abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172731016
quote:
En welke letter bent u?
De gemeente Amsterdam spreekt bewoners niet meer aan als man of vrouw. En een SIRE-campagne over jongensgedrag werd als 'schadelijk' weggezet, omdat niet iedereen zich thuisvoelt in het hokje man of vrouw. Zijn we aan het doorslaan met politieke correctheid?

Deborah Jongejan 28-07-17, 07:27 Laatste update: 07:33
236
20

© AD
'L aten we een voorstelrondje doen. Vertel je naam, waar je vandaan komt en met welk persoonlijk voornaamwoord je aangeduid wilt worden.'' Op sommige Amerikaanse universiteiten is dat een hele normale vraag. Amerikanen die zich noch man, noch vrouw voelen (zogeheten non-binaire mensen), willen in meervoud worden benoemd. Dus: 'Linda aten hun eten, want ze waren hongerig'. Anderen gebruiken zelfverzonnen woorden als 'hir' en 'ze'.

Het klinkt misschien absurd, maar het is minder ver van ons bed dan het lijkt. Genderneutraliteit is ook in Nederland in opmars. De uniseks-toiletten duiken op steeds meer plaatsen op, maar ook ons taalgebruik moet eraan geloven. Vorig jaar introduceerde het Transgender Netwerk Nederland onzijdige voornaamwoorden. Non-binaire mensen zouden we aan moeten duiden met een meervoudsvorm: Sacha stapt op hun fiets. Hen wil naar de stad fietsen.

De gemeente Amsterdam heeft voor haar ambtenaren een taalgids uitgebracht met speciale aanspreekvormen om transgenders of mensen zonder duidelijk geslacht (intersekse personen) niet voor het hoofd te stoten. Dat betekent liever geen 'beste dames en heren' meer, maar 'beste mensen'. Iemand wordt niet omgebouwd, maar is in transitie. En een persoon wordt niet geboren als meisje, maar 'bij de geboorte gezien als meisje'.

Hypercorrect
Het is hypercorrect en op het gekkige af. Je zou er de slappe lach van krijgen
Mona Keijzer, CDA
Buiten progressieve bolwerken als Amsterdam en Utrecht doet het nogal wat wenkbrauwen fronsen. ,,Het is hypercorrect en op het gekkige af. Je zou er de slappe lach van krijgen. Respect voor mensen met een andere geaardheid of sekse is belangrijk, maar niet door het ontkennen van die van al die anderen'', zegt CDA-Kamerlid Mona Keijzer.

Waar gaat dit heen, vraagt PVV-Kamerlid Martin Bosma zich af. ,,Ik heb deze week naar het EK vrouwenvoetbal gekeken, hartstikke leuk. Mag ik dat straks ook niet meer zeggen? Moet ik zeggen: het EK voetbal voor 'mensen die gezien worden als vrouw'? Ik vind het eng en totalitair dat de overheid via politiek correcte taal probeert te beïnvloeden hoe wij denken.''

'Zwangere mensen'
Genderneutraliteit kan inderdaad ver gaan. De British Medical Association adviseerde onlangs om voortaan te spreken over 'zwangere mensen' in plaats van 'moeders die in verwachting zijn', schreven verschillende Britse kranten. Op die manier hoeven transmannen zich niet beledigd te voelen, want ook zij kunnen zwanger worden.

Ook zijn er verhalen bekend van ouders in Zweden en Canada die niet zeggen of ze een jongetje of meisje hebben gekregen en het bewust een neutrale voornaam geven. Hun kinderen mogen later zelf hun identiteit kiezen. Dat zij al dan niet met een piemeltje worden geboren, doet volgens de ouders niet ter zake.

Minderheid
Iemand zei ontroerd: ik voel me voor het eerst gehoord
Tanja Ineke, COC
Uit wetenschappelijk onderzoek onder ruim 8.000 Nederlanders blijkt dat 4,6 procent van de mannen en 3,2 procent van de vrouwen zich zowel man als vrouw voelt. 1,1 procent van de mannen en 0,8 procent van de vrouwen voelt zich meer verbonden met het andere geslacht dan dat waarin ze geboren zijn. Nog minder mensen willen zich laten opereren of hormonen slikken om te veranderen. Het gaat dus om een relatief klein aantal mensen, waarvan je je ook kunt afvragen of zij zich allemaal beledigd voelen door een SIRE-campagne die oproept om jongens meer te laten ravotten en stoeien.

Maar COC-voorzitter Tanja Ineke draait het om: wat maakt het eigenlijk uit om meer rekening te houden met een minderheid? ,,Je lost er een reëel probleem mee op voor mensen die zich niet thuisvoelen in het hokje man of vrouw. Ik sprak laatst iemand die ontroerd was dat de Londense metro's voortaan reizigers begroeten met 'Goedemorgen iedereen'. Diegene zei: ik voelde me voor het eerst gehoord en gezien.''

Juffrouw
Wat haar betreft gaat Nederland Amerika achterna en stappen we ook over op genderneutrale voornaamwoorden, zoals het Transgender Netwerk Nederland eerder adviseerde. ,,Dat zal voor iedereen wennen zijn en tijd nodig hebben, maar ons taalgebruik evolueert. Niet zo lang geleden werden ongetrouwde vrouwen nog aangesproken met 'juffrouw', dat hoor je nu ook nooit meer.''

Psychiater Bram Bakker vindt het allemaal te ver gaan. ,,Straks krijgen mensen die opgewonden raken van eenden nog hun eigen aanduiding. Het belangrijkste is dat we in persoonlijk contact proberen aardig te zijn voor elkaar en mensen die een tikje afwijkend zijn niet veroordelen. Dat heeft meer impact dan een nieuwe taal uitvinden.''
http://www.ad.nl/politiek/en-welke-letter-bent-u~ad34b5a8/

Het lijkt er op dat het AD het voortouw neemt in de strijd tegen de debilisering van de maatschappij. Hulde.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172731038
Mooi, aanpakken die knettergekken _O_
pi_172731151
Dat doet het AD al jaren. Een krant voor debielen door debielen.
pi_172731190
Ze kunnen allemaal de tering krijgen
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:40:56 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172731317
Ik kan me er niet druk om maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_172731341
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:34 schreef Handleiding het volgende:
Volgens mij moet je wat beter lezen.

Daarbij heb ik weleens een proefabonnement op een krant. 3 weken AD, of NRC of de Volkskrant. Als ik dan kijk waar ik het nieuws het meest objectief en van diverse invalshoeken krijg voorgeschoteld dan is dat in ieder geval niet in de zogenaamde kwaliteitskranten...
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172731365
Dat hele gendergebeuren begint mij een beetje mijn keel uit de hangen.
De mens bestaat uit 2 varianten, man of vrouw en heel uitzonderlijk hermafrodiet. Ben je liever vrouw/man/salontafel, prima.
Deal with it.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:42:18 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172731366
Als ik een vent in een jurk zie dan spreek ik die persoon gewoon niet aan. Probleem opgelost. Ik ben wel benieuwd of dit soort hypercorrect gedrag de torenhoge zelfmoordcijfers onder transgenders op gaat lossen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:45:33 #9
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_172731453
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:42 schreef Brybry het volgende:
Dat hele gendergebeuren begint mij een beetje mijn keel uit de hangen.
De mens bestaat uit 2 varianten, man of vrouw en heel uitzonderlijk hermafrodiet. Ben je liever vrouw/man/salontafel, prima.
Deal with it.
Zou ik eens een avondje met jouw salontafel mogen doorbrengen? :@
pi_172731463
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:42 schreef Twiitch het volgende:
Als ik een vent in een jurk zie dan spreek ik die persoon gewoon niet aan. Probleem opgelost. Ik ben wel benieuwd of dit soort hypercorrect gedrag de torenhoge zelfmoordcijfers onder transgenders op gaat lossen.
Natuurlijk niet, daar gaat het ook niet om. Waar het om gaat is dat hypercorrecten weer iets hebben om zich een goed mens te voelen en moreel verheven boven jou te staan.

Het is eerder een pervers soort zelfbevrediging dan dat er daadwerkelijk een probleem op wordt gelost.
pi_172731498
Sjezus christus :')
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:47:58 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_172731508
Je bent of man of vrouw. Of je doet je voor als man of vrouw maar daarmee ben je nog steeds een man of vrouw.
Wat is er dus mis met Dames en Heren?
Of mist iemand het geslacht Apache Helicopter?

En waarom dit ineens, ja je leest over dingen in de USA maar kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit een issue was in NL.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_172731569
quote:
'L aten we een voorstelrondje doen. Vertel je naam, waar je vandaan komt en met welk persoonlijk voornaamwoord je aangeduid wilt worden.'' Op sommige Amerikaanse universiteiten is dat een hele normale vraag. Amerikanen die zich noch man, noch vrouw voelen (zogeheten non-binaire mensen), willen in meervoud worden benoemd. Dus: 'Linda aten hun eten, want ze waren hongerig'. Anderen gebruiken zelfverzonnen woorden als 'hir' en 'ze'.
Sommigen willen in meervoudsvorm aangesproken worden. :D.

Doet me denken aan een grapje, misschien wel 35 jaar geleden. Werkte toen ergens in Amsterdam en daar was een medewerkster die Ans heette en die was ontzettend dik. (mag je nu niet meer zeggen natuurlijk, maar goed, toen nog wel). En als ze er dan aan kwam zetten zeiden wij: "daar komen Ans".
I´m back.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:50:11 #14
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172731577
Wat is er mis met opgewonden worden van eenden? :9~
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:53:08 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172731665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, daar gaat het ook niet om. Waar het om gaat is dat hypercorrecten weer iets hebben om zich een goed mens te voelen en moreel verheven boven jou te staan.

Het is eerder een pervers soort zelfbevrediging dan dat er daadwerkelijk een probleem op wordt gelost.
Nou ja, ik meen ergens gelezen te hebben dat gemiddeld 40% ooit een zelfmoord(poging) zal doen. Dat is veel hoger dan onder de "gewone" homo's of lesbiennes. Dan is mijn vraag of dat door de maatschappij komt of omdat het gewoon een debiliterende geestesziekte is. Indien het laatste dan is het natuurlijk niet verstandig om er massaal in mee te gaan, dan moet je die mensen onder behandeling stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 28-07-2017 09:58:31 ]
pi_172731707
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:50 schreef KaBuf het volgende:
Wat is er mis met opgewonden worden van eenden? :9~
Helemaal niets hoor.
Maar voel jij je wel thuis in 1 van de 87 genders? Moet er geen nieuwe categorie in het leven geroepen voelen zodat jij je ook inclusief voelt?

Gaat het wel met je, in deze binaire maatschappij moet het enorm zwaar voor je zijn. Voel je je wel gehoord? Welk toilet kies jij? En welk persoonlijk voornaamwoord moeten we gebruiken.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:56:22 #17
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172731760
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Helemaal niets hoor.
Maar voel jij je wel thuis in 1 van de 87 genders? Moet er geen nieuwe categorie in het leven geroepen voelen zodat jij je ook inclusief voelt?

Gaat het wel met je, in deze binaire maatschappij moet het enorm zwaar voor je zijn. Voel je je wel gehoord? Welk toilet kies jij? En welk persoonlijk voornaamwoord moeten we gebruiken.
Mijn seksualiteit heeft niks met mijn gender te maken. :{w
Ik ben een man die valt op eenden. Het liefst eentje die lijkt op Katrien van Donald Duck O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_172731831
Deze verwijfde, feministische samenleving zonder ballen of ruggengraat. :|W
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:00:23 #19
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172731857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Deze verwijfde, feministische samenleving zonder ballen of ruggengraat. :|W [ afbeelding ]
No ma'am
pi_172731878
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Mijn seksualiteit heeft niks met mijn gender te maken. :{w
Ik ben een man die valt op eenden. Het liefst eentje die lijkt op Katrien van Donald Duck O+
Hoho, wacht eens even. Mij is gisteren geleerd op dit forum dat mannen die breien geen echte mannen zijn, en dat vrouwen in het leger geen echte vrouwen zijn. Je maakt mij niet wijs dat mannen die op eenden vallen echte mannen zijn. Je voldoet dan niet aan je gender rol. Nee hoor, dat wordt niet geaccepteerd. Ik als cisgender man wil niet in een hokje met iemand met een penis die op eenden valt.
pi_172731940
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dus: 'Linda aten hun eten, want ze waren hongerig'. Anderen gebruiken zelfverzonnen woorden als 'hir' en 'ze'.
_O-
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172732009
Ik zal dit nooit gaan doen, dat je jezelf zo vindt, vind ik best. Maar ik ga geen microseconde nadenken over de manier waarop ik je aanspreek.
pi_172732038
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:06 schreef Gutanoth het volgende:
Ik zal dit nooit gaan doen, dat je jezelf zo vindt, vind ik best. Maar ik ga geen microseconde nadenken over de manier waarop ik je aanspreek.
Eerst vragen welk persoonlijk voornaamwoord ze willen aangesproken hoor.
I´m back.
pi_172732113
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:06 schreef Gutanoth het volgende:
Precies. Ik gun iedereen zijn eigen identiteit, ik respecteer iedereen en vind niemand minderwaardig maar aan deze waanzin ga ik niet meedoen.

Als je me daardoor een naar mens vind of niet met me wilt praten. Prima, daar kan ik prima mee leven, evenals met het gegeven dat je gekwetst bent of je niet inclusief voelt. Dat vind ik vervelend voor je maar het is niet mijn probleem en ik lig er geen seconde wakker van.
pi_172732216
Ik eis dat iedereen die zich niet identificeert met 'man' of 'vrouw' een bordje om zijn/haar/hun/hir/hullie/watdanook nek hangt met daarop hoe ze aangesproken willen worden. Want IK ben natuurlijk de bad guy als ik iemand verkeerd aanspreek. Dus dan moeten ze mij eerst maar duidelijk maken hoe ik ze aan moet spreken. Een bordje om de nek vind ik een prima oplossing.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172732270
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:00 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

No ma'am
Moet je nu proberen zo'n serie te maken met de humor van Married witch Childeren, die schuimbekkende feministen en dat politiek correct volk zal je ervoor ophangen. Ik snap niet dat de overgrote meerderheid van de samenleving dit maar blijft slikken, als de pleuris uitbreekt in Europa zijn het weer de echte mannen die de boel moeten komen redden, om daarna weer verketterd te worden door die politiek correcte idioten. :r
pi_172732383
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Deze verwijfde, feministische samenleving zonder ballen of ruggengraat. :|W [ afbeelding ]
doen!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:29:11 #28
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172732461
Dit is ook waar ik bang voor ben. Dat je straks wordt aangeklaagd voor een hate crime als je iemand niet met ''Zhir'' of ''Xen'' aanspreekt. Net zoals in Canada nu al het geval is.

Na de ontwikkelingen van de afgelopen dagen denk ik dat het slechts een kwestie van tijd is. D66 is druk bezig alle issues van de andere kant van de oceaan naar Nederland te importeren.
pi_172732488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Precies. Ik gun iedereen zijn eigen identiteit, ik respecteer iedereen en vind niemand minderwaardig maar aan deze waanzin ga ik niet meedoen.

Als je me daardoor een naar mens vind of niet met me wilt praten. Prima, daar kan ik prima mee leven, evenals met het gegeven dat je gekwetst bent of je niet inclusief voelt. Dat vind ik vervelend voor je maar het is niet mijn probleem en ik lig er geen seconde wakker van.
je gunt mensen hun identiteit zeg je? door de consequenties daarvan waaanzin te noemen en non binaire mensen dus onjuist aan te spreken, kom je wel wat ongeloofwaardig over.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:34 #30
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172732514
Dit is absolute kanker voor een samenleving.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_172732523
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef Drug het volgende:

[..]

je gunt mensen hun identiteit zeg je? door de consequenties daarvan waaanzin te noemen en non binaire mensen dus onjuist aan te spreken, kom je wel wat ongeloofwaardig over.
wat zijn die consequenties dan volgens jou
pi_172732588
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

wat zijn die consequenties dan volgens jou
hen inbedden in de taal
pi_172732696
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:34 schreef Drug het volgende:

[..]

hen inbedden in de taal
Xir en hen voor een persoon enkelvoud passen niet in de taal dat is grammaticaal incorrect. Verder zijn ze al ingebed in de taal, het zijn namelijk ongeacht hoe ze zich voelen nog steeds dames of heren. Verder mag jij je voelen hoe je wilt, al voel jij je een tafelkleed. Ik ga je er alleen niet anders mee aanspreken.

Ik wens overigens aangesproken te worden "good lord", je en jij zeg je maar tegen je vader.
pi_172732703
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:34 schreef Drug het volgende:

[..]

hen inbedden in de taal
Neehoor, men wilt zo aangesproken worden. Ik wil niet nadenken over hoe ik iemand aan moet spreken naast hem/haar. Waarom is hun wens meer waard dan die van mij?
pi_172732827
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef Drug het volgende:

[..]

en non binaire mensen dus onjuist aan te spreken,
Het is eigenlijk te zot voor woorden dat wij 'verkeerd' Nederlands moeten gaan praten, omdat we anders non-binaire mensen niet juist aanspreken.

Ook voor mensen die onze taal moeten gaan leren is het toch niet te doen meer.
Nu is onze taal al lastig om te leren en hebben mensen moeite met voornaamwoorden en vervoegingen, wordt alleen maar gekker zo.

Sascha stapt op haar fiets
Sascha stapt op zijn fiets
Sascha stapt op hun fiets 8)7 (en tja, stapt ze/hij/het dan op haar/zijn/hun eigen fiets of op de fiets van hun, in de zin van de buurmens aan de overkant) |:(

Het gaat toch uiteindelijk ook om een fijne omgangsmanier en respect voor elkaar, dat is echt niet afhankelijk van een klein woordje.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:52:07 #36
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_172732902
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:34 schreef Handleiding het volgende:
AD is redelijk neutraal. De Groffe Tele is voor debielen, door debielen
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_172732961
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:52 schreef Pirtdator het volgende:
AD is redelijk neutraal.
Moeten we nu ook xir en hir tegen het AD zeggen? ;(
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:56:03 #38
455816 Pirtdator
pi_172732975
Sascha stapt op hun fiets 8)7

Sascha stapt op de fiets -> probleem opgelost
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_172732988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:56 schreef Pirtdator het volgende:

Misschien wil de fiets wel met 'het' aangesproken worden ;(
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:57:08 #40
455816 Pirtdator
pi_172732995
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:55 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Moeten we nu ook xir en hir tegen het AD zeggen? ;(
Gewoon 'Geachte meneer/mevrouw/geslachtsloze‘
pi_172733000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:16 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik eis dat iedereen die zich niet identificeert met 'man' of 'vrouw' een bordje om zijn/haar/hun/hir/hullie/watdanook nek hangt met daarop hoe ze aangesproken willen worden. Want IK ben natuurlijk de bad guy als ik iemand verkeerd aanspreek. Dus dan moeten ze mij eerst maar duidelijk maken hoe ik ze aan moet spreken. Een bordje om de nek vind ik een prima oplossing.
Non-binairen moeten verplicht een bepaald teken op hun kleding gaan dragen zodat ze correct aangesproken kunnen worden _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_172733142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Non-binairen moeten verplicht een bepaald teken op hun kleding gaan dragen zodat ze correct aangesproken kunnen worden _O_
Niet verplicht, maar wel als ze per se willen dat ik hen anders aanspreek dan 'hij' of 'zij'.
Ik kan niet zien wat zij zich voelen, dus moeten ze mij dat eerst maar duidelijk maken.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 11:07:51 #43
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172733222
Nou, hopen dat dit het begin is van dat ellenlange en onzinnige geneuzel van mensen die echt geen flikker te doen hebben :r

