Werd dit op tv uitgezonden? Waar?quote:Op zondag 23 juli 2017 08:48 schreef Erik1203 het volgende:
Neymar wilde even een punt maken leek het.
Barcelona zag er goed uit, maar Juventus speelde een groot deel van de wedstrijd zonder de vaste namen he.. Sowieso lastig om in te schatten hoe serieus die clubs dit soort potjes nemen.
Afrika kan hier 10 jaar van eten denk ik zowquote:Wraak en rancune lijken aan de basis te liggen van de operatie waar PSG - of beter gezegd de eigenaar van de club, de Qatar Investment Authority (QIA) - in totaal tussen de 500 en 600 miljoen euro voor over heeft: 222 miljoen voor de ‘vrijheidsclausule’, 36 miljoen als tekengeld voor Neymar en een recordsalaris van 60 miljoen euro bruto per jaar gedurende vijf seizoenen, volgens zowel Franse als Spaanse media.
Het draait denk ik ook meer om het merk Neymar dan om de voetbalkwaliteiten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 09:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Afrika kan hier 10 jaar van eten denk ik zow
helemaal gek geworden die fransen en die sjeik
Neyman is niet beter dan messi en Ronaldo en is niet zo bepalend voor succes.
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 09:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het draait denk ik ook meer om het merk Neymar dan om de voetbalkwaliteiten.
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2017 09:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het draait denk ik ook meer om het merk Neymar dan om de voetbalkwaliteiten.
o te laatquote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:58 schreef Pino112 het volgende:
Barcelona heeft de 222mln geaccepteerd. Neymar is een vrij man.
Zou lachen zijn als hij nu bij Real Madrid tekent, volgens mij kan niemand daar iets aan doen dan want hij kan dan gewoon zn werk voor Qatar doen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 19:22 schreef JanCees het volgende:
Wel goed gedaan van PSG, Neymar transfervrij overnemen
twitter:PSG_inside twitterde op donderdag 03-08-2017 om 21:46:33Paris Saint-Germain is very happy to announce the arrival of Neymar Jr ➡ https://t.co/lKFj4qPDYA #BemvindoNeymarJR… https://t.co/T3pNvv07wo reageer retweet
Eindeloos ver. Er wordt jaarlijks voor miljarden aan olie uit de grond gepompt. Voor hen is Neymar nog niet eens de prijs van een kopje koffie.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:13 schreef J_Mormont het volgende:
Hoe ver kunnen die Qatar figuren eigenlijk gaan met die centen van ze?
Talentvolle voetballers gaan al sinds mensenheugenis voor t geld. Er is nog nooit een speler die iets geweigerd heeft omdat hij teveel kon verdienen.quote:Ik bedoel : De generatie Messi, Ibra, Ronaldo heeft/had nog de droom om voor de traditionele roemrijke clubs als Real / Barca te spelen.
Maar als die clubs straks niets meer te vertellen hebben omdat doodleuk de afkoopclausule voor spelers op tafel wordt gelegd, ziet het er eerlijk gezegd niet best uit. Tenzij die clubs zich ook laten overnemen door Emirs / Oliesjeiks.
Zou best wel eens hard kunnen gaan de komende jaren ben ik bang. Die jonge generatie boeit het al een stuk minder, gaan meer voor het geld.
Toch wel. Denk dat er zat spelers in europa rondlopen die nu al meer in China of de Emiraten kunnen pakken dan ze in Europa doen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 23:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Eindeloos ver. Er wordt jaarlijks voor miljarden aan olie uit de grond gepompt. Voor hen is Neymar nog niet eens de prijs van een kopje koffie.
[..]
Talentvolle voetballers gaan al sinds mensenheugenis voor t geld. Er is nog nooit een speler die iets geweigerd heeft omdat hij teveel kon verdienen.
Emotioneel afscheid nementwitter:Esp_Interativo twitterde op donderdag 03-08-2017 om 22:13:13OFICIAL! Neymar se despede do Barcelona e avisa: "Paris, aí vou eu!" https://t.co/gHUQreLvL1 reageer retweet
Ja, ok maar dan moet je ook naar China of de Arabische landen. Niet iedereen wil zover buiten de picture spelen en in een land waar het moeilijk aarden is. Dan is het geld idd voor sommigen wel een tweede. Maar als je het kunt doen dan is het wel een gewilde haven.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 23:12 schreef J_Mormont het volgende:
[..]
Toch wel. Denk dat er zat spelers in europa rondlopen die nu al meer in China of de Emiraten kunnen pakken dan ze in Europa doen.
PSG zoals t was bestaat niet meer, Qatar is nu PSG en heeft het niveau omhooggepompt. Het wordt een nieuw Real Madrid. Nog zo'n kerkorgel van een club erbij in Europa. En om het Franse voetbal aantrekkelijker te maken zal een evt rivaal ook wel een dikke sponsor kunnen gebruiken. Auxerre bv. En vele megaclubs zuigen de kleinere leeg.quote:Nu is PSG natuurlijk geen club in China of in Abu Dhabi, maar mijns inziens is dit wel de eerste transfer waarmee de hegemonie wordt doorbroken. Dat zelfs een club van het kaliber Barcelona geen speler meer voor dit soort clubs kan behouden, vind ik toch wat zorgwekkend worden.
Voorheen moesten Oliesjeik clubs het toch vaak met B garnituur doen. De echte toppers gingen naar Real en Barca, ondanks de miljoenen die City / PSG / Monaco konden aanbieden. Die tijd lijkt nu helaas voorbij.
Barcelona had ook totaal geen ambities.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 07:32 schreef polderturk het volgende:
Neymar:: 'De ambities van PSG hebben mij verleid'
Het geld heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken
Afkoopsom contract: 222 miljoen
Tekengeld: 36 miljoen
Salaris: 60 miljoen voor 5 jaar
Totaal: 558 miljoen
Last me niet lachen. Real Madrid was in de jaren 50 wat Chelsea rond de eeuwwisseling was, net zoals PSG en Manchester City later.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:13 schreef J_Mormont het volgende:
Hoe ver kunnen die Qatar figuren eigenlijk gaan met die centen van ze?
Ik bedoel : De generatie Messi, Ibra, Ronaldo heeft/had nog de droom om voor de traditionele roemrijke clubs als Real / Barca te spelen.
Maar als die clubs straks niets meer te vertellen hebben omdat doodleuk de afkoopclausule voor spelers op tafel wordt gelegd, ziet het er eerlijk gezegd niet best uit. Tenzij die clubs zich ook laten overnemen door Emirs / Oliesjeiks.
Zou best wel eens hard kunnen gaan de komende jaren ben ik bang. Die jonge generatie boeit het al een stuk minder, gaan meer voor het geld.
Dat zou ik ook doen. Een mooi stuk van de schulden van Barcelona kan worden afgelost nu.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 18:58 schreef Pino112 het volgende:
Barcelona heeft de 222mln geaccepteerd. Neymar is een vrij man.
Dat zou kunnen, maar ze gaan het volledig herinvesteren in nieuwe spelers.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 09:55 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen. Een mooi stuk van de schulden van Barcelona kan worden afgelost nu.
Hij schijnt nog meer te krijgen, ik geloof nog een % van een paar hotels enzo of zijn vader was datquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 07:32 schreef polderturk het volgende:
Neymar:: 'De ambities van PSG hebben mij verleid'
Het geld heeft er natuurlijk helemaal niets mee te maken
Afkoopsom contract: 222 miljoen
Tekengeld: 36 miljoen
Salaris: 60 miljoen voor 5 jaar
Totaal: 558 miljoen
Ja wereldvrede dit datquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:34 schreef polderturk het volgende:
Ik sta nergens meer van te kijken bij Qatar.
Ze spenderen $110 miljard aan het WK voetbal
$110 miljard !!!!!
Laat dat even bezinken.
Ze kunnen overal ter wereld ziekenhuizen bouwen, universiteiten bouwen, onderzoek doen naar allerlei ziekten.
Nee. Ze spenderen het aan een WK in een woestijn, waarbij de totale capaciteit van de stadions groter zal zijn dan het aantal inwoners van het landx 1000
Iedereen wil een shirtjetwitter:PSG_inside twitterde op vrijdag 04-08-2017 om 10:07:54Merci aux fans déjà présents à la boutique Paris Saint-Germain des Champs-Élysées 🙌 👋 @neymarjr 👀👕🔟… https://t.co/idQ3YuG9v7 reageer retweet
Die zaakwaarnemers zorgen goed voor zichzelf. En Neymar zal ook goed zorgen voor zijn vader. Het werkt natuurlijk 2 kanten op. Hij haalt het beste eruit voor zijn zoon, en zijn zoon laat hem optimaal mee profiteren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 10:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij schijnt nog meer te krijgen, ik geloof nog een % van een paar hotels enzo of zijn vader was dat
Echt bizar dat die vader zoveel geld krijgt, raar wereldje soms
Ik wil de fotos van die stadions zo'n 8 jaar na t wk weleens zien.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 12:34 schreef polderturk het volgende:
Ik sta nergens meer van te kijken bij Qatar.
Ze spenderen $110 miljard aan het WK voetbal
$110 miljard !!!!!
Laat dat even bezinken.
Ze kunnen overal ter wereld ziekenhuizen bouwen, universiteiten bouwen, onderzoek doen naar allerlei ziekten.
Nee. Ze spenderen het aan een WK in een woestijn, waarbij de totale capaciteit van de stadions groter zal zijn dan het aantal inwoners van het landx 1000
Er zijn weinig mensen die naar Frans voetbal kijken, maar er zijn heel veel mensen die naar de Champions League kijken. En daar gaat het ze volgens mij om.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:16 schreef Beathoven het volgende:
Trouwens...
Neymar of geen Neymar.. wie kijkt er buiten Frankrijk om eigenlijk Frans voetbal? Paris SG is relatief gezien eigenlijk nog maar een vrij nieuwe club die in 1970 opgericht is om Parijs een voetbalclub te geven. Gegeven deze kunstmatige zielloosheid past Qatar er prima bij.
Ik heb begrepen dat ze de stadions na het WK gaan afbreken en in 3e wereldlanden weer gaan opbouwen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik wil de fotos van die stadions zo'n 8 jaar na t wk weleens zien.
Monaco is ook een kapitaalkrachtige club zonder voetbalziel. De grote clubs uit het verleden zoals Stade Reims, St. Etienne of Nantes spelen geen rol meer.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:16 schreef Beathoven het volgende:
Trouwens...
Neymar of geen Neymar.. wie kijkt er buiten Frankrijk om eigenlijk Frans voetbal? Paris SG is relatief gezien eigenlijk nog maar een vrij nieuwe club die in 1970 opgericht is om Parijs een voetbalclub te geven. Gegeven deze kunstmatige zielloosheid past Qatar er prima bij.
Paris SG en Monaco zitten in het rijtje MK Dons, de hele Amerikaanse MLS, en de Red Bull teams. Het blijft plastic.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Monaco is ook een kapitaalkrachtige club zonder voetbalziel. De grote clubs uit het verleden zoals Stade Reims, St. Etienne of Nantes spelen geen rol meer.
PSG heeft leuke tijden gehad toen Ronaldinho er speelde en Pauleta geloof ik, maar het was meer een middenmoot over het algemeen. Meer dan dat is het nooit wat geworden met die club sinds die overname danquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:16 schreef Beathoven het volgende:
Trouwens...
Ja lekker hoor, doen ze goed. Maar het blijft wel raar, die vader doet voor de rest geen flikkerquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:51 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die zaakwaarnemers zorgen goed voor zichzelf. En Neymar zal ook goed zorgen voor zijn vader. Het werkt natuurlijk 2 kanten op. Hij haalt het beste eruit voor zijn zoon, en zijn zoon laat hem optimaal mee profiteren.
Sarcozy heeft destijds de deal beklonken. Psg is nu gewoon een piepklein speeltje. We moeten beslist niet in de waan blijven dat een Neymar ook maar enige impact heeft op de portemonnee van Qatar. Als ze willen kunnen ze iedere Europese topclub wel opkopen en met selecties vol Neymars voorzien.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:45 schreef Doublepain het volgende:
Ik vraag me alleen af hoeveel die sjeik nog jaarlijks in de club pompt, het is best een grote club geworden (komt ook meer door een perfecte locatie, stadion) dus qua inkomsten moet het toch wel flink gestegen zijn(afgezien van die Arabieren)
Ik denk dat je dat niet moet onderschatten. De Ligue 1 heeft door PSG flink wat interesse gewonnen en al kijken veel fans misschien alleen wedstrijden van PSG, afgelopen seizoen met Monaco en Nice was reclame voor het Franse voetbal.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:16 schreef Beathoven het volgende:
Trouwens...
Ik kijk nog liever naar de Chinese competitie dan de Franse.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:16 schreef Beathoven het volgende:
Trouwens...
Ik denk dat als ze ooit de CL winnen dat die man er genoeg van heeft, dat was zijn doel volgensmijquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sarcozy heeft destijds de deal beklonken. Psg is nu gewoon een piepklein speeltje. We moeten beslist niet in de waan blijven dat een Neymar ook maar enige impact heeft op de portemonnee van Qatar. Als ze willen kunnen ze iedere Europese topclub wel opkopen en met selecties vol Neymars voorzien.
quote:Neymar: Ik ben hier niet voor het geld gekomen
In zijn eerste persconferentie als speler van Paris Saint-Germain heeft Neymar uitvoerig gesproken over zijn geruchtmakende transfer. ,,Ik kan niet uitdrukken hoe blij ik ben'', aldus de Braziliaanse vedette.
David Hessing 04-08-17, 14:11 Laatste update: 14:37
,,Ik wilde een grotere uitdaging'', legt Neymar uit, die voor het astronomische bedrag van 222 miljoen euro overkomt van FC Barcelona. ,,Mijn hart heeft deze beslissing gemaakt. Ik wil deze club helpen trofeeën te winnen.''
Neymar ontkent dat hij Barcelona heeft verlaten om uit de schaduw van Lionel Messi te treden en zélf de ster te zijn. ,,Dat heeft helemaal niet meegespeeld'', zegt hij ,,Ik wilde niet de grootste zijn, ik voelde me uitstekend in Barcelona. Nee, zoals ik al zei, het ging me om de nieuwe uitdaging. Al was het de moeilijkste beslissing uit mijn carrière om te vertrekken.''
,,Ik ben verdrietig dat mensen denken dat ik hier voor het geld ben gekomen'', zegt Neymar. ,,Maar geld is nooit mijn motivatie geweest. Enkel mijn geluk. Als ik echt voor het geld had gekozen, zou ik naar een andere club gegaan zijn, in een ander land."
Direct meespelen
Paris Saint-Germain opent het nieuwe seizoen morgen met een thuiswedstrijd tegen Amiens. Als het aan Neymar ligt, doet hij direct mee. ,,Ik ben er klaar voor. Als ik kan spelen morgen, waarom niet? Het is nog wachten op groen licht van de medische staf.''
Nasser Al-Khelaïfi, voorzitter van Paris-Saint Germain, was vrijdag trots. ,,Voor mij is Neymar de beste speler ter wereld, en die wilden we graag hebben. Onze droom is om de Champions League te winnen. We gaan er voor strijden, zeker.'
ad.nl
'
PSG stelde toen niks voor. Met de overschatte Ronaldinho behaalden ze een geweldige 4e en 11e (!) plaatsquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
PSG heeft leuke tijden gehad toen Ronaldinho er speelde en Pauleta geloof ik, maar het was meer een middenmoot over het algemeen. Meer dan dat is het nooit wat geworden met die club sinds die overname dan
De tijd met Weah was een stuk succesvoller.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
PSG stelde toen niks voor. Met de overschatte Ronaldinho behaalden ze een geweldige 4e en 11e (!) plaats![]()
Ook geen beker gewonnen, niet ver gekomen in Europa. Wel de INTERTOTO CUP gewonnen in 2001, JAAAAAAAAA.
Oneindig is de voorraad niet maar de olie zal binnen ons leven niet opraken. Als de wereld de fossiele brandstoffen in de ban doet is het natuurlijk snel gedaan. Maar dat gaat nog maar met piepkleine stappen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik denk dat als ze ooit de CL winnen dat die man er genoeg van heeft, dat was zijn doel volgensmij
Sowieso ben ik benieuwd wat er met het voetbal gaat gebeuren als de olie daar op is, meeste grote clubs hebben namelijk grote sponsoren uit die regio, maar dat is een andere discussie
Intertotoquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
PSG stelde toen niks voor. Met de overschatte Ronaldinho behaalden ze een geweldige 4e en 11e (!) plaats![]()
Ook geen beker gewonnen, niet ver gekomen in Europa. Wel de INTERTOTO CUP gewonnen in 2001, JAAAAAAAAA.
Helaas, dan maar hopen dat de waarde daalt iddquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Oneindig is de voorraad niet maar de olie zal binnen ons leven niet opraken. Als de wereld de fossiele brandstoffen in de ban doet is het natuurlijk snel gedaan. Maar dat gaat nog maar met piepkleine stappen.
Ik weet nog toen Eurosport samenvatting liet zien van veel Europese competities, verbaasde me altijd hoe het kon dat een club uit zo'n grote stad zo beroerd slecht was.. Maar wel genoten van Kalou altijdquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:49 schreef wimderon het volgende:
[..]
Eurogoalsquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Helaas, dan maar hopen dat de waarde daalt idd
[..]
Ik weet nog toen Eurosport samenvatting liet zien van veel Europese competities, verbaasde me altijd hoe het kon dat een club uit zo'n grote stad zo beroerd slecht was.. Maar wel genoten van Kalou altijd
Eurosport 1994quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eurogoals
Vooral genoten van de vrije trappen van Juninho
Vooral genoten van Frank Kramer, bij Eurogoals.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eurogoals
Was er altijd rond uur 6 op dinsdag geloof ik? Lekker voor voetbaltraining nog wat goaltjes meepikken en dan nadoenquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 18:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Eurogoals
Het kan ook zomaar de andere kant opvallen : Neymar raakt in zekere zin geïsoleerd van de camera's en de roem en de publieke interesse in hem wordt minder als PSG straks snel uit de CL vliegt bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat niet moet onderschatten. De Ligue 1 heeft door PSG flink wat interesse gewonnen en al kijken veel fans misschien alleen wedstrijden van PSG, afgelopen seizoen met Monaco en Nice was reclame voor het Franse voetbal.
De TV-deal is ook gewoon even hoog als van bijvoorbeeld de Bundesliga.
Ik zou als voetbalclub dan weer heel erg graag 222 miljoen willen krijgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 23:52 schreef Onnoman het volgende:
ik zou volledig voorstander zijn voor een onafhankelijke voetbalbond waarin wij onze eigen spelregels bepalen..
Ik vind het kaliber van Neymar wel meevallen. Zoals ik eerder schreef was Neymar een verre van bepalende factor tijdens het laatste WK. En dat gejank om verloren wedstrijden sierde m niet. Het is nog duidelijk geen leider die de rug recht houdt en een team beter kan laten spelen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:41 schreef J_Mormont het volgende:
[..]
Het kan ook zomaar de andere kant opvallen : Neymar raakt in zekere zin geïsoleerd van de camera's en de roem en de publieke interesse in hem wordt minder als PSG straks snel uit de CL vliegt bijvoorbeeld.
Je zag ook hoe snel het bijvoorbeeld met AC Milan (of überhaupt de hele Serie A) ging toen de prestaties uitbleven. Ook toen Ibra daar nog zat in 2012 was er al nauwelijks meer interesse.
Er zijn ook redelijk wat prima spelers naar china vertrokken de afgelopen tijd. Nu zijn dat geen spelers van het kaliber Neymar en is PSG nog altijd wel wat beter dan Ghangzou Evergrande, maar nog steeds boeit niemand de Chinese competitie.
Iddquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het kaliber van Neymar wel meevallen. Zoals ik eerder schreef was Neymar een verre van bepalende factor tijdens het laatste WK. En dat gejank om verloren wedstrijden sierde m niet. Het is nog duidelijk geen leider die de rug recht houdt en een team beter kan laten spelen.
In een team als Barcelona meng je dergelijke solisten wel aardig in maar als ze van m verwachten dat hij PSG wel even naar de finales helpt dan kan men weleens van een koude kermis terugkomen. Een Ibrahimovic kan een team dragen, en deed veel andere teams vrezen. Maar die vrees zat er bij het laatste wk niet in bij alle vernederingen die Brazilie moest doorstaan. En ik denk ook dat vele goede en slechtere teams PSG wel rauw lusten en die sterrenbaby van 222 weleens willen aanpakken.
Ik denk ook dat de impact van Neymar op dat team kleiner gaat zijn dan mensen verwachten. Hij kan geen wonderen verrichten, waarschijnlijk winnen ze alsnog de Champions League nietquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind het kaliber van Neymar wel meevallen. Zoals ik eerder schreef was Neymar een verre van bepalende factor tijdens het laatste WK. En dat gejank om verloren wedstrijden sierde m niet. Het is nog duidelijk geen leider die de rug recht houdt en een team beter kan laten spelen.
In een team als Barcelona meng je dergelijke solisten wel aardig in maar als ze van m verwachten dat hij PSG wel even naar de finales helpt dan kan men weleens van een koude kermis terugkomen. Een Ibrahimovic kan een team dragen, en deed veel andere teams vrezen. Maar die vrees zat er bij het laatste wk niet in bij alle vernederingen die Brazilie moest doorstaan. En ik denk ook dat vele goede en slechtere teams PSG wel rauw lusten en die sterrenbaby van 222 weleens willen aanpakken.
We hebben het dan wel over 30 jaar geleden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:48 schreef SeLang het volgende:
Ik herinner me nog de transfer van Gullit naar Milan. Dat was geloof ik 14 miljoen gulden (6 miljoen euro nu). Wereldnieuws, want zo'n bedrag dat was ongehoord!
Dat recordbedrag zal waarschijnlijk ook voor een groot deel zitten in de troetelwaarde van Neymar. Hij ligt goed bij de vrouwen en is een beetje een stijl-icoon buiten het voetbal. Dat krikt de shirtsales aardig omhoog.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de impact van Neymar op dat team kleiner gaat zijn dan mensen verwachten. Hij kan geen wonderen verrichten, waarschijnlijk winnen ze alsnog de Champions League niet
De hele Nederlandse top speelde er ook meteen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We hebben het dan wel over 30 jaar geleden.
Het algehele prijspeil (CPI) in Nederland is sinds 1987 ongeveer een factor 1,8 gestegen dus 14 miljoen gulden toen (ca 6,4 miljoen euro) zou in het geld van vandaag ongeveer 11,5 miljoen euro zijn.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We hebben het dan wel over 30 jaar geleden.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De hele Nederlandse top speelde er ook meteen.
Klopt, maar ik bedoelde meer dat het andere tijden waren. Dingen zijn nogal anders qua tv rechten, kijkcijfers, merchandising, sponsors etc. De manieren om je geld terug te verdienen ook.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 16:55 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het algehele prijspeil (CPI) in Nederland is sinds 1987 ongeveer een factor 1,8 gestegen dus 14 miljoen gulden toen (ca 6,4 miljoen euro) zou in het geld van vandaag ongeveer 11,5 miljoen euro zijn.
Klopt ik keek afgelopen seizoen wel meer Ligue 1 wedstrijden. Niks mis mee, ook sinds ze hun stadions zijn gaan verbeteren (al blijft dat van Monaco aids)quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat niet moet onderschatten. De Ligue 1 heeft door PSG flink wat interesse gewonnen en al kijken veel fans misschien alleen wedstrijden van PSG, afgelopen seizoen met Monaco en Nice was reclame voor het Franse voetbal.
De TV-deal is ook gewoon even hoog als van bijvoorbeeld de Bundesliga.
Voetbal is al sinds de eerste transfer van 100 of 1000 pond geen kleinschalige sport meer en het is al sinds de opkomsten van significante aantallen supporters een landelijk tot intercontinentaal circus.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 17:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar ik bedoelde meer dat het andere tijden waren. Dingen zijn nogal anders qua tv rechten, kijkcijfers, merchandising, sponsors etc. De manieren om je geld terug te verdienen ook.
Ook in de jaren 80 zeurde men al over te hoge bedragen, maar ook hier is het gewoon vraag en aanbod. Barcelona heeft er ook erg veel geld mee en koopt zo nu en dan ook spelers voor hoge bedragen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook absurd hoog. Maar het was het bedrag wat in zijn contract staat en vreemd dat dan de baas van de Spaanse Liga niet mee wilt werken, terwijl er in zijn Liga toch vele andere spelers voor recordbedragen zijn gekocht.
Ja natuurlijk is geld de stimulans. Als ik met hetzelfde werk als nu 2 of 3 keer meer kan verdienen bij een ander zal ik mijn baas denk ik ook vaarwel zeggen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voetbal is al sinds de eerste transfer van 100 of 1000 pond geen kleinschalige sport meer en het is al sinds de opkomsten van significante aantallen supporters een landelijk tot intercontinentaal circus.
Er worden heel vaak ook spelers aangetrokken die niet zulke grote successen brengen maar vanwege hun haardracht, afgetrainde lichaam en uitstraling prima marketing zijn voor de club en daarbij de hele economie eromheen. De shirtverkoop is explosief gestegen. Normaliter wil je nog niet eens een PSG shirt voor je verjaardag, nu wel. Dat ze een beetje kunnen ballen is dan mooi meegenomen.
Als we naar Neymar kijken, ik denk persoonlijk dat het binnen Brazilie, en de wereld eromheen jonge fans aantrekt die hem als icoon volgen en ieder product kopen waar zijn hoofd op te zien is.
Ik heb ook wel wat medelijden met de fans want je favoriete speler in de Franse competitie volgen zou voor mij zoiets zijn als een favoriet in Japan volgen. Frankrijk zal ook wel zn klassiekers kennen maar het is niet van het niveau barca-madrid. Plus dat hij daar ook weleens goed op zijn bek kan gaan met zn "uitdaging". Bij Barca zat hij marketingtechnisch gezien in een jacuzzi en werd hij met fluwelen passes bedient zoals iemand hier eerder opmerkte. Voor minder was hij niet naar een PSG gegaan dus het geld was wel degelijk de stimulans.
Uiteraard, maar die keus verkoop je dan onder de noemer 'nieuwe uitdaging'quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is geld de stimulans. Als ik met hetzelfde werk als nu 2 of 3 keer meer kan verdienen bij een ander zal ik mijn baas denk ik ook vaarwel zeggen.
met welk doel kijk/ga jij naar een voetbalwedstrijd? Om op te scheppen hoe duur je spelers zijn, of om van het spelletje genieten. Waarbij je jankt van geluk dat je club ná 25 jaar weer eens een Europees eindtoernooi heeft gewonnen? Zou jij het oprecht leuk vinden als je club elk jaar de Champions league zou winnen?quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou als voetbalclub dan weer heel erg graag 222 miljoen willen krijgen.
Dat zou ik wel leuk vinden ja.quote:Op zondag 6 augustus 2017 13:53 schreef Onnoman het volgende:
[..]
met welk doel kijk/ga jij naar een voetbalwedstrijd? Om op te scheppen hoe duur je spelers zijn, of om van het spelletje genieten. Waarbij je jankt van geluk dat je club ná 25 jaar weer eens een Europees eindtoernooi heeft gewonnen? Zou jij het oprecht leuk vinden als je club elk jaar de Champions league zou winnen?
Die 222 miljoen is relatief omdat je daardoor ook een gigantische inflatie krijgt en spelers veel duurder worden dan ze waard zijn. Als club heb je er niet zoveel aan, alleen de spelers en zaakwaarnemers steken lachend de jackpot in hun zakquote:Op zaterdag 5 augustus 2017 15:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou als voetbalclub dan weer heel erg graag 222 miljoen willen krijgen.
Als je club is overgenomen door s'werelds grootste olieboer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die 222 miljoen is relatief omdat je daardoor ook een gigantische inflatie krijgt en spelers veel duurder worden dan ze waard zijn. Als club heb je er niet zoveel aan, alleen de spelers en zaakwaarnemers steken lachend de jackpot in hun zak
Ja maar PSG zit aan de top van de financiele piramide..alle clubs die daar onder zitten bebben minder profijtquote:Op zondag 6 augustus 2017 14:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je club is overgenomen door s'werelds grootste olieboer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.
Qatar heeft Psg in bezit. Dat is ooit op hoog politiek niveau beklonken. Het haalt nu grote namen binnen en zet Parijs op de kaart. De hoge begroting is maar een speldenprikje in een grasmat en Neymar erbij is nu niet bepaald jammer voor de Parijzenaren.
Dan neemt Qatar daar toch ook gewoon een aandeeltje in. Ze hebben ook een groot deel of de volledige TV rechten van de Franse competitie in handen.quote:Op zondag 6 augustus 2017 14:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja maar PSG zit aan de top van de financiele piramide..alle clubs die daar onder zitten bebben minder profijt
sukkelquote:
En midden jaren negentig met Weah, Djorkaeff en co. Maar dat was eigenlijk een korte opleving.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
PSG heeft leuke tijden gehad toen Ronaldinho er speelde en Pauleta geloof ik, maar het was meer een middenmoot over het algemeen. Meer dan dat is het nooit wat geworden met die club sinds die overname dan
Aangezien de Uefa en Fifa structueel falen met goed Fair Policy beleid waardoor de kleine landen nog altijd niet kunnen aansluiten vind ik een nieuwe poenerige club buiten Engeland/Spanje wel mooi. Tenminste weer fatsoenlijke concurrentie erbij voor die clubs. Vandaar ook dat gezeur van de Spaanse bond nu, die zien hun hegemonie doorbroken worden.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 19:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voetbal is al sinds de eerste transfer van 100 of 1000 pond geen kleinschalige sport meer en het is al sinds de opkomsten van significante aantallen supporters een landelijk tot intercontinentaal circus.
Er worden heel vaak ook spelers aangetrokken die niet zulke grote successen brengen maar vanwege hun haardracht, afgetrainde lichaam en uitstraling prima marketing zijn voor de club en daarbij de hele economie eromheen. De shirtverkoop is explosief gestegen. Normaliter wil je nog niet eens een PSG shirt voor je verjaardag, nu wel. Dat ze een beetje kunnen ballen is dan mooi meegenomen.
Als we naar Neymar kijken, ik denk persoonlijk dat het binnen Brazilie, en de wereld eromheen jonge fans aantrekt die hem als icoon volgen en ieder product kopen waar zijn hoofd op te zien is. Het is daarnaast ook goede reclame voor de stad Parijs dat na de aanslagen lichtelijk in populariteit gedaald is. Voor de aanslagen heb ik er weleens wat proberen te handelen en er waren cafehouders die niet voor evt zijreclame wilden betalen omdat de film 'Amelie' al genoeg exposure voor de stad was en daarmee kennelijk voor hun cafe. Het imago van de romantiek is over de jaren helaas vervangen door een imago van dreigend geweld en onveilige buurten dus zoiets groots kan weer wat toerisme opleveren.
Ik heb ook wel wat medelijden met de fans want je favoriete speler in de Franse competitie volgen zou voor mij zoiets zijn als een favoriet in Japan volgen. Frankrijk zal ook wel zn klassiekers kennen maar het is niet van het niveau barca-madrid. Plus dat hij daar ook weleens goed op zijn bek kan gaan met zn "uitdaging". Bij Barca zat hij marketingtechnisch gezien in een jacuzzi en werd hij met fluwelen passes bedient zoals iemand hier eerder opmerkte. Voor minder was hij niet naar een PSG gegaan dus het geld was wel degelijk de stimulans.
nee.. maar jij bent hebberigquote:Op zondag 6 augustus 2017 14:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Jij houdt je club liever kneuterig en klein begrijp ik.
quote:Op maandag 7 augustus 2017 15:50 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als het aan jou lag speelde Ajax nog in het houten stadion op een budget van 0.
Je impliceerde dat je liever niet zag dat jouw club keer op keer de CL zou winnen met topspelers.quote:
dat is niet gek.. vindt jij seks met je vriendin ná 30 jaar net zo lekker als toen jij het voor de eerste keer deed?quote:Op maandag 7 augustus 2017 16:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je impliceerde dat je liever niet zag dat jouw club keer op keer de CL zou winnen met topspelers.
Dat is gek.
Heb jij fans van prijswinnende clubs horen klagen dat het vroeger beter was?quote:Op maandag 7 augustus 2017 17:13 schreef Onnoman het volgende:
[..]
dat is niet gek.. vindt jij seks met je vriendin ná 30 jaar net zo lekker als toen jij het voor de eerste keer deed?
dus?quote:Op maandag 7 augustus 2017 17:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heb jij fans van prijswinnende clubs horen klagen dat het vroeger beter was?
Een rijkere beter presterende club is net zo geliefd of wereldwijd veel geliefder dan een volksere club en het gegeven dat een club wel of niet geliefd wordt hangt af van de prestaties en de historie.quote:
en het overdreven budget wat het voetbal minder aangenaam maaktquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 04:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een rijkere beter presterende club is net zo geliefd of wereldwijd veel geliefder dan een volksere club en het gegeven dat een club wel of niet geliefd wordt hangt af van de prestaties en de historie.
Als jouw clubje een "overdreven" budget zou krijgen zou je club er naast jou alleen maar fans bijkrijgen in de regio, het land, en in de wereld.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 06:50 schreef Onnoman het volgende:
[..]
en het overdreven budget wat het voetbal minder aangenaam maakt
Dit slaat nergens op. Kan zo een rijtje clubs opnoemen waar ooit, of nog, veel geld in is gestoken en nooit echt populair of populairder werden. Ondanks hun soms goede prestaties.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 08:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jouw clubje een "overdreven" budget zou krijgen zou je club er naast jou alleen maar fans bijkrijgen in de regio, het land, en in de wereld.
Bovendien moet je niet zeuren als je betaald voetbal en de vrije markt toejuicht dat er een paar mastodonten opstaan.
Als je daar niet van houdt moet je mooi naar amateurvoetbal kijken.
Barca sleepte eerst Unicef erbij, dat leek een nobele actie maar het functioneerde als transitie naar shirtsponsors. Een harde overgang zou niet geaccepteerd zijn door het grote publiek. Nu kwam men ermee weg.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 13:45 schreef Doublepain het volgende:
Ik vind het hypocriet van Barca, of althans die directeur die roept dat ie het jammer vindt dat zulke bedragen geven worden, maar het grote barca speelde niet lang geleden nog met Qatar airways op hun borst, dat was ook geen goedkoop geintje. Smerig om Neymar zijn gebrek aan loyaliteit ter twijfel te brengen terwijl je je eigen club ook verkoopt aan zulke figuren
[ afbeelding ]![]()
Met soms wat redelijke prestaties kom je er niet. Als je keer op keer de EC/CL wint, zoals hij aangaf, wel. De clubs die je opnoemt hebben nooit op een constant niveau boven de maat gepresteerd.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 13:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Kan zo een rijtje clubs opnoemen waar ooit, of nog, veel geld in is gestoken en nooit echt populair of populairder werden. Ondanks hun soms goede prestaties.
Monaco, KV Mechelen. AZ-76, Bayern Leverkusen, Parma.
Ik zou het leuk vinden als mij club 1 keer per 25 jaar een grote prijs zou winnen, dan heb je iets om naar te refereren en iets om hoop uit te halen voor een volgend wondertje. En ja, daar hoort dan ook wereld aandacht bij ja. Dat zal kijkers trekken en veel in het laatje brengen m.b.t. kijkgelden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 08:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jouw clubje een "overdreven" budget zou krijgen zou je club er naast jou alleen maar fans bijkrijgen in de regio, het land, en in de wereld.
Bovendien moet je niet zeuren als je betaald voetbal en de vrije markt toejuicht dat er een paar mastodonten opstaan.
Als je daar niet van houdt moet je mooi naar amateurvoetbal kijken.
Jammer voor je dat Barca en Madrid niet zo lekker lokaal gebleven zijn dan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 16:35 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Ik zou het leuk vinden als mij club 1 keer per 25 jaar een grote prijs zou winnen, dan heb je iets om naar te refereren en iets om hoop uit te halen voor een volgend wondertje. En ja, daar hoort dan ook wereld aandacht bij ja. Dat zal kijkers trekken en veel in het laatje brengen m.b.t. kijkgelden.
Sowieso denk ik niet dat mijn club ooit in staat zal zijn om ook maar een beetje op niveau te spelen maar dat is weer een anders verhaal
.
Daarnaast zit ik niet te wachten op fans die niks met mijn club te maken hebben, laat staan met mijn stad. Ik vind vaak buitenlandse supporters ook een vorm van volk- en stadsverraad. Van die 'zoals Maxim Hartman dat zegt' dagjesmensen. Ik zal ze natuurlijk niet tegenhouden, maar van mij hoeven ze niet te komen.
Het is alles behalve sportief om een groep met spelers te kopen. Het zijn aandachtsgeile sjeiks en Russische miljardairs met een piemeltje van 3 cm die nog nooit een fatsoenlijke orale beurt gehad hebben. Het verneukt de sport keihard.
Bij deze eindig ik deze kansloze discussie, want het is altijd lastig een gesprek aan te gaan met iemand die een tamelijk eenzijdige kijk heeft op dingen.
groetjes doei
Dit is zo'n onzin altijd. Hij gaat ze in 5 jaar tijd meer dan 500 miljoen euro kosten. Ze zouden dus meer dan 100 miljoen extra per jaar moeten gaan verdienen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 17:52 schreef Craptacular het volgende:
Gejank over de hoge bedragen. Commercieel gezien is het al terugverdiend. Nog niet eens de prestaties meegenomen. Slimme economische/sportieve zet van PSG.
Gewoon een paar secondes olie pompen, als t niet minder isquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 18:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is zo'n onzin altijd. Hij gaat ze in 5 jaar tijd meer dan 500 miljoen euro kosten. Ze zouden dus meer dan 100 miljoen extra per jaar moeten gaan verdienen.
Dat lukt niet alleen met shirtverkoop en extra sponsors.
Dat is wat andersquote:Op dinsdag 8 augustus 2017 18:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gewoon een paar secondes olie pompen, als t niet minder is
Hij verdient zichzelf commercieel terug. Ga er maar vanuit.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 18:26 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is zo'n onzin altijd. Hij gaat ze in 5 jaar tijd meer dan 500 miljoen euro kosten. Ze zouden dus meer dan 100 miljoen extra per jaar moeten gaan verdienen.
Dat lukt niet alleen met shirtverkoop en extra sponsors.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |