abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 juli 2017 @ 11:29:16 #1
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172383861
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 juli 2017 @ 11:32:20 #2
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172383906
Zo handig, baby's.
Ze heeft de speen ontdekt zodat ze nu ook beter los van mij kan slapen *O*

En toen leerde ze een week later omrollen, zodat slapen los van mij niet meer lukt *O* -O-

Ze rolt nu direct naar de buik en dan kan ze niet slapen :')
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 13 juli 2017 @ 11:32:39 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172383913
Vivi, dan snap ik niet zo goed waarom je dan :') post over die echo :).
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 11:41:30 #4
269689 crew  Viv
pi_172384081
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 11:32 schreef Burdie het volgende:
Vivi, dan snap ik niet zo goed waarom je dan :') post over die echo :).
Als ze die echo niet hadden aangeboden lag de verantwoordelijkheid bij hun, maar als ze 'm wel aanbieden (hoe futiel de aanleiding ook is) en ik zou 'm weigeren dan ligt de verantwoordelijkheid bij mij.
pi_172384466
Leuk Vivi Guns N Roses :)!!!

Vannacht ook geen goede nacht gehad. Zelfde problematieken als Selvaria en L. F bleef erg onrustig na de voeding van 1u. Trappelen met haar beentjes en veel kreunen. Man heeft nog een tijdje met haar gezeten. Ik kan daar 's nachts soms echt niet goed mee omgaan, die onrust / ontevredenheid. Dat ik moet voeden vind ik niet erg, maar dat ze dan daarna niet tot rust kan komen en de slaap niet kan vinden, vind ik erg moeilijk. Ik word dan echt verdrietig/bozig en dat vind ik dan ook weer hartstikke stom van mezelf :( , de volgende dag.
Dat is inderdaad gek Selvaria. Misschien even aankaarten bij het CB? Als je daar ten minste een fijne ervaring mee hebt. Hier kan ik per mail altijd vragen stellen en ik krijg dan meestal snel antwoord en ze zijn bij ons bureau ook erg vriendelijk en meedenkend.

Wij hebben traphekjes beneden boven en naar de zolder toe. Beneden en boven hebben we wel hele fijne. Naar de zolder toe gewoon een simpele, omdat we die toch minder gebruiken. Keuken kunnen ze hier ook gewoon in, maar inderdaad ook een hoge oven en geen schoonmaakspullen die laag staan.
Ik kan die schoonmaakspullen sowieso wel de deur uit doen, als ik zie hoe weinig die gebruikt worden de laatste tijd :@ . Volgende week gaat man ook nog werken en ik weet niet hoe ik dan nog de tijd kan vinden om iets in het huishouden te doen. Wie heeft de gouden tip?

Wat fijn Adrian! Nog tips :)? Vanaf volgende week dus ook weer alleen met dreumes en baby en ik vind het echt spannend! Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, hulde juist *O* ! Ik zou me dan ook super moeder voelen als dat zo lukt.

Kazy fijn dat je er bent met J. Fijn dat hij het goed doet : )!

Leuke foto Quoi O+ ! Lekker aan het smullen!

Oh das jammer Sylver. Hoe oud is Ella nu? Ik kan me voorstellen dat je wel toe bent aan een beetje vrijheid wat betreft slapen :Z .
pi_172384643
Over schoonmaken: wij hebben een werkster, zijn we mee begonnen toen ik ging studeren naast mijn baan en man ook meer werk kreeg. Als dat financieel geen optie is zou ik in het geval van mini-baby's hulp vragen aan familie of vrienden. Ik vond het in die eerste weken al een prestatie als ik de vaatwasser in en uit had gepakt en boodschappen had gedaan.

Wij zijn op vakantie. Timo doet het geweldig. Vanochtend zijn we met hem wezen zwemmen en hij genoot heel erg. Ligt nu voor Pampus in zijn bedje.
  donderdag 13 juli 2017 @ 12:25:55 #7
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172384955
Morgen is ze 16 weken, Vieve (ik moest het opzoeken :@)

Geen gouden tip wat betreft schoonmaken, ik doe het een klein beetje in het weekend. En dan vooral het hoognodige.

Zou inbakeren misschien helpen, Vieve?
Mijn oudste was ook erg onrustig als baby, die kon echt niet slapen zonder inbakeren.
Al was dat vooral met d'r armpjes.

Ohja, ik wilde ook nog even *O* voor supermoeder Adrian!

Lekker vakantie, Gogo! Geniet ervan :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172385233
Vieve, herkenbaar dat je het 's nachts lastig vindt om mee om te gaan. Het gebeurt gelukkig bij ons niet vaak, de nachten zijn dus rustig maar als het wel zo is dan heb ik er ook moeite mee. Het is gewoon de moeheid die dan parten speelt. Y is nu vanochtend nogal onrustig. Z'n lijfje is duidelijk hard aan het werk om eten te verteren, er worden scheten gelaten, daarbij wordt heftig gesteund en gekreund etc. maar dat is zo overdag een stuk beter dan 's nachts om aan te kunnen.

Hier lijkt het schema van om de twee uur voeden 's nachts voorbij te zijn. *O* . Afgelopen nachten slaapt hij vanaf 21:00 door tot 1:30 en zelfs een keer tot 3:00 en dan weer een voeding tussen 4:00 en 5:00.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172385289
Schoonmaken: ik heb het uitbesteed omdat ik er gewoon geen energie meer voor heb. En ik doe het niet :+
pi_172386203
Vieve, ik ben even kwijt hoe oud jouw dreumes is, kan ze zich al goed zelf vermaken? Ik poets vaak even snel als L. ligt te slapen (in de ochtend doet ze vaak een slaapje op bed, de rest alleen bij mij) en peuter met de Duplo oid speelt. Dan doe ik wel alleen het hoognodige, de rest als man er ook is.

Aankaarten op het CB klinkt als een goed plan, ik heb een prima vpk. :) Ik ga het ook nog even op het kdv vragen, misschien herkennen zij het ook wel. Ik heb wel het idee dat ze het alleen aan de borst doet en ook dat mijn productie wat minder geworden is. Misschien doet ze op haar manier een regenmelkdans. :P

Supermom Adrian! *O* Ik vind het ook een prestatie.

Geduld 's nachts: I has it not. Gelukkig man wel, dus het gaat wel goed zo.

Sylver, herkenbaar. Bij peuter wist ik meestal wel hoeveel weken ze was, nu echt geen flauw idee. Oké, nu even wel, aangezien ze bijna een half jaar, dus zo'n 26 weken is, maar ik geloof dat ik het bij 12 of zo kwijt ben geraakt. :P

Wat fijn Franny! Hier heeft het ook even geduurd, maar eindelijk (muv vannacht in die onrust) zitten wij ook op 1 of 2 nachtvoedingen ipv 3-5.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 13:32:33 #11
269689 crew  Viv
pi_172386746
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 13:15 schreef Selvaria het volgende:
Sylver, herkenbaar. Bij peuter wist ik meestal wel hoeveel weken ze was, nu echt geen flauw idee. Oké, nu even wel, aangezien ze bijna een half jaar, dus zo'n 26 weken is, maar ik geloof dat ik het bij 12 of zo kwijt ben geraakt. :P
Ik raakte de tel al snel kwijt en ZZ is mijn enige kind. :D Ik rond het gewoon af naar een hele of halve maand, eventueel met "bijna" ervoor. Ze is nu dus bijna 9 maanden. *)
pi_172386815
Welkom Kazy, en Ingee ook nog! Succes met de stuwing :*

Vieve volgens mij is het heel herkenbaar voor velen. 's Nachts is mijn geduld ook veel minder dan overdag. Heeft ze last van krampjes?

Ik tel ondertussen maar in maanden, de weken ben ik al een tijdje kwijt :P

Fijne vakantie Gogo! Leuk al samen zwemmen! Als vriend weer terug is wil ik het ook gaan proberen :)

Goed hoor Adrian, het is ook pittig alleen met 2.

Speaking of which, vriend is gisteren vertrokken voor 2 hele weken }:| Gelukkig gaat het kdv gewoon door en gaat O volgende week al wennen. Dan heb ik zowaar wat kindloze uren :o Het kdv start al een week voor ik weer ga werken. Fijn ivm de flesperikelen maar ook fijn dat ik dan wel 2 hele dagen voor mezelf heb *O*
pi_172389503
Vieve mijn tip... Zo min mogelijk aan het huishouden doen en genieten van je mini baby O+
Je boodschappen online bestellen en laten bezorgen scheelt ook een hoop vond ik.
Bij mij begint alles nu pas weer een beetje te lopen en mijn baby is 11 maanden :D

Vervelend van die onrust in de nacht. Als je zelf heel moe bent is het logisch dat je daar niet altijd geduld voor hebt. Gelukkig heb je dan nog een man die je kan aflossen.

Gogo fijne vakantie nog.
Zijn jullie ver weg of lekker even weg in de buurt?

Fazz echt _O_ voor jou.
Mijn man had een gesprek met iemand die bij Sony werkt en die had ook een gezin en een baan waarbij hij veel weg was. Ik moest toen aan jou denken en hoe knap ik het vind hoe je dat toch allemaal doet.
Ik mis mijn man al als hij tot 20 uur aan het werk is :s)

Al die mini baby's hier O+ het lijkt voor ons al zo lang geleden. Vanmorgen ben ik met peuter en Stijn naar een binnenspeelhal geweest. Terwijl ze allebei druk aan het spelen waren kon ik lekker een kop koffie drinken c_/
Stijn lag daardoor om 1 uur pas in zijn bed en slaapt nu nog steeds :D
pi_172398824
Wij zitten in de Eifel, in Duitsland. Was zo'n 2,5 uur rijden: goed te doen dus! Vandaag trouwens zijn eerste kakjepakje, in een file op de Duitse snelweg. Gelukkig stond het echt helemaal stil, man is dus achterin Timo gaan verschonen. Beetje een fail alleen dat zijn reservekleding in de luiertas zat en we met de rugzak op pad waren.. gelukkig was het op de terugweg en had ie nog een schoon truitje, omdat we die vanwege de warmte hadden uitgedaan eerder vandaag.. :+
pi_172399072
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:14 schreef Gogo83 het volgende:
Wij zitten in de Eifel, in Duitsland. Was zo'n 2,5 uur rijden: goed te doen dus! Vandaag trouwens zijn eerste kakjepakje, in een file op de Duitse snelweg. Gelukkig stond het echt helemaal stil, man is dus achterin Timo gaan verschonen. Beetje een fail alleen dat zijn reservekleding in de luiertas zat en we met de rugzak op pad waren.. gelukkig was het op de terugweg en had ie nog een schoon truitje, omdat we die vanwege de warmte hadden uitgedaan eerder vandaag.. :+
Huisje? Zo ja, tip? Wij gaan in oktober paar dagen Bonn doen (familie) en willen er wat achteraan plakken.
pi_172399230
Ik zou het aantal weken niet meer weten,maar vind het met een kind voorbij de 4 mnd ook altijd wat raar klinken, mijn kind is nu 16 weken... maar dat is persoonlijke irritatie. :P

mijn baby is bijna 9 maanden en heeft de 3e versnelling gevonden, zijn halve gebit komt door, hij zit/kruipt en trekt zich op en "kletst" de hele dag O+ minibaby is maxibaby...

James https://imgur.com/gallery/krE0Z
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 juli 2017 @ 21:48:16 #17
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172399803
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou het aantal weken niet meer weten,maar vind het met een kind voorbij de 4 mnd ook altijd wat raar klinken, mijn kind is nu 16 weken... maar dat is persoonlijke irritatie. :P

mijn baby is bijna 9 maanden en heeft de 3e versnelling gevonden, zijn halve gebit komt door, hij zit/kruipt en trekt zich op en "kletst" de hele dag O+ minibaby is maxibaby...

James https://imgur.com/gallery/krE0Z
Maar mijn baby is 16 weken! :Y Pas de 24ste is ze 4 maanden :P

Maxibaby James O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172401032
Ik werd vanavond nog gecorrigeerd door mijn collega, toen ik zei dat mijn baby vier maanden is.
"Ja, en drie weken!"
Ja, ok :+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 13 juli 2017 @ 23:47:07 #19
269689 crew  Viv
pi_172403287
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 21:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zou het aantal weken niet meer weten,maar vind het met een kind voorbij de 4 mnd ook altijd wat raar klinken, mijn kind is nu 16 weken... maar dat is persoonlijke irritatie. :P
Dezelfde irritatie over een paar jaar:

"Vier maanden en 3 weken" zou ik "bijna 5 maanden" noemen. 8-)

Ik moet wel even uitrekenen hoeveel weken mijn baby is voor een even-lang-in-de-buik-als-uit-de-buik-foto. Als ik eraan denk. :')
pi_172403699
Die wekentelling is sowieso onhandig. Voor ik zwanger was begreep ik ook nooit waarom zwangeren dan niet gewoon zeiden dat ze vier maanden waren. Maar ik wist ook niet dat 40 weken normaal was :')

Schoonmaken mag ik nog niet *O* en m'n schoonmoeder heeft aangeboden dat een keer te komen doen dus daar ga ik zeker gebruik van maken!

Voor de mensen met ervaringen met keizersneden of soort gelijke littekens, wat is normaal qua smurrie daar? Mijn wond blijft regelmatig weer vochtig en rood worden (op bepaalde stukjes). Op advies van de vk spoel ik het schoon onder de douche, dep het droog met een gaasje en probeer het dan te laten luchten, en bij langer kleding aan doe ik er een kraamverband overheen (worden die dingen tenminste ook gebruikt), maar de verbetering blijft van korte duur. Iemand nog andere tips? Luchten gaat alleen goed als ik lig vanwege de onhandige plaats, en dat is niet echt haalbaar met drie kleintjes.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_172403754
Thnx voor al de nachtelijke en huishoudelijke ervaringen. Voel ik me in beiden toch iets minder alleen en dat maakt toch echt wat uit :)!

Man en ik gaan ook denken over een poetshulp. Eigenlijk vind ik het wat overdreven, maar wel fijn als je daar niet meer over na hoeft te denken. & je kostbare vrije tijd aan iets leuks kunt besteden ♡.

Herkenbaar wat betreft het aantal weken. F is nu 4 weken :o! Dat is nog wel te onthouden. Er wordt de laatste tijd erg vaak gevraagd hoe oud dreumes is en dan antwoord ik: ongeveer anderhalf :p. Maar misschien kan ik na de zomer dan beginnen met: bijna 2.

Ik ga een poging doen om F in haar nestje te leggen. Weltrusten!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 00:19:05 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172403765
Hoe lang geleden is je keizersnede geweest FF?

Uitspoelen kan als het pruttig is dagelijks of twee keer per dag (wel enorm gedoe, zeker met meerdere mini's :{ ).
Ik deed er ook een gaasje tegenaan overdag om het wat te laten drogen, maar mijn post-zwangerschapbuik hing er ook overheen :')
Door zweten door het wandelen en de hoogzomer warmte is het bij mij destijds gaan ontsteken helaas.
Even in de gaten houden of de prut niet gaat stinken of van kleur verandert, maar de wond kan best lang open blijven.
Echt net litteken duurde best lang hier, na half jaar was het pas echt stevige huid hier.
Sterkte!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172403850
Bij mij is 'ie nu (na anderhalf jaar) pas helemaal dicht :{ Begint nu langzaam te helen, ik vermoed doordat mijn lijf in overdrive staat door de zwangerschap.

Luchten en laten rusten (dus niet teveel spanning door bewegen en tillen) is misschien toch de beste optie.. Is het een mogelijkheid om meer hulp te vragen? Een open, ontstoken wond is met drie kleintjes ook echt geen doen ;) En een wond die met anderhalf jaar nog open is omdat je te eigenwijs bent om even rust te nemen is echt geen aanrader, geloof me.
Make your own kind of music.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 juli 2017 @ 01:04:06 #24
269689 crew  Viv
pi_172404325
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:26 schreef CassElliot het volgende:
Begint nu langzaam te helen, ik vermoed doordat mijn lijf in overdrive staat door de zwangerschap.
[...]
En een wond die met anderhalf jaar nog open is omdat je te eigenwijs bent om even rust te nemen is echt geen aanrader, geloof me.
Overdrive, of word je door de zwangerschap af en toe gedwongen om die rust wél te nemen? ;)
pi_172404650
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:19 schreef Molo het volgende:
Hoe lang geleden is je keizersnede geweest FF?

Uitspoelen kan als het pruttig is dagelijks of twee keer per dag (wel enorm gedoe, zeker met meerdere mini's :{ ).
Ik deed er ook een gaasje tegenaan overdag om het wat te laten drogen, maar mijn post-zwangerschapbuik hing er ook overheen :')
Door zweten door het wandelen en de hoogzomer warmte is het bij mij destijds gaan ontsteken helaas.
Even in de gaten houden of de prut niet gaat stinken of van kleur verandert, maar de wond kan best lang open blijven.
Echt net litteken duurde best lang hier, na half jaar was het pas echt stevige huid hier.
Sterkte!
3,5e week pas. En ook hier een overhangbuik wat het wat lastiger maakt. Maar blijkbaar niet abnormaal dus. Dat het echte herstel van de huid lang kan duren was ik op voorbereid, maar ik dacht dat een wond snel heelde. Mijn knip en scheur van de vorige bevalling waren na een week dicht en verder heb ik geen ervaring met dergelijke dingen. Ik heb ook niet het idee dat het door inspanning oid komt. Het lastige is ook dat het hele gebied totaal gevoelloos is dus ik voel ook niet wanneer het weer open gaat.

En baby's met krampjes :( En als ik deze eindelijk in slaap hebt komt vast nummer 2...
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_172404659
Zo het was een mooi uur slaap :p. Baby spuugde me nog even helemaal vol voor het slapen, maar heeft wel even in haar eigen bedje gelegen.

FF hier lijkt de wond wel dicht te zijn, niet het idee dat het nog lekt ofzo. Wel een beetje een opgezette huid hij het litteken. Ik doe het komende twee weken iig nog maar rustig aan met tillen, ik zou niet willen dat ik er nog zo lang last van blijf houden. Hopelijk knapt het bij jou ook snel op! Heftig van de ontsteking lijkt me Molo!
& ook om er nog zo lang last van te hebben CassElliot!
pi_172404666
Sterkte met de krampjes ook FF! Niet leuk :(!
pi_172405168
Godsamme, weer de halve nacht als boksbal/krabpaal/voetbal gebruikt. Ik begin echt te denken dat er iets mis met haar is, de bewegingen zijn zo ongecontroleerd en heftig (en enkel als ze aan de borst ligt te drinken, kan die bv nou nooit eens voor een langere periode rustig verlopen? :{ ).
pi_172405635
Selvaria wat rot voor je... Ik lees niet alles mee, maar heb je al overwogen om een lacatiekundige mee te laten kijken?
pi_172405802
Als ik het zo lees heb ik volgens mij veel geluk gehad met mijn litteken. Die was meteen 'dicht' (op het oog) en is nu, tien maanden later, al echt heel mooi. Voor een deel zelfs nog maar nauwelijks te zien. Maar ik heb de eerste zes weken dan ook echt niks gedaan qua tillen, huishouden, uitstapjes etc. Die tip kreeg ik ook nadrukkelijk van een kennis met ks die veel te veel deed en veel last heeft gehad van haar wond.
FF, spoelen en met een gaasje deppen is helemaal prima, ik zou alleen absoluut geen kraamverband in de buurt van je wond doen, want daardoor gaat het broeien en geneest je wond allerminst goed. Mijn advies zou zijn om er een gaasje tegenaan te doen of ertussen als je buik er overheen hangt.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 09:15:56 #31
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172406305
Hier ook een brakke nacht.. Iemand de gouden tip tegen darmkrampen? De laatste paar dagen ligt ze soms uren te huilen, kreunen en kronkelen en nu ook 's nachts. Áls ze rustig is, slaapt ze alleen nog op een van ons op haar buik, dus dan slaap ik niet meer :+
Kan het komen door het vingervoeden? Dat ze misschien te gulzig drinkt? Ze krijgt al voor elke voeding darmkramendruppels van het kruidvat.

Vandaag trouwens mijn UD. Wat een gek idee, zo met een baby van 2,5 week oud naast me :D
pi_172406533
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 08:14 schreef Madivi het volgende:
Selvaria wat rot voor je... Ik lees niet alles mee, maar heb je al overwogen om een lacatiekundige mee te laten kijken?
Ze hapt goed aan en alles in haar mondje ziet er goed uit. Ik merk dat mijn productie wel minder is geworden, ik denk dat ze daar een beetje boos om is. Ik vroeg het vanochtend nog aan man en hij herkent het verder ook niet, dus het lijkt echt met de borst te maken te hebben. }:|
pi_172406676
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:31 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ze hapt goed aan en alles in haar mondje ziet er goed uit. Ik merk dat mijn productie wel minder is geworden, ik denk dat ze daar een beetje boos om is. Ik vroeg het vanochtend nog aan man en hij herkent het verder ook niet, dus het lijkt echt met de borst te maken te hebben. }:|
Kan het nog zijn dat het de zes maanden regeldagen zijn?
pi_172406950
Wat naar dat die wonden zo lang aan het helen zijn. Daar heb ik nooit bij stil gestaan.
Rust nemen is niet altijd makkelijk vooral niet als je 3 kinderen hebt om voor te zorgen.

Selv als je denkt dat er wat is zou ik het toch ergens bespreken. Moet je binnenkort naar het cb of idd misschien de lk mee laten kijken?
Huilt ze dan ook of zijn het echt de bewegingen?

Ik werd vanmorgen wakker en dacht dat ik best nog een 3e zou willen :s)
Die gedachte heb ik maar niet hard op gezegt want ik denk dat mijn man dan uit bed was gevallen :')
Ook geen idee hoe ik er bij kom want ons gezin is compleet. Zal wel zn oer dingetje zijn ofzo

Gogo :D heerlijk een kakjepakje in de auto

:* voor alle brakke nachten

Mijn baby klom gisteren zelf de glijbaan op :o en dan niet het eerste stukje maar hij klom de hele glijbaan op tot hij bovenaan was. We hebben zn wickey speeltoestel in de tuin staan dus dat is nog best een hoge glijbaan. Hij doet echt met alles zijn broer na. Waaghals

Ik zei eerder ook altijd hij is bijna ... maanden. Maar nu zeg ik dat niet meer. Een dag voor hij 11 maanden werd zei ik gewoon dat hij 10 maanden was. Mijn kleine baby ;( heb gaat veel te snel.
En hij is heus nog lang geen 1 :{w
pi_172406965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Overdrive, of word je door de zwangerschap af en toe gedwongen om die rust wél te nemen? ;)
Met een rondhobbelende dreumes? Think again :X ;) Ik denk met weemoed terug aan het eerste trimester van mijn eerste zwangerschap (a.k.a. de veenlijkweken) die ik in z'n geheel in bed heb mogen besteden O+
Make your own kind of music.
pi_172407057
Ow Selv je gaf al uitleg :D ik was tussen het typen door nog even de hond uitlaten dus dat stuk gemist.
Als je denkt dat het met de productie te maken heeft is het dan een idee om overdag wat vaker aan te leggen? Of extra kolven? Ik weet niet zo goed hoe dat werkt met bv maar iig iets om je productie op te krikken?
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:20:12 #37
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172407367
Misschien idd toch aan het regelen, Selv?
Ella is deze week ook bozig aan de borst, aan de tepel trekken, met haar handen op mijn borst duwen en knijpen, vaak loslaten. Heel fijn in het openbaar voeden nu 🙄

Ik dacht eerst dat de melkstroom te snel ging, maar volgens mij gast het juist niet snel genoeg, want met borstcompressie ging ze wel weer even rustig drinken.

Merk jij daar verschil in als je dat doet?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 10:57:11 #38
73386 Fazz
onderweg
pi_172408076
Wat een rotnacht Selv :*

Ikke, lief wat je zei O+ En een 3e, leuk toch? :+ Wij gaan volgend jaar maar eens bedenken of die er nog komt of niet, lijkt me toch wel heel leuk :s)

Maarrrr, gister gehoord dat ik ben aangenomen :o *O* Het is een interne stap dus er zal nog onderhandeld gaan worden per wanneer ik dan over ga. Op mn huidige afdeling doen ze het nu al ruim 4 maanden zonder me dus het argument dat ik niet gemist kan worden gaat niet op :+

Wat rot van je wond FF! Ik had geen idee dat het hele daarvan zo lang kon duren :o

Vieve, het is heerlijk hoor zo'n poetshulp O+ Het kost wat geld maar het scheelt hier ook heel veel frustratie en irritatie O-) en natuurlijk tijd; ik besteed m'n vrije tijd liever met het gezin dan aan schoonmaken....
pi_172408656
Selvaria, ik heb ook een voetballende bokser, met name bij liggend voeden. Ik blijf z'n voeten naar beneden duwen. Hoort erbij op deze leeftijd.

FF, je kunt een gaasje pakken, deze 1 of 2 keer in de lengte vouwen en dan over de wond tussen je rol (sorry, charmanter wordt het niet :P ) leggen. Zo trekt het vocht in het gaasje en smet het minder snel. Wel een paar keer per dag verschonen.

Gefeliciteerd fazz!
pi_172409277
Ohhh Selvaria ook zo'n vervelende nacht. Dat valt niet mee :* .

Hier na de voeding van 1.30 uur ook weer veel onrust/kreunen. Ze blijft dan ook zoeken, maar als ik haar opnieuw aanleg blijft ze ook aan de borst onrustig. Daarnaast spuugt ze ook regelmatig. Ik denk dat het misschien zoeken is om de pijn te verzachten van de krampjes/het omhoog komen van de voeding. Om 3.30 maar weer opnieuw aangelegd en daarna wat rustiger geslapen, maar wel bovenop mij. Één vooruitgang, ik ben vannacht niet boos/verdrietig/ongeduldig geweest. Helaas ben ik dan vanmorgen weer niet echt het zonnetje in huis. Na 4 weken geen enkele fatsoenlijke nacht, heb ik toch snel een dipje. & ik weet dat ik niet mag klagen, want er zijn genoeg mensen die voor een veel langere tijd zo'n slechte nachten hebben, maar ik vind het toch best zwaar... :'(

Ik ga me er dan ook maar goed aan houden Mies Poes. Op zich heb ik wel het gevoel dat ik al best wat zou kunnen tillen en dat zou ook wel heel fijn zijn. Huishouden maakt me dan nog niet zo veel uit, maar vooral vervelend dat ik dreumes niet kan tillen. Maar nog een paar weekjes volhouden en dan heb ik er later hopelijk profijt van!

Ah bij stroopwafelmeisje ook krampjes. Wat zielig hč. Ik heb niet echt andere tips, dan de standaard tips.

Haha Ikke :), je man uit bed vallen :p. Wat een avonturier op de glijbaan. Leuk als ze zo fijn kunnen spelen, maar ook altijd wel een beetje spannend op zo'n hoogtes.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe functie Fazz!!! Wat fijn :)!
Ja ik denk dat een poetshulp best wel fijn kan zijn. Vooral inderdaad, die tijd kunnen besteden aan het gezin ipv poetsen zou wel de hoofdreden zijn om ervoor te kiezen. Even kijken of we dat financieel ook kunnen missen en hoe het zich de komende maanden ontwikkeld. Misschien ontplooi ik me nog tot een echte huisvrouw in de laatste maanden verlof, al geef ik het weinig kans :P.
pi_172409306
Oh en koffie kan ook krampjes geven toch? Dat zal ik dan vandaag maar niet meer nemen :( .
pi_172409435
Krampjes zijn ook gewoon onderdeel van de normale darmrijping. Het is vrij onwaarschijnlijk dat je baby reageert op jouw voeding, tenzij allergie. Koffie is essentieel met dergelijke nachten ;)
pi_172409562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 12:00 schreef WupWup het volgende:
Krampjes zijn ook gewoon onderdeel van de normale darmrijping. Het is vrij onwaarschijnlijk dat je baby reageert op jouw voeding, tenzij allergie. Koffie is essentieel met dergelijke nachten ;)
Oké thnx voor dit verlossende antwoord ♡! Het deed me gisteren wel goed ja, kopje koffie en ik voelde mijn energielevel en humeur gelijk opklaren! & dit weekend in de krant ook nog een artikel dat je door 3 kopjes per dag langer leeft. Dus allemaal voordelen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 14 juli 2017 @ 12:08:21 #44
269689 crew  Viv
pi_172409576
Er zijn wel meerdere OUD-ers hier waarbij het beter ging toen ze hun koffie (en ook thee!) lieten staan, misschien verschilt het per kind.

Oh en Vieve natuurlijk mag je wel klagen! :*
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 09:56 schreef CassElliot het volgende:
Met een rondhobbelende dreumes? Think again :X ;) Ik denk met weemoed terug aan het eerste trimester van mijn eerste zwangerschap (a.k.a. de veenlijkweken) die ik in z'n geheel in bed heb mogen besteden O+
Oh ja. :')
pi_172410294
Ja hier zo een.
Thee, knoflook en uien laten staan en vrijwel geen scheten en krampjes meer. En als ik dan een keer dacht "ach, hij is er nu vast overheen", dan kwam het weer. Toeval of niet - hier hielp het echt ;)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 12:43:43 #46
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172410393
FF, goed in de wond in de gaten houden hoor. Goede tips heb ik al van de rest gelezen. Hier ook geluk met een snel helende KS wond (direct dicht en nu, 7,5 maand later, nog maar een zeer dun streepje). Hopelijk istie bij jou ook snel netjes :)

Fazz gefeliciteerd!!

Selv en Vieve :*

Ik ga straks naar zh om hartruisje van Aa te laten horen.. ben benieuwd..
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172410870
Succes daar Rady. :*

Ik ga het bij het CB over twee weken sowieso aankaarten. Ik heb dit eerder nog niet zo meegemaakt, een worsteling was het altijd wel, maar deze mate van verzetten kende ik nog niet. Regeldagen zou ook best kunnen denk ik. Eerder heb ik die bij beide meisjes niet echt opgemerkt (muv die bij 10 dagen ongeveer), dus daar dacht ik niet gelijk aan. Nu log ik met haar op bed en gaat het vrij rustig gelukkig. :)

Team geen krampjes na het laten staan van bepaalde voedingsmiddelen. Is denk ik inderdaad enorm babyafhankelijk.

Mijn baby schuift (tijgeren durf ik het echt niet te noemen) achteruit. Ik vermoedde het al een tijdje (ze bleef niet liggen waar ik haar neergelegd had), maar vandaag betrapte ik haar op heterdaad. :D Bij peuter begon het vanaf dat moment vreselijk snel te gaan, ik ben benieuwd of ik dat nu ook weer zo ga ervaren.
pi_172410894
Bedankt voor de tips allemaal! Verloskundige gaf hier aan dat gaasjes juist aan de wond kunnen gaan plakken, en kraamverband niet. Maar ik ga wupwups advies gebruiken!

Ik heb er overigens geen last van en hoe het op de lange termijn eruit ziet maakt me ook minder uit, O heeft mijn buik toch al veranderd in een ribbelig slagveld, wat dat betreft was de tweeling buikvriendelijker, afgezien van de ks.

Hier overigens 1 baby met veel last van krampjes en huilen, en 1 nog zonder. En beide krijgen hetzelfde binnen... We hebben wel lekker uitgeslapen vandaag! Na een voeding om 6:30 uur tot 9:30 allemaal geslapen, inclusief O!

Succes zo Rady, hopelijk valt het mee!
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_172411933
succes Rady :*

Fazz gefeliciteerd *O*

krampjes -O- die tijd is echt niet fijn

Selv zou het dan niet een sprong kunnen zijn? Misschien wil ze nu al veel meer dan ze kan en is ze motorisch wat onrustig daardoor?
Het is altijd maar gokken wat er toch aan de hand kan zijn. Hopelijk drinkt ze snel weer normaal

mijn klimmende baby O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:36:01 #50
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172411988
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
Die wekentelling is sowieso onhandig. Voor ik zwanger was begreep ik ook nooit waarom zwangeren dan niet gewoon zeiden dat ze vier maanden waren. Maar ik wist ook niet dat 40 weken normaal was :')

Schoonmaken mag ik nog niet *O* en m'n schoonmoeder heeft aangeboden dat een keer te komen doen dus daar ga ik zeker gebruik van maken!

Voor de mensen met ervaringen met keizersneden of soort gelijke littekens, wat is normaal qua smurrie daar? Mijn wond blijft regelmatig weer vochtig en rood worden (op bepaalde stukjes). Op advies van de vk spoel ik het schoon onder de douche, dep het droog met een gaasje en probeer het dan te laten luchten, en bij langer kleding aan doe ik er een kraamverband overheen (worden die dingen tenminste ook gebruikt), maar de verbetering blijft van korte duur. Iemand nog andere tips? Luchten gaat alleen goed als ik lig vanwege de onhandige plaats, en dat is niet echt haalbaar met drie kleintjes.
Ik had dat ook dat het lang open bleef en een deel ontstak zelf. kreeg van mijn kraam de tip om er groene klei op te doen van de tuinen. Even laten zitten en dan afspoelen. Dat reinigt de wond en droogt het. Werkte bij mij super.

Deze http://www.hollandandbarr(...)6afeoNRoCLosQAvD_BwE
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 14 juli 2017 @ 13:40:53 #51
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172412104
Wij zijn naar de kapper geweest! w/
Leuke kinderkapper. Hij deed het netjes (met dank aan Bumba en brandweerman Sam - heb ik ook eens kennisgemaakt met die laatste) en heeft weer vrije oren. De rode kuif is uiteraard iets korter, maar nog intact O+

Selv, gek van de bewegingen die je opmerkt.

FF, roodheid en nat lijkt me een signaal dat je het wat meer rust moet gunnen. Maarja, doe dat maar eens met 2 babies en O :')

Rady, succes! :')
  vrijdag 14 juli 2017 @ 15:30:07 #52
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172414550
Succes Rady! :*

Klimmende en achterwaarts schuivende baby's O+

Gefeliciteerd Fazz! *O*
pi_172418371
Quoi kapper al! Mijnes krijgt net haar :+

As we speak is hij heel druk bezig z'n foammat weer in elkaar aan het zetten nadat hij er een cijfer uithaalde. Die kreeg hij niet terug. Needless to say dat het nog niet echt lukt maar ik vind dat hij best vindingrijk is er mee!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:38:51 #54
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172420823
Ikke zo leuk op de glijbaan :Y
Lekker puzelen Nazil :D
Quoi.. pics!!!
Selv wat tof van het geschuivel! :D
Hier buikschuift meneer nu ook druk de kamer door :)

De artsen waren ook onder de indruk van dat hij al zo goed kon zitten. En omdat hij zonder morren alles liet horen/bekijken kon de arts ass in opleiding ook goed mee luisteren en onderzoeken :D
Zeer duidelijke hartruis, maar op veel plekken te horen dus ze stellen dat het naar alle waarschijnlijkheid de longslagader is. Bij jonge kindjes is die ader nog nauw ten opzichte van de bloedbaan waardoor het ruisje ontstaat. Geen afwijking en onschuldig en het ruisje zal door het groeien gewoon verdwijnen. Echo vonden ze niet nodig. Wel over 3 mnd nog een keer laten luisteren. Mocht het dan heel anders zijn dan alsnog echo.. maar wordt niet verwacht :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172420829
jason is alweer 16 weken..

even een tip gezocht hij is mollig ik noem hem ook mijn speklapje. maar een vervelende bijkomigheid door al zijn vetjes krijgt hij onder zijn kin in zijn nek enorme vieze smetplekken. rood geirriteerd en pijnlijk. ook blijven er altijd kattenhaartjes kwijl en huismeer tussenzitten. hoe meer ik het schoonpoets hoe erger het word want je krijgt het niet helemaal droog.

babypoeder geprobeerd dat gaat klonteren en babyzalf smeert hij vervolgens helemaal uit en sabbelt het veolijk van zijn vingers af (waarmee hij daarvoor in zijn nek gevoeld heeft) de huid gaat op deze manier kapot. hij heeft het tot nu toe alleen in zijn hals/nek
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_172421214
Fijn dat het niks is op het eerste gezicht, rady!

Sam en een klein laagje sudocrem? En alles droog deppen ipv wrijven. Ik zit heel hard na te denken maar kan zo verder ook niks bedenken. Misschien even een keer aan de ha laten zien of het geen schimmel is. Zoon van collega had ook altijd uitslag en bleek schimmeltje te zijn.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:59:11 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172421341
Laten checken op schimmel idd. Heb je al maďzena geprobeerd?
KuikenGuppy
pi_172421446
Wij wassen, deppen droog en smeren een dun laagje zinkzalf en daarop wat talkpoeder zodat het droog blijft.

Als het aanhoudt zou ik idd even op schimmel laten checken.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:20:46 #59
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172421947
Sam, ook hier #team onderkin. Gelukkig geen last van gekke plekken. We doen niks anders dan extra goed droogdeppen na het wassen en alleen wat sudocrem als het rood is (was in het begin weleens zo). Klinkt alsof het een schimmeltje kan zijn idd. Ook dat is zo weg met gebruik van het juiste spul :)

Nazil, herkenbaar! Wij hebben ook zo'n foammat. Gek genoeg doet hij dat uit elkaar halen niet meer sinds er kastjes in de buurt zijn die open en dicht kunnen :P

Rady, gelukkig ben je rationeel en rustig over de hartruis en idd, die verdwijnt hoogstwaarschijnlijk. Maar ik kan me voorstellen dat je toch wel even schrok in het begin.

En....

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 19:38 schreef Radyhyn het volgende:
Quoi.. pics!!!
Vooruit. Dit is halverwege don't mention my hair :X Zó klein in die grote wagen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg blij met iemand die de tijd nam en heel lief was. Geen andere kindjes tegelijk in de zaak, dus lekker rustig. Ik kon me er vooraf niks bij voorstellen, een stilzittende Max, maar het ging dus best goed. Erna ging hij ook nog even mee lunchen (als je tóch in de binnenstad bent :7 ) en viel net toen we naar huis wilden gaan in slaap in zijn wagen. Toen maar een takke-end gaan wandelen, kon hij lekker doortukken. Alleen nu is de rug-bekken-heup-zone echt stuk geloof ik.

Hebben trouwens nog een supermooie buggy gekocht. We hadden een cheapass buggy overgenomen van mijn nichtje. We gebruiken 'm af en toe en ik vond 'm er maar zo onderuitgezakt in zitten, terwijl hij gewoon goed kan zitten. Hem dus in een winkel eens in een andere gezet en dat was een wereld van verschil! We gaan nog eens failliet aan dat kereltje, maar kunnen nu voorlopig vooruit en erg fijn voor de vliegvakantie die nog in het vat zit.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:23:20 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172422014
Aangezien het vrijdagavond is: antischimmelcreme is gewoon bij de drogist te krijgen, en je kan er niet echt iets fout mee doen :)

En omdat ik het niet kan laten: OMG, Quoi, wat schattig!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:35:09 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172422301
Vrijdagavond, antischimmelavond? :+
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:39:00 #62
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172422408
Algemeen bekend!
KuikenGuppy
  vrijdag 14 juli 2017 @ 20:41:01 #63
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172422462
Zoiets ja :') Nee meer dat antischimmelcreme proberen mag zonder check vd huisarts, en zeker nu die er de komende 2 dagen niet is... De huisartsenpost bellen is ook zowat. Maar ik krijg nu al de neiging om dit allemaal weer te wissen in de wereld van 'bij twijfel altijd bellen' (8>
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172422730
Antischimmelcreme mag idd gewoon. Gewoon die voor de voeten nemen. (Ik vind de adviesgesprekken bij ons in de drogist altijd zo mooi. 'Ik zoek een anti-schimmelcreme' 'voor de voeten?' *ziet mensen rood worden*'ehh' 'oké loop maar mee')

Quoi knap van 'm! Wij hebben sinds vorige week een koelstra simba t4. Ik zat dus ook te twijfelen omdat we dat ding niet vaak gaan gebruiken tussen deze en een goedkope alleen was ik zo bang dat ik spijt zou gaan krijgen. Ik vond deze zo mooi en hij klapt makkelijk in. En past qua gewicht op de fiets.
pi_172422822
die creme heb ik nog liggen! ga ik als hij straks wakker word meteen smeren. mocht het maamdag dan niet beter zijn kan ik alsnog de ha bellen :) daar heb ik dan weer niet aan gedacht. Als buggy koop ik ook nooit meer zo'n simpel goedkoop opvouwding. hier voor dochter 2 jaar geleden toen 3 jaar een nuna pep gekocht nu word hij zelden voor haar gebruikt maar zogauw Jason er in mag gaat die weer volop gebruikt worden :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 21:00:40 #66
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172422977
Ahh ik ben Max-fan... je weets.. O+
Kuifje :D

Sam wat sneu van die plekken. Hopelijk helpt het advies van hier :Y

Sinds vorige week zit Aa ook in de wandelwagen (dus niet meer in de bak). Hij vindt het prachtig :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 14 juli 2017 @ 21:32:13 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172423961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:49 schreef Nazil het volgende:
Quoi knap van 'm! Wij hebben sinds vorige week een koelstra simba t4. Ik zat dus ook te twijfelen omdat we dat ding niet vaak gaan gebruiken tussen deze en een goedkope alleen was ik zo bang dat ik spijt zou gaan krijgen. Ik vond deze zo mooi en hij klapt makkelijk in. En past qua gewicht op de fiets.
Daar heeft hij ook even in gezeten! Ook echt prima en mooi. Uiteindelijk gezwicht voor de Easywalker.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 21:00 schreef Radyhyn het volgende:
Ahh ik ben Max-fan... je weets..
Kuifje
O+
  vrijdag 14 juli 2017 @ 22:30:49 #68
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172425430
Check die tandjes.. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week met brood begonnen en binnen een paar dagen heeft hij het helemaal door en smikkelt hij de stukjes achter elkaar op :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172427047
Ikke: ik dacht serieus dat je mijn baby had gestolen. Tot ik besefte dat mijn baby niet kan kruipen laat staan kan klimmen.

Ik ben fan van onze buggy. Hop buggy in de bakfiets en naar de winkels. Hij ligt er lekker in, kan in 4 verschillende standen en hij is nog mooi ook.

Voor wandelingen gebruiken we wel de wandelwagen, maar even boodschappen doen etc hup buggy mee.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 15 juli 2017 @ 02:54:11 #70
269689 crew  Viv
pi_172430273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 20:49 schreef Nazil het volgende:
Antischimmelcreme mag idd gewoon. Gewoon die voor de voeten nemen. (Ik vind de adviesgesprekken bij ons in de drogist altijd zo mooi. 'Ik zoek een anti-schimmelcreme' 'voor de voeten?' *ziet mensen rood worden*'ehh' 'oké loop maar mee')
Voor een extra rood-effect kun je ook vragen "voor in de vagina?" :')

Rady wat fijn dat het ruisje waarschijnlijk onschuldig is. :) Verder zag ik nog de baby van ikke en de kuif van Max!

ZZ deed vanmiddag een opvallend lang dutje en nu is ze sinds middernacht klaarwakker. :')
pi_172435762
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 02:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Voor een extra rood-effect kun je ook vragen "voor in de vagina?" :')

Rady wat fijn dat het ruisje waarschijnlijk onschuldig is. :) Verder zag ik nog de baby van ikke en de kuif van Max!

ZZ deed vanmiddag een opvallend lang dutje en nu is ze sinds middernacht klaarwakker. :')
Ligt aan de klant hoe ik het vraag })
  zaterdag 15 juli 2017 @ 14:25:32 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172436553
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 13:51 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ligt aan de klant hoe ik het vraag })
Haha, daarom instrueer ik mensen altijd om te zeggen dat het voor hun voeten is, waar ze het uitwendig ook gaan smeren :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172437644
Aangezien hier toch een aantal schimmelkenners lijkt te zitten :7 : ik vermoed een schimmeltje bij L.'s kontje, kan ik de Miconazol die ik zelf heb gebruikt toen we spruw hadden (heel voorzichtig geweest om de tube niet te besmetten) gewoon gebruiken? Ik was van plan de huisarts maandag even te bellen, maar als jullie uitsluitsel kunnen bieden..
  zaterdag 15 juli 2017 @ 15:53:08 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172438425
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:11 schreef Selvaria het volgende:
Aangezien hier toch een aantal schimmelkenners lijkt te zitten :7 : ik vermoed een schimmeltje bij L.'s kontje, kan ik de Miconazol die ik zelf heb gebruikt toen we spruw hadden (heel voorzichtig geweest om de tube niet te besmetten) gewoon gebruiken? Ik was van plan de huisarts maandag even te bellen, maar als jullie uitsluitsel kunnen bieden..
Jep kan!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172438886
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 15:53 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Jep kan!
Tenks. ^O^
pi_172438953
Ik probeer aan te haken maar als ik dan baby's die glijbanen beklimmen en naar de kapper gaan zie, dat is even een andere wereld zeg! :o

S is morgen of overmorgen waarschijnlijk terug op gewicht en dan kan ik het eerste rondje met kinderwagen gaan maken. *O*
En morgen voor het laatst de kraamverzorgster. M gaat maandag ook weer werken en R naar de GO, dus S en ik hebben dan de eerste dag alleen thuis, best spannend weer.
pi_172441166
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 14:25 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Haha, daarom instrueer ik mensen altijd om te zeggen dat het voor hun voeten is, waar ze het uitwendig ook gaan smeren :P
Uitwendig maakt inderdaad geen bal uit, zolang het maar niet in de slijmvliezen komt dan heb je echt die andere nodig :P
pi_172443382
Iemand nog tips voor een traphekje? Heb nu de safety 1st autoclose in m'n winkelwagentje ligge, maar misschien heeft iemand een betere keuze.
pi_172443473
RF nou ben ik wel heel nieuwsgierig naar de dubbelganger van mijn baby :D

Ingee ik kan me voorstellen dat dat nog een hele andere wereld lijkt. Maar voor je het weet is het zover hoor. Geniet maar goed van je kleine baby
De eerste keer de deur uit met je baby, heerlijk vond ik dat O+
pi_172443526
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 19:57 schreef Nazil het volgende:
Iemand nog tips voor een traphekje? Heb nu de safety 1st autoclose in m'n winkelwagentje ligge, maar misschien heeft iemand een betere keuze.
Burdie had er nog 1 te koop van kiddyguard geloof ik.
Ik vind die zelf nog het fijnst van alle traphekjes die we hebben
pi_172443575
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:03 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Burdie had er nog 1 te koop van kiddyguard geloof ik.
Ik vind die zelf nog het fijnst van alle traphekjes die we hebben
Die gaan een beetje boven m'n budget :X en ik wil graag twee dezelfde :@
pi_172444012
Mijn baby kan zitten 8)7 Maar echt, hij zit zelf, wappert ondertussen z'n handen heen en weer, corrigeert als hij dreigt om te kieperen en is heeeeeeel blij :D
pi_172444070
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:23 schreef WupWup het volgende:
Mijn baby kan zitten 8)7 Maar echt, hij zit zelf, wappert ondertussen z'n handen heen en weer, corrigeert als hij dreigt om te kieperen en is heeeeeeel blij :D
Oh dat gaat goed in dit topic met nieuwe skills! Maar wup, die van jou is toch maar net geboren enzo? Waar blijft de tijd.

Mijnes liet een balletje wegrollen en dacht: oh, die pak ik wel even en kruipt er zo naar toe. Elke dag een eindje verder!
pi_172444639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:30 schreef Radyhyn het volgende:
Check die tandjes.. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week met brood begonnen en binnen een paar dagen heeft hij het helemaal door en smikkelt hij de stukjes achter elkaar op :D
Wat een pretbekkie :D
En die tandjes O+ schatje
pi_172446265
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 20:01 schreef ikke_84 het volgende:
RF nou ben ik wel heel nieuwsgierig naar de dubbelganger van mijn baby :D

Ingee ik kan me voorstellen dat dat nog een hele andere wereld lijkt. Maar voor je het weet is het zover hoor. Geniet maar goed van je kleine baby
De eerste keer de deur uit met je baby, heerlijk vond ik dat O+
Ik ga even kijken of ik een foto kan vinden waar hij dezelfde blik heeft als die van jou.
Maar dan moet ik wel even door 8000 foto's zoeken, dus nog even geduld. :')

Hier op het moment aan het googlen naar wat een baby van 7 maanden zou moeten eten / drinken. Goedzakje is een soort bodemloze put en zou best een poging doen om een halve kilo worteltjes te eten als ik dat zou aanbieden. Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat normaal is.

Ook als ik Britse mum vlogs kijk wat die kinderen krijgen met 7 maanden..
Wheatabix met koemelk, mariakaakjes, aardbeien, pindakaas, danoontjes, enorme brokken cheddar kaas en zelfs pomberen chips.

Twijfel een beetje of ik hem niet te weinig geef en niet nog te erg klein hou met voornamelijk groente, fruit en wat makkelijke granen.

[ Bericht 11% gewijzigd door ReginaFalange op 15-07-2017 21:53:21 ]
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:02:11 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172446715
Ik zou me eerder zorgen maken over die chips dan over jouw worteltjes :D.

Ik houd dit schema een beetje aan voor wat betreft wat wanneer ongeveer.
https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/schema/nederlands.html
KuikenGuppy
pi_172446750
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 21:47 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Hier op het moment aan het googlen naar wat een baby van 7 maanden zou moeten eten / drinken. Goedzakje is een soort bodemloze put en zou best een poging doen om een halve kilo worteltjes te eten als ik dat zou aanbieden. Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat normaal is.

Ook als ik Britse mum vlogs kijk wat die kinderen krijgen met 7 maanden..
Wheatabix met koemelk, mariakaakjes, aardbeien, pindakaas, danoontjes, enorme brokken cheddar kaas en zelfs pomberen chips.

Twijfel een beetje of ik hem niet te weinig geef en niet nog te erg klein hou met voornamelijk groente, fruit en wat makkelijke granen.
Mijn mini is anderhalf en eet nog steeds voornamelijk groente en fruit ;) Wat Burdie zegt ook ja, haha :D
Make your own kind of music.
pi_172446946
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:02 schreef Burdie het volgende:
Ik zou me eerder zorgen maken over die chips dan over jouw worteltjes :D.

Ik houd dit schema een beetje aan voor wat betreft wat wanneer ongeveer.
https://www.borstvoeding.com/bijvoeding/schema/nederlands.html
Suiker en zout krijgt hij sowieso niet. Nouja, wel uit een stukje brood, maar chips de komende jaren zeker niet op het menu.

Maar ik vraag me dus af of hij niet wat meer brood zou moeten / mogen eten of bijvoorbeeld een rijstwafeltje of maiswafel etc. Hij kan natuurlijk zijn hele leven nog rijstwafels eten, maar ik kan me voorstellen dat het voor hem heel interessant en leuk is om nieuwe smaken en texturen te ontdekken. Hij had vandaag zijn hand in een zak doritos. :') Uiteraard niks gekregen maar hij had wel moeite om de zak los te laten.

Maar goed ik kan dus geen goed schema vinden, het schema van bijvoorbeeld Nutricia vind ik niet echt onafhankelijk. Het voedingscentrum is ook vaak achterhaald en het consultatiebureau was in shock dat hij nog geen brood at.

De 1 zegt koemelk het eerste jaar mijden, ook in yogurt. Terwijl de standaard richtlijnen juist wel zeggen yogurt maar geen normale koemelk. 8)7

In nederland geen aardbeien en noten voor 12 maanden, in het VK aardbeien, noten en koemelk vanaf 8 maanden.

Dus ik twijfel aan mezelf.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:16:08 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172447036
Cracottes zijn niet zo scherp en bijten makkelijk(er)
Verder is brood niet nodig ofzo, als ze vezels uit fruit of groente krijgen is dat toch ook prima.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:21:15 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172447157
Noten voor 12 maanden is achterhaald dat dat niet mag, wordt juist aangeraden als je geen familiaire enge allergieën hebt iig.
Aardbeien geen idee waarom dat niet zou mogen, gingen er hier prima in. Goed vast te pakken met zo'n babyklauwtje en af te happen ook zonder tanden omdat zacht.
Melk, poedermelk voor baby's wordt gemaakt van koemelk, als het niet de verrijkte melk of borstvoeding teveel verdringt kan dat toch gewoon?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172447320
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:21 schreef Molo het volgende:
Noten voor 12 maanden is achterhaald dat dat niet mag, wordt juist aangeraden als je geen familiaire enge allergieën hebt iig.
Aardbeien geen idee waarom dat niet zou mogen, gingen er hier prima in. Goed vast te pakken met zo'n babyklauwtje en af te happen ook zonder tanden omdat zacht.
Melk, poedermelk voor baby's wordt gemaakt van koemelk, als het niet de verrijkte melk of borstvoeding teveel verdringt kan dat toch gewoon?
Nouja, ik ben ook wel van de no-nonsense. Zolang het maar gezond en voedzaam is.
Een oefen boterhammetje met pindakaas van 100% pinda's mag van mij best naast zijn gezonde hipster dieet.

Maar ja, iedereen zegt wat anders en ik ben wil het bijvoorbeeld ook niet op mijn geweten hebben dat goedzakje later die man is in het vliegtuig waardoor niemand M&M's mag kopen aan boord.
En er zit altijd één zo'n persoon bij je in het vliegtuig he..

Maar goed, al het tegenstrijdige advies dus, ik weet dus niet wat ik er mee moet en wie er nu gelijk heeft.

Leuk dat je hier nog binnen wipt trouwens Molo, ook al heur je hier niet meer. :P

Oh lordy, die vlogster geeft haar 8 maanden oude baby nu chocolade rice krispies als ontbijt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172447401
Een baby van 7 maanden 'hoeft' naast de melk (kv/bv) nog niet zoveel hoor. Yoghurt mag best, koemelk in een pannenkoek ook, als het maar geen melk'maaltijd' (kv of bv dus) vervangt. Aardbeien en notenpasta's zou ik ook gewoon geven, tenzij er al overgevoeligheid in de familie voorkomt, dan even oppassen. Noten zelf niet. Er is iets met dat ze die nog niet goed kunnen fijnmalen en dat er bij verslikking stukjes in de longen terecht kunnen komen geloof ik.

Met gezond verstand kom je een heel eind. :P Nog 2 weken voor wij ook weer mogen. *O*
pi_172447538
Hoe gaat het nu met de flesjes Selv?
Ik ben een beetje passief geweest hier de laatste tijd.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 22:34:08 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172447545
Ik had me er destijds in verdiept dus vandaar dat ik het even wilde melden hier (8> oO<

Quoi had een artikeltje over pinda's en sesam vroeg geven en daarmee minder kans op allergieën later.
Hele noten uiteraard niet, die krijgen ze echt niet weg, maar pindakaas en tahin enzo gaat prima met wat boter op brood ofzo.


En verder idd gewoon gezond verstand. Als ze voldoende melk krijgen en er gezond uitzien, gaat het over het algemeen prima toch. En komt bijna altijd gewoon vanzelf goed :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172447886
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 22:33 schreef ReginaFalange het volgende:
Hoe gaat het nu met de flesjes Selv?
Ik ben een beetje passief geweest hier de laatste tijd.
Al een tijdje heel goed. *O*
pi_172449942
Ik heb aangehouden dat baby alles mag, behalve honing en heel erg uitkijken met zout. Daarnaast gebruikte ik mijn gezond verstand en gaf ik mijn babie geen rare vlees bijvoorbeeld. Ook vermijd ik zo veel mogelijk toegevoegde suikers zolang ze nog niet weten dat het lekkerder is dan andere alternatieven.
En verder volgde ik mijn kind en dat betekende dat hij in de eerste 10 maanden sowieso niet echt geďnteresseerd was in vast voedsel...
pi_172451697
Mijn baby krijgt vanaf zeven maanden maisfingers als tussendoortje. Behalve mais zit daar niks in. Misschien dat je dat liever geeft dan mais-/rijstwafels, RF?
Verder was ik ook heel voorzichtig, maar ben dat een beetje aan het loslaten :@ pindakaas uit een pot gaat hier op brood en heel soms krijgt ze ook smeerworst. Meestal eet ze verder zoutloos, maar van de week aten we nasi met kruidenmix en dat kreeg zij ook. Ze heeft zelfs al eens een paar patatjes gekregen :P

Verder heb ik haar weer gewogen nadat ze twee weken geleden niet aangekomen was: 400 gram gegroeid *O* en 2 centimeter gekrompen :') een meetfout hoop ik.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 juli 2017 @ 09:53:21 #98
269689 crew  Viv
pi_172452535
Zonnatura maďswafels bevatten 0,2 gram zout per 100 gram en 1 wafel weegt nog geen 7 gram, dus de hoeveelheid zout per wafel is nihil. Dan ga ik niet 5 x meer betalen voor maďsfingers, hoe populair ze hier in OUD ook zijn. :{w
  zondag 16 juli 2017 @ 10:06:28 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172452680
Als jouw kind die graag eet is dat toch helemaal niet een issue ofzo?
Zijn gewoon totaal andere producten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172452750
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 09:53 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zonnatura maďswafels bevatten 0,2 gram zout per 100 gram en 1 wafel weegt nog geen 7 gram, dus de hoeveelheid zout per wafel is nihil. Dan ga ik niet 5 x meer betalen voor maďsfingers, hoe populair ze hier in OUD ook zijn. :{w
Zonnatura producten sowieso _O_

Zolang het kan wil ik voedsel zo puur mogelijk houden. 100% Pinda's pindakaas van de Appie.
Zelf aardbeien of abrikozen jam maken in plaats van kant en klare jam etc. Zelfde voor appelmoes Handig ook voor fruit wat niet op gaat. Maar goed, ik heb makkelijk praten wat wij werken part time vanuit huis. Kan me voorstellen dat je daar echt geen zin en tijd voor hebt als je net uit je werk komt.

Tip: Jam mag alleen jam heten als het een x percentage suiker bevat -en dat is behoorlijk veel-. Als er minder suiker in zit dan heet het vaak vruchtenspread / vruchtenpasta of iets dergelijk. Dus voor degene die dat nog niet wisten.
En de Efteling sprookjesboom pate bevat minder zout dan grote mensen pate, maar dat wisten jullie waarschijnlijk al.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 16 juli 2017 @ 10:23:04 #101
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172452877
Ach ja, dan is toch zelf een beetje uitproberen RF. Zoals ik het lees heb je wel een greintje verstand, dus zal het wel goedkomen :)

Hier zijn we na een hele tussendoortjes-ontdekkingstocht gestrand bij de simpele cracotte, soms een knijpfruitje en een maďsvinger of rijstwafeltje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 22:30 schreef Radyhyn het volgende:
Check die tandjes.. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige week met brood begonnen en binnen een paar dagen heeft hij het helemaal door en smikkelt hij de stukjes achter elkaar op :D
Die tandjes! O+ Wat een knapperd zeg! Knarst hij ook weleens? Hier trekt hij zulke gekke mondjes sinds hij zich ervan bewust is dat hij onder- en boventanden heeft :')

Hier een mama-Max dagje :) Heerlijk relaxed. Hij ligt alweer op één oor na een ochtendje spelen. Vanmiddag gaan we op de fiets naar een vriendin en aansluitend lekker bij mijn ouders eten. Zo fijn dat dat laatste kan :s)
pi_172453126
Wat fijn Quoi!

Ik weet natuurlijk wel wat gezond eten is, maar je hoort dat babies van alles niet mogen of pas vanaf x aantal maanden mogen en dan krijg je ergens anders weer het tegenovergestelde advies.

Daarom twijfel ik zo. Wil natuurlijk niet dat hij een allergie krijgt of last krijgt van zijn darmpjes omdat hij nog niet toe is aan iets.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172453249
Qua eten, wij zijn met O redelijk streng begonnen met cracottes en maisboogjes als tussendoortje, maar ondertussen krijgt hij alles. Hij werd ook woest als wij iets aten en hij dan iets anders kreeg. De echt ongezonde dingen bewaren we nu dus voor als hij slaapt. Maar patat, taart, pudding en koek laat hij alles voor vallen. En als het aan hem ligt eet hij alleen nog maar pindakaas op brood, zonder korstjes. Alleen geen honing en geen extra toegevoegd zout hou ik me aan (honing mag na 1 jaar wel, maar hebben we sowieso niet in huis). Ik heb overigens wel het idee dat hij dik begint te worden, maar dat komt volgens mij vooral omdat de tweeling nog amper spek op de benen heeft. Hij lijkt ook een reus :')

Veel plezier op de fiets Quoi!

Wij hadden gisteren om 0:30 de laatste voeding en werden pas om 5:45 weer gewekt door ze! Voelde als doorslapen! En om 8 uur waren ze weer onrustig, ik eerst E rustig gemaakt midden in ons bed, daarna L er tegenaan gelegd en zo hebben ze nog een uur rustig geslapen, tot L aan E's oor begon te trekken :')

Ik dacht trouwens dat eeneiige tweelingen altijd alles hetzelfde deden qua lichamelijke ontwikkeling, maar we kunnen E en L nu heel makkelijk uit elkaar houden, E is degene die helemaal onder de pukkels zit :')
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
pi_172454832
Handig FF. _O- En wat lekker van het slapen zeg! Hier was het weer eens bal. :') Ik vond N. de eerste keren dat ik L. verschoonde ook echt een reus met meterslange benen, inmiddels ben ik er wel aan gewend, maar L. is natuurlijk ook geen minimini meer en heeft betere spekjes dan N. ooit gehad heeft. :9
  zondag 16 juli 2017 @ 12:32:34 #105
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172455091
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:39 schreef ReginaFalange het volgende:
Wat fijn Quoi!

Ik weet natuurlijk wel wat gezond eten is, maar je hoort dat babies van alles niet mogen of pas vanaf x aantal maanden mogen en dan krijg je ergens anders weer het tegenovergestelde advies.

Daarom twijfel ik zo. Wil natuurlijk niet dat hij een allergie krijgt of last krijgt van zijn darmpjes omdat hij nog niet toe is aan iets.
Daarom vind ik de rapley methode zo fijn.
Alles mag vanaf 6 maanden minus ( ;) ) toegevoegd suiker, zout,honing, prefab

Sommige dingen zijn een no go in hele vorm maar bewerkt prima zoals geen pinda's wel pindakaas.

Koemelk/yoghurt is ook voor bereiding of onderdeel van het eten mits het geen fles vervangt die nodig is.

Ik vind de WHO heel fijn en duidelijk in waarom bepaalde voedsel aan te bieden. Ik voed naar de aanvullende behoeftes van mijn kind en na de 6 maanden zie je vaak een ijzer tekort, daar probeer ik op te letten en als je dan ziet dat veel sites, cb, stefan kleintjes de ijzerrijke dingen pas veel later op de ijst zetten vind ik dat heel erg raar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Budabuddumbam op 16-07-2017 13:30:19 ]
  zondag 16 juli 2017 @ 13:09:13 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172455841
Je bedoelt denk ik 'tenzij' buda :+.
KuikenGuppy
  zondag 16 juli 2017 @ 13:29:35 #107
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172456281
oopsie
pi_172461177
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:21 schreef ingee het volgende:
Ik probeer aan te haken maar als ik dan baby's die glijbanen beklimmen en naar de kapper gaan zie, dat is even een andere wereld zeg!
Herkenbaar haha!

Vandaag hebben we de kraamverzorgster uitgezwaaid. (Geen ontbijtjes meer op bed -snif-) J. had gisteren even een gewichtsdipje na diverse poepsplosies, maar vanaf morgen mogen we dan toch echt even naar buiten. Eens zien hoe ver ik kom :+
pi_172461503
Stijn krijgt al best veel qua eten.
Hij eet met de pot mee en hij leeft nog steeds.
In het begin lette ik wel heel erg op zout en suiker maar dat heb ik laten varen. Over het algemeen eten we heel gezond dus ik vind het wel prima.
Behalve gisteren... toen was hij voor het eerst bij de Burger King en heeft hij zijn eerste menu op :Y)
Grapje hoor ;) hij zat met zijn maďs fingers toe te kijken hoe wij een lekkere burger naar binnen hebben gewerkt nomnomnom

FF wat een fijne nacht
En handig dat je ze zo uit elkaar kan houden :D ik hoop voor E dat het tijdelijk is

Quoi wat fijn dat je bij je ouders kan gaan eten. Je moeder gaat dus goed vooruit? ^O^
Snapt Max wat hij met die knijpfruitjes moet doen? Stijn snapt wel dat hij erin kan knijpen maar hij snapt dan niet dat hij het kan eten en gaat er dus mee vingerverven :D ook leuk natuurlijk maar een beetje jammer van dat fruit
pi_172464184
quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:11 schreef kazy het volgende:

[..]

Herkenbaar haha!

Vandaag hebben we de kraamverzorgster uitgezwaaid. (Geen ontbijtjes meer op bed -snif-) J. had gisteren even een gewichtsdipje na diverse poepsplosies, maar vanaf morgen mogen we dan toch echt even naar buiten. Eens zien hoe ver ik kom :+
Check, kraamzorg weg, jankbui, morgen naar buiten. Leuk zo'n tweeling. ;)

En gefeliciteerd met je peuter! (toch?)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 16 juli 2017 @ 19:10:44 #111
269689 crew  Viv
pi_172466374
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:39 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik weet natuurlijk wel wat gezond eten is, maar je hoort dat babies van alles niet mogen of pas vanaf x aantal maanden mogen en dan krijg je ergens anders weer het tegenovergestelde advies.
Wat mij altijd helpt is achterhalen waaróm het niet zou mogen. Dan kun je de eventuele risico's veel beter afwegen en blijkt er vaak meer mogelijk. Ook bijvoorbeeld tijdens de zwangerschap.

Mensen onthouden dit:
- Je mag geen gerookte zalm.

maar eigenlijk is dit:
- Je mag geen gerookte zalm die al weken in een vacuümverpakking zit waardoor de Listeria-bacterie alle tijd heeft om zich te vermenigvuldigen.

Toen ik vorig jaar in Canada gerookte zalm op de menukaart zag staan, ging het om vers gevangen zalm uit de regio die huisgerookt werd door het restaurant zelf, dus ik heb het ervan genomen. :Y) :9
  zondag 16 juli 2017 @ 21:03:33 #112
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172470399
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2017 10:23 schreef Quoi het volgende:

Die tandjes! O+ Wat een knapperd zeg! Knarst hij ook weleens? Hier trekt hij zulke gekke mondjes sinds hij zich ervan bewust is dat hij onder- en boventanden heeft :')

Gelukkig (nog?) niet ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172476668
Wat heerlijk FF dat slapen!♡

Hier is meestal 1 x per nacht onrust door de voeding. Dan valt F niet in slaap maar blijft ze onrustig en weet ik ook vaak niet zo goed er mee om te gaan. We zijn dan vaak ook lange tijd achter elkaar (2/3 uur wakker).

Hier bij dreumes in het begin qua eten ook best streng. Alles zelf gemaakt, geen potjes. Geen suiker en zout. Nu wel wat ruimer. Ze krijgt best vaak hagel / zoet op brood. & potjes ook wel eens als wij iets eten wat ze niet graag lust en toch niet zo gezond is (friet bijv). Met drinken ben ik nog wel best streng, alleen thee of water.

Dreumes gaat morgen naar schoonouders omdat ik nog niet mag tillen ivm de keizersnede. Nu komt neefje daar ook en die heeft waterpokken : (. Voor dreumes niet erg als ze die een keer krijgt maar voor baby ben ik toch wel bezorgd. Wel gelezen dat ze tot 3 mnd antistoffen heeft van mij, maar het zit me toch niet helemaal lekker. Maarja op woe gaat dreumes naar de opvang en kan ze het net zo goed oplopen, dus misschien moet ik toch loslaten. Ik kan niet alles controleren.
pi_172477142
Ik kan me je zorgen wel voorstellen vieve. Toen Stijn nog een baby was ben ik uit de speeltuin weg gegaan toen daar een jochie met waterpokken kwam spelen.
En peuter kreeg krentenbaard toen Stijn 2 weken was. Daar heb ik me ook zorgen om gemaakt. Gelukkig heeft hij het niet gekregen.
En idd als ze op de opvang zitten kunnen ze ook van alles krijgen maar ik snap je zorgen
pi_172477690
R heeft ook vanaf vrijwel 6 maanden met de pot mee gegeten. Eerst wel stukjes gestoomde groenten maar snel daarop zat ze al aan de couscous.

Oké, man is werken, peuter op de opvang, S ligt aan de borst te poepen. We got this! (Hoop ik)
pi_172478048
:D ingee komt vast goed
Lekker die rust in huis

Hier heeft de psz vakantie en is het niet zo rustig in huis :7

Mijn baby zegt gericht mama O+
pi_172478466
Komt vast goed Ingee! Je hebt het vaker gedaan he ;)

Vieve, wij hadden hetzelfde in de kraamweek, waterpokken bij neefjes waar O die week ervoor (tijdens de besmettelijke periode) was geweest. Kraamhulp had opgezocht dat het voor de tweeling idd geen kwaad kon. En stiekem vind ik het wel jammer dat O het niet heeft gekregen, liever toen met man thuis en twee andere kinderen die nog immuun zijn, dan over twee maanden wanneer ik alleen thuis ben en de tweeling het ook kan krijgen (en voordat ze 1 zijn, dus grote kans dat ze het daarna zelfs nog een keer kunnen krijgen).

Wat knap ikke! Dat doet mijn dreumes nog maar net :')
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
pi_172478538
Wat leuk Ikke O+

Komt goed Inge, you've got this! :9

Ik snap je zorgen Vieve! Hier heerste een tijdje terug waterpokken op het kdv, maar heb niets gemerkt bij M.

De nachten hier gaan weer wat beter! Maar nog geen tandjes. De bobbels op haar onderkaak zijn wel wat groter, dus wellicht is er van alles gebeurd onder het tandvlees :+
Ze zegt hier nu vaak mamamamama, maar niet gericht :P Eerst was het altijd bababa.
Als ze nu muziek hoort gaat ze heen en weer wiegen :D
  maandag 17 juli 2017 @ 09:58:50 #119
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172478706
*Geeft Ingee een billendoekje* :D

Vieve.. go antistoffen!

Haha Miez, muzikaal meisje dus!

Wat schattig dat ie mama zegt Ikke O+

De mijnes zit in de heel-hard-en-lang-gillen-fase.. peuter ziet er de lol wel van in en gaat vrolijk en nóg harder mee doen... auw, mijn oren!!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172479759
Vraagje: wat voor ontbijt geven jullie je baby's die kv krijgen? (Mijne krijgt bv en dan een boterham, maar geloof dat dat wat te zwaar is als we overgaan op kv en een boterham dus vandaar m'n vraag)
  maandag 17 juli 2017 @ 11:12:52 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172479831
Nou, het is stil boven. Mannetje slaapt lekker. Ik heb een beetje gemixt gevoel na het zwemmen. Voor de zoveelste week op rij is het weer klagen en huilen tijdens het zwemmen. Vooraf is hij supergezellig, naderhand in het peuterbad ook, ook tijdens de les op zo'n grote mat, drijvend door het water. Maar zodra hij onder water gaat of op zijn rug vindt hij het niks.

Nu zag ik dat hij na het onder water gaan en op de rug slepen eventjes naar zijn oortje greep. Naar zijn oortje grijpen was voorheen altijd last van zijn tandjes of moe, maar beiden is nu niet aan de orde. Ik heb dus een vermoeden dat het geklaag misschien wel oorpijn is :o En dan ikzelf met mijn crappy back door dat water ('zo gaat de molen' met 12 kg valt echt niet mee :P ). We zijn een beetje zielig eigenlijk saampjes.

Ik ga diep nadenken of ik dit nog wel blijf doen, of misschien iets met het oortje kan (kan zo'n dopje al met die leeftijd?). Het is alle dagen een vrolijk mannetje, er zijn soms dagen dat hij niet huilt en dan vind ik zo'n zwemles ook weer niet zó belangrijk.

Hij kijkt trouwens het allerliefst naar het plafond, daar zijn lampen die van kleur veranderen en die wijst hij dan aan :+ (ik vind dat stiekem veel knapper dan door het water gesleept worden :P )

quote:
1s.gif Op zondag 16 juli 2017 16:23 schreef ikke_84 het volgende:
Snapt Max wat hij met die knijpfruitjes moet doen? Stijn snapt wel dat hij erin kan knijpen maar hij snapt dan niet dat hij het kan eten en gaat er dus mee vingerverven ook leuk natuurlijk maar een beetje jammer van dat fruit
Bij de allereerste die hij kreeg, kneep ik 'm veel te lomp leeg. Alles onder het fruit :'( Nu snapt hij dat hij eraan kan zuigen en gaat het heel netjes. Dat was natuurlijk weer in de supermarkt, waar ik niks bij me had. Natte vloerwisdoekjes werken dan ook best goed moet ik zeggen :+
  maandag 17 juli 2017 @ 11:13:46 #122
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172479841
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:07 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje: wat voor ontbijt geven jullie je baby's die kv krijgen? (Mijne krijgt bv en dan een boterham, maar geloof dat dat wat te zwaar is als we overgaan op kv en een boterham dus vandaar m'n vraag)
Een papfles en dan na een uurtje een boterham met wat yoghurt.
  maandag 17 juli 2017 @ 11:27:35 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172480124
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:07 schreef Mies_poes het volgende:
Vraagje: wat voor ontbijt geven jullie je baby's die kv krijgen? (Mijne krijgt bv en dan een boterham, maar geloof dat dat wat te zwaar is als we overgaan op kv en een boterham dus vandaar m'n vraag)
Wat is er mis met een boterham als ontbijt? Wij geven een boterham, bolletje of cracotte.
KuikenGuppy
  maandag 17 juli 2017 @ 11:29:43 #124
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172480166
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 16:21 schreef ingee het volgende:
Ik probeer aan te haken maar als ik dan baby's die glijbanen beklimmen en naar de kapper gaan zie, dat is even een andere wereld zeg!
Wat een verschil hč? Overrule die grote babyverhalen maar met die van de kleintjes hoor O+ Het is echt al een halve dreumes hier in zijn doen en laten, dus we zijn er nog maar effies.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 17 juli 2017 @ 11:29:59 #125
269689 crew  Viv
pi_172480174
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:07 schreef Mies_poes het volgende:
(Mijne krijgt bv en dan een boterham, maar geloof dat dat wat te zwaar is als we overgaan op kv en een boterham dus vandaar m'n vraag)
Hoe bedoel je dit? Dat ze meer binnenkrijgt per fles dan aan de borst, of dat moedermelk lichter verteerbaar is, of...?
pi_172480193
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat is er mis met een boterham als ontbijt? Wij geven een boterham, bolletje of cracotte.
Niets natuurlijk. Ik heb natuurlijk geen verstand van kv, maar geloof dat we richting stoppen van de bv gaan. Het lijkt me veel om en een fles kv te krijgen 's ochtends en een boterham. Dus dat.
pi_172480206
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? Dat ze meer binnenkrijgt per fles dan aan de borst, of dat moedermelk lichter verteerbaar is, of...?
Lichter verteerbaar inderdaad en daarom wat veel icm boterhammen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 17 juli 2017 @ 11:34:48 #128
269689 crew  Viv
pi_172480263
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:31 schreef Mies_poes het volgende:
Lichter verteerbaar inderdaad en daarom wat veel icm boterhammen.
Ik zou die boterham gewoon geven als ze dat al gewend is. Als het inderdaad te veel is zal ze het niet helemaal opeten toch?

En :* voor het eerder stoppen met borstvoeding dan gehoopt.
pi_172480518
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 11:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik zou die boterham gewoon geven als ze dat al gewend is. Als het inderdaad te veel is zal ze het niet helemaal opeten toch?

En :* voor het eerder stoppen met borstvoeding dan gehoopt.
Daar neig ik ook naar, maar dacht dat het misschien 'beter' was om over te gaan naar pap of zo. In mijn hoofd is dat gebruikelijk bij kv.

En thanks :* ik hoop dat het mijn relatie goed zal doen als de bvhormonen mijn lijf uit zijn. Dat is de voornaamste reden dat ik neig naar stoppen + dat M. het steeds minder interessant vind worden en ze Heel Blij word als ze een fles ziet staan (ook als ze aan de borst ligt).
Jammer is het wel, had het graag tot minstens een jaar volgehouden.
pi_172480857
L krijgt alleen nog de fles omdat hij vaak daarna nog even slaapt (laatste week niet meer :( maar hopelijk verandert dat nog). Hij krijgt ergens tussen half 6 en 7 die fles en tussen 8 en 9 fruit zo'n beetje. S ochtends een boterham kan hij niet op, een halve ook niet.

T is een draak de afgelopen dagen. Ik moet naast hem zitten, anders speelt hij niet. Als ik op de bank ga zitten is het niet goed, alleen bij hem op de grond is goed. Ik hoop echt dat er weer wat tandjes doorkomen, anders weet ik het ook niet meer.
  maandag 17 juli 2017 @ 13:12:47 #131
73386 Fazz
onderweg
pi_172482065
:W Ik haak ook niet zo goed aan hier op het moment. Is dat het lot van de 2e? :X

O+ voor alle leuke foto's die ik voorbij zag komen!

O is druk met het ontdekken van haar stembanden, handjes en voetjes. Ze 'praat' zoveel, zo schattig! En verder sabbelen op haar handjes en zwaaien met de benen. Soms lijkt het erop alsof ze wil gaan rollen maar ze zet nog niet door. Alles op z'n tijd :+
pi_172482293
Mies ik geef in de ochtend pap en een boterham. Die boterham gaat de ene keer helemaal op maar soms eet hij er niks van en is de hond blij.
Als ze vol zit dan stopt ze wel met eten

Ik ben al mijn foto's aan het veilig stellen. Ze staan op de laptop en ik ben ze nu op de externe hardeschijf aan het zetten en dan wil ik nog een sd kaart ofzo halen waar ze op kunnen. Alleen het zijn er zoveel dus ik moet er wel 1 halen met heul veel geheugen.
Hoe doen jullie dat?

Quoi oorpijn kan goed als hij zo aan zijn oren zit.
Als hij niet onder water wil kan je dat deel toch over slaan?
Of je gaat gewoon lekker vrij zwemmen met hem als je wel wat met water wil blijven doen?
Loop je voor je rug/bekken nog ergens?

Rady dat gillen met zn 2e krijgen mijn baby en peuter nu ook door :o mijn trommelvliezen trillen er gewoon van als ze dat doen
Mijn man heeft laatst een paar oordoppen gekocht toen werd naar een festival gingen misschien moet ik die thuis eens proberen :D

Miezz fijn dat de nachten weer beter gaan! Als je bobbels ziet dan zal er idd wel wat gebeurd zijn. Misschien komt alles wel in 1 keer door bij M :P
Leuk hč dat dansen O+
Stijn zette gisteren zelf de radio aan (per ongeluk het juiste knopje) en begon ook gelijk te dansen haha ik vind het schattig
  maandag 17 juli 2017 @ 13:31:40 #133
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172482412
Ikke, misschien opslaan in de cloud? Dropbox bijvoorbeeld?
KuikenGuppy
pi_172482425
Hoeveel GB heb je nodig Ikke? Er zijn SD kaartjes met 128 of 256GB te verkrijgen, kan je daar even mee vooruit? :P
Mijne staan nu ook in de opslag van google, maar weet eigenlijk niet wat de limiet daarvan is.
pi_172482635
mies pap is niet per se standaard bij kv
Mijn 2 mannetjes lusten het, maar ik ken ook genoeg kinderen die het niet lusten of gewoon niet krijgen.
je komt er maar op 1 manier achter wat bij haar past en hoeveel ze op kan ;)
Jammer dat je eerder dan gehoopt stopt. Maar je hebt het echt al zo lang vol gehouden :* Ik vind het echt knap hoe bv mama's dat doen.

128GB is al meer dan genoeg :D Ik heb de baby foto's van peuter nu uitgezocht en zn beetje gehalveerd dus dat scheelt al een hoop. Ik zit nu op 17GB
Op zich is opslaan in de cloud wel handig. Stel dat er ooit brand is of een inbraak dan heb je ze sws nog. Maar aan de andere kant vind ik het niet echt een heel fijn idee. Sommige foto's zijn gewoon privé (zoals van de bevalling)

Zo en nu ga ik in de zon liggen. Peuter is bij oma en Stijn ligt te slapen dus tijd voor mezelf
pi_172485521
Hoi! Ik lurk hier alweer een tijdje mee en zie soms handige dingen voorbij komen, en ik heb het idee dat ik hier ook wel terecht kan met vragen zo nu en dan, mocht het nodig zijn. Ons eerste kind (jongetje, Bo) is nu 2 maanden oud, toen we hem gisteren in bad deden viel me op hoe ongelofelijk hij veel gegroeid is de afgelopen 2 maanden :o Dit is in dezelfde emmer, 2 weken vs 2 maanden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is echt waar dat ze groot worden voordat je er erg in hebt ;(
  maandag 17 juli 2017 @ 16:48:45 #137
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172486145
Haihai, posten mag altijd :D
Wat een schattig ventje! O+
Niet normaal die groei hé!

Ikke ik heb een heel foto systeem.. ik ben nogal fan van foto's maken en de camera zit ook altijd in mijn tas. Denk dat mijn archief vanaf 2001 ofzo loopt (van de digitale foto's dan) en is al bijna 2 TB :X :D
Van camera gaan ze naar laptop (ze blijven daar gemiddeld 1 jaar op staan, dan haal ik ze er vanaf ivm schijfruimte).
Van laptop gaan ze naar externe harde schijf (daar blijven ze permanent op staan, dat doe ik om de paar weken).
Van externe harde schijf gaan ze naar PC (daar blijven ze permanent op staan, dat doe ik om het half jaar ofzo).
Dan staan ze ook nog op de server van mijn man.. maar die is niet zo stabiel (de server dan :P).
En heb recentelijk gratis STACK cloud dinges.. maar moet nog kijken hoe dat werkt.

Op mijn telefoon heb ik ook nog een constante backup lopen via OneDrive (tot 5 gb gratisch). Om de paar maanden haal ik daar de foto's vanaf ook naar mijn backup systeem :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172486868
Welkom poezenvanger! Wat een mooi jochie. O+

Al doet die groeifoto wel een beetje pijn, mijnes blijft nog even mini. ;)
pi_172491269
Nieuwe kleine babies. <3

Denk steeds dat de mijne nog een kleine baby is, maar volgende week al 7 maanden. Echt waar is mijn baby gebleven?!

Net even snel gekeken toen hij lag te slapen. Heb mezelf even streng toe moeten spreken dat ik hem echt niet wakker kan maken om te knuffelen.

Vandaag de helft van mijn huis make over binnen gekregen. Vriend heeft er niets van gezegd. Weet niet of hij het mooi vindt en het daarom niet erg vindt of dat hij zelf ook wat stouts heeft gedaan.

Quoi ik hoop dat t gezellig was bij je ouders gisteren.

Wat betreft fotos, mijn mobiel staat vol en de laptop heeft allerlei mapjes per maand. Moet nog steeds een back up usb kopen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172491345
Nieuwe baby's! Welkom!

Mijnes is sinds het kruipen echt baby-af. Met zijn dreumesbuien >:) dan moet hij het flesje van de chamodent hebben. Krijsen joh, als hij het niet krijgt.
pi_172491944
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:05 schreef Nazil het volgende:
Nieuwe baby's! Welkom!

Mijnes is sinds het kruipen echt baby-af. Met zijn dreumesbuien >:) dan moet hij het flesje van de chamodent hebben. Krijsen joh, als hij het niet krijgt.
Zelfde hier.

Als hij de lepel door de fles hoort gaan terwijl hij lief ligt te spelen dan kijkt hij naar de keuken en heul hard gillen als die fles niet binnen 2 seconden in zijn grijpgrage handjes heeft.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172492322
Wow Rady :D daar ben je dan behoorlijk druk mee haha maak je er ook boeken van of moet dat nog gebeuren?
Fijn dat je man wel stabiel is _O-

Ik ga denk ik ook maar wat de Cloud in gooien. Nog even zoeken waar ik dat het beste kan doen maar dan heb ik altijd ergens een back-up.
Ik heb de spiegelreflexcamera van mijn moeder geleend en denk dat ik die nog maar even vergeet terug te geven }) wat een mooie foto's kan je daar mee maken O+

Welkom poezenvanger
Wat een knappie heb je daar O+
Het gaat snel hč voor je het weet past hij helemaal niet meer in zijn bad

Pfff ik krijg die laatste paar kilo's er maar niet af. Ik ben echt te erg verslaafd aan suiker. Over 6 weken moet ik in bikini :'(
Ik zag wel dat zn high waist bikini helemaal in is. Dat is echt perfect met die rimpelbuik van mij
pi_172492841
Ikke: ik moet nog 3.3 kilo eraf voor mijn pre preggo gewicht.

En dan nog 10 voor project milf :')

Merk wel dat sinds mijn haar ernstig uitvalt ook de kilos er langzaam vanaf smelten zonder inspanning.

Je hebt ook leuke badpakken, zijn helemaal hip weer en mooi uitgesneden.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172492885
Dag slapeloze ouders :)

Wij zijn precies 5 weken geleden voor de 2e keer mama en papa geworden. We waren vergeten hoe zwaar het is als ouder zijnde, vooral slaap tekort hakt er echt in :)

Vraagje, hoeveel ml voeding geven of hebben jullie gegeven aan jullie kleintje per keer? Dus niet het totale op een dag, maar hoeveel ml per voeding. En dan voornamelijk bij 5 weken / 4.2kg.

Thanks!
  maandag 17 juli 2017 @ 22:23:28 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172493541
Welkom poezenvanger en xaban! Aantal cc's bij 5 weken, ik ben het allemaal vergeten. Wat geef je nu?

Succes met project milf RF :D

Vanmiddag heeft Max heel romantisch een banaantje gedeeld met een mooie junibabydreumes O+ En de moeders lekker aan een roseetje. Dat was lekker :)

quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 13:25 schreef ikke_84 het volgende:
Quoi oorpijn kan goed als hij zo aan zijn oren zit.
Als hij niet onder water wil kan je dat deel toch over slaan?
Of je gaat gewoon lekker vrij zwemmen met hem als je wel wat met water wil blijven doen?
Loop je voor je rug/bekken nog ergens?
We gaan het ook overslaan. Is het me niet waard. Alles voor een vrolijk ventje!

Rug/bekken. Hiervoor wil ik gaan trainen met een fysio oid. En ik ben me aan het verdiepen in ergonomisch tillen van babies met rugklachten :')

Qua foto's worden alle foto's die ik maak met mijn telefoon (en dat zijn alle) automatische geüpload naar OneDrive.
pi_172493705
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:23 schreef Quoi het volgende:
Welkom poezenvanger en xaban! Aantal cc's bij 5 weken, ik ben het allemaal vergeten. Wat geef je nu?

Succes met project milf RF :D

Vanmiddag heeft Max heel romantisch een banaantje gedeeld met een mooie junibabydreumes O+ En de moeders lekker aan een roseetje. Dat was lekker :)

[..]

We gaan het ook overslaan. Is het me niet waard. Alles voor een vrolijk ventje!

Rug/bekken. Hiervoor wil ik gaan trainen met een fysio oid. En ik ben me aan het verdiepen in ergonomisch tillen van babies met rugklachten :')

Qua foto's worden alle foto's die ik maak met mijn telefoon (en dat zijn alle) automatische geüpload naar OneDrive.
Elk 3 uur geven we 90cc, maar hij haalt de 3 uur zelden en wilt al eerder. Dat is dus 8x 90cc.

Ik wil naar 5x 150cc (of 6x 120cc), maar daar kunnen we het thuis niet helemaal over eens worden :P

Ben benieuwd wat anderen doen :)
pi_172493855
Wij zitten nu op 165ml iedere 4 uur, 8 weken en een kilo of 5. Wel forte 1 voeding voor hongerige babies anders was hij echt niet te verzadigen, de vreetzak :')
  maandag 17 juli 2017 @ 22:33:52 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172493897
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Elk 3 uur geven we 90cc, maar hij haalt de 3 uur zelden en wilt al eerder. Dat is dus 8x 90cc.

Ik wil naar 5x 150cc (of 6x 120cc), maar daar kunnen we het thuis niet helemaal over eens worden :P

Ben benieuwd wat anderen doen :)
Ha, het klinkt alsof je 120cc een keertje kunt uitproberen. Langzaam ophogen en zelf laten regelen was hier de aanpak. Dan gaven we 'm 2 dagen om zelf in te regelen. Eerst dronk hij dan bijvoorbeeld nog wel 8x 120, maar - als hij eraan toe was - liet hij die ene fles wel vallen.
pi_172494088
Xab welkom hier
Slapeloze nachten zijn idd slopend. Vooral als je er nog 1 (of meer) rond hebt stuiteren.
Mijne was bij de geboorte al 4.2 kilo :') en kreeg toen bv op verzoek.
Met 5 weken kreeg hij wel fv en bood ik 120cc aan. Hij kreeg zijn flesvoeding op verzoek

RF ik moet nu ook nog iets van 3 kilo. En wil daarna nog 5 kwijt maar ik denk dat dat nooit gaat gebeuren :7 Dan zou ik net onder de 60 zitten wat voor mij een mooi gewicht is.
Een badpak... tja ik weet niet. Dan heb ik niet echt een stok achter de deur om die laatste paar kilo's kwijt te raken.
En het voelt toch een beetje oubollig :@
  maandag 17 juli 2017 @ 23:05:07 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172495084
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:23 schreef Quoi het volgende:


Vanmiddag heeft Max heel romantisch een banaantje gedeeld met een mooie junibabydreumes O+ En de moeders lekker aan een roseetje. Dat was lekker :)


Awwwyeah!! *O*

Check onze wurmen dan _O_

**Weg**


En er werd zélfs naar elkaar gekeken!

**Weg**

Graag niet de foto's quoten, ik haal ze later weer weg :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Molo op 18-07-2017 22:29:56 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172495781
Ziet er gezellig uit Molo en Quoi! Die laatste foto goed bewaren voor een eventuele bruiloft over tig jaar ;)

Ingee, hoe is vandaag gegaan? Hier morgen de eerste dag alleen! Wel zonder dreumes, die is gewoon naar oma. Ik heb er eigenlijk wel zin in!

Xaban en poezenvanger welkom! Er is een formule voor aantal ml voeding per fles afhankelijk van het aantal kilo en aantal voedingen per 24 uur, maar die weet ik niet uit m'n hoofd. Google weet het vast wel! Wij zaten met 3 kilo en 6/7 voedingen op 70 ml.

Wij hebben een sticker gekregen op het cb *O* kreeg zelfs een grote veer vanwege de borstvoeding, met het advies om tegelijk te gaan voeden. Klinkt heel logisch, maar ik verkramp nog steeds bij het aanhappen door de pijn, dus dat is voorlopig nog even geen optie. Maar ze zijn goed gegroeid en drinken al twee dagen beide alles live *O* Gezien de lange aanloop ben ik daar ook echt mega trots op :')
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 18 juli 2017 @ 01:07:49 #152
269689 crew  Viv
pi_172497224
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:01 schreef ReginaFalange het volgende:
Vandaag de helft van mijn huis make over binnen gekregen. Vriend heeft er niets van gezegd. Weet niet of hij het mooi vindt en het daarom niet erg vindt of dat hij zelf ook wat stouts heeft gedaan.
:D
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2017 22:23 schreef Quoi het volgende:
Aantal cc's bij 5 weken, ik ben het allemaal vergeten.
Jij hield toch alles bij in Excel ofzo? :s)
Leuke minimaximeet trouwens!

Mijn medische kennis kwam weer goed van pas vandaag. :X ZZ hoestte sinds gisteravond en had inmiddels ook koorts, maar ze was wel gewoon vrolijk en alert, dronk goed en plaste ook goed. Toch vond ik dat ze wel heel snel ademde en toen ik haar verschoonde meende ik intrekkingen te zien. :o Bleek ze dus inderdaad stiekem erg benauwd te zijn, vond ook de huisarts, poortarts op de SEH en de kinderarts. Inmiddels zijn we met medicatie weer thuis, een nacht blijven ter observatie had ook gemogen, maar ik kan het dus wel goed inschatten en zo nodig zijn we in 7 minuten daar.
pi_172497695
Wat een leuke wurmenmeet. O+

FF wij leven nog, ik heb zelfs gedoucht! *O* Veel plezier alleen met je baby's vandaag!
Vergeet je afstandsbediening, fles water en chocolade voorraad naast je niet. ;)

Vivi beterschap!
pi_172497741
Wat gezellig zo op het terras. O+

Hoeveelheden in flesjes, ik kan er niet over meepraten. Ik maak meisjes die graag kleine slokjes nemen: L. is bijna 6 maanden en drinkt sinds deze week 120cc ipv 90cc op de opvang. :D

FF, ik vind daar niks ' :') ' aan hoor, zoveel respect voor jou. _O_ Succes in je eentje vandaag!

Wat fijn dat je zo op je eigen kennis kan vertrouwen Vivi! Hoe is ZZ de nacht doorgekomen?

Ingee fris en fruitig! *O* Ik vind het met twee kinderen thuis zelfs makkelijker om aan dat soort standaard dingen toe te komen. Toen ik alleen N. nog maar had bleef ik bijvoorbeeld heel vaak in bed lummelen met haar en als ze dan (eindelijk) weer in slaap was gevallen durfde ik niet op te staan omdat ik bang was dat ze weer wakker zou worden, enz. Nu met twee kan dat niet en vanaf de eerste dag alleen met ze zat ik alweer in een vrij strak ritme dankzij peuter. Wel aanpoten, maar ook heel erg fijn vind ik. :)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 07:22:19 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172498095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 01:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

:D

[..]

Jij hield toch alles bij in Excel ofzo? :s)
Leuke minimaximeet trouwens!
Zijn gewicht ja! En de cc's in een boekje O-)

Beterschap daar!
pi_172498242
FF echt super knap joh! _O_
Daar mag je zeker trots op zijn

Molo en quoi O+ gezellig hoor
En waar is de foto van jullie 2? O-)

Vivi hoe is het nu met je meisje?

Mijn baby was gisteren niet in zijn hum. Oorpijn, verhoging en mega veel kwijlen dus ik gok tandjes. Eens zien hoe het vandaag zal gaan
  dinsdag 18 juli 2017 @ 09:12:27 #157
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172498894
De formule is 150 cc * aantal kilo / aantal voedingen per 24 uur. Maar volgens onze lactatiekundige zou O nu ongeveer 100-110 cc per voeding moeten krijgen, terwijl ze ongeveer 4 kilo is (en dus zou ik op 85 cc uitkomen bij 7 voedingen). Ik weet dus niet of iedereen dezelfde formule hanteert...

O+ baby's op het terras O+

*O* voor de stickers en bv van E en L! Inderdaad echt heel knap dat het uiteindelijk gelukt is. Hopelijk houdt de pijn snel op. Ik had een paar dagen geleden ook meer pijn; had zelf het idee dat ze misschien opeens harder zoog en dat mijn tepel daar aan moest wennen :') geen idee of dat klopt, maar het is nu wel stukken minder.

En het in bed blijven lummelen Van Selv-met-alleen-N herken ik wel :') mijn favoriete hobby is op dit moment op de bank liggen met baby op me O+
pi_172499027
Heerlijk, geniet er nog maar even van Stroop! Ik deed dat met L. ook als N. haar middagdutje deed, L. sliep dan ook zo 2 of 3 uur aan de borst terwijl ik Netflixte of gamede. Helaas vindt ze zichzelf daar nu al weer te groot voor en ligt ze vaker om zich heen te koekeloeren, maar dat is ook gezellig. *;
pi_172500076
Welkom Poezenvanger, en wat een groei inderdaad! Gaat zo snel allemaal.

Ik heb ook problemen met de laatste 2-3 kg's. Ik heb vanaf 7 augustus een challenge tot end augustus met een collega, (geraffineerd) suikervrij :D Ben benieuwd hoe het zal gaan... Ik ben 24 augustus jarig en heb al een recept gevonden voor suikervrije taart die ik kan maken _O-

Ik heb geen verstand van kunstvoeding xaban, maar mijn gevoel zegt dat je niet te snel naar minder flessen moet op een dag. Maar misschien is mijn beeld verstoort door een clusterbaby in het begin enzo :D

Wat leuk en gezellig Molo en Quoi! O+

Fijn van de sticker FF! Ik vind het echt knap hoe je het doet met de bv, daar mag je echt zeker trots op zijn! ^O^

Schrikken Vivi, hoe gaat het nu?

Hoop dat Stijn zich vandaag beter voelt Ikke.

M heeft gisteravond voor het eerst een nachtje bij mijn schoonmoeder geslapen. Het voelt vreemd om een hele nacht geslapen te hebben _O- We wilden het wel eerder proberen, maar mijn nichtje slaapt al 2-3 nachten per week daar, en dat vond ik toch een beetje te druk voor mijn gevoel :@ Maar deze week komt mijn nichtje niet bij mijn schoonmoeder, dus hebben we het eens geprobeerd. Ik heb nog niets gehoord, dus zal wel goed gaan dan denk ik. Hoop ik :P
Gisteravond zijn we naar de bioscoop geweest, dat was wel fijne afleiding. Ik miste M best wel :@
pi_172500263
Wat lekker miezz!
Heerlijk wat tijd voor elkaar O+
Wat slaapt je nichtje vaak bij je sm. Werken haar ouders veel?
Ik ben benieuwd hoeveel je kwijtraak met je dieet :D
Heb je geen hoofdpijn van het afkicken?
pi_172500342
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:52 schreef ikke_84 het volgende:
Wat lekker miezz!
Heerlijk wat tijd voor elkaar O+
Wat slaapt je nichtje vaak bij je sm. Werken haar ouders veel?
Ik ben benieuwd hoeveel je kwijtraak met je dieet :D
Heb je geen hoofdpijn van het afkicken?
Wel vrij veel, maar niet echt meer dan wij :P Mijn schoonmoeder heeft geen rijbewijs en waar mijn zwager woont is een beetje ver/lastig met het OV. Dus het begon als wekelijkse bezoeken zodat oma haar kleinkind vaak kon zien, en het is een beetje zo uitgegroeid volgens mij :P Ik zou M denk ik niet zovaak kunnen missen :@ Maar misschien wordt dat makkelijker na een tijdje.
We zijn nog niet begonnen :D Pas 7 augustus, strategisch gepland met de vakantie van mijn collega en M haar verjaardag haha

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 18-07-2017 11:07:37 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 18 juli 2017 @ 11:20:14 #162
269689 crew  Viv
pi_172500729
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 06:22 schreef Selvaria het volgende:
Wat fijn dat je zo op je eigen kennis kan vertrouwen Vivi! Hoe is ZZ de nacht doorgekomen?
Ja dat was fijn om te merken, want ik heb al 4 jaar geen patiënten gezien en de laatste benauwde baby is nog van veel langer geleden. :Y)

Tot een uur of 2 vannacht was ze erg onrustig, maar na verschonen/zetpil/Ventolin/flesje heeft ze rustig geslapen tot 10 uur vanochtend. O+
pi_172503853
Hoe is het nu Vivi?

FF wat goed en fijn O+

James heeft ook weer 1 of ander virusje te pakken met snot en benauwdheid... dus ook weer lekker aan de ventolin en atrovent.

en ik ben mijn baby kwijt... Morgen 9 maanden...

https://www.dropbox.com/s(...)0718_120736.mp4?dl=0
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:34:23 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172504467
Noujaaaaa GM! Da's een snelle :) En wil hij zelf al graag staan ergens tegenaan?

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 07:37 schreef ikke_84 het volgende:
En waar is de foto van jullie 2?
Die bestaat niet :P
Succes met de tanden!

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 09:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
mijn favoriete hobby is op dit moment op de bank liggen met baby op me
Koester het! Lekker lang blijven doen :) Alleen met extreme vermoeidheid wordt er hier stil op schoot gezeten/gelegen.
pi_172504763
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:34 schreef Quoi het volgende:
Noujaaaaa GM! Da's een snelle :) En wil hij zelf al graag staan ergens tegenaan?

[..]

Die bestaat niet :P
Succes met de tanden!

[..]

Koester het! Lekker lang blijven doen :) Alleen met extreme vermoeidheid wordt er hier stil op schoot gezeten/gelegen.
Hij trekt zich op aan de bank en tafel en ook in bed en de box staat hij t liefst de hele dag...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 18 juli 2017 @ 14:55:48 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172504938
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hij trekt zich op aan de bank en tafel en ook in bed en de box staat hij t liefst de hele dag...
Zo! Dat gaat dan vast niet lang meer duren. Sterkte met het gesnotter en de benauwdheid. Je zou zeggen dat hij al zijn credits heeft verbruikt op dat gebied.
pi_172505699
Gm die is snel! _O_
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:17:09 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172511935
Je baby vers gebadderd even over de schutting aan de buuf geven, zodat je de boel kunt opruimen en een flesje kunt maken :D Handig! Zat hij daar ineens in een grote schommelstoel. Hij ging gelukkig ook lekker slapen erna.

Laatste dag geweest bij de gastouder. Ze is een maand op vakantie. Gelukkig heeft mijn moeder aangegeven af en toe te kunnen oppassen. Maar ik doe qua werk nu ook rustig aan en verheug me wel op een maand Max-overload.

Morgen komt ons traphekgebeuren! Wel fijn. Tijdens het koken gingen er een aantal dingen maar nét goed.

Oh en mag het zulk weer blijven? O-)
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:35:08 #169
73386 Fazz
onderweg
pi_172512363
Heel handig Q :D Wat is het nu voor traphekje geworden?

FF, echt super dat het lukt om ze allebei zelf te voeden!!

Hij heeft haast GM :)

Mijn baby gaat morgen wennen op het kdv :o Ik ben zo benieuwd of ze uit de fles zal drinken, ik hoop het wel want dat zal een hoop zorgen weg nemen...
pi_172512571
Ik bestel morgen de traphekjes, dan is de kans het grootst dat ze komen als wij thuis zijn. Als ik ze bij de buren moet ophalen krijg ik een preek over 'dat zij nooit wat via internet bestellen want in het dorp is veel makkelijker en je kan er direct mee terug als er iets mee is blabla' heeft mij een kwartier gekost en de pakketbezorger ook al (kennis van ons) :')
  dinsdag 18 juli 2017 @ 20:52:54 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172512840
Wat een irritante buren, Nazil. Je zou een traphek voor hun voordeur willen monteren.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:35 schreef Fazzoletti het volgende:
Heel handig Q :D Wat is het nu voor traphekje geworden?

FF, echt super dat het lukt om ze allebei zelf te voeden!!

Hij heeft haast GM :)

Mijn baby gaat morgen wennen op het kdv :o Ik ben zo benieuwd of ze uit de fles zal drinken, ik hoop het wel want dat zal een hoop zorgen weg nemen...
Oooh spannend! Zal je net zien dat het daar wel lukt. Hoor dat net té vaak.

De Babydan flex. Kunnen we zelf mee knutselen. Zal wel eens een fotootje posten zodra we de boel hebben gemonteerd. Onder de trap gaan we het dichtmaken en een soort 'soezelhoekje' maken, waar hij zich (as if :') ) lekker rustig kan terugtrekken, mocht 'ie dat willen. Afijn, veel plannen.
pi_172513026
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 20:52 schreef Quoi het volgende:
Wat een irritante buren, Nazil. Je zou een traphek voor hun voordeur willen monteren.

[..]

Oooh spannend! Zal je net zien dat het daar wel lukt. Hoor dat net té vaak.

De Babydan flex. Kunnen we zelf mee knutselen. Zal wel eens een fotootje posten zodra we de boel hebben gemonteerd. Onder de trap gaan we het dichtmaken en een soort 'soezelhoekje' maken, waar hij zich (as if :') ) lekker rustig kan terugtrekken, mocht 'ie dat willen. Afijn, veel plannen.
En anders app ik de bezorger of hij niet meer bij hun wil bezorgen. Zal hij best snappen. Ik heb ook al eens een pakketje bij hem thuis opgehaald toen wij niet thuis waren, ze wonen een paar straten verder.
pi_172513057
Ja ook hier weinig aanhaak fazz, toch de tweede helaas. Gelukkig doet hij het nog en schuif ik over een maand al weer door naar de dreumessen :o. Hij doet het zo goed!

Ik zag leuke meet fotos O+ leukerds! Goed kapsel heeft M hoor Q! Wanneer is de volgende DH meet? :D
pi_172513883
Ik herken het ook wel, dat niet echt aanhaken hier. Het gaat ook gewoon zo goed. :) . O+ . Y slaapt overdag veel meer en veel makkelijker dan ik gewend was met I. Vandaag ben ik drie uur met hem op pad geweest in de draagdoek. Even naar het Fotomuseum. Hij heeft er precies helemaal niets van meegekregen, want al die tijd liggen ronken. O+ .

Alweer bijna een dreumes, Crumpette. :o . Ben je weemoedig al?
Fazz, hopelijk gaat het goed morgen!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172514616
Ik krijg hier ook maar niet aangehaakt, maar ik heb gewoon al bijna een dreumes! Donderdag is ze jarig.. het jaar is voorbij gevlogen! Dan hebben we bijna twee weken twee dreumessen in huis 😍.
Ik zag wel n toffe foto voorbij komen van Max en Larf! Dat word trouwen later..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 18 juli 2017 @ 23:13:04 #176
269689 crew  Viv
pi_172517040
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 14:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is het nu Vivi?
Ze hoest bijna niet meer (misschien door de Ventolin, dat het slijm haar minder dwarszit), waardoor ze beter slaapt. Haar ademhaling is nog wel wat snel en soms met reutelen. Ik vind die pufjes echt naar trouwens. Ze verzet zich hevig dus ik neem haar op schoot in de houdgreep terwijl mijn man het toedient, en dan kijkt ze naar mij zo van "mama HELP dan". :'(

Bij jullie gaat dat vast heel anders, beterschap weer! :*
pi_172521642
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 23:13 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ze hoest bijna niet meer (misschien door de Ventolin, dat het slijm haar minder dwarszit), waardoor ze beter slaapt. Haar ademhaling is nog wel wat snel en soms met reutelen. Ik vind die pufjes echt naar trouwens. Ze verzet zich hevig dus ik neem haar op schoot in de houdgreep terwijl mijn man het toedient, en dan kijkt ze naar mij zo van "mama HELP dan". :'(

Bij jullie gaat dat vast heel anders, beterschap weer! :*
Nee hoor James maakt ook zo'n drama van zn pufjes en die heeft er dan 4 nodig :')
Ik heb gelukkig een grotere zus die hem afleidt of ga zelf gekke bekken trekken... En als hij huilt is dat sneu maar inhaleert hij wel diep.
#loedermoeder

Wij mogen zo weer voor extra keer luisteren want de CB arts vond ze allebei erg piepen.

72cm en 8670gram nu.
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 19 juli 2017 @ 11:23:46 #178
269689 crew  Viv
pi_172522368
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 10:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee hoor James maakt ook zo'n drama van zn pufjes en die heeft er dan 4 nodig :')
Oh, ik dacht dat hij het inmiddels zo gewend was dat hij ze lachend ondergaat. :') Zijn stats zijn wel heel mooi bijgetrokken zeg!
  woensdag 19 juli 2017 @ 13:33:08 #179
73386 Fazz
onderweg
pi_172525654
Die puffers klinken naar zeg :{

Net baby opgehaald na een ochtendje wennen op het kdv. Er is gedronken, 40cc, maar het heeft ze wel een uur gekost om het erin te krijgen.
Nu twijfel ik of ik dit positief moet zien; er is gedronken *O* , of dat ik me zorgen moet maken of het wel gaat gaat komen...

Ze was verder wel gewoon haar vrolijke zelf en heeft 2 slaapjes gedaan :)
  woensdag 19 juli 2017 @ 14:10:20 #180
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172526633
James aan de wandel *O* En hopelijk weer snel beter :Y
Meetende mini's O+
Ik maak inderdaad ook boeken vd fotos Ikke :Y
Fazz fijn dat er gedronken is :Y Beter iets dan niets toch!
Ggirl fijne verjaardag morgen!! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172530912
Wat naar die pufjes. Maar fijn dat het zo goed lijkt te helpen.

Miezz ik dacht even dat het al augustus was :')
Je moet dus nog beginnen.
Over 2.5 week heb je geen baby meer!! Ben je al bezig met voorbereidingen voor haar verjaardag?

Mijn baby heeft het klimmen ontdekt }:| als hij zijn knie ergens op kan krijgen dan klimt hij erop.
Peuter heeft een ikea kinder fauteuil en daar gaat hij dus op staan en gebruikt hem als trampoline.

Fazz goed dat ze iig wat heeft gedronken. En ook nog eens geslapen ^O^
Hoe was je ochtendje samen met je peuter?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 19 juli 2017 @ 17:42:17 #182
269689 crew  Viv
pi_172531460
Al die snelle baby's hier qua tijgeren/kruipen/lopen/klimmen! Die van mij rolde bij 8,5 maand een dagje van rug naar buik om te laten zien dat ze het kan, verder ligt ze op haar rug of zij en kan ze goed in de kinderstoel zitten. Tot zover haar grove motoriek. Voordeel is wel dat ik gevoelsmatig nog lang geen dreumes heb. 8-)
pi_172531935
Franny, ja beetje dubbel. Gek wel, want babytijd is niet mijn lievelingstijd geloof ik, maar het is hier wel bijna afgelopen. Nooit meer zo'n purkie in mijn armen :{ maar tegelijkertijd lonkt de vrijheid *O* en verheug ik me ook op als de kinderen iets groter zijn en met elkaar kunnen spelen. We zitten nu echt wel in tropentijd zeg maar.

Fazz, met zorgen bereik je weinig, ik reken het goed! 40cc! *O*
pi_172532264
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
Al die snelle baby's hier qua tijgeren/kruipen/lopen/klimmen! Die van mij rolde bij 8,5 maand een dagje van rug naar buik om te laten zien dat ze het kan, verder ligt ze op haar rug of zij en kan ze goed in de kinderstoel zitten. Tot zover haar grove motoriek. Voordeel is wel dat ik gevoelsmatig nog lang geen dreumes heb. 8-)
Zo'n beetje hetzelfde hier. Hij is vrijdag 7 maanden heeft een stuk of 3 x omgerold en ligt veel liever op zijn rug of zit liever op schoot tv te kijken. Maakt niet zoveel uit wat er op is.

Verder is hij erg goed in zelf koekjes eten. Kleine couch potato.

En James zet gewoon al stapjes!

Wij mogen echt in onze handjes wrijven dat Goedzakje nog niet ziek is geweest, geen verkoudheid, oorpijn etc. Maar wat sneu voor de mini's als ze zich niet lekker voelen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172532822
Een ego post even:

Huishoudelijke vragen:

Wij hebben zo'n simpele plastic luieremmer met deksel, hoe krijg je ooit de meur eruit.
Echt als die emmer open en dicht gaat.. :r En dan maak ik hem al wekelijks schoon met bleek.

En als er iemand de gouden tip heeft om die gezellige krokante spuugplakkaten uit Goedzakjes matrasje te krijgen, graag.

Dit soort informatie zouden ze in al die tijdschriften, folders en boekjes moeten zetten.

Verder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172534683
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 18:57 schreef ReginaFalange het volgende:
Een ego post even:

Huishoudelijke vragen:

Wij hebben zo'n simpele plastic luieremmer met deksel, hoe krijg je ooit de meur eruit.
Echt als die emmer open en dicht gaat.. :r En dan maak ik hem al wekelijks schoon met bleek.

En als er iemand de gouden tip heeft om die gezellige krokante spuugplakkaten uit Goedzakjes matrasje te krijgen, graag.

Dit soort informatie zouden ze in al die tijdschriften, folders en boekjes moeten zetten.

Verder:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Emmer: gewoon een pedaalemmer kopen. Vuilniszakken er in en een luierzakje om de poepluiers. Ik ruik niks.

Wassen: Kan je de hoes van het matras afhalen? ik pleur bij alle vlekken Vanish. Met bleek behandelen? Geen idee joh. L spuugt niet zo veel gelukkig.

Spoiler :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:24:10 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172534888
Regina: voortaan een XXL hydrofiel onder z'n hoofd leggen in bed en die elke week wassen ^O^.

En ik zou persoonlijk nooit een appartement kopen, dan zou ik liever gaan huren. Maar voor je zoon maakt het vast niet uit waar hij opgroeit.
KuikenGuppy
pi_172534958
Xxl hydrofiel werkt totdat ze het bed door rollen. Ik kan nu beter een extra hoeslaken er omheen doen :P
Heb je al wel een molton trouwens?
pi_172535414
Burdie: Hij had een hydrofiel eronder, maar hij heeft in de eerste paar maanden zoveel gespuugd dat het dwars door de hydrofiel heen ging. Die vlekken zitten er dus nog in en ik vind dat een beetje viezig. Nu slaapt hij al 2 dagen zonder hydrofiel omdat hij die lostrekt en over zijn hoofd heen legt.

Ik zou natuurlijk liever in een huis wonen, maar het is op het moment onmogelijk om daar een hypotheek voor rond te krijgen. Nouja, als we tenminste in een fijne en veilige buurt willen wonen.
Huren is niet echt een optie, er is niet echt iets beschikbaar voor langere tijd en aangezien ik al 19x ben verhuisd in mijn leven ben ik dat inmiddels wel een beetje beu. Maar eigenlijk vind ik een appartement voor een kindje niks.

De luieremmer stinkt trouwens niet zolang je hem dicht laat. Maar jezus als je hem open en dicht doet komt er zo'n hele vieze lucht uit die echt even in zijn kamer blijft hangen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 19 juli 2017 @ 20:47:16 #190
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_172535606
Ik heb 8 jaar doorgebracht in appartementen zowel met 1,2, als 3 kinderen en ik zal iedereen aanraden om nooit maar dan ook echt nooit een appartement te kopen. Het is te doen hoor zeker als ze klein zijn maar in theorie is dat naar een speeltuintje gaan toch anders.

In een tuin kunnen ze al veel jonger een beetje rondscharrelen, in je tuin kan je uitnodigen wie je wil en kan je veel ruzie en pesterijen voorkomen, kleine kinderen spelen heeeeel graag buiten en altijd maar toonbaar zitten in de speeltuin is heel anders dan in slobbertrui en hotpants in je eigen tuin. Een strand is leuk, een zwembad ook maar waterpret in je eigen tuin is net even wat chiller.

Ik heb echt al die jaren een tuin gemist, maar ik wist pas toen ik hem had hoe veel peuter tantrums en gezeik ik had kunnen voorkomen met een glijbaan en een zandbak en een watertafel en een waterbaan enzo :D

Maar als het er niet in zit dan zit het er niet in. -O-
pi_172535874
Weet je wat het stomme is, als ons inkomen gewoon voor een baas was dan hadden we zonder problemen een huis kunnen kopen. Maar omdat de bank het teveel risico vindt ook met de komende brexit kunnen we dus maar een mini hypotheek krijgen.

Terwijl we het geld dus wel gewoon hebben. :'( -O-
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172536576
Nouja, ik vind 'nooit een appartement kopen' wel kort door de bocht jongens. Je kunt ook nog gewoon kopen omdat je ergens moet beginnen/investeren. Veel mensen wonen nu eenmaal in een stad en verhuizen naar een durp waar je wel een huis kunt betalen, is gewoon niet altijd een optie. Of wenselijk.

Ik heb zelf met mijn kinderen tot 2.5 & 10 maanden in een appartement gewoond, en ik ging gewoon wel elke dag 1 a 2 keer (goed, met newborn maar 1) naar de speeltuinen in de buurt. Leuk, ook voor het sociale voor zowel kind als mezelf. Ik ben heel blij met de tuin, en mijn kinderen ook :D maar we gaan nog steeds veel naar de speeltuinen, het is gewoon iets anders.
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:19:50 #193
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172536685
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:26 schreef Nazil het volgende:
Xxl hydrofiel werkt totdat ze het bed door rollen. Ik kan nu beter een extra hoeslaken er omheen doen :P
Heb je al wel een molton trouwens?
Kan je gewoon onder het matras vast knopen? Heb er in al die jaren nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Wij hebben: matrasbeschermer (kan ook in de was), molton, matrashoes, XXL hydrofiel. Daar komt echt niks doorheen. Voor peuter hebben we hetzelfde riedeltje (maar dan met een kussen ipv hydrofiel) en die kan zelfs in z'n bed plassen zonder dat de matras nat wordt.

@Crump, ik heb lang genoeg in een appartement gewoond om zeker te weten dat IK er nooit een wil kopen.
Hoewel ik heeeeeeeeeel soms een mini beetje spijt heb dat ik 12 jaar geleden mijn toenmalige appartement niet heb gekocht, intussen is die namelijk bijna 2x zo veel waard :X. Maar dat waren andere tijden ;).
KuikenGuppy
pi_172536907
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kan je gewoon onder het matras vast knopen? Heb er in al die jaren nog nooit problemen mee gehad eigenlijk.

Wij hebben: matrasbeschermer (kan ook in de was), molton, matrashoes, XXL hydrofiel. Daar komt echt niks doorheen. Voor peuter hebben we hetzelfde riedeltje (maar dan met een kussen ipv hydrofiel) en die kan zelfs in z'n bed plassen zonder dat de matras nat wordt.

@Crump, ik heb lang genoeg in een appartement gewoond om zeker te weten dat IK er nooit een wil kopen.
Hoewel ik heeeeeeeeeel soms een mini beetje spijt heb dat ik 12 jaar geleden mijn toenmalige appartement niet heb gekocht, intussen is die namelijk bijna 2x zo veel waard :X. Maar dat waren andere tijden ;).
Heb je 'm dan dubbel of enkel? L ligt meer waar de hydrofiel niet is, zeg maar.
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:27:10 #195
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172536961
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:25 schreef Nazil het volgende:

[..]

Heb je 'm dan dubbel of enkel? L ligt meer waar de hydrofiel niet is, zeg maar.
Voor Guppy heb ik 'm dubbel gevouwen.
KuikenGuppy
pi_172537021
@burd dat is ook precies het punt. Kopen is altijd beter dan huren in dat opzicht.
  woensdag 19 juli 2017 @ 21:38:40 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172537323
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:28 schreef Crumpette het volgende:
@burd dat is ook precies het punt. Kopen is altijd beter dan huren in dat opzicht.
Nee? Ons huidige huis staat flink onder water, dat gaat echt enorm pijn doen bij verkoop :X. En onze buren bijvoorbeeld zitten om dezelfde reden muurvast. Al zouden ze willen, kunnen geen kant op en geen van twee ook maar één dag minder gaan werken.
KuikenGuppy
pi_172538068
Ah ja die situatie had ik niet voor ogen ;(. Dat is natuurlijk wel enorm pech. Willen jullie graag weg?
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:05:33 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172538139
We zijn wel redelijk actief op zoek naar iets anders, maar verbouwen is ook nog een optie.
KuikenGuppy
pi_172538276
Ik zelf zou nu ook niet meer voor een appartement kiezen omdat ik nu een huis met tuin heb,(en hier na de scheiding ook blijf) maar 2 jaar geleden had ik daar ws heel anders over gedacht...
Goedzakje weet straks niet beter en daarnaast is de situatie misschien over 4 jaar ook weer heel anders.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 19 juli 2017 @ 22:23:23 #201
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172538798
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juli 2017 20:47 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb 8 jaar doorgebracht in appartementen zowel met 1,2, als 3 kinderen en ik zal iedereen aanraden om nooit maar dan ook echt nooit een appartement te kopen. Het is te doen hoor zeker als ze klein zijn maar in theorie is dat naar een speeltuintje gaan toch anders.

In een tuin kunnen ze al veel jonger een beetje rondscharrelen, in je tuin kan je uitnodigen wie je wil en kan je veel ruzie en pesterijen voorkomen, kleine kinderen spelen heeeeel graag buiten en altijd maar toonbaar zitten in de speeltuin is heel anders dan in slobbertrui en hotpants in je eigen tuin. Een strand is leuk, een zwembad ook maar waterpret in je eigen tuin is net even wat chiller.

Ik heb echt al die jaren een tuin gemist, maar ik wist pas toen ik hem had hoe veel peuter tantrums en gezeik ik had kunnen voorkomen met een glijbaan en een zandbak en een watertafel en een waterbaan enzo :D

Maar als het er niet in zit dan zit het er niet in. -O-
Dit idd.
Ik woon in een maisonnette en heb het strand bijna letterlijk als achtertuin, maar ik mis een tuin heel erg.
Met alleen peuter ging het nog wel, maar altijd de drama van aankleden, tandenpoetsen en haren kammen (allemaal niet d'r hobby) voordat we dan eindelijk buiten zijn..
En dan hebben we nu nog een baby erbij die altijd net d'r luier vol poept als iedereen dan eindelijk gewassen en gestreken is of besluit dat ze toch eigenlijk nog wel een slokje melk wil. En als je dan uiteindelijk allemaal bij de voordeur staat blijkt dat peuter toch wel moet plassen ondanks dat ze net elke keer nee zei toen je het 6x vroeg }:|

We zijn dus opzoek naar een nieuwe woning.. Met tuin :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172540032
Ik zou ook echt niet meer zonder tuin kunnen. Heerlijk om N. Even uit te laten terwijl ik gewoon kan koken oid. :)
pi_172542275
Ik vind de tuin ook echt wel een must. Maar als ik moet kiezen tussen een appartement of een huis met tuin in een onveilige buurt dan kan die tuin mij gestolen worden.
Als ik het zo lees heb je niet heel veel keus RF. Goedzakje wordt echt niet minder gelukkig omdat hij geen tuin heeft. En misschien kunnen jullie in de toekomst wel een ander huis kopen
pi_172542426
Hier ook nog geen beschikking over de tuin omdat die nog niet helemaal is omheind. Dat mis ik ook wel met dreumes. Gelukkig bijna af!

RF wel mooi om in Schotland te gaan wonen! Mooi land lijkt me! Komt 1 van jullie daar vandaan? Of wat is de reden om daar voor te kiezen?

Hier gisteravond groot verdriet bij baby. Geen idee wat er nu aan de hand was, maar wel erg zielig : (. Van 1.00 tot zojuist op me geslapen en nu even drinken. Hopelijk is het dan weer over...

Iemand tips hoe een jonge baby (5 weken) te kleden met dit weer warme weer. Ik denk dat ik gauw de neiging heb om te warm te kleden. Nu korte mouwen romper met lang shirt en broek of onesie erover.
& als baby in de draagzak zit? Ik vind het erg lastig in te schatten...
pi_172542455
Vorig jaar had ik bij Stijn alleen een romper aan toen het zo warm was. Vooral als ze tegen je aan geplakt zitten is het warm zat. En anders ging er een dekentje over hem heen als hij in de box lag ofzo
Lastig is dat bij die kleintjes hč

Hopelijk slaapt hij zo lekker verder. Sneu als ze zo aan het huilen zijn
  donderdag 20 juli 2017 @ 05:05:09 #206
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172542457
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 04:51 schreef Vieve6 het volgende:
Iemand tips hoe een jonge baby (5 weken) te kleden met dit weer warme weer. Ik denk dat ik gauw de neiging heb om te warm te kleden. Nu korte mouwen romper met lang shirt en broek of onesie erover.
& als baby in de draagzak zit? Ik vind het erg lastig in te schatten...
O (3 weken) had gister alleen een mouwloze romper en toen ze het duidelijk te warm had, hebben we ook die uit gedaan (en met een nat washandje haar proberen af te koelen). Nu draagt ze alleen een romper met lange mouwen, maar ligt ze wel onder een redelijk dik dekentje.
Het klinkt als redelijk veel, maar kan F haarzelf goed op temperatuur houden? Hoe voelt ze aan? Is haar huid koud of juist warm en klam? Ik zou daar naar kijken en dan eventueel meer of minder kleding aan doen.
Voor in de draagzak: in het draagtopic staat een lijstje in de OP! Als het erg warm is en je gaat zweten bij huid op huid contact, gaf onze draagconsulent nog de tip om een hydrofiel tussen mama en baby te leggen.
pi_172542621
Thnx voor de tips Ikke en Stroopwafelmeisje! Misschien was ze dan wat warm gekleed inderdaad :p. Ze heeft haar temperatuur altijd prima zelf geregeld. Dan morgen misschien wat minder warm kleden, al koelt het nu ook weer wat af geloof ik...
pi_172543081
Bedankt voor een jaar meelezen allemaal.. ik heb hier weinig tijd gehad om te reageren en mee te schrijven, lot van de tweede zullen we het maar noemen..
ze begon haar feestje om middernacht precies, dat belooft wat voor later 😉

Tot snel in het dreumestopic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172543103
Bij echte hitte trek ik mijn baby (en destijds ook minibaby N.) ook het liefst alleen een dun rompertje aan. L. is wel sowieso een kacheltje.

Ze wil ineens alleen nog maar drinken in donkere ruimtes zonder afleiding. Heel erg handig als je ook nog een peuter in huis hebt. }:| Gisteren heb ik eerst 20 minuten met haar boven gezeten (oma was er even, dus peuter vermaakte zich wel), de volgende voeding een kwartier (terwijl ik peuter achter de tablet had geparkeerd) en die daarna weer 20 minuten (met peuter achter Netflix - Nijntje). Wat ontzettend onhandig is dit zeg.. Ik
voel me ook schuldig naar peuter, terwijl zij zoveel schermtijd fantastisch vindt natuurlijk. :')
pi_172543106
Gefeliciteerd Ggirl, twee dreumesjes in huis! O+

Tot over een half jaar. :W
pi_172543508
Gefeliciteerd met je dreumes Ggirl *O*
Tot over 2.5 week :W

Selv wat vervelend dat ze alleen zo drinkt.
Gelukkig is het geen straf voor je peuter maar ik snap je gevoel
  donderdag 20 juli 2017 @ 08:53:28 #212
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172543582
Gefeliciteerd Ggirl! *O* tot over 49 weken :D
pi_172543823
Selvaria, helpt een doek er overheen leggen niet?

Gefeliciteerd Ggirl *O*

Vieve, hier hetzelfde 'probleem' maar vanwege nog erg beperkte speklaag en prima binnenshuistemperatuur houd ik het op gewone kleding. Alleen het dekentje gebruik ik nu niet, en buiten het vestje niet (daar is het warmer dan binnen).

Wij hadden vannacht een halve doorslaper! E kwam pas om 5 uur voor een voeding. L geprobeerd aan te leggen maar die was amper wakker te krijgen en lag na vier slokken alweer knock out. Morgen gaan we die dus niet meer wakker maken als ze niet zelf komt.

Hier stond overigens tegenover dat ze de hele avond om de 1,5 ~ 2 uur zijn gekomen voor 10-minuten sessies.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
pi_172543844
Met de hitte vind ik het ook wel lastig. Ben zelf nogal een koukleum en heb het niet snel te warm. Maar mijn vriend vindt eigenlijk altijd dat ik de kinderen te warm aankleed, dus dat leidt wel eens tot een discussie. _O- .

Ik begrijp verder dat je met ongekamde haren en een slobbertrui niet in een speeltuin of op het strand mag komen? :D .

RF: als het een mooi appartement is, in een fijne buurt, zou ik het maar gewoon doen. Denk je dat je het ook weer makkelijk zal kunnen verkopen voor dezelfde prijs? Want als jullie er toch niet gelukkig mee zijn, kun je natuurlijk altijd weg weer dan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172543959
Gefeliciteerd Ggirl! *O*

Vieve: J. had gisteren met de warmte een pakje aan met korte mouwen en blote voetjes. Dat ging prima. Ik voel aan zijn nek of het niet te warm of te koud aanvoelt.

Ik ga vandaag ook maar eens proberen of J. in de draagzak wil. Overdag is het een echte plak-bij-mama-baby. Gezellig hoor dat geknuffel, maar met een peuter erbij is het soms ook onhandig. Eventjes wegleggen is brullen en mijn man krijgt hem niet rustig. (Ik vrees ook een beetje voor de dagen met twee kinderen alleen als man weer gaat werken. Gelukkig duurt dat nog 1,5 week. Wie weet gaat het dan alweer beter.)
pi_172544028
Van harte gefeliciteerd Ggirl! Mooie foto! Tot in het dreumestopic!!! Ik merk ook al dat aanhaken met 2 kinderen een stuk lastiger is. Behalve zo 's nachts tijdens de wakkere uren / voedingen van baby kan het nog wel :+ .

Wat lastig Selvaria! : (
Hier zal dreumes ook meer voor de tv zitten verwacht ik, als ik dadelijk met twee kindjes alleen ben. Ik weet niet hoe ik anders de voedingen rustig kan doen of bijv. koken :@ . Dat zal dreumes ook geen probleem vinden, maar ik vind het zelf niet zo gezond voor haar.

Zelf ben ik normaal ook best wel een koukleum. Dus ik kleed de kindjes ook gauw te warm denk ik. Man heeft dreumes de laatste weken aangekleed en die heeft al weken standaard een korte broek / rok aan. Ook als ik denk dat het daar te koud voor is. Maar ze heeft het er goed mee gedaan :), dus het zal toch prima zijn :P .

Ik heb baby vandaag dus ook maar een korte mouwen romper aan gedaan zonder shirt erover. Ze zit nu namelijk ook in de draagzak binnen en ik twijfelde gister al of dat niet erg warm was. Haar handjes zijn gewoon lekker warm, dus ik denk niet dat ze het zo koud heeft.

Fijn van de doorslaper FF *O* !

Hier helaas nog niet echt zicht op doorslapende baby. Gisteravond was ze heel verdrietig. Ze had denk ik echt ergens pijn van. Krampjes of voeding die omhoog kwam. Van 10u tot 1u was ze niet echt rustig te krijgen. Daarna van 1u tot 4.30u op mij geslapen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:25:12 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172544030
Semi-appartement hier (dat kan ook :P). Een maisonette met groot balkon (15m2) en dat is eigenlijk ideaal. Zelf zou ik wel een huisje met eigen ingang en tuin willen op den duur. Liefst in de binnenstad O+ Dat betekent dus wachten tot dit weer wat oplevert en sparen. En intussen: opknappen!

Boekjes voorlezen is hier helemaal de bom. De serie van Muis van Lucy Cousins is veruit favoriet. Tegenwoordig pakt hij trouwens zelf een boekje en gaat daarin bladeren!

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 21:00 schreef Crumpette het volgende:
Ik zag leuke meet fotos leukerds! Goed kapsel heeft M hoor Q! Wanneer is de volgende DH meet?
Het was 015 ;) En tamelijk spontaan. Welkom bij een volgende gathering :)

Hoe gaat het met de benauwde kindjes, Vivi en GM?
pi_172544063
Komt goed Kazy, je hebt nog even om daar handigheid in te vinden en dat komt vanzelf. Ik snap wel dat je het spannend vind hoor. :*

FF, ik schoot spontaan in de lach. Dat pikt mijn temperamentvolle dame niet. :D Ik hoop dat het een korte fase is, zo'n ramp is het ook weer niet, hoogstens onhandig en irritant. :P
  donderdag 20 juli 2017 @ 09:27:21 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172544065
En Ggirl, gefeliciteerd! w/

En FF, gefeliciteerd met een halve doorslaper!
pi_172544533
Ggirl gefeliciteerd!

een semi-doorslaper voor FF. O+

Lief dat je het vraagt Quoi, James reutelt en rochelt nog flink, hou het maar gewoon in de gaten, meer kan ik niet doen.
S. 2014
J. 2016
pi_172546028
Vriend had vannacht (tja, wakker door het onweer) het idee dat we ook een te klein huis kunnen kopen en er een aanbouw op kunnen zetten. Dus wellicht is dat een optie. :D

Vieve: Mijn vriend komt uit Schotland en Goedzakje is dus een halve.
We willen graag weer terug naar Schotland maar ja, moeilijk met huizen.

Goedzakje heeft hier bij hitte alleen een rompertje of zelfs alleen luiertje aan. Maar ja dat is wel een spekje van bijna 7 maanden. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe warm het in je huis is. Het ene huis is een sauna na een paar dagen zon, het andere huis is nog lekker koel.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172546134
Rf:

Wij wonen met ondertussen bijna peuter in een appartement van 60m2, op 4 hoog zonder lift. natuurlijk is het soms behelpen en ik kan niet wachten om groter te wonen.maar, we gaan elke dag minstens twee keer naar buiten, kennen als speeltuinen enzo. Het is vast makkelijker om een tuin te hebben,en om meer plaats te hebben. Maar,je groeit er vanzelf in mee,echt waar. Minder schoonmaken,alle trappen oplopen is goed voor je conditie,etc.
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:00:04 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172546792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:21 schreef ReginaFalange het volgende:
Vriend had vannacht (tja, wakker door het onweer) het idee dat we ook een te klein huis kunnen kopen en er een aanbouw op kunnen zetten. Dus wellicht is dat een optie.
Ook een idee! ^O^ En vooral als het bij Goedzakje blijft.

Heerlijke plannen hoor, we komen wel langs om te spelen in een Schotse speeltuin O+ Onze ginger integreert daar vast goed.

Waar in Schotland willen jullie heen?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 12:20:44 #224
269689 crew  Viv
pi_172547216
Quoi, ZZ reutelt en hoest wel nog, maar is gewoon vrolijk. Gisteren heeft ze een goede dag op het kdv gehad (martelwerktuig meegegeven), vandaag ook tot nu toe. :)

Phoebe, waren jullie van tevoren al van plan om 'maar' voor 1 kind te gaan? Hier in ieder geval wel en dat hoor je niet vaak. ;)
  donderdag 20 juli 2017 @ 12:23:56 #225
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172547282
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:12 schreef Franny_G het volgende:
Ik begrijp verder dat je met ongekamde haren en een slobbertrui niet in een speeltuin of op het strand mag komen? :D .
Ik moest lachen :o Maar dat is misschien omdat ik zelf ook geen tuin heb en dagelijks door de buurt banjer, in de weinig zwangerschapskleren die ik nog aan kan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_172550478
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 12:23 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik moest lachen :o Maar dat is misschien omdat ik zelf ook geen tuin heb en dagelijks door de buurt banjer, in de weinig zwangerschapskleren die ik nog aan kan.
Ik las omdat ik geen trui heb. :D

Viva: Ja, eentje is echt het bewuste plan. Met 1 kind is het gewoon nog makkelijk op vakantie, je kunt -als ze wat ouder zijn- nog eens wat voor jezelf doen. 1 ziek kind is niet zo erg als 2 of 3 zieke kinderen op de bank om het nog maar niet over de zwangerschappen, bevallingen, gebroken babyjaren, hoeveelheid kinderzooi en geld te hebben.

Sowieso durf ik denk ik niet nog een keer zwanger te zijn na mijn zwangerschapsvergiftiging.

Qoui:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172553015
Omg, vanmorgen ging kabouter tegen zn wipstoel aanstaan :o

HEE HALLO! JE BENT NOG NIET EENS 7 MAANDEN!

Regina; tja, lastige keuze. Ik zou zelf alleen gaan verhuizen naar een ander land onder de ideale omstandigheden, maar kan me voorstellen dat dat anders is voor jullie.

Haha Quoi, Max zal daar vast niet opvallen nee. Of was het in Ierland waar zoveel gingers wonen?

Pff, als ik iedereen hoor praten over de warmte ben ik blij dat ik aan zee woon in een heel goed geďsoleerd nieuwbouw huis. Ramen en deuren dicht houden en zon buiten de deur en het is prima uit te houden!

Hebben jullie trouwens nog tips voor het kopen van een campingbedje? Eigenlijk zoek ik iets allrounds dat vrij handzaam is. Dus gewoon voor gebruik bij anderen thuis maar ook voor vakantie. Ik zie echt dingen variërend tussen 35 tot 350 euro :? Wat is het grote verschil tussen deze dingen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Ooi86 op 20-07-2017 17:07:25 ]
pi_172553242
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 16:57 schreef Ooi86 het volgende:
Omg, vanmorgen ging kabouter tegen zn wipstoel aanstaan :o

HEE HALLO! JE BENT NOG NIET EENS 7 MAANDEN!

Regina; tja, lastige keuze. Ik zou zelf alleen gaan verhuizen naar een ander land onder de ideale omstandigheden, maar kan me voorstellen dat dat anders is voor jullie.

Haha Quoi, Max zal daar vast niet opvallen nee. Of was het in Ierland waar zoveel gingers wonen?

Pff, als ik iedereen hoor praten over de warmte ben ik blij dat ik aan zee woon in een heel goed geďsoleerd nieuwbouw huis. Ramen en deuren dicht houden en zon buiten de deur en het is prima uit te houden!

Hebben jullie trouwens nog tips voor het kopen van een campingbedje? Eigenlijk zoek ik iets allrounds dat vrij handzaam is. Dus gewoon voor gebruik bij anderen thuis maar ook voor vakantie. Ik zie echt dingen variërend tussen 35 tot 350 euro :? Wat is het grote verschil tussen deze dingen?

*breekt in*
Deryan tent! Ideaal! En koop dan meteen de peuterversie, ben je voor de eerste drie jaar klaar.
pi_172553890
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:10 schreef Malteser het volgende:

[..]

*breekt in*
Deryan tent! Ideaal! En koop dan meteen de peuterversie, ben je voor de eerste drie jaar klaar.
Die ben ik ook al tegen gekomen ja! Maar is zo'n tentje niet een beetje flimsy voor een beetje druk kindje? Ik kan me voorstellen dat het nu wel gaat, maar zodra hij nog mobieler wordt, het een beetje een probleem wordt.
pi_172554176
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:31 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Die ben ik ook al tegen gekomen ja! Maar is zo'n tentje niet een beetje flimsy voor een beetje druk kindje? Ik kan me voorstellen dat het nu wel gaat, maar zodra hij nog mobieler wordt, het een beetje een probleem wordt.
Onze peuter van net 2, bepaald niet de rustigste, slaapt er prima in sinds hij baby is (af en toe, niet altijd ;) ). Gewoon snel eruit halen als hij wakker is. Ik vind het een superfijn ding, wij hebben 'm altijd in de auto liggen, lekker compact ook.
  donderdag 20 juli 2017 @ 17:42:24 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172554197
Ging hier prima in de vakantie, en bij oma of anderen waar ze logeert ook. Is nu ruim 1 en beheurlijk van het bewegen en zulks :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 20 juli 2017 @ 17:51:54 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_172554380
Ik ben echt pro campingbed hoor. Gewoon die goedkope en dan een extra reismatras er in!
disclaimer
pi_172554977
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 17:31 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Die ben ik ook al tegen gekomen ja! Maar is zo'n tentje niet een beetje flimsy voor een beetje druk kindje? Ik kan me voorstellen dat het nu wel gaat, maar zodra hij nog mobieler wordt, het een beetje een probleem wordt.
Hier een druk jongetje maar geen problemen met de tent. Op de grond sowieso niet en we maken de tent met een spanband vast als we 'm ergens op zetten (bijvoorbeeld op een logeerbed). Dan kan de tent er nooit af kiepen.
pi_172555304
Wij hebben deze, met een los matrasje erbij. https://www.babypark.nl/kees-travelcot-super-de-luxe-black.html

Ik vind hem wel fijn, is makkelijk in elkaar te zetten en hij heeft twee standen (matrasje laag en hoog).
pi_172558704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 16:57 schreef Ooi86 het volgende:
Omg, vanmorgen ging kabouter tegen zn wipstoel aanstaan :o

HEE HALLO! JE BENT NOG NIET EENS 7 MAANDEN!

Regina; tja, lastige keuze. Ik zou zelf alleen gaan verhuizen naar een ander land onder de ideale omstandigheden, maar kan me voorstellen dat dat anders is voor jullie.

Haha Quoi, Max zal daar vast niet opvallen nee. Of was het in Ierland waar zoveel gingers wonen?

Pff, als ik iedereen hoor praten over de warmte ben ik blij dat ik aan zee woon in een heel goed geďsoleerd nieuwbouw huis. Ramen en deuren dicht houden en zon buiten de deur en het is prima uit te houden!

Hebben jullie trouwens nog tips voor het kopen van een campingbedje? Eigenlijk zoek ik iets allrounds dat vrij handzaam is. Dus gewoon voor gebruik bij anderen thuis maar ook voor vakantie. Ik zie echt dingen variërend tussen 35 tot 350 euro :? Wat is het grote verschil tussen deze dingen?

MP 2e handsje met nieuw matrasje erbij ^O^

En wtf staan?
Mijn bijna 7mnd zit nog niet eens en dat ziet er ook nog niet naar uit dat ze dat gaat doen voorlopig.
Tijgeren en alle kanten oprollen daarentegen doet ze dan weer wel.
pi_172560632
*inbreekt*
Wij hebben een qute campingbedje van ¤35 en die voldoet dikke prima. We nemen gewoon zijn eigen matras mee op vakantie.
Bij mijn ouders is dat het standaard bedje, ook met gewoon matras erin ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:31:22 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172560915
Koelstra campingbedje via MP besteld en er zelf een Kees reismatrasje bijgekocht.

Ik vind het net wat fijner dan een tentje op vakantie, want wil 'm er ook soms even in laten spelen.

Ons hek staat! Het scheelt nu al de helft bukken, hoera.
pi_172561111
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:31 schreef Quoi het volgende:
Koelstra campingbedje via MP besteld en er zelf een Kees reismatrasje bijgekocht.

Ik vind het net wat fijner dan een tentje op vakantie, want wil 'm er ook soms even in laten spelen.

Ons hek staat! Het scheelt nu al de helft bukken, hoera.
Vorig jaar inderdaad ook het bedje als 'box' meegenomen naar het meer. Ideaal, S. lekker spelen en wij onze handen enigszins vrij :)

En nu ben ik echt weer weg, tot over een paar weken :o :W
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 21:49:05 #239
269689 crew  Viv
pi_172561496
Hier ook de Qute gekocht met extra matras, want vrienden hadden die al en waren er tevreden over, en het was ooit beste koop volgens de Consumentenbond.

SQ! Vertel nog eens van die man die zijn niet-functionerende campingbed kwam retourneren. O+
pi_172562272
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 20:40 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

MP 2e handsje met nieuw matrasje erbij ^O^

Zo hebben wij het ook gedaan :Y
Voor 10 euro op mp een campingbedje gescoord en als we weg gaan met dat ding halen we gewoon het matras uit het ledikant en nemen we die ook mee ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 20 juli 2017 @ 22:24:16 #241
269689 crew  Viv
pi_172562835
Ha Twinkle20 w/ hoe is het met je kleine dame? Ook alweer bijna een dreumes toch?
  donderdag 20 juli 2017 @ 23:07:35 #242
149959 SQ
snelle trees
pi_172564513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hier ook de Qute gekocht met extra matras, want vrienden hadden die al en waren er tevreden over, en het was ooit beste koop volgens de Consumentenbond.

SQ! Vertel nog eens van die man die zijn niet-functionerende campingbed kwam retourneren. O+
ja, je moet altijd eerst de bodem ontgrendelen als je m in wil klappen. En de handleiding lezen. Dat is handiger dan een aanhanger huren om je uitgeklapte campingbed mee naar de babydump te vervoeren om aldaar luidkeels je beklag te doen over een defect artikel. O+
disclaimer
pi_172567049
_O- geweldig SQ

Wij hebben ook een campingbedje en nemen dan het matras uit zijn bed mee. Eens zien hoe we dat dit jaar doen aangezien wel veel minder ruimte in de auto hebben
  vrijdag 21 juli 2017 @ 07:37:32 #244
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172567295
Zo hey, eerder mijn bed uit dan Max, dat komt niet vaak voor. Gister was het weer een IKBENWAKKER! avondje, dus hij lag laat op bed. En nu slaapt 'ie uit. En ik ben wakker :P

quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:37 schreef LeSage het volgende:

[..]

Vorig jaar inderdaad ook het bedje als 'box' meegenomen naar het meer. Ideaal, S. lekker spelen en wij onze handen enigszins vrij :)

En nu ben ik echt weer weg, tot over een paar weken :o :W
Jaaaaaa, tot dan :W

quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, je moet altijd eerst de bodem ontgrendelen als je m in wil klappen. En de handleiding lezen. Dat is handiger dan een aanhanger huren om je uitgeklapte campingbed mee naar de babydump te vervoeren om aldaar luidkeels je beklag te doen over een defect artikel. O+
Dat was exact wat mij ook gebeurde, toen ik 'm voor het eerst wilde inklappen. Alleen was ik iets minder zelfingenomen en wist dat ik vast iets over het hoofd had gezien (en inderdaad :') ).
pi_172567743
Wat jij zegt Q. Ik heb dat zo vaak, mijn eerste gedachte is dan altijd "wat is dit nu weer voor onding? :( ", maar dat maakt meestal al snel plaats voor "o ja, je bent zelf gewoon een sukkel :') ".

Team simpel campingbedje trouwens. w/

Ik moet mijn huis weer gaan babyproofen, L. schuift achteruit de hele kamer door. :D Doordat peuter inmiddels echt wel weet waar ze niet bij mag hebben we daar niet meer zo op gelet, dus wij gaan dit weekend op onze knieën door de woonkamer vrees ik. :P
pi_172568675
Ooi: Wát staan?! :o

Quoi: Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik eerder wakker was dan baby. Maanden geleden wilde ik nog wel eens 's ochtends even sporten maar nu kies ik toch echt mijn bed. O+

We zitten hier een beetje te klooien met het eetschema van goedzakje.
Hij wordt sinds eind juni rond 6u wakker in plaats van 7u. Prima, want het is zomer en fluitende vogeltjes (lees: enorme vadsige duif die loopt te roepen voor zijn raam). Maar nu dus de laatste paar dagen om 4u of 5u wakker en dan heeft hij hoooonger. Echt scheurende honger.
Twee dagen geleden ook ineens om 22u huilen om een fles terwijl hij al heel lang geen fles meer wil na 18.30.

Mensen met babies van 7 maanden wat eet jullie baby op een dag?

Goedzakje krijgt normaal:
6u: 180 + 6
8.30 fruit banaan of 1,5 stuks kleiner fruit (appel - peer - perzik etc)
11u 180+6
rond 13u een broodkorstje of bio koekje
15u: 180+6
17u: groente hapje
18.30: 180 + 6

Maar goed, dat halen we dus niet meer, zo heeft hij zijn 11u fles net om 9.30 gehad omdat hij weer vreselijke honger had.

Brood weigert hij te eten, wel durft hij nu het broodkorstje vast te houden. Hij vond dat eerst maar een dubieuze textuur en trok al vieze gezichten bij het vastpakken van een korstje.

Ook wil hij dus al weken niks meer drinken bij zijn fruit en groente hapje. Terwijl hij eerder gewoon water dronk. Dus harde poep en buikpijn. -O-
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 10:14:21 #247
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172568900
Misschien papfles als hij dat lust?

Ik weet nog dat de oudste dol was op beschuit. Ze wilde eerst ook geen brood, maar beschuit sabbelde ze lekker zacht.

Ze heeft ook een tijdje beschuit door yoghurt gegeten, maar ik weet niet meer hoe oud ze toen was.

Is het Rapley of een prakje? Anders kan je nog wat extra water toevoegen aan het prakje voor extra vocht.
Of 10cc extra water in de fles.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 10:16:47 #248
269689 crew  Viv
pi_172568934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:01 schreef ReginaFalange het volgende:
Mensen met babies van 7 maanden wat eet jullie baby op een dag?
Mijn baby is inmiddels 9 maanden, maar zit nog op 5 flessen. Eentje minder heeft ze de laatste tijd meteen door, terwijl dat eerder wel kon als het zo uitkwam. Ik vind het wel logisch, vanaf 6 maanden hebben ze steeds meer nodig en de bijvoeding gaat hier nog niet zo hard (Rapley).
pi_172569184
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:14 schreef Sylver_ het volgende:
Misschien papfles als hij dat lust?

Ik weet nog dat de oudste dol was op beschuit. Ze wilde eerst ook geen brood, maar beschuit sabbelde ze lekker zacht.

Ze heeft ook een tijdje beschuit door yoghurt gegeten, maar ik weet niet meer hoe oud ze toen was.

Is het Rapley of een prakje? Anders kan je nog wat extra water toevoegen aan het prakje voor extra vocht.
Of 10cc extra water in de fles.
Hij wil fruit en groente van een lepeltje. Brood / koekje eet hij zelf anders wil hij het niet, al speelt hij alleen met brood.
Meestal voeg ik wat water toe als hij een banaan eet. Ga vanmiddag kijken of hij misschien een dunne fruit smoothie wil drinken.

10 cc extra voegen we meestal ook toe, maar nog steeds harde poepjes.

Pap is ook een idee inderdaad, maar hij is de laatste tijd ook zo moe maar weigert om te gaan slapen tot hij zijn volgende fles heeft gehad. Dus te moe om dan een papfles leeg te drinken of van een lepeltje te eten.

Beetje bang dat hij net zo eigenwijs als ik aan het worden is. O+
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172569723
Timo heeft wat nieuws hoor. De laatste dagen is ie klaarwakker na zijn nachtvoeding. We voeden in het donker, en tot vorige week dronk hij tot ie weer in slaap viel en dan was zo'n voeding dus lekker in 20 minuten gedaan. Maar nu is ie wakker. Soms leggen we hem nog wel weg omdat ie dan lijkt te slapen, maar na een paar minuten begint ie dan te brabbelen. Best irritant eerlijk gezegd, vooral omdat ik er zo wakker van word dat ik nog minstens een half uur na het plafond staar nadat Timo wel weer slaapt.
pi_172570614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:01 schreef ReginaFalange het volgende:
Ooi: Wát staan?! :o

Quoi: Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik eerder wakker was dan baby. Maanden geleden wilde ik nog wel eens 's ochtends even sporten maar nu kies ik toch echt mijn bed. O+

We zitten hier een beetje te klooien met het eetschema van goedzakje.
Hij wordt sinds eind juni rond 6u wakker in plaats van 7u. Prima, want het is zomer en fluitende vogeltjes (lees: enorme vadsige duif die loopt te roepen voor zijn raam). Maar nu dus de laatste paar dagen om 4u of 5u wakker en dan heeft hij hoooonger. Echt scheurende honger.
Twee dagen geleden ook ineens om 22u huilen om een fles terwijl hij al heel lang geen fles meer wil na 18.30.

Mensen met babies van 7 maanden wat eet jullie baby op een dag?

Goedzakje krijgt normaal:
6u: 180 + 6
8.30 fruit banaan of 1,5 stuks kleiner fruit (appel - peer - perzik etc)
11u 180+6
rond 13u een broodkorstje of bio koekje
15u: 180+6
17u: groente hapje
18.30: 180 + 6

Maar goed, dat halen we dus niet meer, zo heeft hij zijn 11u fles net om 9.30 gehad omdat hij weer vreselijke honger had.

Brood weigert hij te eten, wel durft hij nu het broodkorstje vast te houden. Hij vond dat eerst maar een dubieuze textuur en trok al vieze gezichten bij het vastpakken van een korstje.

Ook wil hij dus al weken niks meer drinken bij zijn fruit en groente hapje. Terwijl hij eerder gewoon water dronk. Dus harde poep en buikpijn. -O-
Ja echt! Ik ben zelf ook nog steeds beetje flabbergasted... Hij kan nu ook ineens zelf gaan zitten en tijgert de hele kamer rond. Arme poes ;)

Grappig om te lezen wat goedzakje eet. We doen ongeveer precies hetzelfde alleen krijgt kabouter dan borstvoeding. Alleen flipt O nog steeds als er een stukje brood in zn keel gaat, dus dat is nog niet zo'n succes.. Alles moet lekker zo glad mogelijk naar binnen kunnen glijden... :P
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:17:55 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172572482
RF, wij hadden rond die tijd ook een baby met hongerklop en dat had toen met tanden te maken. Is dat een optie?

Ikea. Meneer kaant een banaan op, lepelt een schaaltje yoghurt leeg en gaat met een ander jongetje spelen. Zo trots op onze vent O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:29:13 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172572771
Wat eet mijn baby van 8 maanden. Ehhh...

8 uur: cracotte/stukje brood
10 uur: 1 of 2 perziken
12 uur: beetje brood
15 uur: maďsboogies/halve rijstewafel (dit moment vergeet ik vaak)
Soms snackt hij nog wat mee van Kuikens apenbordje.
18.30 uur: avondeten (Rapley dus stelt nog niet veel voor) + toetje (yoghurt, pap, zoiets)

Plus een keer of 6-7 bv op verzoek.
KuikenGuppy
pi_172573181
Ik heb echt de liefste baby van de wereld hoor, maar ik word Zo. Simpel. van dit slaapgedoe. }:| In een spoiler zodat je mijn geventileer over kan slaan. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172574099
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:43 schreef Selvaria het volgende:
Ik heb echt de liefste baby van de wereld hoor, maar ik word Zo. Simpel. van dit slaapgedoe. }:| In een spoiler zodat je mijn geventileer over kan slaan. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is niet tof! :'( Hetgaatvoorbijhetgaatvoorbijjaecht!
pi_172575466
Aah Selv. -O-
Super frustrerend als je een baby hebt die moe is, maar niet wil slapen en dan vervolgens de hele dag chagerijnig is omdat ze niet kunnen slapen.

Hartstikke lief hoor die babies, maar soms zijn ze echt een beetje dom. :X

Quoi: tandjes zou best kunnen, hij heeft er nog geen maar wel diepe groeven onderin de laatste paar dagen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172575528
Ja, sukkels zijn het. :') O+

Uiteindelijk sliep ze 3 kwartier, maar ze ligt nu alweer te chagrijnen van vermoeidheid. :') Straks maar even met de draagzak naar de speeltuin.

Maar on the bright side: Sinds vanochtend 11.30 heb ik vakantie, zes weken lang! *O*
pi_172575589
Vemoeiend Selvaria, slaapperikelen van twee kinderen tegelijk. Sterkte ermee.

Quoi, waar in de Ikea is dat? Ik heb dat nog nooit gezien...

RF, ik weet niet in hoeverre hij al echt dingen eet, maar wellicht is wat (olijf)olie er doorheen een optie? Dat maakte hier de stoelgang vaak wel ietsje beter.

Wij hebben vandaag de foto's van de geboorte binnen gekregen. Nog niet deelbaar want moet het begeleidend schrijven etc nog krijgen, maar ik ben er heel blij mee! Was een duur grapje maar het geld zeker waard!

En ik heb vandaag in mn eentje met drie kinderen boodschappen gedaan *O* Eén in de reiswieg, één in het zitje en één in de doek. En afgezien van de dreumes die het zakje van de broodjes kapot scheurde waardoor alle broodjes op de vloer lagen ging het goed! Twee weken terug zag ik mezelf al een jaar lang aan huis gekluisterd zitten vanwege een soms tegenstribbelende dreumes, dus dit is erg fijn! Vrijheid *O*
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
pi_172576169
Wauw FF wat doe je dat toch allemaal goed.
Ik ga nu nog niet eens met baby en peuter boodschappen doen :')
Echt knap hoe je alles oppakt O+

RF Stijn komt idd ook met periodes dat hij mega honger heeft en dan in de nacht nog een extra fles wil.
Nu zie ik dat een beetje aankomen en dan stop ik er overdag extra eten en flessen in.
Hier is het pap in de ochtend, brood met fles in de middag, avond eten en toetje rond 17 en rond 19 een extra grote papfles (rijstebloem).
Voor de rest krijgt Stijn regelmatig wat in zijn handen gestopt. Doosje rozijnen, koekje, bakje fruit, Griekse yoghurt of iets anders eetbaars wat er in huis is.
Je zo evtueel voor de nacht een wat grotere pap fles kunnen aanbieden met een speen die 1 maat groter is?

Selv -O- dat is niet tof
Waarom snappen sommige baby's nou niet dat slapen goed is.
Hopelijk is het een fase die heel snel over gaat
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:10:20 #260
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172576465
Ikea Delft FF! Woon jij toch ook niet zo ver vandaan? Maar met drie kids naar de Ikea is weer een volgende uitdaging denk ik ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:15:57 #261
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172576604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:24 schreef FlyingFish het volgende:
Vemoeiend Selvaria, slaapperikelen van twee kinderen tegelijk. Sterkte ermee.

Quoi, waar in de Ikea is dat? Ik heb dat nog nooit gezien...

RF, ik weet niet in hoeverre hij al echt dingen eet, maar wellicht is wat (olijf)olie er doorheen een optie? Dat maakte hier de stoelgang vaak wel ietsje beter.

Wij hebben vandaag de foto's van de geboorte binnen gekregen. Nog niet deelbaar want moet het begeleidend schrijven etc nog krijgen, maar ik ben er heel blij mee! Was een duur grapje maar het geld zeker waard!

En ik heb vandaag in mn eentje met drie kinderen boodschappen gedaan *O* Eén in de reiswieg, één in het zitje en één in de doek. En afgezien van de dreumes die het zakje van de broodjes kapot scheurde waardoor alle broodjes op de vloer lagen ging het goed! Twee weken terug zag ik mezelf al een jaar lang aan huis gekluisterd zitten vanwege een soms tegenstribbelende dreumes, dus dit is erg fijn! Vrijheid *O*
Wat goed! Lekker op pad :)

Bij het restaurant doorlopen tot het raam. Het zijn cirkels waarin ze lekker kunnen rondbanjeren.

Selv, wat een gedoe, die slaapgewoonten van L. Take care! Heerlijk wel, 6 wkn vakantie :)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:39:04 #262
73386 Fazz
onderweg
pi_172577155
Wow FF, respect! Met 3 naar de winkel _O_

Ik was al heel trots dat ik boodschappen kan doen met 2 :+ De drager was ik vergeten en toen bedacht ik deze winkelwagen hack :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172577315
Selvaria wat lastig dat het slapen nog moeizaam gaat!Lijkt me ook erg lastig in combi met peuter. Ik begrijp goed dat je er soms gek van word ondanks dat je baby verder superlief is natuurlijk! Hopelijk is het gauw wat beter.
Ik denk dat ik baby ook maar zo veel mogelijk in de draagzak ga doen. Tot nu toe heeft ze ook nog bijna geen enkele keer langer dan 5 / 10 minuten ergens alleen geslapen. In de draagzak of bovenop mij of papa gaat dat een stuk beter, maar dat zal lastig zijn als ik alleen thuis ben met dreumes. Ze is ook nog maar 5 weken, dus ik moet ook niet te hoge verwachtingen hebben.

FF respect dat je met 3 kindjes naar de supermarkt gaat! Hier durf ik het net als Ikke nog niet eens aan met baby & dreumes. Wij hebben maar besloten om de boodschappen voortaan op te halen via zo'n pick up point.

Hier lijkt het eten van baby nog erg ver weg, dus geen idee hoe dat ook weer is rond 7 maanden RF.

Quoi wat leuk dat hij zo fijn samen gaat spelen bij ikea! Daar mag je zeker trots op zijn: )! Lieve foto ook!
pi_172577350
Haha Fazz wat inventief! :) Grappige foto!
pi_172577714
Dat ik daar nou nooit aan heb gedacht :D geniaal Fazz haha

Ow ja :X het belangrijkste vergeet ik. Een hele fijne vakantie selv.
6 weken _O_ wat een heerlijkheid!
Ik moet nog 6 weken werken :{ maar goed daartegenover staat dat wij buiten het seizoen om op vakantie gaan en scheelt toch aanzienlijk in de kosten.

Quoi nog wat leuks gekocht?
Fijn dat Max zo heerlijk kan spelen O+
pi_172577781
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:10 schreef SaskiaR het volgende:
Ikea Delft FF! Woon jij toch ook niet zo ver vandaan? Maar met drie kids naar de Ikea is weer een volgende uitdaging denk ik ;)
Ja, daar komen we vaker, maar ik had die cirkels nog nooit gezien... Dat wordt opeens weer een optie om uit eten te gaan :') Mn man had gisteren met mn schoonzusje het plan om voor mn schoonmoeders verjaardag naar de dierentuin te gaan, en daarna bij Van der Valk uit eten te gaan met zn allen. Mn schoonzusje heeft een kleintje van nu 3 maanden, wij twee van 1 maand en een dreumes van bijna 2... Dat wordt dan zo'n etentje waarbij je blij bent als je eindelijk al het eten op hebt en weg kunt. We gaan nu dus gewoon eten bestellen en het bij hen thuis eten met zn allen. Dat is een stuk leuker voor iedereen denk ik :D

Fazz, wat creatief :D Gaat prima zo!

Ik ga er overigens bewust nu al op uit. Nu zijn ze nog redelijk handzaam, dus nu vast wat ervaring op doen is wel handig. Plus dat ik anders een beetje gek word thuis en de supermarkt op vijf minuten lopen zit. De grote boodschappen doe ik nu wel gewoon samen met mijn man. Naar de speeltuin durf ik nog niet, dan moet ik O weer terug de kinderwagen in zien te lokken. Dat is de volgende stap :')
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
pi_172577970
Ik snap je helemaal FF, ik moet er ook elke dag even uit, anders word ik gek. Ik draai er inmiddels mijn hand niet meer voor om met twee kindjes, drie is natuurlijk wel andere koek, al denk ik dat je daar ook wel vlot handigheid in zal krijgen. :)
pi_172578999
Selv wat zwaar. Hopelijk gaat het snel beter :* En fijne vakantie!

FF even een _O_ voor jou. Wij deden net met zijn vieren boodschappen en dat vond ik al een uitdaging. J. lag te brullen in de wandelwagen want hij kon de slaap niet vatten en peuter ging zijn gejammer nadoen. Gezellig :+ Uiteindelijk viel J. gelukkig wel in slaap nadat mijn man ontelbare rondjes door de supermarkt had gelopen.

Ik heb J. nu net in de draagzak gedaan en gewoon slaaps binnen 5 minuten he. Wat een uitvinding zijn die dingen.
pi_172579559
Ah, dat zijn de interessantere uitjes, Kazy. :+ De reiswieg staat hier net als bij peuter niks te doen, ze vindt het vreselijk zo plat op de rug. Meestal gaat ze in de draagzak mee, anders in de maxicosi op het onderstel, dat vindt ze wel prima. Ze is bijna 6 maanden, binnenkort gaan we maar eens kijken hoe ze de wageninzet vindt.
pi_172579692
FF wauw, met z'n allen boodschappen doen! Ik ga niet eens boodschappen doen met 1 baby.
Vriend gaat gewoon altijd mee. Super burgerlijk de wekelijkse boodschappen doen met z'n drieën.

En Fazzoletti wat een goeie hack! Ik vond het toen al zo irritant dat dat hele wagentje vol lag met een baby en er dus eigenlijk niks meer in kon. Wel goed om je zwangerschapspens kwijt te raken, dat dan weer wel.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172582074
Onze Appie (wel een XL) heeft trouwens van die rekjes bovenop sommige winkelkarretjes waar je een maxicosi op kan zetten. Inclusief riempje. Nadeel is dat het zitje dan niet meer gebruikt kan worden, dus eigenlijk is jouw idee beter, Fazz. :7
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:31:16 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172582157
Creatief, Fazz :D.

Ik was eens in een AH die van die autootjes voorop hun karretjes hadden voor peuters. Eens kijken of ik een foto kan vinden van van wat ik bedoel.
KuikenGuppy
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:33:37 #273
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172582230
Zoiets dus.
KuikenGuppy
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:54:34 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_172582707
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:33 schreef Burdie het volgende:
Zoiets dus.
[ afbeelding ]
ja maar waar laat je dan je boodschappen!
disclaimer
pi_172583809
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja maar waar laat je dan je boodschappen!
No problemo. Je kind heeft vanuit het autootje allang een hele lading boodschappen die binnen handbereik lagen mee gesmokkeld, grote kans dat hij daar ook geen afstand meer van wil doen. Handig verrassingsmenu als je even geen inspiratie meer hebt. Dus laat die Allerhande maar liggen, scheelt ook weer een pleurisbende oud papier aan het einde van de maand.

Een ander voordeel is dat het voornamelijk basic verpakkingen zijn die door je koter zijn ingeladen omdat die nu eenmaal op de onderste plank liggen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172584016
plusmarkt heeft zulke karren ook, tenminste die bij ons, nou als je nog geen hernia hebt krijg je m daar wel van..

oh en James stapt... :{ mijn baby!!
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:50:30 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_172584447
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:31 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

No problemo. Je kind heeft vanuit het autootje allang een hele lading boodschappen die binnen handbereik lagen mee gesmokkeld, grote kans dat hij daar ook geen afstand meer van wil doen. Handig verrassingsmenu als je even geen inspiratie meer hebt. Dus laat die Allerhande maar liggen, scheelt ook weer een pleurisbende oud papier aan het einde van de maand.

Een ander voordeel is dat het voornamelijk basic verpakkingen zijn die door je koter zijn ingeladen omdat die nu eenmaal op de onderste plank liggen.
basic? Nee joh. Dan eet je gewoon de hele week dorakoeken en bakjes yoghurt met smarties _O-
disclaimer
pi_172584925
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:24 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ha Twinkle20 w/ hoe is het met je kleine dame? Ook alweer bijna een dreumes toch?
Hoi ja sorry kwam even binnen fietsen tussen alle (bovenal gezellige!) drukte :+
Ahh het gaat zo goed hier! Hoewel de eerste maanden wat opstarttrubbels met koemelkallergie en zulks, is het nu zo'n heerlijk blij ei O+ . En misschien toch wel de hendigste van alle 3 :@

We zijn alleen wel weer een klein beetje zoekende met wat wel/niet kan qua eten. Want ze krijgt soms uitslag rond haar mond, poepluiers twijfelachtig of het komt door niet lekker zijn of allergische reactie want ze lijken soms een beetje op de begintijd toen de koemelkallergie nog niet was ontdekt zeg maar. Maar ze zit alweer een maand of 3 op 'gewone' flesvoeding, niet meer de Neocate. Maar over 2 weekjes mogen we naar het CB, dan gooi ik het daar eens in de groep want misschien is het gewoon wel helemaal niks.

En ik zit nog in de ontkenningsfase qua dreumes :+ ... Duurt nog 2 maanden! En dan nooit meer een baby in Huize Twinkle ;( ;(
Gisteren heb ik de luiertas al naar boven verbannen want die is niet echt meer nodig, er hoeft steeds minder mee als we weg gaan etc. Maar houd hem nog wel even achter de hand. Ding heeft veel meegemaakt! Nostalgie O+

Fazz! Die foto! :D _O- ... Nooit bedacht dat het ook zo zou kunnen

Voor iedereen die op vakantie is of gaat, een hele fijne vakantie met de kleintjes! Ik moet nog een weekje of 3 maar dan .. Legoland O+ Heerlijkheid! Kijk er echt naar uit.
pi_172585279
Stapbaby's *O*

Dora koeken en yoghurt met smarties klinkt niet slecht, heb ik ook eens een excuus voor mijn onderontwikkelde smaak.

Ik vond boodschappen doen met draagdoek doen altijd lastig, bukken of strekken zit er dan niet echt in bij mij.

Op het baby en ontzwanger front: ik heb geslapen vannacht, alleen af en toe een borst tevoorschijn geslingerd terwijl M verschoonde, flesjes maakte en gaf. Hij is een held en ik voel me herboren! Vandaag zelfs een stukje gefietst. Vannacht moet hij blijven liggen vanzelfsprekend.

En S is een soort reptiel en vervelt van top tot teen. Ben benieuwd wat er straks onder vandaan komt.
pi_172585445
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

basic? Nee joh. Dan eet je gewoon de hele week dorakoeken en bakjes yoghurt met smarties _O-
Alle vrije tijd die je ineens hebt als je niet meer hoeft te koeken en niet meer hoeft af te wassen. :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172585474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:17 schreef ingee het volgende:
Stapbaby's *O*

Dora koeken en yoghurt met smarties klinkt niet slecht, heb ik ook eens een excuus voor mijn onderontwikkelde smaak.

Ik vond boodschappen doen met draagdoek doen altijd lastig, bukken of strekken zit er dan niet echt in bij mij.

Op het baby en ontzwanger front: ik heb geslapen vannacht, alleen af en toe een borst tevoorschijn geslingerd terwijl M verschoonde, flesjes maakte en gaf. Hij is een held en ik voel me herboren! Vandaag zelfs een stukje gefietst. Vannacht moet hij blijven liggen vanzelfsprekend.

En S is een soort reptiel en vervelt van top tot teen. Ben benieuwd wat er straks onder vandaan komt.
Ik dacht dat er een gedetailleerd seks verslag kwam bij die los slingerende borst, maar het ging dus om de borstvoeding. :D

In elk geval fijn dat je even hebt kunnen opladen!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:43:25 #282
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172585985
Man man, ik kom niet meer bijgelezen hier. Lot van een tweede las ik? :)

Wat gaan die baby's hier hard zeg! James ook al aan de wandel :o

Wat fijn, Inge. Slaap doet wonderen he!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172586870
Seks? Dat komt toch pas weer als de kinderen het huis uit gaan?
pi_172591500
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:11 schreef ingee het volgende:
Seks? Dat komt toch pas weer als de kinderen het huis uit gaan?
Nee joh. Gewoon als ze compleet in coma zijn van de voeding. :D
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172596938
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 23:11 schreef ingee het volgende:
Seks? Dat komt toch pas weer als de kinderen het huis uit gaan?
:o ik wist wel dat R een snelle was, maar dat ze nu al uit huis was?? :'(
pi_172600185
Onbevlekt, jeweets.
pi_172600651
Had ik al gezegd dat ik zo blij was met de geboortefoto's? Ik heb wat onherkenbare geupload, maar haal ze wel straks weer weg. Er is geen bloed op te zien, behalve dan de smurrie die verse baby's over zich heen hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸&gt;&lt;(((ş&gt;
pi_172600956
Wauw. O+ O+
  zaterdag 22 juli 2017 @ 18:44:13 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172601199
Prachtig FF! O+
pi_172601667
Supermooi FF ♡!!!
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:18:18 #291
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172601908
Prachtig zeg! O+ Ik ben ook zo blij met de paar fotos die de anestasist in de ok maakte O+ (natuurlijk niet vergelijkbaar met fotos van fotograaf.. maar toch :) )

Wauw James!! _O_
Ooi, dat is écht super snel! _O_
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172602272
Wauw wat een mooie fotos!

Ik heb wel spijt dat ik bijna geen zwangerschapfoto's heb, tenminste geen foto's met echte buik.
Ik heb wel een paar -heb je nou een paar weken lang alleen maar frikandellen lopen vreten of ben je zwanger?- foto's.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172602349
Wauw, die foto's ontroeren me, vooral die laatste O+
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:51:07 #294
73386 Fazz
onderweg
pi_172602659
Wat mooi FF O+
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:53:02 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172602683
Prachtig O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 22 juli 2017 @ 20:01:39 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172602940
Heel mooi FF O+.

Ik heb ook prachtige foto's van de ks, ze zijn me heel dierbaar.
KuikenGuppy
pi_172603397
Prachtige foto's ff! *;
pi_172603537
Wat een schitterende foto's zeg. Die van pappa met z'n twee kindjes, wow 😍

Mijn baby is stuk. Hij ging vanavond staan.
pi_172604789
Mooi FF! O+

Wij liepen vandaag met petekind en Timo over de Tilburgse kermis. En die kleine slaapkop sliep overal doorheen, met dank aan zo'n gehoorbeschermingskoptelefoon. Geniaal gezicht was het ook.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:55:40 #300
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172608072
Ook al zo'n snelle, Room :)

Gogo, wat leuk, een petekind. Hoe oud is hij/zij en doen jullie geregeld leuke dingen?

Ons duracellkonijntje is pas net leeg. Gaan staan is zo de bom dat hij niks anders meer wilde. En overstappen van de bank naar een tafeltje, knapperd! Maar pfffft, wel ff blij dat hij nu ligt. Uitslapen is nu wel het minste dat hij kan doen morgen ;)
  zaterdag 22 juli 2017 @ 23:40:26 #301
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172609538
Dat zijn zeker mooie foto's, FF O+

Wat slim van de koptelefoon, Gogo :)

Room, wat doettie nou :o

Duracellkonijntje ook al aan het stappen. Hopelijk slaapt hij idd uit, Q :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')