abonnement Unibet Coolblue
pi_173105384
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rot eens op met je kleinerende arrogantie. Het wezenskenmerk van rechts.
Het is een beetje koddig dat jij zweden als het walhalla blijft verkopen, maar dat je als door een wesp gestoken reageert als ik suggereer dat je het eens een paar jaar gaat proberen.

Je zou denken dat als het echt zo geweldig is daar, dat jij dan al lang en breed daar zou zitten.
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:12:33 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173106023
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is een beetje koddig dat jij zweden als het walhalla blijft verkopen, maar dat je als door een wesp gestoken reageert als ik suggereer dat je het eens een paar jaar gaat proberen.

Je zou denken dat als het echt zo geweldig is daar, dat jij dan al lang en breed daar zou zitten.
Dus? Tegen de vele VVDers die tegen Hong Kong en Londen opkijken zeggen we ook niet "toedeledokie, ga naar Londen dan". Nee, we vinden het doodnormaal dat ze Londense toestanden naar Nederland willen halen ipv hen opdragen om te verhuizen. En we bestrijden deze ideeën met argumenten in plaats van direct de persoon aan te spreken.

Het is een puur non argument en drogredenatie. Verder ben ikzelf al een aantal keer in Scandinavië geweest en beviel mij daar vooral de schone lucht die je ook zo goed kunt ruiken.

Je bent gewoon een zielig figuur door het altijd maar weer naar het persoonlijke te trekken. Leugenachtige en macchiavellistische VVDers ten voeten uit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:27:42 #278
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173106443




quote:
How Did They Get So Rich?
MATT BRUENIG
The massive increase in incomes at the top is driven mostly by capital.
https://jacobinmag.com/20(...)pital-new-york-times
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173106606
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dus? Tegen de vele VVDers die tegen Hong Kong en Londen opkijken zeggen we ook niet "toedeledokie, ga naar Londen dan". Nee, we vinden het doodnormaal dat ze Londense toestanden naar Nederland willen halen ipv hen opdragen om te verhuizen. En we bestrijden deze ideeën met argumenten in plaats van direct de persoon aan te spreken.

Het is een puur non argument en drogredenatie. Verder ben ikzelf al een aantal keer in Scandinavië geweest en beviel mij daar vooral de schone lucht die je ook zo goed kunt ruiken.

Je bent gewoon een zielig figuur door het altijd maar weer naar het persoonlijke te trekken. Leugenachtige en macchiavellistische VVDers ten voeten uit.
Als iemand tegen mij roept dat het in London veel beter is zeg ik ook 'wat let je'.

Zoek maar in mijn posthistorie: ik val Nederland niet af, ik vind juist dat we het in de basis uitstekend voor elkaar hebben.

En jouw klacht over het in het persoonlijke trekken is helemaal koddig.
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:53:11 #280
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173107125
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als iemand tegen mij roept dat het in London veel beter is zeg ik ook 'wat let je'.

Zoek maar in mijn posthistorie: ik val Nederland niet af, ik vind juist dat we het in de basis uitstekend voor elkaar hebben.

En jouw klacht over het in het persoonlijke trekken is helemaal koddig.
Als mensen mij continu persoonlijk aanvallen dan maak ik het persoonlijk terug ja.

Verder ben jij gewoon alles behalve onoprecht hier en dus laat ik het er maar bij. Geregeld heb jij nogal drastische systeemveranderingen in de de rondte gegooid, bijvoorbeeld (wat zich helaas sluipenderwijs heeft voltrokken).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173107415
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als mensen mij continu persoonlijk aanvallen dan maak ik het persoonlijk terug ja.

Verder ben jij gewoon alles behalve onoprecht hier en dus laat ik het er maar bij. Geregeld heb jij nogal drastische systeemveranderingen in de de rondte gegooid, bijvoorbeeld (wat zich helaas sluipenderwijs heeft voltrokken).
Jij hebt met velen dit probleem, maar er gaat geen belletje rinkelen dat je wel eens zelf onderdeel van het probleem kan zijn.

Dat bevordert persoonlijke groei niet echt.

Dank overigens voor jouw constatering dat ik allesbehalve onoprecht ben. Dat waardeer ik ten zeerste!
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:07:08 #282
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_173107420
quote:
In Capelle vechten mariniers tegen lege kantoren

aarnaast zijn er in de jaren voor de crisis simpelweg te veel kantoren neergezet, vaak zelfs zonder dat daar op dat moment huurders voor waren. Ondanks de economische bloei en krapte op de woningmarkt, lijkt gedeeltelijke sloop daarom nog altijd noodzakelijk. Maar slopen kost geld én dwingt de eigenaar af te schrijven op zijn vastgoed. „Er is hier in al die tijd slechts één sloopvergunning aangevraagd”, zegt de Capelse wethouder Faassen tijdens een wandeling over het Rivium. „Dat verzoek is nog voor de behandeling alweer ingetrokken.”

Behalve sloop en renovatie is transformatie naar woningen of hotels de logische oplossing voor leegstandsgebieden. Zeker nu de woningmarkt in en rond de grote steden steeds krapper wordt. Desondanks is het aantal kantoren dat is omgebouwd de afgelopen zes maanden juist sterk gedaald. De verklaring: de panden die gemakkelijk transformeerbaar waren, zijn intussen wel aangepakt.

Toch is dat geen reden voor gemeenten om zich daar maar bij neer te leggen, vindt Christian Lennartz, vastgoedonderzoeker van Rabobank. Met een collega deed hij onlangs onderzoek naar het ‘transformatiepotentieel’ in Nederland. De conclusie: er is nog heel veel mogelijk én nodig, zowel vanuit duurzaamheidsoogpunt als vanwege de tekorten op de woningmarkt. Alleen het kost wat meer moeite. „Gemeenten moeten daarom hun best blijven doen”, vindt Lennartz. „In de vorm van wijziging van bestemmingsplannen, samenwerking tussen ontwikkelaars en eigenaren en eventueel zelfs subsidies.”
Christian Lennartz, vastgoedonderzoeker van Rabobank, vindt dat je prima B-kantoren kan ombouwen tot C of D-woningen. Reden: B-kantoren zijn niet te verhuren en D-woningen wel.
Want mbt woningen organiseren we voldoende schaarste om alles te kunnen verhuren (zelfs een kippenhok), en voor kantoren creeren we zoveel overschot, dat sloop de enige zinnige bestemming wordt. Hij vindt het niet gek als de overheid de 'transformatie' van deze zepers subsidieert.
The view from nowhere.
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:33:38 #283
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_173108067
quote:
Helaas, geen nieuw huis dankzij BKR

[...]

Zijn kantoor staat geregeld mensen bij die jarenlang trouw iedere maand hun rekeningen betaalden, maar bijvoorbeeld vanwege een nare persoonlijke omstandigheid zoals een echtscheiding of overlijdensgeval enkele termijnen hebben gemist. Hun schuld is al lang afgelost, maar ze staan alsnog met een kruis achter hun naam in het register en krijgen daarom nergens een hypotheek.

Sinds 2011 ligt er glasheldere jurisprudentie van de Hoge Raad voor dit soort gevallen. In een zaak tussen Santander (het bedrijf achter ComfortCard) en een klant die in het BKR-register was opgenomen vanwege een relatief kleine betalingsachterstand, oordeelde ’s lands hoogste rechter dat BKR-registraties vallen onder de Wet bescherming persoonsgegevens. En verwerking van persoonsgegevens moet voldoen aan de beginselen van subsidiariteit en proportionaliteit, zo volgt weer uit het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.

Van de Hoge Raad moeten kredietverschaffers een belangenafweging maken tussen de gevolgen van de registratie voor de consument en het maatschappelijk belang van een zo volledig mogelijk BKR-register.
Alleen via de hogerraad, via het verdrag van de rechten van de mens, is proportionalitieit af te dwingen. Zo kunnen onterecht (of overdreven zwaar) gebrandmerkte wanbetalers verlost worden. Een beperking aan de oppermacht van het kapitaal, zo lijkt het:

quote:
Naar buiten toe doet de organisatie uit Tiel voorkomen alsof het nog steeds mogelijk is om na een belangenafweging een notering te verwijderen, zoals de Wet bescherming persoonsgegevens volgens de Hoge Raad vereist. In het kort geding van Maria besteedden twee advocaten van Kennedy van der Laan er in hun pleidooi namens BKR uitgebreid aandacht aan. En vorige maand zei BKR dit ook nog expliciet tegen het ministerie van Financiën, zo leert een mail van een ambtenaar.

Uit het nieuwe algemeen reglement en andere instructies – in bezit van NRC – die BKR heeft verstuurd aan kredietverstrekkers, blijkt dat hun die mogelijkheid van zelf verwijderen sinds februari juist is ontnomen. Het blijkt ook uit diverse recente afwijzingen van kredietverstrekkers aan (oud-)klanten. „U vraagt of wij de registratie (ook) kunnen beoordelen op basis van het proportionaliteitsbeginsel. Op basis van het Algemeen Reglement [van het BKR, red.] kunnen wij om deze reden een registratie niet verwijderen”, schrijft Rabobank. American Express stelt vanwege het nieuwe reglement „niet bevoegd” te zijn en legt uit dat noteringen enkel nog verwijderd kunnen worden na een uitspraak van de rechter of geschillencommissie.
De liefde voor formele dwang van dit soort organisaties:

quote:
Dat BKR niet van commentaar op de wijze waarop zij schulden registreert houdt, ervoer Bert Gerritsen dit jaar toen hij een serie kritische columns over BKR schreef op de website van de Gelderse lokale Omroep Lingewaard, nadat zijn aanstaande schoonzoon en stiefdochter Anne (zie laatste inzet) vanwege een kleine vergeten H&M-schuld de koop van hun droomhuis moesten laten ontbinden.

„Een toezichthouder op het BKR is er niet”, schreef Gerritsen. Een dag later dreigde BKR-directeur Peter van den Bosch per mail met juridische maatregelen vanwege de column met „nepnieuws”. „We voeren een wettelijke taak uit , waarbij het ministerie van Financiën, AFM en DNB mede toezicht houden.”

Dat ligt net iets anders. Aanbieders zijn verplicht deel te nemen aan een stelsel van kredietregistratie, en BKR is de enige partij die dat aanbiedt. Toezicht houdt de overheid echter niet op de instantie.
Zo zie je maar. Machtsuitoefening, zelf regels stellen en afdwingen, vindt het particuliere bedrijfsleven fantastisch.

Verder valt in dit artikel op, dat het alleen gevallen genoemd waarbij er een hypotheek worden geweigerd wordt. Dat is voor de financiële sector niet handig. Zij verdienen goed geld aan hypotheken. Daarom ook nog een geval zonder hypotheekbelangen:

Zelf heb ik een keer te maken gehad met de BKR. Er was een generaal pardon voor afgewezen asielzoekers (na langdurig illegaal verblijf). Ik ging (als vrijwilliger) een bankrekening openen met iemand die onder deze regeling viel en een bankrekening nodig had. Dat lukte bij geen enkele bank. Het bleek dat deze man een aantal jaar daarvoor 300 euro rood stond op zijn bankrekening. Als illegaal had hij daar weinig meer mee gedaan. Nu kon hij geen rekening meer openen. Ook geen rekening zonder de mogelijkheid om rood te staan. Wel een politiek pardon, maar banken kennen geen pardon.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2017 17:41:57 ]
The view from nowhere.
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:44:18 #284
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_173108353
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is een beetje koddig dat jij zweden als het walhalla blijft verkopen, maar dat je als door een wesp gestoken reageert als ik suggereer dat je het eens een paar jaar gaat proberen.

Je zou denken dat als het echt zo geweldig is daar, dat jij dan al lang en breed daar zou zitten.
Als iets slecht functioneert, dan doe je daar niets aan, maar dan ga je emigreren. Ipv van ergens voor te staan, probeer je alleen jezelf te redden. Dat is een marktargument, alleen een geldig voor marktfundamentalisten. Maar Klopkoek is geen marktfundamentalist. Dat jij dat niet door hebt, is koddig.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2017 17:38:20 ]
The view from nowhere.
pi_173108713
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Als de iets slecht functioneert, dan doe je daar niets aan, maar dan ga je emigreren. Ipv van ergens voor te staan, probeer je alleen jezelf te redden. Dat is een marktargument, alleen een geldig voor marktfundamentalisten. Maar Klopkoek is geen marktfundamentalist. Dat jij dat niet door hebt, is koddig.
Klopkoek wil iets waar geen draagvlak voor is in Nederland (waar de mensen met hun verstand en dus rechts stemmen).

Dan lijkt het mij slimmer om niet te wachten tot je omgeving van mening verandert. Daarop wachten is dom en naïef.
  zondag 13 augustus 2017 @ 13:28:55 #286
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173109485
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopkoek wil iets waar geen draagvlak voor is in Nederland (waar de mensen met hun verstand en dus rechts stemmen).
Bovenstaande grafiekjes uit de Financial Times laten andermaal zien dat het weinig met verstand te maken heeft gehad.

https://www.groene.nl/artikel/de-laatste-sociaal-democraat

Verder is het een sneue persoonlijke aanval. We zeggen ook niet tegen Londonse City geilers 'ga daar maar naar toe' of het legertje aan PVVers of FvDers. Dat die maar naar het Amerika van Trump moeten verhuizen.

Vwb 'draagvlak':

"U denkt links en stemt rechts"

https://www.volkskrant.nl(...)emt-rechts~a4404706/

Mensen worden simpelweg aan alle kanten voorgelogen en gemanipuleerd. Een logisch bijgevolg van toenemende ongelijkheid en geldophoping.








Wat Jan Terlouw al zei: men douwt je al snel in extremistische hoek maar er is niets extreems aan

Het is niets meer dan een goedkoop stukje framing.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173109703
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verder is het een sneue persoonlijke aanval. We zeggen ook niet tegen Londonse City geilers 'ga daar maar naar toe' of het legertje aan PVVers of FvDers. Dat die maar naar het Amerika van Trump moeten verhuizen.
Wie Nederlander is en "Nederland voor de Nederlanders" als standpunt heeft, heeft niks in het Amerika van Trump te zoeken.

En wie geilt op het Londense bankierswereldje moet juist vooral wél bankier worden en daarheen gaan.
pi_173110141
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bovenstaande grafiekjes uit de Financial Times laten andermaal zien dat het weinig met verstand te maken heeft gehad.

https://www.groene.nl/artikel/de-laatste-sociaal-democraat

Verder is het een sneue persoonlijke aanval. We zeggen ook niet tegen Londonse City geilers 'ga daar maar naar toe' of het legertje aan PVVers of FvDers. Dat die maar naar het Amerika van Trump moeten verhuizen.

Vwb 'draagvlak':

"U denkt links en stemt rechts"

https://www.volkskrant.nl(...)emt-rechts~a4404706/

Mensen worden simpelweg aan alle kanten voorgelogen en gemanipuleerd. Een logisch bijgevolg van toenemende ongelijkheid en geldophoping.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Wat Jan Terlouw al zei: men douwt je al snel in extremistische hoek maar er is niets extreems aan

Het is niets meer dan een goedkoop stukje framing.
Het spijt me voor je, maar als iemand tegen mij zegt dat het geweldig is in x en kut in Nederland, die krijgt standaard van mij het advies om naar x te gaan. Win-win.

En jouw propaganda is alleen maar lachwekkend. Je leeft zo in een bubble en jou overtuigen is zinloos aangezien je niet wenst te luisteren. Net als bij Elzies. Alhoewel jullie beiden de Orang Oetan die thans in het Witte Huis woont wel tof vinden beetje aan beide kanten van het spectrum.
  zondag 13 augustus 2017 @ 14:34:02 #289
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173111042
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Wie Nederlander is en "Nederland voor de Nederlanders" als standpunt heeft, heeft niks in het Amerika van Trump te zoeken.
En wie het Nederland van de jaren 70 wil niets in Scandinavië, ook al liggen die binnen de bandbreedte van hoe het in de tegenwoordige tijd eruit zou zien. Met de huidige stand van zaken omtrent ontwikkelingspsychologie e.d.

Leuk geprobeerd rechtse Igen. Holle retoriek

quote:
En wie geilt op het Londense bankierswereldje moet juist vooral wél bankier worden en daarheen gaan.
Dat zeg je nu. Op een ander moment moeten we vooral London proberen na te bootsen om van de Brexit te profiteren.

Nog eens 300 miljard naar banken en 150 miljard naar Grieken - daar is vast 'draagvlak' voor.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 13 augustus 2017 @ 15:04:59 #290
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_173111648
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Klopkoek wil iets waar geen draagvlak voor is in Nederland
Dat is een beroep op democratie, terwijl het neoliberalisme bepleit dat je je niet als burger, maar
als consument gedraagt. Je stemt met je voeten. Wat jij ook bepleit. Het is dus vreemd om de ene keer de marktlogica te volgen, en dan ineens de democraat uit te gaan lopen hangen.

quote:
(waar de mensen met hun verstand en dus rechts stemmen)
Dat is geen argument maar een zelf-felicitatie.

quote:
Dan lijkt het mij slimmer om niet te wachten tot je omgeving van mening verandert. Daarop wachten is dom en naïef.
Hier bepleit je dat je met je voeten moet stemmen. Iemand moet niet voor zijn eigen standpunten pleiten (politiek), maar gewoon vertrekken (consumentisme). Heerlijk toch, als je daarmee al je opponenten zou kunnen wijsmaken dat ze gewoon moeten opdonderen. Dan heb je het land voor jezelf. Dat lukt natuurlijk niet, maar het klinkt leuk in de oren van je rechtse mede-populisten, die daar een serieus argument in willen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2017 17:32:57 ]
The view from nowhere.
  zondag 13 augustus 2017 @ 16:53:47 #291
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173113951
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173125020
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 15:04 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat is een beroep op democratie, terwijl het neoliberalisme bepleit dat je je niet als burger, maar
als consument gedraagt. Je stemt met je voeten. Wat jij ook bepleit. Het is dus vreemd om de ene keer de marktlogica te volgen, en dan ineens de democraat uit te gaan lopen hangen.

[..]

Dat is geen argument maar een zelf-felicitatie.

[..]

Hier bepleit je dat je met je voeten moet stemmen. Iemand moet niet voor zijn eigen standpunten pleiten (politiek), maar gewoon vertrekken (consumentisme). Heerlijk toch, als je daarmee al je opponenten zou kunnen wijsmaken dat ze gewoon moeten opdonderen. Dan heb je het land voor jezelf. Dat lukt natuurlijk niet, maar het klinkt leuk in de oren van je rechtse mede-populisten, die daar een serieus argument in willen zien.
Democratie sluit niet uit dat je ook je laat gelden door selectief je geld uit te geven. De wereld is niet binair.

Ik pleit verder voor realisme. Nederland wordt geen zweden 2. Nooit. Dus als je zweden zo geweldig vind heb je simpelweg maar 1 keuze.

Verder word ik een beetje triest van al die leugens van klopkoek over hoe geweldig zweden is. Dat is zweden niet. Prachtig land, daar niet van, maar het is allesbehalve een lichtend voorbeeld. Er zijn ook goede dingen natuurlijk, maar in zijn algemeenheid: nee.
  maandag 14 augustus 2017 @ 09:01:01 #293
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173128788
Ik mag geen feitelijke linkdumps doen, en eigen inbreng zijn al snel 'leugens'. De pogingen van rechts om iemand monddood te maken zijn veelomvattend
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173128876
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:01 schreef Klopkoek het volgende:
Ik mag geen feitelijke linkdumps doen, en eigen inbreng zijn al snel 'leugens'. De pogingen van rechts om iemand monddood te maken zijn veelomvattend
Nee, klopkoek. Ik heb je al eens haarfijn met bewijzen aangetoond dat wat jij roept niet klopt. Vervolgens negeer je dat en blijf je roepen waarvan je vanaf dat moment zeker weet dat het niet klopt.

Kortom: jij liegt bewust.

Dat heeft niets te maken met monddood maken. Dat is de slachtofferrol kiezen.

Ps linkdumps van meningen feitelijk noemen is ook een vorm van liegen, dus je bewijst hierboven eveneens dat je de waarheid graag draait zodat hij past bij jouw wereldbeeld.
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:15:31 #295
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173134300
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:01 schreef Klopkoek het volgende:
Ik mag geen feitelijke linkdumps doen, en eigen inbreng zijn al snel 'leugens'. De pogingen van rechts om iemand monddood te maken zijn veelomvattend
In een discussie kom je met eigen argumenten eventueel onderbouwd door het aanhaken van bronnen. Links dumpen zonder aan te geven waarom voegt niets toe.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:35:02 #296
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173134762
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 09:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, klopkoek. Ik heb je al eens haarfijn met bewijzen aangetoond dat wat jij roept niet klopt. Vervolgens negeer je dat en blijf je roepen waarvan je vanaf dat moment zeker weet dat het niet klopt.

Kortom: jij liegt bewust.

Dat heeft niets te maken met monddood maken. Dat is de slachtofferrol kiezen.

Ps linkdumps van meningen feitelijk noemen is ook een vorm van liegen, dus je bewijst hierboven eveneens dat je de waarheid graag draait zodat hij past bij jouw wereldbeeld.
Ik lieg geenszins wanneer ik zeg dat o.a. Zweden het prima voor elkaar heeft. Recentelijk ook weer een succesvolle ruk en correctie naar links gemaakt. Een van de meest toekomstbestendige economieën ter wereld, met ook nog echt een maakindustrie. En nee, Nederland en België zijn geen Zimbabwe.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 14 augustus 2017 @ 14:33:54 #297
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173136280
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik lieg geenszins wanneer ik zeg dat o.a. Zweden het prima voor elkaar heeft. Recentelijk ook weer een succesvolle ruk en correctie naar links gemaakt. Een van de meest toekomstbestendige economieën ter wereld, met ook nog echt een maakindustrie. En nee, Nederland en België zijn geen Zimbabwe.
Ik lees over Zweden vooral over verkrachtingen en geweld door nieuwe Zweden. O ja en dat iedereen er maar zelfmoord pleegt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 14 augustus 2017 @ 14:45:02 #298
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173136564
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik lees over Zweden vooral over verkrachtingen en geweld door nieuwe Zweden. O ja en dat iedereen er maar zelfmoord pleegt.
En je zal vast wel een keer gelezen hebben dat daar de definitie van een verkrachting veel meer omvattender is dan hier, en ze daar een goed registratie systeem hebben met ook slachtofferbescherming. In feite zijn ze dus 'slachtoffer' van hun eigen progressieve succes, waar handtastelijke conservatieve mannetjes niet zo makkelijk weg komen en uit de statistieken worden gehouden.

Voor wat betreft 'geweld' is het eenvoudig op internet te zien dat dit vooral explodeerde onder de rechtse en corrupte Reinfeld, en juist de laatste jaren weer terugveert naar oud niveau (onder een 'rode' regering). Zoek de getallen maar op.

Voor libertariërs zou zelfmoord niet een principieel probleem moeten zijn lijkt me, maar dan nog hebben ze het daar prima voor elkaar wanneer het wordt afgezet tegen jouw leuke Estland of Hong Kong. Of Amerika.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 14 augustus 2017 @ 15:28:41 #299
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_173137408
Vergeet niet dat Zweden minder Arische mensen verplicht liet steriliseren en aan andere ranzige vormen van eugenetica deed tussen '35 en '75.

Ongetwijfeld ook slachtoffer van hun eigen succes, in de ogen van socialisten.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:14:30 #300
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173218841
https://nos.nl/artikel/21(...)ok-niet-goed-is.html

Ze willen niet eens iedereen aan het werk. Maar er wel keihard op hakken
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')