Dan zou ze dat meisje toch meenemen en niet achterlaten?quote:Op zondag 24 september 2017 11:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
zie mijn edit.
Interessant verhaal idd...
Hersenspinsel-alert; de moeder van de slachter die in alle talen zweeg en notabene naast het stel zou wonen, zal toch niet de 'therapeute' zijn?
Dat zou gelijk verdacht zijn.quote:Op zondag 24 september 2017 11:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan zou ze dat meisje toch meenemen en niet achterlaten?
Komt vaker voor hij mensen die zwakker begaafd zijn. Dit soort 'gezinsdrama's'.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 16:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin alsof iemand met een hoog IQ zo'n moord niet zou kunnen/willen plegen. Maakt echt geen bal uit hoor.
"Zwakker begaafd"? Volgens mij is de man sws niet zwak begaafd hoor, ik lees dat het een uitstekend timmerman was, huis verbouwd/gebouwd, sleutelaar aan tractoren. Wrs een binnenvetter, moeilijk kunnen praten, uitermate geremd en daardoor vaak agressief, vrouw kan juist goed praten, dus een groot verschil uiteindelijk. Wat er meer speelde weet je uiteraard niet.quote:Op zondag 24 september 2017 11:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Komt vaker voor hij mensen die zwakker begaafd zijn. Dit soort 'gezinsdrama's'.
Die kan beter ander werk zoeken!!!quote:Op zondag 24 september 2017 17:10 schreef Physsic het volgende:
Die relatietherapeut zal zich niet echt prettig voelen.
Ja, helaas zijn er van die types bij die daar zelf anders overdenken...quote:Op zondag 24 september 2017 17:55 schreef soapie het volgende:
[..]
Die kan beter ander werk zoeken!!!
Mensen zijn onvoorspelbaar en kunnen hulpverleners voor de gek houden. Achteraf is het altijd makkelijk oordelen.quote:Op zondag 24 september 2017 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, helaas zijn er van die types bij die daar zelf anders overdenken...
Of de moeder was zelf ook bang omdat ze wist dat / hoe hij kon doordraaien.quote:Op zondag 24 september 2017 11:55 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat zou gelijk verdacht zijn.
Geen idee hoe ziek die familie is..
Als de moeder het ook maar iets zou interesseren hoe gevaarlijk het voor de vrouw met haar kind is om bij haar zoon te zijn, had ze toch ook wel eerder aan de bel getrokken, lijkt me?
Kan me niet voorstellen dat zij niet weet wat voor een mongool haar eigen zoon is.
Doorgaans heb je die nog niet zo snel nodig inderdaad. Aan de andere kant kan ik het wel waarderen dat ze kennelijk bereid waren moeite te doen om de relatie te redden, aangezien er een kind op komst was.quote:Op zondag 24 september 2017 19:37 schreef Fer het volgende:
Is zo'n relatietherapeut niet raar na zo'n korte relatie, dat is toch meer voor mensen die al 10 jaar samen zijn of meer?
Ik mag hopen dat deze therapeut jarenlang achter de tralies gaat. Zij heeft een dode op haar geweten.quote:Op zondag 24 september 2017 11:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vraag me af of de relatie therapeut, degene die aanwezig was op het terrein tijdens de moord en de eerste rit van de politie afblies, ook vervolgd gaat worden.
Wat een cruciale inschattingsfout heeft deze gemaakt...
quote:Op zondag 24 september 2017 20:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat deze therapeut jarenlang achter de tralies gaat. Zij heeft een dode op haar geweten.
Dus opgesloten houden. Er zijn nu eenmaal zat vrouwen die zo'n uitdaging graag aangaan. Met de foutieve gedachte : * Bij mij doet hij zo iets niet hoor *quote:De kans op recidive is alleen hoog als hij opnieuw in een intieme relatie komt.
je kan moeilijk verbieden dat hij toch nog ooit relatie weet te ritselen dus dat voorbehoud volg ik nietquote:Op donderdag 14 december 2017 12:58 schreef deedeetee het volgende:
Strafeis is 16 jaar ? Zonder TBS ? Dit soort * zieke * mensen laat je toch nooit meer los in de maatschappij ?
[..]
Dus opgesloten houden. Er zijn nu eenmaal zat vrouwen die zo'n uitdaging graag aangaan. Met de foutieve gedachte : * Bij mij doet hij zo iets niet hoor *
Met een tbs gaat dat toch iets lastiger.quote:Op donderdag 14 december 2017 13:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
je kan moeilijk verbieden dat hij toch nog ooit relatie weet te ritselen dus dat voorbehoud volg ik niet
Aan de andere kant loop je met TBS ook het risico dat iemand over 6 jaar weer op proefverlof mag en over 8 jaar weer helemaal buiten loopt.quote:Op donderdag 14 december 2017 15:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Met een tbs gaat dat toch iets lastiger.
Dat gaat na een gevangenisstraf zonder tbs iig gebeuren. Met tbs mag je nog hopen dan men verstandig is en hem niet zomaar los laat lopen.quote:Op donderdag 14 december 2017 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant loop je met TBS ook het risico dat iemand over 6 jaar weer op proefverlof mag en over 8 jaar weer helemaal buiten loopt.
Ik ook niet, zeker niet omdat het recidiverisico in dat geval zelf als 'hoog' wordt ingeschat. Dat is nogal..quote:Op donderdag 14 december 2017 13:01 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
je kan moeilijk verbieden dat hij toch nog ooit relatie weet te ritselen dus dat voorbehoud volg ik niet
vooral aangezien er meer volwassen zijn met een intieme relatie dan zonder.quote:Op donderdag 14 december 2017 16:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ook niet, zeker niet omdat het recidiverisico in dat geval zelf als 'hoog' wordt ingeschat. Dat is nogal..
Nou, inderdaad. Die zal er zelf achteraf wellicht ook niet echt positief op terugkijken..quote:Op donderdag 14 december 2017 22:24 schreef madam-april het volgende:
Ik vind het handelen van die relatietherapeut op zijn zachts gezegd nogal dubieus..
Ik vind echt dat ze op zijn minst vervolgd zou moeten worden voor nalatigheid.quote:Op donderdag 14 december 2017 23:45 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Die zal er zelf achteraf wellicht ook niet echt positief op terugkijken..
Tja, ik ken de feiten natuurlijk niet precies, dus dat zou ik niet durven te zeggen. Wel gaf de politie destijds al aan dat ze na een melding al bijna voor de deur stonden, maar in overleg met de relatietherapeut toch weer zijn omgedraaid. Om vervolgens weer met spoed naar het huis te rijden. Dat vond ik toen al erg bedenkelijk..quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik vind echt dat ze op zijn minst vervolgd zou moeten worden voor nalatigheid.
Toen de politie haar belde, nadat de moeder van het slachtoffer 112 had gebeld, zij ze dat ze niet hoefden te komen, dat de situatie onder controle was.
Ze heeft niet ingegrepen toen de verdachte het slachtoffer en haar dochtertje naar de veranda sleepte en gekleurde lampjes op hing en zei 'zo nu is het feest'. Ze belde pas 112 toen hij het slachtoffer met een mes bedreigde.
Er waren zo ontzettend veel signalen dat er sprake was van een crisis situatie en er was nota bene een kind aanwezig. Ze had dit kunnen en moeten voorkomen.
Ja, dat blijft dubieus in deze zaak.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Tja, ik ken de feiten natuurlijk niet precies, dus dat zou ik niet durven te zeggen. Wel gaf de politie destijds al aan dat ze na een melding al bijna voor de deur stonden, maar in overleg met de relatietherapeut toch weer zijn omgedraaid. Om vervolgens weer met spoed naar het huis te rijden. Dat vond ik toen al erg bedenkelijk..
Nou ja, voorkomen is lastig, ze kan daar ook moeilijk 24/7 gaan zitten, maar het feit dat ze de politie wegstuurt is natuurlijk achteraf wel erg pijnlijk en flinke zelfoverschatting geweest. In hoeverre dat fataal is geweest is lastig te zeggen, want dan zou je moeten weten of hij haar ook op een ander moment had vermoord.quote:Op vrijdag 15 december 2017 00:39 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik vind echt dat ze op zijn minst vervolgd zou moeten worden voor nalatigheid.
Toen de politie haar belde, nadat de moeder van het slachtoffer 112 had gebeld, zij ze dat ze niet hoefden te komen, dat de situatie onder controle was.
Ze heeft niet ingegrepen toen de verdachte het slachtoffer en haar dochtertje naar de veranda sleepte en gekleurde lampjes op hing en zei 'zo nu is het feest'. Ze belde pas 112 toen hij het slachtoffer met een mes bedreigde.
Er waren zo ontzettend veel signalen dat er sprake was van een crisis situatie en er was nota bene een kind aanwezig. Ze had dit kunnen en moeten voorkomen.
Post het hier even.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 16:19 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Heb je dat Facebook-bericht gelezen? Dat is niveautje IQ < 70.
Ze was aanwezig toen hij haar doodstak.. Ze was er getuige van dat de situatie uit de hand liep, het slachtoffer probeerde te vluchten met haar dochter en hij liet haar niet gaan.. Op het moment dat hij het slachtoffer mee sleurde de garage in, had ze direct de politie opnieuw moeten bellen. Echt ze had het op dat moment kunnen en moeten voorkomen. Ze had het slachtoffer en haar dochtertje uit die situatie moeten halen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 16:18 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Nou ja, voorkomen is lastig, ze kan daar ook moeilijk 24/7 gaan zitten, maar het feit dat ze de politie wegstuurt is natuurlijk achteraf wel erg pijnlijk en flinke zelfoverschatting geweest. In hoeverre dat fataal is geweest is lastig te zeggen, want dan zou je moeten weten of hij haar ook op een ander moment had vermoord.
En dus maak je het kind maar dood. Ergens heb ik zoiets van : dat kind boft mss wel, je zult maar zo'n bruut als vader hebben. Niet te zeggen wat hij t kind had aangedaan als het iets deed dat hem niet aanstond.quote:Teunis was bang dat hij alles in zijn leven kwijt zou raken. "De ruzie liep zo hoog op. Op dat moment weet je niks. Ik zou nooit de vader zijn. Ik werd zo boos."
Zij komt er gewoon mee weg toch?quote:Op vrijdag 15 december 2017 17:54 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ze was aanwezig toen hij haar doodstak.. Ze was er getuige van dat de situatie uit de hand liep, het slachtoffer probeerde te vluchten met haar dochter en hij liet haar niet gaan.. Op het moment dat hij het slachtoffer mee sleurde de garage in, had ze direct de politie opnieuw moeten bellen. Echt ze had het op dat moment kunnen en moeten voorkomen. Ze had het slachtoffer en haar dochtertje uit die situatie moeten halen.
misschien kan de familie een zaak tegen haar gaan beginnen , tuchtrecht of civielquote:Op vrijdag 22 december 2017 15:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zij komt er gewoon mee weg toch?
Ik geloof het wel, je hoort er iig niks over. Maar ik vind het echt te bizar voor woorden.quote:Op vrijdag 22 december 2017 15:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Zij komt er gewoon mee weg toch?
Volgens een psychiater en psycholoog een laag recidiverisico en een autismespectrumstoornis die blijkbaar niet (goed) te behandelen is. Ik neem dat dan maar voor waar aan. Wat voor zin heeft TBS dan?quote:
Wat verwacht je dat een relatietherpeut nog kan redden als er zo'n diep gestoord persoon bij is betrokken? Dat is wel zo uitzonderlijk, ik denk niet dat je de therapeut veel kunt verwijten. Dit was geen normale situatie.quote:Op woensdag 27 december 2017 11:44 schreef Isabeau het volgende:
Zoals de familie hem omschrijft is het geen man waar je überhaupt een relatie mee begint. Hoe stom ben je, met je kwetsbare dochtertje. En die relatietherapeuteIk zou een ander beroep kiezen als iemand overgaat tot moord terwijl je probeert de boel te de-escaleren.
Dat verklaart wel iets, althans zo voelt het...quote:In januari 2017 blijkt Charlotte in verwachting te zijn. Han: ,,Volgens Teunis was hij erin geluisd. Hij wilde geen kind.” Jacqueline: ,,Ik heb samen met Charlotte spulletjes gekocht en een naam bedacht. Hij wilde daar niks van weten.” Han: ,,Hij wilde het kind ook niet erkennen.”
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |