De TS van dat topic is 23quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:20 schreef Sigaartje het volgende:
In de eerste plaats: hou oud ben je?
In de tweede plaats: het is triest dat de huurprijzen zijn vrijgegeven door het kabinet.
Brussel en het Oostblok.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:16 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bedenk wel even dat 50 jaar geleden in Nederland nog gezin waarvan ouders met minste tien kinderen bestond. Dat allemaal met 1 kostwinner...
Tegenwoordig lukt sommige het maar net of niet in eentje..
Blijkbaar is leven in 50 jaar veel te duurder geworden. Ik begin zich afvragen wie hiervan zou profiteren...
Maar niet van MP zijn hand. Die maakt het alleen maar erger met z'n 'kom maar binnen'-stemgedrag.quote:
Verkassen en alsnog als een koning leven.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:50 schreef Bogatell het volgende:
Nogal een terechte klacht.
Verdien zelf gelukkig wel een stukje meer dan de TS in dat topic, maar alsnog geen schrikbarend hoog salaris.
Heb daarnaast twee maanden terug een auto-ongeluk gemaakt waarvoor in aansprakelijk ben, en moet daardoor over een half jaar EUR 160 premie per maand gaan betalen![]()
Reken daar inderdaad de zorgverzekering en andere vaste lasten bij, en onderaan de streep blijft ook niets over. (En dan heb ik verder geen sportschool abonnement en een iphone uit 2013 met een abonnement van 12,50 per maand)
Dat terwijl dit , zoals ik vroeger dacht, de leeftijd moet zijn waarop je als een koning zou kunnen leven : fulltime werken, geen kinderen. Maar dat valt allemaal nogal tegen
Dat is helaas geen optie.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:52 schreef Linkesoep het volgende:
[..]
Verkassen en alsnog als een koning leven.
Dat is inderdaad een nare gang van zaken. Wanneer komt men voor de belangen van de singles op?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:54 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Dat is helaas geen optie.
Feit is gewoon dat de maatschappij niet is ingesteld op alleenverdieners / singles.
Op mijn werk, maar ook onder mijn vrienden : als je gewoon een relatie hebt met een meid met een enigszins fatsoenlijk inkomen, en je kunt al je kosten splitten, dan wordt het leven echt zo fucking veel makkelijker.
Sommige collega's van mij met een partner zitten dan op funda naar huizen te zoeken, en die zitten dan echt te kijken naar woningen van meer dan 4 ton, gaan drie keer per jaar op vakantie, hebben twee kinderen, rijden een audi A3...
En scheiden na 10 jaar.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:54 schreef Bogatell het volgende:
[..]
Dat is helaas geen optie.
Feit is gewoon dat de maatschappij niet is ingesteld op alleenverdieners / singles.
Op mijn werk, maar ook onder mijn vrienden : als je gewoon een relatie hebt met een meid met een enigszins fatsoenlijk inkomen, en je kunt al je kosten splitten, dan wordt het leven echt zo fucking veel makkelijker.
Sommige collega's van mij met een partner zitten dan op funda naar huizen te zoeken, en die zitten dan echt te kijken naar woningen van meer dan 4 ton, gaan drie keer per jaar op vakantie, hebben twee kinderen, rijden een audi A3...
Zal ik je een klein geheimpje verklappen? Niet doorvertellen hoor, maar hard je best doen op school staat niet garant voor een riant salarisquote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:27 schreef DerRabbit het volgende:
Als je slechts 23.000 op jaarbasis verdient moet je ook niet zeiken. Had je maar harder je best moeten doen op school
Dan heb je 'het' gewoon niet gesnapt in het leven. Tussen mijn middelbare school en uni heb ik drie jaar full time gewerkt en harkte ik 32.000 binnen zonder overuren mee te tellen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:32 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zal ik je een klein geheimpje verklappen? Niet doorvertellen hoor, maar hard je best doen op school staat niet garant voor een riant salaris
Dus je bent het met me eens dat alleen hard je best doen op school geen oplossing zal bieden aan dit probleem?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 21:35 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan heb je 'het' gewoon niet gesnapt in het leven. Tussen mijn middelbare school en uni heb ik drie jaar full time gewerkt en harkte ik 32.000 binnen zonder overuren mee te tellen.
Als je het goed hebt gedaan op school en geen goed betaalde baan kunt krijgen heb je dus duidelijk de verkeerde studie gedaan of de verkeerde dingen geleerd op school.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |