progressieve klootzakjesquote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:36 schreef tralalala het volgende:
Alleen D66 en GL-gekkies slapen hier beter van, transgenders geven waarschijnlijk geen neuk.
Commentaren van de transgenders:quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:36 schreef tralalala het volgende:
Alleen D66 en GL-gekkies slapen hier beter van, transgenders geven waarschijnlijk geen neuk.
Denk dat de meeste transgenders hier ook niet tegenover staan, juist omdat ze gezien willen worden voor het andere geslacht, maar een klein deel wil dus en een transitie maken en ook nog eens neutraal aangesproken worden. Dat vind ik raar en moet je volgens mij op hele ander manieren te lijf gaan.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Commentaren van de transgenders:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-12286505-a1568267
https://www.omroepwest.nl(...)wijf-werd-uitgemaakt
Je vergeet de PvdAquote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:36 schreef tralalala het volgende:
Allejezus zeg, haal dan gewoon het m/v weg..quote:Op woensdag 2 augustus 2017 02:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je vergeet de PvdA
Gezocht: x/m/v bij PvdA Den Haag
Een opvallende vacature van de lokale Haagse afdeling van de PvdA. De partij zoekt een nieuwe beleidsmedewerker en roept niet alleen vrouwen (v) en mannen (m) op om te solliciteren maar ook mensen die genderneutraal zijn (x). 'We hebben ons aangepast aan de situatie,' reageert PvdA-raadslid Jeltje van Nieuwenhoven.
Steeds meer bedrijven en overheden passen hun taalgebruik aan om mensen die zich man noch vrouw voelen en zichzelf 'genderneutraal' noemen tegemoet te komen. De gemeente Amsterdam spreekt inwoners niet meer aan met: 'Beste dames en heren' maar zegt voortaan 'Beste Amsterdammers'. Ook de NS verandert de omroepberichten naar 'Beste reizigers'.
De PvdA in Den Haag borduurt hierop voort en voegt bij de vacature voor beleidsmedewerker & communicatie de x toe aan de bekende m/v-vermelding. 'Je denkt in eerste instantie: is deze toevoeging wel nodig, moeten we het wel omschrijven?' zegt PvdA-raadslid Jeltje van Nieuwenhoven. 'Want het ligt voor de hand dat we ook genderneutrale mensen bedoelen. Maar taal is vaak het begin van de verandering.'
https://www.omroepwest.nl(...)-v-bij-PvdA-Den-Haag
Ik kan me ee iets bij voorstellen dat je per se niet in een bepaald hokje geduwd wilt worden vanuit een oogpunt van idealistisch individualisme. Maar dan helpt een ander hokje bouwen niet. Mensen die per se buiten hokjes willen vallen identificeren zichzelf alleen als zichzelf.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 18:28 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Denk dat de meeste transgenders hier ook niet tegenover staan, juist omdat ze gezien willen worden voor het andere geslacht, maar een klein deel wil dus en een transitie maken en ook nog eens neutraal aangesproken worden. Dat vind ik raar en moet je volgens mij op hele ander manieren te lijf gaan.
Beleidsmedewerker is alleen m. Vanwege de feministen moest er medewerkers/medewerksters staan, of m/v.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 07:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Allejezus zeg, haal dan gewoon het m/v weg..
Dat laatste mag natuurlijk geen verschil meer zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:04 schreef Igen het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als een transgender-man (die dus eerst een vrouw was) zwanger wordt? Krijgt die dan het mannelijke of het vrouwelijke zwangerschapsverlof?
ok kameraad Elziesquote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:
Ik wil met meneer worden aangesproken en op iedere andere aanduiding reageer ik simpelweg niet.
Nou, veel plezier daarmee dan maar. Laat je nog even weten hoe het bevalt, wanneer je als enige passagier in een weg gerangeerde trein zit? Ergens op een regenachtig, afgelegen rangeerterrein, omdat je niet reageerde op de mededeling 'beste reizigers, deze trein rijdt helaas niet verder - u wordt verzocht hier allemaal uit te stappen'.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:
Ik wil met meneer worden aangesproken en op iedere andere aanduiding reageer ik simpelweg niet.
Dan blijf ik inderdaad zitten. De trein wordt als vanzelf wel weer terug gehaald.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, veel plezier daarmee dan maar. Laat je nog even weten hoe het bevalt, wanneer je als enige passagier in een weg gerangeerde trein zit? Ergens op een regenachtig, afgelegen rangeerterrein, omdat je niet reageerde op de mededeling 'beste reizigers, deze trein rijdt helaas niet verder - u wordt verzocht hier allemaal uit te stappen'.
Dan reageer je toch niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 09:58 schreef Elzies het volgende:
Volgens mij ben jij de enige die gefrusteerd aan het stampvoeten is nu.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan blijf ik inderdaad zitten. De trein wordt als vanzelf wel weer terug gehaald.
Al die gefrustreerde transgenders stampvoetend in de regen zien staan wachten.
Ja, absoluut. Dat is dan wel de volgende ochtend, maar dat zal zou jou een zorg zijn. Jij zit immers droog. Ha!quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan blijf ik inderdaad zitten. De trein wordt als vanzelf wel weer terug gehaald.
Al die gefrustreerde transgenders stampvoetend in de regen zien staan wachten.
Zo is het. Boekje erbij en een kannetje koffie. Life is good.quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Dat is dan wel de volgende ochtend, maar dat zal zou jou een zorg zijn. Jij zit immers droog. Ha!
Moet je niet werken?quote:Op woensdag 2 augustus 2017 10:33 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zo is het. Boekje erbij en een kannetje koffie. Life is good.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |