Zou goed zijn om een electronische prikklok op te hangen waar je met je pas in en uitklokt, deze gegevens direct op internet beschikbaar maken in een format wat zich leuk tot stats laat verwerken.quote:
Ik zou daar geen enkele moeite mee hebben.quote:Op zondag 23 juli 2017 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou goed zijn om een electronische prikklok op te hangen waar je met je pas in en uitklokt, deze gegevens direct op internet beschikbaar maken in een format wat zich leuk tot stats laat verwerken.
Samen met de gegevens over hoeveel wetsvoorstellen het lid heeft ingedient, hoeveel vragen en amandementen en hoe ze gestemt hebben op welke wetsvoorstellen.
Die Britten denken nog steeds dat ze in een Eftelingwereld leven.quote:Op zondag 23 juli 2017 21:49 schreef Tijger_m het volgende:
Het gaat steeds beter, eerst lokt Labour stemmers met een positie dat Labour alles zal doen om in de Single Market te blijven en vandaag:
A Labour government would leave the single market because it is “dependent on membership of the EU” but seek a trade deal that mirrored the free trade benefits, Jeremy Corbyn has said.
https://www.theguardian.c(...)market-jeremy-corbyn
Ja, natuurlijk, alsof de EU ze dat gaat aanbieden.
https://www.theguardian.c(...)ays-labours-gardinerquote:Staying in customs union after Brexit would be a disaster, says Labour's Gardiner
Remaining in the customs union after Brexit would be a disaster, Labour’s trade spokesman said in the latest sign of the party’s divisions on the issue.
The shadow international trade secretary, Barry Gardiner, said remaining part of the customs arrangement would leave the UK bound by EU free-trade deals without achieving the benefits.
His comments came after Jeremy Corbyn said the party had yet to decide its position on future customs arrangements, while the shadow Brexit secretary, Sir Keir Starmer, has said membership of the customs union should remain on the table.
Gardiner also dismissed the idea of remaining in the single market under a Norwegian-style agreement, saying it would leave the UK like a “vassal state” – paying money to Brussels without any say over the rules.
He told BBC Radio 4’s Westminster Hour: “If you do what Norway does, what happens is the very reasons that most people who voted leave, voted to leave – namely to regain sovereignty, to regain control of our borders, not to pay money into the European budget – all are not achieved.
“To adopt the Norwegian situation would be to become a vassal state, because you actually end up paying money into the EU budget but you have less control over the regulations than you do now with a seat round the table.”
Corbyn said the UK must leave the single market as it is “inextricably” linked with EU membership – but the Labour leader indicated no decision had yet been reached on the customs union, saying “we haven’t jumped on either side of that fence”.
But Gardiner said: “I just want to point out the issues around the customs union, we leave the customs union because only member states of the European Union are members of the customs union.
“Other countries like Turkey have a separate customs union agreement, but the trouble with that is that it gives you an asymmetrical relationship with the third-party countries that the EU does a deal with.
“So the EU could do a deal with another country – let’s say America – which we would be bound by in the UK, we would have to accept the liberalisation of our markets, we would have to accept their goods coming into our markets on the terms agreed by Europe which could be prejudicial to us but we would not have the same access into America’s markets, we would be bound to try and negotiate it but why would America give us that access when it’s got all the liberalisation of our market that it wants. It’s a disaster.”
Grappig wel dat de enige steekhoudende conclusie is "Its a disaster"quote:Op maandag 24 juli 2017 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
Nog meer onduidelijkheid over Labour's standpunt:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ays-labours-gardiner
Misschien kunnen ze ook de binnenlandse markt splitsen, want je wil toch niet dat Schotland of N-Ierland gebonden zijn aan de deals die Wales en Engeland afsluiten...
Opvallend dat in een argumentatie betreffende een handelsovereenkomst met de EU (die ruim 40% van hun buitenlandse markt vertegenwoordigt) enkel verwezen wordt naar handel met landen buiten de EU.
Je krijgt wel een interessante situatie als Labour zich fel opstelt voor een echt onafhankelijk VK. Wat gaat het eurofiele links dan doen? Het eurofiele links dat je in zo veel landen ziet, het eurofiele links dat zijn eigen arbeiders in de steek heeft gelaten, dat zich meer zorgen maakt over de positie van banken en multinationals dan over de positie van zijn eigen arbeiders, het eurofiele links dat het onmogelijk wil maken voor de minima om vlees te eten, auto te rijden, te roken door alles wat zij in al hun wijsheid ongeschikt vinden voor de minima kapot te belasten. Dat alleen nog geïnteresseerd is in klimaat en meer EU en zijn eigen zwaksten laat verrotten. Gaan partijen als PVDA, SPD e.d. dan de strijd aan met Labour met het gevaar zijn laatste beetje geloofwaardigheid te verliezen?quote:Op maandag 24 juli 2017 14:54 schreef crystal_meth het volgende:
Nog meer onduidelijkheid over Labour's standpunt:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ays-labours-gardiner
Misschien kunnen ze ook de binnenlandse markt splitsen, want je wil toch niet dat Schotland of N-Ierland gebonden zijn aan de deals die Wales en Engeland afsluiten...
Opvallend dat in een argumentatie betreffende een handelsovereenkomst met de EU (die ruim 40% van hun buitenlandse markt vertegenwoordigt) enkel verwezen wordt naar handel met landen buiten de EU.
Aan de ene kant zijn ze er alleen voor banken en multinationals en aan de andere kant zijn ze alleen geïnteresseerd in klimaat? Dat lijkt me toch vrij tegenstrijdig? Ik bedoel, je verhaal klinkt een beetje vreemd zo.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 05:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je krijgt wel een interessante situatie als Labour zich fel opstelt voor een echt onafhankelijk VK. Wat gaat het eurofiele links dan doen? Het eurofiele links dat je in zo veel landen ziet, het eurofiele links dat zijn eigen arbeiders in de steek heeft gelaten, dat zich meer zorgen maakt over de positie van banken en multinationals dan over de positie van zijn eigen arbeiders, het eurofiele links dat het onmogelijk wil maken voor de minima om vlees te eten, auto te rijden, te roken door alles wat zij in al hun wijsheid ongeschikt vinden voor de minima kapot te belasten. Dat alleen nog geïnteresseerd is in klimaat en meer EU en zijn eigen zwaksten laat verrotten. Gaan partijen als PVDA, SPD e.d. dan de strijd aan met Labour met het gevaar zijn laatste beetje geloofwaardigheid te verliezen?
Eurofielen zijn ook een beetje veel vreemd en tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 06:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Aan de ene kant zijn ze er alleen voor banken en multinationals en aan de andere kant zijn ze alleen geïnteresseerd in klimaat? Dat lijkt me toch vrij tegenstrijdig? Ik bedoel, je verhaal klinkt een beetje vreemd zo.
Een groep die zo vreemd en tegenstrijdig is, is dan ook geen homogene groep. Je kan niet zomaar iedereen waar je tegen bent onder 1 noemer gooien (en het dan ook nog eurofiel links noemen is helemaal een beetje raar). conservatief-rechts om het zo maar even te zeggen, heeft net zo goed baat bij en schuld aan de zaken die jij benoemt.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 06:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Eurofielen zijn ook een beetje veel vreemd en tegenstrijdig.
Zie user name waar je op reageert en bedenk dan dat die niet ironisch gekozen isquote:Op dinsdag 25 juli 2017 06:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een groep die zo vreemd en tegenstrijdig is, is dan ook geen homogene groep. Je kan niet zomaar iedereen waar je tegen bent onder 1 noemer gooien (en het dan ook nog eurofiel links noemen is helemaal een beetje raar). conservatief-rechts om het zo maar even te zeggen, heeft net zo goed baat bij en schuld aan de zaken die jij benoemt.
quote:Brexit Disarray Points to Disaster
The Brexit talks have started, and there's little sign yet of an intelligible U.K. strategy. All is disarray.
The shambles makes two bad possible outcomes more likely. One is that the U.K. will crash out of the European Union in 2019 with no agreement in place. This would cause enormous economic disruption -- damage that would take years to repair.
The other bad possibility, if the government continues to flail while the two-year deadline advances, is that public opinion will wobble.
Mwah, aan alle kanten wordt al voorgesorteerd op een overgangsperiode, een 'crash' uit de EU zie ik niet gebeuren.quote:
Dan heb jij meer vertrouwen in de mensen die deze kneuzen kermis in Londen leiden dan de meeste mensen.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 23:01 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Mwah, aan alle kanten wordt al voorgesorteerd op een overgangsperiode, een 'crash' uit de EU zie ik niet gebeuren.
Zoals alle complexe dossiers in Europa gaat dit gewoon jaren en jaren gerekt worden, met tussenakkoord na tussenakkoord op allerlei deelonderwerpen.
Voor de deadline zullen we nog wel wat vuurwerk zien, maar als de overgangsperiode eenmaal is afgesproken, gaat het allemaal keurig uit-onderhandeld worden.
https://uk.finance.yahoo.(...)itain-102633279.htmlquote:Australia has warned Britain the issue of visas will weigh heavily on the success or failure of trade deal talks.
It says any moves to make it more difficult for Australians to come to work and live in the UK after Brexit would be seen as a roadblock to negotiations.
India is another country with long links to the UK that is pushing for a more relaxed visa system post-Brexit.
Boris Johnson in Nieuw Zeeland:twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 25-07-2017 om 14:16:34 Working on major Trade Deal with the United Kingdom. Could be very big & exciting. JOBS! The E.U. is very protectionist with the U.S. STOP! reageer retweet
http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=11894993quote:NZ Herald editorial: Look who's talking empire now
If any New Zealand Government ministers of the 1970s had been around to greet the visit of a British Foreign Secretary this week they would scarcely believe the turn of events. Back then it was New Zealand emissaries who were constantly talking up the ties that bind us and invoking the memory of standing together in two world wars, while Britain looked to its future in Europe. This week Foreign Secretary Boris Johnson has been busily stoking the old flames of empire at Wellington's National War Memorial while the New Zealand Government looks to this country's future in direct dealings with Europe post Brexit.
https://www.theguardian.c(...)rexit-ports-gridlockquote:Tory MPs call for action to avert post-Brexit ports gridlock
Backbenchers say customs checks need to be improved, roads widened and projects such as new Thames crossing speeded up
A prominent group of Conservative MPs have called on cabinet ministers to accelerate the preparation of Britain’s ports for Brexit in order to prevent “gridlock” for the British economy.
A report endorsed by the European Research Group of Tory backbenchers says urgent action is needed to improve customs checks, widen roads, speed up infrastructure projects and produce lorry parks.
It also calls for an expanded treaty with France to cover customs and a single government ministry to cover all issues relating to the border.
The document, entitled Ready on Day One, suggests there is a real possibility that no deal will be achieved with the EU27 by the spring of 2019, and says Theresa May’s government needs to prepare for that potential outcome.
“Gridlock at the channel ports will mean gridlock in the UK economy,” says the report, highlighting how disruption in Dover in 2015 resulted in queues of 4,600 lorries stretching back 30 miles, and four days of disruption at a cost of £1bn.
The report, written by the ERG’s treasurer, Charlie Elphicke, the MP for Dover, says that with “proper planning” the UK could be ready for Brexit.
In the report, Elphicke warns of the impact that disruption in Dover could have, describing it as the “frontline of British trade, handling £120bn of imports and exports every year”.
He highlights the “2015 strikes by French ferry workers that led to scenes of absolute bedlam at the Port of Dover”, and then a shortage of French border staff in 2016 that caused delays of up to 10 hours, with some motorists forced to sleep for two nights in their vehicles.
To avoid a repeat if customs checks are suddenly required, Elphicke recommends:
Boosting the resilience of nearby roads, including by widening the M20 and dualling the M2/A2.
A new Brexit infrastructure bill to speed up projects. Elphicke warns that the UK outside the EU cannot wait 10 years for a new Thames crossing.
A technological boost to speed up customs checks, including a “trusted trader scheme” under which companies register before arriving at the border, and mutual recognition of meat.
Expanding the bilateral agreement with France (Le Touquet) to include customs cooperation.
Creating a new single government ministry to oversee all issues relating to Britain’s borders.
(onder de foto in het artikel staat een ander cijfer: "Up to 75% of abattoir workers are estimated to be migrants, many from the EU")quote:Brexit: UK 'overwhelmingly reliant' on abattoir vets from EU
The Lords EU Environment Committee said it was concerned 90% of slaughterhouse vets were EU nationals and it was vital they stayed in the UK after Brexit.
Peers said there was no reason that general animal welfare standards should fall after the UK leaves the EU.
But it warned of the threat to UK firms from cheap food imports.
Guarantees over welfare standards should be written into future trade deals to protect the competitiveness of UK firms, the cross-party committee urges.
Maar hopen dan dat het VK een beetje medelijden met de EU heeft en dit zo snel mogelijk op wil lossen anders is de EU zwaar de lul.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 22:53 schreef Tijger_m het volgende:
De Tory MPs zijn er nu achter gekomen dat de hele infrastructuur van de havens, vliegvelden en terminals niet geschikt is voor de consequenties van Brexit en dat het nieuwe IT systeem van de douane niet berekent is op Brexit, het komt in 2019 online.
https://www.theguardian.c(...)rexit-ports-gridlock
Ja, dat zal het zijn. Echtquote:Op woensdag 26 juli 2017 01:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar hopen dan dat het VK een beetje medelijden met de EU heeft en dit zo snel mogelijk op wil lossen anders is de EU zwaar de lul.
Waarom post je die link dan De EU verkoopt elk jaar voor honderden miljarden aan spulletjes aan het VK en jij komt met een link waaruit blijkt dat hun infrastructuur dat niet aan kan post-Brexit. Dat is toch op zijn minst een flinke aderlating voor de EU...misschien weer een nieuwe economische crisis.....kunnen de banken dat wel aan? Nee, het ziet ernaar uit dat het VK alle troeven in handen heeft.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat zal het zijn. Echt
Want wij in de EU kunnen toch echt niet zonder producten uit het VK terwijl zij voor 60% afhankelijk zijn van landbouw producten uit de EU.
Is dit weer de "Wij importeren meer dus hebben wij de macht" onzin? Zo werkt het dus niet, als je voor je voedsel afhankelijk bent van import dan is het geen optie om dat stil te zetten en kun je praktisch gezien dus Brexit gewoon op je buik schrijven.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom post je die link dan De EU verkoopt elk jaar voor honderden miljarden aan spulletjes aan het VK en jij komt met een link waaruit blijkt dat hun infrastructuur dat niet aan kan post-Brexit. Dat is toch op zijn minst een flinke aderlating voor de EU...misschien weer een nieuwe economische crisis.....kunnen de banken dat wel aan? Nee, het ziet ernaar uit dat het VK alle troeven in handen heeft.
De UK is voor de meeste lidstaten een bescheiden exportmarkt (slechts 2 landen exporteren 10% of meer naar de UK). Daarentegen is ruim 40% van de Britse export bestemd voor de EU. Wie denk je dat het meest te lijden zal hebben?quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom post je die link dan De EU verkoopt elk jaar voor honderden miljarden aan spulletjes aan het VK en jij komt met een link waaruit blijkt dat hun infrastructuur dat niet aan kan post-Brexit. Dat is toch op zijn minst een flinke aderlating voor de EU...misschien weer een nieuwe economische crisis.....kunnen de banken dat wel aan? Nee, het ziet ernaar uit dat het VK alle troeven in handen heeft.
Dit vertellen veel users al ruim een jaar aan Brainfart2000 maar met die kerel is echt niet te discussierren. Hij blijft zo'n zielige huilieverhaal keer op keer posten. Negeren als je een beetje okee topic wil hebbem.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De UK is voor de meeste lidstaten een bescheiden exportmarkt (slechts 2 landen exporteren 10% of meer naar de UK). Daarentegen is ruim 40% van de Britse export bestemd voor de EU. Wie denk je dat het meest te lijden zal hebben?
Het is niet alsof ze dood van de honger gaan he als er minder voedsel geïmporteerd wordt. Aangezien het overgrote gedeelte van de voedseluitgaven van een gemiddeld huishouden uit luxe-producten bestaat is voedsel in dit geval even onmisbaar als elk ander luxe-product.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dit weer de "Wij importeren meer dus hebben wij de macht" onzin? Zo werkt het dus niet, als je voor je voedsel afhankelijk bent van import dan is het geen optie om dat stil te zetten en kun je praktisch gezien dus Brexit gewoon op je buik schrijven.
Het VK heeft geen macht tegenover de EU, ze hebben gewoon een enorme afhankelijkheid omdat ze geen mogelijkheid hebben om de goederen door eigen productie te vervangen.
Dit is gewoon onzin.quote:Wat de EU exporteert naar het VK kan het ook elders kwijt, zal vast geld kosten maar aangezien dat over 27 landen verdeeld word is dat toch even een ander verhaal.
Misschien het VK (op het gebied van handel) maar veel minder dan hier gedacht wordt. Het VK heeft een grote interne markt, de totale export is maar een klein percentage van hun GDP (zeker als je het vergelijkt met Nederland), de export naar de EU nog kleiner, en de toegevoegde waarde van die export nog kleiner. Daar staat tegenover dat ze geen beschermingsgeld aan de EU-maffia hoeven te betalen, dat ze geen slaaf meer zijn van Brussel, dat ze EU-tuig het land uit kunnen schoppen, herstel van hun democratie enz enz enz. Teveel voordelen om op te noemen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 01:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De UK is voor de meeste lidstaten een bescheiden exportmarkt (slechts 2 landen exporteren 10% of meer naar de UK). Daarentegen is ruim 40% van de Britse export bestemd voor de EU. Wie denk je dat het meest te lijden zal hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |