Eens.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
De grote hoeveelheid bestrating is inderdaad een risico in geval van bovengemiddelde neerslaghoeveelheden. Hoewel ik meer zie in voorlichting dan in belasting heffen, snap ik het idee wel.
Daar gaat het mis: mevrouw snapt niet hoe het drainagesysteem van de wijk werkt en welke rol de absorberende grond van een niet-betegelde tuin daarbij speelt. Ook ziet ze niet in welke schade die volledig betegelde tuin geeft aan de omgeving -schade die de gemeente moet betalen. En de overlast die het geeft, op meerdere vlakken, daar heeft ze geen benul van.quote:“Dit is mijn terras, mijn tuin. Daar heeft de gemeente geen last van in mijn ogen. Ik vind het klinkklare onzin.”
Dit.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar gaat het mis: mevrouw snapt niet hoe het drainagesysteem van de wijk werkt en welke rol de absorberende grond van een niet-betegelde tuin daarbij speelt. Ook ziet ze niet in welke schade die volledig betegelde geeft aan de omgeving -schade die de gemeente moet betalen. En de overlast die het geeft, op meerdere vlakken, daar heeft ze geen benul van.
De gemeente zou een voorlichtingsavond kunnen geven maar iets zegt me dat mevrouw daar Oostindisch doof gaat zitten zijn, als ze er al is.
De gemeente calculeert grond in die niet van hun is. Daarmee gaat je hele verhaal al mank.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar gaat het mis: mevrouw snapt niet hoe het drainagesysteem van de wijk werkt en welke rol de absorberende grond van een niet-betegelde tuin daarbij speelt. Ook ziet ze niet in welke schade die volledig betegelde geeft aan de omgeving -schade die de gemeente moet betalen. En de overlast die het geeft, op meerdere vlakken, daar heeft ze geen benul van.
De gemeente zou een voorlichtingsavond kunnen geven maar iets zegt me dat mevrouw daar Oostindisch doof gaat zitten zijn, als ze er al is.
Eens. Maar Angelique komt niet verder dan het VMBO.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar gaat het mis: mevrouw snapt niet hoe het drainagesysteem van de wijk werkt en welke rol de absorberende grond van een niet-betegelde tuin daarbij speelt. Ook ziet ze niet in welke schade die volledig betegelde tuin geeft aan de omgeving -schade die de gemeente moet betalen. En de overlast die het geeft, op meerdere vlakken, daar heeft ze geen benul van.
De gemeente krijgt extra kosten door de slechte drainage, deze kunnen ze doorberekenen aan de bewoners. Ze hadden het misschien wat slimmer en groener kunnen aanpakken door een verhoging van de gemeentebelasting voor mensen met groene tuinen te verlagen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
De gemeente calculeert grond in die niet van hun is. Daarmee gaat je hele verhaal al mank.
Samen met die plastic stoelen inderdaad. Gruwel. Wat mij betreft komt daar een dikke tax op.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:30 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Tegeltuin genot.
De gezelligheid straalt er van af.
[ afbeelding ]
Zorg dan dat het water dat uit lucht op jouw grond valt ook lekker op jouw grond blijft.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
De gemeente calculeert grond in die niet van hun is. Daarmee gaat je hele verhaal al mank.
Het niet/slecht onderhouden/vernieuwen van het rioolnet is een groter risico. Was wachten op een gemeente die een manier zou vinden om het op de burger af te wenden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
De grote hoeveelheid bestrating is inderdaad een risico in geval van bovengemiddelde neerslaghoeveelheden. Hoewel ik meer zie in voorlichting dan in belasting heffen, snap ik het idee wel.
Dat doen ze ook met mooi weer dat staat er vast zo'n plastic zwembad op de stoep.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zorg dan dat het water dat uit lucht op jouw grond valt ook lekker op jouw grond blijft.
Nah, dat is wel het minste wat ze kunnen doen. Gister kwam dit ook ter sprake bij Jinek, en daar was de algemene reactie ook waar bemoeien ze zich mee/hebben ze niks beter te doen, tot een vogelaar uitleg gaf over de drainage waarna er stante pede meer begrip voor het idee was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Daar gaat het mis: mevrouw snapt niet hoe het drainagesysteem van de wijk werkt en welke rol de absorberende grond van een niet-betegelde tuin daarbij speelt. Ook ziet ze niet in welke schade die volledig betegelde tuin geeft aan de omgeving -schade die de gemeente moet betalen. En de overlast die het geeft, op meerdere vlakken, daar heeft ze geen benul van.
Nee hoor.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Het niet/slecht onderhouden/vernieuwen van het rioolnet is een groter risico.
Huidige riool is op veel plekken niet opgewassen tegen de grote hoeveelheden die tegenwoordig steeds vaker uit de lucht komt in korte tijd.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Het niet/slecht onderhouden/vernieuwen van het rioolnet is een groter risico. Was wachten op een gemeente die een manier zou vinden om het op de burger af te wenden.
Ze rekent voor ruimtelijke ordening ook met auto's die niet van hunnie zijn en kinderen die niet van hunnie zijn.quote:Op donderdag 20 juli 2017 11:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die vette flamingozeug?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |