Ik vind het vooral raar dat het zijdelings noemen van AF Dekker ervoor zorgt dat het hele topic vervolgens weer over haar gaat. Het zit kennelijk nogal diep allemaal.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:32 schreef bamibij het volgende:
Raar dat iedereen de hele dag loopt te janken over de gevolgen van ongeremde globalisering overigens, maar dan wel weer mensen die er (.oa.) tegen demonstreren zit af te zeiken.
AFA Is niet de vertegenwoordiger van links.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Tja, als je als beweging continue afgeeft op dat gevaarlijke extremistische rechts en die standpunten onderbouwt door veelal het gebruik van de middelen waarvan ze rechts alleen maar kunnen beschuldigen (en waar we rechts nog niet op hebben kunnen betrappen) dan kan ik mij indenken dat steeds meer mensen een afkeer krijgen van het linkse gedachtengoed.
Let even op, want ik ga je iets leren: "Links" bestaat niet. Er zijn verschillende smaken "links", net als dat er verschillende smaken "rechts" zijn. De meeste mensen met een "linkse" politieke overtuiging zul je niet terugvinden als reslschopper of activist. Dat zijn mensen met een politiek linkse mening, die niet de behoefte hebben om de orde te verstoren of andermans bezit te slopen. Degenen die dat wel doen vormen gelukkig een kleine minderheid, net zoals dat niet iedereen die "rechts" is, meteen ook een gewelddadige rechtsextremist is.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:58 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bron: Elsevier
Dus Turken v.s. Koerden en Links v.s. alles wat ze niet zint, inclusief onschuldige auto's en gebouwen.
Domme schreeuwers zonder inhoud die koste wat het kost hun standpunt in beeld willen krijgen moet je er inderdaad meer van hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:46 schreef SicSicSics het volgende:
Ik vind Anne Fleur een topwijf! Ben het zeker niet vaak met haar eens, maar ze heeft verdomme wel ballen. Een visie, een mening en durft er voor op te komen.
Moet je er meer van hebben!
Ik denk dat je haar behoorlijk onderschat.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:34 schreef Fir3fly het volgende:
Domme schreeuwers zonder inhoud die koste wat het kost hun standpunt in beeld willen krijgen moet je er inderdaad meer van hebben.
Nou, nee. Normaal gesproken negeer ik dat soort demagogen maar dat is nogal lastig hierquote:Op donderdag 6 juli 2017 12:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik denk dat je haar behoorlijk onderschat.
Nou, dat denk ik wel!quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:37 schreef Fir3fly het volgende:
Nou, nee. Normaal gesproken negeer ik dat soort demagogen maar dat is nogal lastig hier.
quote:Maar wel leuk om te lezen. Mensen met opkomen voor hun overtuigingen koste wat het kost prima, als die overtuigingen maar deugen natuurlijk.
Zoals de inauguratie in Amerika bijvoorbeeld? 28k beveiligingspersoneel.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je 20.000 man politie nodig hebt om een evenement te organiseren dan moet je je eens afvragen of er wel genoeg draagvlak is. Hamburg moet dan ook wel gekozen zijn om te laten zien wie de baas is, juist in Hambrug.
Maar wel de meest opvallende verschijning in linkse/antiglobalistische demonstraties. Bij demonstraties van uiterst rechts staan ze ook altijd vooraan om iedereen de hersens in te slaan. Voor zover aanwezig.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
AFA Is niet de vertegenwoordiger van links.
Overdreven veel aandacht voor een inhoudsloze ideologische demagoog.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nou, dat denk ik wel!En 'normaal gesproken', waarom nu niet dan.
Daarom zeg ik: dit soort schreeuwers hebben we al te veel van. Steun heeft ze niet nodig.quote:![]()
Nee, maar 'leuk blond' helpt wel.Overigens nogmaals: Ik ben het maar zeer zelden met haar ideeën/ meningen eens. Dus 'deugen' is weer eens een demagogische kreet?
On-topic: Extreem links anti globalisten tuig is... tuig.
Ja prima. Maar zeg dan niet dat je het hele linkse gedachtegoed kunt afwijzen omdat één linkse splintergroep gewelddadig is. Ik zeg ook niet dat je het gehele rechtse gedachtegoed kunt afwijzen op basis van het bestaan van nazi's.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel de meest opvallende verschijning in linkse/antiglobalistische demonstraties. Bij demonstraties van uiterst rechts staan ze ook altijd vooraan om iedereen de hersens in te slaan. Voor zover aanwezig.
Whehehe.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wel de meest opvallende verschijning in linkse/antiglobalistische demonstraties. Bij demonstraties van uiterst rechts staan ze ook altijd vooraan om iedereen de hersens in te slaan. Voor zover aanwezig.
Je hebt gelijk, ik zal het even aanpassen naar Extreem-Links.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Let even op, want ik ga je iets leren: "Links" bestaat niet. Er zijn verschillende smaken "links", net als dat er verschillende smaken "rechts" zijn. De meeste mensen met een "linkse" politieke overtuiging zul je niet terugvinden als reslschopper of activist. Dat zijn mensen met een politiek linkse mening, die niet de behoefte hebben om de orde te verstoren of andermans bezit te slopen. Degenen die dat wel doen vormen gelukkig een kleine minderheid, net zoals dat niet iedereen die "rechts" is, meteen ook een gewelddadige rechtsextremist is.
Ik begrijp dat je het kennelijk heel tof vindt om te generaliseren en zoveel mogelijk van je tegenstanders in het debat over één kam te scheren, maar daar ga je geen discussies mee winnen, en de discussies die ontstaan worden er ook niet leuker door.
quote:The Department of Homeland Security in New Jersey has officially listed Antifa as a domestic terrorist organization after a rash of violent attacks by the group targeting supporters of Donald Trump.
Under the heading ‘Anarchist Extremists: Antifa’, the njhomelandsecurity.gov website characterizes Antifa under the designation of “domestic terrorism”.
“In the past year, Antifa groups have become active across the United States, employing a variety of methods to disrupt demonstrations,” states the advisory, before going on to list a number of violent disruptions, including Milo Yiannopoulos’ speaking event at the University of California Berkeley on February 1st, which was cancelled after members of Antifa violently attacked free speech advocates.
The advisory also lists how Antifa has engaged in doxxing of individuals to expose them to abuse and violent harassment.
The designation is of course completely valid since Antifa fits the very definition of terrorism, which is “the unlawful use of violence and intimidation, especially against civilians, in the pursuit of political aims.”
The group has also staged numerous violent riots, including during the inauguration of Donald Trump, that have caused millions of dollars worth of property damage.
There have been innumerable violent attacks on Trump supporters by members of Antifa over the last six months, although the mainstream media has barely reported on them.
Back in May, Diablo Valley College professor Eric Clanton was arrested for a series of sickening assaults in which he used a metal bike lock to attack Trump supporters at a free speech rally in Berkeley.
Ik heb het idee dat rechts in Nederland ook niet zo groot is als dat velen ons willen laten denken. Ja, er zijn wel mensen met een rechts gedachtengoed, maar zolang ze dat gedachtengoed kunnen ventileren via het internet vinden ze het wel mooi zo, vandaar dat de opkomst van rechts bij demonstraties ook altijd tegenvalt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 13:01 schreef Cherna het volgende:
In Duitsland staan vaker links en rechts tegenover elkander en schreeuwen elkander toe met megafoons. Dat zie je in Nederland niet. Als je dat live meemaakt is dat niet te omschrijven hoe die sfeer is. Politie inzet is enorm. Als je dat volk in je trein hebt ben je blij als het werk erop zit.
In Aken heb je in Maart/April altijd die demonstraties. Dan dan heb je het over een stad.
Ja, dat demonstreren gaat er wel van af. 1 x in 1981 bij antikruisraketten, 1 x meegelopen toen er wat was bij VS consulaat ook jaren 80 en op de uni bij bezetting geweest eveneens jaren 80. Daarna nooit meer met demonstratie meegedaan. Voel me niet echt geroepen ook om ergens voor of tegen de straat op te gaan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Let even op, want ik ga je iets leren: "Links" bestaat niet. Er zijn verschillende smaken "links", net als dat er verschillende smaken "rechts" zijn. De meeste mensen met een "linkse" politieke overtuiging zul je niet terugvinden als reslschopper of activist. Dat zijn mensen met een politiek linkse mening, die niet de behoefte hebben om de orde te verstoren of andermans bezit te slopen. Degenen die dat wel doen vormen gelukkig een kleine minderheid, net zoals dat niet iedereen die "rechts" is, meteen ook een gewelddadige rechtsextremist is.
Ik begrijp dat je het kennelijk heel tof vindt om te generaliseren en zoveel mogelijk van je tegenstanders in het debat over één kam te scheren, maar daar ga je geen discussies mee winnen, en de discussies die ontstaan worden er ook niet leuker door.
Het heeft ook te maken met die Ossies. Sinds het omvallen van die muur is de opkomst van extreem rechts en links toegenomen. Onderhuids zit er veel woede. Als je face to face met een West Duitser praat dan gaat hij vaak los op Ossies etc. Publiekelijk uiten ze zich zelden als het om de werkende klasse gaat. Dit omdat die ww2 nog altijd om hun heen hangt en zich daardoor maar correct en braaf opstellen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 13:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat rechts in Nederland ook niet zo groot is als dat velen ons willen laten denken. Ja, er zijn wel mensen met een rechts gedachtengoed, maar zolang ze dat gedachtengoed kunnen ventileren via het internet vinden ze het wel mooi zo, vandaar dat de opkomst van rechts bij demonstraties ook altijd tegenvalt.
Ze maken zich ook zo druk over hoe je een trans-gender aanspreekt!quote:Op donderdag 6 juli 2017 10:45 schreef bamibij het volgende:
[..]
Die ''meer mensen'' zullen de deksel nog wel keihard op de neus krijgen. Een guurrechtse wind vol flexcontractjes waait door Nederland.
Het kan toch niet lang duren, voordat mensen gaan inzien dat er wél belangrijkere dingen op de wereld zijn dan een Syriër als buurman krijgen?
Ik ga ook niet meer de straat op. De laatste demonstatie waar ik geweest ben was tegen de pensioenleeftijd verhoging in Eindhoven en in Amsterdam tegen TIPP. Maar de opkomst was zo bedroeved laag dat ik zoiets heb van de jonge generatie heeft die interesse niet meer dus wat moet ik nu nog doen op 55 jarige leeftijd als zij daar al geen interesse meer in hebben. Toen dacht ik al dat het allang niet meer gaat om een economisch links of te wel de sociaal democratie.quote:Op donderdag 6 juli 2017 13:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat demonstreren gaat er wel van af. 1 x in 1981 bij antikruisraketten, 1 x meegelopen toen er wat was bij VS consulaat ook jaren 80 en op de uni bij bezetting geweest eveneens jaren 80. Daarna nooit meer met demonstratie meegedaan. Voel me niet echt geroepen ook om ergens voor of tegen de straat op te gaan.
Als je die redenatie volgt noemt diezelfde dienst ook groepjes 'white supremacists' binnenlands terrorisme.quote:
'groepjes 'white supremacists' =/= één groepering onder dezelfde naam, zoals antifa - die over heel het land onder dezelfde vlag geweldplegingen pleegt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 14:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je die redenatie volgt noemt diezelfde dienst ook groepjes 'white supremacists' binnenlands terrorisme.
Ik herhaal alleen maar wat ze daar zeggen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 14:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
'groepjes 'white supremacists' =/= één groepering onder dezelfde naam, zoals antifa - die over heel het land onder dezelfde vlag geweldplegingen pleegt.
Dit staat ook onder het kopje 'domestic terrorism'. Volgens de logica van jouw artikeltje is dit dan ook binnenlands terrorisme.quote:While traditional white supremacist organizations have focused on “rebranding,” new white supremacist groups have emerged, promoting a purist European identity and recruiting younger, educated members. Many of these groups originated on social media platforms, such as 4chan, 8chan, Twitter, and Reddit, but they have expanded activities, to include distributing recruitment posters on campuses and inciting violence at protests and rallies across the United States.
Ja, maar alleen georganiseerde/duidbaren groepen (met naam) kunnen gekenmerkt worden als terroristische organisatie, dus ik snap niet zo goed wat je bedoelt te zeggen...quote:Op donderdag 6 juli 2017 14:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik herhaal alleen maar wat ze daar zeggen.
[..]
Dit staat ook onder het kopje 'domestic terrorism'. Volgens de logica van jouw artikeltje is dit dan ook binnenlands terrorisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |