SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
b2py
Beton!Het is dit jaar op 14 oktober 40 jaar geleden dat de eerste metro door Amsterdam ging rijden. Twitteraccount @oostlijn publiceert tot aan 14 oktober dagelijks plaatjes van de bouw etc. Op onderstaande foto het grootste caisson dat gebruikt is bij de aanleg en dit is op het Weesperplein waar voorbereidingen getroffen zijn voor een oost/westlijn en het daarom zo groot is.
Cherna
Fuck the SystemVoor de tweede maal in zeer korte tijd is er personeel beschoten met een luchtdrukgeweer op het opstel terrein in Heerlen waarvan een Machinist door twee kogeltjes werd geraakt. Hij maakt het goed na behandeling in het ziekenhuis. Godzijdank.
Hoe het met de beveiliger is afgelopen weet ik niet.
Het word steeds gekker. Hoop dat ze dat stuk tuig bij de kraag vatten.
http://m.limburger.nl/cnt(...)-met-luchtdrukgeweer
Nu had ik een mail gekregen dat er dus wederom geschoten is op personeel. Dit maal een beveiliger.
[ Bericht 17% gewijzigd door Cherna op 12-07-2017 12:30:57 ]krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemeladennistd
FOK!sport *O*Eindelijk....quote:Handig is dat reizigers die uit een NS-trein komen niet meer apart hoeven uit en in te checken als ze bij Arriva instappen. Ze kunnen volstaan met uitchecken op de plaats van bestemming.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenboriq
Blacksmith of Rhythmtwitter:Arjan_Spoormans twitterde op woensdag 12-07-2017 om 14:06:10 Onze 6 treinen per uur is nieuws in Noord-Korea. Ik moest er om lachen 😁 https://t.co/RoumKeOE3d reageer retweet
Cherna
Fuck the SystemLeuk gemonteerd. 😁quote:Op woensdag 12 juli 2017 15:01 schreef boriq het volgende:twitter:Arjan_Spoormans twitterde op woensdag 12-07-2017 om 14:06:10 Onze 6 treinen per uur is nieuws in Noord-Korea. Ik moest er om lachen 😁 https://t.co/RoumKeOE3d reageer retweet
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemeladerLudolf
allround beunhaasWat bezielt je dan, vraag ik me af. Als je echt iets wilt bereiken neem je toch een zwaarder wapen en misschien een iets groter doel dan een opstelterrein in een uithoek als Heerlen...quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:19 schreef Cherna het volgende:
Voor de tweede maal in zeer korte tijd is er personeel beschoten met een luchtdrukgeweer op het opstel terrein in Heerlen waarvan een Machinist door twee kogeltjes werd geraakt. Hij maakt het goed na behandeling in het ziekenhuis. Godzijdank.
Hoe het met de beveiliger is afgelopen weet ik niet.
Het word steeds gekker. Hoop dat ze dat stuk tuig bij de kraag vatten.
http://m.limburger.nl/cnt(...)-met-luchtdrukgeweer
Nu had ik een mail gekregen dat er dus wederom geschoten is op personeel. Dit maal een beveiliger.Kranplätze müssen verdichtet seinCherna
Fuck the SystemDe machinist was drie maal geraakt. Als je in het gezicht/ogen geraakt word is het einde oefening. Hij moest in iedergeval naar het hospitaal om zich te laten behandelen. En als je in de nacht over een algemeen donker terrein loopt in je eentje op weg naar een trein is dat allerminst prettig als je weet dat dit tuig nog niet is opgepakt.quote:Op woensdag 12 juli 2017 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bezielt je dan, vraag ik me af. Als je echt iets wilt bereiken neem je toch een zwaarder wapen en misschien een iets groter doel dan een opstelterrein in een uithoek als Heerlen...krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemelaDaders in de hoek zetten en dan zelf de luchtbuks ter hand nemen...quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:19 schreef Cherna het volgende:
Voor de tweede maal in zeer korte tijd is er personeel beschoten met een luchtdrukgeweer op het opstel terrein in Heerlen waarvan een Machinist door twee kogeltjes werd geraakt. Hij maakt het goed na behandeling in het ziekenhuis. Godzijdank.
Hoe het met de beveiliger is afgelopen weet ik niet.
Het word steeds gekker. Hoop dat ze dat stuk tuig bij de kraag vatten.
http://m.limburger.nl/cnt(...)-met-luchtdrukgeweer
Nu had ik een mail gekregen dat er dus wederom geschoten is op personeel. Dit maal een beveiliger.
Als ze ze ooit vinden dan.Dr_Flash
CubeMeisterNou kom op met dat intercitystationquote:Hoogeveen krijgt subsidie ijsbaan
Een meerderheid van de Provinciale
Staten in Drenthe heeft besloten dat
Hoogeveen vijf miljoen euro subsidie
krijgt voor de bouw van een ijsbaan.Dat
betekent dat Assen achter het net vist.
Eerder koos het provinciebestuur van
Drenthe ook al voor Hoogeveen.Hoogeveen
wil nu zo gauw mogelijk beginnen met de
bouw van het Kleine Bols IJsstadion,een
baan van 400 meter;kosten 18,6 miljoen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenCherna
Fuck the SystemErgens in Frankrijk. Gokje Bordeaux.quote:Op woensdag 12 juli 2017 18:32 schreef b2py het volgende:
Woensdagavond raadplaatje, welk station is dit
[ afbeelding ]krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemeladennistd
FOK!sport *O*Locon (Benelux) is failliet: http://www.rtvoost.nl/nie(...)en-enschede-faillietPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenWas dit verwacht?quote:Op woensdag 12 juli 2017 18:36 schreef dennistd het volgende:
Locon (Benelux) is failliet: http://www.rtvoost.nl/nie(...)en-enschede-faillietdennistd
FOK!sport *O*Het verhaal ging vorige week al, en daarvoor waren ineens al een loc verkocht aan Railexperts (de 9901) en een bakkie aan Jacko Fijn Techniek (het bedrijf dat onderhoud doet aan de locs van Locon). Die laatste is ongetwijfeld een betaling in materieel ipv cash geweest.quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*Abellio is volledig eigenaar van de Westfalenbahn geworden. Ze hadden 25% van de aandelen, net als:
- Mindener Kreisbahnen
- Verkehrsbetriebe Extertal
- moBiel (Stadtwerke 'Bielefeld', waarschijnlijk in werkelijkheid de CIA)
Reden is dat deze drie een onderhandse concessie hebben op de thuismarkt, die openbaar aanbesteed zou moeten worden vanwege hun aandeel in een bedrijf dan meebiedt op aanbestedingen.
https://www.abellio.de/de(...)ingesellschafter-derPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenJames1988
SchommelbotenloverOud nieuwsquote:Op woensdag 12 juli 2017 22:32 schreef dennistd het volgende:
Abellio is volledig eigenaar van de Westfalenbahn geworden.Fred
BeroepschagrijnHoog tijd dat dat soort dingen opgeschreven worden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 01:36 schreef Cherna het volgende:
Het is ook belangrijk te weten hoeveel bakken er langs een perron passen als voorbeeld. Je hebt altijd plaatsgebonden situaties die belangrijk zijn die niet in je seinenboek zijn vermeld.Dat is imho dus raar, de baan zou of zo moeten ingericht zijn dat die gevaarlijke punten niet voorkomen of dat de inrichting van de baan zo gemaakt is dat je weet dat er een gevaarlijk punt komt zonder dat je dat uit je hoofd moet weten.quote:Als ik ga wegleren bekijk ik de situaties rondom de stations, rempunten en heel belangrijk km aanduiding wijzigen/wisselingen. Waar seinen staan langs de vrije baan op de gevaarlijke punten na en krappe seinafstanden die wel van belang zijn, kijk ik niet eens naar.Dat zou niet eens jouw probleem moeten zijn als machinist. 12 bakken mee, is stoppen bij het bordje "12" (of leeg). Als het niet past klopt de inrichting dus niet, of hadden ze jou die 12 bakken niet mee moeten geven.quote:Zonder wegleren en je komt krom binnen in Weert richting Maastricht met 12 bakken weet ik zeker dat je met een halve bak in het kruis staat en daarmee een halve bak niet langs het perron als je het bordje aanhoud Waar je met 12 bakken volgens het seinenboek zou moeten stoppen.Wederom klopt de inrichting van de baan dus niet.quote:Steker nog je zult daar het uitrijsein voorbij moeten gaan(afrijden)en daarmee zul je een hc etc moeten inlichten. Zonder wegkennis weet ik zeker dat dit fout gaat. Ontgrendel je dan de deuren en een reiziger valt in de ballast heb je heel wat uit te leggen. Dat is een voorbeeld van de vele uitzonderlijke situaties op baanvakken.Wederom, dat zou jouw probleem als machinist niet moeten zijn. Als je 12 bakken mee krijgt, moet dat ook gewoon passen op het perron waar je terecht gaat komen.quote:Zo moet je weten dat bijvoorbeeld in Maastricht 12 bakken alleen op spoor 4,5 en 6 passen. Zou volgens mijn railpocket een trein uit 10 bakken bestaan kan die op spoor 1 ook terecht. Krijg ik 12 bakken mee dan pleeg ik een telefoontje naar de treindienstleider waar hij mij bij binnenkomst binnen neemt. Ook weer zo een voorbeeld op dat traject.Kwestie van uniforme nummers gaan gebruiken voor trajecten. Net zoals de snelwegen, gewoon nummeren die hap.quote:Dan is het van belang waar je langs de kant kunt gaan en kunt doorwisselen met je trein. Trdl gebruikt meestal ook namen van het gebied. Toch wel handig dat je dan al weet in welk gebied je zit. De km maakt het dan compleet. Als een treindienstleider mij vertelt dat ik in Maasbracht aan de kant ga dan weet ik al waar zonder de exacte km. Zonder wegkennis weet je niet waar dat is. Dat zijn ook handige zaken om bij een aanrijding te kunnen vermelden samen met de km. Je geeft dan bijvoorbeeld door tussen Maasbracht en Roermond en km.Die kan ik even niet plaatsen, ook op een brug liggen toch normaal spoor waar je over heen rijdt?quote:Namen van de wateren die je kruist. Maas, Waal, Lek, Amsterdam rijnkanaal. Ook handig om even allemaal in je op te nemen.
Met de auto hoef ik dat ook niet te weten als ik ergens heen ga en als er een brug open gaat, gaat er vanzelf wel ergens een lamp branden.Als ik in de auto stap hoef ik toch ook niet te weten welke tunnels ik tegenkom en waar de vluchtwegen zijn. Bordjes genoeg in zo'n tunnel om de weg te wijzen.quote:Tunnels en vluchtwegen. Enfin ik kan wel doorgaan waarom wegkennis zo belangrijk is.
Bovendien mag je negen van de tien keer als zo'n trein in een tunnel staat de trein toch niet uit.Dat soort dingen zouden al moeten gebeuren vóór een machinist er melding van maakt, dan ben je namelijk al te laat.quote:Dan bijvoorbeeld Amsterdam. Moet je daar toch in iedergeval weten waar de lage seinen staan. Soms groeit er onkruid voor en kan het gebeuren dat je het zou missen. Weet je dat daar een laag seintje staat ben je bedacht en kruipt naar het sein. Geef even door om Het sein vrij van rommel te maken.Ook hier zou de inrichting van de baan dus uniform moeten zijn of zo zijn ingericht dat voor elke machinist duidelijk is wat er moet gebeuren zonder te hoeven vertrouwen op zijn geheugen.quote:Dan het soort baanvak. Dubbel-Enkel,Beveiligd linker spoor, Enkel, VS etc. Ook belangrijk te weten ivm met aki/ahob aanrijsecties middensecties en voorseinen mocht je moeten keren.Met de huidige manier zoals het spoor is ingericht ontkom je er inderdaad niet aan, maar ik blijf het zonde vinden dat het spoor niet (zoals de weg, vaarweg, vliegveld etc) eenduidig is ingericht zodat al dat gedoe van wegbekendheid niet nodig is.quote:Enfin een aantal voorbeelden. Hoop dat het nu meer duidelijk is hoe belangrijk wegkennis is. Het is ook zo dat je niet met dichtgeknepen billen moet zitten onder slechte weersomstandigheden als je totaal geen wegkennis bezit. En zonder wegkennis is dat zeker het geval met de snelheden die je rijd. Een trein zet je niet
zomaar stil. En je gaat ook niet zo langzaam rijden dat je achterligger steeds van geel naar geel onder die omstandigheden moet rijden.
Ik vind het gewoon zonde van het geld, als de baan één keer eenduidig wordt ingericht is dat geld zo weer terug verdient omdat machinisten dan aan de baan en de inrichting kunnen zien wat ze moeten doen, zonder eerst hele trajecten uit hun hoofd te moeten leren.Toch raar eigenlijk.. alle systemen laten weten dat de trein moet stoppen en toch rekenen we dan nog op een mens om de trein ook daadwerkelijk te laten stoppen...quote:En zo vanzelf stopt bij een rood sein, is van de trein en zeg nooit maar dan ook nooit tegen de commissie dat die trein toch bij rood stopt door een beveiliging. Dan weet ik zeker dat je nooit meer een trein zult rijden al ga je maar 1 mm door rood want dan begrijp je totaal niet waar je mee bezig bent.
Vliegtuigen (auto pilot) en auto's (adaptive cruise control) zijn al verder dan de trein, terwijl die vervoerstechniek juist het makkelijkst de automatiseren is. Hij valt nooit uit de lucht en doordat-ie op rails staat weet je ook altijd waar de trein heen gaat.So we just called him FredCherna
Fuck the SystemGa er maar vanuit dat je bij een auto zelden veel mensen moet evacueren. Je kunt treinverkeer over sporen totaal niet vergelijken met wegverkeer.
Bij tunnels is het dus van belang dat je weet hoe het werkt. Ik kan je nog een voorbeeld geven. De Willemspoort tunnel. Van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Centraal. Het inrijsein staat kort bij die tunnel uitgang. Het loopt stijl omhoog. Een loc met rijtuigen met een motor buiten dienst komt die tunnel niet meer uit als het glad is en het sein toont rood waardoor je dus op die helling stil staat.
Door wegkennis neem je contact op met de TRDL om je niet voor rood te laten staan op dat punt.
Dit heeft alles te maken met ervaring en wegkennis.
[ Bericht 33% gewijzigd door Cherna op 12-07-2017 23:38:07 ]krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemelaWat een hoop gezeur, wat is nou eigenlijk de essentie van je verhaal? Waarom ben je zo anti-wegleren, wat heb JIJ er verder mee van doen?quote:Cherna
Fuck the SystemIk kan mij voorstellen dat je als leek daar totaal anders naar kijkt.quote:Op donderdag 13 juli 2017 00:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat een hoop gezeur, wat is nou eigenlijk de essentie van je verhaal? Waarom ben je zo anti-wegleren, wat heb JIJ er verder mee van doen?
Ik maakte deze post ook omdat hier neem ik aan, liefhebbers zijn die mogelijk ooit zelf Mcn willen worden. Voor hun is die info dan wel eens leuk om in te lezen.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
Forum Opties Forumhop: Hop naar: