bronquote:De twee kinderen in Den Haag die het maken van een klassenfoto op school hadden gemist vanwege de samenloop met het Offerfeest krijgen een schadevergoeding.
Dat oordeelt de kantonrechter in Den Haag in de rechtszaak die hun ouders hadden aangespannen tegen hun school.
10.000 euro geëist
De kinderen, twee zusjes, krijgen een schadevergoeding van 500 euro omdat hun school onderscheid heeft gemaakt tussen leerlingen en dat mag niet van de Algemene wet gelijke behandeling. De ouders hadden 10.000 euro geëist.
De zusjes hadden speciaal vrij gekregen voor het Offerfeest. "Weet u hoe het voelt als je dochtertje van vijf elke dag bij binnenkomst in de klas naar de foto kijkt en vraagt ‘mama, waarom sta ik hier niet op?’ Dat kun je niet aan een kind uitleggen", zou de moeder tijdens de zaak hebben gezegd.
Discriminatie
Haar advocaat Laura Zuydgeest noemde de kwestie, die al in 2015 gebeurde, een schoolvoorbeeld van discriminatie. Volgens haar omdat alleen moslims erdoor werden getroffen. De openbare school zei dat de drukke fotograaf niet op een andere dag kon komen.
De school probeerde islamitische kinderen, die officieel vrij hadden gekregen, wel tegemoet te komen door de klassenfoto in de ochtend te laten nemen. Zo konden zij de rest van de dag het offerfeest vieren. De twee dochters van de vrouw waren daar niet bij omdat zij in de moskee zaten voor het traditionele gebed.
quote:Op maandag 10 juli 2017 18:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat dit geval vrij uniek is laat al zien dat ik gelijk heb.
Waar ik op doel is dat, bijvoorbeeld, Marokkanen vaak op vakantie/familiebezoek gaan naar Marokko.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kunt een feestje toch ook gewoon vieren na schooltijd? Ik zie het probleem niet.
Dat ze losser deden was juist omdat ze veel meer integreerden aangezien er niet zoveel moslims waren om mee te segregeren. Dit heb ik van zeer dichtbij in Amsterdam mogen aanschouwen.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Juist niet in verzuilde groepen.
Maar in groepen die veel druk van buitenaf ervaren, waardoor de groep sluit. De islam is daar een pracht vb van, in de jaren 60/70/80 zag je een veel lossere islam, geen moslim die daar echt moeilijk over deed.
Je negeert nog steeds de ellende van de mensen die eigenlijk helemaal geen moslim, christen etc etc wilde worden maar zich niet kunnen ontrekken. Kijk naar de bible belt, kijk naar de moslim wijken.quote:Toen kwam de druk van buitenaf, sloot het en ging het bergafwaarts. De druk van buitenaf zorgde dat de voortgang binnen de eigen groepen stagneerde.
Dus juist geen verzuiling bij die groepen. De groepen waarop we de verzuiling toegepast hebben hier zijn vrijwel allemaal meer geopend, geëmancipeerd.
Je denkt echt dat het dus normaal is hier geen enkele rekening mee te houden?quote:Op maandag 10 juli 2017 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat je jezelf serieus neemt, dan hoef ik het niet te doen.
Dat lijkt mij idd normaal.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Je denkt echt dat het dus normaal is hier geen enkele rekening mee te houden?
En je vindt het dan niet raar dat er niet al eerder wat over gezegd is, dat met een stevige hoeveelheid moslims met lange tenen in ons land?
Ik noem verder ook een vb van hier, van die Urker vissersdagding, ook iets waar gewoon rekening mee gehouden wordt. Dat is echt normaler dan je denkt.
Als het ongeoorloofd is valt het ook gewoon onder de onderwijsinspectie en wordt er wat mee gedaan.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar ik op doel is dat, bijvoorbeeld, Marokkanen vaak op vakantie/familiebezoek gaan naar Marokko.
Zo'n offerfeest is een goede reden, voor hen, om dan later van vakantie terug te komen. Om dat nog effe lekker mee te pikken.
Naar mijn mening moet de schoolinspectie en eventuele rechter dan ook onverbiddelijk zijn en het gezin beboeten. Het is vast wel na te gaan of zij dit andere jaren ook deden, om wat voor reden dan ook
Euhm, dat zag je ook in islamitische landen.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat ze losser deden was juist omdat ze veel meer integreerden aangezien er niet zoveel moslims waren om mee te segregeren. Dit heb ik van zeer dichtbij in Amsterdam mogen aanschouwen.
[..]
Je negeert nog steeds de ellende van de mensen die eigenlijk helemaal geen moslim, christen etc etc wilde worden maar zich niet kunnen ontrekken. Kijk naar de bible belt, kijk naar de moslim wijken.
Men discrimineert mensen als ik omdat ik geen geloof aanhang.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Als het ongeoorloofd is valt het ook gewoon onder de onderwijsinspectie en wordt er wat mee gedaan.
Geoorloofd is wat anders, dat is in overleg. Maar zelfs als het geoorloofd is (bv door ziek melden) wordt erop gereageerd als men vermoed dat het niet om echt ziek zijn gaat. Al na 8 ziektedagen krijg je een gesprek met de onderwijsinspectie weet ik uit ervaring.
Je schopt nogal tegen Urk aan ?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En je vindt het dan niet raar dat er niet al eerder wat over gezegd is, dat met een stevige hoeveelheid moslims met lange tenen in ons land?
Ik noem verder ook een vb van hier, van die Urker vissersdagding, ook iets waar gewoon rekening mee gehouden wordt. Dat is echt normaler dan je denkt.
Dat er op locatie x rekening wordt gehouden met evenement y is iets compleet anders dan dat het haalbaar (of wenselijk) is om met alle mogelijke geldige (van tevoren bekende) afwezigheidsredenen van alle leerlingen rekening te houden op iedere school. Maar die vorm van logica is kennelijk iets te hoog gegrepen voor je.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Precies, was een kleine moeite geweest en voor je kind een leuke herinnering.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:01 schreef Jaroon het volgende:
Als je een klassefoto belangrijk vindt moet je er zijn. Simpeler is het niet.
Euhm nee. Waarom denk je dat?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Men discrimineert mensen als ik omdat ik geen geloof aanhang.
Er is rekening mee gehouden. Het fotomoment voor die klassen is speciaal op de ochtend gehouden, zodat ze daarna naar het feest konden.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet echt, ik ken gewoon de inhoud van die vissersdag niet.quote:
Afgunstgenot.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar die vorm van logica is kennelijk iets te hoog gegrepen voor je.
Wordt lastig als ze nog in Marokko zitten!quote:Op maandag 10 juli 2017 19:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Als het ongeoorloofd is valt het ook gewoon onder de onderwijsinspectie en wordt er wat mee gedaan.
Geoorloofd is wat anders, dat is in overleg. Maar zelfs als het geoorloofd is (bv door ziek melden) wordt erop gereageerd als men vermoed dat het niet om echt ziek zijn gaat. Al na 8 ziektedagen krijg je een gesprek met de onderwijsinspectie weet ik uit ervaring.
Waarom heb je het er over dan?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet echt, ik ken gewoon de inhoud van die vissersdag niet.
Vind het meer dan prima dat er rekening mee gehouden wordt. Valt onder dat doodnormaal wat ik zeg, zie niet in hoe dat schoppen zou zijn.
Sowieso is iedereen in dit topic gierig voor 500 euro. Mooi hoe voorspelbaar cultuur kan zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik doe niet moeilijk en krijg geen 500 Euro. Wie wel? Deze mensen.
Het heeft niet zoveel met onze cultuur te maken.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Sowieso is iedereen in dit topic gierig voor 500 euro. Mooi hoe voorspelbaar cultuur kan zijn.
Ik stel dan ook nergens dat dat moet. Misschien eens kijken naar wat ik werkelijk schrijf ipv zo getriggert te zijn dat je ogen en oren dicht gaan.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat er op locatie x rekening wordt gehouden met evenement y is iets compleet anders dan dat het haalbaar (of wenselijk) is om met alle mogelijke geldige (van tevoren bekende) afwezigheidsredenen van alle leerlingen rekening te houden op iedere school. Maar die vorm van logica is kennelijk iets te hoog gegrepen voor je.
Wel met 500 euro toch?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel met onze cultuur te maken.
Pas 2 weken van tevoren. Dat is te laat voor sommigen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is rekening mee gehouden. Het fotomoment voor die klassen is speciaal op de ochtend gehouden, zodat ze daarna naar het feest konden.
Schijnbaar niet, ze eisten 10.000 euro. De kolder!quote:Op maandag 10 juli 2017 19:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Daarnaast zeg ik dat dit enkel slechte planning was, een sorry, volgende keer houden we er rekening mee/overleggen we ruim op tijd voldoende was geweest.
Wat heeft dat met discriminatie jegens jou te maken?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik doe niet moeilijk en krijg geen 500 Euro. Wie wel? Deze mensen.
Dat men de rechtsstaat misbruikt en ik niet.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat heeft dat met discriminatie jegens jou te maken?
Niet echt aangezien ze daar niet blijven.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt lastig als ze nog in Marokko zitten!
Dat heb je toen ook niet werkelijk gevraagd.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wel, want ik was in de 6de klas VWO niet bij het maken van de klassenfoto..
Waarom? Waarom is dat te laat?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Pas 2 weken van tevoren. Dat is te laat voor sommigen.
Voor de vierentachtigste keer: natuurlijk zou het mogelijk geweest zijn om rekening te houden met deze specifieke situatie. Maar om in zijn algemeenheid rekening te houden met iedere situatie die een agendaconflict kan opleveren is dat niet.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik stel dan ook nergens dat dat moet. Misschien eens kijken naar wat ik werkelijk schrijf ipv zo getriggert te zijn dat je ogen en oren dicht gaan.
Ik zeg dat het doodnormaal is om rekening te houden/te overleggen mbt dit soort zaken. Dat het normaal is maar dat niet aan te laten komen op 2 weken van te voren waardoor aanpassen lastig wordt.
Daarnaast zeg ik dat dit enkel slechte planning was, een sorry, volgende keer houden we er rekening mee/overleggen we ruim op tijd voldoende was geweest.
Omdat het een vb is van rekening houden met een niet nationale feestdag.quote:
Want?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:07 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Sowieso is iedereen in dit topic gierig voor 500 euro. Mooi hoe voorspelbaar cultuur kan zijn.
Zeker als het plaatsvindt op wat in Nederland nu eenmaal een doodgewone werkdag is.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:01 schreef Jaroon het volgende:
Als je een klassefoto belangrijk vindt moet je er zijn. Simpeler is het niet.
Voor de ouders? Het kind is niet schuldig aan het verzuim als de ouders niet op tijd van vakantie terug wensen te komen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Niet echt aangezien ze daar niet blijven.
Dan komt gewoon de onderwijsinspectie erbij en als het maar even redelijkerwijs is bureau halt.
Nee, uiteraard niet, maar was de schuld van de overheid, want ik moest op keuring militaire dienst, geloof ik.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat heb je toen ook niet werkelijk gevraagd.
Dus de 10.000 euro die de moeder eist is achterlijk ?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik stel dan ook nergens dat dat moet. Misschien eens kijken naar wat ik werkelijk schrijf ipv zo getriggert te zijn dat je ogen en oren dicht gaan.
Ik zeg dat het doodnormaal is om rekening te houden/te overleggen mbt dit soort zaken. Dat het normaal is maar dat niet aan te laten komen op 2 weken van te voren waardoor aanpassen lastig wordt.
Je kan niet met iedereen rekening houden. Daarnaast is het vragen om geld en zieken raar.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Omdat het een vb is van rekening houden met een niet nationale feestdag.
Dat vond de rechter gelukkig ook.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Schijnbaar niet, ze eisten 10.000 euro. De kolder!
En dat wil jij dus ondersteunen alleen op kleinere schaal... Waarom wil je iemand die als homo geboren is zoiets aandoen?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Euhm, dat zag je ook in islamitische landen.
Die keuring. Toen dacht jij ook dat je op een hele foute plek was aangekomen?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet, maar was de schuld van de overheid, want ik moest op keuring militaire dienst, geloof ik.
Nou nee hoor, was wel amusant om te zien met hoeveel smoesjes sommige lieden aankwamen om afgekeurd te worden.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Die keuring. Toen dacht jij ook dat je op een hele foute plek was aangekomen?
Wat staat je in de weg om een rechtsgang te maken?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat men de rechtsstaat misbruikt en ik niet.
Daar was ik er 1 van. Maar ik laat mij niet afzeiken door een Kolonel.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee hoor, was wel amusant om te zien met hoeveel smoesjes sommige lieden aankwamen om afgekeurd te worden.
Persoonlijk vind ik het zonder dat die rechter gewoon niet het geëiste bedrag toekende, want dan was op zeker een beroep ingesteld, nu is het maar afwachten.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat vond de rechter gelukkig ook.
Beetje jammer dat er wel een signaal is afgegeven met die 500 euro, wat mij betreft was het signaal gegeven dat overleg en redelijkheid normaal was. En was er pas ingegrepen als een groep stelselmatig buiten werd gesloten ipv bij een dom foutje.
Een kolonel?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar was ik er 1 van. Maar ik laat mij niet afzeiken door een Kolonel.
Bv omdat men dan al afspraken heeft staan, misschien wel bij familie die verder weg woont. Of omdat je erop gerekend hebt die vroege dienst bij te kunnen wonen. Of zoals het geval was de fotograaf dan niet meer snel kan verplaatsen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is dat te laat?
Je kleedt 's morgens je kinderen aan voor het offerfeest, rijdt naar school voor de klassefoto en door naar het feest. Wat kan er spelen dat dit niet mogelijk is?
Ik vermoed dat het gewoon het alom bekende eisen eisen eisen is.
Van mijn part iets lagers. Dat je keihard tegen mij gaat gillen dat je moet plassen in een potje.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een kolonel?.
Die zaten toch niet bij de keuring?
Ik heb niet op de rangen gelet, maar een kolonel is een soort vice-generaal, die zaten niet bij de keuring volgens mij.
Dat sowieso.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zeker als het plaatsvindt op wat in Nederland nu eenmaal een doodgewone werkdag is.
Hebben ze bij mij niet gedaan en tegen niemand op die dag. Laatste was een gesprek met een wat oudere officier en dat was verder heel gemoedelijk. Hij legde wat uit over de carrière mogelijkheden e.d. Was toen net VN-inzet in de Libanon, geloof ik. En hij zag mij wel als officier bij de artillerie, geloof ik. Denk erover na, heb ik gezegd.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Van mijn part iets lagers. Dat je keihard tegen mij gaat gillen dat je moet plassen in een potje.
Bij basisschool krijgen de ouders een boete en gezeik met maatschappelijke hulp. Bij middelbare krijgt het kind ook nog een taakstraf erbij. Behalve als hij natuurlijk opwerpt dat hij gedwongen wordt, waardoor Jeugdzorg e.d. echt heel stevig in de nek gaan hijgen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor de ouders? Het kind is niet schuldig aan het verzuim als de ouders niet op tijd van vakantie terug wensen te komen.
Heb je het gedaan uiteindelijk?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hebben ze bij mij niet gedaan en tegen niemand op die dag. Laatste was een gesprek met een wat oudere officier en dat was verder heel gemoedelijk. Hij legde wat uit over de carrière mogelijkheden e.d. Was toen net VN-inzet in de Libanon, geloof ik. En hij zag mij wel als officier bij de artillerie, geloof ik. Denk erover na, heb ik gezegd.
Serieus, vraag je dat nu echt?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus de 10.000 euro die de moeder eist is achterlijk ?
????quote:Op maandag 10 juli 2017 19:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
En dat wil jij dus ondersteunen alleen op kleinere schaal... Waarom wil je iemand die als homo geboren is zoiets aandoen?
Klopt, gezeik gehad toen we vroegen op een verjaardag van mij, waarbij ik 's avonds niet aanwezig kon zijn thuis, of kleine twee uurtjes later naar school mocht komen (6 jaar was ze toen), man, man, man. Uiteindelijk naar de directeur en die zei meteen: o, geen probleem.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Bij basisschool krijgen de ouders een boete en gezeik met maatschappelijke hulp. Bij middelbare krijgt het kind ook nog een taakstraf erbij. Behalve als hij natuurlijk opwerpt dat hij gedwongen wordt, waardoor Jeugdzorg e.d. echt heel stevig in de nek gaan hijgen.
De tijd dat dit ongestraft kon is al eventjes geleden, dit is al jaren geleden aangepakt.
Advocaat of mediator is in dit soort dingen echt een veel beter verdienmodel dan technicus hoor.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:25 schreef Cherna het volgende:
Als we overal rekening moeten gaan houden met dit soort zaken laat ik mij omscholen tot advocaat. Die gaan gouden tijoden tegemoet. Dat was al zo maar dat word steeds lucratiever.
Die slachtofferrol zit gewoon heel prettig. Natuurlijk zijn niet alle moslims zo (zie dit voorbeeld waarin alle andere (moslim)kindertjes er wel gewoon waren) maar er zitten er een boel tussen die meteen de religiekaart trekken om er zelf beter van te worden. Persoonlijk vind ik dat zum kotzen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Waarom is dat te laat?
Je kleedt 's morgens je kinderen aan voor het offerfeest, rijdt naar school voor de klassefoto en door naar het feest. Wat kan er spelen dat dit niet mogelijk is?
Ik vermoed dat het gewoon het alom bekende eisen eisen eisen is.
Mwaoh, ik vind het leger en alles wat ermee te maken heeft best interessant maar dan meer vanuit historisch oogpunt.quote:
Daar denk ik ook zo over.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die slachtofferrol zit gewoon heel prettig. Natuurlijk zijn niet alle moslims zo (zie dit voorbeeld waarin alle andere (moslim)kindertjes er wel gewoon waren) maar er zitten er een boel tussen die meteen de religiekaart trekken om er zelf beter van te worden. Persoonlijk vind ik dat zum kotzen.
Zo is mijn zoon in jaar 2 van de middelbare veel ziek geweest. Echt ziek, huisarts, ziekenhuis met testen en alles. Kwam niet echt wat uit, werd op de puberteit gegooid, maar geen onzin dus.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, gezeik gehad toen we vroegen op een verjaardag van mij, waarbij ik 's avonds niet aanwezig kon zijn thuis, of kleine twee uurtjes later naar school mocht komen (6 jaar was ze toen), man, man, man. Uiteindelijk naar de directeur en die zei meteen: o, geen probleem..
En ja toen ze op middelbare school paar lesjes had gespijbeld, eerst ambtenaar over de vloer, toen bureau HALT en een taakstraf en vervolgens nog een psycholoog/maatschappelijk werkster aan de deur.
(Allemaal maar mensen die aan het werk gehouden worden met hun dure diploma's zonder dat het bij de echte gevallen iets helpt).
Maar niet dat iemand voor je gaat bepalen wat je moet doen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, ik vind het leger en alles wat ermee te maken heeft best interessant maar dan meer vanuit historisch oogpunt.
Het is ergens gewoon belachelijk. Het is gewoon mensen met een HBO/WO-opleiding in vage studies aan het werk houden, zonder dat dit tot aantoonbare resultaten leidt. Maar goed, ik ben wit, middelbare leeftijd en dus erg cynisch.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zo is mijn zoon in jaar 2 van de middelbare veel ziek geweest. Echt ziek, huisarts, ziekenhuis met testen en alles. Kwam niet echt wat uit, werd op de puberteit gegooid, maar geen onzin dus.
Na 8 ziektedagen een gesprek met school en onderwijsinspectie. Moest hij naar een 'schoolarts' (GGD dus) om het te laten beoordelen.
Ze waren streng en wantrouwig, maar omdat we aan konden tonen dat hij echt ziek was en er ook een huisarts/ziekenhuis traject was kwam het goed.
Je komt dus tegenwoordig echt niet meer zomaar weg met 'ziek', zelfs daar wordt al snel bovenop gezeten. Ergens ook wel goed, alhoewel het soms een beetje vervelend is als normale ouder zijnde.
Je snapt dus niet eens de consequenties van wat je propageert.quote:
Ja, ik wil lezen dat de school een foutje heeft gemaakt maar dat de moeder een inhalig secreet is dat een schop onder haar kont verdient.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Serieus, vraag je dat nu echt?
Dat terwijl ik zo'n beetje bij 70% van mijn reacties duidelijk ben geweest dat dit geval wat mij betreft helemaal niet strafbaar had moeten zijn? Geen enkel gerechtelijk gevolg had moeten hebben?
Ja maar, zeg nou zelf! Het allerbelangrijkste Islamitische feest, waar moslimkinderen in Noord Nederland gewoon bij kunnen zijn, maar o.a. deze kindjes uit Den Haag niet, want die moeten 20 augustus alweer naar school.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Bij basisschool krijgen de ouders een boete en gezeik met maatschappelijke hulp. Bij middelbare krijgt het kind ook nog een taakstraf erbij. Behalve als hij natuurlijk opwerpt dat hij gedwongen wordt, waardoor Jeugdzorg e.d. echt heel stevig in de nek gaan hijgen.
De tijd dat dit ongestraft kon is al eventjes geleden, dit is al jaren geleden aangepakt.
Dat blijkt. Maar nu vraag ik mij af of ik nu zo achterlijk ben of zij die dit soort zaken aanspannen. Ik zou er niet op komen om hiermee naar een rechter te stappen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Advocaat of mediator is in dit soort dingen echt een veel beter verdienmodel dan technicus hoor.
Ja, het is wel zo, denk ik, ik weet niet op welke school je zat, dat ze iemand die op het VWO zit anders aanpakten dan iemand die bij wijze van spreke op een LTS zat (ik zeg niet dat dit bij jou het geval was). Toen bijna 40 jaar geleden zat maar 10% op het VWO hè.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar niet dat iemand voor je gaat bepalen wat je moet doen.
Zelfs als je gelijk hebt (of krijgt) is het nog maar de vraag of het in het belang van je kind is als je de school voor de rechter sleept.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat blijkt. Maar nu vraag ik mij af of ik nu zo achterlijk ben of zij die dit soort zaken aanspannen. Ik zou er niet op komen om hiermee naar een rechter te stappen.
Kan best dat een advocaat een sturende rol had, echter ze moeten wel de eerste stap gezet hebben uiteraard.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat blijkt. Maar nu vraag ik mij af of ik nu zo achterlijk ben of zij die dit soort zaken aanspannen. Ik zou er niet op komen om hiermee naar een rechter te stappen.
Dit was een algemene keuring. Het ging niet over afkomst of opleiding.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is wel zo, denk ik, ik weet niet op welke school je zat, dat ze iemand die op het VWO zit anders aanpakten dan iemand die bij wijze van spreke op een LTS zat (ik zeg niet dat dit bij jou het geval was). Toen bijna 40 jaar geleden zat maar 10% op het VWO hè.
Die snap ik prima. Ik zeg juist dat het sneller opent erdoor, wat de ellende verkort.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je snapt dus niet eens de consequenties van wat je propageert.
Dat had je al kunnen lezen, heb ik echt al vele keren gezegd.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ja, ik wil lezen dat de school een foutje heeft gemaakt maar dat de moeder een inhalig secreet is dat een schop onder haar kont verdient.
Lichamelijke keuring idd en daarna dat gesprek met die oudere officier waarbij je schoolcarrière aan bod kwam. Of ze dat nu al van te voren wisten?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit was een algemene keuring. Het ging niet over afkomst of opleiding.
Dat wist men wel. Je wordt gelijk ingedeelt.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lichamelijk keuring idd en daarna dat gesprek met die oudere officier waarbij je schoolcarrière aan bod kwam. Of ze dat nu al van te voren wisten?
Jij bent zeker niet op keuring geweest?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
Zeg, kan dat gedoe over die dienstplicht niet ergens in DEF?
Laat de mannen even met rust. Of heb jij ook een keuring gehad?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
Precies dat dacht ik ook al, maar ja, lang geleden staat me ook weer niet zo helder meer bij.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat wist men wel. Je wordt gelijk ingedeelt.
3 maanden is niet redelijk, want dit soort zaken wordt veel verder vooruit gepland. Overleg over hoe dit op te lossen is wel redelijk, mits van beide kanten redelijkheid wordt toegepast.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja maar, zeg nou zelf! Het allerbelangrijkste Islamitische feest, waar moslimkinderen in Noord Nederland gewoon bij kunnen zijn, maar o.a. deze kindjes uit Den Haag niet, want die moeten 20 augustus alweer naar school.
Kan me zo voorstellen dat deze ouders ook hierover kunnen gaan zeiken. Want als er geen vakantiespreiding was, was er geen onderscheid en kunnen hun kinderen er ook bij zijn. Of ze zijn er geen van allen bij. Veel eerlijker!
Kom op, dit is toch gewoon een hoop gezeik!
Stel een kind heeft net een afspraak bij de orthoptist vanwege een lui oog en mist daardoor de schoolfotograaf. Moeten die ouders dan ook maar gaan eisen dat de school hier rekening mee moet houden, omdat die afspraak al 3 maanden geleden gemaakt was en de school 2 weken vantevoren met die fotograaf aan komen kakken?
Of erger, een kindje met kanker dat net die dag een zwarte behandeling heeft.
Dit gaat over een feest en de ouders willen gewoon niet de moeite doen om toch met het kind even naar school te gaan voor de foto, hetgeen hun eigen beslissing is. Een afspraak bij familie vind ik niet erg dringend, want je kunt even appen dat je wat later bent, vanwege de foto.
Als andere moslimkinderen dat konden, konden zij dat ook. Ze wilden het niet, want de school moet maar rekening houden met hun feest. Bullshit!
Da gaat bij mij ook zo en dat toegeven werkt nog niet.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Precies dat dacht ik ook al, maar ja, lang geleden staat me ook weer niet zo helder meer bij.
Hoe oud ben je dan?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Da gaat bij mij ook zo en dat toegeven werkt nog niet.
Voor 500 euro? Niet echt.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zelfs als je gelijk hebt (of krijgt) is het nog maar de vraag of het in het belang van je kind is als je de school voor de rechter sleept.
Het was een grap.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, ik lig dubbel hier. Mocht je het niet in de gaten hebben, dat offtopic gelul van jou en Ryan maakt nogal een zooitje van het topic.quote:
O, okee, 9 jaar jonger dan ik. Toen was dat ook een beetje oldschool nog wrs. Niet lang na jouw jaargang werd de dienstplicht uitgesteld, volgens mij.quote:
Hè? Jij vindt het normaal dat scholen de eerste twee weken rekening houden met het feit dat islamitische kinderen wellicht, vanwege het offerfeest, later van vakantie terug komen? Bedoel je dat?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Scholen die niet echt belangrijke zaken plannen rond die vakantie is doodnormaal trouwens. Mits geoorloofd verlof, dus in overleg en eerlijkheid lijkt me dat ook vrij normaal.
Mijn excuus.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ik lig dubbel hier. Mocht je het niet in de gaten hebben, dat offtopic gelul van jou en Ryan maakt nogal een zooitje van het topic.
We mogen het niet verder over ons hebben.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, okee, 9 jaar jonger dan ik. Toen was dat ook een beetje oldschool nog wrs. Niet lang na jouw jaargang werd de dienstplicht uitgesteld, volgens mij.
Lach maar, jullie gaan het nog moeilijk krijgen daar op het VMBO.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, ik lig dubbel hier. Mocht je het niet in de gaten hebben, dat offtopic gelul van jou en Ryan maakt nogal een zooitje van het topic.
Moeder van de compie hè, ik zei het al.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:46 schreef Jaroon het volgende:
[..]
We mogen het niet verder over ons hebben.
Omdat?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lach maar, jullie gaan het nog moeilijk krijgen daar op het VMBO..
Als je maar wel op tijd bent voor de klassenfotoquote:Op maandag 10 juli 2017 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lach maar, jullie gaan het nog moeilijk krijgen daar op het VMBO..
Soms is het lief maar thuiskomen is niet altijd gemakkelijk.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moeder van de compie hè, ik zei het al.
Compiefoto's zijn niet echt te doorkruisen door het offerfeest, schat ik in.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:47 schreef Rookierookie het volgende:
[..]
Als je maar wel op tijd bent voor de klassenfoto
Mits geoorloofd verlof (eerlijk dus), ja.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Hè? Jij vindt het normaal dat scholen de eerste twee weken rekening houden met het feit dat islamitische kinderen wellicht, vanwege het offerfeest, later van vakantie terug komen? Bedoel je dat?
Sorry, maar dat vind ik niet normaal. Zeker niet als je het hebt over een periode van 2 weken, zoals in midden Nederland.
2 opstartdagen en dan volop aan de gang, voor je het weet is het 14 oktober en alweer vakantie.
Waarom krijgen wij het dan moeilijk?quote:Op maandag 10 juli 2017 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat bij jouw schoolsoort veel moslimkindjes zitten..
Omdat ze als jullie een klassenfoto gaan maken allemaal dringende religieuze verplichtingen gaan verzinnen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom krijgen wij het dan moeilijk?
Dan schaffen we de schoolfoto's af. Klaar.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat ze als jullie een klassenfoto gaan maken allemaal dringende religieuze verplichtingen gaan verzinnen..
Om doekoes te pakken.
quote:Op maandag 10 juli 2017 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat ze als jullie een klassenfoto gaan maken allemaal dringende religieuze verplichtingen gaan verzinnen..
Om doekoes te pakken.
Dan gaan die andere kinderen een proces aanspannen wrs.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan schaffen we de schoolfoto's af. Klaar.
In dit geval duidelijk wel.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan schaffen we de schoolfoto's af. Klaar.
Daarnaast denk ik dat de grote meerderheid er helemaal niet op uit is om de school dwars te zitten.
Succes met het vinden van een juridische grond waarop de school verplicht zou zijn om foto's te maken.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan gaan die andere kinderen een proces aanspannen wrs.
Ik mis even de grote meerderheid, geloof ik.quote:
Het gaat over het idee van die ouders.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een juridische grond waarop de school verplicht zou zijn om foto's te maken.
Het ging niet over een meerderheid.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik mis even de grote meerderheid, geloof ik.
Dat is gebruik sinds de introductie en popularisering van de fotografie? Geen klassenfoto betekent een onherstelbaar leed en dan kun je ook nog naar deze uitspraak verwijzen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een juridische grond waarop de school verplicht zou zijn om foto's te maken.
Sorry hoor, maar dat is echt complete onzin. Je sluit mensen op in de kaders van waar ze in geboren worden, verschrikkelijk.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Die snap ik prima. Ik zeg juist dat het sneller opent erdoor, wat de ellende verkort.
Ik denk dat er niets anders op zit om de schoolvakanties op zijn minst met een week te verlengen dit jaar idd.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Hè? Jij vindt het normaal dat scholen de eerste twee weken rekening houden met het feit dat islamitische kinderen wellicht, vanwege het offerfeest, later van vakantie terug komen? Bedoel je dat?
Sorry, maar dat vind ik niet normaal. Zeker niet als je het hebt over een periode van 2 weken, zoals in midden Nederland.
2 opstartdagen en dan volop aan de gang, voor je het weet is het 14 oktober en alweer vakantie.
Grapjas.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat er niets anders op zit om de schoolvakanties op zijn minst met een week te verlengen dit jaar idd.
Dat kan ook. Maar willen we dat?quote:Op maandag 10 juli 2017 20:02 schreef Rookierookie het volgende:
[..]
Of we geven alle hoofddoekjes met kinderen op voorhand 500 Euro om het af te kopen
Afkopen is wel een gebruikelijke methode binnen islam. Denk aan de jizya de belasting voor bepaalde niet-moslims.quote:
Kei-hard inderdaad. Zoiets van een keer, maar nooit weer.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens mij heeft deze kantonrechter met deze uitspraak alleen maar voor meer olie op het vuur gezorgd.
Gaat lekker zo in NL.
Dat is niet wat verzuiling is.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is echt complete onzin. Je sluit mensen op in de kaders van waar ze in geboren worden, verschrikkelijk.
Maar hier zien we dat liever niet. Men komt ook hier heen omdat wel normaler zijn en een redelijk rechtssysteem hebben.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Afkopen is wel een gebruikelijke methode binnen islam. Denk aan de jizya de belasting voor bepaalde niet-moslims.
Ook is het gebruikelijk bijv. in sommige islamitische landen om voordat je met een hoer naar bed gaat eerst even te trouwen voor 1 nacht en daarna te scheiden, zodat je toch niet met een hoer, maar je eigen vrouw naar bed gaat.
Geef iedere moslimouder 250 ¤ afkoopsom bij inschrijving op de school en problemen met klassenfoto's koop je af.
Uh, uh, die moslims zijn gewoon hier geboren hoor, NL is ook van hen, wen er maar aan.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar hier zien we dat liever niet. Men komt ook hier heen omdat wel normaler zijn en een redelijk rechtssysteem hebben.
Dit. Maarja, de rechter ziet dat anders.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Sinds wanneer zijn staat en kerk niet mee van elkaar gescheiden? De school is een staatsinrichting. Die moet dus individuen vrijheid geven hun eigen religie te volgen, maar hoeft zelf niet naar die religie te handelen.
De mogelijkheid om bijzonder verlof aan te vragen voor een religieus feest is voldoende. Wanneer je besluit daarvan gebruik te maken, is een rechtstreeks gevolg daarvan dat je kind het programma van de betreffende dag misloopt. Dat is een afweging die de ouder in overleg met het kind moet maken, maar waar de school geen rekening mee kan houden.
Er zijn simpelweg elke dag van het jaar wel leerlingen afwezig. En die missen dan wat. Een rekenles, een taal-toets, de Cito-toets, de schoolfotograaf, het jaarlijkse schoolreisje. Jammer maar helaas. Een instelling waar dagelijks honderden mensen/kinderen komen, kan simpelweg niet 100% rekening houden met de bijzondere omstandigheden van al die mensen. Griepje, gebroken been, bruiloft van tante Cato, begrafenis van Opa Johan, geboorte van het nieuwe zusje van Lieke, suikerfeest...
Vrijheid van religie mag simpelweg NIET betekenen dat je anderen door jouw religie beperkingen oplegt. Strikt volgens jouw idee van religie leven is prima, maar men moet daarvan ook eindelijk eens de gevolgen accepteren. Religie is voor de wet immers een vrije keuze, want vrijheid van religie. Zoals zoveel keuzes in het leven, kan ook de keuze voor een bepaalde religie negatieve gevolgen hebben.
Ik heb ook geen werkelijk probleem met alle Moslims.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uh, uh, die moslims zijn gewoon hier geboren hoor, NL is ook van hen, wen er maar aan.
Nou dan, gewoon afkopen.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb ook geen werkelijk probleem met alle Moslims.
Inderdaad, maar als je er dan wat van zegt discrimineer je.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kei-hard inderdaad. Zoiets van een keer, maar nooit weer.
Steeds meer volk gaat het in zien, de smerige gluiperige praktijken van die woestijn ideologie.
School gaat hopelijk in hoger beroep. Nu mét goede advocaat.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:11 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dit. Maarja, de rechter ziet dat anders.
Naïef standpunt, getuige uitspraak vandaag.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:09 schreef Ivo1985 het volgende:
Sinds wanneer zijn staat en kerk niet mee van elkaar gescheiden? De school is een staatsinrichting. Die moet dus individuen vrijheid geven hun eigen religie te volgen, maar hoeft zelf niet naar die religie te handelen.
De mogelijkheid om bijzonder verlof aan te vragen voor een religieus feest is voldoende. Wanneer je besluit daarvan gebruik te maken, is een rechtstreeks gevolg daarvan dat je kind het programma van de betreffende dag misloopt. Dat is een afweging die de ouder in overleg met het kind moet maken, maar waar de school geen rekening mee kan houden.
Er zijn simpelweg elke dag van het jaar wel leerlingen afwezig. En die missen dan wat. Een rekenles, een taal-toets, de Cito-toets, de schoolfotograaf, het jaarlijkse schoolreisje. Jammer maar helaas. Een instelling waar dagelijks honderden mensen/kinderen komen, kan simpelweg niet 100% rekening houden met de bijzondere omstandigheden van al die mensen. Griepje, gebroken been, bruiloft van tante Cato, begrafenis van Opa Johan, geboorte van het nieuwe zusje van Lieke, suikerfeest...
Vrijheid van religie mag simpelweg NIET betekenen dat je anderen door jouw religie beperkingen oplegt. Strikt volgens jouw idee van religie leven is prima, maar men moet daarvan ook eindelijk eens de gevolgen accepteren. Religie is voor de wet immers een vrije keuze, want vrijheid van religie. Zoals zoveel keuzes in het leven, kan ook de keuze voor een bepaalde religie negatieve gevolgen hebben.
Dat deden de andere moslimkinderen ook op die school dan ook. Al dan niet met lekkernijen om uit te delen.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:14 schreef havanagila het volgende:
En even 5 minuten naar school om een foto te knippen en wat offerfeest lekkernijen uit te delen was onmogelijk?
Nederland
Als we volgens die gebruiken de maatschappij gaan inrichten wordt het hier binnen de kortste keren een puinhoop. Er is een reden dat de economieën en samenlevingen in West-Europa mijlenver voorliggen op Noord-Afrika en het Midden-Oosten.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uh, uh, die moslims zijn gewoon hier geboren hoor, NL is ook van hen, wen er maar aan.
Ik sta hier overigens niet alleen in. ,,Dom, zo dom!”, verzuchtten enkelen van mijn vrienden toen het nieuws zich verspreidde. En een bericht voor de school: een medemoslima en vriendin van mij is advocaat en biedt zich hierbij aan jullie bij te staan bij een eventueel hoger beroep.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
School gaat hopelijk in hoger beroep. Nu mét goede advocaat.
Daar moeten we nog even aan wennen, maar we zijn vanaf nu een Joods-Christelijk-Islamitische samenleving geworden.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als we volgens die gebruiken de maatschappij gaan inrichten wordt het hier binnen de kortste keren een puinhoop. Er is een reden dat de economieën en samenlevingen in West-Europa mijlenver voorliggen op Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
Dat is het netto resultaat.quote:
Ahh, mooi stuk ook.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik sta hier overigens niet alleen in. ,,Dom, zo dom!”, verzuchtten enkelen van mijn vrienden toen het nieuws zich verspreidde. En een bericht voor de school: een medemoslima en vriendin van mij is advocaat en biedt zich hierbij aan jullie bij te staan bij een eventueel hoger beroep.
http://www.ad.nl/binnenland/mondigheid-nee-dit-is-dom~a320c109/
Er heeft zich al iemand aangeboden
Nee.quote:
Ja, vond ik nu ook.quote:
Want die 3 procent praktiserende moslims zouden van alles moeten gaan bepalen voor de overige 97 procent?quote:Op maandag 10 juli 2017 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Daar moeten we nog even aan wennen, maar we zijn vanaf nu een Joods-Christelijk-Islamitische samenleving geworden..
Toch denk ik dat de daadwerkelijke situatie door de uitspraak veranderd is. Symbolisch dan weliswaar en even afwachten of men in beroep gaat.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik sta hier overigens niet alleen in. ,,Dom, zo dom!”, verzuchtten enkelen van mijn vrienden toen het nieuws zich verspreidde. En een bericht voor de school: een medemoslima en vriendin van mij is advocaat en biedt zich hierbij aan jullie bij te staan bij een eventueel hoger beroep.
http://www.ad.nl/binnenland/mondigheid-nee-dit-is-dom~a320c109/
Er heeft zich al iemand aangeboden
Daar waar men interacteert met die 97% wel. Ik zei al eerder in dit topic, ik trek de vergelijking met de emancipatie van de gereformeerden en de katholieken in de 19de eeuw.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want die 3 procent praktiserende moslims zouden van alles moeten gaan bepalen voor de overige 97 procent?
Komt er op neer dat je goed in de smiezen moet hebben wanneer die feestdagen vallen van de islam, denk ik. Ze hadden idd die foto ook kunnen nemen een week later, dan is het ook nog vrij kort na de zomer zodat de toetjes van de kinderen nog een beetje bruin zijn. Het is niet zo dat dat heel veel verschil maakt eind september of een week later begin oktober.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:35 schreef StaceySinger het volgende:
De “klassenfoto-zaak” is er zo eentje in de categorie “Zwarte Piet”. Kokend bloed gegarandeerd dus. Twee kinderen vieren het Offerfeest, missen daardoor de klassenfoto, de ouders balen ervan, en stellen dat er is gediscrimineerd op grond van godsdienst. De klassenfoto had immers ook op een ander moment kunnen worden genomen. De kantonrechter is het daarmee eens en veroordeelt de school tot betaling van ¤ 500,-. Een juiste beslissing?
In deze zaak spelen twee vragen: 1. is er gediscrimineerd? 2. zo ja, bestond daarvoor voldoende rechtvaardiging? Ten aanzien van beide vragen heeft de school stellingen naar voren gebracht die als onvoldoende onderbouwd terzijde worden geschoven door de rechter. Ik bespreek beide vragen hieronder.
De Algemene wet gelijke behandeling verbiedt indirecte discriminatie. Dat is het maken van onderscheid door middel van een “neutrale” maatregel die een bepaalde groep in het bijzonder treft. Hier werd een maatregel getroffen die moslims in het bijzonder zou treffen: door de klassenfoto op de dag van het Offerfeest (24 september 2015) te plannen, werd het voor deze groep onmogelijk of zeer moeilijk gemaakt om op de foto te staan. De school probeert aan te tonen dat van enige ongelijke behandeling uiteindelijk geen sprake was. In de eerste plaats stelt zij dat geen conflict met het Offerfeest bestond, omdat andere leerlingen, die ook verlof hadden op de dag van de klassenfoto, wél aanwezig waren bij het fotomoment (er wordt niet gezegd of die leerlingen ook moslims waren). De ouders betwistten die stelling, en aangezien de school niet met bewijs op de proppen kwam, passeert de rechter dit verweer. De school stelt in de tweede plaats dat van discriminatie geen sprake was omdat er een alternatief werd geboden: er is later door een amateurfotograaf alsnog een klassenfoto gemaakt, die in plaats van de “officiële” klassenfoto is opgehangen en die aan de ouders is aangeboden. Die stelling werd ook betwist en was niet nader onderbouwd, dus daaraan wordt ook voorbijgegaan. Bij de behandeling van de “discriminatievraag” bespreekt de rechter overigens ook de stelling van de school dat de afspraak met de fotograaf niet meer verzet kon worden (eveneens onvoldoende onderbouwd). Dat is curieus: zelfs als de afspraak niet meer verzet kon worden, zou dat niet afdoen aan de aanwezigheid van discriminatie. Wel zou het van belang kunnen zijn in het kader van de vraag naar een eventuele rechtvaardiging.
Van een dergelijke rechtvaardiging is volgens de kantonrechter geen sprake. Besproken wordt het betoog van de school dat de kinderen om esthetische redenen kort na de zomervakantie op de foto moesten. De kantonrechter overweegt: “Voor zover de Stichting bedoeld heeft te stellen dat die omstandigheid het gemaakte onderscheid rechtvaardigt, volgt de kantonrechter de Stichting daarin niet, reeds omdat het niet noodzakelijk is om de schoolfotograaf juist op de dag van het Offerfeest op school te laten komen, om met bedoelde belangen rekening te kunnen houden.”
De school heeft derhalve onrechtmatig gehandeld en de eisers kunnen aanspraak maken op vergoeding van immateriële schade. Die schade wordt door de kantonrechter begroot op ¤ 250,- per kind (er was ¤ 5.000,- geëist). Het belang waarop de school inbreuk heeft gemaakt is immers niet groot. Het gaat niet om de toegang tot het onderwijs, maar om het kunnen gebruik maken van faciliteiten die aan het onderwijs gelieerd zijn.
Bij lezing van het vonnis dringt de vraag zich op: heeft de school laks geprocedeerd of – nog erger – verkoopt zij kletskoek in de vorm van niet onderbouwde stellingen? Het moet toch niet zo moeilijk zijn om aan te tonen dat bijvoorbeeld de alternatieve klassenfoto in de klas hangt? Of dat er geprobeerd is de afspraak met de fotograaf te verzetten? Door niet met makkelijk te leveren bewijs te komen krijgt de school behoorlijk de schijn tegen.
De school lijkt verder ook geen stevig verweer gevoerd te hebben ten aanzien van de aanwezigheid van een objectieve rechtvaardiging van de ongelijke behandeling. De rechter moet immers een verweer op dat punt in een tamelijk onzinnige stelling (de kinderen staan kort na de vakantie mooi op de foto) van de school lezen. Dat is wellicht een gemiste kans. Relevant in deze zaak lijkt mij dat de datum van de klassenfoto aan het begin van het schooljaar bekend was. Nu is dat niet heel ver voor het Offerfeest (24 september 2015) maar de ouders hadden wel al eerder hun bezwaren tegen de datum bekend kunnen maken. Dat doen zij niet: het conflict met de datum van het Offerfeest (en het kennelijk verplichte ochtendgebed) komt, zo leid ik uit de uitspraak af, pas aan het licht op het moment dat de ouders verlof aanvragen voor hun kinderen ten behoeve van de viering van het Offerfeest, twee weken voor de datum van de klassenfoto.
De kantonrechter verwijt de school niet dat zij in eerste instantie een tijdstip voor de klassenfoto heeft gekozen dat conflicteerde met het ochtendgebed op het Offerfeest. Dat lijkt me terecht. Zulk een verwijt zou immers inhouden dat van scholen verwacht wordt dat zij bekend zijn met allerhande religieuze verplichtingen. Bovendien is het veel makkelijker om met een kliksysteem te werken. Scholen moeten op tijd hun planning bekendmaken. Het is dan aan de ouders om tijdig aan te geven of een gekozen tijdstip voor een bepaalde activiteit onhandig is in verband met religieuze verplichtingen. Zodoende heeft de school voldoende tijd om aan een oplossing te werken. Is men te laat met het “klikken” dan heeft de school een goede reden om de planning niet aan te passen. Dat kost immers te veel tijd en moeite.
De kantonrechter vindt een termijn van twee weken voor dergelijk “klikken” kennelijk prima. Daarmee legt hij wel behoorlijk wat druk op de school. Zij moet op redelijk korte termijn ervoor proberen te zorgen dat de met de fotograaf gesloten overeenkomst wordt aangepast, een nieuwe datum voor de foto vinden, en die datum communiceren met alle betrokkenen, waarvan een aantal gegarandeerd zullen morren. Dat is geen werk van Heracles, maar het moet toch gebeuren en zoveel tijd heeft men in het primair onderwijs ook weer niet over. Het belang dat met die extra inspanning gediend is, is bovendien behoorlijk gering, zoals de kantonrechter ook opmerkt bij de bepaling van de hoogte van de schadevergoeding. Zouden deze omstandigheden niet een objectieve rechtvaardiging voor de handelwijze van de school kunnen opleveren?
http://www.publiekrechten(...)o-versus-offerfeest/
Wtf?quote:Op maandag 10 juli 2017 20:53 schreef StaceySinger het volgende:
De moeder in kwestie heeft haar kinderen inmiddels overgedaan naar een islamitische school.
En geen ontbrekende kindertjes op de klassenfoto’s: op die school worden namelijk helemáál geen klassenfoto’s gemaakt
Haagse hoer van Allah
Meer dan eens denk ik wel vakerquote:Op maandag 10 juli 2017 20:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wtf?.
Ze hebben ons wel bij de kloten, denk ik wel eens..
Als dat echt waar is is het wel echt extreem triest...quote:Op maandag 10 juli 2017 20:53 schreef StaceySinger het volgende:
De moeder in kwestie heeft haar kinderen inmiddels overgedaan naar een islamitische school.
En geen ontbrekende kindertjes op de klassenfoto’s: op die school worden namelijk helemáál geen klassenfoto’s gemaakt
Jij dacht dat het werkelijk om het missen van de schoolfoto ging?quote:Op maandag 10 juli 2017 21:08 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Als dat echt waar is is het wel echt extreem triest...
Duh, nee. Maar dat de kantonrechter daar wel in meegaat terwijl ze haar kinderen al lang op een andere school zonder foto's (want haramquote:Op maandag 10 juli 2017 21:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij dacht dat het werkelijk om het missen van de schoolfoto ging?
Nahjaquote:Op maandag 10 juli 2017 20:53 schreef StaceySinger het volgende:
Haagse hoer van Allah
Alleen als je tijdens je vakantie ook naar een onzichtbaar wezen hebt gebeden.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:27 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb ook een keer niet op een klassenfoto gestaan omdat wij toen op vakantie waren, had ik godverdomme 500 euro kunnen vangen.
Alleen gebeden tot de Pokemongod, bij het vangen van zeldzame pokemon, leek echt te werken.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:28 schreef habitue het volgende:
[..]
Alleen als je tijdens je vakantie ook naar een onzichtbaar wezen hebt gebeden.
Het gaat die juf (moeder) helemaal niet om die foto's in ieder geval. Kinderen schijnen nu op islamitische school te zitten, waar in het kader van hun geloof in het geheel überhaupt geen klassenfoto's worden gemaakt. Als het waar is. Met deze wetenschap zou je die uitspraak eigenlijk gelijk door de wc moeten spoelen.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:25 schreef LXIV het volgende:
Ik betwijfel echt of die kinderen werkelijk iedere dag in tranen aan hun moeder hebben gevraagd waarom zij toch niet op de klassenfoto stonden en dat die moeder volkomen radeloos hen het antwoord dan schuldig moest blijven.
Mijn kinderen zou het echt niets interesseren. Het klinkt mij weer als typische islamitische verzinsels ten gunste van zichzelf en ten nadele van de kaffirs in de oren. Waarom moet die school wel iedere handeling juridische kunnen bewijzen, maar zijn die kinderen niet naar een psycholoog gestuurd om die 'opgelopen emotionele schade' eens nauwkeurig te onderzoeken?
Dit dus.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat die juf (moeder) helemaal niet om die foto's in ieder geval. Kinderen schijnen nu op islamitische school te zitten, waar in het kader van hun geloof in het geheel überhaupt geen klassenfoto's worden gemaakt. Als het waar is. Met deze wetenschap zou je die uitspraak eigenlijk gelijk door de wc moeten spoelen.
Dat doe ik soms ook. Maar niet tijdens de vakantie.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:28 schreef habitue het volgende:
[..]
Alleen als je tijdens je vakantie ook naar een onzichtbaar wezen hebt gebeden.
Wat Sywert zegt;quote:Op maandag 10 juli 2017 19:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens mij heeft deze kantonrechter met deze uitspraak alleen maar voor meer olie op het vuur gezorgd.
Gaat lekker zo in NL.
twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:11:15We zijn dus zover dat 'n aardige geste en het woord van een schoolhoofd niet meer geloofd wordt door een rechter zonder ondersteunend bewijs reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:12:11Los van de spanning tussen school en religie, lijkt mij dit eigenlijk nog ernstiger. Scholen zouden dus álles juridisch moeten vastleggen. > reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:13:21omdat ze anders voor rechter nat gaan en er allerlei schadevergoedingen kunnen worden toegewezen. Wie wil dat onderwijs zich zo ontwikkelt? reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:14:21Lijkt mij in het maatschappelijk belang dat school hoger beroep gaat aantekenen. Vertrouwensrelatie tussen scholen en ouders staat op t spel reageer retweet
Ok cool.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat doe ik soms ook. Maar niet tijdens de vakantie.
Hij doet aan contact-sport wrs.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:10 schreef Nielsch het volgende:
Deze gore laffe rechter vindt het maar wat fijn om keihard door de Islam in de reet geneukt te worden... en maar buigen... dieper en dieper...
Hij/zij/er.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:15 schreef deedeetee het volgende:
Is het bekend of de rechter een man of een vrouw is ?
Ja, had ongeveer dezelfde conclusie idd. Woord van de meester wordt niet geloofd. Kijk als de aanklacht misbruik is, kan ik me dat voorstellen. Maar hier gaat het om een klassenfoto en het novum is dat degene die aanklaagt dat uiteindelijk toch ook niet zo belangrijk vindt, want nu zitten die kinderen van haar op een islamitische school en daar worden de kinderen al helemaal niet op een klassenfoto gezet.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:59 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wat Sywert zegt;twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:11:15We zijn dus zover dat 'n aardige geste en het woord van een schoolhoofd niet meer geloofd wordt door een rechter zonder ondersteunend bewijs reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:12:11Los van de spanning tussen school en religie, lijkt mij dit eigenlijk nog ernstiger. Scholen zouden dus álles juridisch moeten vastleggen. > reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:13:21omdat ze anders voor rechter nat gaan en er allerlei schadevergoedingen kunnen worden toegewezen. Wie wil dat onderwijs zich zo ontwikkelt? reageer retweet
twitter:Sywert twitterde op maandag 10-07-2017 om 15:14:21Lijkt mij in het maatschappelijk belang dat school hoger beroep gaat aantekenen. Vertrouwensrelatie tussen scholen en ouders staat op t spel reageer retweet
Minstens.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze zouden die ouders uit de ouderlijke macht moeten zetten en die rechter uit de rechterlijke macht.
Ze hebben het recht aan hun zijde.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze zouden die ouders uit de ouderlijke macht moeten zetten en die rechter uit de rechterlijke macht.
Het gaat over een mens.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kansloos volk dus, exact wat ik al dacht.
100% Maar dit gaat over iemand. Niet een groep.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je dit soort streken lapt, ben je gewoon laag.
Met 'volk' bedoelde ik dan ook alleen deze ouders. Niet 'volk' als in een bevolkingsgroep.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:27 schreef Jaroon het volgende:
[..]
100% Maar dit gaat over iemand. Niet een groep.
Daar weten we ook niets over. Het zal je kind kunnen zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met 'volk' bedoelde ik dan ook alleen deze ouders. Niet 'volk' als in een bevolkingsgroep.
+1quote:Op maandag 10 juli 2017 22:29 schreef SugeLucky het volgende:
Ik vind eerder dat die familie een boete van 500 euro per kind zouden moeten betalen.
Er zijn nu namelijk een heleboel kinderen in die klas die een incomplete klassenfoto hebben en iedere keer dat ze naar die foto kijken, vragen ze huilend aan hun moeder; mama waarom staat niet iedereen op onze klassenfoto?
Ja, moet je even met Mekka bellen.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:37 schreef Loekie1 het volgende:
Punt is dat het offerfeest belangrijker wordt gevonden dan een klassenfoto. Hoezo kun je niet het offerfeest vieren ná de klassenfoto?
Die klassenfoto duurt een kwartier.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, moet je even met Mekka bellen.
Jongens we hebben een klassenfoto op die en die datum kunnen jullie even het offerfeest verplaatsen.
Antwoord: o, daar in NL? Ja doen we toch joh, maakt het uit, onze tijdsrekening ogv de maancyclus is sws ronduit shit.
Ze spelen gewoon de religiekaart en proberen zo even snel te cashen. Want met werken gaan ze dat natuurlijk niet verdienen.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:37 schreef Loekie1 het volgende:
Punt is dat het offerfeest belangrijker wordt gevonden dan een klassenfoto. Hoezo kun je niet het offerfeest vieren ná de klassenfoto? En dan het bedrag, 10.000 euro vragen. En dan, wat zet je op het spel: de relatie met de school. Heb je dán het beste voor met je kinderen? Ik heb het idee dat er een machtspel gespeeld wordt door die ouders. Zij hebben de macht, de islam is het belangrijkst, en de school moet doen wat zij zeggen.
Stel je voor dat ze 10.000 gekregen hadden. Wat hadden ze zich dan oppermachtig gevoeld.
Zolang het geen officiële vrije dag is voor alle kinderen, hoor je wat mij betreft gewoon op school te zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:37 schreef Loekie1 het volgende:
Punt is dat het offerfeest belangrijker wordt gevonden dan een klassenfoto. Hoezo kun je niet het offerfeest vieren ná de klassenfoto? En dan het bedrag, 10.000 euro vragen. En dan, wat zet je op het spel: de relatie met de school. Heb je dán het beste voor met je kinderen? Ik heb het idee dat er een machtspel gespeeld wordt door die ouders. Zij hebben de macht, de islam is het belangrijkst, en de school moet doen wat zij zeggen.
Punt is uiteraard dat ze de islam op dat punt gewoon zouden moeten aanpassen. Gewoon vaste data prikken. Is voor iedereen, en vooral de moslims zelf, veel makkelijk ipv dit gehannes en gedoe steeds weer. En dan Ramadan in hartje winter, want dan zijn de dagen lekker kort en offerfeest dan ook op een vaste datum.quote:
Zij zijn niet zoals jij.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:48 schreef Nintex het volgende:
Zelfs iets compleet kuts en niet boeiends als een fucking schoolfoto moeten de moslims misbruiken voor hun debiele sprookje.
Het zal niet lang duren voordat er inderdaad protesten en aanpassingen komen in het onderwijs omdat niet alles met de Islam strookt en er op die manier natuurlijk geen rekening gehouden wordt met de moslims.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:51 schreef Loekie1 het volgende:
Straks worden er schadevergoedingen geëist omdat Darwin onderwezen wordt terwijl dat indruist tegen wat de islam zegt.
Ja, laten we een voorbeeld nemen aan al die florerende economieën en vrije samenlevingen in moslimlanden. Sounds like a planquote:Op maandag 10 juli 2017 22:53 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het zal niet lang duren voordat er inderdaad protesten en aanpassingen komen in het onderwijs omdat niet alles met de Islam strookt en er op die manier natuurlijk geen rekening gehouden wordt met de moslims.
Het zal niet lang duren voordat mensen op de zaken vooruit lopen.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:53 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het zal niet lang duren voordat er inderdaad protesten en aanpassingen komen in het onderwijs omdat niet alles met de Islam strookt en er op die manier natuurlijk geen rekening gehouden wordt met de moslims.
Dat zou wel eng zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:53 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Liepen maar meer mensen op de zaken vooruit, dan was die hele moslim tyfuszooi niet zo uit de klauwen gelopen.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:55 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het zal niet lang duren voordat mensen op de zaken vooruit lopen.
Nee, dit is nog maar het begin, gewoon niet denken aan wat er nog komt.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:55 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het zal niet lang duren voordat mensen op de zaken vooruit lopen.
Welke hele moslim tyfuszooi doel je op?quote:Op maandag 10 juli 2017 22:56 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Liepen maar meer mensen op de zaken vooruit, dan was die hele moslim tyfuszooi niet zo uit de klauwen gelopen.
Is dit het einde der tijden volgens jou?quote:Op maandag 10 juli 2017 22:56 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, dit is nog maar het begin, gewoon niet denken aan wat er nog komt.
Ik denk niet dat het nut heeft om verder op jou te reageren. Of je bent een moslim of je leeft onder een steen.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:57 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Welke hele moslim tyfuszooi doel je op?
Wees niet zo verbaasd dat je hard gepakt wordt op wat je zegt.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:56 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Liepen maar meer mensen op de zaken vooruit, dan was die hele moslim tyfuszooi niet zo uit de klauwen gelopen.
Ik vraag alleen wat jij ziet. Niet wat ik denk dat jij ziet.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:58 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nut heeft om verder op jou te reageren. Of je bent een moslim of je leeft onder een steen.
Ik heb gezegd wat ik zie.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:00 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik vraag alleen wat jij ziet. Niet wat ik denk dat jij ziet.
Als jij het niet ziet, heeft uitleggen geen zin.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je hebt iets meegemaakt en gezien. Mijn vraag is wat?
Jij hebt een harde mening over moslims. Ik niet zo. Ik ben reëel en vraag een antwoord. Dat heb je niet.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:07 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als jij het niet ziet, heeft uitleggen geen zin.
Ik ga verder niet m'n avond verneuken door het nog langer over moslims te hebben.
Heb je militair gezien te maken gehad met moslims?quote:Op maandag 10 juli 2017 23:07 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Als jij het niet ziet, heeft uitleggen geen zin.
Ik ga verder niet m'n avond verneuken door het nog langer over moslims te hebben.
Ik ben je geen uitleg verschuldigd.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij hebt een harde mening over moslims. Ik niet zo. Ik ben reëel en vraag een antwoord. Dat heb je niet.
Je roept iets dan ben je wel een uitleg schuldig. Maar dat kan je niet.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:13 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik ben je geen uitleg verschuldigd.
Ik verdedig, verklaar of nuanceer me niet op het internet.
Een ander proberen te overtuigen op het internet is vergeefse moeite.
Ook interesseert het me niets wat jij van mijn mening vindt.
Bel de politie maar danquote:Op maandag 10 juli 2017 23:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je roept iets dan ben je wel een uitleg schuldig. Maar dat kan je niet.
Goh.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar is geen reden voor. Ik vraag je om een uitleg.
Ik ben je geen uitleg verschuldigd.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:17 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nog steeds geen uitleg. Je roept maar wat.
Jezelf herhalen kun je goed. Er zijn moslims in mijn familie. Ik ben niet gelovig. Praat niet raar over die mensen.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:18 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik ben je geen uitleg verschuldigd.
Ik verdedig, verklaar of nuanceer me niet op het internet.
Een ander proberen te overtuigen of een standpunt te laten snappen op het internet is vergeefse moeite.
Ook interesseert het me niets wat jij van mijn mening vindt.
De moslims in jouw familie zijn klootzakken.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jezelf herhalen kun je goed. Er zijn moslims in mijn familie. Ik ben niet gelovig. Praat niet raar over die mensen.
Ik vind het naar dat je dat zegt. Voor de rest niets.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:20 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
De moslims in jouw familie zijn klootzakken.
Wat nu?
Ik wil helemaal niets, maar dat schijn je niet te snappen.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:25 schreef Jaroon het volgende:
Jij wil graag agressie. Dat gaat je bij mij niet lukken. Zo ben ik niet.
Je kan dan gewoon antwoord geven toch? Waarom heb je een hekel aan Moslims?quote:Op maandag 10 juli 2017 23:34 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niets, maar dat schijn je niet te snappen.
Ik kan mezelf nog een keer herhalen, maar je kan ook even naar boven scrollen.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je kan dan gewoon antwoord geven toch? Waarom heb je een hekel aan Moslims?
Je hebt mijn vraag nooit beantwoord.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:37 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik kan mezelf nog een keer herhalen, maar je kan ook even naar boven scrollen.
Het lijkt mij wel zo beschaafd om te doen.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:39 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dat kan je maar moeilijk hebben merk ik.
Wie?quote:Op maandag 10 juli 2017 23:40 schreef Oerbeer het volgende:
Ga eens weg jankbal. Je verneukt het hele topic met je gezeik.
Ze geven het aan een goed doel.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ff snel 500 euro pakken van de kuffars dus. Vult de uitkering lekker aan, want reken er maar niet op dat moeders een baan heeft.
Misschien ben je de jankbal wel. Die uitleg was er niet.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:46 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Ik zou hem even vragen of ie uitgebreid kan verklaren waarom ie jou een jankbal vindt.
Allicht niet. En al was het wel zo, het is ook niet dat de school ze heeft uitgesloten.quote:
Dat lijkt mij ook. De uitspraak is dan wel raar.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 00:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht niet. En al was het wel zo, het is ook niet dat de school ze heeft uitgesloten.
En daarom moeten alle scholen Islamitisch worden. Want daar maken ze GEEN klassenfotoquote:Op dinsdag 11 juli 2017 03:15 schreef Braindead2000 het volgende:
Begrijp dat dan. Islam is het beste wat Nederland ooit overkomen is. Voorheen waren we barbaren maar Islam heeft dit land gered. Als je ziek was dan heb je pech...geen klassenfoto. Als je ouders het niet kunnen betalen dan heb je pech...geen klassenfoto. Als je niet op school was vanwege een of andere boeddhistische of hindoeïstische feestdag dan heb je pech.... geen klassenfoto. Als een van je ouders overlijden en je bent die dag niet aanwezig omdat je op een begrafenis moet zijn zijn dan heb je pech....geen klassenfoto. Maar ben je moslim en mis je de foto vanwege het offerfeest, het heiligste der heiligste godverdomme, het beste wat deze planeet ooit voortgebracht heeft godverdomme, dan zullen er iemand moeten bloeden.500 euro is nog een schijntje. Ik had wel verwacht dat deze D66-rechter lange gevangenisstraffen zouden geven aan de verantwoordelijken. Begrijp dat dan.
Gezien de uitspraak van de rechter was de klacht wel terecht.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:57 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ben hier dus mordicus tégen....
[..]
bron
Geld verspillen aan totaal niet terechte klacht
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:47 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik hoop dat de school genoeg ballen heeft om in beroep te gaan.
Ongelooflijk dat dit zover kan komen. Ik snap dat de rechter gezien de eis en verdediging misschien niet anders kon dan deze uitspraak doen (in tegenstelling tot sommige anderen in dit topic ga ik niet meteen generaliseren en de rechterlijke macht wegzetten als onbetrouwbaar), maar het mag wel eens goed uitgeplozen worden waar je als school toe verplicht bent.
Het voelt absoluut niet goed, dit.
Aldus Onderwijsadvocaat Wilco Brussee in het AD.quote:Nergens in de wet staat dat je recht hebt om op de schoolfoto te gaan.
Scholen hebben de plicht onderwijs te leveren.
Als het in deze kwestie nou om een toets ging, had de school echt iets fout gedaan.
Niet echt. Het was onder schooltijd, dus een lesactiviteit.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:56 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
[..]
Aldus Onderwijsadvocaat Wilco Brussee in het AD.
Dit klinkt toch heel plausibel.
Nee, want de betreffende leerlingen hadden 'vrijstelling'.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:00 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet echt. Het was onder schooltijd, dus een lesactiviteit.
Nee dat was het niet, zoals in dit topic al meerdere keren is aangegeven, is het geen wettelijk recht om op een klassenfoto te staan. Kan je er door omstandigheden toevallig niet bij zijn, heb je domweg pech gehad. Daarom is het toekennen van een geldbedrag aan deze familie ronduit belachelijk, een dwaze beslissing van een rechter. In hoger beroep gaat dit op zeker gaan stand houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Gezien de uitspraak van de rechter was de klacht wel terecht.
Dat vraag ik mij af.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat was het niet, zoals in dit topic al meerdere keren is aangegeven, is het geen wettelijk recht om op een klassenfoto te staan. Kan je er door omstandigheden toevallig niet bij zijn, heb je domweg pech gehad. Daarom is het toekennen van een geldbedrag aan deze familie ronduit belachelijk, een dwaze beslissing van een rechter. In hoger beroep gaat dit op zeker gaan stand houden.
Maar blijkbaar kan hier niet iedereen even goed mee uit de voeten.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat was het niet, zoals in dit topic al meerdere keren is aangegeven, is het geen wettelijk recht om op een klassenfoto te staan. Kan je er door omstandigheden toevallig niet bij zijn, heb je domweg pech gehad. Daarom is het toekennen van een geldbedrag aan deze familie ronduit belachelijk, een dwaze beslissing van een rechter. In hoger beroep gaat dit op zeker gaan stand houden.
Dat zit er aan te komen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:10 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Maar blijkbaar kan hier niet iedereen even goed mee uit de voeten.
Ik stel een cursus 'Hoe leer ik omgaan met teleurstellingen' voor.
Lijkt mij ook. Het gaat ook niet om het geld denk ik. Die mensen denken puur van we moeten vechten voor de islam, want Nederland is tegen de islam. Dat is het zwart/wit beeld denken wat virulent is onder een niet klein gedeelte van moslims in Nederland. Voor hen geldt maarquote:Op dinsdag 11 juli 2017 01:34 schreef havanagila het volgende:
En doet het er überhaupt nog toe wat de intentie van een rechtszaak is? Oprecht verdriet en/of verontwaardiging, even die klootzak van een directeur laten zien wie de "baas" is?
"we zullen die ongelovigen wel even op hun plek zetten" misschien zelfs?
Nou, inderdaad.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Mooi hoe het altijd weer die moslims zijn die in hun eigen nest schijten en daarmee de tolerantie jegens moslims weer doen afnemen. Daarvoor heb je geen Wilders meer nodig.
De islamisering bewandelt ook een juridische weg. Niet eens zozeer in de wetgeving zelf, maar wel in de handhaving. Als je je maar beroept op de islam kan je overal mee wegkomen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:20 schreef Jaroon het volgende:
Ik weet vrij zeker dat ik niet elk jaar meedeed aan de klassenfoto. Kan ik ook claimen? Het enge is dat mensen dit bedenken. Dit uithollen van zaken omdat het kan. Daarnaast heel schadelijk voor de groep.
Ondanks dat de school zich ontstellend zwak heeft verdedigd en de rechter mogelijk daardoor niet anders kon beslissen blijft m.i. de uitspraak mede gebaseerd op vermeende discriminatie sentimenten die niet bewezen zijn. Ik hoop op hoger beroep met een competente advocaat die geen spaan heel laat van deze uitspraak.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:57 schreef Lurf het volgende:
Als de school zijn huiswerk had gedaan was er een andere uitspraak geweest, dat kun je tussen de regels door ook lezen in het oordeel van de rechter. Ze hebben zich er bij hun verweer met een Jantje van Leiden vanaf proberen te maken, en als de tegenpartij dan wel een goede advocaat heeft verlies je. Moeilijker is het niet. Blijft natuurlijk dat het een belachelijke zaak is, maar dat zijn dit soort principekwesties meestal. De rijdende rechter is niet voor niets volksvermaak.
Einde der tijden niet. Enkel het einde van de westerse beschaving, die is al een tijdje in verval en het verval is aan het versnellen met zulk soort onzin.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:57 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Is dit het einde der tijden volgens jou?
quote:Op maandag 10 juli 2017 22:29 schreef SugeLucky het volgende:
Ik vind eerder dat die familie een boete van 500 euro per kind zouden moeten betalen.
Er zijn nu namelijk een heleboel kinderen in die klas die een incomplete klassenfoto hebben en iedere keer dat ze naar die foto kijken, vragen ze huilend aan hun moeder; mama waarom staat niet iedereen op onze klassenfoto?
En dit natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Mooi hoe het altijd weer die moslims zijn die in hun eigen nest schijten en daarmee de tolerantie jegens moslims weer doen afnemen. Daarvoor heb je geen Wilders meer nodig.
Walgelijke school om moslimscholieren dat recht te ontzeggenquote:
Eerst vrij vragen en dan janken dat je niet mee mag doen aan een activiteit op de bewuste dag. Trieste ouders gewoon, kan niet anders zeggen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Walgelijke school om moslimscholieren dat recht te ontzeggen
Als Nederlander met exotische roots heb ik afgelopen verkiezing PVV gestemd de volgende keer stem ik zeker FvD. Ik wil mijn Nederland terug waar in ik ben opgegroeid ik begrijp niet dat Nederlanders zo fucking passief zijn en dit allemaal maar toelaten.quote:
Lekker GeenStijl napraten.quote:
Wat boeien je roots nou? Alsof alleen maar mensen met NL roots op fascisten kunnen stemmen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:36 schreef fukforce het volgende:
[..]
Als Nederlander met exotische roots heb ik afgelopen verkiezing PVV gestemd de volgende keer stem ik zeker FvD. Ik wil mijn Nederland terug waar in ik ben opgegroeid ik begrijp niet dat Nederlanders zo fucking passief zijn en dit allemaal maar toelaten.
Lekker nooit inhoudelijke tegenargumenten geven behalve vallen over bronnen, linkjes of spelfouten.quote:
Ik ken ook meerdere mensen met 'exotische roots' die gewoon 100 procent Nederlander zijn. Niks mis mee, niemand die ze discrimineert, hartstikke prima. Spreken perfect de taal, hebben gestudeerd, hebben werk, doen mee aan allerlei activiteiten en passen prima in onze cultuur en samenleving.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:36 schreef fukforce het volgende:
[..]
Als Nederlander met exotische roots heb ik afgelopen verkiezing PVV gestemd de volgende keer stem ik zeker FvD. Ik wil mijn Nederland terug waar in ik ben opgegroeid ik begrijp niet dat Nederlanders zo fucking passief zijn en dit allemaal maar toelaten.
Men misbruikt soms ons systeem idd.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 09:43 schreef Homey het volgende:
[..]
De islamisering bewandelt ook een juridische weg. Niet eens zozeer in de wetgeving zelf, maar wel in de handhaving. Als je je maar beroept op de islam kan je overal mee wegkomen.
LOL daar heb ik aan zitten denken. Die arme schapen zijn natuurlijk helemaal ingepakt want seksobjecten. Daar zie je sws niet veel van op zo'n foto.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende keer een schoolfoto maken op 25 december door een moslimfotograaf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |