abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172801493
Wellicht niet de beste plek, maar gezien er hier mensen zijn die ook hun gereedschap scherp houden zou het me niet verbazen als enkele van jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Ik ben namelijk geïnteresseerd in zelf mijn keuken messen slijpen via een wetsteen. Nu heb ik wat rond gekeken en kwam ik uit bij Wusthoff (linkje), want de Kasumi was me wat gortig (linkje2) .

Is dat wat? Aanraders? Tips? (behalve oneindig veel youtuben ;-).
pi_172802031
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:56 schreef Sheane het volgende:
Wellicht niet de beste plek, maar gezien er hier mensen zijn die ook hun gereedschap scherp houden zou het me niet verbazen als enkele van jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Ik ben namelijk geïnteresseerd in zelf mijn keuken messen slijpen via een wetsteen. Nu heb ik wat rond gekeken en kwam ik uit bij Wusthoff (linkje), want de Kasumi was me wat gortig (linkje2) .

Is dat wat? Aanraders? Tips? (behalve oneindig veel youtuben ;-).
Ik denk dat t goed is om met een goedkopere te beginnen (en een relatief goedkoop mes!) om de techniek onder de knie te krijgen. Dan kan je altijd nog naar zo'n kasumi ;) en wusthof blijft een gerenommeerd
keukenmessenfabrikant.
Of je moet gelijk fool proof een Tormek halen :p
pi_172802760
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:56 schreef Sheane het volgende:
Wellicht niet de beste plek, maar gezien er hier mensen zijn die ook hun gereedschap scherp houden zou het me niet verbazen als enkele van jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Ik ben namelijk geïnteresseerd in zelf mijn keuken messen slijpen via een wetsteen. Nu heb ik wat rond gekeken en kwam ik uit bij Wusthoff (linkje), want de Kasumi was me wat gortig (linkje2) .

Is dat wat? Aanraders? Tips? (behalve oneindig veel youtuben ;-).
Ik ben van de oliestenen, dus als eerste steen zou ik een Norton India combinatiesteen nemen, is o.a. te verkrijgen bij Dictum, kost iets van 25 inclusief verzenden.
Eventueel aangevuld met een oude Washita. Die zijn nieuw niet verkrijgbaar, al proberen sommige fabrikanten een soft Arkansas te verkopen als Washita maar dit zijn geen vergelijkbare stenen. Bij Ducotools hebben ze er meestal wel op voorraad, als het niet op de site terug te vinden is moet je maar een mailtje sturen.
Mijn stenen zijn in principe voor het slijpen en wetten van gereedschap, maar messen doe ik er ook mee. Een combinatie watersteen heb ik ook wel gehad in het begin maar dat vind ik toch maar niks. Je ben daarmee meer bezig met vlakken dan slijpen, geeft ook een hoop viezigheid.

En vergeet niet dat het niet zo makkelijk is om uit de hand te leren slijpen, het zal wel even duren voor je het onder de knie hebt. Wellicht is het verstandig om op goedkope messen te oefenen (als je hele dure messen hebt).

[ Bericht 3% gewijzigd door usernaamvergeten op 31-07-2017 11:12:12 ]
pi_172811476
Ik heb bij de buren van Tweakers ook deze vraag gesteld, maar ik stel 'm hier ook maar eens.

Ik ga in ons nieuwe appartement inbouwspots plaatsen.
Daarvoor lijkt het me handig om een kruislijnlaser te hebben.

Na de goede verhalen van Chinese aankopen, zat ik er aan te denken deze te bestellen: https://nl.aliexpress.com(...)JeK&isOrigTitle=true

Deze lijkt erg populair en wordt goed beoordeeld en voldoet volgens mij prima.
Dus deze maar doen, of ziet iemand nog een beter alternatief?
  maandag 31 juli 2017 @ 18:26:29 #105
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_172811801
Leuk ding, zo te zien heeft half Rusland hem in huis.
Laat die handjes wapperen!
pi_172812301
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:03 schreef Atmoz het volgende:

[..]

^O^

[..]

Ik vind die KliKlamps super fijn om mee te werken.
Zeer goede kwaliteit, dat zie en voel je er ook aan. Niet super goedkoop, maar eenmaal gekocht (effe doorbijten dus) kun je wel je leven lang ervan genieten :D

Koop d'r gewoon eens 2 ofzo... kun je mooi uittesten toch?!

[..]

Klopt, ik heb ze bij HBM ook voor heel weinig geld zien liggen.
Maar ik wil eigenlijk een klein "voorraadje" zodat ik nooit meer naar dit spul hoef te zoeken.
Dus van alles wat zegmaar, zodat ik ook in de toekomst nog wat ermee kan klooien :P

Ik word vooral niet wijzer (en ook niet vrolijker) van al die verschillende soorten: EURO/din, Orion, etc... het past allemaal maar (net) niet en zorgt voor zeer veel ergernis. Dus maar beter alles thuis hebben zodat ik op 't gemak kan proberen. Op verschillende websites kom ik er ook niet uit. Er staat namelijk bijna nooit bij welke aansluiting het betreft...

[..]

Tja, een "paar"... O-) wel genoeg om dus nooit meer zoiets te hoeven kopen >:)
Voor aan je slangen is er maar 1 oplossing: Universeel

http://www.toolstation.nl(...)ng+universeel/p51058
En als je een merk wil is er de RODAC RR8101

En als je moet kiezen neem je Din/Euro. Ivm de grotere doorlaat dan orion en omdat het langzaam aan de standaard wordt als je nieuw gereedschap koopt. Ik zelf zit op orion omdat ik daar een mooie partij koppelingen voor heb. Maar had liever euro gehad. Maby switch ik nog ooit.
pi_172817595
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:03 schreef Atmoz het volgende:

Klopt, ik heb ze bij HBM ook voor heel weinig geld zien liggen.
Maar ik wil eigenlijk een klein "voorraadje" zodat ik nooit meer naar dit spul hoef te zoeken.
Dus van alles wat zegmaar, zodat ik ook in de toekomst nog wat ermee kan klooien :P

Ik word vooral niet wijzer (en ook niet vrolijker) van al die verschillende soorten: EURO/din, Orion, etc... het past allemaal maar (net) niet en zorgt voor zeer veel ergernis. Dus maar beter alles thuis hebben zodat ik op 't gemak kan proberen. Op verschillende websites kom ik er ook niet uit. Er staat namelijk bijna nooit bij welke aansluiting het betreft...

[..]

Tja, een "paar"... O-) wel genoeg om dus nooit meer zoiets te hoeven kopen >:)
koop voor de "slangzijde" dit type
https://duisterstechniek.nl/snelkoppelingen/
deze heb ik ook, dan gaan het gereedschap/pistolen er op een normale manier vanaf.
pi_172917730
Ik zoek echt goede bitjes, geen set. Voornamelijk T20 en T25. Iemand suggesties voor los verkrijgbare bitjes?

[ Bericht 15% gewijzigd door DarkE op 05-08-2017 02:43:39 ]
pi_172918560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 02:19 schreef DarkE het volgende:
Ik zoek echt goede bitjes, geen set. Voornamelijk T20 en T25. Iemand suggesties voor los verkrijgbare bitjes?
Ik vind Wera fijn. Misschien zo'n setje? https://www.amazon.de/dp/(...)cp_apa_hBvHzbBXZ3QX6
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:38:46 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172918967
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 07:26 schreef RB42 het volgende:

[..]

Ik vind Wera fijn. Misschien zo'n setje? https://www.amazon.de/dp/(...)cp_apa_hBvHzbBXZ3QX6
hij wil geen setje :P .
Maar goed, ze zijn ook per stuk te krijgen. Zelf ben ik fan van de Wera diamond bits. Die roesten namelijk niet onder je kont vandaan. Verder schijnen bitjes van Wiha en Witte ook erg goed te zijn.
pi_172919055
Ik hoor goede dingen over de Wera Impaktor reeks.

http://www.wera.de/system_impaktor.html?&L=11

Ben wel eens benieuwd naar praktijkervaring.

Zelf heb ik jaren gedaan met een set van DeWalt maar dat zijn natuurlijk ook gewoon dozendouwers. Dat was heel goed staal en ging heel lang mee. Heb nu eens een aantal uit China laten komen voor een grijpstuiver en die doen het verrassend goed (PZ2).
Laat die handjes wapperen!
pi_172919223
Die wera impaktor zijn prima, heb er nog niet een kapot geslagen met de slagschroevendraaier.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:30:26 #113
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_172919416
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 02:19 schreef DarkE het volgende:
Ik zoek echt goede bitjes, geen set. Voornamelijk T20 en T25. Iemand suggesties voor los verkrijgbare bitjes?
Ecotools. Heb er overlaatst ook gekocht (en een aantal PZ2). Ik was aangenaam verwacht van het materiaal sterkte en de goede pasvorm, voor die prijs ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_172923572
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 08:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]

hij wil geen setje :P .
Maar goed, ze zijn ook per stuk te krijgen. Zelf ben ik fan van de Wera diamond bits. Die roesten namelijk niet onder je kont vandaan. Verder schijnen bitjes van Wiha en Witte ook erg goed te zijn.
Ja, ik dacht geen setje in de zin van meerdere soorten en maten.

Wie koopt er één bitje? Anyways, Wera dus.
pi_172923648
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 09:12 schreef Makrolon het volgende:
Die wera impaktor zijn prima, heb er nog niet een kapot geslagen met de slagschroevendraaier.
Dit! De bit houder is alleen vrij dik. Ik gebruik een Milwaukee slagschroevendraaiee bithouder.. die is iets smaller.
pi_172924385
Ja precies die met zo'n dikke kraag is geen werken.
Laat die handjes wapperen!
pi_172926339
Bedankt allen! Paar Wera bits besteld.
pi_172927011
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:07 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dit! De bit houder is alleen vrij dik. Ik gebruik een Milwaukee slagschroevendraaiee bithouder.. die is iets smaller.
Die is me al een tijdje geleden krom gevallen toen de machine van het trapje viel. Dus gebruik ook een andere bithouder.

Vond die met dat grote magneet er op wel handig als je moest schroeven waar je net niet bij komt, hij houd de schroef wel goed vast.
pi_172927666
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:43 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Die is me al een tijdje geleden krom gevallen toen de machine van het trapje viel. Dus gebruik ook een andere bithouder.

Vond die met dat grote magneet er op wel handig als je moest schroeven waar je net niet bij komt, hij houd de schroef wel goed vast.
Dat dan weer wel ja :Y
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:50:53 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_172932988
Ik vind het maar een onding, die impaktor bithouder.
Die magneet trekt een berg ijzer gruis mee en dat krijg je er bijna niet uit.
Al zegt dat wellicht ook wat over de lompheid waarmee ik pozidriv schroeven met een slagschroevendraaier erin ram O-) .

Fijnste bithouder die ik heb gehad, was de eerste ooit in een Wera setje.
Was de voorloper op deze:


Maar die is gesloopt met een slagschroevendraaier, want daar was ie niet voor gemaakt :P .
  Lieve Belg zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:52:01 #121
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_172934536
Bij jou werkt de magneet dan nog wel. Bij mij valt de bit er te pas en onpas soms gewoon uit. Had reeds al een nieuwe liggen, maar toch raar geval.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_173133593
Iemand toevallig ervaring met China town hoekklemmen?

Zoals: https://nl.aliexpress.com(...)h0304.7.5.Z0BlJP&s=p
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:47:26 #123
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_173139157
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:52 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand toevallig ervaring met China town hoekklemmen?

Zoals: https://nl.aliexpress.com(...)h0304.7.5.Z0BlJP&s=p
Die van Bessey kosten 8 euro of zo, waarom die niet gewoon bestellen? Zijn overigens best stevig, alleen niet zo hoog.
pi_173148155
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 21:52 schreef Jump het volgende:
Bij jou werkt de magneet dan nog wel. Bij mij valt de bit er te pas en onpas soms gewoon uit. Had reeds al een nieuwe liggen, maar toch raar geval.

Deze kan ik je aanraden, met magneet en klemring die de bit vastgrijpt.

Oranje impaktor setje heb ik ook en daar zit die uitschuifbare lompe bithouder bij, die gebruik ik nooit. Bitjes zijn wel top.
pi_173153961
het wordt echt eens tijd voor een fatsoenlijke accuboormachine, aangezien ik nu alleen een (erg) goedkoop ding van de bouwmarkt heb. nu raadde een kameraad mij een Makita aan en gaf tevens aan dat ik geen Bosch Groen moest kopen.

dus nu is de vraag, wat is een goede / geschikte accuboormachine voor in en om het huis? :)

(hoef niet de goedkoopste optie, maar zoek ook geen dure apparaten met allerlei koffers en 50 bitjes etc.)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:56:38 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_173154595
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:30 schreef ReMcOrE het volgende:
het wordt echt eens tijd voor een fatsoenlijke accuboormachine, aangezien ik nu alleen een (erg) goedkoop ding van de bouwmarkt heb. nu raadde een kameraad mij een Makita aan en gaf tevens aan dat ik geen Bosch Groen moest kopen.

dus nu is de vraag, wat is een goede / geschikte accuboormachine voor in en om het huis? :)

(hoef niet de goedkoopste optie, maar zoek ook geen dure apparaten met allerlei koffers en 50 bitjes etc.)
zei die kameraad ook waarom je géén Bosch groen moet hebben? Die dingen zijn namelijk prima voor 95% van de huishoudens.

Maar qua advies... welk budget zit je aan te denken en wat wil je er mee doen? (hout schroeven, stenen muren boren, etc.)
pi_173154696
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:47 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Die van Bessey kosten 8 euro of zo, waarom die niet gewoon bestellen? Zijn overigens best stevig, alleen niet zo hoog.
Omdat ik ze niet direct nodig heb en het mogelijk kan combineren met wat andere spulletjes. :+
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_173154731
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:56 schreef bleiblei het volgende:

[..]

zei die kameraad ook waarom je géén Bosch groen moet hebben? Die dingen zijn namelijk prima voor 95% van de huishoudens.

Maar qua advies... welk budget zit je aan te denken en wat wil je er mee doen? (hout schroeven, stenen muren boren, etc.)
nope, alleen dat het niet wat was :+ en budget zo'n ¤ 100 - ¤ 150, geen idee hoe reëel dat is.

en als ik er ook stenen muren mee kan boren (in m'n nieuwbouwhuis) zou dat welkom zijn, maar weet niet of budget dan voldoende is :P
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_173155955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:01 schreef ReMcOrE het volgende:

[..]

nope, alleen dat het niet wat was :+ en budget zo'n ¤ 100 - ¤ 150, geen idee hoe reëel dat is.

en als ik er ook stenen muren mee kan boren (in m'n nieuwbouwhuis) zou dat welkom zijn, maar weet niet of budget dan voldoende is :P
Haal een bosch 10.8 machine. Iedereen in je omgeving gaat zeggen dat 10.8 niks is maar dat is echt niet waar, super machine voor 95 procent vd klussen.

Zoiets
https://www.gereedschapce(...)pzZDgiBoC98IQAvD_BwE
pi_173156220
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 11:51 schreef Makrolon het volgende:

Haal een bosch 10.8 machine. Iedereen in je omgeving gaat zeggen dat 10.8 niks is maar dat is echt niet waar, super machine voor 95 procent vd klussen.

Zoiets
https://www.gereedschapce(...)pzZDgiBoC98IQAvD_BwE
De groene uitvoering heb ik door een erfenis gekregen. Zou 'm niet zelf hebben gekocht, maar werkt perfect voor 95% van de klussen. Overigens heb ik geen betonmuren; in steen en hout draait ie prima.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_173159556
vriend van mij heeft een parkside vekocht voor 60 euro met klopfunctie etc. as donderdag is die zelfs maar 40 euro.
ik was er verrast over. zit 2 jaar garantie op dus gaat die eerder stuk is dat hun probleem gaat die later stuk boeien voor 40 heb je een nieuwe.

wat ik zelf heb gedaan is een makita body besteld en daar later via marktplaats een accu en lader bij gekocht. ik was 170 euro kwijt ipv 280.
pi_173163707
Voor ik blauw mooi vond kochten we bij m'n ouders thuis groen, dit is de laatste:
BOSCH PSR 18 LI-2
Prima ding, boren in gips/bakstenen prima, maar zodra je in beton wilt boren heb je toch een boorhamer nodig, maar dat geld voor alle apparaten.

Al moet ik toegeven, sinds ik deze set heb:
https://www.toolmax.nl/bo(...)-lamp-in-l-boxx.html
Is het schroeven van kleine dingetjes alleen nog maar met de ene gegaan, en speedboren door balken en dikkere schroeven die ik eerst met 18v deed, met de slagschroevendraaier.
pi_173197408
Iemand ervaring met Milwaukee spullen?
Zag deze impact driver in mijn zoektocht maar weet zelf erg weinig van dit merk.

https://www.toolstation.com/shop/p21669?table=no
pi_173201008
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:57 schreef .SP. het volgende:
Iemand ervaring met Milwaukee spullen?
Zag deze impact driver in mijn zoektocht maar weet zelf erg weinig van dit merk.

https://www.toolstation.com/shop/p21669?table=no
Heb een haakse slijper van Milwaukee. Doet wat ie moet doen. Ik dacht dat Milwaukee uit dezelfde fabriek komt als waar AEG uit komt (wel ergens in Azië): de ttigroup
http://www.ttigroup.com/en/our_brands/by_brand/aeg
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 08:52:30 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173201227
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb een haakse slijper van Milwaukee. Doet wat ie moet doen. Ik dacht dat Milwaukee uit dezelfde fabriek komt als waar AEG uit komt (wel ergens in Azië): de ttigroup
http://www.ttigroup.com/en/our_brands/by_brand/aeg
Waarbij Milauwkee dacht ik wel hoger in de markt wordt gezet dan AEG.

FranticDJ heeft volgens mij ook zo'n setje van ssd en accuboor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173201251
TTI is waar Bert Visscher zijn cabaret op baseert. TTT.

Milwaukee is niet meer wat het was sinds het onderdeel is van TTI. Maar nog altijd goed spul hoor.
Laat die handjes wapperen!
pi_173201382
https://www.toolnation.nl(...)dealer-garantie.html

Ik heb deze. Beestachtige kracht :Y

alleen een dozen boor is iets teveel voor de accuklopboormachine

Maar ik zou wel naar een slagschroevendraaier kijken waarbij je de kracht wat kan regelen. Kan bij deze niet. Anders zal je nog wel eens wat aan frieten draaien vanwege de kracht. Overigens heeft Milwaukee nu ook een soort van hydraulische slagschroevendraaiers, die zouden wat comfortabeler inde hand moeten liggen. Oa omdat trillingen gedempt worden.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:23:28 #138
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_173201751
Ik heb al meer dan 10 jaar een 14,4v accuboormachine van Milwaukee van het bedrijf uit.



Af en toe de L/R schakelaar kapot (keer of 3) en de accu's die het af laten weten. Accu's die door alle man hier in de werkplaats worden gebruikt, dus er is geen touw aan vast te knopen hoe de accu's behandeld worden. En de schakelaar komt meer omdat de machine ook gebruikt wordt voor veelvuldig draad te tappen :@ van wat ik begrepen heb van de interne onderhoud- en hersteldienst zijn onderdelen zeer makkelijk te verkrijgen en niet zo duur.

Voor de rest een prima en zeer krachtige machine. Als de rest van het merk kwalitatief hetzelfde is als mijn accuboormachine, dan is het zeker een merk om aan te raden.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_173202724
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:23 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb al meer dan 10 jaar een 14,4v accuboormachine van Milwaukee van het bedrijf uit.

[ afbeelding ]

Af en toe de L/R schakelaar kapot (keer of 3) en de accu's die het af laten weten. Accu's die door alle man hier in de werkplaats worden gebruikt, dus er is geen touw aan vast te knopen hoe de accu's behandeld worden. En de schakelaar komt meer omdat de machine ook gebruikt wordt voor veelvuldig draad te tappen :@ van wat ik begrepen heb van de interne onderhoud- en hersteldienst zijn onderdelen zeer makkelijk te verkrijgen en niet zo duur.

Voor de rest een prima en zeer krachtige machine. Als de rest van het merk kwalitatief hetzelfde is als mijn accuboormachine, dan is het zeker een merk om aan te raden.
Bedankt, de prijzen zijn erg redelijk hier in de UK voor dat merk, dat maakt het best aantrekkelijk.
pi_173202745
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb een haakse slijper van Milwaukee. Doet wat ie moet doen. Ik dacht dat Milwaukee uit dezelfde fabriek komt als waar AEG uit komt (wel ergens in Azië): de ttigroup
http://www.ttigroup.com/en/our_brands/by_brand/aeg
Dat zal dan geen slecht spul zijn, bedankt.
pi_173202860
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 09:00 schreef FranticDJ het volgende:
https://www.toolnation.nl(...)dealer-garantie.html

Ik heb deze. Beestachtige kracht :Y

alleen een dozen boor is iets teveel voor de accuklopboormachine

Maar ik zou wel naar een slagschroevendraaier kijken waarbij je de kracht wat kan regelen. Kan bij deze niet. Anders zal je nog wel eens wat aan frieten draaien vanwege de kracht. Overigens heeft Milwaukee nu ook een soort van hydraulische slagschroevendraaiers, die zouden wat comfortabeler inde hand moeten liggen. Oa omdat trillingen gedempt worden.
Die is wel een tikkie sterker zie ik, staat dat de machine drie standen heeft, is dat voldoende?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 10:15:35 #142
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_173202874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:10 schreef .SP. het volgende:

[..]

Dat zal dan geen slecht spul zijn, bedankt.
slecht spul is het sowieso niet. Zie het als middenklasse profi gereedschap. Vergelijkbaar met Bosch pro, Makita, Dewalt etc.
pi_173203169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:15 schreef .SP. het volgende:

[..]

Die is wel een tikkie sterker zie ik, staat dat de machine drie standen heeft, is dat voldoende?
Met zacht hout is t af en toe nog steeds opletten in de laagste stand =] maar het is heel goed werkbaar :)

Zie het gewoon als een dingetje om rekening mee te houden, zoals zagen aan de afvalkant :) denk dat dit overigens voor iedere slagschroevendraaier geldt hoor.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:57:44 #144
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_173209810
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]

slecht spul is het sowieso niet. Zie het als middenklasse profi gereedschap. Vergelijkbaar met Bosch pro, Makita, Dewalt etc.
ik weet niet hoe het er tegenwoordig mee voorstaat. Maar de behuizing van m'n Milwaukee is zeker wel steviger dan mijn privé Makita of oude DeWalt. Enorm dikke plastic, en wel een zwaar apparaat vergeleken met machines van hetzelfde formaat.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 21 augustus 2017 @ 21:17:07 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_173309569
Ik overweeg van het merk Ryobi (oa Bauhaus) een maaimachine op Accu aan te schaffen.

Omdat ik inmiddels aan mijn 2e kapotte Makita accu toe ben wil ik ook maar meteen doorpakken en een aantal bijbehorende gereedschappen die op dezelfde accu's (ONE+) als de maaimachine kunnen werken:
- Een of twee schroeftollen
- Recipro zaag
- Cirkelzaagje
- Kantenmaaier

En wellicht nog wat meer. http://www.ryobi.com.au/products/list/family/one-plus

Bij Bauhaus staat het spul vrij prominent; het verbaasde me dan ook dat toen ik met de zoekmachine MyCroft! een zoekactie op 'ryobi' deed er geen enkel topic met antwoorden als resultaat kwam.
Heeft er nog niemand het geprobeerd? Is er een (of meer) reden(en) om het -niet- te kopen?

[ Bericht 2% gewijzigd door fietsie op 21-08-2017 21:41:20 ]
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_173309681
Wel ironisch, hun fluor gele kleur. Terwijl ze uit Hiroshima komen :+
  maandag 21 augustus 2017 @ 22:49:31 #147
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_173312618
Ik heb er al eens een aantal profi's hier in de buurt mee zien werken, maar nog niet gevraagd hoe het ziet qua kwaliteit. Al ga ik er bijna automatisch van uit als dat soort gasten (brute aannemers en dat straatje) die hebben het wel tegen een stootje kan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator maandag 21 augustus 2017 @ 22:52:57 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173312704
Volgens mij is het van dezelfde fabrikant als Milauwkee en AEG.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173315543
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:52 schreef derLudolf het volgende:
Volgens mij is het van dezelfde fabrikant als Milauwkee en AEG.
Vorige week ook al voorbij gekomen. TTI group. Chinezen die bekende merken hebben overgenomen. Onder andere in Australië en de VS en bekend merk.

Kwaliteit is hard gedaald over hun regie, als ik tool reviews mag geloven uit die contreien.

Edit: ik heb al vaker liefhebbend "cryobi" voorbij horen komen.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:34:40 #150
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_173315544
nee, zelfde concern als Milwaukee en AEG.
zegt verder weinig over de kwaliteit van het spul. Black&Deckers, Stanley en Dewalt zijn bijv. ook onderdeel van één concern. En kwaliteit nog niet een beetje vergelijkbaar.

Dus niet van dezelfde fabrikant en al helemaal niet uit dezelfde fabriek :P .
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')