi het volgende:
Hij drinkt er inmiddels goed yoghurt uit na het eten. Alleen water, zonder beleid, wordt niks. Mijn moeder kocht zelf de Nuby Wonder beker ofzoiets en dat had hij meteen door. Een erg fijn ding, alleen niet goed antilek (of: nogal lek).
Wij hebben alleen met water geoefend. Ze neemt wel een paar slokjes als ik het vasthoud, maar knoeit daar zo veel bij dat ze qua vocht intake echt nog niet naar minder flessen kan. Verder probeert ze al-tijd haar vingers in het water te stoppen. Die Wonder en vergelijkbare bekers zijn wat dat betreft wel interessant omdat de bovenkant afgedekt is, maar ik had begrepen dat de drinktechniek toch anders is vanwege het antilek, dus nog niet gekocht.
pi_173132092
Vanaf wanneer moeten ze zoiets kunnen? L snapt er nog steeds niks van. Tuitbeker laat hij uit zijn mond lopen. Vanochtend cb maar vergeten te vragen :')
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:56:21 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173132278
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:50 schreef Nazil het volgende:
Vanaf wanneer moeten ze zoiets kunnen? L snapt er nog steeds niks van. Tuitbeker laat hij uit zijn mond lopen. Vanochtend cb maar vergeten te vragen :')
Dit is een goed artikel daar over: http://www.prelogopedie.nl/?page_id=4908
KuikenGuppy
pi_173132735
Die drinkbeker met deksel zeg maar was hier favoriet om op de kop te houden en leeg te laten lopen.
Leuk spelletje zeg maar :')
Wij hebben de rietjesbeker gedaan en ernaast ook aan blijven bieden van een gewoon bekertje. Vooral ook veel onder de douche ermee laten spelen en oefenen. Of vlak ervoor dat het niet uitmaakte dat het een waterballet werd.
pi_173134078
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit is een goed artikel daar over: http://www.prelogopedie.nl/?page_id=4908
thanks!
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:28:49 #95
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173134599
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:05 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben deze van Nuby, maar die vind ik niks. De jongens snappen dat rietje niet zo goed en hij klikt niet goed in dat handvat.

[ afbeelding ]
Ah, de FlipSips.. het duurde even voordat ze hem hier doorhad. Je moet bij deze nml in het rietje bijten, om er iets uit te krijgen.

Inmiddels drinken we alleen uit open bekers in de auto gebruik ik wel eens een flesje met schuiftuitje oid.. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_173138611
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:50 schreef Nazil het volgende:
Vanaf wanneer moeten ze zoiets kunnen? L snapt er nog steeds niks van. Tuitbeker laat hij uit zijn mond lopen. Vanochtend cb maar vergeten te vragen :')
Het is bepaald geen vaardigheid die je nodig hebt om later op de universiteit te worden toegelaten. Gewoon de soort beker of fles kiezen die werkt, i'd say. Op een gegeven moment kunnen ze allemaal uit een open beker drinken, daar heb je geen speciaal stappenplan voor nodig.
pi_173140195
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Het is bepaald geen vaardigheid die je nodig hebt om later op de universiteit te worden toegelaten. Gewoon de soort beker of fles kiezen die werkt, i'd say. Op een gegeven moment kunnen ze allemaal uit een open beker drinken, daar heb je geen speciaal stappenplan voor nodig.
:') zit wat in, oké. Ik bedoel meer wanneer hij echt van de fles af moet zeg maar. Die drinkt hij nog het makkelijkst.
Ik heb net een goede tuitbeker van avent gekocht (nu hebben we van alle soorten en maten een goede beker in huis :')) en dat gaat ook wel redelijk. Rietjes snapt hij soms, als wij het eerst voor doen, maar is het snel vergeten. Die oefenbeker vsn difrax is leuk voor buiten met 30 graden en in bad.
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:52:52 #98
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_173140653
Ik herinner me mijn fles als de dag van gisteren :') O+ Veel te lang aan gelurkt en ook nog eens met yoghi erin. Ik ben die opa die altijd rookte en 105 werd, want nooit gaatjes.
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:04:32 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_173142170
Ik probeer mijn peuter van bijna 3 ook van de fles af te krijgen dus ik lees graag mee :+
disclaimer
pi_173142425
Zsm van de fles. Gewoon open bekertje of een ouderwetse tuitbeker. Oefenen met water en de troep accepteren. :)

Bij ons kregen ze alleen gekolfde melk of aanmaakvoeding uit een fles. Verder niets. Ze konden heel snel gewoon uit een open plastic bekertje drinken.maar het was wel regelmatig een knoeiboel.
Whatever...
pi_173142452
Hier gewoon zo'n simpele rietjesbeker van Prenatal. Werkt prima
pi_173142682
Ondertussen hier een klein vermogen aan bekers staan, maar uit de fles gaat het beste. Tijd gehad dat hij verder heel weinig vocht binnen kreeg, dus dan is het kiezen tussen niet drinken of drinken uit een fles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 14 augustus 2017 @ 19:44:14 #103
269689 crew  Viv
pi_173143029
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:16 schreef Spanky78 het volgende:
Zsm van de fles. Gewoon open bekertje of een ouderwetse tuitbeker. Oefenen met water en de troep accepteren. :)

Bij ons kregen ze alleen gekolfde melk of aanmaakvoeding uit een fles. Verder niets. Ze konden heel snel gewoon uit een open plastic bekertje drinken.maar het was wel regelmatig een knoeiboel.
Vanaf welke leeftijd konden ze bij jullie uit een open bekertje drinken? Knoeiboel vind ik niet erg, als ze ondertussen wel genoeg zou drinken, en dat is nu niet zo. (Vanaf ruim 6 maanden dagelijks geoefend en ze is nu bijna 10 maanden oud.)
pi_173143296
Dat heeft hier wel lang geduurd, hoor. En toen het redelijk zonder knoeien ging, heeft hij ook nog een tijdje alleen aan tafel uit een beker gedronken, zijn altijd toegankelijke drinken deed ik ivm knoeigevaar en minder drinken toch nog lang in de rietjesbeker.
pi_173143552
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:44 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Vanaf welke leeftijd konden ze bij jullie uit een open bekertje drinken? Knoeiboel vind ik niet erg, als ze ondertussen wel genoeg zou drinken, en dat is nu niet zo. (Vanaf ruim 6 maanden dagelijks geoefend en ze is nu bijna 10 maanden oud.)
Anderhalf ofzo. Me tien maanden moet je ze gewoon helpen. Oefenen deden we dan nog niet.
Whatever...
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:06:45 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173514091
Vraagje:
Mijn kind heeft vrij veel haar al, maar kruintje helemaal achter op haar hoofd, dus alles hangt voor haar ogen.
Onhandig!

Staartjes en speldjes is ze geen fan van, nou had ze laatst een kleine diadeem en een klein haarbandje te leen van iemand. Was perfect! Maar dat was in het buitenland gekocht en ik heb geen flauw idee waar ik zoiets kan kopen hier.

Iemand tips?
Kind is 14 maanden, dus nog kleine omtrek van hoofd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:17:41 #107
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173514566
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:06 schreef Molo het volgende:
Vraagje:
Mijn kind heeft vrij veel haar al, maar kruintje helemaal achter op haar hoofd, dus alles hangt voor haar ogen.
Onhandig!

Staartjes en speldjes is ze geen fan van, nou had ze laatst een kleine diadeem en een klein haarbandje te leen van iemand. Was perfect! Maar dat was in het buitenland gekocht en ik heb geen flauw idee waar ik zoiets kan kopen hier.

Iemand tips?
Kind is 14 maanden, dus nog kleine omtrek van hoofd
https://www.staartjesenstrikjes.nl misschien iets? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:19:11 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173514649
quote:
Ik ga eens kijken ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 22:25:17 #109
269689 crew  Viv
pi_173514962
Ik heb ook nog een vraag voor dummies: de Ikea Antilop kinderstoel, kan je die ook onder de douche gebruiken of roesten dan binnen de kortste keren de poten eraf ofzo? :@

Lijkt me wel handig nu met bekkenklachten, hoef ik haar niet vast te houden tijdens het badderen (of vanaf de grond op te tillen, bij gebruik van zo'n badring).
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:27:56 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_173515074
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:25 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb ook nog een vraag voor dummies: de Ikea Antilop kinderstoel, kan je die ook onder de douche gebruiken of roesten dan binnen de kortste keren de poten eraf ofzo? :@

Lijkt me wel handig nu met bekkenklachten, hoef ik haar niet vast te houden tijdens het badderen (of vanaf de grond op te tillen, bij gebruik van zo'n badring).
die dingen overleven 2 jaar in de tuin met gemak, dus ga er voor en waag dat tientje ;)
disclaimer
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:29:10 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173515147
Ja dat kan. We gebruiken 'm hier voor het tandenpoetsen, gezicht wassen en voeten schrobben boven in de badkamer.

Dan wordt de bende ook vaak zat nat maar dat geeft tot op heden niets.

Kan ze nog niet zonder badring in de douche? Wij doen gewoon plat op billen douchen inmiddels, als ze goed kan zitten kan dat misschien ook heel goed bij jullie?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 31 augustus 2017 @ 22:32:02 #112
269689 crew  Viv
pi_173515316
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:29 schreef Molo het volgende:
Kan ze nog niet zonder badring in de douche? Wij doen gewoon plat op billen douchen inmiddels, als ze goed kan zitten kan dat misschien ook heel goed bij jullie?
Soms zit ze best een tijdje rechtop en soms valt ze binnen een halve minuut om, nog een beetje onvoorspelbaar. :D

Maar dan gaan we het voorlopig met stoel doen, thanks! :Y)
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:35:59 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173515559
Als iemand nog tips heeft voor haarbandje voor baby's, graag.
Zonder strikjes en pastelkleuren, dat past niet bij mijn kind vind ik.

:D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:41:02 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_173515799
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:35 schreef Molo het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor haarbandje voor baby's, graag.
Zonder strikjes en pastelkleuren, dat past niet bij mijn kind vind ik.

:D
ik heb ooit eens wat gevonden bij Hema, van die elastieken, maar het was een aardige speurtocht idd.
Zijn wel pastel maar zonder bloemen en strikken. Beter werd het niet.
disclaimer
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:43:06 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173515876
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb ooit eens wat gevonden bij Hema, van die elastieken, maar het was een aardige speurtocht idd.
Zijn wel pastel maar zonder bloemen en strikken. Beter werd het niet.
Ja ok, dat is nog wel te doen ja.

Etos, Kruidvat en kleine HEMA hier zijn iig kansloos.
Ik zal eens in de grote stad kijken hier :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173515909
Molo: Zenner heeft ook een kinderlijn. Heb al een tijd niet gekeken, maar een tijdje terug hadden ze een set met 3 haarbandjes.

Als het allemaal niet je smaak is (er is sowieso te veel Elsa-meuk overal), zou je ook kunnen overwegen bij SoLow een leuk lintje uit te zoeken en er zelf een haarbandje van te maken (met een stukje elastiek).
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:44:24 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_173515933
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ok, dat is nog wel te doen ja.

Etos, Kruidvat en kleine HEMA hier zijn iig kansloos.
Ik zal eens in de grote stad kijken hier :D
kun je niet zelf slap elastiek kopen bij de fourniturenkraam en daar bandjes van knopen?
disclaimer
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:48:43 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173516107
Ja ook een goed idee wel ja :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 augustus 2017 @ 22:54:05 #119
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173516274
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 22:35 schreef Molo het volgende:
Als iemand nog tips heeft voor haarbandje voor baby's, graag.
Zonder strikjes en pastelkleuren, dat past niet bij mijn kind vind ik.

:D
Iets te zoetsappig op die website? :D

Ze hebben ook wel zwarte, maar wel soort van strikje geloof ik

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173572081
Ik wil heel graag een co-sleeper voor ons kleintje straks. Bij ons zoontje hadden we een wiegje maar ivm bv leek een co-sleeper me toch handiger. De Chicco Next To Me wieg leek me wel wat alleen vond ik hem zo duur.

Na een rondje google vond ik deze:
http://www.babyenkoter.nl(...)flbbPhMaAk8hEALw_wcB

Die er voor mijn gevoel heel erg op lijkt. Iemand enig idee of dit ook goed is of dat ik hier gewoon niet aan moet beginnen? Kan ook geen reviews vinden.
pi_173578117
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:08 schreef Songeur het volgende:
Ik wil heel graag een co-sleeper voor ons kleintje straks. Bij ons zoontje hadden we een wiegje maar ivm bv leek een co-sleeper me toch handiger. De Chicco Next To Me wieg leek me wel wat alleen vond ik hem zo duur.

Na een rondje google vond ik deze:
http://www.babyenkoter.nl(...)flbbPhMaAk8hEALw_wcB

Die er voor mijn gevoel heel erg op lijkt. Iemand enig idee of dit ook goed is of dat ik hier gewoon niet aan moet beginnen? Kan ook geen reviews vinden.
Ziet er prima uit :)
pi_173578682
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:08 schreef Songeur het volgende:
Ik wil heel graag een co-sleeper voor ons kleintje straks. Bij ons zoontje hadden we een wiegje maar ivm bv leek een co-sleeper me toch handiger. De Chicco Next To Me wieg leek me wel wat alleen vond ik hem zo duur.

Na een rondje google vond ik deze:
http://www.babyenkoter.nl(...)flbbPhMaAk8hEALw_wcB

Die er voor mijn gevoel heel erg op lijkt. Iemand enig idee of dit ook goed is of dat ik hier gewoon niet aan moet beginnen? Kan ook geen reviews vinden.
Ik had zelf een simpel Ikea ledikantje via MP. Zijkant eruit gehaald en vastgemaakt aan ons bed met spanbanden. Badlaken opgerold in de kier tussen de matrassen. Werkte perfect!
  maandag 4 september 2017 @ 10:47:00 #123
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173578919
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:08 schreef Songeur het volgende:
Ik wil heel graag een co-sleeper voor ons kleintje straks. Bij ons zoontje hadden we een wiegje maar ivm bv leek een co-sleeper me toch handiger. De Chicco Next To Me wieg leek me wel wat alleen vond ik hem zo duur.

Na een rondje google vond ik deze:
http://www.babyenkoter.nl(...)flbbPhMaAk8hEALw_wcB

Die er voor mijn gevoel heel erg op lijkt. Iemand enig idee of dit ook goed is of dat ik hier gewoon niet aan moet beginnen? Kan ook geen reviews vinden.
Geen ervaring ermee, maar zo op het oog ziet hij er prima uit.

Wij hebben deze:
https://www.petiteamelie.(...)-eco-matras-wit.html
Ook heel tevreden mee :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173579190
Thanks voor de reacties
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 10:47 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Geen ervaring ermee, maar zo op het oog ziet hij er prima uit.

Wij hebben deze:
https://www.petiteamelie.(...)-eco-matras-wit.html
Ook heel tevreden mee :)
Oh deze is echt veel mooier O+ Alleen te laag voor ons bed helaas.
  maandag 4 september 2017 @ 12:52:29 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173580719
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 11:04 schreef Songeur het volgende:
Thanks voor de reacties

[..]

Oh deze is echt veel mooier O+ Alleen te laag voor ons bed helaas.
Die hebben wij ook gehad O+. Ik vond 'm best hoog eigenlijk :?.

Edit: bij die van petit Amélie moet je de matras nog optellen, met een matras van 11 cm is die dus even hoog als die uit jouw link.
KuikenGuppy
pi_173580782
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 12:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die hebben wij ook gehad O+. Ik vond 'm best hoog eigenlijk :?.

Edit: bij die van petit Amélie moet je de matras nog optellen, met een matras van 11 cm is die dus even hoog als die uit jouw link.
Oooh dan kan t wel! ons bed is ongeveer net geen 80cm hoog. Nog een optie dus. Bedankt *O*
pi_173580847
Beetje voorbarig waarschijnlijk, maar heeft iemand ervaring met de kinderstoelen van Bloom?
Ik heb een hele toffe gezien.
https://www.babyhuiscasit(...)bpEbIbhoC0k4QAvD_BwE

[ Bericht 55% gewijzigd door 8777 op 04-09-2017 13:08:04 ]
  maandag 4 september 2017 @ 13:09:25 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_173580932
Haha nee, ik vind ze tof maar geen 700 euro tof :D
disclaimer
pi_173581033
Er zijn ook goedkopere dacht ik.
Maar ik ben een sucker voor deze kleur O+
En hij past goed in ons interieur, en zo te zien kan hij wel een paar jaar gebruikt worden.
Vraag me alleen af of de kleine daar vanaf het begin in kan. Hij had ook een ligstand.
  maandag 4 september 2017 @ 13:22:38 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173581088
Korte dummies-vraag: die zakjes om poepluiers in weg te gooien, zijn die allemaal even goed/stinkend, of moet ik een specifieke drogist in lopen dadelijk? Ik ben namelijk echt onder de indruk van hoe erg die luiers meuren na een paar uur van het lichaam. Terwijl bv-poep vers echt prima te hebben is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173581152
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:22 schreef Lemijn het volgende:
Korte dummies-vraag: die zakjes om poepluiers in weg te gooien, zijn die allemaal even goed/stinkend, of moet ik een specifieke drogist in lopen dadelijk? Ik ben namelijk echt onder de indruk van hoe erg die luiers meuren na een paar uur van het lichaam. Terwijl bv-poep vers echt prima te hebben is.
Ze ruiken allemaal een beetje chemisch volgens mij. Kruidvat is een stuk goedkoper dan Etos! Iets van 3 euro vs 1,50 (plusminus uit mijn hoofd)
  maandag 4 september 2017 @ 13:45:08 #132
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173581307
Hema ook erg duur, 3 euro ipv 1,35 bij kruidvat. Maar ze ruiken hetzelfde.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173581556
Wibra heeft ze ook nog goedkoper dacht ik, ze ruiken idd allemaal chemisch
  maandag 4 september 2017 @ 14:08:48 #134
327807 Mariposas
יה&#14
pi_173581621
Ik had die zakjes van Natys en die zijn ongeparfurmeerd, ruiken naar muf maiszetmeel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 4 september 2017 @ 14:15:52 #135
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173581729
Ik stop de poepluiers gewoon zonder extra zakje in de luier emmer of anders een een boterhamzakje als ze elders een container in moeten... :@
pi_173581838
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:15 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik stop de poepluiers gewoon zonder extra zakje in de luier emmer of anders een een boterhamzakje als ze elders een container in moeten... :@
Wij ook. Emmer staat onder een raam dat eigenlijk altijd open is, en hoewel ons appartement klein is, ruik je het niet. Ja, behalve als de vuilniszak gewisseld wordt. Dan wel. En we hebben ook nog een cheapo prullenbak als luieremmer...
  maandag 4 september 2017 @ 14:23:39 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_173581864
Ik gooi ze in de gemeenteprullenbak tegenover ons huis :7 :')
disclaimer
pi_173581882
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ik gooi ze in de gemeenteprullenbak tegenover ons huis :7 :')
ga je na elke poepluier het huis uit dan?
  maandag 4 september 2017 @ 14:25:42 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_173581911
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ga je na elke poepluier het huis uit dan?
nou, ik noem even een sprintje naar de overkant van de straat (10 meter) niet echt "het huis uit gaan". Maar technisch gezien, ja.

Mn kliko in de achtertuin is verder lopen :@
disclaimer
pi_173581924
Baking soda (eventueel met wat lekker ruikende etherische olie) in de prullenbak helpt ook goed tegen stank, zowel bij wasbaar als wegwerp als gewoon huisafval :)
Make your own kind of music.
pi_173581937
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou, ik noem even een sprintje naar de overkant van de straat (10 meter) niet echt "het huis uit gaan". Maar technisch gezien, ja.

Mn kliko in de achtertuin is verder lopen :@
nou ja, schoenen aan, door de regen, wachten op een voorbijkomende auto, etc. etc.

Maar goed, als appartementbewoner kan ik het me niet voorstellen. Ik moet eerst vier verdiepingen aan trappen omlaag...
  maandag 4 september 2017 @ 14:29:55 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_173581988
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nou ja, schoenen aan, door de regen, wachten op een voorbijkomende auto, etc. etc.

Maar goed, als appartementbewoner kan ik het me niet voorstellen. Ik moet eerst vier verdiepingen aan trappen omlaag...
nou regent het best vaak in Nederland maar niet bij élke poepluier, en in mijn smalle centrumstraatje rijden weinig auto's, en op je sokken kom je ook ver, al draag ik schoenen in huis. Maar ja, als dat het geval is dan wacht de luier even bovenop de kattenbak :+
Goede matige discussie wel :')
disclaimer
  maandag 4 september 2017 @ 14:39:35 #143
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173582159
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:26 schreef CassElliot het volgende:
Baking soda (eventueel met wat lekker ruikende etherische olie) in de prullenbak helpt ook goed tegen stank, zowel bij wasbaar als wegwerp als gewoon huisafval :)
Gewoon los in de emmer gegooid?

Die luieremmer meurt wel gigantisch wanneer je hem open doet om de zak te wisselen :X
  maandag 4 september 2017 @ 14:41:19 #144
409579 LuDann
All the way
pi_173582196
Zaken als Marskramer en Action hebben die poepzakjes ook een stuk goedkoper.

Ik kan niet zonder, al voel ik me daar een beetje schuldig over ivm de bijdrage aan de afvalhoop. :@ Magoe, we gebruiken daarentegen meestal wasbare luiers. Poep gaat hier toch voor minstens een paar dagen in een vuilnisbak binnen en die geur trek ik echt niet.
  maandag 4 september 2017 @ 14:41:54 #145
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173582208
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou regent het best vaak in Nederland maar niet bij élke poepluier, en in mijn smalle centrumstraatje rijden weinig auto's, en op je sokken kom je ook ver, al draag ik schoenen in huis. Maar ja, als dat het geval is dan wacht de luier even bovenop de kattenbak :+
Goede matige discussie wel :')
Hehe :')

En toch ben ik te lui om voor elke luier naar de container in de tuin te lopen en das minder dan 10 meter lopen :@ Maar ik verschoon nu nog steeds meestal boven en daar staat de emmer naast de commode dus dat is helemaal makkelijk. Zal straks met 2 kinderen niet meer zo makkelijk gaan. Maar kan altijd de emmer nog beneden zetten :+
pi_173582216
https://wibra.eu/nl/assortiment/baby/luierzakjes/

Dikke prima ^O^

Maar dat gebruikte ik alleen nu voor de kraam. Zelf gooi ik ze gewoon in de vuilnisbak en ruik ze verder niet
  maandag 4 september 2017 @ 14:54:31 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173582463
Albert Heijn heeft ze ook gewoon liggen

Man hier vergeet ze er nog weleens in te doen, die lúcht :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 4 september 2017 @ 14:58:12 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173582521
Poepluiers hier ook linea recta de kliko in hoor :D, geen poepluiers in mn keukenprullenbak. Dat ruik ik echt wel. Als ik in een appartement zou wonen zou ik dat ws niet elke keer doen, maar met huis en tuin loop ik die 15 meter wel. En als het regent dan leg ik ze heel lui buiten naast de achterdeur :')

maar gelukkig zijn poepluiers hier min of meer verleden tijd, bijna zindelijk *O*, poepen doet ze eigenlijk nooit meer in de luier *O*
  maandag 4 september 2017 @ 14:58:51 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173582533
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 14:41 schreef LuDann het volgende:
Zaken als Marskramer en Action hebben die poepzakjes ook een stuk goedkoper.

Ik kan niet zonder, al voel ik me daar een beetje schuldig over ivm de bijdrage aan de afvalhoop. :@ Magoe, we gebruiken daarentegen meestal wasbare luiers. Poep gaat hier toch voor minstens een paar dagen in een vuilnisbak binnen en die geur trek ik echt niet.
Geloof mij, die zakjes zijn het probleem van de afvalhoop niet. Soberso is afval het probleem niet. Productieproces daarentegen ;)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 4 september 2017 @ 15:06:47 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173582659
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:00 schreef 8777 het volgende:
Beetje voorbarig waarschijnlijk, maar heeft iemand ervaring met de kinderstoelen van Bloom?
Ik heb een hele toffe gezien.
https://www.babyhuiscasit(...)bpEbIbhoC0k4QAvD_BwE
Kimpossible heeft die, dacht ik.
KuikenGuppy
  maandag 4 september 2017 @ 15:09:59 #151
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_173582728
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 15:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kimpossible heeft die, dacht ik.
Kimpossible heeft dat kolereding ingeruild voor een Stokke Steps :D

Plastic rommel, superlastig schoon te houden, loeizwaar, groot, lomp en bovendien vloekte hij met ons interieur. Het was een leuk experiment :P

Wij kochten hem (tweedehands overigens) omdat hij me zo fijn leek voor de babytijd, maar meh. Meh, meh, meh.

Wel goed onthouden, Burd 8-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 4 september 2017 @ 15:10:34 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173582739
Wat een geld :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 4 september 2017 @ 15:11:27 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_173582758
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 13:17 schreef 8777 het volgende:
Er zijn ook goedkopere dacht ik.
Maar ik ben een sucker voor deze kleur O+
En hij past goed in ons interieur, en zo te zien kan hij wel een paar jaar gebruikt worden.
Vraag me alleen af of de kleine daar vanaf het begin in kan. Hij had ook een ligstand.
Ze verkleuren gigantisch.
  maandag 4 september 2017 @ 15:35:55 #154
409579 LuDann
All the way
pi_173583227
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:58 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Geloof mij, die zakjes zijn het probleem van de afvalhoop niet. Soberso is afval het probleem niet. Productieproces daarentegen ;)
Ah kijk, dat doet mijn schuldgevoel goed. :P

Hoewel, productieproces is natuurlijk wat omvangrijker bij wasbare luiers. Anderzijds gebruik ik die dan weer voor 2 kindjes en daarna gaan ze de tweedehands markt op.
  maandag 4 september 2017 @ 15:40:08 #155
409579 LuDann
All the way
pi_173583297
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
Haha nee, ik vind ze tof maar geen 700 euro tof :D
Dit!

Doe mij maar IKEA. *O*

Al heb ik geen idee welke stap we het beste kunnen nemen na de IKEA stoel. Mijn kind d'r benen beginnen een beetje te lang te worden en ze zal er niet lang meer inpassen. Tips? Stoelverhoger oid?
pi_173583327
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Gewoon los in de emmer gegooid?

Die luieremmer meurt wel gigantisch wanneer je hem open doet om de zak te wisselen :X
Yup! Ik doe een beetje onderin elke nieuwe zak en dan strooi ik zonodig bij.
Make your own kind of music.
  maandag 4 september 2017 @ 15:45:28 #157
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173583406
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 14:29 schreef Stormqueen het volgende:

Goede matige discussie wel :')
Sowieso komt vaak de meeste reactie op de kleinste vragen, daar is dit een mooi voorbeeld van :P En vervolgens vergat ik die zakjes te kopen net in de winkel. Lekker dan.
Nou ja hopelijk los ik snel het stankprobleem van de wasbare luiers op en dan gaat de poep gewoon weer de wasmachine in...

Dat sommige mensen die lucht niet ruiken vind ik trouwens echt een wonder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173583607
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:45 schreef Lemijn het volgende:

[..]

En vervolgens vergat ik die zakjes te kopen net in de winkel. Lekker dan.

Dit is zo herkenbaar. :')
  maandag 4 september 2017 @ 16:47:49 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173584540
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:40 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dit!

Doe mij maar IKEA. *O*

Al heb ik geen idee welke stap we het beste kunnen nemen na de IKEA stoel. Mijn kind d'r benen beginnen een beetje te lang te worden en ze zal er niet lang meer inpassen. Tips? Stoelverhoger oid?
Ik vind echte kleintjes dus niet zo heel fijn zitten in een IKEA antilop. Wij hebben er ook een voor buiten, maar Guppy zit veel beter in een stoel waarvan de achterkant tot boven zijn hoofd komt. De triptrap staat dus voorlopig ook in de garage te wachten tot Gup wat groter is.
KuikenGuppy
pi_173584937
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 21:08 schreef Songeur het volgende:
Ik wil heel graag een co-sleeper voor ons kleintje straks. Bij ons zoontje hadden we een wiegje maar ivm bv leek een co-sleeper me toch handiger. De Chicco Next To Me wieg leek me wel wat alleen vond ik hem zo duur.

Na een rondje google vond ik deze:
http://www.babyenkoter.nl(...)flbbPhMaAk8hEALw_wcB

Die er voor mijn gevoel heel erg op lijkt. Iemand enig idee of dit ook goed is of dat ik hier gewoon niet aan moet beginnen? Kan ook geen reviews vinden.
Een totaal ander soort, maar ook een fijne goed betaalbare co-sleeper hebben wij besteld bij https://www.bed4baby.nl daarvan kun je ook de zijkant omhoog en omlaag klappen. Enige nadeel is dat hij niet in hoogte verstelbaar is. En de hoeslakentjes zijn iets groter dan de standaard maat, dus het pakketje bestellen is aan te raden (en ook niet duur).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173585409
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
Haha nee, ik vind ze tof maar geen 700 euro tof :D
Zeker niet. Uiteindelijk zijn die dingen van IKEA eigenlijk nog de beste.

Kost 20 euro en zowel jonge als oudere kinderen zitten daar goed in.
Whatever...
pi_173585442
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 15:40 schreef LuDann het volgende:

[..]

Dit!

Doe mij maar IKEA. *O*

Al heb ik geen idee welke stap we het beste kunnen nemen na de IKEA stoel. Mijn kind d'r benen beginnen een beetje te lang te worden en ze zal er niet lang meer inpassen. Tips? Stoelverhoger oid?
De volgende IKEA kinderstoel. Ook een topper. Lekker hoog zodat je peuter ook netjes kan zitten . Zonder beugels oid, dus ze leren wel.netjes zitten IPV hangen.
Whatever...
  maandag 4 september 2017 @ 17:57:32 #163
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173585765
N zit nu op een kussen op een gewone stoel. Of nouja, zit, meestal klimt ze halverwege het eten op tafel, of op de grond ofzo :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173586162
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:57 schreef SaskiaR het volgende:
N zit nu op een kussen op een gewone stoel. Of nouja, zit, meestal klimt ze halverwege het eten op tafel, of op de grond ofzo :D
Opvoeden is dan ook veel lastiger dan de goede stoel uitkiezen. Ik ken het ... Maar inmiddels weten nze zich redelijk te gedragen.
Whatever...
pi_173586475
L. gaat net zolang in de IKEA stoel tot ze (enigszins) netjes kan eten. N. heeft er ook tot ze bijna twee was ingezeten, nu hebben we een tweedehands tripp trapp op de kop getikt, ik vind het wel zo fijn dat ze er zelf makkelijk op en af kan. Als L. straks wat netter eet krijgt ze er ook een.
pi_173586494
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 16:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vind echte kleintjes dus niet zo heel fijn zitten in een IKEA antilop. Wij hebben er ook een voor buiten, maar Guppy zit veel beter in een stoel waarvan de achterkant tot boven zijn hoofd komt. De triptrap staat dus voorlopig ook in de garage te wachten tot Gup wat groter is.
Ook niet met het kussentje erbij? Ik vind kleine baby's (5-6-7 maanden bedoel ik dan) er juist beter inzitten dan veel andere stoelen die ik gezien heb. L. zit er in elk geval meer dan prima in, ook zonder kussentje tegenwoordig.
  maandag 4 september 2017 @ 18:47:58 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_173586515
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 18:45 schreef Selvaria het volgende:
L. gaat net zolang in de IKEA stoel tot ze (enigszins) netjes kan eten. N. heeft er ook tot ze bijna twee was ingezeten, nu hebben we een tweedehands tripp trapp op de kop getikt, ik vind het wel zo fijn dat ze er zelf makkelijk op en af kan. Als L. straks wat netter eet krijgt ze er ook een.
hier net zo, wel met wat pijn in mn hart want die tripptrapps zijn zó graflelijk :')
Ik zou overigens wel een vaatwasser willen waar die antilop zo in past :')
disclaimer
pi_173586558
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 18:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hier net zo, wel met wat pijn in mn hart want die tripptrapps zijn zó graflelijk :')
Ik zou overigens wel een vaatwasser willen waar die antilop zo in past :')
Ik ben ook geen fan van het uiterlijk, maar gelukkig kan hij bijna helemaal onder onze tafel geschoven worden als hij niet gebruikt wordt. En heeft hij dezelfde kleur als onze vloer, dus hij is praktisch onzichtbaar. :+
  maandag 4 september 2017 @ 18:55:09 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_173586627
Ik heb mijn tweedehands tripptrapp trouwens vandaag uit elkaar geschroefd ter reiniging en schuren, want ik ga m verven.

Echt. Biotopen jonge. :'(
disclaimer
  maandag 4 september 2017 @ 19:16:23 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173587054
Ik begin te denken dat dat misschien aan jou/jouw poets ligt SQ, want je zei laatst ook iets dergelijks over de kieren in je vloer :P.
KuikenGuppy
  maandag 4 september 2017 @ 19:18:28 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_173587108
quote:
6s.gif Op maandag 4 september 2017 19:16 schreef Burdie het volgende:
Ik begin te denken dat dat misschien aan jou/jouw poets ligt SQ, want je zei laatst ook iets dergelijks over de kieren in je vloer :P.
nee, dit was al heel oud :D stoel kwam van zo'n weggeefpagina.
Het gaf wel voldoening om het er af te krabben :9
disclaimer
  maandag 4 september 2017 @ 19:43:13 #172
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173587660
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 18:46 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ook niet met het kussentje erbij? Ik vind kleine baby's (5-6-7 maanden bedoel ik dan) er juist beter inzitten dan veel andere stoelen die ik gezien heb. L. zit er in elk geval meer dan prima in, ook zonder kussentje tegenwoordig.
Oh, goed om te weten! Ik wil ook een ikea stoel halen, maar dacht dat ze er nog te jong voor is.
De stoel die we nu hebben is zo lastig schoon te maken elke keer.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 4 september 2017 @ 22:06:43 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_173590784
Ik ben ook fan van de ikea stoel, E zat daar echt perfect in vanaf 6 maanden! Alleen die poten he.... :')

S heeft vrij lang in zn Stokke newbornbakje gelegen, maar die was dan ook nog ieniemini bij 6 maanden en kon nog lang niet zitten :D Maar ook daarna eerst in de antilop gezet, en pas later in de tripptrapp.
  dinsdag 5 september 2017 @ 02:26:16 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173593413
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 22:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben ook fan van de ikea stoel, E zat daar echt perfect in vanaf 6 maanden! Alleen die poten he.... :')
Volgens mij ken ik geen enkele ouder die niet honderd keer tegen zo'n poot is aangelopen. Zelfs in het restaurant van de IKEA overkomt het de medewerkers wel eens...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_173594132
Ik vind de stoel van de ikea echt lelijk :') Ik heb die van de prenatal, eigen merk. Maar of die goed is, kan ik pas over een aantal maanden oordelen :P

Het lukte baby soms niet om boertje te laten. Ik doe hem dan over mijn schouder en klop op zn rug. Iemand verder nog tips? Hij wordt er soms erg onrustig van als het niet lukt ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Memoru op 05-09-2017 07:25:40 ]
  dinsdag 5 september 2017 @ 08:41:57 #176
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173594639
Neerleggen, wachten tot hij boos gaat huilen en dan opnieuw proberen. Werkt hier heel goed. Maar er is soms geen boer en soms 3 dus sowieso geen beleid op te maken. oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173594658
Bij ons hielp op z'n buik op onze knieen leggen nog wel eens. Maar, mijnes boerde niet zoveel, geloof ik.
pi_173594721
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 02:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Volgens mij ken ik geen enkele ouder die niet honderd keer tegen zo'n poot is aangelopen. Zelfs in het restaurant van de IKEA overkomt het de medewerkers wel eens...
Haha. Dat is inderdaad het enige nadeel. Voordeel is dat zelfs een boze peuter het ding niet omgeduwd krijgt.
Whatever...
  dinsdag 5 september 2017 @ 09:19:45 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173594919
Maar.... ik dacht dat kinderen een voetensteun moeten hebben om goed te zitten en afgeknelde beentjes te voorkomen en dat de Ikea-stoel daarom niet geschikt is voor dagelijks gebruik? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 september 2017 @ 09:25:06 #180
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173594968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Maar.... ik dacht dat kinderen een voetensteun moeten hebben om goed te zitten en afgeknelde beentjes te voorkomen en dat de Ikea-stoel daarom niet geschikt is voor dagelijks gebruik? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
klopt :Y Met een voetensteun krijgt een kind de ideale hoek tussen onderbenen en bovenbenen. Bloedcirculatie blijft hierdoor beter op gang en druk op de bovenbenen en onderrug wordt verminderd
  dinsdag 5 september 2017 @ 09:42:26 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_173595124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:19 schreef Tink89 het volgende:
Maar.... ik dacht dat kinderen een voetensteun moeten hebben om goed te zitten en afgeknelde beentjes te voorkomen en dat de Ikea-stoel daarom niet geschikt is voor dagelijks gebruik? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
de ikea stoel is prima voor 3 keer per dag 10 minuutjes eten. Je moet kinderen er inderdaad geen uren in laten zitten :)
disclaimer
  dinsdag 5 september 2017 @ 11:55:30 #182
319308 Tink89
To live is to dance
pi_173597553
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de ikea stoel is prima voor 3 keer per dag 10 minuutjes eten. Je moet kinderen er inderdaad geen uren in laten zitten :)
Ah oke, dan snap ik het weer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 5 september 2017 @ 12:05:28 #183
269689 crew  Viv
pi_173597737
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
de ikea stoel is prima voor 3 keer per dag 10 minuutjes eten. Je moet kinderen er inderdaad geen uren in laten zitten :)
Wij zitten altijd veel langer aan tafel. :o
  dinsdag 5 september 2017 @ 12:06:17 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173597755
Wij ook, ik denk dat Guppy per dag soms wel 1,5-2 uur in de kinderstoel zit.
KuikenGuppy
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:23:37 #185
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_173602383
Ik vroeg me net af of wij nu zo langzaam aten...

Maaltijden duren hier toch wel een half uur. En de jongens zitten ook wel aan tafel te spelen met klei/ magic sand/ krijt/ knutselspul. Hier dus wel triptraps (die ik best mooi vind), al ruim vier jaar, en ik denk dat ze zeker nog evenveel jaren in gebruik zullen zijn. De ikea antilop staat ook hier in de tuin...
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:41:16 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_173602710
Nee, wij zitten inderdaad geen uren aan tafel nee :P dat is toch niet ook al iets slechts he?
disclaimer
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:43:11 #187
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_173602763
Neuh, betekent alleen dat jouw kinderen wel dooreten. Die van mij bezitten die gave niet/ snappen niet hoe dat werkt... Heb je nog tips? Ik vind ene half uur ontbijten eigenlijk ook te lang :P
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:46:41 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_173602868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:43 schreef mousemicky het volgende:
Neuh, betekent alleen dat jouw kinderen wel dooreten. Die van mij bezitten die gave niet/ snappen niet hoe dat werkt... Heb je nog tips? Ik vind ene half uur ontbijten eigenlijk ook te lang :P
eten ze wel de hele tijd? Of zijn ze dan iets anders aan het doen? Want hier is klaar gewoon klaar en dan ruim ik de zooi af. Voor ontbijt krijgt ze tien minuten. Niet gegeten? Jammer dan. Dan had je ook geen honger kennelijk.
disclaimer
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:52:46 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_173603042
Maar eigenlijk was de kern van mijn boodschap meer: als je je kind veel langer dan 3 keer 10 minuten in de stoel zet is de antilop niet de juiste stoel voor jullie. Maar dat kwam dus niet helemaal over :')
disclaimer
  dinsdag 5 september 2017 @ 16:55:18 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173603127
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

eten ze wel de hele tijd? Of zijn ze dan iets anders aan het doen? Want hier is klaar gewoon klaar en dan ruim ik de zooi af. Voor ontbijt krijgt ze tien minuten. Niet gegeten? Jammer dan. Dan had je ook geen honger kennelijk.
_O-
Heerlijk O+

Zo gaat het hier ook voor ik naar werk moet hoor, anders red ik het niet. Spelen met voer is ook toedeledokie. Tenzij ik de tijd heb, zelf nog zit te eten en het niet erg vind.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 5 september 2017 @ 19:59:57 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173607557
Ik heb zelf al geen geduld om een half uur aan tafel te ontbijten of lunchen _O- laat staan mn p/kleuter :D
pi_173607837
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 09:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de ikea stoel is prima voor 3 keer per dag 10 minuutjes eten. Je moet kinderen er inderdaad geen uren in laten zitten :)
De IKEA stoel is prima voor een half uur eten of spelen of langer. Beter dan de meeste andere stoelen.
Whatever...
pi_173607857
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
Maar eigenlijk was de kern van mijn boodschap meer: als je je kind veel langer dan 3 keer 10 minuten in de stoel zet is de antilop niet de juiste stoel voor jullie. Maar dat kwam dus niet helemaal over :')
Oneens. Het is de beste kinderstoel. Met name voor jongere kinderen.
Whatever...
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:14:52 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173607920
Volgens mij, meen ik gelezen te hebben, is die Ikea stoel wat minder geschikt voor (erg) lang zitten omdat er geen voetenplankje is en de benen dan langdurig bungelen. Ofzo.
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:51:52 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173609110
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Volgens mij, meen ik gelezen te hebben, is die Ikea stoel wat minder geschikt voor (erg) lang zitten omdat er geen voetenplankje is en de benen dan langdurig bungelen. Ofzo.
Op zich ging de discussie daar juist over ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 5 september 2017 @ 20:58:00 #196
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_173609314
Wij zitten met avondeten al snel 30-45 min aan tafel tegenwoordig... N eet niet zo snel. En wil tussendoor dan vaak nog wat drinken, slokje uit mama's glas, slokje uit papa's glas etc. En dan weer een hapje. Maar wij maken er zelf ook geen haastklus van. Met ontbijt is het dan wel irritant af en toe dat ze zo treuzelt want dan hebben we die tijd eigenlijk niet. Maar ze zit hier in de trip trap dus geen losse bungelende beentjes.
Behalve als we in de tuin bbq'en, dan zit ze wel een uur of wat in de antilop. Maar dat is geen dagelijks iets.

Op zich vind ik het wel knap dat ze het zo lang volhoudt in zo'n kinderstoel zonder extra vermaack. Was op vakantie ook erg handig als we eens ergens wilden gaan lunchen :+
  dinsdag 5 september 2017 @ 21:02:55 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173609516
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op zich ging de discussie daar juist over ;).
Ok, ik reageerde op de opmerking van spanky boven mij.

Ik vind het zelf allemaal niet zo spannend eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 05-09-2017 21:03:52 (Verkeerde naam) ]
pi_173610186
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 20:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Oneens. Het is de beste kinderstoel. Met name voor jongere kinderen.
In welke opzichten is ie volgens jou beter dan de andere stoelen dan?
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:04:34 #199
409579 LuDann
All the way
pi_173611218
Toevallig zag ik op FB voor een tientje een nep tripptrapp langskomen, dus ik denk dat we die maar halen.

Maar Wolk eet eigenlijk best snel, 10 - 15 minuten ontbijt. Avondeten iets langer maar ook niet veel. Als ze er te lang inzit gaat ze het overal smeren en dat ben ik graag voor. :P Dan is ze overduidelijk wel klaar met eten. :')

quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 17:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De volgende IKEA kinderstoel. Ook een topper. Lekker hoog zodat je peuter ook netjes kan zitten . Zonder beugels oid, dus ze leren wel.netjes zitten IPV hangen.
Welke is de opvolger dan?
pi_173611328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:04 schreef LuDann het volgende:
Toevallig zag ik op FB voor een tientje een nep tripptrapp langskomen, dus ik denk dat we die maar halen.

Maar Wolk eet eigenlijk best snel, 10 - 15 minuten ontbijt. Avondeten iets langer maar ook niet veel. Als ze er te lang inzit gaat ze het overal smeren en dat ben ik graag voor. :P Dan is ze overduidelijk wel klaar met eten. :')

[..]

Welke is de opvolger dan?
Geen idee, maar hij heeft hoge poten.
Whatever...
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:12:08 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_173611398
Die juniorstoelen. Die zijn op zich handig maar mijn peuter klapte er wel mee omver toen ze er op klom. Dat is dan wel een voordeel van die lelijke tripptrapp. Die krijg je met geen mogelijkheid om.
disclaimer
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:16:43 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173611500
Bedoel je de Urban? Die is hier bij beiden nog nooit omgegaan volgens mij! Ik zelf wel ooit door de poten :')
  dinsdag 5 september 2017 @ 22:18:06 #203
409579 LuDann
All the way
pi_173611531
Oh ja, ik zocht op kinderstoel en toen vond ik niks, vandaar. Even opgezocht, ik vind die juniorstoelen er toch minder praktisch uitzien dan zo'n TrippTrapp, qua zelf inklimmen met name.
pi_173611624

Tiamo en van hout.
Wij hebben deze. Echt prima ding, zoon zat er met ongeveer 1 jaar in.
Tafeltje kan eraf, voetensteun en zitje is te verstellen en geheel is makkelijk schoon te maken.
pi_173612616
Wij hebben de antilop nog steeds in gebruik, inclusief verkleinkussentje zelfs nog omdat ik anders vind dat hij zo hard zit :') Zodra de tweeling gaat zitten en eten gaan we op zoek naar een stoelverhoger voor op een gewone stoel, ik vind al die kinderstoelen maar lelijke sta in de weg dingen.

Beetje jammer alleen dat de fijne die we bij een restaurant gebruikt hadden uit productie is genomen en merkloze klonen kan ik ook niet vinden, dus ik houd marktplaats maar in de gaten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 6 september 2017 @ 00:55:40 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173613494
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:12 schreef Stormqueen het volgende:
Dat is dan wel een voordeel van die lelijke tripptrapp. Die krijg je met geen mogelijkheid om.
Wij hebben echte tripptrapps en peuter J. ging daar anders tot twee maal toe mee achterover.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  woensdag 6 september 2017 @ 03:02:34 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_173613690
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2017 00:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wij hebben echte tripptrapps en peuter J. ging daar anders tot twee maal toe mee achterover.
knap :D
disclaimer
pi_173614019
Achterover? Door die plastic verlengers aan de poten lukt dat echt niet. J kan wel bijna zijwaarts omkiepen met die stoel. Gelukkig nog nooit echt gebeurd.
pi_173614074
Peuters krijgen soms de meest verbazingwekkende dingen voor elkaar, weet ik inmiddels. :')
pi_173686186
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:12 schreef Stormqueen het volgende:
Die juniorstoelen. Die zijn op zich handig maar mijn peuter klapte er wel mee omver toen ze er op klom. Dat is dan wel een voordeel van die lelijke tripptrapp. Die krijg je met geen mogelijkheid om.
Dan heb je Melle zich nog niet zien afzetten van de tafel jonguh! Ondanks die anti omklap plastic stukkies aan de poten he...

Melba begon al heel snel uit de Antilop te klimmen... die is hier vooral als stoel op reis/visite gebruikt.
Kwak
pi_173752246
Zijn er hier mensen die een Sleepyhead/babynestje gebruiken? Het ziet er zo gezellig uit of is het totaal nutteloos? :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 13 september 2017 @ 15:24:41 #212
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173752627
Babynestjes zijn gevaarlijk ivm rebreathing voornamelijk maar ook warmtestuwing.
Je moet er echt bij blijven als je ze gebruikt.

http://samenslapen.nl/veiligheid/rebreathing-en-warmtestuwing/
https://www.ncj.nl/preven(...)tributen/babynestje/
pi_173753177
Oh kijk, goed om te weten :Y Ik zat zelf ook al na te denken of zo'n rand niet belemmert, maar zou het ook niet als vervanger voor het bedje gebruiken maar meer als de kleine wakker is dat je het daar even lekker in kan leggen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 16 september 2017 @ 17:50:51 #214
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173812533
Ik heb een wandelwagen die weliswaar in ligstand kan, maar niet helemaal plat kan. Zou ik dan met 6 maanden de baby er wel in kunnen doen?
Mijn oudste ging pas met 7 maanden in de wandelwagen, maar die bleef netjes in de kinderwagen liggen tot die tijd.

De jongste kan eigenlijk alleen in de kinderwagen als ze moe is en dus gaat slapen. Zodra ze wakker is gaat ze op haar knieën zitten. Ik doe haar dan in de draagzak, maar met die wind en regen wordt ze daar niet heel gelukkig van.
Nu neem ik vaak de maxi cosi mee, maar dat is natuurlijk ook niet zo ideaal.
Het duurt nog een week voordat ze 6 maanden is, dus ik wacht sowieso nog even. Maar kan een baby van 6 maanden überhaupt wel in een wandelwagen die niet helemaal plat kan?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173812745
Gebruikt iemand hier trws lilypadz zoogcompressen en is t wat? Ik lek steeds als n malle door de natusan dingen heen of ze blijven niet op zn plek zitten :( ziet er zo seksloos uit van die plekken _O- ik kan er niet mee omgaan.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_173813046
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 22:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Geen idee, maar hij heeft hoge poten.
Ingolf?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_173813653
Whatever...
pi_173815340
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 17:50 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb een wandelwagen die weliswaar in ligstand kan, maar niet helemaal plat kan. Zou ik dan met 6 maanden de baby er wel in kunnen doen?
Mijn oudste ging pas met 7 maanden in de wandelwagen, maar die bleef netjes in de kinderwagen liggen tot die tijd.

De jongste kan eigenlijk alleen in de kinderwagen als ze moe is en dus gaat slapen. Zodra ze wakker is gaat ze op haar knieën zitten. Ik doe haar dan in de draagzak, maar met die wind en regen wordt ze daar niet heel gelukkig van.
Nu neem ik vaak de maxi cosi mee, maar dat is natuurlijk ook niet zo ideaal.
Het duurt nog een week voordat ze 6 maanden is, dus ik wacht sowieso nog even. Maar kan een baby van 6 maanden überhaupt wel in een wandelwagen die niet helemaal plat kan?
Je hebt toch van die tuigjes die ervoor zorgen dat een baby blijft liggen? :P
Stokke heeft die i.i.g.

Maar waarom zou ze niet in de ligstand van de wandelwagen kunnen? Er zijn ook baby's die door reflux e.d. niet helemaal plat kunnen slapen.
Mijn dreumes zat met 3.5mnd al noodgedwongen in de wandelwagen (door heupdysplasie had ze een spreidbroekje en paste ze niet meer in de wandelwagenbak). De orthopeed vond het prima, zolang ik de wagen maar zo plat mogelijk deed!
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:39:06 #219
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173817456
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:19 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Je hebt toch van die tuigjes die ervoor zorgen dat een baby blijft liggen? :P
Stokke heeft die i.i.g.
In de wandelwagen bedoel je? Daarom lijkt me overstappen naar de wandelwagen mij handig idd, kan ze niet op haar buik draaien :P

quote:
Maar waarom zou ze niet in de ligstand van de wandelwagen kunnen? Er zijn ook baby's die door reflux e.d. niet helemaal plat kunnen slapen.
Mijn dreumes zat met 3.5mnd al noodgedwongen in de wandelwagen (door heupdysplasie had ze een spreidbroekje en paste ze niet meer in de wandelwagenbak). De orthopeed vond het prima, zolang ik de wagen maar zo plat mogelijk deed!
Ik dacht dat het niet zo goed voor de rug is. Dat de wandelwagen de schokken minder goed opvangen dan wanneer ze plat liggen in de reiswieg.
Ik heb altijd begrepen dat je in principe pas overstapt naar de wandelwagen als ze goed rechtop kunnen blijven zitten.
Nu heb ik vaker mensen horen zeggen dat hun wagen helemaal plat kan en ze het daarom wel aandurven, maar die van ons kan dus niet helemaal plat. Is het dan beter om te wachten tot ze echt goed rechtop kan blijven zitten?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 16 september 2017 @ 21:53:09 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_173817843
De vering van je wagen verandert toch niet als de bak er op zit?
disclaimer
  zaterdag 16 september 2017 @ 22:26:20 #221
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_173818682
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:53 schreef Stormqueen het volgende:
De vering van je wagen verandert toch niet als de bak er op zit?
Nee, maar anders ligt ze plat (en op een matrasje)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_173822537
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_173826365
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 08:32 schreef McLaura het volgende:

[..]

Bijna hetzelfde als de Ingolf dus.

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10099897/
Ja. Alhoewel ik die wel extreem lelijk vind.
Whatever...
pi_173839214
Mwah, dat vind ik van die Agam.

Jij bedoelde dus deze... http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00165213/

Die vind ik ook nog wel te pruimen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_174126881
Baby(5,5weken) slaapt t liefste op z'n buik maar ik vind t maar griezelig. Hij slaapt alleen op zn buik als ik in de buurt ben en kan blijven. Zijn er hulpmiddelen oid voor dat ze veilig op de buik kunnen slapen?
  zondag 1 oktober 2017 @ 22:49:42 #226
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174127714
Nee, zit je angst bij wiegedood?

dit waren mijn afwegingen, ik heb er dus el voor gekozen om het te doen:

In buikligging kunnen neus en mond tegen het matras aan komen te liggen, waardoor uitgeademde lucht min of meer wordt vastgehouden en deels weer wordt ingeademd (rebreathing). Zo krijgt je kindje te weinig zuurstof binnen. ook mogelijk bij verkeerd beddegoed en knuffels bijvoorbeeld. ik [persoonlijk cosleep dus kan goed toezichthouden en geef bv.
Als je minstens drie maanden borstvoeding geeft, verminder je het risico op wiegendood, zo blijkt uit onderzoek. Over het waarom is nog weinig bekend. De volgende drie veronderstellingen kunnen mogelijk verklaren waarom borstvoeding een positieve invloed heeft op het risico voor wiegendood:
de aanwezigheid van antilichamen in de moedermelk
door de zuigmethode bij borstvoeding worden de spieren van de mond en kaak beter ontwikkeld dan bij flesvoeding
tijdens borstvoeding moeten baby’s hun nekspieren meer gebruiken, waardoor ze mogelijk het hoofd sneller kunnen draaien als ze zich omdraaien naar hun buik.
borstvoeding verlaagt de wekdrempel ('arousal'), waardoor de baby eerder wakker wordt.

Op de buik heeft je kind een grotere mobiliteit. Met de benen of armen kan het zich afzetten en verplaatsen: jongere zuigelingen vooral naar het hoofdeinde (hoofdbeschermers of andere kussenachtige materialen kunnen dan een gevaar vormen), oudere zuigelingen naar het voeteneinde, waardoor ze onder het beddengoed kunnen raken.geen beddengoed hier in gebruik om deze reden.
De afgifte van warmte is in buikligging kleiner doordat het contactoppervlak van het lichaam met het matras groter is. Hierdoor kan een baby het te warm krijgen. rekening gehouden dus met omgeving en kleding.
In buikligging is de druk op de neus en de onderkaak groter doordat het kind met zijn gezicht tegen het matras of zijkant aanligt. De neus vervormt en is minder toegankelijk voor lucht, waardoor er ademnood kan optreden.door de bv en cosleeping en rooming in hafd ik minder zorgen. ik gebruik geen medicijnen, rook niet etc etc.ik vond wel slapen voor groei en rust opwegen tegen de risico's


https://www.veiligheid.nl/kinderveiligheid/slapen/wiegendood/
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 2 oktober 2017 @ 01:21:20 #227
269689 crew  Viv
pi_174130230
Memoru kolft fulltime, dus alleen de antistoffen zijn van toepassing qua borstvoeding. ;) Gebruik van een fopspeen helpt waarschijnlijk ook hierin, volgens dat linkje.
pi_174137282
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:22 schreef Memoru het volgende:
Baby(5,5weken) slaapt t liefste op z'n buik maar ik vind t maar griezelig. Hij slaapt alleen op zn buik als ik in de buurt ben en kan blijven. Zijn er hulpmiddelen oid voor dat ze veilig op de buik kunnen slapen?
Mijnus slaapt 's nachts op de buik, en ik vind het echt heel eng. Maar op rug lukt gewoon echt niet. Ja, tien minuten. (En ja, ik heb echt vanalles geprobeerd.)
Iemand ervaring met zo'n matje wat checkt of er nog geademd wordt?
pi_174137459
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:42 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Mijnus slaapt 's nachts op de buik, en ik vind het echt heel eng. Maar op rug lukt gewoon echt niet. Ja, tien minuten. (En ja, ik heb echt vanalles geprobeerd.)
Iemand ervaring met zo'n matje wat checkt of er nog geademd wordt?
Ons werd het afgeraden. Je vertrouwt dan veel op het matje en bent zelf minder alert, vertelde mijn kinderarts.
Als je bij buikslapen goed op de warmtestuwing let, dan heb je al een verminderd risico dat het fout gaat.
  maandag 2 oktober 2017 @ 14:13:03 #230
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174137911
niet het matje, het geeft idd een vals gevoel van veiligheid, zelf alert blijven is veel beter.
pi_174138126
Buda: Bedankt voor de reactie! Ik heb idd de angst voor wiegendood. . Op z'n zij gaat ook goed maar dan slaapt ie net ff wat korter. Maar misschien dat dat nog uitbreid. Hij heeft op zich wel al hele goede nekspieren. Als ik m op zn neus leg dan kan hij wel z'n hoofd draaien op zij. Hij doet soms ook z'n hoofd de andere kant opleggen. Overdag kan ik m in de gaten houden maar voor 's nachts vind ik het nog te eng. Hij is nog zo klein dus durf het nog niet aan.

Vivi: Yupp ;) Fopspeen helpt dat scheelt:D

Sara: Jammer dat op de rug niet lukt ;( Op de zij ook niet? Daar zijn wel hulpmiddelen voor. Vroeger mocht dat gewoon op de buik slapen. Toen was op de rug slapen juist niet goed. In de winkel hebben ze ons ook toendertijd een aerosleepmatras aangesmeerd. Dat zou er voor zorgen dat het matras "ademt". Maar de kraam zei juist dat dat juist het tegengesteld werkt.. Dusja.. geen idee wie nu gelijk heeft.
pi_174154066
Oke, ja, het probleem is dus dat ik als ik slaap niet alert ben. Want tja, dan slaap ik.
Ik ben niet eens zo zeer bang voor stikken, maar meer omdat op de buik waarschijnlijk de "joehoe, je moet ff ademhalen-prikkel" verminderd is.

Memoru, heb idd ook de zij geprobeerd. Dan valt hij uiteindelijk in slaap, maar wordt dan na een kwartier weer wakker. En dan duurt het weer een uur om hem in slaap te krijgen. Voor een kwartier. -O- (ook als ie in zo'n wig ligt.) En rug is spartelkrijsspuugpaniek.

Maargoed, jammer dat zo'n matje niet kinderarts-approved is. Dacht ik ff iets hendigs te hebben gevonden. }:|
  maandag 2 oktober 2017 @ 23:28:18 #233
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174154169
zij hulpmiddelen geven ook verhoogde kans op re breathing door neus in de zijkant. ook niet slim dus.
pi_174154217
Huh? Hoe kan de neus nou in de zijkant geraken? Alleen op buikhoogte zit een driehoekje aan de voorkant. (Ah well, het ding werkt hier toch niet.)
pi_174154912
Ik heb twee buikslapers. Bij de eerste was het pure noodzaak (verborgen reflux) en nu bij de tweede ben ik er veel makkelijker in. Ik heb geen hulpmiddelen. Alleen alle knuffels zijn uit bed en ook geen dekentje inderdaad.
Sommige mensen doen net alsof je een moordenaar bent als je de baby op de buik laat slapen. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Een baby die niet slaapt heeft veel meer risico's
pi_174155001
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:23 schreef Memoru het volgende:
In de winkel hebben ze ons ook toendertijd een aerosleepmatras aangesmeerd. Dat zou er voor zorgen dat het matras "ademt". Maar de kraam zei juist dat dat juist het tegengesteld werkt.. Dusja.. geen idee wie nu gelijk heeft.
Neen, dat heeft je kraam verkeerd begrepen. Het verhoogd of verlaagd de kans op wiegendood niet. Het is dus schijnveiligheid.
De eerste weken wordt het afgeraden, omdat als de kruik gaat lekken het kokend water over heel het matras verspreid en niet naar beneden zakt. Zodra er geen kruik meer in bed ligt is het gewoon veilig hoor.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:09:10 #237
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174156820
Mijn jongste is een zijslaper, maar ook dat wordt ook gezien als een risico vanwege rebreathing. Toch heeft ze altijd op d'r zij geslapen, want anders werd er helemaal niet geslapen.

Ze is nu 6 maanden en 9 van de 10 keer gaat ze zelf op d'r buik liggen met d'r neus in het matras. Heel fijn :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:58:42 #238
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174160089
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:30 schreef Sara82 het volgende:
Huh? Hoe kan de neus nou in de zijkant geraken? Alleen op buikhoogte zit een driehoekje aan de voorkant. (Ah well, het ding werkt hier toch niet.)
bewegen, draaien, losraken. op dezelfde manier dat een kussen het is of een grote knuffel
pi_174175999
Als zwangere dummie heb ik twee praktische vragen aan de kenners :)

Heb je echt een auto nodig met een kind? Wij hebben nooit een auto gehad. Naar het werk gaan we met de fiets en het OV. Boodschappen doen we lopend en met de fiets en als we grote spullen nodig hebben dan nemen mijn ouders die mee. En uitstapjes gaan prima met het OV. En in andere gevallen (niet meer dan 1x per twee maanden) lenen we hun auto. Missen doen we het dus niet echt, maar met een kind kan het natuurlijk anders zijn en we willen graag onafhankelijk zijn.
Mochten we trouwens nooit een auto kopen, rond de bevalling huren we er dan in ieder geval eentje. Altijd een handig moment om een auto te hebben :P

En vraag nummer twee, is een droger noodzakelijk met al die babykleertjes? Of is het een kwestie van heel veel aanschaffen als je er geen een hebt? Drogen op de zolder gaat prima, hoewel het in de herfst/winter wat langer duurt.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen :s)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:19:18 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_174176093
1: Nee. Ik gebruik de auto echt alleen als we naar Ikea gaan ofzo. Al moet ik er bij zeggen dat de auto met twéé kinderen vaker wordt gebruikt. Maar bij de eerste liep ik gewoon alles en toen ze groter was gingen we op de fiets.
2: Nee. Ik gooi nog steeds alleen beddengoed en handdoeken in de droger, dus als je ze nu niet nodig hebt dan straks ook niet. Als je een spuger blijkt te hebben moet je wellicht iets meer hoeslakens aanschaffen, maar je kunt prima zonder :)
disclaimer
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:57:43 #241
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174177586
ad 1: de onhandigheid met baby's is dat je ze niet kan meenemen op de fiets. Evt wel met zo'n stellage achterop voor de maxicosi (maar dat lijkt mij persoonlijk niks) of met fietskar/bakfiets, maar neem aan dat je die nog niet hebt. Ik stap daarom vaker in de auto dan me lief is. Lijkt me ook wel afhankelijk van waar je woont en hoe bereikbaar alles is en hoe het OV is (want dat vind ik relaxter dan met de auto huil-technisch maar als ik dan een uur langer reis slaat de balans toch de andere kant op).
Als je puur voor de bevalling vervoer zoekt, is een taxi misschien wel goedkoper? Want 5 weken werkeloos zo'n huurauto voor de deur zal toch ook wat kosten.

ad 2: de laatste keer dat ik 'm gebruikte was pre-baby grappig genoeg. Als ik een zolder had, zou ik 'm niet eens hebben gekocht. En veel aanschaffen hoeft dan nog steeds niet, want zo lang ze niet iets onder spugen of poepen hoeft het niet elke dag verschoond en anders was je gewoon wat vaker. Tenminste, zo gaat het hier.
Overigens gaan er wel elke dag minimaal 2 hydrofielen de wasmand in hier dus daar heb ik er veel van. Als je kind een beetje voorspelbaar spuugt kunnen die het vuile werk mooi opknappen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:59:24 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_174177632
Ik neem mijn baby in de draagdoek mee op de fiets, dat werkt ook prima. Niet iedereen vindt dat even veilig maar ik vertrouw mezelf ;)
disclaimer
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:41:45 #243
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174178804
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik neem mijn baby in de draagdoek mee op de fiets, dat werkt ook prima. Niet iedereen vindt dat even veilig maar ik vertrouw mezelf ;)
Ik heb al ontdekt dat dat niet zo eng is als het lijkt, maar het centrum van Amsterdam ga ik daar echt niet mee in. Mezelf vertrouw ik wel, maar toeristen op fietsen of scholieren op scooters of taxi’s met haast iets minder. :N
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174179121
Ik gebruik nog steeds vrijwel geen auto, die is altijd mee met degene die werkt overdag. Alleen voor uitjes/op bezoek is het handig. En nu zitten de baby's ook gemiddeld maar 1 keer per week in de auto, ik doe vrijwel alles met kinderwagen.

Droger gebruik ik wel veel, maar niet toen ik nog maar 1 baby had. Toen wilde ik de kleding nog mooi houden voor nr 2, nu gooi ik gewoon alles er in, er komt toch geen nr 4 meer en 90% is tweede hands. En ons droogrek zou nu ook niet meer groot genoeg zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:56:35 #245
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174179181
Toen de oudste een baby was had ik nog geen rijbewijs en het ook niet heel erg gemist voor de dagelijkse dingen.
Nu met twee kinderen zou ik het wel sneller missen. Maar ik vertrouw mezelf ook niet met baby in de draagzak op de fiets, daarvoor ben ik toch iets te onhandig :X

Ik zou geen droger aanschaffen vanwege de babykleertjes. In mijn ervaring mogen de meeste babykleertjes niet in de droger (tenzij je alles van de Hema hebt, Hema is lief voor een drogerfan als ik O+).
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174179375
Antwoord op vraag 1 en 2: Je kan zonder maar als je het hebt is het wel handig ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 oktober 2017 @ 23:05:25 #247
269689 crew  Viv
pi_174179390
Voor de babykleertjes hoef je geen droger aan te schaffen, dat is maar zo weinig (en zoals FF hang ik het vaak alsnog te drogen zodat het mooi blijft en niet krimpt). Toch zou ik niet zonder droger kunnen sinds de baby er is, maar dat is omdat ik sindsdien minder tijd over heb om überhaupt de was te doen. :') Met droger kun je een flinke achterstand op één zaterdag inhalen en ligt alles weer schoon en droog in de kast. :Y)
pi_174179578
1. Ik heb geen rijbewijs. Man wel maar auto kochten we pas zo'n 2 jaar terug. Toen de kindjes 4 en netgeboren waren. Nog altijd mis ik t niet. Zit wel te denken over een bakfiets voor de derde straks. En voor nood is een auto handig. Met spoed 's avonds naar hap ofzo, maar in praktijk regel je daar ook wel wat voor.

2. Ik vind een droger echt onmisbaar. Kleding gaat er niet in enkel sokken/handdoeken/theedoeken/beddengoed/hydrofielen/rompers/onderbroeken enz. Maar meerdere keren verschonen van baby's en mama's kleren op een dag in het begin en je reguliere was maakt dat wasrek nog wel een keer vol.
pi_174181819
Wat een uiteenlopende meningen :D ,dank :s)
Ik denk dat voor mij de conclusie de opmerking van Memoru is: je kan zonder, maar als je het hebt is het wel handig :)

We twijfelen over de aanschaf van de auto vanwege de kosten voor het onderhoud. En dat weegt dan niet op tegen de weinig aantal keren dat we m zouden gebruiken. En het is misschien net financieel het kantelpunt waarop mijn vriend drie om vier kan werken, wat we belangrijker vinden :) Maar aan de andere kant lijkt het me ook superrelaxed om een auto te hebben.. We denken er nog even over na :P

Fietsend met een baby lijkt mij doodeng.. Gelukkig kan ik veel lopend af, mijn ouders, broer, beste vriendin, winkels, consultatiebureau, huisarts, allemaal op loopafstand :)

En voor de droger; ik wist niet dat de meeste babykleertjes er niet in mogen. We gaan er voor sparen en als we het toch echt missen dan kopen we er eentje. De aanschaf is de enige grote kostenpost. Zeker als het een energiezuinige is.

Goede tip van de taxi Lemijn, helemaal nog niet aan gedacht :D
  woensdag 4 oktober 2017 @ 07:09:07 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174181823
Ik flikker alles in de droger, gemak voor (bijna) alles *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 4 oktober 2017 @ 07:28:39 #251
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174181923
Denk er wel over na dat niet elke taxi chaffeur nog een puffende vrouw mee wilt nemen wellicht? Maar ook afhankelijk van hoe ver het zou zijn naar het ziekenhuis denk ik :P

Ik miste met een baby geen droger maar nu met een zesjarig jongetje dat meer kleding vies maakt dan ik kan wassen mik ik toch echt wel spijkerbroeken in de droger (naast sokken, boxers, handdoeken, beddengoed) en dat zou ik niet meer willen missen. Dus dan heb je nog even om te sparen :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_174182530
Nu met twee kinderen kan ik echt niet meer zonder droger. Met meerdere handdoeken- en beddengoedwassen per week en ook nog twee kleintjes om te vermaken ben ik dolgelukkig met dat ding.

Zonder auto kan ik ook niet, het gemak is gewoon zo groot. Als ik alles op fiets zou moeten doen moet de baby in de draagzak, terwijl ik vervolgens op locatie met mijn armen vol boodschappen achter mijn peuter aan moet rennen. Doe me dan maar een auto met de kinderwagen lekker achterin. ^O^

Met 1 kind deed ik trouwens wel bijna alles lopend, dan was ik er ook lekker even een paar uurtjes uit.
pi_174182577
Ik heb toen ik een kind kreeg wel vrij snel besloten dat ik mijn rijbewijs moest gaan halen (mijn man mag om medische redenen niet rijden). De dagelijkse dingen zijn met lopen en OV nog wel goed te doen, maar voor familiebezoek verdubbelt de reistijd met OV al snel tov de auto. En in je eentje een kinderwagen een dubbeldekkertrein inhijsen is echt een crime.
pi_174182638
Je kunt prima zonder auto en droger wat mij betreft. Ligt er wel aan waar je woont, maar je schrijft dat je nu de auto heel weinig gebruikt. Je kunt ook meedoen aan iets als green wheels. Wij gebruiken de auto vooral voor uitstapjes en vakanties en voor bezoekjes aan familie en vrienden waar je met ov niet zo makkelijk komt. Dat is wel heel erg fijn. Als ik zou moeten kiezen dan zou ik de droger het best kunnen missen. Ik lees vaak over zoveel wasgoed, maar dat vind ik erg meevallen. En kleding blijft toch ook vaak het mooist als je het ophangt. Ik hang ook met droger nog veel op.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 4 oktober 2017 @ 09:02:29 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_174182666
Een droger staat hier op de babyuitzetlijst voor als ik zwanger zou raken. Ik red het nu net met mijn drie wasrekken, maar beddengoed en handdoeken enzo duren lang, nemen veel plek in beslag en heb ik het liefst lekker zacht en fris meteen weer op bed/in de kast.

Wij hebben al een auto, maar als mijn man tegen die tijd een fulltime baan met auto als vervoer heeft, komt er misschien - als dat financieel haalbaar is - een tweede bij. Ik zie mezelf echt niet in de stromende regen met een kind op de fiets stappen en een baby in een draagdoek op de fiets vind ik onverantwoord, zeker met mijn fietskunsten.

Allebei zijn ze zeker niet onmisbaar, maar wel handig. Een droger zou vooral veel stress schelen met 'wasmachine uitgesteld aanzetten 's ochtends vroeg, gaan werken, direct na het werk de was ophangen, 's avonds nog niet droog, 's ochtends wel, dan weer nieuwe was uitgesteld erin...'. Het lijkt me zo fijn om op één zaterdag of zondag gewoon de weekwas weg te werken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 4 oktober 2017 @ 09:20:11 #256
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_174182814
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:02 schreef Tink89 het volgende:

Allebei zijn ze zeker niet onmisbaar, maar wel handig. Een droger zou vooral veel stress schelen met 'wasmachine uitgesteld aanzetten 's ochtends vroeg, gaan werken, direct na het werk de was ophangen, 's avonds nog niet droog, 's ochtends wel, dan weer nieuwe was uitgesteld erin...'. Het lijkt me zo fijn om op één zaterdag of zondag gewoon de weekwas weg te werken.
Ain't nobody got time for that. :D

Auto is mi ook afhankelijk van afstand naar oppas, opa en oma etc. Als je met ov kleine afstandjes doet en het is bij wijze van oversteken en je kan het ov in, zal het prima te doen zijn. Zou dan wel direct een bakfiets aanschaffen, want makkelijker met boodschappen en kind kan sneller mee dan in het zitje. Wil je eventueel meer kinderen zit je ook niet met een weigerende eerste en een newborn. (Ik zou zelf niet zonder auto kunnen, maar dat is in deze regio ook niet te doen)

Droger is puur gemak, geen noodzaak. Het is wel goed om te kijken naar de hoeveelheid ruimte die je hebt om was op te hangen en of dit niet in het zicht is wmb. Tel per peuter/kleuter maar minimaal 2 wassen in de week bij op en met een spugende newborn een was per dag. Ook afhankelijk van hoe vaak je per maand het beddengoed verschoond.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_174182868
DG, wij hebben ook pas 4 jaar terug onze eerste auto gekocht (O was toen nog niet onderweg) omdat we nooit een auto nodig hadden. Maar sinds we hem hebben wordt hij veel meer gebruikt dan vooraf gedacht. Ik heb sindsdien ook nog maar 1 keer naar m'n werk gefietst (15km) deed ik daarvoor 1 keer per week.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 09:27:11 #258
269689 crew  Viv
pi_174182896
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 09:02 schreef Tink89 het volgende:
Allebei zijn ze zeker niet onmisbaar, maar wel handig. Een droger zou vooral veel stress schelen met 'wasmachine uitgesteld aanzetten 's ochtends vroeg, gaan werken, direct na het werk de was ophangen, 's avonds nog niet droog, 's ochtends wel, dan weer nieuwe was uitgesteld erin...'. Het lijkt me zo fijn om op één zaterdag of zondag gewoon de weekwas weg te werken.
Ja zo hebben wij het ook 13 jaar gered met wasrekjes, maar bij 36 weken zwangerschap ben ik verhuisd en in het nieuwe huis hebben we een droger laten bezorgen. O+ Zoals ik al zei is er nu minder tijd over voor de was, maar ik vind het ook gewoon zonde van mijn kostbare tijd thuis met de baby om sokken op te hangen.
pi_174182913
Fijn om deze ervaringen te lezen! Mijn vriend en ik hebben allebei geen rijbewijs, maar ik denk dat we het (voorlopig) zonder ook wel gaan redden. We wonen in een grote stad en tegenover de supermarkt dus dat is ook wel lekker makkelijk.

Mijn ouders hebben vier kinderen groot gebracht zonder auto en dat is ook prima gegaan :D
pi_174183048
Wij hebben hier voordat de kleine 1 wk was een droger besteld _O- er valt gewoon niet tegenop te ophangen/drogen zoveel was heb je in het begin. Gemiddeld een was per dag zit je zo aan :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 09:42:16 #261
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_174183092
Ik kan echt niet zonder droger! Heb maar plaats voor 1 wasrek dus dat zou dan permanent vol hangen en dan red ik het nog niet. Ik gooi er alleen beddengoed, handdoeken, ondergoed, sokken, rompers en de bergen spuugdoeken en hydrofielen in maar dat scheelt zoveel! En het is superzacht, opgehangen handdoeken voelen snel zo hard... Kleding hang ik wel op, blijft mooier zo.

Auto kan ik net zo goed niet missen, maar ik heb hem sowieso nodig voor woon-werk. Daarbuiten is het wel gewoon heel makkelijk, vooral in de leeftijd dat ze nog niet op de fiets meekunnen en iets te ver is om te lopen.
pi_174183544
Je kan prima zonder droger. Tot het moment dat je er eentje hebt. Vanaf dan kun je nóóit meer zonder.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174183821
Alleen al voor de hydrofielen en t beddengoed ja :D al moet ik zeggen dat wij vrij rigoureus alles in de was gooien aan het eind vd dag en niet echt kijken of bijv n hydrofiel ook echt vies is :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174183930
Ik heb er eentje, maar ik gebruik hem maar heel zelden. Hooguit een keer per maand en dan meer uit luiheid dan uit noodzaak. Ik heb er niks aan eigenlijk.. Mini's kleren kunnen er toch niet in (allemaal wolletjes) en voor onze kleding vind ik het zonde. Ik was met azijn, dus alles blijft zacht en wat uit de droger komt, moet je direct vouwen, anders kreukt het zo. We hebben twee wasrekken, maar met ongeveer 3-4 wassen per week gebruiken we er maar eentje.

Auto gebruiken we wel volop. Ondanks dat ik in de stad woon, is het ov hier niet je van het. Oma, opa en oude oma zijn niet goed te bereiken met het ov en die zie ik vaak. De rest (gastouder bijvoorbeeld en alles in de stad) doe ik op de fiets.
Make your own kind of music.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:49:09 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174184053
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Je kan prima zonder droger. Tot het moment dat je er eentje hebt. Vanaf dan kun je nóóit meer zonder.
Net als een afwasmachine :P.
KuikenGuppy
pi_174184075
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Net als een afwasmachine :P.
en een auto :P en nog veel meer van dat soort dingen.

Maar als je t geld ervoor kan missen, lekker doen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 4 oktober 2017 @ 10:54:21 #267
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_174184141
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 10:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Net als een afwasmachine :P.
Ja dat!
Die miste ik vroeger echt niet. Maar kan me nu niet mee indenken dat ik er geen heb...
pi_174227370
Onze afwasmachine is stuk gegaan en dat is vreselijk, ik mis dat ding echt! Ook daar sparen we voor :) Het auto-dilemma is trouwens opgelost. Mijn vriendin krijgt minder inkomen waardoor het voor haar lastiger is om de auto te bekostigen. Dus nu gaan we deze delen :) Ze woont op 5 minuten loopafstand dus dat is handig :D
pi_174232528
Tips gevraagd! Nu zo'n 28 weken onderweg met eerste koter vind ik het wel tijd om eens op zoek te gaan naar wat puike babykleding. Nou is het zo dat wij van die hippe genderfluïde ouders zijn die zich niet per se lekker voelen bij een volledige garderobe in blauw of roze, maar het valt me op dat betaalbare unisex-kleding bij de meeste winkels zo vreselijk neutraal is: heel veel wit en grijs en bruin en beige. Waar is de vrolijke, fellergekleurde babykleding? Als ik op wat alternatievere plekken kijk zoals Etsy vind ik wel een hoop leuks, maar om nou vijfentwintig euro te betalen voor een rompertje dat toch om de haverklap ondergekotst gaat worden gaat me weer wat ver. :)

Dus tsja, mijn vraag: weet iemand toevallig waar vrolijke, kleurige babykleding voor een behapbare prijs verkocht wordt? :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:57:33 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174232794
Je kan je eens bij Scandinavische merken kijken, of je dat wat vindt. Bijvoorbeeld Duns, maxomorra, smafolk, polarn o pyret.
KuikenGuppy
pi_174232809
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:57 schreef Burdie het volgende:
Je kan je eens bij Scandinavische merken kijken, of je dat wat vindt. Bijvoorbeeld Duns, maxomorra, smafolk, polarn o pyret.
Thanks! Ik duik er zo eens in :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:58:37 #272
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_174232819
Ik zie bij een boel winkels ook veel mintgroen (echt mint vind ik persoonlijk niet zo leuk :@) en oudgroen, zoals ik het noem. Ook bij zeeman en prenatal e.d.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:58:54 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174232821
Next en Mothercare (Little Bird!) hebben soms ook leuk felgekleurd spul.
KuikenGuppy
pi_174232890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 12:58 schreef LadyS het volgende:
Ik zie bij een boel winkels ook veel mintgroen (echt mint vind ik persoonlijk niet zo leuk :@) en oudgroen, zoals ik het noem. Ook bij zeeman en prenatal e.d.
Ja, maar dat associeer ik niet zo met een beetje vrolijk en knallend! :) Ik vind het wel een feest, zo'n nieuw klein mens, daar hoeven van mij niet alleen zachte kleurtjes omheen.

Ik vind het verder ook niet heel belangrijk hoor, kleding doet er wat mij betreft sowieso niet erg toe, maar was gewoon wel benieuwd of er überhaupt echt vrolijke betaalbare babykleding ís. :)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:06:36 #275
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_174232978
Oooh zo... ik had vrolijk en knallend over het hoofd gezien :@.
Nee, dan kan je bij de gewone winkels niet terecht inderdaad :p
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_174233266
Het is echt flink zoeken ja, zeker als je de kleding van de Scandinavische merken (zoals ik) net wat te duur vindt om de hele garderobe mee te vullen. Ik heb me een paar maanden terug rot gezocht naar een effen, felrode romper. (uiteindelijk ééntje gevonden, mouwloos en geribbeld, maar wel rood).

Ik bestel regelmatig bij Kiabi.nl (wel tussen het blauw en roze door kijken), bijvoorbeeld dit shirt, of deze.

Mijn tip is dus vooral om goed te zoeken, en voor goedkope, felgekleurde merken (zonder suffe teksten) houd ik me ook aanbevolen!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_174233383
Manymonths heeft ook hele felgekleurde kleding. Stervensduur, maar gaat wel superlang mee :) Next is minder duur en hebben vaak ook wel felle, gekleurde dingetjes :)
Make your own kind of music.
pi_174233448
Superlang meegaan is natuurlijk wel fijn vanwege de duurzaamheid, maar zo met maar één kind dat als het goed is flink aan het groeien slaat heb ik er wat minder aan :)

Taartje, dank voor de tip! En eens met de suffe teksten - bleh!
Let me see you stripped down to the bone
pi_174233890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:30 schreef minilot het volgende:
Superlang meegaan is natuurlijk wel fijn vanwege de duurzaamheid, maar zo met maar één kind dat als het goed is flink aan het groeien slaat heb ik er wat minder aan :)

Taartje, dank voor de tip! En eens met de suffe teksten - bleh!
Het is een soort meegroeikleding, dus het gaat meerdere maten mee ;) Dat bedoelde ik.
Make your own kind of music.
pi_174234045
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:48 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Het is een soort meegroeikleding, dus het gaat meerdere maten mee ;) Dat bedoelde ik.
Ah! Nu ik erover nadenk: de merknaam was wel een hint. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_174234504
Marks&Spencer heeft vaak wel kleding in wat meer uitgesproken kleuren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:57:15 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174235422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:17 schreef Franny_G het volgende:
Marks&Spencer heeft vaak wel kleding in wat meer uitgesproken kleuren.
Dit! Dikke aanrader _O_

En Next en de Scandi-merken en tweedehands via Fok O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174235687
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit! Dikke aanrader _O_

En Next en de Scandi-merken en tweedehands via Fok O+
Ik heb momenteel al een tamelijk vol winkelwagentje @ Marks & Spencer-webshop, dank dames! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_174307732
Goede tip van Mark&Spencer!

Ik ben bezig met alles van de uitzetlijst te verzamelen en ben aangekomen bij de dekens voor ledikant/wiegje. Wij gaan een co-sleeper gebruiken, maar hebben daarnaast ook een ledikantje. Op de uitzetlijst staat dat er 2 dekens moeten komen. Co sleeper heeft maat wiegje, dus heb ik dan van beide maten 2 dekens nodig? Of kan ik ook gewoon ledikant dekens kopen en die ook in de co sleeper gebruiken? Het wordt een december baby, dus koude periode.
pi_174307829
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:50 schreef elliebell het volgende:
Goede tip van Mark&Spencer!

Ik ben bezig met alles van de uitzetlijst te verzamelen en ben aangekomen bij de dekens voor ledikant/wiegje. Wij gaan een co-sleeper gebruiken, maar hebben daarnaast ook een ledikantje. Op de uitzetlijst staat dat er 2 dekens moeten komen. Co sleeper heeft maat wiegje, dus heb ik dan van beide maten 2 dekens nodig? Of kan ik ook gewoon ledikant dekens kopen en die ook in de co sleeper gebruiken? Het wordt een december baby, dus koude periode.
ik denk dat dat is omdat t best eens zou kunnen dat ze het dekentje onderkotsen/poepen/plassen en dat je dan n reserve hebt. Voor de winter geen overbodige luxe denk ik. Een hele ledikantdeken om een wiegmatrasje vouwen lijkt me niet zo'n plan. Ze verschillen best flink qua formaat en anders moet je driekwart winterdeken onder dat matrasje wroeten :P

Oh en nu denk je misschien "hoe groot is nou de kans dat hij/zij zn deken onder kotst/poept/plast" trust me, it will happen _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:54:37 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174307841
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb momenteel al een tamelijk vol winkelwagentje @ Marks & Spencer-webshop, dank dames! :D
Pics van wat je hebt uitgezocht!

Ik moet weer even nieuwe rompers kaufen daar. Kind schiet de lengte in ineens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174307944
En wow ik kon hier voor t eerst n antwoord geven ipv een vraag stellen :7 baas!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_174308085
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik denk dat dat is omdat t best eens zou kunnen dat ze het dekentje onderkotsen/poepen/plassen en dat je dan n reserve hebt. Voor de winter geen overbodige luxe denk ik. Een hele ledikantdeken om een wiegmatrasje vouwen lijkt me niet zo'n plan. Ze verschillen best flink qua formaat en anders moet je driekwart winterdeken onder dat matrasje wroeten :P

Oh en nu denk je misschien "hoe groot is nou de kans dat hij/zij zn deken onder kotst/poept/plast" trust me, it will happen _O-
Ok top, ik ga me voorbereiden op een alles onder kotsend/piepend/plassend kind ^O^
pi_174308122
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:58 schreef littledrummergirl het volgende:
En wow ik kon hier voor t eerst n antwoord geven ipv een vraag stellen :7 baas!
En haha! :D
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:05:17 #290
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174308152
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:58 schreef littledrummergirl het volgende:
En wow ik kon hier voor t eerst n antwoord geven ipv een vraag stellen :7 baas!
Medemoeke _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:07:34 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_174308229
Ledikantdeken kan juist prima in de wieg. Dubbelvouwen en gaan. Advies van 2 dekens komt doordat baby's in het begin vaak aan 1 deken niet genoeg hebben, zo dik zijn die namelijk niet ;)
disclaimer
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:12:06 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174308344
Je hebt ook dekentjes nodig voor in de wandelwagen hè O+ als je toch bezig bent... :+.
KuikenGuppy
pi_174308960
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:12 schreef Burdie het volgende:
Je hebt ook dekentjes nodig voor in de wandelwagen hè O+ als je toch bezig bent... :+.
Dit wilde ik net zeggen! Vergeet je wandelwagen niet. Ik had er bij toeval 3 (ik kon tussen 2 niet kiezen) gekocht, en nu heb ik dus 1 voor de cosleeper in gebruik, 1 in de wandelwagen en 1 voor als een ander vies is. :D

En wie ook met de suggestie van de next kwam, volgense keer even niet doen aub. Ik heb echt 0,0 nodig, maar I wantz itzzz. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_174309949
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:12 schreef Burdie het volgende:
Je hebt ook dekentjes nodig voor in de wandelwagen hè O+ als je toch bezig bent... :+.
Oh jee haha, dus nog meer? Welke maat heb ik daar voor nodig?
pi_174309970
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:07 schreef Stormqueen het volgende:
Ledikantdeken kan juist prima in de wieg. Dubbelvouwen en gaan. Advies van 2 dekens komt doordat baby's in het begin vaak aan 1 deken niet genoeg hebben, zo dik zijn die namelijk niet ;)
Of toch minder? :?
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:11:17 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_174310152
Ik vind een ledikantdeken in de wieg echt teveel proppen maar dat is ieder zijn voorkeur.
Ik zou er minimaal twee voor de wieg doen en minimaal eentje voor in de kinderwagen. Daar kan ook een wiegdekentje in.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 9 oktober 2017 @ 20:17:03 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174310332
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:05 schreef elliebell het volgende:

[..]

Oh jee haha, dus nog meer? Welke maat heb ik daar voor nodig?
Wiegdekenformaat! En dekentjes zijn sowieso super schattig, ik vond het nooit erg om er veel te hebben O+
KuikenGuppy
pi_174311588
Superzachte meyco dekentjes O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:58:34 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174313721
Ik kreeg zoeen, een wollen babydeken van Disana O+ Ik sleep 'm vaak met ons mee door het huis, van bank naar box naar bed. Instant warmte.
In de wagen ligt een afdankertje, dat vond ik minder belangrijk. En in het ledikant zien we dan wel weer. Ik denk dat hij dan gewoon in een warme wollen slaapzak komt en klaar. Hij kan nu al een kwartslag draaien (HOE DAN) dus dan is deken voor de nacht een beetje gepasseerd station.

Conclusie: 1 deken is genoeg. Maar dan wel een dure :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 oktober 2017 @ 23:36:13 #300
269689 crew  Viv
pi_174316546
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 20:53 schreef littledrummergirl het volgende:
Superzachte meyco dekentjes O+
Meyco dekentjes zijn superzacht, tot je ze in de wasmachine doet, wat ik dus deed in het kader van babywasjes voordat ZZ geboren was. In plaats van fleece leek het wel een handdoek. :'( Ik dacht eerst dat het aan mij lag, maar op de officiële website staat het ook genoemd, als "badstof-effect" wat niks af zou doen aan de kwaliteit. Zo zacht als uit de verpakking wordt het echter nooit meer, wat mij betreft echt een miskoop!
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Ik kreeg zoeen, een wollen babydeken van Disana O+
Die zijn fijn ja! O+ Onze (Natuurlijke Kraamzorg-)kraam bracht er eentje mee van haarzelf en wij hebben er toen ook eentje gekocht. Ze gebruikte het als wikkeldeken (niet hetzelfde als inbakeren), dus als extra laag tussen baby en het gewone dekentje+lakentje. We gebruiken 'm nu nog als omslagdoek (bijvoorbeeld bij het cb, of als overbrugging vanuit de auto naar huis).

Onze baby bleek nogal een kacheltje, dus steeds minder laagjes nodig en ook vanwege het kwartslag draaien had ze uiteindelijk alleen nog een luier en mouwloze romper aan in bed. :') Nu het wat kouder wordt heeft ze een wollen slaapzak (zonder mouwen, want daar heeft ze een hekel aan), die is ook van Disana: deze.
pi_174319215
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Ik kreeg zoeen, een wollen babydeken van Disana O+ Ik sleep 'm vaak met ons mee door het huis, van bank naar box naar bed. Instant warmte.
In de wagen ligt een afdankertje, dat vond ik minder belangrijk. En in het ledikant zien we dan wel weer. Ik denk dat hij dan gewoon in een warme wollen slaapzak komt en klaar. Hij kan nu al een kwartslag draaien (HOE DAN) dus dan is deken voor de nacht een beetje gepasseerd station.

Conclusie: 1 deken is genoeg. Maar dan wel een dure :P
Goeie tip! Ik wil eigenlijk wel graag een wollen, want zo lekker zacht O+ Maar man vindt het al snel te duur, dus fijn als ik een goed excuus heb dat het echt heel handig is *)

En LDG, jij hebt de ervaring niet dat die Meyco dekens ruwer worden? Las van dat badstof effect ook al op de website ergens.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')