abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:08:32 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172555962
Op naar het volgende dodelijke slachtoffer!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:08:32 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_172555963
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

De rechter hoefde ook niet eerst de wet aan te passen om een hogere straf op te kunnen leggen (dan geëist).
Omdat hij die wet anders interpreteerde.
pi_172556123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat hij die wet anders interpreteerde.
Dat het de OvJ dus ook kunnen doen, zonder dat het daarvoor nodig was de wet aan te passen.
pi_172556396
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 18:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus omdat ik niet emotioneel, maar objectief de zaak benader scheelt er iets aan mij? Is dat echt zo?
Laat ik eerlijk zijn, de reacties geef je voornamelijk om mijn nogal tendentieuze topictitel. En ik geef je gelijk in deze objectieve benadering als reactie op of het een zware straf is ja of nee.

Echter, vind ik het zeer verzwarend werken dat hij al 3x veroordeeld is voor rijden zonder rijbewijs, en getuigt van geen respect voor onze wet. Nu weet ik niet of hij legaal in Nederland was of niet, maar na 2x veroordeeld te zijn (1x ok, 2x nee) hoort er toch ergens een belletje te rinkelen bij justitie? Visum intrekken en uitzetten, of indien het een asielzoeker is als ongewenst vreemdeling verklaren en uitzetten.

Waarom heb je daar zo'n moeite mee?

Maar goed, rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf. En mensen worden het land ook niet uitgezet bij 2 zware snelheidsovertredingen, dus die moet ik je nageven.

Nu is het zo dat VVD minister Kamp dat volgens mij wil veranderen, was vandaag in het nieuws, dat hij er een misdrijf van wil maken.
pi_172565260
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:22 schreef jakosi het volgende:

[..]

Laat ik eerlijk zijn, de reacties geef je voornamelijk om mijn nogal tendentieuze topictitel. En ik geef je gelijk in deze objectieve benadering als reactie op of het een zware straf is ja of nee.

Echter, vind ik het zeer verzwarend werken dat hij al 3x veroordeeld is voor rijden zonder rijbewijs, en getuigt van geen respect voor onze wet. Nu weet ik niet of hij legaal in Nederland was of niet, maar na 2x veroordeeld te zijn (1x ok, 2x nee) hoort er toch ergens een belletje te rinkelen bij justitie? Visum intrekken en uitzetten, of indien het een asielzoeker is als ongewenst vreemdeling verklaren en uitzetten.

Waarom heb je daar zo'n moeite mee?

Maar goed, rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf. En mensen worden het land ook niet uitgezet bij 2 zware snelheidsovertredingen, dus die moet ik je nageven.

Nu is het zo dat VVD minister Kamp dat volgens mij wil veranderen, was vandaag in het nieuws, dat hij er een misdrijf van wil maken.
Ik ben het er helemaal niet mee oneens dat rijden zonder rijbewijs zwaar gestraft moet worden. Wat mij betreft zwaarder dan na invordering, omdat het gevaarlijker is.

Maar ik vind de klacht over het OM onterecht. Die kunnen aan bovenstaande niets doen en hem dan maar schuldig achten aan het ongeval ter compensatie, dat hoort niet in een rechtstaat.
pi_172729181
'Geen rijbewijs betekent niet dat je niet kunt rijden'
'Ik kan je wel vertellen. Als mensen geen rijbewijs hebben, betekent dat niet gelijk dat ze niet kunnen rijden. Er zijn ook mensen zonder zwemdiploma die wel kunnen zwemmen', vergelijkt de persrechter. 'De rechtbank heeft hem om het feit dat hij geen rijbewijs had veroordeeld voor schuld aan het ongeluk.'

'Kijk eens naar jezelf'
Veel Amsterdammers zijn het met de nabestaanden eens. Vooral op Facebook werd me verbazing gereageerd. De persrechter heeft voor deze mensen nog wel een boodschap: 'Kijk even goed naar jezelf. Hoe vaak maak je zelf wel niet een verkeersfout die bijna altijd goed gaat.' Op de vraag of dat niet iets anders is dan bewust zonder rijbewijs in de auto stappen is reageert Peter Björn Martens: 'Ja maar dat is ook iets anders dan dat deze jongen niet van tevoren heeft gedacht vandaag ga ik zonder rijbewijs even lekker iemand op de Van Woustraat doodrijden. Voor dat risico is hij gestraft.'
http://www.at5.nl/artikel(...)-je-niet-kunt-rijden

Man man man.
Er zijn ook persrechters met nul verstand die toch persrechter zijn geworden.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:04:19 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172729822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 05:43 schreef Loekie1 het volgende:
'Geen rijbewijs betekent niet dat je niet kunt rijden'
'Ik kan je wel vertellen. Als mensen geen rijbewijs hebben, betekent dat niet gelijk dat ze niet kunnen rijden. Er zijn ook mensen zonder zwemdiploma die wel kunnen zwemmen', vergelijkt de persrechter. 'De rechtbank heeft hem om het feit dat hij geen rijbewijs had veroordeeld voor schuld aan het ongeluk.'

'Kijk eens naar jezelf'
Veel Amsterdammers zijn het met de nabestaanden eens. Vooral op Facebook werd me verbazing gereageerd. De persrechter heeft voor deze mensen nog wel een boodschap: 'Kijk even goed naar jezelf. Hoe vaak maak je zelf wel niet een verkeersfout die bijna altijd goed gaat.' Op de vraag of dat niet iets anders is dan bewust zonder rijbewijs in de auto stappen is reageert Peter Björn Martens: 'Ja maar dat is ook iets anders dan dat deze jongen niet van tevoren heeft gedacht vandaag ga ik zonder rijbewijs even lekker iemand op de Van Woustraat doodrijden. Voor dat risico is hij gestraft.'
http://www.at5.nl/artikel(...)-je-niet-kunt-rijden

Man man man.
Er zijn ook persrechters met nul verstand die toch persrechter zijn geworden.
Toch mis ik een beetje waarom het OM met zo een lage eis is gekomen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:08:35 #58
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172729867
Lekker bezig die rechter.

Ik vraag me af of dit dezelfde straf zou zijn als de dader zijn familie had doodgereden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:11:30 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_172729900
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:08 schreef VeX- het volgende:
Lekker bezig die rechter.

Ik vraag me af of dit dezelfde straf zou zijn als de dader zijn familie had doodgereden.
De fout ligt toch voor een groot deel bij het OM die eiste alleen een boete. Dankzij juist de rechter is er in de uitspraak in elk geval wat meer uitgedeeld dan alleen een boete.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_172729915
Dus de werkelijke schuldige was de scooterrijder.

Een klein beetje te hard rijden, ok, niet netjes.

Verder was het dus niet zijn schuld. Dat ie überhaupt gestraft is, is waanzin.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172729929
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 05:43 schreef Loekie1 het volgende:
'Geen rijbewijs betekent niet dat je niet kunt rijden'
'Ik kan je wel vertellen. Als mensen geen rijbewijs hebben, betekent dat niet gelijk dat ze niet kunnen rijden. Er zijn ook mensen zonder zwemdiploma die wel kunnen zwemmen', vergelijkt de persrechter.
Een rechter met ballen en verstand. _O_

Dat het (nog) bestaat.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172729954
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:22 schreef jakosi het volgende:

[..]

Echter, vind ik het zeer verzwarend werken dat hij al 3x veroordeeld is voor rijden zonder rijbewijs, en getuigt van geen respect voor onze wet. Nu weet ik niet of hij legaal in Nederland was of niet, maar na 2x veroordeeld te zijn (1x ok, 2x nee) hoort er toch ergens een belletje te rinkelen bij justitie? Visum intrekken en uitzetten, of indien het een asielzoeker is als ongewenst vreemdeling verklaren en uitzetten.

Waarom heb je daar zo'n moeite mee?

Maar goed, rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf. En mensen worden het land ook niet uitgezet bij 2 zware snelheidsovertredingen, dus die moet ik je nageven.

Nu is het zo dat VVD minister Kamp dat volgens mij wil veranderen, was vandaag in het nieuws, dat hij er een misdrijf van wil maken.
Zat mensen met een rijbewijs die niet kunnen rijden. Wat doet jou vermoeden dat je zonder rijbewijs niet kan rijden?

En "respect voor de wet", ben je serieus?? :o
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172730000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 05:43 schreef Loekie1 het volgende:
'Geen rijbewijs betekent niet dat je niet kunt rijden'
'Ik kan je wel vertellen. Als mensen geen rijbewijs hebben, betekent dat niet gelijk dat ze niet kunnen rijden. Er zijn ook mensen zonder zwemdiploma die wel kunnen zwemmen', vergelijkt de persrechter. 'De rechtbank heeft hem om het feit dat hij geen rijbewijs had veroordeeld voor schuld aan het ongeluk.'

'Kijk eens naar jezelf'
Veel Amsterdammers zijn het met de nabestaanden eens. Vooral op Facebook werd me verbazing gereageerd. De persrechter heeft voor deze mensen nog wel een boodschap: 'Kijk even goed naar jezelf. Hoe vaak maak je zelf wel niet een verkeersfout die bijna altijd goed gaat.' Op de vraag of dat niet iets anders is dan bewust zonder rijbewijs in de auto stappen is reageert Peter Björn Martens: 'Ja maar dat is ook iets anders dan dat deze jongen niet van tevoren heeft gedacht vandaag ga ik zonder rijbewijs even lekker iemand op de Van Woustraat doodrijden. Voor dat risico is hij gestraft.'
http://www.at5.nl/artikel(...)-je-niet-kunt-rijden

Man man man.
Er zijn ook persrechters met nul verstand die toch persrechter zijn geworden.
Wat een sneu gedoe. Ik vind iets verkeerd inschatten toch echt wat anders dan meerdere malen gepakt worden zonder rijbewijs en vervolgens iemand doodrijden.

Wie rijdt het kind van 1 van deze figuren dood? Kijken of ze dan nog steeds zulke domme uitspraken doen. Man, man, man, wat een idioten.

*uiteraard moet niemand letterlijk het kind van deze mensen doodrijden, het gaat er vooral om of ze nog steeds zo dom lullen als het eigen kind zou zijn.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')