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Xir en hen voor een persoon enkelvoud passen niet in de taal dat is grammaticaal incorrect. Verder zijn ze al ingebed in de taal, het zijn namelijk ongeacht hoe ze zich voelen nog steeds dames of heren. Verder mag jij je voelen hoe je wilt, al voel jij je een tafelkleed. Ik ga je er alleen niet anders mee aanspreken.

Ik wens overigens aangesproken te worden "good lord", je en jij zeg je maar tegen je vader.
bam. schooled.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_172733335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet verplicht, maar wel als ze per se willen dat ik hen anders aanspreek dan 'hij' of 'zij'.
Ik kan niet zien wat zij zich voelen, dus moeten ze mij dat eerst maar duidelijk maken.
Ik stel het volgende teken voor. Het symboliseert dat ongeacht in welk vakje jij jezelf vind passen, wij van binnen allemaal gelijk zijn. Dus als je niet aangesproken wilt worden als man of vrouw dan moet je zo'n teken duidelijk zichtbaar op je kleding dragen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_172733341
Wij zouden gewoon om jullie te irriteren voortaan aangesproken willen worden met meervoudsvormen, want als speciale sneeuwvlokjes zijn wij nu eenmaal meer dan jullie zielige binair beperkten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172733377
quote:

Zolang ik niet betaald krijg om één persoon hun te noemen kunnen hun door de stront zakken.
pi_172733418
quote:

Ja, wat mij betreft ook, maar als het zo simpel was geweest dan waren die nieuwe vervoegingen en aanspreekvormen er niet gekomen.

Overigens blijft het taalkundig omslachtig.

Sascha fietst naar het huis
Sascha fietsen naar het huis

Rekent de leraar/lerares/lerarun? dit dan fout of staat er in de vraag een korte toelichting over wat Sascha precies is, zodat je op basis daarvan kunt bepalen wat je moet zeggen? Want alleen de aanduiding m/v of een plaatje van een man of vrouw volstaat dan ook niet meer.
pi_172733450
Zijn er al vacatures opgedoken met "Wij zoeken een secretaresse (m/v/x)" of iets dergelijks?
pi_172733457
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:16 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ja, wat mij betreft ook, maar als het zo simpel was geweest dan waren die nieuwe vervoegingen en aanspreekvormen er niet gekomen.

Overigens blijft het taalkundig omslachtig.

Sascha fietst naar het huis
Sascha fietsen naar het huis

Rekent de leraar/lerares/lerarun? dit dan fout of staat er in de vraag een korte toelichting over wat Sascha precies is, zodat je op basis daarvan kunt bepalen wat je moet zeggen? Want alleen de aanduiding m/v of een plaatje van een man of vrouw volstaat dan ook niet meer.
Die voornaamwoorden zijn er ook niet gekomen. Dit wordt geroepen door een belangenverenigingetje dat veel meer aandacht krijgt dan ze verdienen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 11:28:22 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172733662
Walgelijk van het TNN om het koninklijk meervoud te misbruiken voor zoiets. Taal is cultuur en groeit, dit soort gekunstelde -en ondoordachte- constructies maakt de groep waarvoor het bedoeld was alleen maar belachelijk. Worden ze nog meer gepest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')