abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176034732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:58 schreef Pisces29 het volgende:

Dat verklaart wel iets, althans zo voelt het...
Voor de rechtbank verklaarde hij toch juist dat hij bang was dat het kind hem werd afgenomen. Wat dubbel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176034760
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Voor de rechtbank verklaarde hij toch juist dat hij bang was dat het kind hem werd afgenomen. Wat dubbel.
Misschien omdat hij wist dat hij het toch afwees en dat dat een mogelijk gevolg zou zijn (gek hè, als je er nooit wat van wil weten).

Of, en ik ben geen advocaat, maar ik ben benieuwd wat een advocaat influistert wat hij moe(s)t zeggen. Misschien dat wel.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_176035050
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:01 schreef Pisces29 het volgende:

Misschien omdat hij wist dat hij het toch afwees en dat dat een mogelijk gevolg zou zijn (gek hè, als je er nooit wat van wil weten).

Of, en ik ben geen advocaat, maar ik ben benieuwd wat een advocaat influistert wat hij moe(s)t zeggen. Misschien dat wel.
Het klinkt wel als iets wat een advocaat zou aanraden te zeggen; want lekker dramatisch en mensen kunnen zich dan voorstellen dat je door het lint gaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_176035241
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Je vraagt je af hoe het zit met het vrouwbeeld van rechters tegenwoordig, vrouwen zijn vogelvrij voor totaal gestoorde gekken die zonder behandeling weer de maatschappij in mogen.
Er speelt natuurlijk ook mee dat hij niet of nauwelijks behandeld kan worden. Er is sprake van een aangeboren en omkeerbare autismespectrumstoornis en meneer heeft blijkbaar geen leervermogen. Oftewel behandeling zou de (al kleine) kans op recidive ook niet verminderen.

Oftewel wil je het dit recidiverisico nog meer inperken, dan moet je een langere gevangenisstraf opleggen. Met TBS schiet je niet meer op dan dat hij nog langer uit de maatschappij geplaatst wordt. Daarvoor is een (eventueel langere) gevangenisstraf een prima oplossing.
pi_176035763
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:18 schreef Radenko het volgende:

[..]

Er speelt natuurlijk ook mee dat hij niet of nauwelijks behandeld kan worden. Er is sprake van een aangeboren en omkeerbare autismespectrumstoornis en meneer heeft blijkbaar geen leervermogen. Oftewel behandeling zou de (al kleine) kans op recidive ook niet verminderen.

Oftewel wil je het dit recidiverisico nog meer inperken, dan moet je een langere gevangenisstraf opleggen. Met TBS schiet je niet meer op dan dat hij nog langer uit de maatschappij geplaatst wordt. Daarvoor is een (eventueel langere) gevangenisstraf een prima oplossing.
Ik heb nergens gelezen dat er geen behandeling mogelijk is voor zijn verwrongen vrouwbeeld. Sterker nog, er is tijdens de hele rechtszaak niet ingegaan op hoe hij tegen vrouwen aankijkt. En dat vind ik vrij bizar.
pi_176036481
Dit is een bijzonder zwaar misdrijf dat vele mensen heeft geschokt en onbeschrijfelijk leed heeft veroorzaakt.

Daarom moet de dader een zware straf krijgen, minimaal 40 uur taakstraf.

Dit mag nooit meer gebeuren.
pi_176037409
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gelezen dat er geen behandeling mogelijk is voor zijn verwrongen vrouwbeeld. Sterker nog, er is tijdens de hele rechtszaak niet ingegaan op hoe hij tegen vrouwen aankijkt. En dat vind ik vrij bizar.
Misschien mis ik iets, heb het ook niet op de voet gevolgd. Hij is manipulatief en autistisch. Hij heeft weliswaar zijn vrouw en ongeboren kind doodgestoken, maar waarom zou hij (enkel) een verwrongen vrouwbeeld hebben? Als ik dit zo lees heeft kan hij -autistisch als hij is- moeilijk met relaties en het verbreken daarvan omgaan en heeft dit weinig tot niets te doen met het feit dat ze een vrouw is.
pi_176037488
Waarom zit deze man nog vast? Zo kan hij nooit reintegreren in onze maatschappij
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176037659
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 13:30 schreef Radenko het volgende:

[..]

Misschien mis ik iets, heb het ook niet op de voet gevolgd. Hij is manipulatief en autistisch. Hij heeft weliswaar zijn vrouw en ongeboren kind doodgestoken, maar waarom zou hij (enkel) een verwrongen vrouwbeeld hebben? Als ik dit zo lees heeft kan hij -autistisch als hij is- moeilijk met relaties en het verbreken daarvan omgaan en heeft dit weinig tot niets te doen met het feit dat ze een vrouw is.
Dit is loekie1. Zij moet altijd alles in duidelijke hokjes proppen, anders kan haar hoofd het niet aan.
pi_176039131
Als hij een verwrongen vrouwbeeld heeft, waar het naar uitziet, kun je daar een behandeling op loslaten. Dat kan nog best helpen ook. Nu laten ze hem straks weer vrij en kan hij weer een vrouw die van niets weet aan de haak slaan en kan hetzelfde gebeuren.
In de uitspraak wordt gezegd dat kans op herhaling er is als hij weer een intieme relatie aan gaat. Daar zou ik wel meer over willen weten, welke psychiater zegt dat en op grond waarvan? Op wat die kerel gezegd heeft waarschijnlijk.
Daar moet je toch op inspelen, als je dat niet doet is dat toch bizar? Of niet soms?
Als die kans op herhaling er is geef je toch tbs? Waar is anders tbs voor?

Verder ben ik het met de familie eens dat dit moord was. Als de rechters dat niet zien zijn ze stekeblind. Hoe ie alles voorbereidde, als dit geen moord was, wat is dan nog wel moord? Als iemand het een jaar van tevoren uitdenkt en opschrijft en dat op een briefje overhandigt aan de rechter?

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 27-12-2017 14:18:59 ]
  woensdag 27 december 2017 @ 15:05:22 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176041129
Ah, zonder hem onderzocht te hebben trek je de conclusie dat hij een verwrongen vrouwbeeld heeft, en vervolgens ben je verontwaardigd dat ze geen TBS gegeven hebben voor de aandoening die jij (zonder enige kennis van de materie en zonder de man ooit gesproken te hebben, laat staan onderzocht) de man hebt toebedeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176042255
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:13 schreef Loekie1 het volgende:
Als hij een verwrongen vrouwbeeld heeft, waar het naar uitziet, kun je daar een behandeling op loslaten. Dat kan nog best helpen ook. Nu laten ze hem straks weer vrij en kan hij weer een vrouw die van niets weet aan de haak slaan en kan hetzelfde gebeuren.
In de uitspraak wordt gezegd dat kans op herhaling er is als hij weer een intieme relatie aan gaat. Daar zou ik wel meer over willen weten, welke psychiater zegt dat en op grond waarvan? Op wat die kerel gezegd heeft waarschijnlijk.
Daar moet je toch op inspelen, als je dat niet doet is dat toch bizar? Of niet soms?
Als die kans op herhaling er is geef je toch tbs? Waar is anders tbs voor?

Verder ben ik het met de familie eens dat dit moord was. Als de rechters dat niet zien zijn ze stekeblind. Hoe ie alles voorbereidde, als dit geen moord was, wat is dan nog wel moord? Als iemand het een jaar van tevoren uitdenkt en opschrijft en dat op een briefje overhandigt aan de rechter?
Psychiater M.R. Weeda en GZ-psycholoog B.Y. van Toorn hebben pro-justitia rapportages gemaakt. Het lijkt me beter af te gaan op wat zij -al dan niet naar aanleiding van hun gesprekken- met hem concluderen dan op wat iemand die wat vanaf de zijlijn roept. Zij oordelen dat de kans op recidive laag is. In de uitspraak wordt verder niet gerept over een hogere recidive-kans bij een intieme relatie, al heb ik die uitspraak wel elders langs zien komen.

TBS wordt niet opgelegd omdat behandeling niet het recidiverisico zou kunnen verminderen. Er is met andere woorden volgens de psychiater, psycholoog en rechtbank niets te behandelen. Waarom zou je immers iets behandelen wat niet te 'genezen' is?

Voor het al dan niet classificeren als moord valt genoeg te zeggen. Al is het feit dat die relatie-therapeut daar rond liep, blijkbaar omdat hij aan de relatie wilde werken, een sterk argument om aan te nemen dat hij het niet allemaal zo bedoeld had.
pi_176042609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:39 schreef Radenko het volgende:

[..]

Psychiater M.R. Weeda en GZ-psycholoog B.Y. van Toorn hebben pro-justitia rapportages gemaakt. Het lijkt me beter af te gaan op wat zij -al dan niet naar aanleiding van hun gesprekken- met hem concluderen dan op wat iemand die wat vanaf de zijlijn roept. Zij oordelen dat de kans op recidive laag is. In de uitspraak wordt verder niet gerept over een hogere recidive-kans bij een intieme relatie, al heb ik die uitspraak wel elders langs zien komen.

TBS wordt niet opgelegd omdat behandeling niet het recidiverisico zou kunnen verminderen. Er is met andere woorden volgens de psychiater, psycholoog en rechtbank niets te behandelen. Waarom zou je immers iets behandelen wat niet te 'genezen' is?

Voor het al dan niet classificeren als moord valt genoeg te zeggen. Al is het feit dat die relatie-therapeut daar rond liep, blijkbaar omdat hij aan de relatie wilde werken, een sterk argument om aan te nemen dat hij het niet allemaal zo bedoeld had.
Dat klinkt zo lullig in deze situatie :X
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_176043533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat klinkt zo lullig in deze situatie :X
My bad. Vermoedelijk had hij het niet van te voren zo precies geplanned.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:13:58 #270
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_176043639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:39 schreef Radenko het volgende:

[..]

Hoezo : aan de relatie willen werken ? Hoezo het niet zo bedoeld hebben ?
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. De relatie deskundige had hij wrs de rol toebedeeld om te zorgen dat zijn vriendin NIET bij hem weg zou gaan. Toen hij zijn zin niet kreeg sloeg hij toe. Hij heeft de tijd genomen om de vrouw af te maken. Het was niet iets van een fatale klap uitdelen in een opwelling, maar gericht een tijdje bezig zijn om de vrouw af te slachten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_176044354
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:13 schreef deedeetee het volgende:
ige had hij wrs de rol toebedeeld om te zorgen dat zijn vriendin NIET bij hem weg zou gaan. Toen hij zijn zin niet kreeg sloeg hij toe.
Prima, dat hij die rol aan de deskundige had toebedeeld. Maar om dan maar te veronderstellen als dat niet zou werken dat hij haar zou afmaken is een boel speculatie. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet waar is of kan zijn. Dat hij heel veel heeft gestoken doet daar niet zoveel aan af hoe gruwelijk het ook is. Het tegendeel lijkt me waar. Het lijkt alleen te onderstrepen dat hij in een 'hevige gemoedsopwelling' heeft gehandeld. Als je iemand in koele bloede zou vermoorden, blijf je niet zo snel door steken lijkt me.
  woensdag 27 december 2017 @ 17:11:57 #272
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_176045499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:35 schreef Radenko het volgende:

[..]

Prima, dat hij die rol aan de deskundige had toebedeeld. Maar om dan maar te veronderstellen als dat niet zou werken dat hij haar zou afmaken is een boel speculatie. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet waar is of kan zijn. Dat hij heel veel heeft gestoken doet daar niet zoveel aan af hoe gruwelijk het ook is. Het tegendeel lijkt me waar. Het lijkt alleen te onderstrepen dat hij in een 'hevige gemoedsopwelling' heeft gehandeld. Als je iemand in koele bloede zou vermoorden, blijf je niet zo snel door steken lijkt me.
Hij heeft nogal de tijd genomen voor dat * snel doorsteken * .....
quote:
Die avond vermoordde Teunis Z. zijn vriendin Charlotte én hun ongeboren kind van 33 weken met 24 messteken. Ook deed hij een poging haar te wurgen. De rechtbank veroordeelde Teunis afgelopen vrijdag tot 14 jaar cel. Wegens doodslag, niet voor moord. Omdat een vooropgezet plan ontbrak. Als je een moord wilt plegen, nodig je geen therapeute uit, oordeelde de rechter.

Han: ,,Hoe is het mogelijk? Hij heeft haar autosleutels afgepakt zodat ze niet kon vluchten, de feestlampjes opgehangen, haar daarna gestoken, de therapeute weggestuurd, met Charlotte gesleept en haar vervolgens weer gestoken. Hoelang kan een opwelling duren?”

Melanie: ,,Bij elkaar duurde het twee uur. Is dat een vlaag van verstandsverbijstering?”

Ze zijn ervan overtuigd dat Teunis het allemaal van tevoren heeft uitgedacht. Melanie: ,,Hij heeft 17-07-2017 als datum uitgezocht, de therapeute laten komen zodat zij Cholie kon meenemen en de hond in de garage gezet, wat hij anders nooit deed.”
Hij heeft de vrouw dus gestoken en daarna pas de therapeute weggestuurd ????? WTF ????? en dat mens doet niks om erger te voorkomen ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_176045761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hij heeft nogal de tijd genomen voor dat * snel doorsteken * .....

[..]

Als je er van uitgaat dat hij haar autosleutels had afgepakt de feestlampjes had opgehangen en de therapeut had weggestuurd met het doel haar daarna te doden, ben ik het met je eens.

Dit lijkt mij persoonlijk volstrekt onaannemelijk. De therapeute was voor dat ze werd gestoken overigens al weg.

Het lijkt mij veel waarschijnlijker nadat de therapeute was vertrokken ze nogmaals ruzie hebben gekregen, waarbij hij doorsloeg. Dat dat onverteerbaar is voor de nabestaanden dat begrijp ik goed, maar nergens blijkt ondubbelzinnig uit dat hij al eerder had besloten haar te doden.

Edit: hoe dan ook, dat het moord was.. goede kans, een veroordeling voor moord was denk ik zeer goed mogelijk geweest. Het lijkt mij ook misschien nog wel waarschijnlijker. Maar dat daar hier overduidelijk sprake van was.. Mwa.
pi_176046325
Was de uitspraak al geplaatst? >> https://uitspraken.rechts(...)6439&showbutton=true
pi_176046373
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:12 schreef Loekie1 het volgende:
Melanie: ,,We hoopten allemaal, en Charlotte nog het meest, dat Teunis milder zou worden als het kind er eenmaal was.”
Dat denken wel meer vrouwen. Waarom toch?
pi_176047575
quote:
5s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:39 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat denken wel meer vrouwen. Waarom toch?
Omdat vrouwen er niet zomaar van uitgaan dat er gevaarlijke vrouwvijandige idioten los rondlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')