abonnement Unibet Coolblue
pi_172484696
quote:
99s.gif Op maandag 17 juli 2017 15:00 schreef XL het volgende:
Ik blijf ook denken dat de ferrari sneller is dan mercedes, maar te kampen heeft met inferieure coureurs
Het is andersom. Dat Vettel nog 1e staat heeft alles te maken met zijn kwaliteiten.
pi_172485249
Nog even de race op tv kijken :9 althans, even doorheen browsen.
Ja doei.
  maandag 17 juli 2017 @ 16:05:35 #103
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172485250
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is grappig hoe mensen Raikkonen blijven overschatten in weerwil van de feiten. Dat was in zijn McLaren periode ook al wishful thinking, maar enigzins verdedigbaar, sindsdien hebben we hem gezien tov Massa, tov Alonso, tov Grosjean en tov Vettel. Het mocht geen verrassing zijn dat zowel Alonso als Vettel een stuk sneller bleek.

Vorig jaar ging het de verkeerde kant op met de auto en kwijnde Vettel, die ook heel veel pech had, weg. Het jaar daarvoor werd Vettel alleen maar sterker met het verloop van het seizoen. In Monaco was Vettel maar liefst een seconde sneller dan Raikkonen, als de tactiek omgedraaid was geweest was Vettel alsnog voor Raikkonen geeindigd omdat die nooit zulke snelle rondjes neer had kunnen zetten. Alleen op Silverstone komt Raikkonen er aan, zij het wat geflatteerd, maar dat is op Silverstone niet zo heel raar.
En waarom is dat zo volgens jou?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_172485430
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:05 schreef Rossdale het volgende:

[..]

En waarom is dat zo volgens jou?
Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172485500
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.
Dit riep je eerder ook al en toen kwam er ook zo'n vage uitleg. Welke kwaliteiten denk jij dat deze baan meer of minder vergt dan andere banen ? En waarom is dat in het nadeel voor Vettel volgens jou ?
  maandag 17 juli 2017 @ 16:21:10 #106
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172485561
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.
Laatste 5 kwalificatieduels staat het 3-2 voor Raikkonen, zal het niet te maken hebben dat Raikkonen langzaam maar zeker zijn draai begint te vinden in de Ferrari? Aan het begin van het seizoen was het verschil schrikbarend groot in het voordeel van Vettel.
  maandag 17 juli 2017 @ 16:24:56 #107
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172485641
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het zal te maken hebben met de kwaliteiten die de baan vereist, en niet vereist. Volgens mij is het niet raar voor Raikkonen om daar snel te zijn tov zijn teamgenoot, het is niet raar voor Vettel om daar verslagen te worden door een teamgenoot die hij normaal te snel af is, en we zien wel meer tweede rijders daar een goed weekend hebben.
Dus Silverstone is volgens jou een baan die makkelijker is voor tweede rijders. Met andere woorden de betere rijders komen tot hun recht op banen die moeilijker zijn, maar op makkelijke banen kunnen ze er niets van? Dus iemand die slechter rijdt op makkelijke banen is beter dan zijn teamgenoot? Of zijn de banen die jij bestempeld als makkelijk misschien juist wel de moeilijke banen, waarbij een rijder als Vettel toch door iemand als Kimi verslagen kan worden?

Volgens mij stonden deze race trouwens alle overduidelijke eerste rijders (op Vandoorne-Alonso na) gewoon ruim voor hun teamgenoot.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 17 juli 2017 @ 16:30:12 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172485769
quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:24 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Volgens mij stonden deze race trouwens alle overduidelijke eerste rijders (op Vandoorne-Alonso na) gewoon ruim voor hun teamgenoot.
Behalve Vettel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 juli 2017 @ 16:33:37 #109
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_172485834
quote:
14s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Behalve Vettel.
Je snapt mijn subtiele grap niet :'(
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 17 juli 2017 @ 16:35:05 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172485872
quote:
3s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:33 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je snapt mijn subtiele grap niet :'(
Oh, fout gelezen. My bad.

Je weet het maar nooit in dit topic :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 17 juli 2017 @ 16:55:18 #111
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_172486276
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 14:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niemand, die rijdt volgend jaar gewoon voor Ferrari. Zo slecht doet hij het niet. Ferrari heeft ook al aangegeven waarschijnlijk zijn contract te verlengen.
this een oude hond, die niet meer mee kan alle races, sommige races heeft hij er nog zin in, maar lang niet alle. Dat Ferrari er maar een jonge gemotiveerde hond in zet.
pi_172486454
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:17 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit riep je eerder ook al en toen kwam er ook zo'n vage uitleg. Welke kwaliteiten denk jij dat deze baan meer of minder vergt dan andere banen ? En waarom is dat in het nadeel voor Vettel volgens jou ?
Dat week ik niet precies, ken de baan alleen van racespelletjes. Het lijkt mij gewoon een vaststelling dat het niet zo'n representatieve baan is voor de hele kalender, net zoals Monaco dat op een andere manier niet is. Na Monaco begonnen mensen ook alweer meteen te roepen dat Ferrari Mercedes voorbij was, sloeg ook nergens op. Net zo min als het ergens op sloeg om toen te roepen dat Vettel meer dan een volle seconde op Raikkonen had, al werd dat sowieso niet zo hard geroepen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Laatste 5 kwalificatieduels staat het 3-2 voor Raikkonen, zal het niet te maken hebben dat Raikkonen langzaam maar zeker zijn draai begint te vinden in de Ferrari? Aan het begin van het seizoen was het verschil schrikbarend groot in het voordeel van Vettel.
Ik vond het niet schrikbarend, in een auto die hem het juiste gevoel geeft is Vettel supersnel, het zijn de mensen die dat willen ontkennen en de mensen die hun gevoel bij Raikkonen van meer dan 10 jaar geleden niet los kunnen laten die daarvan schrokken.

Als Raikkonen zijn draai begint te vinden, waarom was het verschil in Oostenrijk dan zo groot? En in Canada? In Baku moest Vettel met een oude motor rijden, in Monaco reed Vettel Raikkonen helemaal zoek, Raikkonen kwam niet in de buurt van zijn tempo. Alleen maakte hij het in beslissende kwalificatierondje een fout. Het laatste beslissende rondje helemaal goed krijgen zoals Vettel regelmatig deed voor zijn titels doet hij nu nog niet, maar ook destijds was dat meer iets voor de beslissende races in de tweede helft van het seizoen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 17:08:21 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172486544
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:03 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Raikkonen zijn draai begint te vinden, waarom was het verschil in Oostenrijk dan zo groot? En in Canada? In Baku moest Vettel met een oude motor rijden, in Monaco reed Vettel Raikkonen helemaal zoek, Raikkonen kwam niet in de buurt van zijn tempo. Alleen maakte hij het in beslissende kwalificatierondje een fout. Het laatste beslissende rondje helemaal goed krijgen zoals Vettel regelmatig deed voor zijn titels doet hij nu nog niet, maar ook destijds was dat meer iets voor de beslissende races in de tweede helft van het seizoen.
Ken je feiten voor je die onzin gaat uitspuien. Het is hier in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen:
- In Oostenrijk had Kimi problemen met de motor
- In Canada had Kimi remproblemen
- In Monaco viel er na de pitstops niks te winnen, hij kon beter achteruit kijken
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_172486613
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ken je feiten voor je die onzin gaat uitspuien. Het is hier in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen:
- In Oostenrijk had Kimi problemen met de motor
- In Canada had Kimi remproblemen
- In Monaco viel er na de pitstops niks te winnen, hij kon beter achteruit kijken
Vettel is supersnel en als hij een keer van Kimi verliest dan komt dat door een auto die hem niet ligt, of door een oude motor, of door de tactiek, of wellicht heel soms door een klein foutje van Vettel, dat je hem eigenlijk niet aan kunt rekenen. Als Kimi het van Vettel verliest dan komt dat echter gewoon omdat Kimi nou eenmaal niet zo erg snel is. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2017 17:12:23 ]
pi_172487343
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://en.f1i.com/news/273833-sainz-race-toro-rosso-hungary.html
En SAI rijdt in Hongarije gewoon nog bij STR volgens Marko, alle geruchten ten spijt.

Had niet anders verwacht overigens
Als er iemand gaat is het die brokkenpiloot van een Kvyat. Dat is toch niet normaal meer, hoeveel mensen die gast eraf tikt. ( en vaak zijn eigen wagen beschadigd of zijn teammaat uit de wedstrijd rijd.)
pi_172487594
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 17:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ken je feiten voor je die onzin gaat uitspuien. Het is hier in dit topic al meerdere keren voorbijgekomen:
- In Oostenrijk had Kimi problemen met de motor
In de kwalificatie ook?
quote:
- In Canada had Kimi remproblemen
Vond je hem daar overtuigender dan Vettel?
quote:
- In Monaco viel er na de pitstops niks te winnen, hij kon beter achteruit kijken
Dan ga je niet pushen maar cruisen, dat kost echter geen 2 seconden per ronde.

De trend is er gewoon niet, 2-3 kwalificatiestatistiken zijn sowieso niet goed in het laten zien van trends en zeker niet als die niet vrij zijn van externe factoren. Vettel heeft een slecht weekend op een baan die niet erg representatief is.

quote:
10s.gif Op maandag 17 juli 2017 16:24 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dus Silverstone is volgens jou een baan die makkelijker is voor tweede rijders. Met andere woorden de betere rijders komen tot hun recht op banen die moeilijker zijn, maar op makkelijke banen kunnen ze er niets van? Dus iemand die slechter rijdt op makkelijke banen is beter dan zijn teamgenoot? Of zijn de banen die jij bestempeld als makkelijk misschien juist wel de moeilijke banen, waarbij een rijder als Vettel toch door iemand als Kimi verslagen kan worden?
Dat kan natuurlijk ook. Je hoeft er geen waarde-oordeel op te plakken, maar dan nog is het uitdagende Silverstone niet representatief voor die makkelijke baantjes in de rest van het seizoen.

quote:
Volgens mij stonden deze race trouwens alle overduidelijke eerste rijders (op Vandoorne-Alonso na) gewoon ruim voor hun teamgenoot.
Vandoorne die sneller is dan Alonso, Raikkonen sneller dan Vettel, Kyvat sneller dan Sainz, klinkt als een apart baantje....
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:17:44 #117
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_172487837
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vandoorne die sneller is dan Alonso, Raikkonen sneller dan Vettel, Kyvat sneller dan Sainz, klinkt als een apart baantje....
Alonso had 30 plaatsen gridstraf, die vond het welletjes nadat hij Q1 snelste was.
Kvyat en Sainz, volgens mij staan die onderling 5-5 in de kwalificaties. Dus hoezo een apart baantje als Kvyat sneller is?
Raikkonen staat in de laatste 5 kwalificaties met 3-2 voor. Maar je denkt dat dat aan de banen ligt die de één beter ligt dan de ander? Dat kan misschien voor 1 baan gelden, maar als dat vaker gebeurt, ben je wellicht toch niet zo snel.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:22:02 #118
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
  maandag 17 juli 2017 @ 18:22:11 #119
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_172487920
Alonso verslikte zich in Q2
pi_172488214
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 18:17 schreef tja77 het volgende:

[..]

Alonso had 30 plaatsen gridstraf, die vond het welletjes nadat hij Q1 snelste was.
Kvyat en Sainz, volgens mij staan die onderling 5-5 in de kwalificaties. Dus hoezo een apart baantje als Kvyat sneller is?
Raikkonen staat in de laatste 5 kwalificaties met 3-2 voor. Maar je denkt dat dat aan de banen ligt die de één beter ligt dan de ander? Dat kan misschien voor 1 baan gelden, maar als dat vaker gebeurt, ben je wellicht toch niet zo snel.
Klopt, maar je kunt niet met droge ogen beweren dat Monaco Raikkonen beter ligt dan Vettel na die enorme snelheidsverschillen in de race daar. In Baku had Vettel die motorwissel die voor minder pk's zorgde, en dat telt op die baan. Je wil niet naar de racepace kijken, je wil niet naar de pace in de kwalificatie en trainingen kijken, je wil niet naar omstandigheden kijken die de kwalificatie beinvloeden, je wil niet naar de laatste 4 kwalificaties kijken, niet naar de laatste 5, 6, 7, 8, 9 of 10 en al helemaal niet naar het gemiddelde tijdsverschil. Nee, je neemt het allersimpelste statistiekje over een selectieve periode en daar hang je een conclusie aan op. Put your money where you're mouth is en je bent snel arm.

Alonso heeft wel eerder een gridstraf gehad, maar deze zou hem ineens demotiveren, terwijl hij sowieso voor de eer rijdt en het einde van de race meestal niet haalt. Vandoorne zat er het hele weekend dicht op, wat denk jij, gaat hij die trend doortrekken en Alonso regelmatig verslaan of zou de ene baan de andere niet zijn en is Silverstone een beetje apart en zegt het niet zoveel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:08:55 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172488712
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Vettel heeft sinds Monaco al moeite om überhaupt op het podium te komen.
Zonder die lekke band had ie hier podium gereden en zonder z'n debiele actie jegens Lewis had ie gewoon gewonnen in Azerbeidjan
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:09:48 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172488730
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zonder die lekke band had ie hier podium gereden en zonder z'n debiele actie jegens Lewis had ie gewoon gewonnen in Azerbeidjan
Zonder die lekke band had ie überhaupt nooit kans gemaakt om top 3 te eindigen :')
En dan heb ik het niet over Vettels lekke band van het veel te lang doorrijden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:10:54 #124
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172488743
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zonder die lekke band had ie überhaupt nooit kans gemaakt om top 3 te eindigen :')
En dan heb ik het niet over Vettels lekke band van het veel te lang doorrijden.
Als Kimi voor Bottas was gebleven, maar ik betwijfel of dat was gebeurd...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 juli 2017 @ 19:11:42 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_172488757
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als Kimi voor Bottas was gebleven, maar ik betwijfel of dat was gebeurd...
100% zeker. En dan alsnog, wat heeft dat met Vettel te maken die op ruim 10 seconden was gereden en geen band meer over had?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')