#ANONIEM | zondag 16 juli 2017 @ 20:30 |
![]() Na een weekend rust maakt de Formule 1 zich op voor de laatste race tot aan de zomerstop. Op de laatste zondag van deze maand zal de Grote Prijs van Hongarije worden verreden, waarna we een maand moeten wachten tot het spektakel in het laatste weekend van Augustus weer verder gaat in België. Sinds de afgelopen race in Engeland is de strijd in het wereldkampioenschap ongekend spannend. De voorsprong van Sebastian Vettel op Lewis Hamilton is geslonken tot slechts één miserabel puntje. De race in Hongarije zal zoals gebruikelijk worden verreden op de 4.381 kilometer lange Hungaroring. Het circuit ligt dichtbij Mogyoród, een bescheiden plaats in de buurt van Boedapest. Ondanks het gegeven dat de korte en bochtige baan nooit erg populair is geweest onder racefans, is het zo langzamerhand wel één van de langst dienende circuits op de kalender aan het worden. Sinds de eerste uitvoering in 1986 heeft het Hongaarse circuit geen jaargang overgeslagen en komende zondag zal daarom de 32e editie worden verreden. De impopulariteit komt voor het grootste deel voort uit het feit dat brute inhaalacties een zeldzaamheid zijn op de trage baan. Veel krappe bochten en een relatief kort recht stuk nodigen uit tot een optocht. Flink wat edities lieten dan ook een saai raceverloop zien. En de extra brede banden van dit jaar lijken een voortzetting van de optochten in het vooruitzicht te hebben. ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Hungaroring
![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 15:12:15 ] | |
potjecreme | zondag 16 juli 2017 @ 20:36 |
Lekker bezig met OP CrashO. | |
Klummie | zondag 16 juli 2017 @ 20:45 |
CrashO ![]() | |
potjecreme | zondag 16 juli 2017 @ 20:47 |
Ik moet 30 juli werken. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 juli 2017 @ 20:50 |
Iemand nog een goede tegeltjes spreuk? [ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2017 20:54:08 ] | |
tja77 | zondag 16 juli 2017 @ 20:55 |
These are the best fans in the world! Lewis Hamilton. Is niet echt een tegeltjeswijsheid. | |
aesop | zondag 16 juli 2017 @ 20:59 |
Ik lees in het vorige topic dat Max bestraft had moeten worden omdat ie naast de baan belandde en daarvan profiteerde tov Vettel. Wat mensen al niet verzinnen... | |
Ugjerke | zondag 16 juli 2017 @ 21:01 |
minimal talking | |
potjecreme | zondag 16 juli 2017 @ 21:03 |
"Ram Bam Thank You Ma'am!" of "Op het groene gedeelte is er weinig grip" Beide van Olav Mol. | |
Peterselieman | zondag 16 juli 2017 @ 21:06 |
Johee, johoo jo fucking hell wat bizar ook van Olav Mol | |
VEM2012 | zondag 16 juli 2017 @ 21:07 |
Gewoon blanco. Die komt uiteraard van Kimi. | |
potjecreme | zondag 16 juli 2017 @ 21:07 |
http://olavmolquotes.blogspot.nl/ Een Olav bingokaart zou ook wel geinig zijn. ![]() | |
TheFreshPrince | zondag 16 juli 2017 @ 21:09 |
![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 juli 2017 @ 21:09 |
Als ik een uurtje niks te doen heb brol ik wel een random olav quote tegeltje in elkaar voor in de OP naast de rest. Iedere refresh een andere quote van Olav op de tegel ![]() | |
Gezicht | zondag 16 juli 2017 @ 21:12 |
Hoe groot achten we de kans dat er een wissel gaat plaatsvinden bij STR na vandaag? | |
SnowOokami | zondag 16 juli 2017 @ 21:12 |
*pat | |
Klummie | zondag 16 juli 2017 @ 21:27 |
Bandenwissel ![]() ![]() 0,0 trouwens. Er gebeurt helemaal niets tot einde seizoen. | |
Weltschmerz | zondag 16 juli 2017 @ 21:33 |
Jij bent tegen het principe dat er binnen de baan geracet moet worden? | |
aesop | zondag 16 juli 2017 @ 21:36 |
Ik ben tegen het bestraffen van coureurs die buiten de baan gedrukt worden door anderen, want daar was namelijk sprake van. En dan hoeft Vettel niet bestraft te worden, maar het is natuurlijk prachtig dat Max hem met gelijke munt terug betaalt in een van de volgende bochten. | |
Blik | zondag 16 juli 2017 @ 21:37 |
Misschien wel tegen het feit dat hij uit de baan gedwongen werd door Vettel zelf en daar dan vervolgens een straf voor zou moeten krijgen. Dan moeten we consequent blijven en Vettel ook een straf geven, maar dat past zeker niet in jouw gedachtegang? | |
daNpy | zondag 16 juli 2017 @ 21:37 |
Ik ben voor mensen die een keer in de spiegel kijken en niet janken over vanalles en nog wat. | |
Donnie-Brasco | zondag 16 juli 2017 @ 21:39 |
Doe je nou gewoon alsof, of ben je echt zo dom? | |
tja77 | zondag 16 juli 2017 @ 21:44 |
Jij stelde dit: Maar als dat de reden zou zijn dat Vettel zijn banden naar de stront heeft gereden, waarom kreeg Kimi (die later stopte) dan nog eerder last van een klapband? | |
potjecreme | zondag 16 juli 2017 @ 21:48 |
Weltschmerz | zondag 16 juli 2017 @ 21:50 |
Ja, maar dat buiten de baan duwen is ook helemaal uit de hand gelopen omdat de stewards de afgelopen 3 jaar niet hebben durven ingrijpen. Wat ze dus ook niet doen bij het terugkomen op de baan. Dus het heeft zeker met elkaar te maken, maar omdat er toch asfalt ligt blijft de ingehaalde auto daar ook zitten ipv te liften, ik denk dat in de tijd dat er nog grind lag dit gewoon na de inhaalactie beslist was. De stewards maken er een potje van en daardoor kunnen ze eigenlijk alleen nog ingrijpen bij een crash, en degene die het hardst een crash probeert te vermijden is in het nadeel. Dat mag dan wel een sensationeel moment opleveren, mooi racen kan ik het niet vinden. | |
Sjemmert | zondag 16 juli 2017 @ 21:59 |
Eigenlijk had Vettel een straf moeten krijgen voor forcing another driver offtrack. Maar de FIA matst hem weer zoals altijd. ![]() | |
Donnie-Brasco | zondag 16 juli 2017 @ 22:01 |
Dat was niet het punt wat VEM maakt. VEM duidt er op dat Sebb zijn eerste supersofts aan stront had gereden terwijl ik op de softs duidde. Waarom? Waarschijnlijk omdat Kimi nog harder reed. Ik snap niet waarom het een gegeven is dat Sebb zijn banden ongeacht de situatie geklapt waren. Sebb had hoogstwaarschijnlijk het gered met zijn bandjes als hij niet zo vroeg was gegaan. Verstappen heeft niet zo hard gereden en zei ook: 'Ik kan makkelijk buiten blijven'. RB durfde gewoon niet toen ze zagen dat Kimi links voor een lekke band kreeg (geen klapband). | |
#ANONIEM | zondag 16 juli 2017 @ 22:02 |
![]() F5-baar ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 11:24:33 ] | |
Gezicht | zondag 16 juli 2017 @ 22:04 |
Alleen de rechtse is bij mij F5'baar ![]() Desalniettemin ![]() | |
Klummie | zondag 16 juli 2017 @ 22:11 |
Zelfs mijn nick erbij, held! ![]() | |
potjecreme | zondag 16 juli 2017 @ 22:12 |
Klopt, dat heeft hij ook gezegd. Mol heeft zoveel spreuken. ![]() | |
trein2000 | zondag 16 juli 2017 @ 22:13 |
Dat riep ik al tijdens de GP. Maar ik beter blij mee dat ze het niet doen. | |
VEM2012 | zondag 16 juli 2017 @ 22:17 |
Dat moest ik ruiken dat jij het over de softs had? En ook daar faalt het argument, zoals ik eerder ook al had aangegeven. | |
Donnie-Brasco | zondag 16 juli 2017 @ 22:32 |
Mijn argument faalt helemaal niet. Pirelli heeft ook vanmiddag aangegeven. De banden van Sebb waren op, te lang en hard gereden op zijn laatste set. Was hij dus later naar binnen gegaan was het niet gebeurd. Wat betreft wat tja zegt over Kimi klopt ook niet. Kimi had pech, die had geen klap en geen lekke band, maar het rubber kwam los. Kijk je even lekker vanaf 6:45 en weet je dus dat Tja onzin verklaart. Sebb had het wel degelijk gered als hij niet voor de undercut was gegaan. Kimi had dikke pech. 'The tire failures were NOT identical' . E: En ja je had het kunnen ruiken. Logisch nadenken dat Sebb hard moest compenseren voor de tijd die had verloren achter Max. Dat heeft hem de softs gekost. Nog even laatste edit voor je zodat het je helemaal duidelijk is: Ook Christian Horner geeft aan dat het gevecht met Vettel er voor heeft gezorgd dat ze eerder de pit in gingen en dat dat druk zetten op band behouden en het Vettel uiteindelijk de kop kostte. [ Bericht 6% gewijzigd door Donnie-Brasco op 16-07-2017 22:52:28 ] | |
potjecreme | zondag 16 juli 2017 @ 22:38 |
Pirelli prman | |
Klummie | zondag 16 juli 2017 @ 22:42 |
Buxton zegt ook al dat Max het podium gemist heeft door te laat te pitten. Bullshit. | |
Donnie-Brasco | zondag 16 juli 2017 @ 22:44 |
Dat is inderdaad onzin. Max had met eerder pitten echt geen 14 seconden goed gemaakt op Kimi. Grootste kans op podium was niet pitten en dan werd het alsnog close, ook van uit gaan dat zijn banden het hadden volgehouden. | |
franske19 | zondag 16 juli 2017 @ 22:52 |
Vettel heeft zijn band kapot gereden door zijn verdedigende actie versus Bottas een paar rondjes voor het einde. Hij blokkeerde gigantisch en dat heeft hem zijn band gekost. | |
Peterselieman | zondag 16 juli 2017 @ 22:53 |
Ferrari had Vettel meteen moeten pitten toen hij ingehaald was door Bottas. Rondetijden van Vettel waren toen al ingekakt en met nieuw rubber had hij Max wel weer ingehaald. | |
Gezicht | zondag 16 juli 2017 @ 22:57 |
Mwa, na de eerste 17 laps al achter Max vast te hebben gezeten gingen ze dat risico niet nemen lijkt me. | |
Peterselieman | zondag 16 juli 2017 @ 23:01 |
het snelheidsverschil was dan zo groot geweest dat het ditmaal geen probleem had gevormd voor Vettel. De rondetijden van Max waren namelijk ook al niet meer om over naar huis te schrijven | |
Gezicht | zondag 16 juli 2017 @ 23:04 |
Als Vettel nog had gepit had ze dat bij RB misschien ook nog wel op ideeën gebracht natuurlijk, maar dat weet je achteraf nooit. ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 juli 2017 @ 23:16 |
klopt, maar als kampioenschapsleider moet je in dit soort gevallen niet te veel risico willen nemen. Nu worden er drie plaatsen en een aantal punten weggegooid, waardoor het gat nog maar 1 punt is | |
BaasBanaan | zondag 16 juli 2017 @ 23:55 |
Nu ik weer thuis ben heb ik het nog even terug gekeken en Verstappen komt slechts deels buiten de baan. Dus die hele discussie over wel of niet buiten de baan racen is niet echt relevant. ![]() | |
BaasBanaan | zondag 16 juli 2017 @ 23:58 |
Ik las ergens dat de nieuwe banden hem 4 seconden per lap opleverden. De meeste mensen die zeggen dat hij eerder had moeten pitten, hebben het over 10 ronden eerder pitten. Dus het lijkt mij dat dat wel uit had kunnen maken. Al weet je natuurlijk niet of dat er voor gezorgd had dat anderen voor hem ook nog waren gaan pitten en er dus bijv. geen Ferraribanden geploft waren. | |
Sjemmert | maandag 17 juli 2017 @ 00:46 |
Ik vind niet dat iemand een straf had moeten krijgen hoor. Maar dit is niet deels buiten de baan. ![]() | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 00:49 |
Saai, Lewis kampioen | |
trein2000 | maandag 17 juli 2017 @ 00:49 |
Als hij achter max terug was gekomen was de kans op een 0 ook behoorlijk aanwezig. Max was behoorlijk hard aan het verdedigen. | |
BaasBanaan | maandag 17 juli 2017 @ 01:03 |
Dan zag ik waarschijnlijk de actie ervoor of erna, oeps. ![]() | |
Waffle | maandag 17 juli 2017 @ 01:21 |
Vettel ging hier zelf ook helemaal buiten de baan. Hij raakte Verstappen hierbij zelfs waardoor Max zover buiten de baan kwam. | |
Tarado | maandag 17 juli 2017 @ 07:39 |
ziet er wel naar uit ja | |
SnowOokami | maandag 17 juli 2017 @ 08:04 |
Geen race week ![]() | |
ArieVederci | maandag 17 juli 2017 @ 08:20 |
![]() | |
tja77 | maandag 17 juli 2017 @ 08:21 |
Onzin? Enig idee hoe snel Max was met nieuw rubber? Reed meteen de snelste sectortijden terwijl beide Ferrari's hun banden al helemaal opgebrand hadden. Max kon op die manier zomaar 2 seconde per ronde pakken. Vergeet ook niet dat het gat 14 seconde geworden was omdat Max ook zijn banden aan het sparen was. Als hij wist dat hij op 10 ronden voor het einde naar binnen zou duiken, dan kon hij zijn banden anders managen. Dan had Max na 40 rondjes zijn banden gewoon opgebrand. Dus onzin? Ik denk het niet. | |
Rossdale | maandag 17 juli 2017 @ 08:49 |
Dat gevecht tussen Vettel en Max is toch precies waarom je F1 kijkt of niet dan? Hard en op de limiet met elkaar knokken, maar er wel voor zorgen dat je elkaar niet uit de wedstrijd ramt. | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 09:02 |
Heb niet het idee dat de Ferrari nog veel races kan winnen helaas | |
Tarado | maandag 17 juli 2017 @ 10:03 |
denk het ook ja, begin van het seizoen had ik het idee dat ze het qua chassis beter voor elkaar hadden dan Mercedes, motorisch uiteraard nog niet maar nu lijkt Mercedes op beide fronten weer de beste en Vettel maakt toch wat teveel foutjes ook, maar goed hopelijk hebben ze nog wat in petto na de zomerstop | |
daNpy | maandag 17 juli 2017 @ 10:36 |
Valt me net op bij het bekijken van wat replays op youtube dat meneer Klaagzang exact hetzelfde doet bij Bottas in ronde 42 als hij deed bij Max, gewoon de ander nog ff verder naast de baan zetten door zelf ook de tracklimits te overschrijden, nadat de bocht eigenlijk al voorbij is (dubbele/extra stuur actie). Hoort allemaal bij racen maar klaag dan gvd zelf niet overal over man ![]() | |
potjecreme | maandag 17 juli 2017 @ 10:44 |
Dat is Vettel. | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 10:49 |
Nee, de asfaltstroken naast de baan horen eigenlijk niet bij het racen, en klagen doet hij trouwens ook niet. | |
Monolith | maandag 17 juli 2017 @ 10:53 |
Beetje hypocrisie is coureurs niet vreemd natuurlijk. Ook Max klaagde over het gedrag van Vettel in dat duel. | |
TagForce | maandag 17 juli 2017 @ 10:55 |
Verstappen doet een stapje opzij als Vettel als een torpedo hem buiten de baan drukt, en pakt hem terug door bij de volgende bocht weer lekker aan de binnenkant te zitten. Vettel steekt zijn klauw boven de cockpit om duidelijk te maken dat Verstappen hem buiten de baan duwt precies zoals Vettel dat 1 bocht eerder ook deed. Dat is klagen. Voor Vettel geldt het spreekwoord "Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" niet zeker? Ergo: Vettel moet niet zo janken en zijn vingers gewoon aan het stuur houden, dan komt ie een stuk beter uit de gevechten, me dunkt. | |
Donnie-Brasco | maandag 17 juli 2017 @ 11:07 |
Alsof Ferrari daar niet op had gereageerd. | |
tja77 | maandag 17 juli 2017 @ 11:11 |
Dat is een hele andere discussie, jij zegt dat Max nooit 14 seconde had kunnen goed maken. | |
Donnie-Brasco | maandag 17 juli 2017 @ 11:12 |
Theoretisch ja, maar in de praktijk nee. | |
WheeledWarrior | maandag 17 juli 2017 @ 11:18 |
Vettel heeft sinds Monaco al moeite om überhaupt op het podium te komen. | |
daNpy | maandag 17 juli 2017 @ 12:04 |
Ja hij merkte op dat Vettel botsautootje wilde spelen, omdat Vettel op hem instuurde en contact maakte (wat hij óók bij Bottas deed). Je ziet in de bocht erna Max zijn lijn houden en niet extra op Vettel insturen, maar wie zit er weer met zijn hand uit de cockpit te zwaaien als de prinses op de erwt? ![]() Ik denk dat Max zich gewoon politiek wilde indekken, zoals zoveel rijders zich even melden om te zorgen dat stewards even meekijken. Kwam op mij meer lollig over als klagend ![]() Dat Vettel erna de pit in ging zegt genoeg, "undercut" of gewoon bang om het duel aan te gaan, aangezien hij zijn emoties niet de baas kan en al op scherp staat dankzij zijn rancune-actie van twee races terug. | |
Klummie | maandag 17 juli 2017 @ 12:21 |
https://racingnews365.nl/(...)neller-dan-ricciardo Villeneuve: 'Max Verstappen is gewoon sneller dan Ricciardo' 16 jul. 11:31 Redactie 0 reacties Voormalig Formule 1 coureur Jacques Villeneuve staat niet te boek als de meest optimistische man in de paddock. De wereldkampioen van 1997 laat zich nu echter zeer positief uit over Max Verstappen. Villeneuve: 'Max Verstappen is volwassen geworden' In het verleden liet Villeneuve zich vaak nogal wisselend uit over de jonge Verstappen. Voordat Max nog maar één meter had gereden werd hij neergezet als een 'belediging voor de Formule 1', omdat Jacques van mening was dat 'kinderen van 17' niet thuishoorden in de F1. Vorig jaar toonde de Canadees zich voor het eerst onder de indruk van Verstappen na zijn overwinning in Spanje en magistrale inhaalrace. Dit seizoen ziet hij dat Verstappen in alle opzichten verder is gegroeid. De Nederlander is volgens hem volwassen geworden en teamgenoot Ricciardo heeft het erg zwaar om hem bij te houden. "Ricciardo heeft veel meer punten, maar dat is een vertekend beeld. Verstappen is het hele seizoen al sneller, dat ziet iedereen. Hij is ook veel volwassener geworden en dat zie je ook terug in zijn rijstijl," laat dat Canadees aan de NOS weten. "Daniel heeft erg veel geluk en Max veel pech. Dat hoort soms bij de sport, maar Daniel dwingt het geluk soms ook af. Hij is altijd optimistisch en pakt zijn cadeautjes altijd uit. Hij pakt iedere kans die zich voordoet." | |
motorbloempje | maandag 17 juli 2017 @ 12:24 |
*kras* | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 12:26 |
Toto gaat meteen maar voor de stoot onder de gordel. O wee als je durft te zeggen dat Hamilton de stewards mee heeft, dan gaan alle remmen los. | |
potjecreme | maandag 17 juli 2017 @ 13:06 |
Die man kan je niet serieus nemen! | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 13:08 |
http://www.grandprix.com/ns/ns36968.html Max houdt het tamelijk vaag kennelijk. | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 13:16 |
http://en.f1i.com/news/273833-sainz-race-toro-rosso-hungary.html En SAI rijdt in Hongarije gewoon nog bij STR volgens Marko, alle geruchten ten spijt. Had niet anders verwacht overigens | |
Monolith | maandag 17 juli 2017 @ 13:17 |
Een realistisch verhaal van Villeneuve, ik ben in de war. ![]() | |
THEFXR | maandag 17 juli 2017 @ 13:26 |
wie gaat Kimi nu vervangen? | |
Peterselieman | maandag 17 juli 2017 @ 13:27 |
Palmer | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 13:42 |
Zou Vettel wel helemaal prima vinden ![]() | |
Gezicht | maandag 17 juli 2017 @ 13:45 |
Giovinazzi | |
Ener-G | maandag 17 juli 2017 @ 13:45 |
Zou dat ook te maken hebben met dat Vettel liever Kimi naast zich ziet en dat ook actief onderhandelt met Ferrari dan Max (of Ricciardo)? | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 13:50 |
Vettel heeft natuurlijk liever een "zwakker" teamlid ja. Zodat hij de de bovenste van de 2 Ferrari's kan zijn iedere race en dus de meeste punten pakken. Hamilton heeft een flinke kluif met Bottas die hem er af en toe voor gooit kwa posities. En Kimi is verder wel een solide rijder, maar geen top materiaal (meer). [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 13:52:02 ] | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 13:52 |
Je onderschat Raïkkönen nu... ja, hij loopt wat achter nu, maar dat komt meer door het team dan zijn eigen prestaties. Monaco had hij moeten winnen, #welldoneBaku is hij eruit gekegeld en in Oostenrijk technische problemen. Gisteren heeft hij Vettel alle hoeken van de baan laten zien. | |
THEFXR | maandag 17 juli 2017 @ 13:53 |
toch vind ik dat hij beter kan/kon of hij is te oud | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 13:56 |
Gisteren is dan ook de enigste race waar hij hoger eindigde dan Vettel. vs Bottas die al 4 keer hoger wist te finishen dan Hamilton. Ik zeg niet dat Kimi een slechte rijder is. Prima solide rijder, maar Vettel is gewoon een stuk beter. Kimi begint gewoon ouder te worden. En lijkt me daarom ook duidelijk waarom Vettel hem erin wilt houden, want die is als de dood dat hij hetzelfde krijgt als Hamilton nu met Bottas heeft en iemand aan zijn punten komt knagen ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 13:58:59 ] | |
Tarado | maandag 17 juli 2017 @ 13:56 |
ben het zowaar een keer met je eens | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 14:00 |
In Monaco is ie er door zijn team achter gezet en in Baku is ie door Bottas uit de race gekegeld toen hij voor Vettel reed. Canada remprobleem waardoor ie alsnog achter Vettel finishte. Max is niet de enige pechvogel ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juli 2017 @ 14:04 |
in Spanje zijn Max en Kimi door Bottas uit de race gekegeld. | |
daNpy | maandag 17 juli 2017 @ 14:04 |
Helaas niet want het is net zo'n draaikont als la Lauda. | |
Ener-G | maandag 17 juli 2017 @ 14:12 |
En je weet niet wat Kimi bijdraagt aan de ontwikkeling van de auto, daar profiteer je als teamgenoot ook van mee ipv dat je iemand hebt die alleen maar kan racen, en niet bij elk trillinkje of balans dingetje meteen aan de monteurs kan terugkoppelen wat ze aan moeten passen. | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 14:15 |
Kimi ontwikkelt zich dit seizoen meer dan Vettel, dat is voor mij echt meer dan duidelijk. Vettel is nooit echt goed geweest daarin, het is geen Schumacher. En ja, dat begin je nu ook te merken. Net zoals vorig jaar valt Ferrari terug en begint Kimi vaker boven Vettel te eindigen. Belangrijk verschil met vorig jaar is dat Vettel mee doet om het kampioenschap en vanzelfsprekend voorrang krijgt. | |
sasquatsch | maandag 17 juli 2017 @ 14:16 |
Niemand, die rijdt volgend jaar gewoon voor Ferrari. Zo slecht doet hij het niet. Ferrari heeft ook al aangegeven waarschijnlijk zijn contract te verlengen. | |
Nober | maandag 17 juli 2017 @ 14:17 |
Als Ricciardo in het begin niet van de baan was gereden dan was hij gewoon voor Max gefinisht. | |
sasquatsch | maandag 17 juli 2017 @ 14:18 |
Zou ook raar zijn hem voor de zomerstop te vervangen. Sowieso omdat er na Hongarije nog een test is waar je een mogelijke vervanger zou kunnen evalueren. | |
Re | maandag 17 juli 2017 @ 14:26 |
ja, als.... laat dat nou net autosport zijn waar men fouten maakt | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 14:28 |
Als... je bent net zo blind als de mensen die dachten dat Max op het podium had gestaan als ie niet naar binnen was gegaan als je denkt dat Ricciardo ook maar een kans had om ervoor te komen. | |
opgebaarde | maandag 17 juli 2017 @ 14:32 |
Als Max twee bochten gemist had of als Max een muur geraakt had. Als.dan was Ricciardo inderdaad voor Max geeindigd, scherp maar nu krijg je alleen #N/B | |
opgebaarde | maandag 17 juli 2017 @ 14:37 |
Deze reactie is bijzonder sneu van Wolff | |
Yashaaaaa | maandag 17 juli 2017 @ 14:43 |
https://www.facebook.com/redbullracing/videos/1452910961422055/ Wat een heerlijk stel is het toch ook ![]() | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 14:51 |
Het is grappig hoe mensen Raikkonen blijven overschatten in weerwil van de feiten. Dat was in zijn McLaren periode ook al wishful thinking, maar enigzins verdedigbaar, sindsdien hebben we hem gezien tov Massa, tov Alonso, tov Grosjean en tov Vettel. Het mocht geen verrassing zijn dat zowel Alonso als Vettel een stuk sneller bleek. Vorig jaar ging het de verkeerde kant op met de auto en kwijnde Vettel, die ook heel veel pech had, weg. Het jaar daarvoor werd Vettel alleen maar sterker met het verloop van het seizoen. In Monaco was Vettel maar liefst een seconde sneller dan Raikkonen, als de tactiek omgedraaid was geweest was Vettel alsnog voor Raikkonen geeindigd omdat die nooit zulke snelle rondjes neer had kunnen zetten. Alleen op Silverstone komt Raikkonen er aan, zij het wat geflatteerd, maar dat is op Silverstone niet zo heel raar. | |
habitue | maandag 17 juli 2017 @ 14:59 |
https://www.f1today.net/n(...)eduels-na-tien-races Palmer ![]() ![]() Ik had trouwens wel gedacht dat Max vaker zou hebben gewonnen. | |
XL | maandag 17 juli 2017 @ 15:00 |
Ik blijf ook denken dat de ferrari sneller is dan mercedes, maar te kampen heeft met inferieure coureurs | |
VEM2012 | maandag 17 juli 2017 @ 15:39 |
Het is andersom. Dat Vettel nog 1e staat heeft alles te maken met zijn kwaliteiten. | |
motorbloempje | maandag 17 juli 2017 @ 16:05 |
Nog even de race op tv kijken ![]() | |
Rossdale | maandag 17 juli 2017 @ 16:05 |
En waarom is dat zo volgens jou? | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 16:14 |
Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben. | |
Sjemmert | maandag 17 juli 2017 @ 16:17 |
Dit riep je eerder ook al en toen kwam er ook zo'n vage uitleg. Welke kwaliteiten denk jij dat deze baan meer of minder vergt dan andere banen ? En waarom is dat in het nadeel voor Vettel volgens jou ? | |
tja77 | maandag 17 juli 2017 @ 16:21 |
Laatste 5 kwalificatieduels staat het 3-2 voor Raikkonen, zal het niet te maken hebben dat Raikkonen langzaam maar zeker zijn draai begint te vinden in de Ferrari? Aan het begin van het seizoen was het verschil schrikbarend groot in het voordeel van Vettel. | |
Rossdale | maandag 17 juli 2017 @ 16:24 |
Dus Silverstone is volgens jou een baan die makkelijker is voor tweede rijders. Met andere woorden de betere rijders komen tot hun recht op banen die moeilijker zijn, maar op makkelijke banen kunnen ze er niets van? Dus iemand die slechter rijdt op makkelijke banen is beter dan zijn teamgenoot? Of zijn de banen die jij bestempeld als makkelijk misschien juist wel de moeilijke banen, waarbij een rijder als Vettel toch door iemand als Kimi verslagen kan worden? Volgens mij stonden deze race trouwens alle overduidelijke eerste rijders (op Vandoorne-Alonso na) gewoon ruim voor hun teamgenoot. | |
Fir3fly | maandag 17 juli 2017 @ 16:30 |
Behalve Vettel. | |
Rossdale | maandag 17 juli 2017 @ 16:33 |
Je snapt mijn subtiele grap niet ![]() | |
Fir3fly | maandag 17 juli 2017 @ 16:35 |
Oh, fout gelezen. My bad. Je weet het maar nooit in dit topic ![]() | |
THEFXR | maandag 17 juli 2017 @ 16:55 |
this een oude hond, die niet meer mee kan alle races, sommige races heeft hij er nog zin in, maar lang niet alle. Dat Ferrari er maar een jonge gemotiveerde hond in zet. | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 17:03 |
Dat week ik niet precies, ken de baan alleen van racespelletjes. Het lijkt mij gewoon een vaststelling dat het niet zo'n representatieve baan is voor de hele kalender, net zoals Monaco dat op een andere manier niet is. Na Monaco begonnen mensen ook alweer meteen te roepen dat Ferrari Mercedes voorbij was, sloeg ook nergens op. Net zo min als het ergens op sloeg om toen te roepen dat Vettel meer dan een volle seconde op Raikkonen had, al werd dat sowieso niet zo hard geroepen. Ik vond het niet schrikbarend, in een auto die hem het juiste gevoel geeft is Vettel supersnel, het zijn de mensen die dat willen ontkennen en de mensen die hun gevoel bij Raikkonen van meer dan 10 jaar geleden niet los kunnen laten die daarvan schrokken. Als Raikkonen zijn draai begint te vinden, waarom was het verschil in Oostenrijk dan zo groot? En in Canada? In Baku moest Vettel met een oude motor rijden, in Monaco reed Vettel Raikkonen helemaal zoek, Raikkonen kwam niet in de buurt van zijn tempo. Alleen maakte hij het in beslissende kwalificatierondje een fout. Het laatste beslissende rondje helemaal goed krijgen zoals Vettel regelmatig deed voor zijn titels doet hij nu nog niet, maar ook destijds was dat meer iets voor de beslissende races in de tweede helft van het seizoen. | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 17:08 |
Ken je feiten voor je die onzin gaat uitspuien. Het is hier in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen: - In Oostenrijk had Kimi problemen met de motor - In Canada had Kimi remproblemen - In Monaco viel er na de pitstops niks te winnen, hij kon beter achteruit kijken | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 17:11 |
Vettel is supersnel en als hij een keer van Kimi verliest dan komt dat door een auto die hem niet ligt, of door een oude motor, of door de tactiek, of wellicht heel soms door een klein foutje van Vettel, dat je hem eigenlijk niet aan kunt rekenen. Als Kimi het van Vettel verliest dan komt dat echter gewoon omdat Kimi nou eenmaal niet zo erg snel is. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 17:12:23 ] | |
Sander_Van_Hoorn | maandag 17 juli 2017 @ 17:50 |
Als er iemand gaat is het die brokkenpiloot van een Kvyat. Dat is toch niet normaal meer, hoeveel mensen die gast eraf tikt. ( en vaak zijn eigen wagen beschadigd of zijn teammaat uit de wedstrijd rijd.) | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 18:06 |
In de kwalificatie ook? Vond je hem daar overtuigender dan Vettel? Dan ga je niet pushen maar cruisen, dat kost echter geen 2 seconden per ronde. De trend is er gewoon niet, 2-3 kwalificatiestatistiken zijn sowieso niet goed in het laten zien van trends en zeker niet als die niet vrij zijn van externe factoren. Vettel heeft een slecht weekend op een baan die niet erg representatief is. Dat kan natuurlijk ook. Je hoeft er geen waarde-oordeel op te plakken, maar dan nog is het uitdagende Silverstone niet representatief voor die makkelijke baantjes in de rest van het seizoen. Vandoorne die sneller is dan Alonso, Raikkonen sneller dan Vettel, Kyvat sneller dan Sainz, klinkt als een apart baantje.... | |
tja77 | maandag 17 juli 2017 @ 18:17 |
Alonso had 30 plaatsen gridstraf, die vond het welletjes nadat hij Q1 snelste was. Kvyat en Sainz, volgens mij staan die onderling 5-5 in de kwalificaties. Dus hoezo een apart baantje als Kvyat sneller is? Raikkonen staat in de laatste 5 kwalificaties met 3-2 voor. Maar je denkt dat dat aan de banen ligt die de één beter ligt dan de ander? Dat kan misschien voor 1 baan gelden, maar als dat vaker gebeurt, ben je wellicht toch niet zo snel. | |
tja77 | maandag 17 juli 2017 @ 18:22 |
https://instagram.com/p/BWn-muYg8wh/ | |
SnowOokami | maandag 17 juli 2017 @ 18:22 |
Alonso verslikte zich in Q2 | |
opgebaarde | maandag 17 juli 2017 @ 18:37 |
![]() | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 18:40 |
Klopt, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat Monaco Raikkonen beter ligt dan Vettel na die enorme snelheidsverschillen in de race daar. In Baku had Vettel die motorwissel die voor minder pk's zorgde, en dat telt op die baan. Je wil niet naar de racepace kijken, je wil niet naar de pace in de kwalificatie en trainingen kijken, je wil niet naar omstandigheden kijken die de kwalificatie beinvloeden, je wil niet naar de laatste 4 kwalificaties kijken, niet naar de laatste 5, 6, 7, 8, 9 of 10 en al helemaal niet naar het gemiddelde tijdsverschil. Nee, je neemt het allersimpelste statistiekje over een selectieve periode en daar hang je een conclusie aan op. Put your money where you're mouth is en je bent snel arm. Alonso heeft wel eerder een gridstraf gehad, maar deze zou hem ineens demotiveren, terwijl hij sowieso voor de eer rijdt en het einde van de race meestal niet haalt. Vandoorne zat er het hele weekend dicht op, wat denk jij, gaat hij die trend doortrekken en Alonso regelmatig verslaan of zou de ene baan de andere niet zijn en is Silverstone een beetje apart en zegt het niet zoveel? | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 19:08 |
Zonder die lekke band had ie hier podium gereden en zonder z'n debiele actie jegens Lewis had ie gewoon gewonnen in Azerbeidjan | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 19:09 |
Zonder die lekke band had ie überhaupt nooit kans gemaakt om top 3 te eindigen ![]() En dan heb ik het niet over Vettels lekke band van het veel te lang doorrijden. | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 19:10 |
Als Kimi voor Bottas was gebleven, maar ik betwijfel of dat was gebeurd... | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 19:11 |
100% zeker. En dan alsnog, wat heeft dat met Vettel te maken die op ruim 10 seconden was gereden en geen band meer over had? | |
tja77 | maandag 17 juli 2017 @ 19:11 |
Kijk, dat ik niet zoals zoveel anderen op de Vetteltrain spring wil niet zeggen dat ik hem slecht of minder goed vind dan Raikkonen. Maar jij lijkt er wel heel zeker van te zijn dat hij met afstand de beste coureur van het veld is. Ik ben alleen iets voorzichtiger in mijn conclusies, en onderschat de prestaties van Raikkonen niet. Ik vind Vettel de betere van Raikkonen, maar als ik kom met cijfers dat de laatste reeks kwallificaties in het voordeel van Raikkonen zijn, wil dat niet zeggen dat ik Raikkonen ook beter vind. Ik vind Vettel gewoon niet zo dominant de laatste races. Zeker in vergelijking met de eerste races van het seizoen. | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 19:12 |
Kimi had gewoon moeten remmen voor Vettel als ze derde en vierde zouden liggen. | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 19:15 |
1. Dat was nooit gebeurd 2. Leuk hoor, om zo op het podium te komen. Op eigen kracht had ie er niet gestaan. | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 19:16 |
Natuurlijk wel. Het is Ferrari. | |
Deckard | maandag 17 juli 2017 @ 19:17 |
Hoe trek je zo'n rare conclusie? | |
Nattekat | maandag 17 juli 2017 @ 19:18 |
Je wringt je in de meest rare wat-als-situaties om maar je punt te maken. En je hebt hoe dan ook geen gelijk, Vettel kon niet op eigen kracht op het podium komen, punt. | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 19:22 |
Dan was het in 2/4 races op eigen kracht. Whatever. Hij kwalificeerde zich overigens gewoon als derde, dat is toch ook gewoon een maatstaf? Als ie niet zo'n kutstart heeft, weet jij veel. Het is altijd een beetje hoe de kaarten worden bedeeld. Desalniettemin heeft Lewis duidelijk het momentum. | |
motorbloempje | maandag 17 juli 2017 @ 19:25 |
hij deed zelfs nog een refill. ![]() | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 19:40 |
Hangt een beetje van de criteria af, ik denk dat hij in dit F1-tijdperk met enige afstand de beste is in het strijden om de WK-titel. Dat is niet zo'n heel wilde stelling, het is eerder raar dat mensen doen alsof Hamilton en Alonso op gelijke of zelfs grotere hoogte staan. Misschien komt Raikkonen ook wel wat beter in vorm als hij wat lekkerder in zijn vel gaat zitten wanneer hij zich erbij neerlegt dat hij een betere teamgenoot heeft. Maar als hij een halve seconde moet toegeven op Vettel krijgt hij vragen over waarom hij zo langzaam is en of hij niet te oud wordt. Als Bottas een halve seconde moet toegeven krijgt hij de vragen over hoe geniaal Hamilton wel niet is, voor trotse egoisten als F1-coureurs is dat laatste een stuk makkelijker. Het zit hem gewoon in de weg dat hij ooit de hoop was van iedereen die Schumacher op persoonlijke snelheid geklopt wilde zien en die daarna zijn blijven doen alsof hij supersnel was, ondanks de feiten. Hij zit met een verwachtingspatroon dat nooit reeel is geweest. Maar ik zie geen trends aan de hand van een paar incidenten. Net als dat Hamilton nu weer het momentum zou hebben, nee, hij had mazzel en hij had het nodig, donderdag was het nog de incredible sulk die het WK niet meer zag zitten. Het slaat niet om met één race, maar er kan een boel gebeuren in één race. | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 19:42 |
Vettel is niet beter dan Alonso of Hamilton. | |
WheeledWarrior | maandag 17 juli 2017 @ 19:44 |
Oke Silverstone was pech. Baku was eigen fout, dus schaar ik onder 'moeite hebben om het podium te halen' ![]() | |
tja77 | maandag 17 juli 2017 @ 19:46 |
Ik denk dat de onderlinge verschillen tussen: Alonso, Vettel, Hamilton en Max bijzonder klein zijn. De ene race zal de ene sneller zijn, de andere race de ander. Maar ik denk oprecht dat Max gewoon mee kan met die 3 wereldkampioenen. | |
VEM2012 | maandag 17 juli 2017 @ 19:49 |
Toch wel. Vind ik. | |
Weltschmerz | maandag 17 juli 2017 @ 20:01 |
Hamilton is heel snel op een goede dag, maar hij heeft veel slechte dagen. Dat heeft hem titels gekost, hij is verslagen door Button en Rosberg, die op zich minder snelheid hebben. Alonso is ook gewoon twee keer door Vettel in de slotfase van het seizoen verslagen. Vettel was toen op zijn allerbest, ook bij grote tegenslag, terwijl Alonso op die beslissende momenten juist zwakker presteerde dan normaal. | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 20:04 |
Nieuwe geruchten, of eigenlijk meer speculaties, nu over HAM: http://sport.bt.com/f1/q-(...)oubt-S11364196674309 https://www.f1today.net/e(...)t-at-the-end-of-2017 http://www.scotsman.com/s(...)retirement-1-4506341 http://www.express.co.uk/(...)Prix-win-Silverstone https://www.pitpass.com/59694/Hamilton-hints-at-retirement [ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 17-07-2017 20:10:36 ] | |
Donnie-Brasco | maandag 17 juli 2017 @ 20:06 |
Dit had hij laatst toch ook al aangegeven? Staat me bij dat hij in Oostenrijk of zo aangaf na te gaan denken over wat hij volgend jaar wil gaan doen. | |
Mexicanobakker | maandag 17 juli 2017 @ 20:06 |
Vind ik erg vroeg. Hij is toch langzaam in de positie om records van Schumi aan te vallen en zo oud is ie niet. | |
Peterselieman | maandag 17 juli 2017 @ 20:07 |
Daarom zei ik dus al dat Hamilton de sleutel is in de stoelendans voor 2018 en niet Max | |
SnowOokami | maandag 17 juli 2017 @ 20:10 |
![]() Denk dat Marchionne na gister nog meer onder de indruk van Max is geworden ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 20:16 |
Ik vind het trouwens wel IETS zeggen, dat SAI nu ineens wel te koop is tegen "de juiste prijs". Eerder (Marko) was het nog: alleen aan een topteam zoals Ferrari en "zo goed als zeker dat hij weer voor STR rijdt in 2018" (Horner & Marko en Tost ook meen ik). http://uk.reuters.com/art(...)UKKBN1A21A5?rpc=401& https://www.f1today.net/n(...)egen-de-juiste-prijs http://m.crash.net/f1/new(...)lable-at-a-cost.html Overigens zei Horner "asset", dus de vertaling bij F1Today klopt niet geheel. | |
Sjemmert | maandag 17 juli 2017 @ 20:25 |
Ik zei toch al dat het best eens zou kunnen. Eerst was het zogenaamd totaal niet aan de orde. Toen alleen aan top teams. Toen riep Marko voor de juiste prijs en nu zegt Horner hetzelfde. Sainz naar Renault om Palmer te vervangen. Zou voor Sainz een goede move zijn ook denk ik. | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 20:26 |
Kan dat ik dat gemist heb, of dat het me ontschoten is in alle SAI-geruchten. Er wordt nav zijn eigen uitspraken nu iig weer over bericht. | |
JayHovah | maandag 17 juli 2017 @ 20:28 |
Kvyat heeft z'n helmdesign aangepast aan z'n reputatie / nickname ![]() ![]() | |
SnowOokami | maandag 17 juli 2017 @ 20:29 |
Wordt sowieso interessant wat er gaat gebeuren einde dit seizoen. -Gaat Hamilton stoppen? En wie volgt hem dan op... Vettel? -Kan RBR icm Renault volgend jaar wel een winnende auto bouwen? Verstappen wil een /snelle/ auto... en dit jaar is een debacle. Stel dat Ferrari een bod doet.... -Honda heeft waarschijnlijk nog 7 weken de tijd om zich te bewijzen (of ze trekken daarna zelf de stekker eruit). Wat gaan de FIA en McLaren dan doen als Honda stopt? -Gooit Renault Palmer eruit? En wie komt daarvoor in de plaats? -Ruilt STR Kvyat in voor Gasly na de zomer? ![]() ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 20:31 |
Mja, er is ook nog de Kubica-factor. Met alle tests en geruchten. En als ik Renault eas zou ik voor Kubica gaan dan. Ik vind Kubica naar STR om (na de zomerstopt) daar een half jaar ervaring op te doen met de nwe auto's en SAI naar Renault niet zo'n geloofwaardig scenario. Als er dan geswapt wordt, eerder Palmer en Kubica denk ik. Tov vd de punten die Palmer binnen haalt kan Kubica het al bijna niet slechter doen, en het zo enorm goede PR opleveren voor Renault. Dat Palmer gewoon de rest vh seizoen blijft kan ook nog zo maar. Abiteboul was NOT amused over de geruchten http://en.f1i.com/news/27(...)ault-drive-safe.html | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 20:32 |
Dat vind ik een toffe actie! ![]() ![]() | |
Donnie-Brasco | maandag 17 juli 2017 @ 20:40 |
Of ik heb het verkeerd gehoord, dat kan ook. | |
motorbloempje | maandag 17 juli 2017 @ 20:41 |
Wat een baas! Als het echt is.… | |
ChatGirl | maandag 17 juli 2017 @ 20:44 |
Die had ie al in Rusland. | |
Sjemmert | maandag 17 juli 2017 @ 20:45 |
![]() | |
SnowOokami | maandag 17 juli 2017 @ 20:48 |
Hier staat wel een erg gewaagde uitspraak/gerucht:Het verschil met de top is nu nog maar 60pk (Honda), 4e team dit jaar is nog mogelijk (oid). | |
Peterselieman | maandag 17 juli 2017 @ 20:58 |
60 pk is een lichtjaar in de Formule 1 ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 juli 2017 @ 20:58 |
Deze heb ik nog niet voorbij zien komen. Die van Azerbeidzjan is briljant | |
SnowOokami | maandag 17 juli 2017 @ 20:59 |
60pk is minder dan ik dacht, er gingen eerst geruchten dat het verschil 80Kwh was... dus das een flinke bump en Renault heeft ook nog wel ~30pk te weinig (als het niet meer is). ![]() ![]() Wel groot verschil tussen Mercedes en de Mercedes klantenteams trouwens ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door SnowOokami op 17-07-2017 21:09:48 ] | |
sasquatsch | maandag 17 juli 2017 @ 23:04 |
https://www.jamesallenonf(...)-with-ferrari-tyres/ | |
Klummie | maandag 17 juli 2017 @ 23:09 |
https://racingnews365.nl/(...)jdens-eerste-pitstopIk lees het nergens anders iig. Sounds like BS. | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 23:18 |
Ja, Lag echt aan max ja ![]() ![]() Had die noob maar niet zijn linkerachterrem moeten vergeten ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 23:18:41 ] | |
Gezicht | maandag 17 juli 2017 @ 23:21 |
Die tijd die Max daar verloor had volgens mij niet veel uitgemaakt als je zag hoe ver Vettel al voor hem lag toen Max de pits uitkwam. | |
opgebaarde | maandag 17 juli 2017 @ 23:23 |
Natuurlijk is het BS want ook bij de snelste pitsstop ever was Max achter Vettel op de baan terechtgekomen. Wat verloor hij met die pitsstop? Nog geen halve seconden iirc en hij kwam 2,5 sec achter Vettel terecht? | |
Klummie | maandag 17 juli 2017 @ 23:24 |
Daarom. | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 23:25 |
Ze lijken het uit dit interview te hebben. Maar vraag me af of Helmut echt zo heeft lopen zwetsen. Misschien was hij dronken. https://www.motorsport-ma(...)as-war-inakzeptabel/ ![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 23:25:58 ] | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 23:27 |
Dat is idd gelul. Er was een probleem met een wheelnut.. Linksachter. Op Sky meermaals langsgekomen en hier bijv ook https://www.motorsport.co(...)ut-late-stop-931699/ | |
sasquatsch | maandag 17 juli 2017 @ 23:27 |
Sticking wheelnut lees ik in ieder geval.
| |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 23:29 |
Ben de race alweer aan het downloaden. Even een cap maken van het uitrijden na de pit. Meen me idd ook te herinneren dat het verschil meerdere seconden was. Dan gaat die halve seconde voor een wiel weinig doen... [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 23:29:50 ] | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 23:32 |
Het had iig niks te maken met Max die niet op de rem stond.. Wat een BS. Of van Marko, of van die site.. Of hij het zonder die ellende wel gered had is weer een heel andere vraag. | |
#ANONIEM | maandag 17 juli 2017 @ 23:33 |
![]() Een halve seconde meer of minder had niks uitgemaakt iig ![]() En met beeld und geluid. Met teamradio op het einde "There was an issue with the wheelnut there, Max" https://streamable.com/4qjo0 [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 23:43:55 ] | |
Gezicht | maandag 17 juli 2017 @ 23:47 |
Marko lult dus gewoon als die uitspraak echt van hem is. Opgelost slotje. | |
motorbloempje | maandag 17 juli 2017 @ 23:48 |
yup. Dat dus. Als het 2.5 was geweest was hij er ook niet voor gekomen. | |
Whiskers2009 | maandag 17 juli 2017 @ 23:49 |
Dat is waar ook, hij vroeg gewoon over de teamradio wat er ad hand was tijdens die pitstop ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 00:17 |
http://www.express.co.uk/(...)One-Sebastian-Vettel Geruchten alom die de kop in gedrukt moeten worden.. | |
sasquatsch | dinsdag 18 juli 2017 @ 00:19 |
Volgend jaar zou sowieso onwaarschijnlijk zijn vanwege het contract van Lewis. Voor 2019 werd al langer over gespeculeerd dat Vettel en Hamilton zouden switchen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 10:43 |
https://realsport101.com/(...)ing-renault-f1-team/ Opiniestuk over wat het Renault-team zal gaan doen met diens (potentiële) coureurs | |
tja77 | dinsdag 18 juli 2017 @ 14:25 |
Mercedes neemt Verstappen op de hak | |
Floriz87 | dinsdag 18 juli 2017 @ 15:06 |
Mwah, zesje. | |
Ugjerke | dinsdag 18 juli 2017 @ 17:58 |
Ferrari heeft volgend jaar minimaal vijf auto's nodig. :p | |
daNpy | dinsdag 18 juli 2017 @ 18:12 |
http://www.planetf1.com/news/vettel-questions-jumpy-verstappen/ Blablabla, niks nieuws onder de zon. Vettel klaagt, Max moet aan de kant. | |
Fer | dinsdag 18 juli 2017 @ 18:31 |
Renault toch ook? Lineup 2018 Alonso Hulkenburg Kubica Sainz Sirotkin | |
sasquatsch | dinsdag 18 juli 2017 @ 18:37 |
En Perez | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 19:55 |
Zie post 177 ![]() Hoewel SAI nu zegt bij STR te blijven.. https://www.motorsport.co(...)ll-confusion-932535/ Koek en ei-verhaal neem ik overigens met een korrel zout. Hij is niet voor niets ineens wel te koop [ Bericht 9% gewijzigd door Whiskers2009 op 18-07-2017 20:57:34 ] | |
sasquatsch | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:15 |
Iedereen is te koop. Voor de juiste prijs. | |
SnowOokami | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:20 |
Ik ben laatst ook weggekocht door het bedrijf waar ik nu werk ![]() | |
Humberto-T | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:48 |
Burger King naar de grote gele M? | |
SnowOokami | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:49 |
Shit, hoe wist je dat? ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 20:59 |
Mwah... Eerder was hij niet te koop, daarna alleen voor een topteam, nu voor een bepaalde prijs, straks... ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 18 juli 2017 @ 21:06 |
Max is ook te koop. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 21:09 |
Nope. Wat niet wil zeggen dat hij niet wegkan als hij echt perse wil. Maar Red Bull gaat voorlopig niet vrijwillig afscheid van hem nemen. [ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 18-07-2017 21:22:24 ] | |
radeloosje1987 | dinsdag 18 juli 2017 @ 21:16 |
Red Buul? Haha. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 21:22 |
Hilarisch idd... | |
SnowOokami | dinsdag 18 juli 2017 @ 21:47 |
Nu is nog de vraag wat Red Bull met de motor(leverancier) gaat doen ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:00 |
Jawel. Alleen tegen een zeer hoge prijs. 100 miljoen volgens Horner. ![]() Ik denk alleen niet dat iemand gaat betalen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:06 |
Nog niet voor 100 miljoen volgens Marko bedoel je... Nee, hij is niet te koop. Ze willen (of iig Mateschitz) dat hij de jongste F1-kampioen ooit wordt (in een RBR uiteraard). Hij is hun hoop, hun kroonprins, hun toekomstige wereldkampioen (op dit moment iig). Hij is NIET te koop (wederom op dit moment). Wat nogmaals niet wil zeggen dat hij niet weg kan als hij dat perse wil. Maar dat zal niet zonder slag of stoot gaan. [ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 18-07-2017 22:11:55 ] | |
SnowOokami | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:07 |
Hij gaat geen kampioen worden in die RBR zolang Renault z'n eigen team heeft. | |
sasquatsch | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:09 |
Dus moeten ze zelf een motor (laten) bouwen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:13 |
Dat valt nog te bezien. Vooralsnog doen ze het beter dan Renault. Gaat om het totaalplaatje vd wagen,mals is een goede motor uiteraard behoorlijk belangrijk in het geheel. | |
SnowOokami | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:13 |
Daarvoor zijn ze nu te laat... Enige "realistische" optie op dit moment zou Honda bijstaan en het works team worden. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:21 |
Ik zou nog niet gokken op Honda (Behalve voor een straatwagen. Dan neem ik zo weer een Honda ![]() En dan ben ook niet het fabrieksteam, tenzij McLaren afscheid van ze neemt.. | |
sasquatsch | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:31 |
Voor nu wel. Maar niet voor het nieuwe motorreglement dat waarschijnlijk al in 2020 in gaat. | |
Rossdale | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:49 |
Max gaat niet zomaar weg bij Red Bull, Jos heeft daar nu ook een baantje he. | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:54 |
Dat gaat hem niet tegenhouden hoor... Als hij echt perse weg zou willen. En dat zou Jos ook niet willen. Die ziet liever zijn zoon WDC worden dan dat hij zijn baantje bij RBR behoudt ![]() | |
Rossdale | dinsdag 18 juli 2017 @ 22:59 |
Bedoel meer dat ze gewoon onderdeel van de RBR familie zijn. Lijkt me meer dan alleen een werkgever op dit moment | |
Whiskers2009 | dinsdag 18 juli 2017 @ 23:22 |
Dacht Jacques ook ![]() ![]() https://www.f1today.net/n(...)ve-uit-het-motorhome ![]() | |
Glijdt_licht | woensdag 19 juli 2017 @ 00:16 |
![]() | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 07:47 |
Voor een V6 twin turbo kunnen ze ook beter bij Honda zitten ![]() naja we gaan het zien ![]() | |
Tarado | woensdag 19 juli 2017 @ 08:22 |
ik blijf toch op een V8 hopen | |
Rossdale | woensdag 19 juli 2017 @ 08:33 |
Logisch toch? Als je een rijder van je oude team afkraakt (en daarbij dus de keuze van het management), moet je niet daarna doen alsof je hun beste vriendje bent. | |
Tarado | woensdag 19 juli 2017 @ 08:34 |
aan de andere kant had hij wel gelijk | |
Rossdale | woensdag 19 juli 2017 @ 08:36 |
Uiteraard, maar dat weet Claire zelf ook wel ![]() | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 08:37 |
In dat opzicht worden er nog wel V8 auto's op de markt gezet idd, dus misschien heeft dat nog wel enigszins toekomst. Er moet straks alleen een keuze gemaakt worden of de F1 een brandstof prestige klasse wordt of iets anders... De Formule E blijft zich ook steeds ontwikkelen, maar dat vind ik persoonlijk echt helemaal niks. | |
opgebaarde | woensdag 19 juli 2017 @ 08:37 |
Even een vraag: Sky had snel na de race aangegeven dat ze die avond zouden onthullen waarom RB Max wel moest pitten voor nieuwe banden. Iemand die onthulling meegekregen? | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 08:38 |
Huh? Z'n engineer zei dat het uit voorzorg was. | |
Gezicht | woensdag 19 juli 2017 @ 10:11 |
Volgens mij wisten Max en het team tien ronden voor de finish al dat z'n banden gaar waren, na de klapband van Kimi geen risico meer genomen. | |
Floriz87 | woensdag 19 juli 2017 @ 10:22 |
http://en.f1i.com/news/27(...)nificant-horner.html Red Bull aero upgrade in Hungary not significant - Horner Overigens vind ik het altijd zo overdreven wanneer het zo geweldig wordt genoemd wanneer iemand van de top 3 teams achteraan in het veld start, en vervolgens toch top 6 weet te finishen. Het verschil in auto is zo groot dat het eigenlijk wel de verwachting mag zijn. En bovendien zijn er momenteel maar weinig coureurs uit de sub-top die tegen de limiet verdedigen en het daarmee nog lastig kunnen maken terug te keren naar voren. [ Bericht 5% gewijzigd door Floriz87 op 19-07-2017 10:28:09 ] | |
Whiskers2009 | woensdag 19 juli 2017 @ 10:27 |
Ted kondigde aan dat het in de Notebook verteld zou worden, en had het er in de Notebook vervolgens helemaal niet over. Beide zaken heb ik zondag gepost | |
sasquatsch | woensdag 19 juli 2017 @ 10:58 |
Weinig kans. Een atmosferische motor wordt het sowieso niet meer, aldus Jean Todt. | |
VEM2012 | woensdag 19 juli 2017 @ 11:38 |
Je kan zelfs op een W16 vier turbo's gooien, dus dan maar een V8 met turbo's. ![]() Ergens toch ook wel vreemd, dat dwingen om ingewikkelde systemen te gebruiken in de F1 in plaats van simpelweg te zeggen: zoveel cc mag de motor hebben, bij een turbo moet je met factor zoveel de inhoud van de motor verkleinen en verder zoek je het maar zelf uit. Vanuit het doel van de F1 (racen) zie ik 0,0 meerwaarde met die hybride systemen. | |
#ANONIEM | woensdag 19 juli 2017 @ 11:43 |
Het doel van de F1 is niet racen. Nou ja, waarschijnlijk is dat het doel van de coureurs, maar verder niet. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 11:44:13 ] | |
VEM2012 | woensdag 19 juli 2017 @ 11:46 |
Geld verdienen kan ook met een V12. | |
#ANONIEM | woensdag 19 juli 2017 @ 11:51 |
Denk je nou echt na over dit soort posts? Of flikker je alles online zo gauw het in je opkomt? | |
VEM2012 | woensdag 19 juli 2017 @ 12:00 |
Wat is jouw probleem? | |
#ANONIEM | woensdag 19 juli 2017 @ 12:01 |
Ik heb geen probleem hoor. Ik kan erg lachen om je posts. Weet alleen niet of ze humoristisch bedoeld zijn. | |
Eenskijken | woensdag 19 juli 2017 @ 12:12 |
Ugh, ben nog steeds pissed dat max gewoon derde had moeten worden | |
radeloosje1987 | woensdag 19 juli 2017 @ 12:12 |
Hehe. Sneu. | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 12:12 |
juist... | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 12:14 |
Daarom, maar ja over een paar jaar wordt er geen brandstof motor meer ontwikkeld, dus wordt de F1 dan een brandstof prestige evenement of niet... en wie wilt daar dan nog geld in steken? | |
Klummie | woensdag 19 juli 2017 @ 12:19 |
Was nooit gebeurd. Is al tig keer uitgelegd. | |
TagForce | woensdag 19 juli 2017 @ 12:20 |
Nice... Blood Drive? | |
VEM2012 | woensdag 19 juli 2017 @ 12:22 |
Zo snel gaat dat niet. De laatste Ferrari die op de markt is gebracht heeft nog steeds een recht toe recht aan aandrijving. | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 13:14 |
LaFerrari is toch gewoon hybride?
| |
#ANONIEM | woensdag 19 juli 2017 @ 13:21 |
Houd je eens aan je eigen regels ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 13:23:48 ] | |
motorbloempje | woensdag 19 juli 2017 @ 13:32 |
deze man weet. | |
Bonobo11 | woensdag 19 juli 2017 @ 14:32 |
op dat moment lag hij meer dan een pitstop achter op Kimi. Dus nee | |
Eenskijken | woensdag 19 juli 2017 @ 14:38 |
chapeau, een post van een jaar geleden terugzoeken. | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 15:18 |
https://www.motorsport.co(...)aren-in-2018-932679/![]() | |
Sparqq | woensdag 19 juli 2017 @ 15:41 |
Ik ga de GP in Sepang bekijken, iemand een advies voor de tribune? F of K1? | |
#ANONIEM | woensdag 19 juli 2017 @ 16:13 |
chapeau, als je 2e post van dit kalenderjaar in het F1 topic, een lief-dagboek post maken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 16:15:04 ] | |
VEM2012 | woensdag 19 juli 2017 @ 16:16 |
Kom op, dat was best grappig... | |
sasquatsch | woensdag 19 juli 2017 @ 16:26 |
Alleen is McLaren nu wel verzekerd van een motor, wat RBR niet was op dat moment | |
BaasBanaan | woensdag 19 juli 2017 @ 16:29 |
Alonso is nog een lastige om in te halen. Volgens mij heeft Ricciardo die ook bij het pitten ingehaald. Wat dat betreft is het wel weer jammer dat Max niet meer bij Toro Rosso rijdt. ![]() | |
BaasBanaan | woensdag 19 juli 2017 @ 16:33 |
Zelfs al zouden dat financieel gezien realistisch zijn, zou dat alsnog betekenen dat Max waarschijnlijk niet de jongste F1-kampioen wordt. In ieder geval niet voor RBR. Je moet niet verwachten dat ze dan de komende jaren competitief zullen zijn. Ipv knokken met Ferrari wordt dat dan knokken met Williams in het middenveld. | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 17:35 |
Ricciardo heeft Alonso met DRS ingehaald, maar op dat moment had Alonso al problemen want hij viel opeens weg achter Stroll terwijl hij daar steeds in de DRS zat. | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 17:39 |
Vandoorne 135 laps gereden:Vraag me alleen of ze ook aan de motor mogen werken tijdens dergelijke dagen... | |
sasquatsch | woensdag 19 juli 2017 @ 18:56 |
Nee. Daarvoor is de test na Hongarije. | |
HerrFritz | woensdag 19 juli 2017 @ 19:00 |
Yup it was | |
SnowOokami | woensdag 19 juli 2017 @ 19:10 |
Hoe doen ze dat met de motoren dan? Ik bedoel rijden ze nu met de motor van afgelopen race... of de race daarvoor of een speciale test motor? | |
Peterselieman | woensdag 19 juli 2017 @ 19:51 |
Het zijn geen raceonderdelen die gebruikt worden. Het gaat puur om de bandentest, dus het is goed mogelijk dat er wat onderdelen teruggeschroefd zijn voor betrouwbaarheid | |
Earl_J_Hickey | woensdag 19 juli 2017 @ 20:06 |
http://www.autosport.com/(...)d-despite-opposition ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Earl_J_Hickey op 19-07-2017 20:16:24 ] | |
franklop | woensdag 19 juli 2017 @ 20:16 |
Omdat ze meerdere opties uit wilden proberen. Vettel was bijv niet enthousiast over het shield | |
JayHovah | woensdag 19 juli 2017 @ 20:25 |
Vettel is alleen enthousiast als hij met een V10 mag rijden en de rest met 4-cilinders....en dan nog claimen dat de rest stil moet staan aan de kant als hij een pitstop moet maken "want anders is het niet eerlijk". | |
beantherio | woensdag 19 juli 2017 @ 20:26 |
De shield is nog nauwelijks getest. Waarom dan zo ineens voor de halo kiezen? | |
ColtZ40 | woensdag 19 juli 2017 @ 20:28 |
Ze moeten gewoon niet van die lompe machines naast de baan zetten.... Flikker toch op met die halo... | |
Whiskers2009 | woensdag 19 juli 2017 @ 20:29 |
Niet spuuglelijke halo please ![]() En ik zie daarbij ook nog steeds gevaar omdat een coureur er niet makkelijk uit kan... Levend verbranden is erger dan meteen dood door een band op je kop.. Met een vorm ve shield lijkt het iig nog op een racewagen, met een halo is het een freak-geval ![]() ![]() ![]() | |
BaasBanaan | woensdag 19 juli 2017 @ 20:50 |
Massa knalde niet tegen een lompe machine naast de baan. | |
motorbloempje | woensdag 19 juli 2017 @ 20:54 |
![]() | |
motorbloempje | woensdag 19 juli 2017 @ 20:55 |
oh, en dat. | |
tja77 | woensdag 19 juli 2017 @ 20:55 |
No shit, maar wat hem overkwam was natuurlijk met een halo nooit gebeurt? | |
ColtZ40 | woensdag 19 juli 2017 @ 20:56 |
Een stuk veer kan prima via de neus onder halo door tegen een helm aan ketsen.... | |
Wertha | woensdag 19 juli 2017 @ 20:59 |
Wat een achterlijk gedoe met die halo, shield en wat ze nog meer allemaal verzonnen hebben. Take the risk or leave it. | |
doemaarniet | woensdag 19 juli 2017 @ 21:00 |
Met de halo is een soort gelijk ongeluk nog steeds mogenlijk. | |
Fir3fly | woensdag 19 juli 2017 @ 21:08 |
Oh god, dit weer ![]() | |
Nattekat | woensdag 19 juli 2017 @ 21:16 |
Top, volgend jaar geen fortuin uitgeven aan F1 tickets dus. Tyf toch op ![]() | |
pmponer | woensdag 19 juli 2017 @ 21:22 |
Dus jij kijkt vooral f1 vanwege de vormgeving? Waarom ben je bij de sharkvin dan niet afgehaakt? | |
sasquatsch | woensdag 19 juli 2017 @ 21:26 |
Dat laatste denk ik. Een motor die al eerder gebruikt is voor testen. In ieder geval niet de motoren die tijdens race weekenden gebruikt worden. Dat zou niet verstandig zijn met het oog op het aantal dat ze tijdens het seizoen mogen gebruiken. https://www.motorsport.co(...)lan-revealed-893991/ | |
Meike26 | woensdag 19 juli 2017 @ 21:41 |
Wie uit dit topic wilde ook alweer van die onzinnige stats bij gaan houden ? # Eerste coureur die zich openlijk laat kennen niet met de Halo te willen gaan rijden # Eerste coureur die zegt uit de F1 te gaan stappen als de Halo word ingevoerd # Eerste coureur die op zijn kop komt te liggen, dankzij de Halo # Laatste coureur ooit die met Halo heeft gereden tijdens een sessie in 2018.. ![]() | |
BadderHaring | woensdag 19 juli 2017 @ 21:50 |
Volgens mij moet je bij dit soort zaken goed naar de coureurs luisteren. Als een groot deel met Halo wil rijden dan moet je dat gewoon invoeren. Echter, nu lijkt het een minderheid te zijn en dan vind ik het discutabel. Alleen, het voornaamste tegen argument wat ik hier hoor is esthetisch geneuzel en dat vind ik echt zo'n onzin. | |
Meike26 | woensdag 19 juli 2017 @ 21:57 |
Nee, ik zie het niet als geneuzel.. Veiligheid, leuk, maar het moet niet overdreven worden. De verhoogde cockpit randen vanaf 1995 waren een ijzersterke zet van de FIA, net als HANS en die foam panelen langs de baan. Maar F1 vraagt wel om een estetisch aspect als in "Wagens die tot de verbeelding spreken" en "Wagens waar kleine talentjes van dromen er ooit zelf in te willen rijden". Helden zijn hierin belangrijk, of dat nu een Hamilton, Max of Alonso is, maar de wagen moet ook tot de verbeelding spreken. Ik kan mij niet voorstellen dat er ooit, over 15-20 jaar een coureur in de paddock rond waggelt en zegt.. Ja ik keek vanaf 2018 Formule 1 met mijn vader en dacht "Dat wil ik ook !!" Never nooit niet.. esthetiek is wel degelijk belangrijk voor de F1 en bovendien word de F1 er echt niet veiliger door..eerder onveilig. Opzouten met dat ding. ![]() | |
Gezicht | woensdag 19 juli 2017 @ 21:59 |
Raar verhaal dit | |
Klummie | woensdag 19 juli 2017 @ 22:08 |
Tja, is wel wat voor te zeggen maar hoe groot is die kans?
| |
BaasBanaan | woensdag 19 juli 2017 @ 22:18 |
Maar de kans is wel een stuk kleiner. Al zie ik persoonlijk liever dat de shield verder ontwikkeld wordt. | |
Blik | woensdag 19 juli 2017 @ 22:31 |
Er waren toch ook klachten over verminderd zicht door de halo? In hoeverre is dat dan veilig? | |
THEFXR | woensdag 19 juli 2017 @ 22:35 |
crash Alonso, he | |
tja77 | woensdag 19 juli 2017 @ 22:35 |
Max is er volgens mij niet helemaal blij mee https://instagram.com/p/BWvYBpIgGiW/ Edit: is niet het officiele instagram account van Max. | |
Meike26 | woensdag 19 juli 2017 @ 22:37 |
Klopt.. Volgens mij werd het halverwege 2016 het verdere testen met Halo geschorst omdat het zicht naar boven werd belemmerd. Ik dacht ook dat ze hadden uitgerekend dat het voor coureurs rond de startplekken 7 tot 9 het vervelendst zou zijn. Het is gewoon een achterlijke hobby van Jean Todt geworden die door Franse overheid gesubsidiert is om wat aan onveiligheid te doen.. Helaas met het slechte voorbeeld van Bianchi, waarbij niet de F1 wagen maar de shovel de schuld had.. | |
opreis | woensdag 19 juli 2017 @ 22:39 |
Ik zat een paarjaar geleden op F geloof ik, kom denk ik 30~40% van de baan zien. Paar bochten, een zandbak, en je kijkt uit over een V van 2 lange rechte stukken. Alleen kan je de actie van het 2de rechte stuk niet zien omdat de remzone te ver weg zit. K1 had ik volgens mij ook overwogen maar uiteindelijk deze gekozen (was volgens mij ook goedkoper maar niet doorslaggevend) | |
Ghost_Nappa | woensdag 19 juli 2017 @ 22:39 |
Rip formule 1... | |
sasquatsch | woensdag 19 juli 2017 @ 22:47 |
De halo is maar tijdelijk totdat er een goed alternatief is. Testen met bijvoorbeeld de shield zullen zeker doorgaan. Alleen omdat de FIA persé in 2018 extra bescherming voor het hoofd wil hebben (bijvoorbeeld om niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden bij eventuele ongelukken) wordt voor nu voor de halo (op dit moment het minst slechte alternatief) gekozen. | |
Nattekat | woensdag 19 juli 2017 @ 22:50 |
Noem het laatste F1 ongeluk waarbij een halo had geholpen. | |
beantherio | woensdag 19 juli 2017 @ 22:53 |
En wat als zo'n halo bij een crash of roll onverhoopt toch afbreekt (waarbij ongetwijfeld zal worden geclaimd dat ie onbreekbaar is). Zo vlak voor je helm weet je als coureur in ieder geval zeker dat je geen schijn van kans hebt. | |
MrSweets | woensdag 19 juli 2017 @ 22:55 |
Dit komt er niet doorheen, kunnen ze wel roepen maar dit willen de fans niet, de teams niet, de sponsoren niet, kortom het geld wil dit niet. Komt er niet. | |
trein2000 | woensdag 19 juli 2017 @ 22:55 |
Dat, maar ook wat als de auto in brand vliegt. Dat ding vertraagd het uitstappen. | |
beantherio | woensdag 19 juli 2017 @ 22:58 |
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Inderdaad ja. Er zijn allerlei horrorscenario's te bedenken met dit ding. | |
Meike26 | woensdag 19 juli 2017 @ 23:00 |
Noem het laatste ongeluk waarbij de Halo een doorslaggevende rol had kunnen spelen ten nadele van de coureur.. ?! Grosjean & Alonso in Spa 2012 De lijn waarmee Grosjean over Alonso heen duikt ligt in de zelfde lijn als waar Halo in 2012 had gezeten = Grosjean was niet doorgeschoten maar op Alonso blijven hangen. Ja.. een erg sterk staaltje What IF.. Alonso in australië 2016, veel gehoord voorbeeld.. Hij had zelf niet uit de auto kunnen klimmen. Zo goed als onmogelijk. En bij de crash tussen Hamilton en Rosberg in 2016 op Oostenrijk had het er mét Halo ook heel anders uit kunnen zien. Zelf ben ik er echt zeker van dat Halo meer freak accident-scenario's uitlokt dan dat het horrorscenario's als die van Bianchi en De Vilotta tegen zou kunnen houden. | |
MrSweets | woensdag 19 juli 2017 @ 23:03 |
Ik zou er ook een grote rubbere band om de auto monteren, zoals bij botsauto's veel veiliger!!! Ze crashen nu veel opelkaar en dan gaat alles kapot enzo, met zon botsauto constructie heb je dit niet!!! | |
4-elements | woensdag 19 juli 2017 @ 23:06 |
Wat een farce. Ze denken dat ze alle gevaren kunnen voorkomen, dat is een illusie. En ik dacht juist dat ze volgend jaar juist de T-wing wilden verbieden omdat die de wagens minder aantrekkelijk maakte: de halo ziet er helemaal niet uit. | |
OscarMopperkont | woensdag 19 juli 2017 @ 23:59 |
Mooi. Vanaf volgend jaar dus geen F1 meer volgen. | |
zoonvaneengeweer | donderdag 20 juli 2017 @ 00:18 |
die halo komt er niet de droppies die dat bedacht hebben (kutfransen toevallig?) willen een balletje opgooien, kijken hoe men reageert nou das wel duidelijk he | |
Red_85 | donderdag 20 juli 2017 @ 01:43 |
Sterk staaltje dictatuur. Eens kijken wie zijn bek gaat open trekken en laat blijken dat de coureurs en teams eigenlijk de baas zijn. Fota en gpda, kom er maar in!!! | |
vannelle | donderdag 20 juli 2017 @ 02:20 |
Senna was ook niet echt geholpen zijn geweest met een HALO, het kwaad kwam van de binnenkant...... Ik snap wel dat ze het veilig(er) willen maken maar het is nou eenmaal een risicosport en dat gevaar hoort er bij. Het is het wat mij betreft niet waard deze sport te degraderen dmv allerlei veiligheidsmaatregelen, het haalt de charme er nogal af zeg maar. Waarom altijd alles maar willen veranderen als je een werkend concept hebt? Dat is gewoon dom. | |
wimderon | donderdag 20 juli 2017 @ 02:30 |
Dit wordt vast een unaniem belachelijk groot succes, net als het fantastische kwalificatiesysteem van begin vorig seizoen. | |
Sinister-D- | donderdag 20 juli 2017 @ 06:30 |
wat leuk. Weer zo eentje die bepaald wat je lelijk moet vinden of niet. Die vin valt nog reuze mee tov de getrapte neus, piemelneus of smalle hoge achtervleugel om maar wat voorbeeldjes te noemen van de afgelopen jaren. | |
ESF1Gamer | donderdag 20 juli 2017 @ 07:12 |
Het is wachten op het eerste freakaccident, waarbij de halo in de weg zit | |
Donnie-Brasco | donderdag 20 juli 2017 @ 07:13 |
Gaat vast top worden die cockpit. Nog even en de GP's worden alleen nog maar in simulators gereden. | |
SnowOokami | donderdag 20 juli 2017 @ 08:13 |
![]() ![]() | |
Bluurgh | donderdag 20 juli 2017 @ 08:37 |
Dat eerste is niet waar, Het wiel en een gedeelte van de wielophanging kwam los en in aanraking met Senna. Het gedeelte van de wielophanging ging door de helm heen en veroorzaakte hersenschade, Het wiel zorgde voor een schedelbreuk. Of een halo geholpen zou hebben weet je niet; als het gedeelte van de wielophanging lang genoeg was had het nogsteeds schade kunnen doen. Net als dat als Senna waarschijnlijk geen/mindere verwondingen zou hebben als hij net iets sneller of langzamer reed. Of de muur net iets onder een andere hoek raakte. | |
YourCaptor | donderdag 20 juli 2017 @ 09:37 |
![]() Dit doet F1 echt de das om. Alsof het allemaal al zo lekker gaat de laatste tijd. ![]() | |
tja77 | donderdag 20 juli 2017 @ 09:41 |
Het wordt er niet fraaier op nee, maar als ze van vandaag op morgen die lelijke dingen invoeren, zou jij dan stoppen met kijken? | |
YourCaptor | donderdag 20 juli 2017 @ 09:46 |
Ik twijfel serieus. En daar schrik ik zelf een beetje van. Ik had dit zo niet verwacht. Maar gezien de weg die F1 dit jaar in is gegaan (snellere auto's, maar minder gevechten, ik heb de laatste paar races echt zitten slapen) en dan deze halo wordt het heel onaantrekkelijk. Ook gewoon het gebaar, die dikke middelvinger naar alles en iedereen. ![]() |