Geen idee, maar ik had er vorige weer eens een. Dan is dat stuk van Groningen naar Den Haag opeens 2X zo langquote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat is er helemaal uitgegaan toch? Of is het de bedoeling dat het uiteindelijk op grote schaal terugkeert?
Behoorlijk tragisch artikel voor een spoornet wat 15 jaar geleden een stuk beter was als nu in de spits. Drama is het qua onderbezetting qua logistiek.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:43 schreef GlenSpey het volgende:
Leuk, positief artikel:
https://www.volkskrant.nl(...)orwegennet~a4506301/
Ik had hem gebracht onder titel "Nieuw-Zeelandse prof vindt dat we niet moeten zeuren over het spoor omdat we het al heel erg goed doen enzulks". Hele middag mee rondgehuppeldquote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:43 schreef GlenSpey het volgende:
Leuk, positief artikel:
https://www.volkskrant.nl(...)orwegennet~a4506301/
Maar dat moet je wel, wat is je punt?quote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:49 schreef PluggieOD het volgende:
Als ik geen parkeergeld moet betalen in bv Utrecht is zelfs met mijn GSi rijden goedkoper per km dan de trein....
Een soort goedkope TGV voor 4 personen max.quote:
mja, je moet niet vergeten dat in de afgelopen vijftien jaar veel meer treinen zijn gaan rijden. De frequenties op vrijwel alle lijnen zijn flink uitgebreid.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:51 schreef PluggieOD het volgende:
Dus voor 95% van de mensen is de trein zo bezopen duur dat het geen alternatief is.
Zeker niet voor mensen met een vriendin of kinderen. Ik vind het maar een raar artikel.
Punt: 15 jaar geleden was de NS veel beter toegerust op haar taak.
En er zijn veel meer reizigers gekomen, terwijl de infrastructuur niet overal is uitgebreid. Op veel plekken wordt het maximale uit de infrastructuur gehaald, waardoor een kleine vertraging al een flink domino-effect kan veroorzaken.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je moet niet vergeten dat in de afgelopen vijftien jaar veel meer treinen zijn gaan rijden. De frequenties op vrijwel alle lijnen zijn flink uitgebreid.
Meer passagiers, meer materieel, maar ook veel meer naar behoefte gepland. Hierdoor zitten de treinen idd voller. Bij 70% van de zitplaatsen bezet wordt een trein al als vol ervaren en in de spits zijn staanplaatsen onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:06 schreef PluggieOD het volgende:
Dat zeg je, maar in mijn studententijd waren treinen niet zo overbevolkt als nu, ik heb serieus gevoel dat capaciteit een stuk beter was.
Ik heb niets tegen treinen, en zit er vaker in dan in mijn auto.
Ook als je maar een keer per twee maanden zo'n transportje moet doen?quote:Op zaterdag 15 juli 2017 00:37 schreef PluggieOD het volgende:
Tuurlijk wel, dan koop ik een Ford Max, dat los je meteen op.
Sorry, gaat niet passen, die zit al vol.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |