quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:33 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, we laten bij 16 wk een pret echo maken voor de zekerheid!
ik zet mn geld in op meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
Wellicht is de kraam negatief over de aerosleep omdat er bij een eventuele lek van de kruik het water niet weg kan en je baby dus in een bad gloeiend heet water ligt? Of is dit inmiddels niet meer zo?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:56 schreef twist02 het volgende:
LadyS wat tof van je contract!Ze zullen een goede reden hebben gehad om je contract toch te verlengen (lees: jij!
)
[..]
[..]
Oké, ik geloof dat ik van het weekend nog een keer langs de Prenatal moetIk-wil-'m-ook!
En ik stel een Fok! babymeet voor met alle mini's in hetzelfde pakje![]()
[..]
Dat de babywinkels het promoten is natuurlijk wel logisch
Dat de kraamzorg (of iemand anders) er negatief over is, niet
Simpel gezegd: de werking is niet (volledig) bewezen* maar het is wél een typisch gevalletje 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Het is dus sowieso een prima matras
*Bij volwassenen is wel degelijk aangetoond dat het de mate van 'rebreathing' (uitgeademde lucht opnieuw inademen) significant vermindert als ze met hun gezicht in het matras liggen. Dezelfde tests mogen om ethische redenen echter niet uitgevoerd worden bij baby's/kinderen
Dus dat maakt zinnige uitspraken doen nogal lastigBij ons beviel-ie in elk geval prima
/geekmode
vooral nav de eerste echo.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:35 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik ook, maar volgens mij is het een beentje?
Ja, dat zou kunnen. Maar dat geldt bij meer soorten matrassen / matrasbeschermers toch?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:36 schreef Skittles het volgende:
[..]
Wellicht is de kraam negatief over de aerosleep omdat er bij een eventuele lek van de kruik het water niet weg kan en je baby dus in een bad gloeiend heet water ligt? Of is dit inmiddels niet meer zo?
Thankss voor t meedenken:). Over evt lekkende kruik had ze t niet over. Het ging meer over dat het matras de warmte van een kruik niet goed zou verdelen en dat het helemaal niet zo "ademend" is zoals gezegd wordt.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar dat geldt bij meer soorten matrassen / matrasbeschermers toch?
Persoonlijk denk ik dat je bij een lekkende kruik sowieso een probleem hebtvolgens mij hebben wij die ook nooit tegelijk met baby in bed laten liggen, maar dat kan ik me eigenlijk niet echt meer herinneren...
Ik meende ook dat de kans op verstikking groter is dan bij gewone, ademende matrassen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:07 schreef Memoru het volgende:
[..]
Thankss voor t meedenken:). Over evt lekkende kruik had ze t niet over. Het ging meer over dat het matras de warmte van een kruik niet goed zou verdelen en dat het helemaal niet zo "ademend" is zoals gezegd wordt.
Geen flauw idee, ik heb me er verder niet in verdiept. Dat was wat de vrouw bij de kraamintake mij vertelde, dat zij daarom niet graag met een aerosleep matras werkten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 22:46 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen. Maar dat geldt bij meer soorten matrassen / matrasbeschermers toch?
Persoonlijk denk ik dat je bij een lekkende kruik sowieso een probleem hebtvolgens mij hebben wij die ook nooit tegelijk met baby in bed laten liggen, maar dat kan ik me eigenlijk niet echt meer herinneren...
Mijn zoontje heeft in het begin bijna alleen korte mouwen rompers gedragen, want ik had niks anders dat hem paste (hele kleine maatjes 50). Daarboven een pakje met lange mouwen en dan in een hydrofiel en een deken gewikkeldquote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:37 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ja, spannend is het allemaal wel ja. Ik weet niks meer na 11 jaar. Ik heb dus ook een romper met korte mouwen in maat 50 gekocht, haha. Was ik alleen weer vergeten dat dat in principe te koud is. waarom verkopen ze die dan...
De goedkope hoeslakens van de Action zijn hartstikke dun en dan werkt het Aerosleep nog wel. Die dingen zijn een euro geloof ik.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik heb me er verder niet in verdiept. Dat was wat de vrouw bij de kraamintake mij vertelde, dat zij daarom niet graag met een aerosleep matras werkten.
Ik vond een aerosleep matras vooral geldklopperij. Het verliest zijn functie al als je er een normale hoeslaken over doet in plaats van een duurdere aerosleep hoeslaken. Een hydrofiel onder het hoofdje 'mag' ook in principe niet. Je zal maar een spuger hebben en die hoeslakens continu moeten wassen. Dan heb je er best wat nodig voor 16 euro per stuk. /krent
Ja, dat is zeker zo. We moeten gewoon van het beste uitgaan.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 00:13 schreef LeSage het volgende:
Lu![]()
Wat ontzettend tof! En ik snap die onzekerheid en twijfels heel goed. Aan de andere kant: het hóéft natuurlijk geen herhaling te worden van het eerste jaar van Wolk, wat betreft zorgen.
VerderVoor de mooie echo's!
Enverlof
ik was om 7 uur klaar en toen kwamen vriend, S., mijn ouders en zus naar mijn werk om samen te eten. Daarna nog heerlijk met mijn ouders bij ons gezeten
Ja jeetje, ik kan me goed voorstellen dat dat gevoelsmatig heel raar is. Goed dat jullie wel gewoon gaan. Misschien helpt afleiding op die dag ook juist.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 07:56 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ik denk al, wat heb ik een hoop gemist in een paar uurtjes, maar het was LuDann! Bizar inderdaad, hoe veel je al kan zien op zo'n echo nu hè?
Wij hadden gisteren weer een echo en alles zag er heel goed uit. We kregen zelfs een 3D-plaatje te zien (mijn man schrok zich kapot: "wat is dat!?"). We zijn wat betreft uitgerekende datum één dagje vooruit gezet. Het zegt natuurlijk helemaal niks maar voor mijn gevoel is het heel prettig. Onze vorige UD (dezelfde UD als LuDann toevallig!) was precies een half jaar na de UD van ons zoontje dat afgelopen februari geboren is. Dit voelt op de een of andere manier toch prettiger.
Ik las ook nog iets over zwanger zijn en op vakantie zijn. Wij zijn zo slim geweest om een lang weekend Kopenhagen te boeken op het moment dat ik even lang zwanger ben als dat ons jongste zoontje is (dood) geboren. Totaal niet over nagedacht bij het boeken.
Natuurlijk is de kans heel klein dat dit kindje ook bij termijn ter wereld komt, maar gevoelsmatig is het wel even raar. Maar, we gaan wel gewoon, we hebben de vakantie ook echt nodig
Nou, lekkere vrolijke post weer. Om het zonniger af te sluiten, ik ga met dreumes naar de Apenheul, fijne dag allemaal!
Ja, ik lees net tot m'n verbazing dat er dus zelfs kraamzorgorganisaties zijn die gewoon weigeren om ermee te werken en eisen dat er een ander matrasje komtquote:Op vrijdag 21 juli 2017 23:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik heb me er verder niet in verdiept. Dat was wat de vrouw bij de kraamintake mij vertelde, dat zij daarom niet graag met een aerosleep matras werkten.
Ik vond een aerosleep matras vooral geldklopperij. Het verliest zijn functie al als je er een normale hoeslaken over doet in plaats van een duurdere aerosleep hoeslaken. Een hydrofiel onder het hoofdje 'mag' ook in principe niet. Je zal maar een spuger hebben en die hoeslakens continu moeten wassen. Dan heb je er best wat nodig voor 16 euro per stuk. /krent
Hier ook zon 3 a 4x, soms vaker, per dag de hik. Alleen omdat je nog niet in gedaald is hikt ie tegen m'n bekken aan, dat voelt raarquote:Op zaterdag 22 juli 2017 12:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Aarghik wordt zo moe van die hikkende baby die op mn blaas stuitert. Dat bewegen vind ik allemaal wel gezellig, maar dat hikken vind ik maar irritant
![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 19:59 schreef LuDann het volgende:
@Donna: niet echt hoor, geloof ik? Of misschien toch wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ook:![]()
![]()
![]()
Kiek dan! Hij/zij beweegt gewoon.Wolk lag altijd helemaal stil tijdens alle echo's. Mijn man riep uit dat hij helemaal niet wist dat ze nu al konden bewegen.
![]()
![]()
Luwatdoejenudann!!
![]()
Gefeliciteerd en wat ben je ver ook al!! Sneaky heur!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Phaidra op 22-07-2017 19:17:27 ]Venus in pocketformaat
© loveli
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op zaterdag 22 juli 2017 18:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
![]()
Luwatdoejenudann!!
![]()
Gefeliciteerd en wat ben je ver ook al!! Sneaky heur!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het was niet mijn bedoeling zo sneaky te zijn maar inmiddels weten wel heel veel mensen mijn gebruikersnaam. En ik had (in tegenstelling tot bij Wolk) de behoefte het heel dicht bij mezelf te houden de eerste tijd.
Ik ben blij je spoiler te lezen! Hopelijk gaat het hier net zo.
maar 1 x eruitquote:Op zondag 23 juli 2017 12:13 schreef Flav het volgende:
Hier ook al 2 nachten heerlijk geslapen, 1x eruit om te plassen en daarna weer direct in slaap tot zeker 8 uur![]()
Denk dat het verlof, ook al zijn het pas 2 dagen, toch wel rust geeft en dat ik daardoor beter slaap. Want de afgelopen weken was echt verschrikkelijk qua slaap
Nou... zó leuk vind ik het ook weer nietquote:Op zondag 23 juli 2017 21:20 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb een beetje dezelfde instelling, dus ik ben erg benieuwd of dat helpt.Bij jou was het toch ook vooral dat je het zwanger zijn nog te leuk vond om al te willen bevallen?
Ja, gek hoe dat gaat he. Ik realiseerde me pas na de bevalling echt hoeveel last ik stiekem toch wel had gehad van alle ongemakken. Zoals de jeuk die ik de laatste weken ineens kreeg. (Na de bevalling was dat meteen overquote:Op maandag 24 juli 2017 11:33 schreef Lemijn het volgende:
Ook hier herkenbaar hoor. Maar gek genoeg went ieder nieuw ongemak ook weer.
*Boks*quote:Op maandag 24 juli 2017 11:41 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb zo'n jeuk aan m'n borsten, nu al!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mij maar chocolademelk trouwens.![]()
quote:Op maandag 24 juli 2017 13:10 schreef LuDann het volgende:
Ik kan het me goed voorstellen hoor, er klaar mee zijn. Pff, ik was er de vorige keer met 35 weken al klaar mee. Maar wat Lemijn zegt hield mij ook op de been: lekker de termijn blijven zitten. Ik vond het heel fijn dat mijn baby zelf het moment koos om geboren te worden.
Geniet van je verlof LeSage!
Songeur, wat vervelend van het overgeven. Als het zo blijft is het misschien een idee om je VK om een middeltje te vragen. Ik heb een week Emesafene gebruikt. Vooral omdat ik verwachtte dat de misselijkheid net als bij mijn eerste zwangerschap maanden aan zou houden. Maar het viel erg mee! Na een week was het gewoon praktisch weg dit keer.
Ik ben trouwens een beetje opgelucht.Yay voor weinig misselijkheid en vriendelijke baasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mij maar chocolademelk trouwens.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Ohja jij zit inderdaad onder een deken op de bank als ik met 28 graden buiten het zweet in mn oksels heb klotsenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 21:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Euhh. Even kijken. Er staat 2-6 maanden op. Da's.. ruim? Heb me nog niet bepaald verdiept in de finesses van de gemiddelde babygarderobe.
Kunnen rompertjes niet dienen als babyondergoed met andere shizzle erover als het buiten vriest?
En och, het is in elk geval altijd tamelijk warm in ons huis, want dude en ik zijn gezamelijk koukleum.
Correct. Met sokken aan ook hè? Eventueel pantoffels.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ohja jij zit inderdaad onder een deken op de bank als ik met 28 graden buiten het zweet in mn oksels heb klotsen
O, dit klinkt wel heel okee! Sowieso is amandelen door melk heenbeuken lekker, mits je een blender hebt die dat gruis(niet geruis!:))loos voor elkaar krijgt.quote:Op maandag 24 juli 2017 13:29 schreef CassElliot het volgende:
Een kop warme melk
Acht amandelen
Theelepel honing
Theelepel ghee
In de blender
Heb je ze wel vaginaal ingebracht met een ananashart?quote:Op zondag 23 juli 2017 20:36 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan trouwens een minnetje zetten achter het idee dat pannenkoeken nog iets weeënopwekkends zouden doen: 48 uur verder en geen wee te bekennen.![]()
Maar misschien bestond dat verband alleen in een bepaald jaar?
Verder geen klachten hoor... al wordt het een tikkeltje saaier. Ik probeer nog steeds bezig te blijven en tegelijk verder te vertragen. Daarmee kan ik het echte wachten nog steeds voorkomen. We zullen zien hoe lang het zo blijft.
Intussen is een bevalling heeeeel welkom. Ik ben zo benieuwd naar de baby!
quote:Op maandag 24 juli 2017 15:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Heb je ze wel vaginaal ingebracht met een ananashart?
Verschilt per persoon.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:06 schreef minilot het volgende:
[..]
O, dit klinkt wel heel okee! Sowieso is amandelen door melk heenbeuken lekker, mits je een blender hebt die dat gruis(niet geruis!:))loos voor elkaar krijgt.
Bij welk trimester hoort dat trouwens, ineens specifieke dingen heel graag lusten of juist helemaal niet meer?Ik heb er nog niks van gemerkt, afgezien van wellicht iets minder zin in gebakken eieren om zes uur 's morgens dan pre-zwanger. Maar ik lust nog steeds alles, theoretisch op elk moment, en niets iets ineens heel veel meer dan eerst..
Lig je te bevallen, zegt die arts 'er komt iets, maar, wat gek!'quote:Op maandag 24 juli 2017 15:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Awesome. Even onthouden voor begin januari.
Waarom is er ook geen apart topic met overzicht van hoe deze tips goed toe te passenquote:Op maandag 24 juli 2017 15:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Lig je te bevallen, zegt die arts 'er komt iets, maar, wat gek!'
Jij 'oh ja, dat is denk ik een achtergebleven stukje pannenkoek!'
Oei! Dat klinkt vervelend, en heel anders dan hier. Ik heb doordeweeks best veel afspraken met mensen met een parttime dag, of vakantie. En ik had nog behoorlijk veel te doen qua opruimen/klaarmaken de eerste weken.quote:Op maandag 24 juli 2017 15:34 schreef Memoru het volgende:
Melkk![]()
![]()
![]()
Ik heb nog geen week verlof en verveel me nu al![]()
Iedereen is aan het werk.
Ik ben zelf bijna 6 weken te vroeg geboren. Komt volgens mn moeder doordat ze teveel bitterballen at. Ben benieuwd of die van mij ook eerder komt.
Ik ben inmiddels begonnen aan een Harry Potter Marathon haha! Het regent momenteel erg hier anders zou wandelen of naar de supermarkt ook nog een optie zijnquote:Op maandag 24 juli 2017 15:58 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Oei! Dat klinkt vervelend, en heel anders dan hier. Ik heb doordeweeks best veel afspraken met mensen met een parttime dag, of vakantie. En ik had nog behoorlijk veel te doen qua opruimen/klaarmaken de eerste weken.
Verder houd ik altijd wel van een stukje wandelen, de krant lezen een een serie kijken. Als ik die dingen in een laag tempo doe, en een paar keer per week naar de supermarkt fiets, dan gaat de tijd echt makkelijk voorbij... Allemaal niks voor jou?
quote:Op zondag 23 juli 2017 07:57 schreef LuDann het volgende:
[..]![]()
![]()
Het was niet mijn bedoeling zo sneaky te zijn maar inmiddels weten wel heel veel mensen mijn gebruikersnaam. En ik had (in tegenstelling tot bij Wolk) de behoefte het heel dicht bij mezelf te houden de eerste tijd.
Ik ben blij je spoiler te lezen! Hopelijk gaat het hier net zo.
Jeej voor de goede 20 weken echo!!quote:Op maandag 24 juli 2017 17:16 schreef Waterdruppel het volgende:
20 weken echo geslaagd met vlag en wimpel. Met de kleine vent is alles oké
Helaas was mijn suikertest niet oké. Heb helaas zwangerschapssuiker
Zit nu te wachten op een afspraak in het ziekenhuis voor de diabetesverpleegkundige.
Oh, bloedingen zijn ook wel heftig natuurlijk.quote:Op maandag 24 juli 2017 17:05 schreef Phaidra het volgende:
[..].
Bij A. was ik ook meer op mezelf. Ik had ook een aantal serieuze bloedingen gehad dus tot de eerste echo met 10 weken wilde ik sowieso nog weinig mensen informeren. Pas met 14 weken heb ik het op mijn werk bekend gemaakt, ook omdat het midden in de zomervakantie was. Toen had ik al een behoorlijk buikje, dus de tijd begon wel te dringen.
Dat weet ik nog niet. Ze willen het eerst met een dieet proberen, maar wacht nu op de afspraak. Heb al wel het snoep de deur uit gedaanquote:Op maandag 24 juli 2017 17:26 schreef LuDann het volgende:
Lekker recept Cass.![]()
Donna, lastig die pijn. Ik had er ook al vroeg last van. Ik vrees dat het niet echt beter wordt.Langzaam opstaan dan maar!
Memoru: en een hobby oppikken? Leren breien bijvoorbeeld? Kun je dingen voor de baby breien! Wat ook leuk is, is in je eentje overdag naar de bioscoop gaan. Dat ga ik vast en zeker doen in mijn verlof.![]()
Waterdruppel, wat rot van de diabetes zeg.Streng dieet nu?
Wat fijn! Jongetjes zijn leuk! meisjes ongetwijfeld ookquote:Op maandag 24 juli 2017 18:26 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hier ook een goede 20-weken echo! Wij verwachten een jongetje.![]()
Alles zag er goed uit, groei ook allemaal op het gemiddelde.![]()
En gelukkig was het een fijne echoscopiste, ze wou ons wel een hoop uitleggen.![]()
Daarna zouden we gelijk leuke kleertjes halen. Helaas bij Prenatal vooral nog zomerkleertjes. Bij de Zeeman namen we wel het piratenshirtje mee, voor volgend jaar zomer.![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |