Ja ik vermaak me er prima mee. Wel een heel andere discipline dan ik gewend ben maar het gaat steeds beter, begin de Scandinavian flick ook steeds beter onder controle te krijgenquote:Op vrijdag 10 april 2020 02:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Goed om te horen dat Dirt Rally bevalt. Herinnerde me er ook aan dat ik het zelf nog wilde proberen zoals ik eerder in dit topic aangaf.
Morgen maar even op Steam kijken.
Zonde van je geld, ga je geen plezier mee beleven, zeker door gebrek aan (goede) force feedback.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Midden/eind jaren 90 veel Grand prix 2 en 3 gespeeld toen ook met een stuurtje van Logitech. Laatste tijd begint 'het racebloed' weer te kruipen dus heb me F1 2019 aangeschaft op de pc. Nu ik merk dat het met een controller stuk lastiger is (en het racestuur zeer waarschijnlijk niet meer compatibel is) ben ik me ook aan het ori๋nteren op een nieuw stuur. Gezien ik 1 pc heb die ik ook voor werk gebruik, en ik niet altijd sim races kan spelen wil ik beginnen met een instapmodel stuur. Was aan het denken aan de hori. Iemand daar ervaring mee? https://www.mediamarkt.nl(...)el-apex-1473104.html
Je moet de race ook wel uitrijden natuurlijk..quote:Op maandag 20 april 2020 08:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Zijn er mensen die NASCAR Heat 4 spelen. Gisteren via steam voor paar euro gekocht. Ziet er goed uit. Enige nadeel is dat (zoals ik nu kan zien) dat je geen wedstrijd halverwege kan opslaan
Die T150 is een knap instap model inderdaad. Alles daaronder is weggegooid geld zoals @Meike26 al zei want dan heb je geen force feedback en dat is echt wel essentieel voor de ervaring.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dan is Even afwachten op een aanbieding. Vind 299 iets te gortig (of anders gezegd daar speel ik te weinig voor) zie ook deze nog staan. Maar valt dan ook te hopen op een aanbieding
https://www.coolblue.nl/p(...)50-rs-pro.html#video
Nice!quote:Op woensdag 22 april 2020 08:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nou zojuist de T150 pro besteld wordt vanavond al geleverd
Nice !quote:Op woensdag 22 april 2020 08:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nou zojuist de T150 pro besteld wordt vanavond al geleverd
Ik zou de rotatie dusdanig instellen dat je fysieke stuur correspondeert met het stuur op je beeld. Volgens mij is dat 360 graden ja.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Stuur zojuist geleverd. en even F1 Season 2019 opgestart. eerste indruk positief.
wel even de kunststof pedaalsteunen gedraaid zodat pedalen iets platter liggen.
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.
Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Verder heb ik de rotatie van het stuur tot 360 terug gezet. Is dit voldoende, of adviseren jullie deze meer of minder in te stellen?
Dat is zodat remmen naarmate je harder remt meer kracht kost om het pedaal in te trappen zegmaar.quote:Op woensdag 22 april 2020 20:50 schreef Sjoerd102 het volgende:
Verder zag ik dat er een conische begrenzer meegeleverd werd voor de remmen.Kan iemand me uitleggen waar dat precies voor dient. Vind hetr remmen nu al zwaar aanvoelen.
Heb ik mij ook erg lang aan lopen irriteren in RaceRoomquote:Op woensdag 22 april 2020 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
In het spel kan het stuur (op het beeld) maar 1 heel rondje draaien, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid volgens mij, dat is wel jammer op zich. Maar je kan het wel naar je smaak inrichten, heeft dus ook te maken met persoonlijke voorkeur.
Ik had in Assetto Corsa daar gekut mee toen ik die RSS Formule Hybrid wilde gebruiken. Mijn stuur draait 1080 graden en ik moest die hele 1080 graden dus ook echt draaienquote:Op woensdag 22 april 2020 23:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb ik mij ook erg lang aan lopen irriteren in RaceRoom
Totdat ik er achterkwam dat er een optie is die de visuele omwenteling overneemt met "match settings". Sindsdien veel minder storend, welke graden hoek ik ook kies, meestal 270, maar bij Formule wagens meer richting de 210 wat ik prettiger vind.
Veel vermogen in dat ding?quote:Vanavond wat online races gedaan met de NSU 'Prinz' TTS in RaceRoom.
Echt ik begin verliefd te worden op dit wagentje, heerlijk de bochten in smijten, momentum houden, remmen zoveel mogelijk vermijden en driftend de bochten uitkomen
Dat zelf aanpassen met txt en ini bestanden kan ik mij ook nog wel herinneren van NFS 1 t/m 4. Zo had je ook een bestand per baan waarmee je de ruwheid van het asfalt/oppervlak kon aanpassen. Heel verleidelijk om er zo mee te klooien zodat je auto alle kanten op gleed of niet vooruit kwam omdat het asfalt aanvoelde als schuurpapier. Dat modden heb ik nu geen zin meer in, zoals ik begrijp dat het wel nodig is wat te pielen in Assetto Corsa en rFactor 2 om meer content te hebben om mee en op te rijden?quote:Op woensdag 22 april 2020 23:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik had in Assetto Corsa daar gekut mee toen ik die RSS Formule Hybrid wilde gebruiken. Mijn stuur draait 1080 graden en ik moest die hele 1080 graden dus ook echt draaienTerwijl die auto zich gewoon hoort aan te passen. Ergens in een txt bestand iets gewijzigd toen, daarna werkte het. Op een gegeven moment werkte het niet meer, dus heb ik dat bestandje weer gedaan zoals die oorspronkelijk was en nu heb ik er godzijdank nooit meer problemen mee.
Nee juist niet. Dat is het leukste er aan en waarom je hem echt aan de gang moet houden. Zoals in haarspeld bochten pas laat naar je apex toe, snelheid zo lang mogelijk vast houden, de auto insturen, even terugschakelen voor de drift, gelijk weer gas er op en auto oplijnen voor volgende rechte stuk of bocht. De Senna S's in Suzuka zijn al leuk, maar met de NSU zwiep je de NSU van de ene naar de andere bocht. Macau ga ik binnenkort ook proberen met dit dingquote:Veel vermogen in dat ding?
Is met gebrek aan vermogen soms ook makkelijker om consistent te blijven. Heb ik bijvoorbeeld ook met de Toyota GT86 waar bijvoorbeeld veel mee geraced wordt op AC, in een online lobby. Op een klein circuit wel leuk, op grotere dan begin ik me wel te vervelen eerlijk gezegdquote:Op donderdag 23 april 2020 06:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat zelf aanpassen met txt en ini bestanden kan ik mij ook nog wel herinneren van NFS 1 t/m 4. Zo had je ook een bestand per baan waarmee je de ruwheid van het asfalt/oppervlak kon aanpassen. Heel verleidelijk om er zo mee te klooien zodat je auto alle kanten op gleed of niet vooruit kwam omdat het asfalt aanvoelde als schuurpapier. Dat modden heb ik nu geen zin meer in, zoals ik begrijp dat het wel nodig is wat te pielen in Assetto Corsa en rFactor 2 om meer content te hebben om mee en op te rijden?
[..]
Nee juist niet. Dat is het leukste er aan en waarom je hem echt aan de gang moet houden. Zoals in haarspeld bochten pas laat naar je apex toe, snelheid zo lang mogelijk vast houden, de auto insturen, even terugschakelen voor de drift, gelijk weer gas er op en auto oplijnen voor volgende rechte stuk of bocht. De Senna S's in Suzuka zijn al leuk, maar met de NSU zwiep je de NSU van de ene naar de andere bocht. Macau ga ik binnenkort ook proberen met dit ding
Misschien dat ik er wel een opname van maak. Ik ken Macau ook nog niet zo goed, maar de NSU is wel een autootje waarin je door gebrek aan vermogen meer tijd heb om de baan te leren (vooral de lay-out, de racelijnen zijn soms wat anders dan normaal).![]()
De software is sowieso gratis. Altijd al geweest. Via de store koop je je auto's, tracks of pakketten waar je interesse in hebt. Standaard heb je een auto of vijf gratis en 2 of 3 banen. Anders dan iRacing heb je geen abonnementen p.m. maar puur alleen de 'hardware' binnen de software die je nodig hebt om de auto of circuits van je wensen te rijden. Met multiplayer en challenges Kan je wel soms auto's en banen rijden die je zelf niet hebt en zijn er regelmatig acties (meestal in weekend) met grote discounts. Sowieso zijn alle auto's gratis te test-rijden op het fictieve (gratis) RaceRoom Raceway.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:56 schreef Sjoerd102 het volgende:
via Steam Raceroom Race Experience binnenhalen. Was toch gratis, dus verwacht er niet teveel van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 23-04-2020 22:47:09 ]
De GT3 wagens, WTCR toerwagens en DTM's zijn zover ik weet getest en gefinetuned door echte coureurs uit de verschillende klasses. Ik weet alleen niet of dat ook geld voor de oudere wagens van voor 2018.quote:Op dinsdag 28 april 2020 11:12 schreef Sjoerd102 het volgende:
Heb voor raceroom wel de DTM pack van 2015 gedownload. Valt me alleen op dat als je bocht mist je echt bijna stil moet staan (en soms ook nog versnelling in achter moet zetten) om weer in juiste spoor te komen.
Vanaf 2012 hebben ze een semi automatische bak met flippers op het stuur en gebruiken ze geen voetpedaal meer. Althans misschien dat ze nog ergens een koppeling pedaal of hendel hebben voor de start maar gewoon tijdens het rijden hoef je niet te koppelen i.i.g.quote:Op zondag 3 mei 2020 00:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ben in Raceroom met DTM 2015 aan het rondrijden.
Heb op dit moment deze hulpmiddelen aan/uit staan.
[ afbeelding ]
Iemand een idee of in DTM destijds koppeling met voetpedaal was of semi automaat?
ABS en traction control aan of uit? Wil het natuurlijk wel beetje realistisch houden
Cockpitview is makkelijker dan achter de auto hoor.quote:Op zondag 3 mei 2020 13:28 schreef Sjoerd102 het volgende:
heb hem nu op 'get real'gezet. dan is stability control en counter steer assist uit.
Rij overigens redelijk arcade (dus camera achter auto) en en niet de cockpit view. Vind het nu al moeilijk zat.
Ik doe meestal de dak of rollbar camquote:Op maandag 4 mei 2020 11:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Cockpitview is makkelijker dan achter de auto hoor.
Nee, want mijn videokaart trekt dat niet en ik was al heel blij met mijn triple screens en dedicated rigquote:Op maandag 4 mei 2020 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik wil nog altijd een keer overstappen naar VR.
Iemand in deze reeks daar ervaringen mee?
Je trekt wel triple screens maar geen VR?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, want mijn videokaart trekt dat niet en ik was al heel blij met mijn triple screens en dedicated rigMaar ik hoor eigenlijk alleen maar lovende ervaringen daarover. Dat diepte veel beter in te schatten is waardoor je dus ook je rempunten ook consistenter worden en je rondetijden dus ook. Alleen moet je dus niet de pech hebben dat je er misselijk van wordt, sommige mensen kunnen er echt niet tegen.
Zou het ook niet een soort van bewuste keuze zijn ivm ogen en de mogelijke schade die zo'n VR set zou kunnen veroorzaken.. ?quote:Op maandag 4 mei 2020 13:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Sommigen zijn juist helemaal niet te spreken over VR. Kijk naar Norris en Verstappen, die spelen alleen op triple monitors. Wellicht mede doordat zij vele uren achter elkaar spelen, wat op VR volgens sommigen vrij zwaar is.
Ik weet dat t ver voor je is maar in AMS is er een VR game room met ook een race seat voor Project Cars2.quote:Op maandag 4 mei 2020 11:56 schreef vosss het volgende:
Ik wil nog altijd een keer overstappen naar VR.
Iemand in deze reeks daar ervaringen mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |