Bestaan die dan, vluchtelingenvrouwen?quote:Op maandag 3 juli 2017 08:21 schreef TheJanitor het volgende:
Waar zijn de verhalen van de vluchtelingvrouwen die hier een leuke man vinden?
Beetje eenzijdig zo.
Die zien we over een paar jaar terug bij John van den Heuvel.quote:Op maandag 3 juli 2017 09:41 schreef Rockefellow het volgende:
Het mooiste aan dat hilarische Tinder voorbeeld vind ik de 'verwijder die app nou maar'. Dat is 100% denigrerend omdat zij écht gelooft dat haar Syrische vluchteling het niet begrijpt. Dat illustreert de mentaliteit weg van dit soort vrouwen.
Binnen 4 weken onderwerpen aan de Islam is natuurlijk ook schitterend.
Dit soort types dus..quote:Op zondag 2 juli 2017 23:28 schreef Myrr het volgende:
Verder zijn veel Syrische mannen wel echt 100 maal lekkerder dan Nederlandse.
Als twee Syriërs een relatie hebben, dan valt er niks te discussieren, denk ik.quote:Op maandag 3 juli 2017 08:58 schreef FoolWithMokey het volgende:
Syriers en Nederlanders zijn beide mensen en mensen worden soms verliefd op elkaar. Waarom maken we hier een ding van?
Vrouwen die daar intrappen, verdienen ook niet beter.quote:Op maandag 3 juli 2017 10:21 schreef Yogaflame het volgende:
Zo progressief zijn dat je al na 4 weken een strenggelovig huwelijk aangaat vanwege de 'omgeving'...
[ afbeelding ]
Met dit tempo zit ze twee maanden later semi-gemummificeerd; zonder schaamlippen Al-Jazeera te kijken 'want dat is beter voor de omgeving'.quote:Op maandag 3 juli 2017 10:21 schreef Yogaflame het volgende:
Zo progressief zijn dat je al na 4 weken een strenggelovig huwelijk aangaat vanwege de 'omgeving'...
[ afbeelding ]
Nou ken ik best veel syriers, (een van de stellen uit dit stuk ook) maar één ding weet ik nu (tot mijn eigen verbazing wel) zeker. Er zijn behoorlijk wat discussies bij Syriers, en van onderdanigheid van de vrouw zoals jullie hier suggereren zie ik niet veel. Besluiten worden samen genomen, en als een man iets zegt wat de vrouw niet bevalt krijgt hij het op niet mis te verstane toon te horen. Ik versta niet wat zijndan zegt, maar ik begrijp het heel goedquote:Op maandag 3 juli 2017 10:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Als twee Syriërs een relatie hebben, dan valt er niks te discussieren, denk ik.
sexyquote:Op maandag 3 juli 2017 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou ken ik best veel syriers, (een van de stellen uit dit stuk ook) maar één ding weet ik nu (tot mijn eigen verbazing wel) zeker. Er zijn behoorlijk wat discussies bij Syriers, en van onderdanigheid van de vrouw zoals jullie hier suggereren zie ik niet veel. Besluiten worden samen genomen, en als een man iets zegt wat de vrouw niet bevalt krijgt hij het op niet mis te verstane toon te horen. Ik versta niet wat zijndan zegt, maar ik begrijp het heel goed
Hahaha echt hequote:Op maandag 3 juli 2017 10:27 schreef Voszje het volgende:
Dat Tinder voorbeeld_! Ze denkt dat haar hoogopgeleide Syriër van gisteren is en hij heeft nog mooi even twee weken kunnen swipen. Way to go.
Helaas heel verstandig van haar denk ik.quote:Op maandag 3 juli 2017 08:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Al met al lijken me dat personen die er heel wat meer verstandiger in staan dan die Isabel die niet eens durft om met haar eigen naar in het nieuwsbericht te staan.
Wat is een strenggelovig Islamitisch huwelijk?quote:Op maandag 3 juli 2017 10:21 schreef Yogaflame het volgende:
[ afbeelding ]
En wat zou je moeder er van vinden als het je zus was?quote:Op maandag 3 juli 2017 10:59 schreef JeMoeder het volgende:
Wat valt hier van te vinden? Mensen die verliefd zijn, prima toch? Zolang het maar een syriëuze relatie is.
Ik vond die "we hebben dezelfde mentaliteit, want we zijn allebei even jaloers" ook wel opmerkelijk..quote:Op maandag 3 juli 2017 10:27 schreef Voszje het volgende:
Dat Tinder voorbeeld_! Ze denkt dat haar hoogopgeleide Syriër van gisteren is en hij heeft nog mooi even twee weken kunnen swipen. Way to go.
quote:Ibrahim vindt het fijn dat ze dezelfde mentaliteit delen als het gaat om relaties. 'Isabel is jaloers als ik met een ander meisje praat. Dan zegt ze: waarom moet je dat nou doen?
Kalverliefde.quote:Op maandag 3 juli 2017 00:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.elle.nl/leven-(...)che-jongen/?zoomable
Hip een Syriër als liefde.
Geen probleem. Mijn zus (beiden zussen) zijn sterke weerbare vrouwen, niet zo naïef om al binnen 4 weken 'even te trouwen' voor de bühne trouwens.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En wat zou je moeder er van vinden als het je zus was?
Hoersubsidie?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:10 schreef Chivaz het volgende:
Het feit dat het overgrote deel toch jonge mannen zijn die hier naartoe komen (de politiek beweerde het tegendeel), wat doen we dan met de overschot aan mannen die straks zonder partner zitten?
Even deels los van de omgeving, vanuit de (praktiserende) moslimman kan ik mij wel voorstellen dat iemand snel-snel wil trouwen, doe je dat niet en je duikt wel het bed in dan ben je in feite een zondaar die seks buiten het huwelijk heeft, iets wat aan je knaagt / ongelukkig maakt op het toppunt van je geluk. Hoewel er nadrukkelijk voor de omgeving staat (welke omgeving hebben ze in Nederland?) ontkom ik er niet aan te denken dat het toch ook vooral voor hen (de man) zelf is.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Geen probleem. Mijn zus (beiden zussen) zijn sterke weerbare vrouwen, niet zo naïef om al binnen 4 weken 'even te trouwen' voor de bühne trouwens.
Over het algemeen doe ik niets met de mannen die zonder partner komen te zitten, ook niet met overigens.quote:
Ja, soort tamagotchi idd.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zullen ongetwijfeld een heleboel leuke fatsoenlijke kerels tussen zitten en mensen worden nou eenmaal verliefd ongeacht de achtergrond.
Maar ik denk dat hier vooral sprake is van dankzij de achtergrond dan ondanks. Heel veel vrouwen van in de 20 worden namelijk liever verliefd op een buitenlander, dat was zonder vluchtelingencrisis ook al zo. Zo'n taalbarriere maakt immers dat ze helemaal weg kunnen dromen bij hun verwachtingen, zonder de ontnuchterende werking van platte teksten in heldere moederstaal.
En dan is er bij veel vrouwen van in de twintig ook nog het fenomeen van de verkapte kinderwens. Vaak vertaalt die zich in de aanschaf van een klein hondje wat vervolgens heel slecht opgevoed wordt. Maar een buitenlands vriendje voorziet in dezelfde behoefte: Ze zijn lekker afhankelijk, er is veel om voor te zorgen en om te knuffelen, terwijl serieuze communicatie op niveau er niet in zit (zie punt 1). Uiteraard worden die vrouwen heel boos als je de verkapte kinderwens als zodanig benoemt, of het nou om een buitenlands vriendje of om een befteckel gaat.
Ik vind dat soort afhankelijkheidsrelaties niet heel gezond, met name voor die vrouwen. Nou wil ik niet alle islamitische mannen over een kam scheren, maar een gedeelte van die vrouwen zal nog voor een lelijke verrassing komen te staan wanneer de afhankelijkheidsrelatie verandert of zich zelfs omdraait. Dan is meneer de ruimdenkende moslim die Westerse waarden enthousiast omarmt toch ineens weer een echte moslim die een goede gehoorzame moslima als vrouw heeft.
Inderdaad, precies wat ik ook altijd denk.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zullen ongetwijfeld een heleboel leuke fatsoenlijke kerels tussen zitten en mensen worden nou eenmaal verliefd ongeacht de achtergrond.
Maar ik denk dat hier vooral sprake is van dankzij de achtergrond dan ondanks. Heel veel vrouwen van in de 20 worden namelijk liever verliefd op een buitenlander, dat was zonder vluchtelingencrisis ook al zo. Zo'n taalbarriere maakt immers dat ze helemaal weg kunnen dromen bij hun verwachtingen, zonder de ontnuchterende werking van platte teksten in heldere moederstaal.
En dan is er bij veel vrouwen van in de twintig ook nog het fenomeen van de verkapte kinderwens. Vaak vertaalt die zich in de aanschaf van een klein hondje wat vervolgens heel slecht opgevoed wordt. Maar een buitenlands vriendje voorziet in dezelfde behoefte: Ze zijn lekker afhankelijk, er is veel om voor te zorgen en om te knuffelen, terwijl serieuze communicatie op niveau er niet in zit (zie punt 1). Uiteraard worden die vrouwen heel boos als je de verkapte kinderwens als zodanig benoemt, of het nou om een buitenlands vriendje of om een befteckel gaat.
Ik vind dat soort afhankelijkheidsrelaties niet heel gezond, met name voor die vrouwen. Nou wil ik niet alle islamitische mannen over een kam scheren, maar een gedeelte van die vrouwen zal nog voor een lelijke verrassing komen te staan wanneer de afhankelijkheidsrelatie verandert of zich zelfs omdraait. Dan is meneer de ruimdenkende moslim die Westerse waarden enthousiast omarmt toch ineens weer een echte moslim die een goede gehoorzame moslima als vrouw heeft.
Precies, het heeft voor die jongen en zijn vader helemaal niet zoveel waarde. Over een paar jaar scheiden ze weer, niks aan de hand.quote:Op maandag 3 juli 2017 09:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen maar zodat hij zonder schuldgevoel of problemen met zijn familie kan neuken.
Vandaar massaal vecht/ flitsscheidingen onder autochtonen.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Zou jij het omgekeerd ook toejuichen? Als je zus of nichtje met een gezonde Hollandse man thuiskwam?quote:Op maandag 3 juli 2017 11:59 schreef Deadre het volgende:
[..]
Vandaar massaal vecht/ flitsscheidingen onder autochtonen.
Moet nog de eerste beste Nederlander tegenkomen waarvan ouders altijd bij elkaar zijn
Jullie moeten gewoon accepteren dat Nederlandse vrouwen op een gegeven moment kiezen voor een niet-Nederlander (tientallen redenen te verzinnen), geldt uiteraard ook voor de Nederlandse mannen die massaal vrouwen uit Polen/Thailand/ Filipijnen etc importeren.
Kortom, bemoei je er niet mee en laat vrouwen zelf hun partner kiezen.
Precies, ze zien hun partner niet als gelijkwaardig. Wat dat betreft passen ze dan wel weer goed bij elkaar.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Mad.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:59 schreef Deadre het volgende:
[..]
Moet nog de eerste beste Nederlander tegenkomen waarvan ouders altijd bij elkaar zijn
Jullie moeten gewoon accepteren dat Nederlandse vrouwen op een gegeven moment kiezen voor een niet-Nederlander (tientallen redenen te verzinnen), geldt uiteraard ook voor de Nederlandse mannen die massaal vrouwen uit Polen/Thailand/ Filipijnen etc importeren.
Hier het geval. Niets mis mee.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou jij het omgekeerd ook toejuichen? Als je zus of nichtje met een gezonde Hollandse man thuiskwam?
Jij bent dan ook behoorlijk liberaal en ruimdenkend..quote:
Misschien dat die mensen elkaar opzoeken of zo, maar in mijn omgeving is 'tot de dood ons scheidt' nog steeds de norm. Bij mijn familie eigenlijk hetzelde, de verhouding echtscheidingen is lager dan 1 op 10 bij de ooms/tantes en bijna alle neven en nichten hebben dan ook weer één stabiele relatie. Behalve dat nichtje uit het gescheiden huwelijk, die iets met een buitenlander had (een Noor).quote:Op maandag 3 juli 2017 11:59 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ik bemoei me er niet mee, ik denk alleen dat veel vrouwen waar dit topic over gaat en veel mannen gebaat zouden zijn bij een scherper inzicht in de onderliggende behoeften en daarmee tot betere keuzes zouden komen.quote:Jullie moeten gewoon accepteren dat Nederlandse vrouwen op een gegeven moment kiezen voor een niet-Nederlander (tientallen redenen te verzinnen), geldt uiteraard ook voor de Nederlandse mannen die massaal vrouwen uit Polen/Thailand/ Filipijnen etc importeren.
Uiteraard, wat is daar mis mee? Iquote:Op maandag 3 juli 2017 12:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zou jij het omgekeerd ook toejuichen? Als je zus of nichtje met een gezonde Hollandse man thuiskwam?
Top! Had ik niet verwachtquote:
Kan het alleen maar mooi vinden.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jij bent dan ook behoorlijk liberaal en ruimdenkend..
In mijn omgeving bestaat dat ook nog gewoon.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien dat die mensen elkaar opzoeken of zo, maar in mijn omgeving is 'tot de dood ons scheidt' nog steeds de norm. Bij mijn familie eigenlijk hetzelde, de verhouding echtscheidingen is lager dan 1 op 10 bij de ooms/tantes en bijna alle neven en nichten hebben dan ook weer één stabiele relatie. Behalve dat nichtje uit het gescheiden huwelijk, die iets met een buitenlander had (een Noor).
Ga ergens anders onzin lopen spuien.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:59 schreef Deadre het volgende:
[..]
Mooi toch? Bible dorp?quote:Op maandag 3 juli 2017 12:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien dat die mensen elkaar opzoeken of zo, maar in mijn omgeving is 'tot de dood ons scheidt' nog steeds de norm. Bij mijn familie eigenlijk hetzelde, de verhouding echtscheidingen is lager dan 1 op 10 bij de ooms/tantes en bijna alle neven en nichten hebben dan ook weer één stabiele relatie. Behalve dat nichtje uit het gescheiden huwelijk, die iets met een buitenlander had (een Noor).
Vrouwen kunnen voor zichzelf denken, daar hebben ze mannen als jij (die blijkbaar veel inzicht beschikt) niet nodig.quote:Ik bemoei me er niet mee, ik denk alleen dat veel vrouwen waar dit topic over gaat en veel mannen gebaat zouden zijn bij een scherper inzicht in de onderliggende behoeften en daarmee tot betere keuzes zouden komen.
Heb jij je vrouwtje nog niet geïmporteerd dan?quote:Op maandag 3 juli 2017 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga ergens anders onzin lopen spuien.
quote:
Nee hoor geen bible belt, wel hetzelfde dorp, maar de meerderheid van de ooms en tantes was al uitgevlogen voor ze kinderen kregen. Ik denk dat het vooral een kwestie is van goed voorbeeld doet goed volgen. Ik ben een groot voorstander van vrijheid en ook seksuele vrijheid, maar dat wil niet zeggen dat je je maar heel geforceerd het wiel opnieuw moet uitvinden. Zo heb je heel veel mensen die openlijk verklaren niet te geloven in een relatie tot aan de dood, maar zich er al bij voorbaat bij neerleggen dat dingen stuk gaan bij veranderende leeftijd en behoeften. Ik denk dat de meeste mensen daar niet gelukkiger van worden.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:20 schreef Deadre het volgende:
[..]
Mooi toch? Bible dorp?![]()
Bij mij op werk is ongeveer een kwart gescheiden, sommige hertrouwd maar houd niet lang stand en vervolgens weer scheiden man man
Voor de 'jongetjes tegen de meisjes'-discussies voel ik me al bijna 40 jaar te oud. Veel mensen zijn niet zo goed in voor zichzelf denken, met name niet wanneer het op zelfinzicht en de eigen relatie aankomt. Liefde maakt vaak blind, zoals ook duidelijk uit dit stuk blijkt.quote:Vrouwen kunnen voor zichzelf denken, daar hebben ze mannen als jij (die blijkbaar veel inzicht beschikt) niet nodig.
In de gevallen dat er gescheiden wordt c.q. een relatie stuk loopt in mijn familie, gaat het altijd uit van de vrouwelijke helft. Op zich ook wel apart.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:22 schreef agter het volgende:
Geen Bible belt hier.
Maar tot de dood ons scheidt, is in mijn familie nog steeds gewoon.
Ik hoop het nooit mee te hoeven maken. Lijkt me zo'n deceptie, een echtscheiding.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de gevallen dat er gescheiden wordt c.q. een relatie stuk loopt in mijn familie, gaat het altijd uit van de vrouwelijke helft. Op zich ook wel apart.
Ja, dat is het ook idd.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:58 schreef agter het volgende:
[..]
Ik hoop het nooit mee te hoeven maken. Lijkt me zo'n deceptie, een echtscheiding.
Ik hou niet van Made in Taiwan.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:21 schreef Deadre het volgende:
[..]
Heb jij je vrouwtje nog niet geïmporteerd dan?
Dan zal er wel flink worden vreemdgegaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:22 schreef agter het volgende:
Geen Bible belt hier.
Maar tot de dood ons scheidt, is in mijn familie nog steeds gewoon.
Koerdistan zou in de hele hoek bij Iran, Irak Syrië en Turkije moeten horen. Dus ja je hebt Koerden uit alle 4 die landen, net zoals je Duitse en Belgische Limburgers hebt.quote:
Oh, wat erg!quote:Op maandag 3 juli 2017 08:13 schreef DUTCHKO het volgende:
Leuke verhalen alleen dat MOETEN Islamitisch trouwen anders krijg je problemen met de omgeving.
Gatverrrrrr...heeeeel modern maar dat MOET toch echt hoor!![]()
Lijkt wel de oude Katholieken-Protestanten toestand van vroeger.
Islam verbreid zich als een olievlek.....en dan slaat de vlam in de pan....
Nee, is nu oorlog dus dat scheelt wel.quote:Op maandag 3 juli 2017 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zijn de kids al ontvoerd naar syrië?
Ok. Leuk voor je.quote:Op maandag 3 juli 2017 13:39 schreef Yogaflame het volgende:
[..]
Allah bestaat niethet is een verzinsel, zoals alle andere religies.
[ afbeelding ]
Heel herkenbaarquote:Op maandag 3 juli 2017 14:04 schreef Kim-Holland het volgende:
Mijn vorige buren, hij een Koerd, zij een Syrische, waren leuke buren. Zij had de broek aan in huis en hij ging dan maar weer vluchtend naar de galerij zijn peuk roken. Hoe vaak hij wel niet zuchtte; ''Pff vrouwuh ahhrg..''![]()
Knettergek met hun kinderen en zeer goede opvoeding.
Onderburen kwamen uit SA. Hij liet haar [volgens eigen zeggen] zitten met 4 kleine onaangepaste kinderen en een grote schuld, waarop zij later naar Engeland is gevlucht.
De blanke Tokkies hadden elk jaar een nieuwe vlam met steeds een nieuwe liefdesbeeb op komst, waren probleemgezinnen en drank & drugs speelde zichtbaar een belangrijke rol bij de ouders.
Het gemixte koppel, hij een Surinamer, zij een blanke Tokkie met gouden tanddat hun was in haar onderbroek ging ophangen, pitbull en kind, vonden het prachtig dat hun engeltje van 3 hoog naar onderen pieste.
Zo zie je maar weer; alles is mogelijk.
Ja, en dan moet je bedenken dat hij een grote, stevige kerel was en zij een kleine vrouw van ongeveer 1.60mquote:
Hoest eigenlijk bij jou, nog een exotische vlam in je leven?quote:Op maandag 3 juli 2017 14:04 schreef Kim-Holland het volgende:
Mijn vorige buren, hij een Koerd, zij een Syrische, waren leuke buren. Zij had de broek aan in huis en hij ging dan maar weer vluchtend naar de galerij zijn peuk roken. Hoe vaak hij wel niet zuchtte; ''Pff vrouwuh ahhrg..''![]()
Knettergek met hun kinderen en zeer goede opvoeding.
Onderburen kwamen uit SA. Hij liet haar [volgens eigen zeggen] zitten met 4 kleine onaangepaste kinderen en een grote schuld, waarop zij later naar Engeland is gevlucht.
De blanke Tokkies hadden elk jaar een nieuwe vlam met steeds een nieuwe liefdesbeeb op komst, waren probleemgezinnen en drank & drugs speelde zichtbaar een belangrijke rol bij de ouders.
Het gemixte koppel, hij een Surinamer, zij een blanke Tokkie met gouden tanddat hun was in haar onderbroek ging ophangen, pitbull en kind, vonden het prachtig dat hun engeltje van 3 hoog naar onderen pieste.
Zo zie je maar weer; alles is mogelijk.
quote:Op maandag 3 juli 2017 15:48 schreef Montelly het volgende:
[..]
Hoest eigenlijk bij jou, nog een exotische vlam in je leven?
Onthouden van mannelijk contact ja?quote:Op maandag 3 juli 2017 15:54 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]![]()
ik vlam van mezelf al genoeg, dus geen behoefte aan nog een exotisch product
ok je bent zelfvoorzienend dus.quote:
...om uiteindelijk te settelen voor een blanke, autochtone man. En terecht: blanke Nederlandse mannen zijn namelijk betrouwbaar, intelligent en zorgzaam (en verdomde knap!).quote:Op maandag 3 juli 2017 11:59 schreef Deadre het volgende:
[..]
Jullie moeten gewoon accepteren dat Nederlandse vrouwen op een gegeven moment kiezen voor een niet-Nederlander
Dank u.quote:Op maandag 3 juli 2017 16:36 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
...om uiteindelijk te settelen voor een blanke, autochtone man. En terecht: blanke Nederlandse mannen zijn namelijk betrouwbaar, intelligent en zorgzaam (en verdomde knap!).
Het is in ieder geval wel een heel romantisch topic geworden.quote:Op maandag 3 juli 2017 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als er nog een niet marokkaan aan de haal wil met Maghreb weet hij nu dat hij eerst haar vader uit moet schakelen.quote:Op maandag 3 juli 2017 16:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wel een heel romantisch topic geworden.
Ik dacht dat het niet erger kon, maar het kon tóch.quote:Op maandag 3 juli 2017 16:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als er nog een niet marokkaan aan de haal wil met Maghreb weet hij nu dat hij eerst haar vader uit moet schakelen.
fixed en bullshit voor het dikgedrukte.quote:Op maandag 3 juli 2017 16:36 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
...om uiteindelijk te settelen voor een blanke, autochtone man. En terecht: blanke Nederlandse mannen zijn namelijk betrouwbaar, intelligent en zorgzaam (en verdomde knap!).![]()
Een vrouw wil zekerheid, en dat krijgt ze bij een nederlandse man.
Wel of niet bullshit dikgedrukte?quote:Op maandag 3 juli 2017 16:58 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
fixed en bullshit voor het dikgedrukte.![]()
Hahahahaahahhahahaahhaha, ik ga stuk.quote:Op maandag 3 juli 2017 16:36 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
...om uiteindelijk te settelen voor een blanke, autochtone man. En terecht: blanke Nederlandse mannen zijn namelijk betrouwbaar, intelligent en zorgzaam (en verdomde knap!).![]()
Een vrouw wil zekerheid, en dat krijgt ze bij een nederlandse man.
fok stelt nooit teleurquote:Op maandag 3 juli 2017 16:52 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet erger kon, maar het kon tóch.
Naar Syrië willen als je kunt teren op jouw zuur verdiende belastingcenten, je snapt er ook niet van jij.quote:Op maandag 3 juli 2017 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mooi, kom verder op dm😎quote:
In Nederland is het niet zo'n vetpot zo'n uitkering, vandaar dat de meer slinkse figuren weer vertrekken, met name omdat die non-sharia aanwezigheid ze toch dwars gaat zitten omdat je als man nou eenmaal niet zomaar je vrouw klappen kan geven en verder ook niet meer te vertellen hebt dan je vrouw, zo niet, nog minder zelfs.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Naar Syrië willen als je kunt teren op jouw zuur verdiende belastingcenten, je snapt er ook niet van jij.
Ik vermoed dat gezien de omstandigheden in Syrië de uitkering in Nederland wel degelijk een vetpot is. Als je huis tegenwoordig een schutting is voor kogels ligt je drempel niet heel hoog, zeker niet als je 24/7 toegang hebt tot een Nederlandse vagina op basis van jouw voorwaarden.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
In Nederland is het niet zo'n vetpot zo'n uitkering, vandaar dat de meer slinkse figuren weer vertrekken, met name omdat die non-sharia aanwezigheid ze toch dwars gaat zitten omdat je als man nou eenmaal niet zomaar je vrouw klappen kan geven en verder ook niet meer te vertellen hebt dan je vrouw, zo niet, nog minder zelfs.
Ondenkbaar..quote:Op maandag 3 juli 2017 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Naar Syrië willen als je kunt teren op jouw zuur verdiende belastingcenten, je snapt er ook niet van jij.
Uitzondering, niet de norm. Als de vluchteling er bekend om stond om uiteindelijk te vertrekken uit Nederland was er lang niet een landelijke bezwaar voor een tijdelijke opvang.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ondenkbaar..
http://www.tubantia.nl/en(...)angehouden~a7b55f87/
Er was ook niemand die beweerde dat het de norm zou zijn.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uitzondering, niet de norm. Als de vluchteling er bekend om stond om uiteindelijk te vertrekken uit Nederland was er lang niet een landelijke bezwaar voor een tijdelijke opvang.
Ja krijgen we die straks?quote:Op maandag 3 juli 2017 18:55 schreef Confetti het volgende:
Eerst het geld, toen de vrouwen en straks de dochters.
Nou goed als je punt is dat er van alles/iets altijd wel uitzonderingen zijn, ke, klopt en cool.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er was ook niemand die beweerde dat het de norm zou zijn.
Link? Ben wel benieuwd.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:01 schreef Fascination het volgende:
Die Anwar schrijft ook stukjes voor de Gelderlander. Zijn wel vermakelijk.
te vinden via "anwar burgert in". Iedere donderdag een nieuwe column.quote:
Thanks!!quote:Op maandag 3 juli 2017 19:04 schreef Fascination het volgende:
[..]
http://www.gelderlander.nl/anwar
Heeft ie het ook over zijn vriendin.
Gevonden! Ook jij bedankt.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
te vinden via "anwar burgert in". Iedere donderdag een nieuwe column.
Tjonge jonge. De groep syriers die ik ken heeft niets met de sharia. Vrouwen en kinderen slaan is not done.quote:Op maandag 3 juli 2017 18:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
In Nederland is het niet zo'n vetpot zo'n uitkering, vandaar dat de meer slinkse figuren weer vertrekken, met name omdat die non-sharia aanwezigheid ze toch dwars gaat zitten omdat je als man nou eenmaal niet zomaar je vrouw klappen kan geven en verder ook niet meer te vertellen hebt dan je vrouw, zo niet, nog minder zelfs.
Maar blijkbaar wel religieus trouwen na een date van maar liefst vier weken. Quelle modernite.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tjonge jonge. De groep syriers die ik ken heeft niets met de sharia. Vrouwen en kinderen slaan is not done.
Ik ga er vanuit dat net als hier in de westerse wereld er in alle lagen van de bevolking klappen vallen.
Dan heb je het stuk niet goed gelezen. Het religieus trouwen was voor de buitenwacht. Want ja, er zijn conservatieve mensen die dat niet goedkeuren. Moet je proberen in de biblebelt, daar gaat een lid van een van de kerken ook niet samenwonen.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Maar blijkbaar wel religieus trouwen na een date van maar liefst vier weken. Quelle modernite.
Nee, die allah steekt echt niet zijn spaak in het wiel in ons kleine kikkerlandje.
Hij is nu toch in Nederland, welke conservatieve figuren dan?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan heb je het stuk niet goed gelezen. Het religieus trouwen was voor de buitenwacht. Want ja, er zijn conservatieve mensen die dat niet goedkeuren. Moet je proberen in de biblebelt, daar gaat een lid van een van de kerken ook niet samenwonen.
Doel je op de man/vrouw-verhouding, op de Koerdisch/Arabisch-verhouding of allebei? Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen Arabieren en Koerden.quote:
Verschil op welk vlak?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Doel je op de man/vrouw-verhouding, op de Koerdisch/Arabisch-verhouding of allebei? Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen Arabieren en Koerden.
De vrienden/kennissenkring van ouders/eigen vrienden die conservatiever zijn. Het zo makkelijk te bedenken wie. Of ga jij ervan uit als je trouwt/samenwoont je iedereen uit je jeugd/verleden/familie uit je leven bant?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij is nu toch in Nederland, welke conservatieve figuren dan?
Of zou het toch niet uit deze, o zo westerse moslim zelf komen?
Nou, ik hoorde van een Syrische Koerd dat de Koerden veel toleranter en moderner zijn dan de gemiddelde Arabier, maar hoe serieus je dat kan nemen.quote:
Dat je mensen uit je leven moet bannen als je ongehuwd samenwoont. Geeft maar aan hoeveel de westerse cultuur met die van de islamitische verschilt.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De vrienden/kennissenkring van ouders/eigen vrienden die conservatiever zijn. Het zo makkelijk te bedenken wie. Of ga jij ervan uit als je trouwt/samenwoont je iedereen uit je jeugd/verleden/familie uit je leven bant?
Beetje lastig inderdaad, eerwraak en uithuwelijking is een groter probleem bij Koerden dan bij Arabieren, daartegenover staat dan weer dat Arabieren eerder zich toevoegen bij Jihadisten dan de Koerden.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:45 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nou, ik hoorde van een Syrische Koerd dat de Koerden veel toleranter en moderner zijn dan de gemiddelde Arabier, maar hoe serieus je dat kan nemen.
Als moderne zelfbewuste mensen heb je lak aan de buitenwacht. Uit welke lieden bestaat die buitenwacht eigenlijk? Syrische moslims, het zal toch niet?!quote:Op maandag 3 juli 2017 19:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan heb je het stuk niet goed gelezen. Het religieus trouwen was voor de buitenwacht. Want ja, er zijn conservatieve mensen die dat niet goedkeuren. Moet je proberen in de biblebelt, daar gaat een lid van een van de kerken ook niet samenwonen.
Bron?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beetje lastig inderdaad, eerwraak en uithuwelijking is een groter probleem bij Koerden dan bij Arabieren.
Vuurwerk? Het zal er wel op neer komen dat de vrouw naar de pijpen van de islam moet dansen.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als moderne zelfbewuste mensen heb je lak aan de buitenwacht. Uit welke lieden bestaat die buitenwacht eigenlijk? Syrische moslims, het zal toch niet?!
Mind your own business, zeg je wanneer je lastig wordt gevallen door godsdienstwaanzinnigen. Dit is het moderne NL, steek die koran maar in je reet en de profeet was een proleet. Ja, of je trouwt natuurlijk na vier weken. Dat is ook behoorlijke weerstand bieden.
Iets zegt me dat die familie wat meer waarde hecht aan dat huwelijk dan dat meisje..... Zal ongetwijfeld nog vuurwerk opleveren......
wat ik er van mee krijg (en ik snap het ook niet echt, want voor mij is iedereen gelijk) worden koerden al heel lang systematisch gediscrimineerd, en/of vermoord. En dat in 4 a 5 landen in dat gebied. Ze zijn 2e dan wel 3e rangs burgers. Hoge posities zijn niet mogelijk. Netwerken voor beter werk. huizen etc. lukt allemaal niet.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Doel je op de man/vrouw-verhouding, op de Koerdisch/Arabisch-verhouding of allebei? Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen Arabieren en Koerden.
Net zoals veel vrouwen in de Biblebelt/VS etc naar de Bijbelpijpen dansen. Net zoals veel Joodse vrouwen naar de Thorapijpen dansen. En nee, eigenlijk niet vrouwen, de mensen dansenquote:Op maandag 3 juli 2017 19:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vuurwerk? Het zal er wel op neer komen dat de vrouw naar de pijpen van de islam moet dansen.
Dit is gewoon een algemene wikipediapagina.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Honor_killing
Lees de algemene wikipediapagina.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is gewoon een algemene wikipediapagina.
Heb je ook nog een bron die je aanname onderbouwt? Een studie waarin eerwraak tussen Koerden en Arabieren vergeleken wordt bijvoorbeeld?
Hedde gij ook een Syrier in de kelder dan?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die hier over stuiteren, potverdorie zeg
Zo'n net iets te veel opgemaakte net iets te vrijzinnige syrische meid inderdaad. Koken dat die griet kanquote:Op maandag 3 juli 2017 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hedde gij ook een Syrier in de kelder dan?
Lees de pagina wil je onderbouwing hebben, lees je het niet, prima, even goede niet-vrienden.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga niet alles lezen om, al dan niet, jouw aanname bevestigd te zien.
Wie stelt bewijst.
True story?quote:Op maandag 3 juli 2017 19:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo'n net iets te veel opgemaakte net iets te vrijzinnige syrische meid inderdaad. Koken dat die griet kan
Ik snap echt niet hoe dit iets negatief is
Stel je het eens even voor. Je zit in een vreemd land, je ouders zijn nog wat ouderwets, veel van je vrienden ook. Maar je bent ook verliefd. Maar je weet dat samenwonen niet te begrijpen is voor je omgeving. Die raak je kwijt als je dat doet.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:48 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als moderne zelfbewuste mensen heb je lak aan de buitenwacht. Uit welke lieden bestaat die buitenwacht eigenlijk? Syrische moslims, het zal toch niet?!
Was het maar zo. Mooie vrouwen uit die regio hoor.quote:
En dan ook nog eens niet voor een breezertje te hosselenquote:Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was het maar zo. Mooie vrouwen uit die regio hoor.
Ja, je mag in Syrië ook niet Koerdisch praten in het openbaar. Komt ook in een column van Anwar aan bod.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
wat ik er van mee krijg (en ik snap het ook niet echt, want voor mij is iedereen gelijk) worden koerden al heel lang systematisch gediscrimineerd, en/of vermoord. En dat in 4 a 5 landen in dat gebied. Ze zijn 2e dan wel 3e rangs burgers. Hoge posities zijn niet mogelijk. Netwerken voor beter werk. huizen etc. lukt allemaal niet.
Maar het herkenbare is de man/vrouw verhouding. Het leven draait om de vrouw/moeder/dochter. Zaken worden wel samen besproken maar de doorslaggevende mening is vaak van de vrouw. Ook de vlucht naar europa die meestal door de mannen werd ondernomen. De vrouw kan beter voor de kinderen zorgen als de man wegvalt, dan andersom. Dus de man ondernam de gevaarlijke tocht, om daarna vrouw en evt. kinderen veilig hierheen te laten komen.
Van de week nog een verhaal gehoord dat een broer boos is op zijn schoonzus, maar zich moet inhouden omdat de schoonzus de oudste vrouw van de familie is.
Jij stelt dat Koerden meer problemen hebben met eerwraak en uithuwelijking.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees de pagina wil je onderbouwing hebben, lees je het niet, prima, even goede niet-vrienden.
Zitten knappe vrouwen bij, ja. Beetje jammer van hun voorliefde voor getatoeëerde wenkbrauwen en geblondeerd haar.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was het maar zo. Mooie vrouwen uit die regio hoor.
Dan moet je het toch echt goed lezen. Nofi, maar zelden heb ik mogen ervaren dat je capabel genoeg bent om inhoudelijk in discussie te treden dus krijg je wat linkwerk. Meer dan linkwerk zul je van mij niet krijgen, je mag al blij zijn dat je de gelegenheid krijgt om je wat in te lezen. Mits je de moeite neemt en begrijpt wat er staat. Verder zal ik geen woord aan je verspillen.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij stelt dat Koerden meer problemen hebben met eerwraak en uithuwelijking.
Ik vraag om een bron, vervolgens kom jij met de algemene wikipediapagina. Die dat helemaal niet aantoont.
Het is goed met je.
Ik schreef vanuit het perspectief van die Nederlandse. Dat conservatieve moslims graag conservatief willen zijn, vertel me iets nieuws.quote:Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stel je het eens even voor. Je zit in een vreemd land, je ouders zijn nog wat ouderwets, veel van je vrienden ook. Maar je bent ook verliefd. Maar je weet dat samenwonen niet te begrijpen is voor je omgeving. Die raak je kwijt als je dat doet.
Dan ben je echt alles kwijt.
Als jij dat kan, prima, maar niet iedereen kan dat.
Koerdisch mag niet, maar ook niet in Turkije en nog wat landen in de regio. En inderdaad de koerdische vrouwen die ik ken dragen geen hoofddoek.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, je mag in Syrië ook niet Koerdisch praten in het openbaar. Komt ook in een column van Anwar aan bod.
Hm, weet niet of dat laatste wel klopt. Vrouwen worden inderdaad meer op een voetstuk geplaatst, maar daar staat ook controle tegenover. Vrouwenrechten schijnen ook erg slecht te zijn in Syrië. Merk wel dat de vrouwen die wel als eerste naar Nederland vluchten vaak Koerdische en christelijke vrouwen zijn. De Koerdische vrouwen dragen ook geen hoofddoek.
Vaak vertellen de mannen toch een heel ander verhaal dan de vrouwen.
Komt hier niet naar voren, maar ze deed een cursus aan de kunstacademie, onderdeel van de lerarenopleiding.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:08 schreef Braindead2000 het volgende:
Studie psychologie, studie kunstacademie.Typisch "hoogopgeleid" D66/GL-volk waarvan we al weten dat ze de islam adoreren. Niet echt verrassend dus.
Het staat er toch duidelijk.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Komt hier niet naar voren, maar ze deed een cursus aan de kunstacademie, onderdeel van de lerarenopleiding.
Hm, ik hoor toch echt andere verhalen. Syriërs die massaal scheiden hier in Nederland omdat vrouwen hier zonder stigma en dreiging van eerwraak van hun man kunnen scheiden. Vrouwen die terwijl hun man nog in Turkije/Griekenland/Syrië zit, bedreigingen ontvangen of in elkaar worden geslagen als ze in het kader van gezinshereniging in Nederland arriveren. Wil niet alle Syrische mannen in een slecht daglicht stellen, maar dit zijn verhalen die ik heb meegemaakt.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Koerdisch mag niet, maar ook niet in Turkije en nog wat landen in de regio. En inderdaad de koerdische vrouwen die ik ken dragen geen hoofddoek.
En de controle is vaak van vrouwen onderling (zoals vroeger in Nederland, toen vrouwen nog niet werkten, die moesten ook hun stoepje netjes schoonmaken, en op maandag wel de was doen, want anders....)
En ik heb eigenlijk alleen maar met nareizende vrouwen te maken gehad. In mijn lesgroepen zaten koerden/christenen/moslims gezellig bij elkaar, allemaal mannen.
En ja, er zaten streng gelovigen tussen, maar als ik hier een etentje heb, gaat de fles wijn wel leeg (en zoveel drink ik niet)
Julie doet nu de lerarenopleiding Nederlands in Sittard. Ze zien elkaar vooral in de weekenden. Samenwonen komt geregeld ter sprake, want Julie overweegt haar opleiding in Nijmegen te vervolgen om dichter bij Anwar te zijn.quote:
Ja, in een groep mensen zijn er altijd verschillende types.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ken juist syrische mannen die heel timide worden als hun vrouwen hier zijn gekomen. Echt onder de plak zitten
"Anwar Manlasadoon (26) en Julie Droeghaag (21) leerden elkaar ruim een jaar geleden kennen in Arnhem, waar Julie aan de kunstacademie studeerde en Anwar na zijn verblijf in een asielzoekerscentrum een woning kreeg toegewezen.quote:Op maandag 3 juli 2017 20:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Julie doet nu de lerarenopleiding Nederlands in Sittard. Ze zien elkaar vooral in de weekenden. Samenwonen komt geregeld ter sprake, want Julie overweegt haar opleiding in Nijmegen te vervolgen om dichter bij Anwar te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |