quote:
Noemen ze dat niet 'passief-agressief communiceren'? Iets heel lief als wens brengen wat eigenlijk gewoon een keiharde eis is?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:19 schreef Tijger_m het volgende: [..] Precies
Het was meer over welk type auto, mijn vrouw vergeet nog wel eens om haar redenering volledig uit te drukken en zegt weleens "Liever heb ik x" terwijl ze eigenlijk bedoeld "Y gaat gewoon helemaal niet gebeuren"
Dus ja, als ik dan zeg "goh, die V90 is toch wel heel erg mooi" terwijl zij al besloten heeft dat ze nooit in een dergelijke lage auto wil rijden maar hoog wil zitten maar dat niet naar mij toe communiceert...dan vliegen er ineens vonken.
Liefde maakt blind, kan jij dat gezegde niet?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Waarom geef je zo'n mens dan ook een huissleutel? Ze wacht maar lekker.
Ik denk dat heel veel relationele conflicten komen door de foute aanname dat de ander wel weet wat je wel of niet wilt.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Noemen ze dat niet 'passief-agressief communiceren'? Iets heel lief als wens brengen wat eigenlijk gewoon een keiharde eis is?
Hmm oké, je hebt gelijk John.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Liefde maakt blind, kan jij dat gezegde niet?
Neuh, dit was gewoon meer onvoldoende communiceren, zij dacht dat ik iets wilde wat zij niet wilde terwijl ik helemaal geen serieuze voorkeur had, ik vond en vind het gewoon een hele mooie auto. Ik wilde de Mercedes CLS Shooting Breakquote:Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Noemen ze dat niet 'passief-agressief communiceren'? Iets heel lief als wens brengen wat eigenlijk gewoon een keiharde eis is?
Oh, die vind ik ook wel fraai idd.... blijft Mercedes natuurlijk, maar als het toch Duits moet zijn dan maar Mercedes.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, dit was gewoon meer onvoldoende communiceren, zij dacht dat ik iets wilde wat zij niet wilde terwijl ik helemaal geen serieuze voorkeur had, ik vond en vind het gewoon een hele mooie auto. Ik wilde de Mercedes CLS Shooting Break![]()
Ach, die dingen gebeuren als er stress is, nieuwe baan en zo, je plek vinden en dan ontspoort iets relatief onbelangrijks even, geeft ook niks, gewoon uitpraten voor je naar bed gaat en move on.
Wie gebruikt de auto het meeste, die heeft het meeste recht van spreken toch?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, dit was gewoon meer onvoldoende communiceren, zij dacht dat ik iets wilde wat zij niet wilde terwijl ik helemaal geen serieuze voorkeur had, ik vond en vind het gewoon een hele mooie auto. Ik wilde de Mercedes CLS Shooting Break![]()
Ach, die dingen gebeuren als er stress is, nieuwe baan en zo, je plek vinden en dan ontspoort iets relatief onbelangrijks even, geeft ook niks, gewoon uitpraten voor je naar bed gaat en move on.
Oh, als dat het criterium is dan maakt dat de weg voor mijn autokeuze behoorlijk vrijquote:Op maandag 3 juli 2017 11:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie gebruikt de auto het meeste, die heeft het meeste recht van spreken toch?
Ik laat mijn partner zelf beslissen, als het fout gaat heb ik het tenminste niet gedaan.
Ja, en wat krijgen we volgend jaar (ja, leuk he?), ee Skoda Kodiaqquote:Op maandag 3 juli 2017 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, die vind ik ook wel fraai idd.... blijft Mercedes natuurlijk, maar als het toch Duits moet zijn dan maar Mercedes.
Wel niet janken achteraf dan, ook niet als er iets mis mee is, dan ook zelf ervoor opdraaien.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, als dat het criterium is dan maakt dat de weg voor mijn autokeuze behoorlijk vrij
Juist. Mannen maken die aanname overigens nooit.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel relationele conflicten komen door de foute aanname dat de ander wel weet wat je wel of niet wilt.
Hell no dat die hier op de oprit zou komen te staan, zeker niet met zo'n leasebudget.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en wat krijgen we volgend jaar (ja, leuk he?), ee Skoda Kodiaq![]()
Ok, toegegeven, hele hele mooie Kodiaq met zo ongeveer alle opties, 4x4 en 2 liter turbo benzine motor maar toch
Geenquote:Op maandag 3 juli 2017 11:31 schreef Mystikvm het volgende:
Mijn vriendin zoekt voor haar zaak ook een leaseauto, maar het moet praktisch zijn, dus we krijgen een bestelbus
Ligt eraan waar je woont, als er haast niet gestrooid wordt?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:31 schreef Verfassungsschutz het volgende:
4x4 is wel essentieel in dit natte polderland.
Klopt.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:31 schreef Verfassungsschutz het volgende:
4x4 is wel essentieel in dit natte polderland.
Hopelijk niet, maar ik heb niets te kiezen. Hopelijk kiest ze gewoon een Volkswagen of Mercedes, en niet een Peugeot of Citroën. Maar mijn vriendin kennende wordt het gewoon die Peugeotquote:
Heeft die ook sperrdiffs?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt.
Nah, was meer een configuratie issue, je kan de 2.0 TSI met DSG niet krijgen zonder 4x4. Het is ook geen permanente 4x4, de auto schakelt hem in als hij denkt dat het nodig is omdat je tractie verliest.
We hebben er in gereden en eerlijk gezegd, als het stuur een BMW of Mercedes badge had gehad dan had ik het ook geloofd. We shall see maar de indruk voor ons was uitermate positief.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hell no dat die hier op de oprit zou komen te staan, zeker niet met zo'n leasebudget.
Er zijn grenzen.
Franse autos hebben meer zit comfort.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hopelijk niet, maar ik heb niets te kiezen. Hopelijk kiest ze gewoon een Volkswagen of Mercedes, en niet een Peugeot of Citroën. Maar mijn vriendin kennende wordt het gewoon die Peugeot
Man man man, laat haar dan ook eens in een fatsoenlijke auto rijden, dan leert ze dat wel af.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:32 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hopelijk niet, maar ik heb niets te kiezen. Hopelijk kiest ze gewoon een Volkswagen of Mercedes, en niet een Peugeot of Citroën. Maar mijn vriendin kennende wordt het gewoon die Peugeot
Overal buiten de Randstad lijkt me. In de bergen dus.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:32 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je woont, als er haast niet gestrooid wordt?
Boodschappen doen op de Veluwe:quote:Op maandag 3 juli 2017 11:35 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Overal buiten de Randstad lijkt me. In de bergen dus.
Dat is voor haar geen criterium. Het moet praktisch zijn, meer niet. Het is ook niet mijn zaak, dus ik heb niets te zeggen. Ik heb zelf ook geen auto nodig, woon op 5 minuten van mijn werk. Pas als ik een nieuwe baan heb en zelf een auto aan moet schaffen zal het iets fatsoenlijks worden, ben ik bangquote:Op maandag 3 juli 2017 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Man man man, laat haar dan ook eens in een fatsoenlijke auto rijden, dan leert ze dat wel af.
Ik zie hier ook wel eens zo'n mafketel met slurf rijden. Die zou je toch per direct op willen blazen.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boodschappen doen op de Veluwe:
[ afbeelding ]
Ook fatsoenlijk rijdende auto's kunnen praktisch zijn....quote:Op maandag 3 juli 2017 11:37 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is voor haar geen criterium. Het moet praktisch zijn, meer niet. Het is ook niet mijn zaak, dus ik heb niets te zeggen. Ik heb zelf ook geen auto nodig, woon op 5 minuten van mijn werk. Pas als ik een nieuwe baan heb en zelf een auto aan moet schaffen zal het iets fatsoenlijks worden, ben ik bang
Hebben we gedaan!quote:Op maandag 3 juli 2017 11:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Man man man, laat haar dan ook eens in een fatsoenlijke auto rijden, dan leert ze dat wel af.
Handig als de veerpont weer eens niet opschiet.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:38 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ik zie hier ook wel eens zo'n mafketel met slurf rijden. Die zou je toch per direct op willen blazen.
Ja, maar niet alsof de auto waterdicht is. Dus de pantoffels van de chauffeur worden gewoon nat.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Handig als de veerpont weer eens niet opschiet.
Ho ho, Landrovers kunnen door minstens 60 cm waterquote:Op maandag 3 juli 2017 11:40 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja, maar niet alsof de auto waterdicht is. Dus de pantoffels van de chauffeur worden gewoon nat.
Bestond Saab nog maar....quote:Op maandag 3 juli 2017 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hebben we gedaan!
XC 60 was niks, Mitsubishi was niks, BMW X3 was niks, X1 te klein, Audi Q5 te klein en een beetje meh voor het geld, LR Discovery Sport...reed niet slecht maar viel mij tegen, Jaguar F-Pace hadden we zo genomen maar net te duur, XC 90 idem, Mercedes GLS (?), onprettige bediening, reed niet slecht maar kofferbak matig.
En zo kan ik nog even doorgaan
Zij is een auto-analfabeet. Ik ook, overigens, maar ik weet nog wel wat kwaliteit is. Zij runt een aantal werkgelegenheidsprojecten namens een stichting. Zij leeft daarom in de veronderstelling dat haar auto niet te patserig mag zijn. Dat begrijp ik, je wilt geen BMW 7-serie voor de deur parkeren als je projecten runt voor langdurig werklozen en zwakbegaafden voor een stichting zonder winstoogmerk. Maar zij zweert daarom alles met de merken Mercedes, Audi en BMW af, bij voorbaat. Ik denk dat dat zelfs opgaat wanneer ze een bestelbus moet kiezen. Dat ze zelfs dan niet voor Mercedes kiest maar voor zo'n brakke Peugeot Partner, "omdat die zo lekker klein en praktisch is, en geen Mercedes".quote:Op maandag 3 juli 2017 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook fatsoenlijk rijdende auto's kunnen praktisch zijn....
Correct, maar het is leuk om over die verschillen te grappen.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:40 schreef john2406 het volgende:
Moet toch een ieder voor zichzelf uitmaken wat die prefereert, zou eentonig zijn de wereld iedereen dezelfde auto of dezelfde vrouw.
Als Mozes een droge doorgang maakt zeker.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ho ho, Landrovers kunnen door minstens 60 cm water
quote:Op maandag 3 juli 2017 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Met snorkel wel meer. (Al rijdt de kenner tegenwoordig in een Toyota. )quote:Op maandag 3 juli 2017 11:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze een station had gewild dan was het makkelijk geweest, dan was het de V90 geworden. Maar helaas, ze is een dwerg (1.62 of zo) en wil hoger zittenquote:
Dat is een reden om te scheiden.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Komt je partner ineens thuis met een Multipla
Klopt de CIA in Pakistan rijdt in Toyota's.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met snorkel wel meer. (Al rijdt de kenner tegenwoordig in een Toyota. )
Die hebben sowieso geen smaak in auto's, dat zijn Amerikanenquote:Op maandag 3 juli 2017 11:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Klopt de CIA in Pakistan rijdt in Toyota's.
Ik moest al lachen voor ik op play geklikt hadquote:
Heel de wereld rijdt in Toyota's die krijg je maar amper kapot. En gaan ze kapot, dan kun je zelfs in putfucknergenshuizen nog reserve onderdelen kopenquote:Op maandag 3 juli 2017 11:43 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Klopt de CIA in Pakistan rijdt in Toyota's.
quote:Op maandag 3 juli 2017 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die hebben sowieso geen smaak in auto's, dat zijn Amerikanen
Oefquote:Op maandag 3 juli 2017 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
Komt je partner ineens thuis met een Multipla
Wat was er dan mis met de XC90? Ik snap het niet....quote:Op maandag 3 juli 2017 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze een station had gewild dan was het makkelijk geweest, dan was het de V90 geworden. Maar helaas, ze is een dwerg (1.62 of zo) en wil hoger zitten
Fix.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wil graag zo'n ding om andere auto's straffeloos te kunnen beuken uitgelachen te worden.
Wel een beetje een auto voor mannen met een klein piemeltje..quote:Op maandag 3 juli 2017 11:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik wil graag zo'n ding om andere auto's straffeloos te kunnen beuken.
Nu moet ik zeggen dat wij een suffe grijze Ford Focus hebbenquote:
De schoonouders van mijn oudste zoon hebben deze trouwens:quote:Op maandag 3 juli 2017 11:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan komt een hummer en die walst over je heen.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Te duur, helaas, we moesten op 30K per jaar baseren en dan viel de 90 buiten de boot.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat was er dan mis met de XC90? Ik snap het niet....
Audi... dat is dan weer jammerquote:Op maandag 3 juli 2017 11:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nu moet ik zeggen dat wij een suffe grijze Ford Focus hebbenmaar da's iig bewust kansloos. Hopelijk straks met een dubbel salaris iets van een Audi A3 ofzo
of een Q3, maar die zijn wat buiten budget
En internet is voor sociaal uitgedaagde nerds, maar daar maken wij ook gebruik van.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel een beetje een auto voor mannen met een klein piemeltje..
Heb ik pas één keer gezien in Nederland, dus die kans is klein.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dan komt een hummer en die walst over je heen.
En dan lekker overdwars twee parkeerplaatsen innemen, want anders past 't niet.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
De schoonouders van mijn oudste zoon hebben deze trouwens:
[ afbeelding ]
Daar doet z'n schoonmoeder boodschappen mee, want z'n schoonvader heeft voor z'n werk de Transporter nodig![]()
Ik vind dat geen lelijke autoquote:Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Die stomme Cactussen zijn hier ook exponentieel aan het toenemen, overigens. In Nederland ook?
Komen wel, met groot rijbewijs ook nog gunstig in de wegenbelasting.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Heb ik pas één keer gezien in Nederland, dus die kans is klein.
Speciaal met stootkussens aan de zijkanten, ideale boodschappenwagen.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Die stomme Cactussen zijn hier ook exponentieel aan het toenemen, overigens. In Nederland ook?
Ik vind ze wel iets hebben, voor zo erbij.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Je kunt ze ook zonder krijgen, toch?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik vind het legoblokjes op wielen, die panelen
Eensch.quote:
In Schubbekutteveen wel joh, daar zijn de parkeerplaatsen een stuk groter, daar hoeven ze geen 6 parkeerplaatsen in een stukje van 11 meter breed te proppen.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan lekker overdwars twee parkeerplaatsen innemen, want anders past 't niet.
Oh ja, heel populair hier ook.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, Soneal herkent ze al met modelnaam.... en niet dat ik verder zo van de Citroën ben, dus hij is niet geïndoctrineerd wat dat betreft.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ja dat is ook zo mooi aan Nederland. Kennelijk denken de ontwerpers van parkeerplaatsen hier dat de gemiddelde auto één meter breed is.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Schubbekutteveen wel joh, daar zijn de parkeerplaatsen een stuk groter, daar hoeven ze geen 6 parkeerplaatsen in een stukje van 11 meter breed te proppen.
Hehehe, ja, en ze lijken steeds kleiner te wordenquote:Op maandag 3 juli 2017 11:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo mooi aan Nederland. Kennelijk denken de ontwerpers van parkeerplaatsen hier dat de gemiddelde auto één meter breed is.
Nou ben ik niet zo van de SUV's maar voor zo'n F-Pace zou ik nog wel wat principes opzij kunnen schuivenquote:Op maandag 3 juli 2017 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eensch.
Zelfde probleem met de F-Pace, 20 euro p/m over budget maar ze doen niet aan uitzonderingen om geen scheve ogen te krijgen. Terecht op zich alleen voor ons wel jammer.
Da's goed te doen, jaquote:Op maandag 3 juli 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ben ik niet zo van de SUV's maar voor zo'n F-Pace zou ik nog wel wat principes opzij kunnen schuiven
En dan in een woonwijk per 20 woningen (die de auto in de voortuin kunnen zetten) 5 extra parkeerplaatsen (van 1.80 breed idd.....) Alsof we in Vinex-wijken niet al jaren meer dan 1.2 auto per huishouden hebben.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo mooi aan Nederland. Kennelijk denken de ontwerpers van parkeerplaatsen hier dat de gemiddelde auto één meter breed is.
twitter:RLOppenheimer twitterde op maandag 03-07-2017 om 07:59:47What do you see, Mr. President? #Trump @nrc https://t.co/LBTtOUNvjq reageer retweet
Wat een toeval, deze auto's kreeg ik laatst ook allemaal van de zaak.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hebben we gedaan!
XC 60 was niks, Mitsubishi was niks, BMW X3 was niks, X1 te klein, Audi Q5 te klein en een beetje meh voor het geld, LR Discovery Sport...reed niet slecht maar viel mij tegen, Jaguar F-Pace hadden we zo genomen maar net te duur, XC 90 idem, Mercedes GLS (?), onprettige bediening, reed niet slecht maar kofferbak matig.
En zo kan ik nog even doorgaan
Ja, het zijn de secundaire voorwaarden als leerkracht die het hem doen, he?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat een toeval, deze auto's kreeg ik laatst ook allemaal van de zaak.
Whehehe.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:55 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RLOppenheimer twitterde op maandag 03-07-2017 om 07:59:47What do you see, Mr. President? #Trump @nrc https://t.co/LBTtOUNvjq reageer retweet
Subtiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |