abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180118086
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:22 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is hoe gepersonaliseerde advertenties werken. Er wordt bijgehouden waar jij ‘interesse’ in hebt en daarvan krijg je vervolgens advertenties te zien.
Dat weet ik wel. Maar dat is dus dom.
Heb ik net een shitload aan kleding besteld, raad eens waar ik reclame van krijg...
Dat heb ik dus NIET nodig....

Net als die privéschool.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:29:06 #177
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180118189
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:23 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of als die kinderen die op jonge leeftijd een klas overslaan, maar later niet meer mee kunnen komen. Ontwikkeling gaat nu eenmaal in sprongen.
Het elitaire druipt er werkelijk vanaf. Het is toch zo erg voor hun "hb-kinderen" wanneer ze in een klas komen met vooral "mb-kinderen". Hemeltjelief :')
Graag op anoniem
pi_180118521
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Het elitaire druipt er werkelijk vanaf. Het is toch zo erg voor hun "hb-kinderen" wanneer ze in een klas komen met vooral "mb-kinderen". Hemeltjelief :')
Wat een jankouders zeg. Zich een beetje druk maken om het feit dat hun zoon of dochter zich al maanden de tering verveelt op school en niks meer mag vragen van de juf omdat ze er toch geen antwoord op kan geven. Kom, laten we ze keihard gaan uitlachen omdat ze willen praten over het feit dat hun kinderen zich ongelukkig voelen. Hahaha wat een stelletje elitaire debielen! Ik vraag me echt af wat voor kronkel er in je hoofd zit als je je om dat soort dingen druk gaat maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2018 10:44:42 ]
pi_180118642
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een jankouders zeg. Zich een beetje druk maken om het feit dat hun zoon of dochter zich al maanden de tering verveelt op school en niks meer mag vragen van de juf omdat ze er toch geen antwoord op kan geven. Kom, laten we ze keihard gaan uitlachen omdat ze willen praten over het feit dat hun kinderen zich ongelukkig voelen. Hahaha wat een stelletje elitaire debielen! Ik vraag me echt af wat voor kronkel er in je hoofd zit als je je om dat soort dingen druk gaat maken.
Dit heb ik net deels gelezen. http://www.hb-kind-forum.nl/viewtopic.php?f=15&t=13676&start=20
Ik kan me voorstellen dat mensen niet alle ouders daar redelijk vinden :P
  vrijdag 29 juni 2018 @ 10:56:03 #180
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180118770
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ouder van een "hb-kind" die net tot 10 kan tellen en het verschil tussen groen en blauw weet gespot.
Graag op anoniem
pi_180118772
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit heb ik net deels gelezen. http://www.hb-kind-forum.nl/viewtopic.php?f=15&t=13676&start=20
Wellicht, maar feit is en blijft dat er echt schrijnende gevallen zijn en ouders die echt niet meer weten wat ze moeten doen. Lang leve het afschaffen van het speciale onderwijs waardoor leerkrachten moeten kunnen omgaan met (grote) achterstand, de regulieren en (grote) voorsprong. Uiteindelijk zijn alle partijen de dupe.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:01:31 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180120127
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik ben al klaar met die OP.... het gaat goddomme om een kind op de peuterspeelzaal.... echt, dan wil je niet anders dan dat je kind hoogbegaafd is en heb je duidelijk geen idee dat hoogbegaafdheid helemaal niet zo positief hoeft te zijn.

Edit: oh wacht, de link was niet naar de OP maar naar de eerste post op de volgende pagina, wel van de TS dus toch een terechte conclusie (de OP ook nog maar even gelezen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:10:48 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180120289
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wellicht, maar feit is en blijft dat er echt schrijnende gevallen zijn en ouders die echt niet meer weten wat ze moeten doen. Lang leve het afschaffen van het speciale onderwijs waardoor leerkrachten moeten kunnen omgaan met (grote) achterstand, de regulieren en (grote) voorsprong. Uiteindelijk zijn alle partijen de dupe.
Het zijn vaak ouders die vooral willen dat hun kind als hoogbegaafd erkend wordt, ongeacht of het kind dat daadwerkelijk is.
Hoorde pas ook weer van een ouder wiens kind "waarschijnlijk hoogbegaafd" was, want dat toetsuitslagen. Mijn kind scoort op sommige punten ook off the chart (dus niet in het deel boven de hoogste 20%, maar letterlijk hoger dan de hoogste score op de kaart) prima toch, ik kan hem nog wel bieden wat hij nodig heeft, plus dat ik weet dat er een aantal kinderen in de klas zitten die sowieso hoger zullen scoren dan dat kind (en het mijne), en dat de school daar uitstekend mee omgaat, maar goed... laat ze maar lekker iets gaan doen met die mogelijke hoogbegaafdheid, dan hebben ze gelijk een excuus voor het gedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_180120439
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zijn vaak ouders die vooral willen dat hun kind als hoogbegaafd erkend wordt, ongeacht of het kind dat daadwerkelijk is.

Dat is echt onzin, van jou had ik meer inzicht verwacht. Ongetwijfeld zullen er dergelijke ouders tussen zitten maar de meesten zijn ouders die met hun kind compleet vast liepen op school.

Daarnaast zijn er ontzettend veel scholen die er helemaal niet goed mee omgaan.

Onze oudste is zeer hoogbegaafd. Van onze jongste denken we dat ze gemiddeld slim is. Prima als dat zo is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2018 12:21:05 ]
  vrijdag 29 juni 2018 @ 12:26:21 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180120571
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is echt onzin, van jou had ik meer inzicht verwacht. Ongetwijfeld zullen er dergelijke ouders tussen zitten maar de meesten zijn ouders die met hun kind compleet vast liepen op school.

Daarnaast zijn er ontzettend veel scholen die er helemaal niet goed mee omgaan.

Onze oudste is zeer hoogbegaafd. Van onze jongste denken we dat ze gemiddeld slim is. Prima als dat zo is.
Vaak, niet altijd, als je op de peuterspeelzaal al over je hoogbegaafde kind gaat zitten miepen wil je wat mij betreft vooral graag, uitzonderingen daargelaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_180120648
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vaak, niet altijd, als je op de peuterspeelzaal al over je hoogbegaafde kind gaat zitten miepen wil je wat mij betreft vooral graag, uitzonderingen daargelaten.
Je kan inderdaad beter wachten tot het helemaal fout loopt dan een vinger aan de pols houden, daar heb je gelijk in.
pi_180121171
Laatst sprak ik zo'n muntthee moeder die haar wonderkind de hemel aan het inprijzen was, het was zo'n slim kind en ze gingen allerlei extra vakken aanbieden blablabla want kind is hoogbegaafd maar school erkent het niet blablabla.

Ik vertelde toen dat mijn kind voor lezen en spelling eigenlijk al wel klaar was voor de komende tijd, zit in groep 4 en scoort op niveau groep 7 . Zo, toen was het hek voor de dam. Ik moet mijn kind laten testen en waarom heeft ze in vredesnaam geen klas(sen) overgeslagen ?!
Uhm...omdat ze niet overal in uitblinkt en ze het verder prima naar haar zin heeft misschien?

Ze was ontdaan, dat ik mijn tekort doe met die relaxte houding e.d. Echt, wat een raar mens.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:41:12 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180121864
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan inderdaad beter wachten tot het helemaal fout loopt dan een vinger aan de pols houden, daar heb je gelijk in.
Ja, dat is idd wat ik zeg... man, man, man, of je voelt je even niet zo aangesproken, je kind is toch erkend hoogbegaafd? Dan heb ik het dus niet over ouders als jij.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:44:32 #189
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_180121909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 22:21 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Jezus... ziet er ook bizar wijs en eigenlijk volwassen uit. Damn, 7??
Dit is wel echt bizar ja. Je hoort wel een van hoogbegaafde kinderen, maar 7 is wel echt heel jong om dat al allemaal gedaan te hebben.
:')!!!!
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:47:31 #190
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_180123906
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:01 schreef Brybry het volgende:
Laatst sprak ik zo'n muntthee moeder die haar wonderkind de hemel aan het inprijzen was, het was zo'n slim kind en ze gingen allerlei extra vakken aanbieden blablabla want kind is hoogbegaafd maar school erkent het niet blablabla.

Ik vertelde toen dat mijn kind voor lezen en spelling eigenlijk al wel klaar was voor de komende tijd, zit in groep 4 en scoort op niveau groep 7 . Zo, toen was het hek voor de dam. Ik moet mijn kind laten testen en waarom heeft ze in vredesnaam geen klas(sen) overgeslagen ?!
Uhm...omdat ze niet overal in uitblinkt en ze het verder prima naar haar zin heeft misschien?

Ze was ontdaan, dat ik mijn tekort doe met die relaxte houding e.d. Echt, wat een raar mens.
Sowieso, andere moeders die gaan bepalen wat goed is voor jouw kind.. Wat een muts.
With love :*
  vrijdag 29 juni 2018 @ 22:43:18 #191
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_180130418
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 10:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Klopt. Ik was zo’n slim kind in een klas met achterstandskinderen. In plaats van dat ik extra gestimuleerd werd, moest ik de anderen helpen en dingen uitleggen. Zo zonde.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_180131284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 12:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben al klaar met die OP.... het gaat goddomme om een kind op de peuterspeelzaal.... echt, dan wil je niet anders dan dat je kind hoogbegaafd is en heb je duidelijk geen idee dat hoogbegaafdheid helemaal niet zo positief hoeft te zijn.

Edit: oh wacht, de link was niet naar de OP maar naar de eerste post op de volgende pagina, wel van de TS dus toch een terechte conclusie (de OP ook nog maar even gelezen).
Heb het hele topic gelezen.. ;(
pi_180132743
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Hoogbegaafde kinderen kunnen tijdens hun opgroeien in tal van valkuilen lopen, waardoor zo'n kind enorm verknipt kan opgroeien. Het is gewoon een kind. Hij spreekt wellicht volwassen en gedraagt zich volwassen, maar het is een kind. En als kind is hij gewoon enorm kwetsbaar.

Laurent is bijvoorbeeld een kind dat dus zijn hele leven een buitenstaander is en dat geeft een enorme toename in de kans op depressie en erger op latere leeftijd.

Ja, en dat is gewoon kut voor hem.
Op een gewone school, proberen te gedragen als een normaal kind, gaat ook niet werken en loopt hij waarschijnlijk tegen dezelfde problemen aan. Gelukkig kan hij prive onderwijs op maat krijgen, lijkt me de enige oplossing tegen verveling.
.
  zaterdag 30 juni 2018 @ 01:18:25 #194
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_180132954
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juni 2018 00:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb je het artikel waar ik naar linkte gelezen?

https://www.rtlnieuws.nl/(...)j-emotioneel-instort
"Op een gegeven moment kijkt een kind achterom denkt: waar is mijn jeugd gebleven?"

Ja, dat had ik ook toen ik klaar was met havo op mijn 22e. Man man man...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 30 juni 2018 @ 01:24:52 #195
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_180133033
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 08:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

God, wat ben ik blij dat ik nooit de ellende van campings heb meegemaakt als kind :r
Ellende? Ik heb er de beste tijden van mijn kind zijn meegemaakt. Je leert sociaal zijn want op elke camping maak je nieuwe vriendjes. Je gaat dingen bouwen, dammen maken in beekjes, je leert oplossingen te vinden. Ik heb me ook nooit verveeld.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_180133756
quote:
10s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:19 schreef richolio het volgende:
Waarom vinden jullie dit kind in hemelsnaam zielig :? Dit is toch mooi man. En dat vindt hij waarschijnlijk ook.
Omdat hij altijd eenzaam zal zijn.

Bijna niemand kan hem begrijpen hij moet dus altijd zich naar beneden aanpassen om te communiceren.

Heb je ook maar enig idee hoe het is om niemand te hebben waarmee je op niveau mee kunt praten?
pi_180133846
Lijkt me een vervelend betweterig kutkind
U MAD?
pi_180133870
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 04:08 schreef de_boswachter het volgende:
Lijkt me een vervelend betweterig kutkind
Lijkt mij vervelend pleegouders die je nooit kunnen bevatten.
pi_180133890
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 04:22 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Lijkt mij vervelend pleegouders die je nooit kunnen bevatten.
Hij heeft gewoon ouders. Beter lezen.
U MAD?
pi_180134040
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 20:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het kind heeft een prachtige gift, maar een gemiddeld leven/kindertijd heeft ie niet.
Het kan jaren en jaren duren voordat iemand er achter komt dat deze hoogbegaafd is. In die tussentijd is het voor velen een ontbering te moeten leven in het onbekende van zijn/haar eigen gedrag.
Vooral de sociale afwijzing van anderen, die kunnen de betrokkene niet begrijpen, wordt een diepe wond.

Overigens claimt de wetenschap dat IQ erfelijk wordt bepaald door de moeder.

[ Bericht 5% gewijzigd door cempexo op 30-06-2018 06:38:58 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')