Toen gingen we nog met een pond die niet vaarde ofzoquote:Op woensdag 19 juli 2017 10:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Was ik toen keihard met jou of met Leon gelost?
Zag het, bizarre rit weerquote:Op woensdag 19 juli 2017 11:12 schreef ddx het volgende:
Ventoux ben je wel redelijk afhankelijk van wind op open stuk, 2e keer (mijn 1u20 tijd) was ik op open stuk 5 minuten langzamer dan in begin van de week toen ik zelfs lager wattage daar trapte.
Maar 1u30 is idd prima mogelijk voor beetje getrainde fietser.
Gisteren ff lekker rondje hardrijden langs de ringvaart gedaan, maakt het een veel minder saai rondje
Met Leonquote:Op woensdag 19 juli 2017 10:37 schreef Andyy het volgende:
[..]
Was ik toen keihard met jou of met Leon gelost?
Dit inderdaad, kon net niet bij Bizkit komen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Leon. Fret zat tussen jullie en mij in de Chasse Patate.
Klopt. Waarna Andy weer bij jullie moest lossen en hij in mijn wiel naar de finish reed. Dat was echt schandalig slecht van mij.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:55 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit inderdaad, kon net niet bij Bizkit komen.
Jaar erna loste ik je wel toch? Samen met Kano en Andy?
Ik ga zondag heenquote:Op woensdag 19 juli 2017 11:59 schreef Fretwork het volgende:
Zit nu even Fok klassementen te bekijken. Alleen nog ddx voor me op de Posbank
Niet helemaal zeker maar volgens mij kan dat.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:31 schreef Najieto het volgende:
Past een 105 5800 binnenbad ook op een tiagra 4700? Het is allebei bcd 110 alleen de tiagra is 10 speed.
Daar heb ik idd best wel snelle tijd staanquote:Op woensdag 19 juli 2017 11:59 schreef Fretwork het volgende:
Succes Broodje, het segment begint net na de rotonde, maar de echte klim pas laterquote:Op woensdag 19 juli 2017 12:39 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ga zondag heen![]()
Nog even wat hoogtemeters maken voor de Stelvio.
Welk segment is dat?quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:59 schreef Fretwork het volgende:
Ja Jezus zeg, scheelt gewoon nog een halve fucking minuut.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:52 schreef ddx het volgende:
[..]
Daar heb ik idd best wel snelle tijd staan
Posbankquote:
Gast, zit mobiel, is voor beide dezelfde moeite. Ding heet gewoon Posbankquote:Op woensdag 19 juli 2017 12:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, daar kom ik ook zo vaak. Zet de link gewoon hier even.
Ja, dat kan ik niet ruiken. Verder zijn er meerdere Posbank segmenten, dus zo makkelijk zoeken is dat niet. Iedere klimmetje in Nederland heeft minimaal 100 segmenten zo lijkt het wel.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gast, zit mobiel, is voor beide dezelfde moeite. Ding heet gewoon Posbank
quote:
Beide nog nooit gedaan.quote:Op woensdag 19 juli 2017 12:56 schreef ddx het volgende:
Zijpenberg is ook mooie klim daar :
https://www.strava.com/segments/660367
Die vind ik mooierquote:Op woensdag 19 juli 2017 12:56 schreef ddx het volgende:
Zijpenberg is ook mooie klim daar :
https://www.strava.com/segments/660367
In Utrecht gaat het dan pas echt losquote:Op woensdag 19 juli 2017 14:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
Om 18.00 moet het droog zijn. En daar lijkt het wel op.
Hmm, dan moet mijn collega maar kijken wat hij doet. Ik probeer hem wijs te maken dat hij zijn 34 moet wisselen voor een 39. Nu doet hij alleen maar harken op zijn 50 met een gangetje van net aan 25 km/hquote:Op woensdag 19 juli 2017 12:39 schreef dop het volgende:
[..]
Niet helemaal zeker maar volgens mij kan dat.
Past in elk geval op 6800 en 9000
Ja, maar buitenblad is stoer.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:26 schreef Najieto het volgende:
[..]
Hmm, dan moet mijn collega maar kijken wat hij doet. Ik probeer hem wijs te maken dat hij zijn 34 moet wisselen voor een 39. Nu doet hij alleen maar harken op zijn 50 met een gangetje van net aan 25 km/h
Sta ik een beetje achteraan, die zit als klim in de 300 van Boekelo.quote:Op woensdag 19 juli 2017 13:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Die vind ik mooierIk sta daar redelijk met 4.25.
Als je vanaf de Posbank vlak voor de afdaling van de Zijpenberg naar links gaat is ook nog wel een leuke!
Die is echt leuk! Weet alleen niet precies waar hij begint en waar hij eindigtquote:Op woensdag 19 juli 2017 13:12 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Die vind ik mooierIk sta daar redelijk met 4.25.
Als je vanaf de Posbank vlak voor de afdaling van de Zijpenberg naar links gaat is ook nog wel een leuke!
Posbank 5:24 zijpenberg 4:24.quote:
Iets van 12 dagen, samen met limburg erbij 1500 km.quote:Op woensdag 19 juli 2017 10:41 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoe lang heb je erover gedaan? En hoe heb je dat met overnachtingen gedaan? Spullen in een rugtas mee of op een andere manier?
Je moet het maar willen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 11:12 schreef ddx het volgende:
Ventoux ben je wel redelijk afhankelijk van wind op open stuk, 2e keer (mijn 1u20 tijd) was ik op open stuk 5 minuten langzamer dan in begin van de week toen ik zelfs lager wattage daar trapte.
Maar 1u30 is idd prima mogelijk voor beetje getrainde fietser.
Gisteren ff lekker rondje hardrijden langs de ringvaart gedaan, maakt het een veel minder saai rondje
Zadeltasje -1quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ga ik vanuit Berlijn naar Amsterdam. Zit alleen te twijfelen over de hoge wielen. Diefstalgevoeliger en meer zonde als 't stuk gaat onderweg.... Ga waarschijnlijk m'n lage wielen erin zetten hiervoor.
Zou verwachten van wel. Ik gebruik ook een Tiagra crank op een 105 5800 fietsquote:Op woensdag 19 juli 2017 11:31 schreef Najieto het volgende:
Past een 105 5800 binnenbad ook op een tiagra 4700? Het is allebei bcd 110 alleen de tiagra is 10 speed.
Aan dat tweede zat ik ook al te denken, dat eerste nog niet echtquote:Op woensdag 19 juli 2017 22:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zadeltasje -1
Maar ff serieus, ik zou zeker de lage wielen steken...je bent zo al behoorlijk een windvanger, dus je wil niet weten hoe het gaat als het echt hard waait. Daarbij zal je minder makkelijk door een FM geholpen kunnen worden, denk aan een nieuw bandje en hij heeft alleen die met 4cm ventiel op voorraad.
Het was inderdaad mooi weerquote:Op woensdag 19 juli 2017 23:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb niks gemerkt, zon scheen gewoon
Gaaf!quote:Op donderdag 20 juli 2017 00:08 schreef Devv het volgende:
Het rondje IJsselmeer staat nu definitief in de agenda voor volgende week. We gaan een grote ronde doen van ongeveer 300 kilometer. De langste afstand die ik tot nu toe heb gefietst, is 190 kilometer om het Markermeer maar ik ben niet bang voor de afstand. Ik heb al een keer 10 uur door de Alpen hardgelopen dus dit moet een makkie zijn.
Bevallen die tassen goed? Of nog niet eerder gebruikt?quote:Op woensdag 19 juli 2017 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ga ik vanuit Berlijn naar Amsterdam. Zit alleen te twijfelen over de hoge wielen. Diefstalgevoeliger en meer zonde als 't stuk gaat onderweg.... Ga waarschijnlijk m'n lage wielen erin zetten hiervoor.
Niet eerder gebruikt, ik laat het je weten. Wat ben jij van plan?quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Bevallen die tassen goed? Of nog niet eerder gebruikt?
Volgend jaar (geen vrije dagen meerquote:Op donderdag 20 juli 2017 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet eerder gebruikt, ik laat het je weten. Wat ben jij van plan?
Je ortlieb tassen gebruik je nu niet? Want die had je vorige keer op je fiets zitten, toch?quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet eerder gebruikt, ik laat het je weten. Wat ben jij van plan?
Wauw, 12 dagenquote:Op woensdag 19 juli 2017 21:52 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Iets van 12 dagen, samen met limburg erbij 1500 km.
Zware fiets met voortassen, achtertassen en lekker op de camping. Zou ligter kunnen reizen maar gewoon een iets te zwaar is wat langzamer maar goed voor mijn lichaam. En hou wel van wat luxe ook.
Dat zijn echt heerlijke tassen. Ik heb de Dry 14L voor woon-werkverkeer.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Bevallen die tassen goed? Of nog niet eerder gebruikt?
Nee alle dagen fietsen. Start om 0800, dus uit de tent om 0600 en dan zo rond 1600 weer een camping zoeken langs de route.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wauw, 12 dagenheb je dan elke dag gefietst of ook vrije dagen gehad?
Nee, niet echt compatibel met mijn carbon frame en dit is meer aero. En ik hoef niet zo veel mee als toenquote:Op donderdag 20 juli 2017 12:03 schreef Najieto het volgende:
[..]
Je ortlieb tassen gebruik je nu niet? Want die had je vorige keer op je fiets zitten, toch?
Veel plezier met de trip!
Mijn ritme is totaal anders. Laat starten, rustig op gang komen en er dan aan het eind van de middag/vroege avond nog een stevige snok aan geven. Meestal dan zo rond 20 uur een slaapplek zoeken. Loopt het echt goed dan rij ik rustig door tot 10 uur 's avonds of later.quote:Op donderdag 20 juli 2017 15:56 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nee alle dagen fietsen. Start om 0800, dus uit de tent om 0600 en dan zo rond 1600 weer een camping zoeken langs de route.
Is heerlijk om op de camping zo vroeg wakker te zijn. Lekker rustig en tegen de tijd dat alles zowat ingepakt is komen pas meestal de eerste hoofdjes uit tenten en caravans te voorschijn.
De meeste kilometers maak ik juist in de ochtend. Na 1500 begint mijn zin om te fietsen echt af te nemen. Maar dat is met alles zo, mijn werk, thuis iets doen etc. Vroeg beginnen is vroeg klaar en dan met de benen omhoog.quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mijn ritme is totaal anders. Laat starten, rustig op gang komen en er dan aan het eind van de middag/vroege avond nog een stevige snok aan geven. Meestal dan zo rond 20 uur een slaapplek zoeken. Loopt het echt goed dan rij ik rustig door tot 10 uur 's avonds of later.
De vrouwen reden vandaag 67 km en zitten niet al 2½ week op de fiets.quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
Annemiek van Vleuten wint vandaag etappe La Course.
In Tour du Jour, wat ik nog wel eens kijk als ik geen tijd heb gehad overdag om de TDF te volgen, wordt verteld dat ze in de laatste 5km op een strava segement de 2e beste tijd overall rijdt, na Warren Barguil notabene.
Allebei.quote:Ik denk dan meteen:
stelling:
Fietsen vrouwelijke wielrenners minder hard dan mannen omdat ze genetisch daarvoor minder geschikt zijn of is dat omdat vrouwenwielrennen tov mannenwielrennen onderontwikkeld is?
Dat, daarnaast rijden ze regelmatig minder hard op een segment omdat ze verkeerd rijden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De vrouwen reden vandaag 67 km en zitten niet al 2½ week op de fiets.
[..]
Allebei.
Dat is genetisch ook wel te verklaren, bij een vrouw zijn de belangrijkste organen voor duursport een stuk kleiner waar door een vrouw over de gehele breedte ongeveer 20% minder vermogen heeft.quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
In Tour du Jour, wat ik nog wel eens kijk als ik geen tijd heb gehad overdag om de TDF te volgen, wordt verteld dat ze in de laatste 5km op een strava segment de 2e beste tijd overall rijdt, na Warren Barguil notabene.
Ik denk dan meteen:
stelling:
Fietsen vrouwelijke wielrenners minder hard dan mannen omdat ze genetisch daarvoor minder geschikt zijn of is dat omdat vrouwenwielrennen tov mannenwielrennen onderontwikkeld is?
Namelijk & hypothetisch: Als 100 vrouwen mondiaal koersen en 1000 mannen dan zijn de beste 10 bij de mannen veel sterker?
Wat vinden jullie?
Haha dat kan je toch zo helemaal niet vergelijken?quote:Op donderdag 20 juli 2017 21:21 schreef kaasplankje het volgende:
In Tour du Jour, wat ik nog wel eens kijk als ik geen tijd heb gehad overdag om de TDF te volgen, wordt verteld dat ze in de laatste 5km op een strava segment de 2e beste tijd overall rijdt, na Warren Barguil notabene.
Ik denk dan meteen:
stelling:
Namelijk & hypothetisch: Als 100 vrouwen mondiaal koersen en 1000 mannen dan zijn de beste 10 bij de mannen veel sterker?
Wat vinden jullie?
Hier klopt iets niet.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn mannen genetisch sterker, dat is allang wetenschappelijk aangetoond, die hebben over het algemeen gewoon minder spiermassa, meer vetmassa, minder longinhoud etc.
Dat is puur persoonlijk. Om 8 uur 's ochtends ben ik nog niet veel waard terwijl ik, ook bij brevetten, in de avonduren nog een keer kan versnellen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 20:57 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
De meeste kilometers maak ik juist in de ochtend. Na 1500 begint mijn zin om te fietsen echt af te nemen. Maar dat is met alles zo, mijn werk, thuis iets doen etc. Vroeg beginnen is vroeg klaar en dan met de benen omhoog.
Vrouwenwielrennen is te vergelijken met de mannen uit de jaren '60/70. Dat zag je daar toen ook.quote:Op donderdag 20 juli 2017 22:35 schreef Fretwork het volgende:
Ik heb het gevoel dat een topper bij de dames het hele jaar goede uitslagen kan rijden, terwijl bij de heren volledige topvorm ook noodzakelijk is.
Zoals een Rolland, die nu geen deuk in een pakje boter rijdt.
1. Om laten bouwenquote:Op vrijdag 21 juli 2017 00:16 schreef Tommeke het volgende:
Het verschil is echt wel groot. Dit voorjaar reed ik een koersje waar Anna vd Breggen meedeed. Zij rijdt echt hard, ontzettend hard. Maar een beetje elite man zonder contract rijdt al harder.
Waarom rijdt v. Vleuten dan 2e overall op een segment waar 15.000 hebben gereden?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 00:16 schreef Tommeke het volgende:
Het verschil is echt wel groot. Dit voorjaar reed ik een koersje waar Anna vd Breggen meedeed. Zij rijdt echt hard, ontzettend hard. Maar een beetje elite man zonder contract rijdt al harder.
Omdat ze maar 1 klim hadden gisteren en geen 3000km in de benen de afgelopen weken. Is gewoon vermoeidheid bij de heren.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 06:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarom rijdt v. Vleuten dan 2e overall op een segment waar 15.000 hebben gereden?
Jullie hebben het alleen maar over de TDF. Ik niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 06:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat ze maar 1 klim hadden gisteren en geen 3000km in de benen de afgelopen weken. Is gewoon vermoeidheid bij de heren.
En verder. De dames reden gisteren 31 gemiddeld, de heren 38. Dus dat kleine segmentje zegt heel weinig over de algemene prestaties van vrouwen.
Het word wat krampachtig als mannen toch met alle geweld de prestatie van een vrouw willen duiden en 1 op 1 gaan vergelijken met een manquote:Op vrijdag 21 juli 2017 06:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat ze maar 1 klim hadden gisteren en geen 3000km in de benen de afgelopen weken. Is gewoon vermoeidheid bij de heren.
En verder. De dames reden gisteren 31 gemiddeld, de heren 38. Dus dat kleine segmentje zegt heel weinig over de algemene prestaties van vrouwen.
Tuurlijk is een prof dame sneller dan 14900 recreanten. De meeste herenprofs hebben niet eens Strava. Knappe prestatie inderdaad, daar krijgt ze voor betaald.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 07:09 schreef dop het volgende:
[..]
Het word wat krampachtig als mannen toch met alle geweld de prestatie van een vrouw willen duiden en 1 op 1 gaan vergelijken met een man
Biskit aan 1 kant zeg je dat van vleuten minder reed dan 15000 man op strava , iets wat je niet kan weten.
en vervolgens vergelijk je het gemiddelde van een etappe van 68km met die van 180km.
wat mij betreft kun je enkel stellen dat van vleuten een heel hoog nivo haalde.
Klopt. Dus over prestaties kun je helemaal niets zeggen aan de hand van wat strava segmentjes. Maar het is wel mooi dat ze er een discussie mee starten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 08:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ja maar als het niet op strava staat telt het niet en de meeste recreanten zitten ook niet op strava
Zo'n dooddoener dit. Het zou juist meer media-aandacht moeten krijgen. Zoals vele andere sporten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 08:42 schreef Leonos het volgende:
Nutteloze discussie wel. Mediahype voor het vrouwen wielrennen. Net als het voetbal num
Omdat tussen die 15.000 ook krabbers zoals ik zitten. Ze heeft echt bizar hard gereden, maar het verschil met mannen is en blijft groot.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 06:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarom rijdt v. Vleuten dan 2e overall op een segment waar 15.000 hebben gereden?
Want? Ik wil topsport kijken, niet vier niveaus (voorbeeld) onder het hoogste.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 09:46 schreef Najieto het volgende:
[..]
Zo'n dooddoener dit. Het zou juist meer media-aandacht moeten krijgen. Zoals vele andere sporten.
Daar ga je al plat. Wat is "topsport"? Voor de ene persoon is dat schaken, voor de andere een Ultratriathlon. Bij jou wordt het, naar mijn mening) op basis van populariteit bepaald.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:09 schreef Leonos het volgende:
[..]
Want? Ik wil topsport kijken, niet vier niveaus (voorbeeld) onder het hoogste.
Schaken kijk je toch ook liever niet naar de amateurs.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar ga je al plat. Wat is "topsport"? Voor de ene persoon is dat schaken, voor de andere een Ultratriathlon. Bij jou wordt het, naar mijn mening) op basis van populariteit bepaald.
Dus het vrouwenwielrennen en voetbal is geen topsport in jouw ogen? Beetje jammer dit.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
Schaken kijk je toch ook liever niet naar de amateurs.
Zelfde als alle andere sporten.
Ik ben vaker bij amateurs gaan kijken dan bij profs, maar soit. Wat jij wil.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
Schaken kijk je toch ook liever niet naar de amateurs.
Zelfde als alle andere sporten.
Volgens mij zegt ie dat hij het niet graag kijkt vanwege het lagere niveau t.o.v. de heren.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:27 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dus het vrouwenwielrennen en voetbal is geen topsport in jouw ogen? Beetje jammer dit.
Bij Ajax valt het technische gedeelte nog wel mee. De spelinstelling, tactiek en entourage in de vorm van de gehele Engelenbakbezetting daarentegen. Treurnis alomquote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:47 schreef ratatat het volgende:
Ik vind dat wel mooi aan wielrennen eigenlijk, dat het niet echt een technische sport is. Zo zijn wedstrijden van alle niveaus wel leuk om te kijken. Bij technische sporten als voetbal vind ik dat wel anders. Dan is het tenenkrommend om naar bijvoorbeeld ajax te kijken.
Goede kans welquote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:37 schreef kaasplankje het volgende:
Als Maraca gaat trainen als ddx schroeit ze jullie stuk voor stuk de moeder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |