Arnhem wil Ahmed Marcouch als burgemeesterquote:Ahmed Marcouch (PvdA) is maandag voorgedragen als nieuwe burgemeester van Arnhem. De 51-jarige Marcouch volgt Herman Kaiser (CDA) op, die zijn ambt om gezondheidsredenen moest neerleggen. Sindsdien is Boele Staal (D66) waarnemend burgemeester in Arnhem.
Marcouch was van 2010 tot 2017 lid van de Tweede Kamer. Het is de bedoeling dat hij op 1 september aantreedt in Arnhem.
De aanbeveling van de Arnhemse raad gaat naar de minister van Binnenlandse Zaken. Die doet, als er geen bezwaren zijn, een voordracht aan de koning, die vervolgens de benoeming bekrachtigt.
Je gaat geen fan groep oprichten hoop ik?quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:06 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Arnhem wil Ahmed Marcouch als burgemeester
Welkom als onze nieuwe burgervader Ahmed
Klopt. Nou ja, ik wilde het ook doen op gegeven moment, maar kwam er niet uit via welke partij.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:07 schreef Jaroon het volgende:
Terugkomend op Ryan:
Je bent zo van lokaal landelijk. Jij en ik kunnen dat ook. Dat is wel een probleem natuurlijk. Maar men heeft maar een beperkte vijver als partij waar men uit kan vissen.
Nee, maar een nieuw deel openen in deze mooie reeks was een kleine moeite.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je gaat geen fan groep oprichten hoop ik?
Daar zit een probleem idd. Ik ken iemand van de SP die landelijk ging. Dan heb je met andere krachten te maken. Daar moet je dan wel zin in hebben. Het zou mij niet liggen in elk geval.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt. Nou ja, ik wilde het ook doen op gegeven moment, maar kwam er niet uit via welke partij.
Ik maak er dankbaar gebruik van.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar een nieuw deel openen in deze mooie reeks was een kleine moeite.
Hij komt uit Amsterdam als jongerenwerker. Hij is opgeklommen. Hij is zeker niet slecht. Volgens mij speelt hij niet de allochtoon kaart. De vraag is gewoon wie waar capabel is. In de politiek heeft men maar beperkte keus.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:13 schreef fathank het volgende:
Ik ken de beste man niet, geen idee waar hij zich mee bezig heeft gehouden in de Tweede Kamer. Ik krijg alleen het idee dat men bij de aanstelling de diversiteitskaart heeft gespeeld. Een vrouw had de voorkeur, maar met maar één vrouwelijke kandidaat van de 21 zou dat er nogal te dik bovenop liggen. Dus schuiven ze een Marokkaanse Amsterdammer naar binnen in de hoop dat het een soort van Mini-Aboutaleb gaat worden.
Maar wie weet verrast meneer Marcouch ons allemaal.
Ja wie weet maar wat ik in het vorige deel al zei ik vind Aboutaleb van een heel ander kaliber dan Marcousch met zijn islamitische stadsdelen etc..quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:13 schreef fathank het volgende:
Ik ken de beste man niet, geen idee waar hij zich mee bezig heeft gehouden in de Tweede Kamer. Ik krijg alleen het idee dat men bij de aanstelling de diversiteitskaart heeft gespeeld. Een vrouw had de voorkeur, maar met maar één vrouwelijke kandidaat van de 21 zou dat er nogal te dik bovenop liggen. Dus schuiven ze een Marokkaanse Amsterdammer naar binnen in de hoop dat het een soort van Mini-Aboutaleb gaat worden.
Is hij daarvoor? Volgens mij juist niet.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:16 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Ja wie weet maar wat ik in het vorige deel al zei ik vind Aboutaleb van een heel ander kaliber dan Marcousch met zijn islamitische stadsdelen etc..
Ik begrijp je punt niet. Hij is vrij kritisch.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:18 schreef AnanYaw het volgende:
Twee Ahmeds als burgemeester.
Nu nog hopen dat deze Ahmed niet de andere helft van de allochtonenbashes voor zijn rekening hoeft te nemen.
Hij kan moeilijk slechter zijn dan al die kleurloze nietszeggende VVD-burgemeesters die ik in mijn leven heb meegemaakt als burgemeester van Arnhem. Wat waren die stuk voor stuk waardeloos.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:13 schreef fathank het volgende:
Dat ís mijn punt. Aboutaleb mag altijd lekker het uithalen naar allochtone jongeren voor zijn rekening nemen, zodat de PvdA een bepaald deel van de achterban kan binden/terugwinnen, zonder al te veel kritiek van andere linkse partijen, want Marokkaan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt niet. Hij is vrij kritisch.
Ja, wat dat betreft is het heel slim idd om een landelijk bekende politicus te contracteren. Hierdoor wordt Arnhem de komende 6 jaar in ieder geval op de kaart gezet.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij kan moeilijk slechter zijn dan al die kleurloze nietszeggende VVD-burgemeesters die ik in mijn leven heb meegemaakt als burgemeester van Arnhem. Wat waren die stuk voor stuk waardeloos.
Daar heb je wel gelijk in maar ik denk niet dat hij daarom naar voren wordt geschoven voor deze positie. Is er een groot probleem met bepaalde allochtonen in Arnhem?quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:22 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Dat ís mijn punt. Aboutaleb mag altijd lekker het uithalen naar allochtone jongeren voor zijn rekening nemen, zodat de PvdA een bepaald deel van de achterban kan binden/terugwinnen, zonder al te veel kritiek van andere linkse partijen, want Marokkaan.
Dus omdat de VVD-burgemeesters in jouw ogen slecht waren kan de nieuwe burgemeester het niet slechter doen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij kan moeilijk slechter zijn dan al die kleurloze nietszeggende VVD-burgemeesters die ik in mijn leven heb meegemaakt als burgemeester van Arnhem. Wat waren die stuk voor stuk waardeloos.
Arnhem was een paar jaar terug Jihad-hoofdstad van Nederland. Tel daarbij een grote autochtone onderklasse en dan kun je het zelf wel een beetje invullen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in maar ik denk niet dat hij daarom naar voren wordt geschoven voor deze positie. Is er een groot probleem met bepaalde allochtonen in Arnhem?
Prima toch. Blij zijn met de kleine lichtpuntjesquote:Op donderdag 6 juli 2017 10:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat de VVD-burgemeesters in jouw ogen slecht waren kan de nieuwe burgemeester het niet slechter doen.
Dat is hetzelfde als Mark Rutte een goeie peer vinden omdat Balkenende een zak hooi was.
We hebben het dan over een positie die niet echt belangrijk is. Dat maakt ook verschil.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Dus omdat de VVD-burgemeesters in jouw ogen slecht waren kan de nieuwe burgemeester het niet slechter doen.
Dat is hetzelfde als Mark Rutte een goeie peer vinden omdat Balkenende een zak hooi was.
Dan denk ik ook zeker niet hoor. Ik denk dat de beste man gewoon een competente man is. Geen idee hoe Arnhem ervoor staat verder.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in maar ik denk niet dat hij daarom naar voren wordt geschoven voor deze positie. Is er een groot probleem met bepaalde allochtonen in Arnhem?
Ik vond de VVD-burgemeesters zelfs al slecht toen ik nog VVD stemdequote:Op donderdag 6 juli 2017 10:27 schreef fathank het volgende:
[..]
[..]
Arnhem was een paar jaar terug Jihad-hoofdstad van Nederland. Tel daarbij een grote autochtone onderklasse en dan kun je het zelf wel een beetje invullen.
Nee, er is geen groot probleem. Zelfs Malburgen is geen Kanaleneiland of Schilderswijk.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:25 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Klarendal. Dat was vroeger idd hel kijkend naar drug en is nu een stuk beter. De vraag is waar die mensen die die wijk vernielden zijn gebleven. Voor de rest lijkt het mij een redelijk rustige stad. Wel raar zijn de zwervers. Dat zijn er veel.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vond de VVD-burgemeesters zelfs al slecht toen ik nog VVD stemde
En met Arnhem is weinig mis, alleen uit Malburgen zijn wat strijdertjes vertrokken. Boven de Rijn is alles ok, in Klarendal gaat het zelfs steeds beter, de hele wijk is aan het verhipsteren.
Klarendal heeft nog wel een beroerd stuk hoor, vooral het gedeelte tussen Velperpoort en Caspar en rondom de hommelseweg. Voor de rest is het aardig aan het opknappen inderdaad, en met de nieuwbouw van appartementen bij Villa 19 en het ING-kantoor (waar een heel park onder/omheen) gaat komen gaat het komende jaren alleen nog maar beter worden.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vond de VVD-burgemeesters zelfs al slecht toen ik nog VVD stemde
En met Arnhem is weinig mis, alleen uit Malburgen zijn wat strijdertjes vertrokken. Boven de Rijn is alles ok, in Klarendal gaat het zelfs steeds beter, de hele wijk is aan het verhipsteren.
Aantal jaren geleden wel maar wie weet denkt hij daar inmiddels anders over.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:16 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Is hij daarvoor? Volgens mij juist niet.
Dat moet lang geleden zijn. In de tijd dat men de Wester moskee ook als goed idee zag. Het geeft wel aan waarom ik de man niet als 100% okay zie trouwens. Ik vertrouw zijn mening niet echt. Dat is geheel anders bij bijv. Aboutaleb. Die was altijd duidelijk.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:37 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Aantal jaren geleden wel maar wie weet denkt hij daar inmiddels anders over.
http://www.telegraaf.nl/b(...)imstad__A_dam__.html
Politicus Ahmed Marcouch heeft plannen om een 'stad op zich' buiten de ring van Amsterdam op te richten. In dat stadsdeel zou een 'bloeiende moslimgemeenschap' moeten ontstaan.
De Amsterdamse stadsdeelvoorzitter schrijft dat in een interne brief aan andere stadsdeelvoorzitters in Amsterdam-West. De PvdA-bestuurder haakt in op de actuele discussie om het aantal stadsdelen in Amsterdam te verkleinen, meldt De Pers.
Marcouch zou in plaats van die stadsdelen een 'super-stadsdeel' willen zien, een stad op zich: Nieuw West. ‘Er kan een bloeiende moslimgemeenschap ontstaan met voldoende sociaal kapitaal. De moslimminderheid wordt dan een pluspunt. Er is een wezenlijk verschil tussen west binnen de ring en west buiten de ring’, schrijft Marcouch.
Tegenstanders
Lang niet iedereen is blij met het plan van Marcouch. ‘Als hij bedoelt te zeggen dat hij de moslimgemeenschap wil versterken, of dat hij een specifieke moslimwijk in Amsterdam wil creëren, zou ik dat heel ongelukkig vinden. In een seculiere samenleving moeten bestuurders zich niet laten leiden door hun geloof’, vindt VVD-Kamerlid en integratiewoordvoerder Paul de Krom.
Zijn PvdA-collega Jeroen Dijsselbloem zegt niet te begrijpen wat Marcouch bedoelt. 'Moslimgemeenschappen vormen zich om moskeeën en niet rond stadsdeelgrenzen.’
Ook Clyde Moerlie, oud PvdA-lid, is verontwaardigd over de brief. ‘Een heel merkwaardige uitspraak. Maar het past wel binnen zijn denken. Ik zie weinig in het eenzijdige walhalla dat Marcouch wenst neer te zetten. Waarschijnlijk een stadsdeel waar ambtenaren vrouwen geen hand hoeven te geven, met islamlessen op openbare scholen. Wij dachten dat we bij de PvdA lid waren van een seculiere partij, maar Marcouch ziet het vooral als zijn plicht om als goed moslim de islam te verspreiden.’
Kamervragen
PVV-leider Geert Wilders heeft aangekondigd Kamervragen over de kwestie te stellen.
Hij kan denken wat hij wil, maar als burgemeester heeft-ie over dat soort dingen weinig te vertellen, lijkt me. Het lijkt me duidelijk dat mocht hij dit soort extravagante ideeën nog steeds koesteren, hij steeds verder wordt ingekapseld door het democratische systeem dat dit soort ideeën wrs geen ruimte geeft. Als burgemeester ben je geen dictator namelijk.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:37 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Aantal jaren geleden wel maar wie weet denkt hij daar inmiddels anders over.
http://www.telegraaf.nl/b(...)imstad__A_dam__.html
Politicus Ahmed Marcouch heeft plannen om een 'stad op zich' buiten de ring van Amsterdam op te richten. In dat stadsdeel zou een 'bloeiende moslimgemeenschap' moeten ontstaan.
De Amsterdamse stadsdeelvoorzitter schrijft dat in een interne brief aan andere stadsdeelvoorzitters in Amsterdam-West. De PvdA-bestuurder haakt in op de actuele discussie om het aantal stadsdelen in Amsterdam te verkleinen, meldt De Pers.
Marcouch zou in plaats van die stadsdelen een 'super-stadsdeel' willen zien, een stad op zich: Nieuw West. ‘Er kan een bloeiende moslimgemeenschap ontstaan met voldoende sociaal kapitaal. De moslimminderheid wordt dan een pluspunt. Er is een wezenlijk verschil tussen west binnen de ring en west buiten de ring’, schrijft Marcouch.
Tegenstanders
Lang niet iedereen is blij met het plan van Marcouch. ‘Als hij bedoelt te zeggen dat hij de moslimgemeenschap wil versterken, of dat hij een specifieke moslimwijk in Amsterdam wil creëren, zou ik dat heel ongelukkig vinden. In een seculiere samenleving moeten bestuurders zich niet laten leiden door hun geloof’, vindt VVD-Kamerlid en integratiewoordvoerder Paul de Krom.
Zijn PvdA-collega Jeroen Dijsselbloem zegt niet te begrijpen wat Marcouch bedoelt. 'Moslimgemeenschappen vormen zich om moskeeën en niet rond stadsdeelgrenzen.’
Ook Clyde Moerlie, oud PvdA-lid, is verontwaardigd over de brief. ‘Een heel merkwaardige uitspraak. Maar het past wel binnen zijn denken. Ik zie weinig in het eenzijdige walhalla dat Marcouch wenst neer te zetten. Waarschijnlijk een stadsdeel waar ambtenaren vrouwen geen hand hoeven te geven, met islamlessen op openbare scholen. Wij dachten dat we bij de PvdA lid waren van een seculiere partij, maar Marcouch ziet het vooral als zijn plicht om als goed moslim de islam te verspreiden.’
Kamervragen
PVV-leider Geert Wilders heeft aangekondigd Kamervragen over de kwestie te stellen.
Hij was jongerenwerker in West Amsterdam en daarna klom hij op via lokale (buurt) politiek.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij kan denken wat hij wil, maar als burgemeester heeft-ie over dat soort dingen weinig te vertellen, lijkt me. Het lijkt me duidelijk dat mocht hij dit soort extravagante ideeën nog steeds koesteren, hij steeds verder wordt ingekapseld door het democratische systeem dat dit soort ideeën wrs geen ruimte geeft. Als burgemeester ben je geen dictator namelijk.
Overigens was hij nou stadsdeelraadvoorzitter of stadsdeelvoorzitter?
Juist in dat stuk van Klarendal heb ik dertien jaar gewoond (tot begin vorig jaar) en het enorm zien opknappen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Klarendal heeft nog wel een beroerd stuk hoor, vooral het gedeelte tussen Velperpoort en Caspar en rondom de hommelseweg. Voor de rest is het aardig aan het opknappen inderdaad, en met de nieuwbouw van appartementen bij Villa 19 en het ING-kantoor (waar een heel park onder/omheen) gaat komen gaat het komende jaren alleen nog maar beter worden.
Maar het dealen (bij het spoor) is er nog steeds. Als ik de juiste wijk voor ogen heb.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist in dat stuk van Klarendal heb ik dertien jaar gewoond (tot begin vorig jaar) en het enorm zien opknappen.
Ja, maar stadsdeelraadvoorzitter lijkt me wat anders dan stadsdeelvoorzitter. Ik was al uit Amsterdam vertrokken toen ze dat systeem van stadsdeelraden instelden trouwens, dus ik weet eigenlijk ook niet goed hoe dit systeem werkte. de ene functie is echter voorzitter van een vertegenwoordigend lichaam (stadsdeelvoorzitter) en de andere functie lijkt mij meer een soort bestuursfunctie (stadsdeelvoorzitter). Dat zijn geheel gescheiden functies, waarbij als iemand van een stadsdeelraad zoiets zegt dat meer portée heeft dan als een uitvoerende dat zegt, omdat die nu eenmaal aan de leiband van een vertegenwoordigend lichaam loopt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hij was jongerenwerker in West Amsterdam en daarna klom hij op via lokale (buurt) politiek.
Die hadden toch juist niet zo gek veel bevoegdheden?quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:46 schreef Jaroon het volgende:
Ook een drama: stadsdelen. En die vooral veel macht geven. Als je het al niet schopt tot wethouder mocht je daar je ding doen.
Nog wel, maar veel en veel minder dan vroeger.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar het dealen (bij het spoor) is er nog steeds. Als ik de juiste wijk voor ogen heb.
Het was zo erg daar dat het bijna deels veilig was omdat men geen ellende wilde. Wat je nu duidelijk voelt daar is dat het ondergronds is gegaan. Het ziet er wel leuker uit. En mijn kennis over die wijk nu is zeer beperkt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Nog wel, maar veel en veel minder dan vroeger.
Station Velperpoort en omgeving gaan trouwens eind deze maand op de schop. Dan gaat het onder andere beter verlicht worden en worden er meer camera's geplaatst. Volgende week woensdagavond is er een presentatie van de plannen in het Posttheater.
Tja. Dan woon ik toch liever in Arnhem.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:51 schreef remlof het volgende:
Wel grappig, Amsterdam-West heeft bijna net zoveel inwoners als Arnhem.
10 x meer de ruimte.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Tja. Dan woon ik toch liever in Arnhem.
Als het maar niet aan de Duitse grens is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, joh. Ik woon in een dorp aan de rand van NL.
Beide, het zijn synoniemen van elkaar, en werden ook door elkaar gebruikt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:42 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens was hij nou stadsdeelraadvoorzitter of stadsdeelvoorzitter?
Ja, dat laatste niet per se meer, dat is uit de wet gehaald. (het staat overigens nog wel in de gemeentewet, lees ik net, maar bedoeling is dat dat geschrapt gaat worden)quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:04 schreef freako het volgende:
[..]
Beide, het zijn synoniemen van elkaar..
Marcouch was voorzitter van het dagelijks bestuur van het stadsdeel Amsterdam Nieuw-West. Dat brengt het voorzitterschap van de stadsdeelraad met zich mee, op dezelfde manier dat de burgemeester voorzitter is van de gemeenteraad.
Beproefd systeem hè. Inkapselen van dissenters in het democratische systeem. Ook wel repressieve tolerantie.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:05 schreef Jaroon het volgende:
Wat aardig was van Marcouch is dat hij eerst erg opkwam voor bepaalde mensen in West en later toch toegaf dat het probleem voor een groot deel bij die mensen zelf lag.
Ik denk niet dat dat zijn plan is. Maar dat is zeer zeker een gevaar nu. Moeilijk op te lossen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beproefd systeem hè. Inkapselen van dissenters in het democratische systeem. Ook wel repressieve tolerantie.
Het is niet zo gek relevant of hij daar nog steeds achter staat, hij is democratisch volledig ingekapseld. En dat is een beetje de bijvangst van die term: repressieve tolerantie.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat zijn plan is. Maar dat is zeer zeker een gevaar nu. Moeilijk op te lossen.
Dat is wat ons democratisch systeem toelaat. Niet direct in zijn geval. Maar daar doelde jij ook niet op. Dat moet wel anders in de toekomst.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is niet zo gek relevant of hij daar nog steeds achter staat, hij is democratisch volledig ingekapseld. En dat is een beetje de bijvangst van die term: repressieve tolerantie.
Klopt, het is zeker een stuk beter tov 10 jaar geleden toen de junkies bijna dagelijks in de hokjes van Station Velperpoort aan de crackpijp hingenquote:Op donderdag 6 juli 2017 10:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Juist in dat stuk van Klarendal heb ik dertien jaar gewoond (tot begin vorig jaar) en het enorm zien opknappen.
Jij woont er dus. Hoe komt Arnhem aan zoveel zwervers?quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Klopt, het is zeker een stuk beter tov 10 jaar geleden toen de junkies bijna dagelijks in de hokjes van Station Velperpoort aan de crackpijp hingen. Maar nog steeds niet heel best imho. Ik woon zelf een stukje verder de bult op
.
Afgelopen dinsdag was in het Posttheater een bijeenkomst met de projectontwikkelaars van Villa 19 en het ING kantoor. De bezoekers waren vooral boze witte 60'ers uit Molenbeek die bang waren voor parkeeroverlast
Wat gaan ze in godsnaam doen met die lelijke ING-kolos?quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Klopt, het is zeker een stuk beter tov 10 jaar geleden toen de junkies bijna dagelijks in de hokjes van Station Velperpoort aan de crackpijp hingen. Maar nog steeds niet heel best imho. Ik woon zelf een stukje verder de bult op
.
Afgelopen dinsdag was in het Posttheater een bijeenkomst met de projectontwikkelaars van Villa 19 en het ING kantoor. De bezoekers waren vooral boze witte 60'ers uit Molenbeek die bang waren voor parkeeroverlast
Geen idee, misschien dat Arnhem een regiofunctie heeft en ook veel daklozen aantrekt vanuit de Liemers/Achterhoek?quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij woont er dus. Hoe komt Arnhem aan zoveel zwervers?
Het lijkt er op. Het verbaasde mij. O.a. het park bij de Musis en de wijk bij de Dijkstraat. Veel 'verdwaalde' mensen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen idee, misschien dat Arnhem een regiofunctie heeft en ook veel daklozen aantrekt vanuit de Liemers/Achterhoek?
Vast gelijk aan hoe Leeuwarden aan zijn zwervers komt: de gevangenis.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij woont er dus. Hoe komt Arnhem aan zoveel zwervers?
Dat is wel een goede uitleg idd. Dan sta je gewoon buiten en wat ga je doen......quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Vast gelijk aan hoe Leeuwarden aan zijn zwervers komt: de gevangenis.
Die lui worden ergens anders opgepakt,voor n weekje ofzo naar de gevangenis gestuurd en dan lopen ze de poort uit en staan ze opeens in Arnhem.
Toffe plannen. De hoogbouw blijft staan, Die lelijke constructie aan de achterkant en bovenop gaat weg. De vleugel aan de voorzijde wordt trapsgewijs gebouwd. Een verdieping van de parkeergarage gaat weg, onder het gebouw wordt het open en bijna tot aan de Raapopseweg en onder het gebouw wordt een park aangelegd. Projectontwikkelaar is Borghese Realestate. Op hun website staan al wat artist impressions, over een week of 6 komt de project website online. En www.villa19.nl voor de verbouwing van het oude kantoor van de Dienst Landelijk Gebied aan de Rosendaalsestraat.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat gaan ze in godsnaam doen met die lelijke ING-kolos?
Ah nice. Voor degenen die niet weten om welk gebouw het gaat (waarschijnlijk inclusief Marcouch), dit is het ING-gebouw van achteren gezien:quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:54 schreef fathank het volgende:
[..]
Toffe plannen. De hoogbouw blijft staan, Die lelijke constructie aan de achterkant en bovenop gaat weg. De vleugel aan de voorzijde wordt trapsgewijs gebouwd. Een verdieping van de parkeergarage gaat weg, onder het gebouw wordt het open en bijna tot aan de Raapopseweg en onder het gebouw wordt een park aangelegd. Projectontwikkelaar is Borghese Realestate. Op hun website staan al wat artist impressions, over een week of 6 komt de project website online. En www.villa19.nl voor de verbouwing van het oude kantoor van de Dienst Landelijk Gebied aan de Rosendaalsestraat.
Steenstraat shared space, gaan ze dan ook eindelijk verkeer in beide richtingen over de Van Muijlwijkstraat sturen? Ik vind het (zowel als voetganger als als automobilist) best onprettig dat doorgaand verkeer richting Velp door de Steenstraat moet.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:06 schreef remlof het volgende:
De plannen met station Velperpoort kan je hier zien:
http://houvanarnhem.nl/16(...)ort-wordt-aangepakt/
Arnhem.quote:Op donderdag 6 juli 2017 11:52 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Vast gelijk aan hoe Leeuwarden aan zijn zwervers komt: de gevangenis.
Die lui worden ergens anders opgepakt,voor n weekje ofzo naar de gevangenis gestuurd en dan lopen ze de poort uit en staan ze opeens in Arnhem.
Jij hebt er ook iets mee duidelijk. Ik kom ergens anders vandaan en aarde vinden in Nederland is niet makkelijk buiten wat ik ken om. Arnhem is wel iets wat dan zou werken.quote:
Zelfs DENK? Die moeten niks hebben van Marcouch omdat hij niet strak genoeg in de leer is en ze keihard op hun verantwoordelijkheden wijst als allochtoon.quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:05 schreef Physsic het volgende:
Nu (hoofdelijk) stemmen in de TK over benoeming Marcouch. PVV heeft een motie ingediend tegen de benoeming.
Zelfs leden van Denk gaan tegen stemmen.
Ze gaven aan wel tegen de benoeming van Marcouch te zijn, maar niet om de redenen die de PVV in de motie heeft genoemd (ik weet niet welke dat zijn), daarom stemmen ze toch tegen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs DENK? Die moeten niks hebben van Marcouch omdat hij niet strak genoeg in de leer is en ze keihard op hun verantwoordelijkheden wijst als allochtoon.
Iemand die zowel de PVV/NVU als DENK tegen zich heeft is gewoon een uitstekende kandidaat.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:09 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ze gaven aan wel tegen de benoeming van Marcouch te zijn, maar niet om de redenen die de PVV in de motie heeft genoemd (ik weet niet welke dat zijn), daarom stemmen ze toch tegen.
quote:Nr. 120
MOTIE VAN DE LEDEN MARTIN BOSMA EN WILDERS
Voorgesteld 5 juli 2017
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat Marcouch discrimineert door te stellen dat PVV'ers niet bij de politie mogen;
constaterende dat Marcouch als burgemeester het gezag over de politie heeft daar waar het gaat om de handhaving van de openbare orde en de hulpverleningstaak in de gemeente Arnhem;
verzoekt de minister, van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, in het kader van het tegengaan van discriminatie niet akkoord te gaan met de benoeming van Marcouch als burgemeester van Arnhem,
en gaat over tot de orde van de dag.
Martin Bosma
Wilders
Geeft Wilders nu toe dat hij discrimineert? Interessant. Want van hem kwam de uitspraak dat moslims niet bij de politie mogen waarop Marcouch reageerde.quote:
Vindt Wilders zichzelf nu zo belangrijk dat hij aan één naam genoeg heeft?quote:
Nee, er waren tot voor kort twee Bosma's (Bosmae?) in de Kamer, en daarnaast is er ook nog een Bosman. In dat geval wordt ook de voornaam gebruikt, om verwarring te voorkomen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:15 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vindt Wilders zichzelf nu zo belangrijk dat hij aan één naam genoeg heeft?
Dat laatste is zeker waar.quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelfs DENK? Die moeten niks hebben van Marcouch omdat hij niet strak genoeg in de leer is en ze keihard op hun verantwoordelijkheden wijst als allochtoon.
Iemand die zowel de PVV/NVU als DENK tegen zich heeft is gewoon een uitstekende kandidaat.
Nee, volgens mij blijft het Van Muijlwijkstraat naar en Steentraat vanaf de stad. Maar de Steenstraat wordt nog meer voetgangersgebied dan het nu al is. En waar die twee straten splitsen bij Velperpoort moet het echt een pleintje worden met terrassen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:19 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Steenstraat shared space, gaan ze dan ook eindelijk verkeer in beide richtingen over de Van Muijlwijkstraat sturen? Ik vind het (zowel als voetganger als als automobilist) best onprettig dat doorgaand verkeer richting Velp door de Steenstraat moet.
Weet je toevallig ook waarom? Ik vind het nogal vreemd om een straat winkel- en terrasstraat te maken en tegelijkertijd de hoofdroute te laten blijven voor doorgaand verkeer. En de Van Muilwijkstraat is breed zat, volgens mij kun je nog wel wat van de stoep afsnoepen als ze zich zorgen maken om de busbaan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 15:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, volgens mij blijft het Van Muijlwijkstraat naar en Steentraat vanaf de stad. Maar de Steenstraat wordt nog meer voetgangersgebied dan het nu al is. En waar die twee straten splitsen bij Velperpoort moet het echt een pleintje worden met terrassen.
Gezellige terrassen naast het rijtje panden dat in handen is van de Turkse onderwereldquote:Op donderdag 6 juli 2017 15:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, volgens mij blijft het Van Muijlwijkstraat naar en Steentraat vanaf de stad. Maar de Steenstraat wordt nog meer voetgangersgebied dan het nu al is. En waar die twee straten splitsen bij Velperpoort moet het echt een pleintje worden met terrassen.
Je kunt in elk geval op elke hoek kebab kopen of je telefoon laten maken.quote:Op donderdag 6 juli 2017 17:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Gezellige terrassen naast het rijtje panden dat in handen is van de Turkse onderwereld
Er zijn dagen dat ik aan geen van beide behoefte heb.quote:Op donderdag 6 juli 2017 17:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt in elk geval op elke hoek kebab kopen of je telefoon laten maken.
Geen probleem, dan laat je je haren knippen of koop je Chinees geïmporteerde meuk bij een andere witwastokoquote:Op donderdag 6 juli 2017 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn dagen dat ik aan geen van beide behoefte heb.
Haren knippen bij Le Barber, die is verhuisd vanaf de Driekoningenstraat. Hij is een mooie baas, alleen af en toe waan je je in een Marokkaans buurthuisquote:Op donderdag 6 juli 2017 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Geen probleem, dan laat je je haren knippen of koop je Chinees geïmporteerde meuk bij een andere witwastoko
Kloptquote:Op donderdag 6 juli 2017 17:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Haren knippen bij Le Barber, die is verhuisd vanaf de Driekoningenstraat. Hij is een mooie baas, alleen af en toe waan je je in een Marokkaans buurthuis
Vers Turks broodquote:Op donderdag 6 juli 2017 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt![]()
Die bakker op de hoek is trouwens wel machtig goed
Ik weet het niet en ik hoop het niet, want ik woon aan de Van Muijlwijkstraatquote:Op donderdag 6 juli 2017 15:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook waarom? Ik vind het nogal vreemd om een straat winkel- en terrasstraat te maken en tegelijkertijd de hoofdroute te laten blijven voor doorgaand verkeer. En de Van Muilwijkstraat is breed zat, volgens mij kun je nog wel wat van de stoep afsnoepen als ze zich zorgen maken om de busbaan.
Als ie werkelijk wat van Arnhem wist, had ie natuurlijk nooit gesolliciteerd.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:00 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
https://evajinek.kro-ncrv(...)8cd990.1499363991235
Marcouch wordt burgemeester van Arnhem, Jaïr gaat op felicitatiebezoek
En neemt bloemen, wat 'blije groeten', en ook wat 'nare grimmen' uit Den Haag mee. De nieuwe burgemeester van Arnhem is erg blij met zijn benoeming, maar is hij eigenlijk wel goed ingeburgervaderd? Weet Marcouch bijvoorbeeld hoe de huidige trainer van Vitesse heet? Jaïr doet een korte kennisquizz.
Dit is toch wel diep triest. Hij heeft zich niet eens ingelezen.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als ie werkelijk wat van Arnhem wist, had ie natuurlijk nooit gesolliciteerd.
Volgende keer gewoon je huiswerk doen, parkeergarages kosten vrijwel geen drol.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje je krom betalen voor een paar uurtjes parkeren in dat wanstaltige centrum.
Arnhem
Moest bij het provinciehuis zijn en dit was de dichtstbijzijnde garagequote:Op donderdag 6 juli 2017 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon je huiswerk doen, parkeergarages kosten vrijwel geen drol.
En anders kan je gewoon in Klarendal gratis parkeren, maar Koos heeft zich ook niet ingelezen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon je huiswerk doen, parkeergarages kosten vrijwel geen drol.
Je weet dat een burgemeester wordt gekozen door de gemeenteraad?quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:10 schreef LXIV het volgende:
Dat het een moslim is maakt me weinig uit, maar dat een partij die nauwelijks nog electoraat heeft in Nederland toch nog zoveel (ongekozen) bestuursfuncties mag vullen vind ik bizar. Nederland heeft de PvdA uitgekotst en enkel nog wat demente rooie bejaarden uit Oost-Groningen hebben PvdA gestemd. Stuur die PvdA-bestuurders dan daar maar heen!
Dat is ook wel het probleem bij een aangestelde burgemeester. De lokale bevolking zou eerder iemand uit de eigen omgeving kiezen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:00 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
https://evajinek.kro-ncrv(...)8cd990.1499363991235
Marcouch wordt burgemeester van Arnhem, Jaïr gaat op felicitatiebezoek
En neemt bloemen, wat 'blije groeten', en ook wat 'nare grimmen' uit Den Haag mee. De nieuwe burgemeester van Arnhem is erg blij met zijn benoeming, maar is hij eigenlijk wel goed ingeburgervaderd? Weet Marcouch bijvoorbeeld hoe de huidige trainer van Vitesse heet? Jaïr doet een korte kennisquizz.
Dit is toch wel diep triest. Hij heeft zich niet eens ingelezen.
Nee. Ik dacht dat hij benoemd werdquote:Op donderdag 6 juli 2017 20:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet dat een burgemeester wordt gekozen door de gemeenteraad?
Juist daarom zijn er veel ervaren PvdA-bestuurders beschikbaar voor een nieuwe functie. Anders had Marcouch nu nog gewoon in de Tweede Kamer gezeten.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:10 schreef LXIV het volgende:
Dat het een moslim is maakt me weinig uit, maar dat een partij die nauwelijks nog electoraat heeft in Nederland toch nog zoveel (ongekozen) bestuursfuncties mag vullen vind ik bizar. Nederland heeft de PvdA uitgekotst en enkel nog wat demente rooie bejaarden uit Oost-Groningen hebben PvdA gestemd. Stuur die PvdA-bestuurders dan daar maar heen!
Het is meestal slechts een formaliteit, omdat alle fractievoorzitters betrokken zijn bij de sollicitatieprocedure, maar de gemeenteraad moet aan het eind van de rit nog wel groen licht geven.quote:
Nouja hij zou in ieder geval allerlei feitjes over de stad uit z'n hoofd gaan leren om niet af te gaan voor snelle vogels met quizjes, om over te komen als iemand die Arnhem een warm hart toedraagt. Nu hoeft dat niet eens.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is ook wel het probleem bij een aangestelde burgemeester. De lokale bevolking zou eerder iemand uit de eigen omgeving kiezen.
Ok. Maar dan nog vind ik dat er verhoudingsgewijs tov het electoraat véél te veel PvdA-bestuurders in Nederland zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is meestal slechts een formaliteit, omdat alle fractievoorzitters betrokken zijn bij de sollicitatieprocedure, maar de gemeenteraad moet aan het eind van de rit nog wel groen licht geven.
Ongetwijfeld een kneuzenclub, die van Fortuyn of Verdonk gok ik.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:16 schreef DrDentz het volgende:
Quizvraag: bij welke politieke partij was Emile Ratelband kandidaat-lijsttrekker?
Leefbaar Nederland, als opvolger van Fred Teeven.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ongetwijfeld een kneuzenclub, die van Fortuyn of Verdonk gok ik.
Dat is ook een kneuzenclub. Leefbaar Arnhem heeft volgens mij zelfs nooit een zetel gehaald in de raad.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:23 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Leefbaar Nederland, als opvolger van Fred Teeven.
Ja, vind ik ook. Aan de andere kant: bij welke partijen moet je ze dan zoeken?quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Maar dan nog vind ik dat er verhoudingsgewijs tov het electoraat véél te veel PvdA-bestuurders in Nederland zijn.
We moeten nu niet net doen alsof Nederland onbestuurbaar is zonder uitgerangeerde PvdA'ers.quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Aan de andere kant: bij welke partijen moet je ze dan zoeken?
Dat zeg ik dan ook niet. Ik zeg: bij welke partij wil je ze dan vandaan halen? Iedere stad een VVD-burgemeester?quote:Op donderdag 6 juli 2017 20:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
We moeten nu niet net doen alsof Nederland onbestuurbaar is zonder uitgerangeerde PvdA'ers.
Wat een smakelijke kolderquote:Op vrijdag 7 juli 2017 01:20 schreef Triggershot het volgende:
Broeder Marcouch, gefeliciteerd met je nieuwe functie, InshaAllah zal Allah het je vergemakkelijken. Ook al lees je hoogstwaarschijnlijk niet mee op FOK! en heb vermoedelijk je zetel verloren aan broeders van DENK, het is je gegund om als Nederlandse moslim toch je stempel achter te laten in de samenleving, te beginnen met Arnhem.
Waarom zo negatief denken?quote:Op vrijdag 7 juli 2017 01:20 schreef Triggershot het volgende:
Broeder Marcouch, gefeliciteerd met je nieuwe functie, InshaAllah zal Allah het je vergemakkelijken. Ook al lees je hoogstwaarschijnlijk niet mee op FOK! en heb vermoedelijk je zetel verloren aan broeders van DENK, het is je gegund om als Nederlandse moslim toch je stempel achter te laten in de samenleving, te beginnen met Arnhem.
https://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/tommy-wieringa-ahmedquote:Wilders’ verzet tegen Marcouch brengt nog eens helder aan het licht dat het hem om alle Marokkanen gaat, en niet alleen om criminele Marokkanen, zoals hij lafhartig nuanceerde in het ’minder Marokkanen-proces’.
De vraag die voorligt is deze: welk principiële bezwaar heeft Geert Wilders nog tegen de route die leidt van etnische profilering naar etnische zuivering?
Maar het foute idee zit er wel.Dan kun je net zo goed een nazi zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/tommy-wieringa-ahmed
Ik denk niet dat Wilders een principe bezwaar heeft tegen etnische zuivering ( marokkanen en islamieten, wegjagen, verbannen, deporteren)
Maar hij zal dat niet openlijk zeggen . Hij voelt op zijn klompen aan dat men dat massaal niet pikt.
Wellicht wacht hij op donkere tijden, waarin hij wel zoiets kan roepen.
Dat is idd wat hij doet en moet. Verstandiger zou zijn normalere standpunten in te nemen. Dan trek je meer kiezers. Gelukkig doet hij dat niet. Dan verlies je mij al als kiezer.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
Wilders zal die kant wel op moeten, wil hij een beetje relevant blijven.
Niemand kijkt meer op of om van 99 procent van de dingen die hij zegt en doet. Dus zit er niets anders op dan steeds maar een extremer standpunt innemen.
Maar riep jij niet dat Marcouch niet mocht zeggen dat er geen PVV ers bij de politie mochten?quote:
De ME bestaat louter uit NVU en PVV mannen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
Natuurlijk horen PVV-aanhangers niet bij de politie. Die discrimineert toch al genoeg.
Moet niet erger worden.
Maar ik vrees dat de politie wel relatief veel PVV-stemmers heeft
Eigenlijk heb je wel een goed punt. Als je zegt dat iemand niet mag discrimineren, dan discrimineer je zelf de persoon die discrimineert.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar riep jij niet dat Marcouch niet mocht zeggen dat er geen PVV ers bij de politie mochten?
Waar ga je heen verhuizen?
Het probleem is dat je iemand niet uit kan of mag sluiten op zulke gronden. Pas als men er naar handelt. Als je dat namelijk toestaat is het hek van de damquote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:57 schreef Bluesdude het volgende:
Natuurlijk horen PVV-aanhangers niet bij de politie. Die discrimineert toch al genoeg.
Moet niet erger worden.
Maar ik vrees dat de politie wel relatief veel PVV-stemmers heeft
De politie moet strenger de eigen dienders controleren op discriminerende neigingen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het probleem is dat je iemand niet uit kan of mag sluiten op zulke gronden. Pas als men er naar handelt. Als je dat namelijk toestaat is het hek van de dam
Het beleid is er juist op gericht om meer moslims bij de politie te krijgen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:26 schreef Bluesdude het volgende:
De politie moet strenger de eigen dienders controleren op discriminerende neigingen.
https://blendle.com/i/de-(...)IwMy03NzA1Njk3In0%3Dquote:Ik ken een Marokkaanse collega die in zijn vrije tijd ging hardlopen, een inbreker op heterdaad betrapte en met hem in worsteling raakte toen hij hem wilde aanhouden. Toen de politie arriveerde, kreeg mijn collega een paar dreunen van zijn collega's. Hij is vervolgens door zijn eigen politiemensen in de handboeien geslagen terwijl die inbreker werd gevraagd of hij aangifte wilde doen tegen onze collega. Ze konden zich niet voorstellen dat die witte man een inbreker was en die Marokkaan een politieman.
'Dat was nooit gebeurd met een witte politieman. Nooit. Ik ken een Marokkaanse rechercheur die tijdens een huiszoeking werd aangehouden. Ze liep door het huis en opeens werd er geroepen: hé, daar loopt er nog een. In handboeien werd ze afgevoerd. Gewoon een rechercheur die onderzoek doet.
'Of een recent voorbeeld: een zwarte collega met rastahaar kwam bij de politieleiding zijn verhaal doen. Hij was volgens zijn baas te dom om bij ons door te groeien naar een schaaltje hoger, maar uit zijn assessment bleek dat hij academisch denkniveau heeft. Onderweg naar onze afspraak - hij reed in een burgerauto van de politie - werd hij door collega's bij een tankstation zonder geldige reden gevraagd zich te legitimeren. Ze moeten gedacht hebben: een zwarte man met rastaharen in een politieauto, dat deugt niet.
Ah nice anekdotisch bewijs.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
Politieman Max Daniel:
[..]
https://blendle.com/i/de-(...)IwMy03NzA1Njk3In0%3D
Daar ben ik het wel mee eens, maar je kunt geen gedachtepolitie maken voor de politiequote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De politie moet strenger de eigen dienders controleren op discriminerende neigingen.
Dat begint al in de opleiding.
Daarnaast is het prima als men openlijk zegt, wie de wildershaat aanhangt niet bij de politie hoort.
Dat wordt te weinig gezegd.
quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
Politieman Max Daniel:
[..]
https://blendle.com/i/de-(...)IwMy03NzA1Njk3In0%3D
Chefs zijn verantwoordelijkheid voor hun dienders en kunnen dienders vermanen .quote:Op vrijdag 7 juli 2017 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar je kunt geen gedachtepolitie maken voor de politie
Nope. Iemand kan er gedachtes op nahouden, als hij of zij in de praktijk er niet naar handelt heb je geen poot om op te staan. Daarom is het ook lastig "radicalen" zomaar aan te pakken.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Chefs zijn verantwoordelijkheid voor hun dienders en kunnen dienders vermanen .
Heel normale werkwijze . Dus ook vermanen van agenten die discriminerend doen en denken.
Dat 'denken' is een indicatie dat ze ook zo doen...
Een politieman die op zijn werk discriminerende gedachtes uit, die kan natuurlijk wel vermaand worden door zijn collega's en chef.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nope. Iemand kan er gedachtes op nahouden, als hij of zij in de praktijk er niet naar handelt heb je geen poot om op te staan. Daarom is het ook lastig "radicalen" zomaar aan te pakken.
Natuurlijk en dat zou niet meer dan terecht zijn. Er kan dan ook gezegd worden dat je niet integer bent, maar als nergens uit zijn geschiedenis blijkt dat hij daar ook naar gehandeld heeft wordt het een lastig verhaal.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 22:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een politieman die op zijn werk discriminerende gedachtes uit, die kan natuurlijk wel vermaand worden door zijn collega's en chef.
Dan moet je eigenlijk het anoniem stemmen afschaffen en gaan stemmen met naam en adres erbij. Dan haal je net als Saddam Hoessein 100% van de stemmen binnen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 21:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Chefs zijn verantwoordelijkheid voor hun dienders en kunnen dienders vermanen .
Heel normale werkwijze . Dus ook vermanen van agenten die discriminerend doen en denken.
Dat 'denken' is een indicatie dat ze ook zo doen...
Maar van hogeraf kan men ook onderzoeken doen naar discriminerende gedachtes en praktijken, dus buiten de chef om.
Noem je dat gedachtenpolitie ? Vind ik normaal politiemacht, organiseren en schoon houden .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |