Als ik van de huidige defaults zie wat er tot op heden daadwerkelijk is teruggewonnen dan mag je toch wel stellen dat dat bedroevend is. Van alle defaults schat ik dat nog geen 5% is teruggekomen. De laatste tijd worden er wat meer zekerheden vastgelegd, maar daar zijn nog geen defaults van bekend. De score zal de komende tijd waarschijnlijk wat hoger worden.quote:Op woensdag 26 juli 2017 10:54 schreef Groepfunder het volgende:
De heer Koelewijn lijkt ook niet helemaal juist geïnformeerd te zijn als hij stelt dat er géén zekerheden zijn - dat is vaak zo, maar niet altijd - en dat defaults niet bijgehouden zouden worden.
Een VOF met 58 werknemers? Die mannen hebben er wel heel veel vertrouwen in zeg.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:14 schreef djh77 het volgende:
Aardig projectje op FNC:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
8e locatie kinderopvang: positief EV (83k) en weinig schulden (18k).
Zelfde solvabiliteit als Dutch Electronics, klinkt goed dusquote:Op woensdag 26 juli 2017 11:14 schreef djh77 het volgende:
Aardig projectje op FNC:
Cijfers kloppen natuurlijk van geen kanten.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:14 schreef djh77 het volgende:
Aardig projectje op FNC:
Het verloop van het eigen vermogen, kijkend naar de resultaten , is niet te verklaren, anders dan dat ze zelf hebben bijgestort in de jaren 2014 en 2015. Als dat klopt zou je kunnen zeggen dat dit zich heeft geloond.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:19 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Cijfers kloppen natuurlijk van geen kanten.
Ziet er zeker aardig uit. Heb bovendien de verwachting dat er de komende kabinetsperiode niet aan de subsidie op dit soort opvang getornd gaat worden. Daarnaast is de arbeids participatie weer aan het stijgen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:14 schreef djh77 het volgende:
Aardig projectje op FNC:
Welk deel klopt er niet volgens jouw? Ik zie een wel een flinke stijging van de omzet, maar daar staan ook hogere (personeels)lasten tegenover. Blijkbaar zijn ze het afgelopen jaar flink uitgebreid.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:19 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Cijfers kloppen natuurlijk van geen kanten.
Ziet er uit alsof het platform goed heeft meegedacht met de ondernemer. Ik ga dit platform eens uitproberen; voelt goed.quote:Op woensdag 26 juli 2017 06:02 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project op waardevoorjegeld.
https://waardevoorjegeld.nl/project/1modgza0jy6
Het project zelf is niet al te best (wel 2e hypotheek op woonhuis en afloop leningen rabobank binnen 12mnd waardoor deel aflossingsverplichting wegvalt). Wat wel goed is van het platform is de publicatie van de laatste 2 jaarrekeningen. Je kan hierdoor wel een goede afweging maken.
omzet, brutomarge, personeelskosten en financieel resultaat 2014 en 2015 zijn identiek?quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:22 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Welk deel klopt er niet volgens jouw? Ik zie een wel een flinke stijging van de omzet, maar daar staan ook hogere (personeels)lasten tegenover. Blijkbaar zijn ze het afgelopen jaar flink uitgebreid.
Joj69 Welkom hier. Zie dat dit je eerste post is. Kan je wat vertellen over je CF ervaringen?quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:24 schreef Joj69 het volgende:
[..]
Ziet er uit alsof het platform goed heeft meegedacht met de ondernemer. Ik ga dit platform eens uitproberen; voelt goed.
Platformen die meedenken met de ondernemer kennen we genoeg.quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:24 schreef Joj69 het volgende:
Ziet er uit alsof het platform goed heeft meegedacht met de ondernemer. Ik ga dit platform eens uitproberen; voelt goed.
Daar is inderdaad een invul foutje gemaakt!quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:24 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
omzet, brutomarge, personeelskosten en financieel resultaat 2014 en 2015 zijn identiek?
Dat viel mij ook op. En de vraag was al eerder gesteld: waarom is dit een C? Op basis van de getoonde cijfers zou ik een betere rating verwachten. Kennelijk zit er iets anders achter wat FNC niet wil vertellen, maar wat ze wel willen laten doorschemeren in de rating. Gedonder tussen de vennoten? Is het 'do or die'?quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:24 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
omzet, brutomarge, personeelskosten en financieel resultaat 2014 en 2015 zijn identiek?
Het hoeft elkaar ook zeker niet te bijten. Als je de ondernemer als platform ruimte geeft om goed te kunnen aflossen, is dat ook in het voordeel van de investeerder lijkt me; toch?quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Platformen die meedenken met de ondernemer kennen we genoeg.
Platformen die meedenken met de inversteerder die zie je niet veel.
@Joj69, ik vraag het wat directer dan NRDZ: ben jij betrokken bij het platform of de ondernemer?quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:34 schreef Joj69 het volgende:
[..]
Het hoeft elkaar ook zeker niet te bijten. Als je de ondernemer als platform ruimte geeft om goed te kunnen aflossen, is dat ook in het voordeel van de investeerder lijkt me; toch?
quote:Op woensdag 26 juli 2017 11:45 schreef BillieCF het volgende:
[..]
@Joj69, ik vraag het wat directer dan NRDZ: ben jij betrokken bij het platform of de ondernemer?
Wat is hier speciaal aan?quote:Op woensdag 26 juli 2017 12:57 schreef djh77 het volgende:
Daar is hij dan. De nieuwste Faja:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Faja-Lobi-Food-3
Jay B. Laigsingh zal uw eventuele additionele vragen met respect beantwoorden![]()
Lang verhaal. KoM heeft geprobeerd van de eerdere 2 tranches tussentijds een aflossingsvrije lening van te maken. Een aantal investeerders heeft dit tegen kunnen houden omdat dit juridisch niet kon. Een tijd geleden is deze 3e tranche aangekondigd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |