quote:Op maandag 3 juli 2017 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
strafpunten op z'n licentie, dat is wat anders dan punten in mindering.
Ahaquote:
Gezien de waarschuwing van Todt in Mexico zal hij wel voor het FIA tribunaal gesleept worden. Die zijn meestal niet mals met straffen.quote:Op maandag 3 juli 2017 08:53 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem niet extra straffen is die hoorzitting van vandaag ook een farce. De FIA zal geen pleefiguur willen slaan, dus hij zal sowieso wel een extra straf om zijn oren krijgen. Of het een DSQ is of een symbolische geldboete valt te bezien, maar een extra straf krijgt hij zeker.
Motorsport.comquote:Stewart blames Hamilton for collision under safety car
By: Charles Bradley, Global Editor-in-Chief
2017-06-30
Three-time Formula 1 World Champion Sir Jackie Stewart says Sebastian Vettel made “a large mistake” when he banged wheels under safety car conditions with Lewis Hamilton in Sunday’s Azerbaijan Grand Prix.
Stewart believes that Vettel’s lack of mind management was to blame for him apparently taking revenge for what the German thought was a ‘brake test’.
He also thinks that Vettel was provoked by Hamilton’s actions, despite the fact that FIA stewards exonerated Lewis from any wrongdoing.
“There is no doubt in my opinion that Vettel was completely wrong, I mean, irresponsible in colliding with Lewis,” Stewart told Motorsport.tv’s The Flying Lap.
“Whether that was a moment of anger, or whatever it may have been, it was still not correct.
“However, there’s another side to that which I think is more important. The reason that it happened was that Lewis either lifted off completely from the gas pedal or brushed the brakes at a time when no racing driver behind the leader would have expected anybody to do that it.
“Therefore, Vettel, even with the fast reaction of an F1 world champion of four times, still ran into the back of Lewis, not by any intention at all, but by the fact that it was such a severe retard[ation] while he, and every other driver for that matter, were ready to accelerate down the straight because the pace car had already kind of disappeared.
“That provoked, no doubt, Vettel’s frame of mind. And the mind management wasn’t working.
"As it developed, in my opinion, Sebastian Vettel was absolutely wrong to collide with Lewis Hamilton. I think that was a large mistake.”
The Flying Lap’s host, Peter Windsor, asked Stewart if what happened was similar to the incident between himself and Clay Regazzoni at the Nurburgring in 1972.
Sir Jackie replied: “Pretty close. What he did to me at the Nurburgring never occurred either before or after that incident in my entire career. He absolutely took me off the road and into a double Armco barrier.
“I went to the stewards in the tower, I spoke to Prince Metternich [the circuit’s owner], but there was no communication from the marshals, no formal way of them speaking to the tower.
"And they said ‘we’re sorry, we can’t take any action’, because there was no ability to communicate any observations.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
twitter:UKF1fan twitterde op maandag 03-07-2017 om 10:42:11Dear Sebastian Vettel, many happy returns! As a birthday gift, we're giving you the w /e of the 9th of July off. Yours sincerely, the FIA #f1 reageer retweet
quote:Op maandag 3 juli 2017 10:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Motorsport.comhet blijft een domme actie van Vettel, hoe duur het nog gaat worden is de vraagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit uitslag van Baku en schorsing voor 3 Grand Prix, maar de schorsing wel voorwaardelijk. Zou wat mij betreft een prima straf zijn.quote:Op maandag 3 juli 2017 01:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik verwacht minimaal een diskwalificatie van zijn resultaat in Baku. En vrijwel zeker ook een schorsing voor een race en misschien wel voor drie.
Heeft ie inmiddels al excuses aangeboden of laten blijken dat hij er spijt van heeft?
Giovinazziquote:Op maandag 3 juli 2017 11:25 schreef HerrFritz het volgende:
Wie gaat er in de auto van vettel rijden als hij geschorst word ? HHF ?
Nyck de Vriesquote:Op maandag 3 juli 2017 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
Of ff kijken wat Norris met zo'n F1 bak doet. Daar ben ik na afgelopen weekend ook wel benieuwd naar
De tijd is gestopt.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:30 schreef motorbloempje het volgende:
Palmer weg bij Renault, Alonso naar Renault, en dan Norris naar het F1 team van McLaren als McLaren protegé!
Ik wil graag een 50/50 doenquote:Op maandag 3 juli 2017 11:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De tijd is gestopt.
Wil je nog een joker inzetten?
Die jongen moet je niet in een knakenbak zetten, maar wat meer tijd gunnenquote:
Overhyped imho. Maakt te veel fouten en is regelmatig slecht weg bij de start. Laat hem eerst nog maar een jaartje F2 rijden.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
Of ff kijken wat Norris met zo'n F1 bak doet. Daar ben ik na afgelopen weekend ook wel benieuwd naar
Ja, maar gewoon voor één keer om Vettel even te vervangen, meer nietquote:Op maandag 3 juli 2017 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Overhyped imho. Maakt te veel fouten en is regelmatig slecht weg bij de start. Laat hem eerst nog maar een jaartje F2 rijden.
zou mooi zijn, Max een plekkie omhoog!1!!quote:Op maandag 3 juli 2017 11:42 schreef HerrFritz het volgende:
haha uiteraard, liefste wil je iemand er in hebben, die echt wat met de ferrari kan doen.
Eerst maar wachten of Vettel gesdchorst word, denk slechts een DQ
Voorlopig ziet het er naar uit dat Kimi blijft.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:46 schreef THEFXR het volgende:
al bekend of Kimi met pensioen gaat en er iemand anders in die Ferrari stapt in 2018
Perez zal zich ook niet als nummer 2 gedragen.quote:Op maandag 3 juli 2017 11:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voorlopig ziet het er naar uit dat Kimi blijft.
https://nl.motorsport.com(...)-2018-monaco-913110/
Het verschilt per dag... weet echt niet wat ik aan moet trekken.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:03 schreef ondeugend het volgende:
Op dit moment voorspelt men veel regen voor Spielberg komend weekend
Lijkt me een geweldig plan!quote:Op maandag 3 juli 2017 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
Nice!
In Towcester wordt het vanaf volgende week woensdag droog met een graad of 20 volgens de langetermijnvoorspellingen.
Dit weekend regenrace, erna gewoon lekker chillen in 't zonnetjemet 'n biertje
vettel is ontboden, Ham niet. dus geen onderzoek naar ham.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
Iedereen lijkt maar uit te gaan van straf voor Vettel, terwijl het natuurlijk ook kan dat men naar het gedrag van Hamilton gaat kijken. Veel oud F1 coureurs hebben aangegeven dat ze vonden dat Hamilton ook fout zat en je bent toch geneigd om te denken dat die weten waar ze over praten.
Daar zou de FIA ook een mening over kunnen hebben.
Niet dat ik er in geloof, Lewis krijgt altijd het voordeel van de twijfel, maar toch kan je niet uitsluiten dat de FIA een andere mening heeft over wat Lewis heeft gedaan dan de stewards.
Net als vorig jaar een beetje regen voor of tijdens de race zou ook prima zijn hoor, maar als het tijdens de do-vrij maar lekker is. Of misschien regen tijdens de Qualiquote:
Dat komt omdat er na het bestuderen van de data van Hamilton geen aanleiding was tot een straf voor Hamilton. Kortom Hamilton heeft niks verkeerd gedaan. Vettel is daarentegen wel gestraft, en nu rijst de vraag of die straf passend was.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
Iedereen lijkt maar uit te gaan van straf voor Vettel, terwijl het natuurlijk ook kan dat men naar het gedrag van Hamilton gaat kijken. Veel oud F1 coureurs hebben aangegeven dat ze vonden dat Hamilton ook fout zat en je bent toch geneigd om te denken dat die weten waar ze over praten.
Niet dat ik er in geloof, Lewis krijgt altijd het voordeel van de twijfel, maar toch kan je niet uitsluiten dat de FIA een andere mening heeft over wat Lewis heeft gedaan dan de stewards.
O, ik had gelezen dat niet bekend was gemaakt wie ontboden waren.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
vettel is ontboden, Ham niet. dus geen onderzoek naar ham.
Na het bestuderen van de beelden was er ook alleen maar aanleiding om een stop en go uit te delen aan Vettel.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat komt omdat er na het bestuderen van de data van Hamilton geen aanleiding was tot een straf voor Hamilton. Kortom Hamilton heeft niks verkeerd gedaan. Vettel is daarentegen wel gestraft, en nu rijst de vraag of die straf passend was.
Het hele voorval had voorkomen kunnen worden als Vettel gewoon afstand had gehouden.
Ja echt joh? Wie dan? Voor of na bekend maken van de telemetrie?quote:Op maandag 3 juli 2017 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
Het is me niet helemaal duidelijk wat het idee vandaan komt dat Hamilton altijd het voordeel van de twijfel krijgt. Hij heeft gedurende zijn carrière al eens een schorsing gehad en de nodige gridpenalty's en stop and go's. Er is geen reden om te denken dat ie een speciale behandeling krijgt.quote:Op maandag 3 juli 2017 12:18 schreef VEM2012 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |