abonnement Unibet Coolblue
pi_172560622
Een die niet (weinig) kookt en zelden verse producten koopt (alleenstaand immers). Wat zou je die aanraden voor lunch en het avondmaal?
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:28:13 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172560764
Op restaurant een fijn vegetarisch gerecht aanschaffen.

Zijn er andere antwoorden mogelijk? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172560776
Boterhammetje kaas
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:28:42 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172560785
Kaassoufflés van de snackbar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172560867
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:28 schreef Lienekien het volgende:
Kaassoufflés van de snackbar.
Snackbars staan vanaf heden op de rode lijst.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:31:30 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172560920
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Snackbars staan vanaf heden op de rode lijst.
Dus je gaat koken en verse producten kopen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_172560944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:28 schreef Dven het volgende:
Op restaurant een fijn vegetarisch gerecht aanschaffen.

Zijn er andere antwoorden mogelijk? :?
Geen voedzame kant en -klaarmaaltijden?
pi_172560975
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je gaat koken en verse producten kopen?
As het niet anders kan, twee of drie keer per week. Beginnersmaaltijden iig.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:33:24 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172560992
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Geen voedzame kant en -klaarmaaltijden?
Kun je dat zelf niet even bekijken in je supermarkt? Meestal staat er wel op het etiket of het geschikt is voor vegetariërs.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172561005
broodjes ei.
pi_172561107
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kun je dat zelf niet even bekijken in je supermarkt? Meestal staat er wel op het etiket of het geschikt is voor vegetariërs.
In principe heb ik dit forum nergens voor nodig nee. Ik dacht, misschien is er iemand die uit ervaring kan zeggen: "dat is een lekkere (makkelijke) maaltijd!" of "ik ken het probleem en toen heb ik gedaan/gekocht..."

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 21:38:20 ]
pi_172561155
Ei, kaas. Zuivel is wel gedekt. Ben ook fan van yoghurt en kwark.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:52:52 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172561652
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

In principe heb ik dit forum nergens voor nodig nee. Ik dacht, misschien is er iemand die uit ervaring kan zeggen: "dat is een lekkere (makkelijke) maaltijd!" of "ik ken het probleem en toen heb ik gedaan/gekocht..."
Noem dan op zijn minst de supermarkt waar jij je boodschappen doet.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:53:19 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172561676
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:39 schreef LelijKnap het volgende:
Ei, kaas. Zuivel is wel gedekt. Ben ook fan van yoghurt en kwark.
Dagelijks groente, fruit.

Peulvruchten.

Kaas is trouwens niet per definitie vegetarisch.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172561774
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:24 schreef LelijKnap het volgende:
Een die niet (weinig) kookt en zelden verse producten koopt (alleenstaand immers). Wat zou je die aanraden voor lunch
boterham met pindakaas
quote:
en het avondmaal?
boterham met pindakaas.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172561844
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Noem dan op zijn minst de supermarkt waar jij je boodschappen doet.
Bestel bij de AH voornamelijk. Voor de rest kan ik event. ook uitwijken naar de Deka of Vomar.
pi_172561889
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dagelijks groente, fruit.

Peulvruchten.

Kaas is trouwens niet per definitie vegetarisch.
Drink veel van die koudgeperste groentedrankjes, telt dat ook? Kaas is vegetarisch genoeg voorlopig. Begin met vlees en vis.
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:00:00 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172561924
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Bestel bij de AH voornamelijk. Voor de rest kan ik event. ook uitwijken naar de Deka of Vomar.
Van de AH kan je online kijken of ze vegetarische varianten hebben. Die informatie is vaak wel vrij goed.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172561972
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Van de AH kan je online kijken of ze vegetarische varianten hebben. Die informatie is vaak wel vrij goed.
Ja, ga ik voor de volgende bestelling ook zeker doen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:02:33 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172562028
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Drink veel van die koudgeperste groentedrankjes, telt dat ook? Kaas is vegetarisch genoeg voorlopig. Begin met vlees en vis.
Groente en fruit neem je bij voorkeur toch liever niet in sapvorm. Dan mis je namelijk de vezels.

Met bijv. kikkererwten, blokjes feta en wat rauwe groenten kun je al zelf een maaltijdsalade maken. Als je het slim doet, eet je er de volgende dag nog een keer van.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172562192
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Groente en fruit neem je bij voorkeur toch liever niet in sapvorm. Dan mis je namelijk de vezels.

Met bijv. kikkererwten, blokjes feta en wat rauwe groenten kun je al zelf een maaltijdsalade maken. Als je het slim doet, eet je er de volgende dag nog een keer van.
Klopt, maar het voordeel is dat ze redelijk goed uitgebalanceerd zijn en ik geen hoeveelheden verspil. Als ik je voorstel lees dan komt dus weer die twijfel op; ik ben geen kind, en eet m'n groente wel, maar dat achte ik voornamelijk acceptabel omdat groentes altijd in combinatie gegeten konden worden met iets lekkers, vis/vlees. Nu ik dit schrijf denk ik dat ik het misschien wat meer in de lasagne/pastahoek moet gaan zoeken, en daarnaast eenmaal of tweemaal per week een groentesalade.
pi_172562308
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

As het niet anders kan, twee of drie keer per week. Beginnersmaaltijden iig.
het zit 'm dus in het koken. dat moet je inderdaad even leren.
Voordeel van koken is dat je zelf precies kunt bepalen wat je eet en dus kunt eten wat je lekker vindt.

AH heeft voldoende kant en klaar maaltijden, dat is niet zo'n probleem, vooral de maaltijdsalades kennen de meest uiteenlopende varianten.

Dat je alleenstaand bent maakt boodschappen doen wel kostbaarder, maar zelf koken is vrijwel altijd goedkoper dan de aanschaf van (behoorlijke) kant en klaar maaltijden (ik reken de dr Oetker pizza's ff niet mee ;-) )

Doe je voordeel met een heel internet VOL recepten, zoek op jouw ingrediënten en je komt vast geweldige recepten tegen.

Veel plezier.
pi_172562400
oh, en kijk ook eens naar keukens waar veel/voornamelijk vegetarisch gekookt wordt, dan leer je hoe je lekkere maaltijden maakt zonder rare vleesvervangers als "bietenburgers"en dergelijke.

Zo doen ze het in India bijvoorbeeld erg goed zonder vlees! :)
pi_172562452
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:10 schreef realAIVD het volgende:

[..]

het zit 'm dus in het koken. dat moet je inderdaad even leren.
Voordeel van koken is dat je zelf precies kunt bepalen wat je eet en dus kunt eten wat je lekker vindt.

AH heeft voldoende kant en klaar maaltijden, dat is niet zo'n probleem, vooral de maaltijdsalades kennen de meest uiteenlopende varianten.

Dat je alleenstaand bent maakt boodschappen doen wel kostbaarder, maar zelf koken is vrijwel altijd goedkoper dan de aanschaf van (behoorlijke) kant en klaar maaltijden (ik reken de dr Oetker pizza's ff niet mee ;-) )

Doe je voordeel met een heel internet VOL recepten, zoek op jouw ingrediënten en je komt vast geweldige recepten tegen.

Veel plezier.
Ik lijk er niet aan te ontkomen inderdaad. Wordt wel even puzzelen met producten; prijs vs (her)bruikbaarheid (houdbaarheid). Gedwongen worden soortgelijke maaltijden achter elkaar te eten is ook niet ideaal, zoals Lienekien voorstelde.
pi_172562510
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:12 schreef realAIVD het volgende:
oh, en kijk ook eens naar keukens waar veel/voornamelijk vegetarisch gekookt wordt, dan leer je hoe je lekkere maaltijden maakt zonder rare vleesvervangers als "bietenburgers"en dergelijke.

Zo doen ze het in India bijvoorbeeld erg goed zonder vlees! :)
Goede tip. Die vleesvervangers zijn geen optie idd, behalve de balletjes. Die vind ik stiekem wel heel lekker.
pi_172563084
Lekker en makkelijk dus?

Met ei: Quiche, omelet. Simpel, lekker en veel variatie mogelijk. Een simpele omelet met kaas op brood vind ik erg lekker. Quiche kun je alle kanten mee op, mijn favo zonder vlees: gele, groene courgette, wortel (in dunne plakjes) en plakjes brie.

Kaas: Haloumi; gebakken kaas. Paneer indiase gebakken kaas. Brie of camembert uit de over, kruislings opensnijden en dippen met brood. Tosti's op allerlei manieren, lekker is met fruit, bijvoorbeeld brie, perzik uit blik en tijm, of mosterd, kaas, en ketchup. Oude kaas, peer.

Groenten: kook groenten in groentenbouillon, als ze gaar zijn; staafmixer; lekker soepje. Eventueel beetje room of creme fraiche en voila. Snijd harde groenten, courgette, paprika, ui, tomaatjes, beetje olie, knoflook, prvencaalse of italiaanse kruiden. Of maak juist wintergroenten: aardappel ,peen, knolselderij, pastinaak, even blancheren en dan even bakken in de over met een half potje fond. 2x omscheppen en op 170 graden zachtjes bakken tot gaar. Zout, peper. Eten.

Allerlei salades met kaas, noten.

Je kunt selderijstengels in de oven doen met kaas erop en gratineren. Sowieso kun je alles gratineren met kaas, lekker.

Je kunt zelf balletjes fabriceren van nootjes, wat brood en beetje melk.

Groentenpannenkoekjes, groenten raspen, halfgaarbakken met kruiden, dan dik pannenkoekenbeslag erop. Maak er een sausje of dressing bij. Hops.
Whatever...
pi_172563133
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:12 schreef realAIVD het volgende:
oh, en kijk ook eens naar keukens waar veel/voornamelijk vegetarisch gekookt wordt, dan leer je hoe je lekkere maaltijden maakt zonder rare vleesvervangers als "bietenburgers"en dergelijke.

Zo doen ze het in India bijvoorbeeld erg goed zonder vlees! :)
Absoluut. Bhajees zijn geweldig bijvoorbeeld. Maar sowieso heel veel vegetarische gerechten waar je geen vleesvervanger in wilt hebben. Gewoon lekker.

Ikzelf ben flexitarier of hoe je het ook noemt. Maar valess dat weiger ik, of een ander nepvlees. Iets moet gewoon lekker zijn zoals het is.
Whatever...
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:33:18 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172563180
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:13 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik lijk er niet aan te ontkomen inderdaad. Wordt wel even puzzelen met producten; prijs vs (her)bruikbaarheid (houdbaarheid). Gedwongen worden soortgelijke maaltijden achter elkaar te eten is ook niet ideaal, zoals Lienekien voorstelde.
Nou, gedwongen, gedwongen. Als het lekker is, wil je het heus de volgende dag wel nog een keer eten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172563792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:30 schreef Spanky78 het volgende:
Lekker en makkelijk dus?

Met ei: Quiche, omelet. Simpel, lekker en veel variatie mogelijk. Een simpele omelet met kaas op brood vind ik erg lekker. Quiche kun je alle kanten mee op, mijn favo zonder vlees: gele, groene courgette, wortel (in dunne plakjes) en plakjes brie.

Kaas: Haloumi; gebakken kaas. Paneer indiase gebakken kaas. Brie of camembert uit de over, kruislings opensnijden en dippen met brood. Tosti's op allerlei manieren, lekker is met fruit, bijvoorbeeld brie, perzik uit blik en tijm, of mosterd, kaas, en ketchup. Oude kaas, peer.

Groenten: kook groenten in groentenbouillon, als ze gaar zijn; staafmixer; lekker soepje. Eventueel beetje room of creme fraiche en voila. Snijd harde groenten, courgette, paprika, ui, tomaatjes, beetje olie, knoflook, prvencaalse of italiaanse kruiden. Of maak juist wintergroenten: aardappel ,peen, knolselderij, pastinaak, even blancheren en dan even bakken in de over met een half potje fond. 2x omscheppen en op 170 graden zachtjes bakken tot gaar. Zout, peper. Eten.

Allerlei salades met kaas, noten.

Je kunt selderijstengels in de oven doen met kaas erop en gratineren. Sowieso kun je alles gratineren met kaas, lekker.

Je kunt zelf balletjes fabriceren van nootjes, wat brood en beetje melk.

Groentenpannenkoekjes, groenten raspen, halfgaarbakken met kruiden, dan dik pannenkoekenbeslag erop. Maak er een sausje of dressing bij. Hops.
Zeer goede tips (denk ik)! Dankjewel :Y. Heb een link naar deze post onder m'n lijstje geplaatst in Notes.

quote:
Ontbijt/lunch;

Yoghurt
Kwark
Muesli
Croissantjes
Brood (pindakaas, eiersalade, etc)
Rijstwafels
Gebakken/gekookt ei
Melk
Ontbijtdrink

Tussendoortjes;

Groentedrankjes (koudgeperst)
Noten(mix)
Peulvruchten
Fruit
Chocola

Avondmaaltijden:

Pasta's
Omelet
Salades
Lasagne
Stamppot
Quiches
Rijstmaaltijden
Soepen
Tosti's (met fruit?!)
(groente)pannenkoeken
Notenballetjes
Kaas/satésoufflé
Pizza's
Iets met gesmolten kaas

relevante ingrediënten:

peulvruchten, noten fetakaas, erwten,
creme fraiche, bouillon, courgette, tomaat, italiaanse of provencaalse kruiden, selderij, stokbrood,

Tip; exotische keuken zoals Indisch (
Bhajees)


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 22:47:52 ]
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:47:58 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_172563807
Je kon niet voldoende inspiratie vinden in dit topic
CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #14]
of de 13 voorafgaande volle topics in die reeks?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_172563841
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, gedwongen, gedwongen. Als het lekker is, wil je het heus de volgende dag wel nog een keer eten.
Haha, ja dat wordt dus de vraag. Ben het in elk geval nog niet gewend, zo'n op groente gebaseerd dieet, dus ik zal in het begin wel even moeten doorbijten.
pi_172563870
Spaghetti aglio e olio. Simpel, makkelijk, snel. En zonder vlees.
pi_172563948
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:49 schreef Krollie het volgende:
Spaghetti aglio e olio. Simpel, makkelijk, snel. En zonder vlees.
Toegevoegd.
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:53:22 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172564009
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Haha, ja dat wordt dus de vraag. Ben het in elk geval nog niet gewend, zo'n op groente gebaseerd dieet, dus ik zal in het begin wel even moeten doorbijten.
Ik raad je wel aan een paar recepten te zoeken die goed te doen zijn qua ingrediënten en bereiding én die je lekker vindt. Als je het maar matig vindt wat je zelf gaat produceren, blijf je niet gemotiveerd.

Ik eet zelf overigens wel vlees, dus ik weet er niet het fijne van met welke producten en in welke hoeveelheid je het weglaten van vlees voldoende compenseert. Maar goed, volgens mij is je eetpatroon nu ook niet helemaal perfect.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172564312
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik raad je wel aan een paar recepten te zoeken die goed te doen zijn qua ingrediënten en bereiding én die je lekker vindt. Als je het maar matig vindt wat je zelf gaat produceren, blijf je niet gemotiveerd.

Ik eet zelf overigens wel vlees, dus ik weet er niet het fijne van met welke producten en in welke hoeveelheid je het weglaten van vlees voldoende compenseert. Maar goed, volgens mij is je eetpatroon nu ook niet helemaal perfect.
Daar heb je gelijk in, vooral met mijn gebrek aan discipline in acht genomen. Er zijn een paar pasta's en salades (icm iets lekkers zoals een vega schnitzel of zo) die ik al ken, dus daar ga ik mee beginnen, in afwisseling met 'slecht(ere) maaltijden die ik nu al regelmatig eet, zoals pizza.
M'n eetpatroon is nu meer dan bagger, eet soms zelfs helemaal geen avondmaaltijden, dus slechter zal het er in elk geval niet op worden. Wel eet ik regelmatig vlees dus ik moet wel even in de gaten houden of ik de voedselwaarden (b12) kan compenseren.

Bedacht me zojuist; salade met spinazieblad, tomaat, ui, avocado (!) en hoe heette die hele kleine nootjes/zaadjes die je even bakt in de pan en erbij gooit?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 23:05:19 ]
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:02:55 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172564350
Pijnboompitten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_172564401
Juist! Thanks.
pi_172564406
Pitten dus.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:17:02 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172564762
Maaltijdsalades van de Albert Heijn. Heerlijk en gezond!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:53:39 #40
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_172565517
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:17 schreef LXIV het volgende:
Maaltijdsalades van de Albert Heijn. Heerlijk en gezond!
Gezond weet ik niet als je die dressings er over heen gooit.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:56:07 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172565546
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:53 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Gezond weet ik niet als je die dressings er over heen gooit.
Jawel toch. Een beetje olie en of kruiden kunnen toch geen kwaad?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_172565574
Vegasnacks O+
pi_172565592
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:24 schreef LelijKnap het volgende:
Een die niet (weinig) kookt en zelden verse producten koopt (alleenstaand immers). Wat zou je die aanraden voor lunch en het avondmaal?
Schaf een rijstkoker aan.
Kook wat rijst en bak wat bevroren groenten, wanneer de groenten bijna klaar zijn bak je de rijst met de groenten mee op hoog vuur.
Eventueel wat kokos om wat extra smaak te krijgen.
Als je wilt kun je nog wat eieren bakken en fijnsnijden en dat door je rijst en groente mixen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:59:48 #44
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172565595
Pizza quattro formaggio.

Broodje/patatje kaassouflé.

Spinaziestamppot met een ei.

Chili sin carne.

De AH en Jumbo hebben beide best lekkere vegetarische gehaktballetjes. Smaken bijna hetzelfde indien verwarmd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 21 juli 2017 @ 00:02:30 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_172565628
Of gewoon pannenkoeken, maar dan wel zonder spek.

Banaanpannenkoek met appel en blauwe bessen O+ Een rijpe banaan prakken, drie eieren erdoor (meer niet), partjes appel meebakken in de pan, blauwe bessen als laatste erbij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_172568329
Neem een vegetarische HelloFresh of Marley Spoon box. Dan krijg je de producten voor 1 persoon, leer je koken met makkelijke recepten en vaak al afgewogen hoeveelheden en eet je tenminste nog een beetje leuk.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 09:56:37 #48
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172568609
gwn verse groenten, peulvruchten uit pot en gedroogde granen
pi_172568687
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 09:36 schreef Myraela het volgende:
Neem een vegetarische HelloFresh of Marley Spoon box. Dan krijg je de producten voor 1 persoon, leer je koken met makkelijke recepten en vaak al afgewogen hoeveelheden en eet je tenminste nog een beetje leuk.
Voor iemand die niet kan koken best een goed idee.
Whatever...
pi_172568694
Eet voldoende groente en fruit, dan hoef je over die voedingswaarden ook niet zo in te zitten. Om bijvoorbeeld ijzer goed op te kunnen nemen is het belangrijk dat je voldoende vitamine C binnen krijgt.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:04:52 #51
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172568718
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:03 schreef Chai het volgende:
Eet voldoende groente en fruit, dan hoef je over die voedingswaarden ook niet zo in te zitten. Om bijvoorbeeld ijzer goed op te kunnen nemen is het belangrijk dat je voldoende vitamine C binnen krijgt.
iedere dag dahl met mango chutney en meloen als ontbijt, lunch, voorgerecht en dessert _O_
pi_172568859
Een paar van mijn "luie" recepten:

Uitje fruiten met wat knoflook, tomaatjes snijden en erbij, spinazie erbij, even laten slinken, maak twee kuiltjes en kiep daar elk een ei in, deksel op de pan, kwartiertje zacht laten stoven. Eet met wat brood (stokbrood, turks brood, chapati, etc) of rijst.

Uitje fruiten met wat knoflook (zo beginnen heel veel van mijn recepten :')), gooi er wat gesneden champignons in, goed aanbakken, doe er gesneden groene paprika bij, bakken tot het gaar is, gooi het in een bak/schaal en doe er flink wat geraspte kaas bij (mozzarella kan ook) en roer om. Maak in een koekepan een omelet van 2 of 3 eieren, als je hem omdraait gooi je op de helft het champignons/paprika/kaas mengsel, vouw dicht, pleur op een bord. Lekker met tomatenketchup.

Neem een kopje rode linzen, spoel deze af. Gooi deze samen met 4 kopjes water in een pan. Snipper een ui, hak wat tomaatjes. Rasp wat gember. Doe dit allemaal erbij in de pan. Doe er zout bij. Roer door, breng aan de kook en laat 20 min zachtjes koken met deksel op de pan. Regelmatig roeren, als het te droog wordt doe je er water bij. Aan het eind (als de linzen uitelkaar zijn gevallen) kun je evt olie verhitten en daar kruiden (komijn, kerrieblad, ofzo) en knoflook in aanbakken, en dan de loeihete olie door de linzen roeren, dat maakt het erg lekker. Serveer met rijst en indiase pickles uit een potje of mangochutney ofzo.

Soep is ook altijd makkelijk. Je kan je eigen groentebouillon maken (dat is het lekkerst) maar van een blokje of potje kan ook best. Je kan er allerlei groente in gooien, ook groenterestjes. Doe ze op volgorde van hardheid erin, dus eerst de hardste en bladgroente pas aan het eind. Doe er wat rijst of pasta bij om hem lekker voedzaam te maken. Voeg room, yoghurt, kokosmelk, allerlei kruiden toe, experimenteer erop los.
pi_172568966
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeer goede tips (denk ik)! Dankjewel :Y. Heb een link naar deze post onder m'n lijstje geplaatst in Notes.

[..]

Indiaas =/= Indisch...

(Meestal iig: http://taaladvies.net/taa(...)sche_indiase_keuken/).
Tails tell tales
pi_172569316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:18 schreef Forbry het volgende:

[..]

Indiaas =/= Indisch...

(Meestal iig: http://taaladvies.net/taa(...)sche_indiase_keuken/).
huh???? t ging echt over iets indiaas
pi_172569360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:36 schreef liedetector het volgende:

[..]

huh???? t ging echt over iets indiaas
Ja, precies, maar in zijn aantekeningen heeft hij in plaats daarvan nu 'Indisch' neergezet, vandaar (ff naar die post gaan die ik quotte en dan helemaal onderaan ;)).
Tails tell tales
pi_172569426
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:40 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ja, precies, maar in zijn aantekeningen heeft hij in plaats daarvan nu 'Indisch' neergezet, vandaar (ff naar die post gaan die ik quotte en dan helemaal onderaan ;)).
Ahh zo, dat was me niet opgevallen, vandaar
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:54:59 #57
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_172578675
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Snackbars staan vanaf heden op de rode lijst.
Watje
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_172578700
Iedereen bedankt voor de tips! Met name deze hieronder voor de moeite ^O^

quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:11 schreef Farenji het volgende:
Een paar van mijn "luie" recepten:

Uitje fruiten met wat knoflook, tomaatjes snijden en erbij, spinazie erbij, even laten slinken, maak twee kuiltjes en kiep daar elk een ei in, deksel op de pan, kwartiertje zacht laten stoven. Eet met wat brood (stokbrood, turks brood, chapati, etc) of rijst.

Uitje fruiten met wat knoflook (zo beginnen heel veel van mijn recepten :')), gooi er wat gesneden champignons in, goed aanbakken, doe er gesneden groene paprika bij, bakken tot het gaar is, gooi het in een bak/schaal en doe er flink wat geraspte kaas bij (mozzarella kan ook) en roer om. Maak in een koekepan een omelet van 2 of 3 eieren, als je hem omdraait gooi je op de helft het champignons/paprika/kaas mengsel, vouw dicht, pleur op een bord. Lekker met tomatenketchup.

Neem een kopje rode linzen, spoel deze af. Gooi deze samen met 4 kopjes water in een pan. Snipper een ui, hak wat tomaatjes. Rasp wat gember. Doe dit allemaal erbij in de pan. Doe er zout bij. Roer door, breng aan de kook en laat 20 min zachtjes koken met deksel op de pan. Regelmatig roeren, als het te droog wordt doe je er water bij. Aan het eind (als de linzen uitelkaar zijn gevallen) kun je evt olie verhitten en daar kruiden (komijn, kerrieblad, ofzo) en knoflook in aanbakken, en dan de loeihete olie door de linzen roeren, dat maakt het erg lekker. Serveer met rijst en indiase pickles uit een potje of mangochutney ofzo.

Soep is ook altijd makkelijk. Je kan je eigen groentebouillon maken (dat is het lekkerst) maar van een blokje of potje kan ook best. Je kan er allerlei groente in gooien, ook groenterestjes. Doe ze op volgorde van hardheid erin, dus eerst de hardste en bladgroente pas aan het eind. Doe er wat rijst of pasta bij om hem lekker voedzaam te maken. Voeg room, yoghurt, kokosmelk, allerlei kruiden toe, experimenteer erop los.
Dat van HelloFresh of Marley Spoon spreekt me ook wel aan. Ik denk dat dat de back-up optie wordt.
pi_172624493
Hoe gaat het tot nu toe?
  Moderator / Miss SHO zondag 23 juli 2017 @ 17:59:00 #60
22592 crew  Ole
pi_172624603
Op site AH zoeken naar recepten- vegetarisch- snel/ makkelijk
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_172625052
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:59 schreef Ole het volgende:
Op site AH zoeken naar recepten- vegetarisch- snel/ makkelijk
Ik vind de recepten van AH meestal maar zeer matig. Flauw, vaak veel te simpel qua kruiden. Die moet je flink oppimpen om lekker te maken. Voor goede recepten kun je beter ergens anders kijken, bijv hier: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/category/vegetarian of specifiek voor uitstekende indiase gerechten:
http://www.vegrecipesofindia.com/
pi_172626884
Wat een moeilijk gedoe. Je kan gewoon je aardappel groente en vleesvervanger eten ipv vlees, zo moeilijk is het niet om vegetarisch te koken,
  zondag 23 juli 2017 @ 19:42:41 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172627212
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:33 schreef quirina het volgende:
Wat een moeilijk gedoe. Je kan gewoon je aardappel groente en vleesvervanger eten ipv vlees, zo moeilijk is het niet om vegetarisch te koken,
Dat kookt hij nu ook niet. Het is ook niet echt spannend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172629598
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 17:54 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Hoe gaat het tot nu toe?
Ik had net voor het besluit een bestelling (op basis van mijn oude dieet) gedaan dus die moet eerst op :+. Over een paar dagen beslissen via welke weg ik het ga proberen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2017 20:58:13 ]
  zondag 23 juli 2017 @ 22:42:28 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172632606
Als je een luie (of gewoon te druk om steeds uitgebreid te koken) kok bent kan ik je aanraden groter te koken om dan porties in te vriezen.
Is ook makkelijker dan steeds 1 portie koken, wat groter gaat makkelijker en is voordeliger.

Pastasaus, soep, curry, stoofpot (kan ook alleen met groente), chili non carne. Het is allemaal goed in te vriezen. Hoef je het enkel in de ochtend uit de vriezer te halen, de koelkast in om dan in de avond enkel nog rijst/pasta e.d. erbij te koken en de rest tegelijkertijd op te warmen.
Heb je toch je snelle maaltijden (iig voor een deel), maar ook gewoon lekker, gezond en zelfgemaakt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 24 juli 2017 @ 00:07:17 #66
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_172634521
Je hebt tegenwoordig zoveel vleesvervangers dat je bijna gewoon kunt koken zoals je deed, maar dan met vleesvervangers. Met name de Vegetarische Slager heeft echt veel (kipstukjes, rulgehakt, rauw gehakt, balletjes, shoarma, worstjes, enz). Ik vind het zelf niet heel lekker en kook liever zonder vleesvervangers, maar als je lui wil zijn is het best een prima alternatief. Wel vrij prijzig.
Koel en donker bewaren
pi_172635097
Ik vind die vleesvervangers heerlijk!! Vandaag nog een vegetarische 'kipschnitzel' op, van Vivera. Heerlijk! :9~
De Vegetarische Slager is tha bomb van de vleesvervangers, maar wel flink duur.

Aanrader: andijvie stamppot met vegetarische spekjes van de V.S.. Scheutje azijn erbij en een lepeltje mosterd. Eventueel klein beetje kruidencurry erbij. Meer andijvie van aardappelen. Heerlijk...

Je kunt heel veel kanten op. Met die vleesvervangers heb je eigenlijk niet eens echt vlees meer nodig. Alleen je betaalt wel iets meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')